Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
Na rengeteg kérdésem volt mostanában, lenne még1. Általában egyedül ülök az autóban, így bőven elég a fordulatszám zöld tartománya is, van hogy 1000km-t nem lépem át. De néha amikor teltház van, bizony városon kívül erőhiány van, és előzésnél nem egyszer 4-5000ig kell pörgetni. 5000 fölé nem megyek vele szinte soha. Érdeklődni szeretnék ez mennyire viseli meg az autót, természetesen üzemmeleg állapotban, Elf 5-40-s olaj, Mann szűrő, stb.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #13951 üzenetére
Igazából nem az számít hogy meddig pörgeted a motort, hanem hogy a kényes tartományban mennyi ideig forog. Ha az 1-2 fokozatot megrántod az egy pillanat és jön a következő fokozat, ezért nincs nagy gond. Ha a 4- est huzatod akkor hosszú másodpercek míg kiforogja magát, a motor ilyenkor berezonál és ha van anyag fáradás akkor...) Én sok autót széthajtottam azért tanultam meg szerelni, egy ilyen autónál már az említett fordulatot főleg nagyobb fokozatokban kritikusnak tartom
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13952 üzenetére
Pont 3-ban, 4ben szokott lenni. Azért kérdeztem mert korábban tudom hogy a Favoritnál volt szó hogy hengerfejes lesz tőle az autó, és emiatt érdekelt volna. De 5-ben is mentem már vele 180-al, pont 5500-5600-t forgott, kíváncsi voltam a végére na Tehát attól hogy valami akkor történik nem tartok. De attól igen hogy hosszútávon valami tönkremegy.
-
peti_s
addikt
Köszönöm a válaszokat!
-
Tibcee
tag
Sziasztok!
Vázbetétanyát keresek, ami a belső kilincset a kárpithoz rögzíti. Nincs esetleg valamelyikőtöknek ilyen elfekvőben?
-
Tibcee
tag
válasz bringasisti #13958 üzenetére
Hol?
-
Tibcee
tag
válasz bringasisti #13960 üzenetére
Köszönöm!
-
Grillo
senior tag
Sziasztok, lenne egy kérdésem. 105-ös Skodába mi a teendő, ha a pedál nem tér vissza alaphelyzetbe? Ha jól láttam, akkor rudazat viszi hátra a kardánalagútban? A blokknál lévő rugó rendben lévőnek tűnik, de gondolom van a pedál mellett is valahol.
Egyébként 2 hét állás után produkálja most ezt, előtte ilyen gond nem volt.Előre is köszönöm!
-
bringasisti
Topikgazda
-
Grillo
senior tag
válasz bringasisti #13963 üzenetére
Köszi, sajnos ez nekem így nem sokat segít, nincs véletlenül valami kép/ábra/bármi erről?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Grillo #13964 üzenetére
Én már kiszálltam a farosból. A gázpedál alumínium háza két csavar segítségével van rögzítve a kocsi közepén futó " kardán alagút" oldalához. Kicsavarod a két csavart, karburátornál kiakasztod a bowden végét és kiveszed a gázpedált. Vigyázz hogy a bowdent ne húzd ki a hazából mikor a pedált mozgatod.
BENEFON DELTA--------N8
-
Grillo
senior tag
válasz bringasisti #13965 üzenetére
Köszi, megpróbálom. Csak szerintem először hazamegyek vele, mert most az állomáson parkol. Kötök madzagot a pedálra, és akkor van mivel visszahúzni (éjszaka)
-
peti_s
addikt
Üdv! Többet olvastam, itt is volt róla szó, hogy a hidraulikus fényszóró magasságállító típushiba, mind Favorit, mind Felicia esetén. Osram Nightbreaker izzó mellé viszont szükségem lenne rá, még véletlenül sem szeretném elvakítani a szembejövőt. Mit ajánlatos tenni, venni egy gyárit, és pár évig használni, majd újat venni? Mostanában igen sok kérdésem van, de most kap egy teljes felújítást az autó, ha minden igaz a karosszéria 1 hét múlva kész, a motorikus része úgy mint vezérműlánc, vízpumpa majd szeptemberben. De szeptembertől akkor szeretném ha teljesen rendben lenne.
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Sajnos felforrt a hűtővizem.
Amikor elindultam a kiegyenlítő szintje a minimum alatt volt, megtettem vele 5 kilométert és maxon volt,
azt hittem, hogy csak elnéztem az elején, erre azon kaptam magam, hogy valami cicergő hang jött a motorból és maxon volt a hőmérő mutatója. Megálltam és persze a venti sem kapcsolt be. Amire sikerült volna lehűteni a ventivel, kinyomta a tartály sapkája mellet meg egy repedésen keresztül a vizet.
Feltöltöttem, ventit állandóra kötöttem, elindultam. Kb 5 kilométert jöttem hazáig és megint maxon lett a tartály.
Talán a termosztát lehet a ludas? -
rob210
nagyúr
válasz Favorit 136L #13970 üzenetére
Elég sok minden lehet ludas, de milyen repedésen keresztül nyomta ki a vizet pl. ?
Ugyanis ha nem tömÍtetlen a rendszer akkor simán felforralja a vizet.Renault power
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Kiderült a probléma. Rob210 köszi a tippeket
Hengerfej tömítést kellet cserélni és síkolni a hengerfejet.
Házilag felsíkoltuk, hengerfej, szívósor tömítést lecseréltük. Azóta semmi, szépen jár, nem melegszik stb.
Lecseréltük az olajat, de az olajszint visszajelző kis kanna megbolondult. Indításkor nem ég aztán menet közben folyamatosan ég. Csak ha nagyon nyomom neki a gázt akkor alszik el kis időre. Nem értem.
Mentem vele azóta kb 20 kilométert és nagyon szépen megy. Ha nem lenne olajnyomás már rég szét kellett volna esnie a motornak, de csak nem is zajosabb.
Miért világít folyamatosan?
Akkor kezdett el világítani meg pislogni, amikor a hengerfejes probléma volt és már a végét járta a dolog és alig volt erő a motorban mert a hengerek összedolgoztak.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #13973 üzenetére
Sajnos nem vagyok hozzáértő, de ha nálam világítana, első dolgom lenne lehúzódni, leállítani a motort, és valaki hozzáértővel megnézetni. YouTuben van videó, amikor olaj és víz nélkül 5 percig bírja a Favorit üresben padlógázon. Lehet hogy baj van nálad, és kinyírod a motort. Még1x mondom nem vagyok hozzáértő, és csak azért szennyezem a topicot mert még nem kaptál választ, de szerintem nagyon lazán veszed ezt a figyelmeztetést.
Robi, köszönöm a választ, remélem rendben lesz és tartós lesz, közben, a LED-es ködlámpa már megjött.
Még valami mindenkinek, ismerős által ajánlott lakatos nagyon tré, úgyhogy azt tudom nyugodt szívvel ajánlani akinél tavaly volt a kocsi, de mondom, a jobb hátsó sárvédőívnél kijött újra sajnos a küszöbbel való illesztésnél a rozsda. Viszont nagyon szép munkát végzett, az új trehány, és igénytelen munkát végez. Utálom az ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
Ysthvaan
csendes tag
Minél több időt töltök el autószerelő mellett, annál jobban hallom tisztán a hangokat, hogy minek mi a forrása... meg nagyon lehangolt, hogy tudok egy eladó favit, aminek álomszép hangja van (rohadás mentes, csak egy fagydugó ment el állásában 116e km), beindítottuk, és rá kellett jönnöm, hogy az enyém egy csapágyas romhalmaz. Holnap olajteknő le, csapágyak le. Remélem a tengelyeket nem kell köszörültetni.
A kérdésem; az egyik támcsapágyat már vagy 20e km-rel ezelőtt kiköpte, simán tudom pótolni, vagy jobban szét kell szedni (vezérmű le, főtengely ki-ezen kívül). Olajat nem eszi, picit sem, így a hüvely-dugó marad még, bár csapszeges, klattyog már melegen is... (alapjáraton) -
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13978 üzenetére
A hajtókar csapágyon én csak pici kopást, meg öregedést látok, a főtengelyé viszont szerintem elég gáz. Véleményezitek? Köszi![ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13979 üzenetére
Szerintem ha mindig a zöld tartományban tartod a fordulatszámlálót nem kell vele foglalkozni. Ha cserélni akarod az azért nem kis munka és nem éri meg a befektetést. Mikor én a hüvely-dugó garnitúrát cseréltem a csapágyakat nem bántottam és még meg is dicsérted a hangját
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13980 üzenetére
Annak szép hangja is van, ez viszont 20 ezer km-t ment már támcsapágy nélkül, 80 fölött elkezd rezonálni a kuplung, 90 fölött megszólal a nyelestengely, 100 körül lejtőn, lehelt gázzal rezonál az egész. Most kérdeztem a gyári csapágyak ára 900/csésze, vagyis 3x2x900=5400 egy szett. Elvileg csak az alsónál van a felicia és a favi között eltérés, ezért több minőség is kapható. A támcsapágy is 900 körülre jön ki.
-
Ysthvaan
csendes tag
A kérdés nem is az, hogy szétszedem-e. Hanem a támcsapágy mérete. Egy 900 Ft-os alkatrészért nem akarok 16 ezres fűzést kifizetni. A támcsapágynak van alap + 2 túlmérete, kérdés melyik nem fog kipottyanni, úgy, hogy a motor is átforog. Vezérléshez elég volt leengedni a motort, ehhez feltétlen ki kell venni a váltót? Vasárnap lesz segítségem, hétfőn rendeltetném a csehektől a cuccot. Vicces egy Fiat főtengely, de egy 1.2-es Fosvágen is annyira puha, hogy szétmegy, itt csak a csapágyon van bemaródás.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13982 üzenetére
A csapágy lemezek cseréjét úgy hogy csak az alsót cseréled az olyan "szerviz megoldás". A méretet csak úgy tudod meg ha a csap átmérőt megméred, ehez viszont ki kell venni a főtengelyt. Meg tudod mérni a kivett csapágy-lemez szélét ami nem annyira kopott, de az csak tájékoztató jellegű. Én mikor olyan generált csináltam ahol a főtengely is játszott akkor kivettem a tengelyt elvittem a Dugonics utcába felköszörülni és minden csapágyat cseréltem. A lendkerék oldalon van a blokk oldalán egy szimeringet tartó " lemez" ami szerintem a csapágy házához is rögzítve van ( nagyon régen szereltem és már öregszem) ezét azt a csapágyat nem is tudod megbontani csak ha a lendkerék le van véve a szimeringet tartó alkatrésszel együtt.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
most a nagy eső után ismét egy helyes kis tócsába szállok be a sofőr ülésbe, úgyhogy kérdezném, hátha van ilyen "tipikus" hely, ahonnét be tud ázni a gép.
üdv mindenkinek! -
Ysthvaan
csendes tag
válasz FeniX- #13985 üzenetére
Nekem a szélvédő felső sarkánál csöpögött. (Mert én hülye elvágtam a 23 éves gumit (mert beázott fönt), és beraktam a helyére a gyárinak eladott 2 cm-rel kisebb kínait. Akkor ideiglenesen egy nyaralás alkalmával (én a kocsiban laktam) a semmi közepén letömítettem gépzsírral (ömlött az eső, több jött be, mint maradt kint). Azóta cseppmentes )
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #13988 üzenetére
Sziasztok, köszönöm a válaszokat, tehát, legvalósznübben az ablaknál folyik be valahol.
Valahol máshol írták, hogy a tüzfalnál is képes. No, hétvégén megnézzük.
üdv,
B. -
peti_s
addikt
Üdv! Felicia volt még korábban szerelőnél, akkor mondták hogy vízpumpát lassan cserélni kéne, mivel kicsit szorul, de nem ereszt még semmi vizet. Szeptemberben több dolog lesz rajta cserélve, lehet amúgy ebből augusztus lesz, érdemes akkor ezt is, vagy várjam meg míg ereszteni kezd? Amennyiben csere, melyik márka ajánlott? Köszönöm előre is, üdv. peti_s
Illetve a Felicia előtét ellenállás az utastér ventilátornál jó Favoritba is?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #13994 üzenetére
de félrevezető, mert pl. én is megnéztem anno, és kézzel forgatva - ékszíj nélkül - kicsit feszesnek éreztem, később pedig a szerelő megnézte, és mondta, hogy szerinte semmi nincs vele.
De azért nyílván ha nagy gond van vele, azt érezni kéne. -
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
Sziasztok!
Mint új tag,de már rég óta olvasom a rengeteg hozzászólást és most jutottam a végére.
93-as Formanom van,10 éve van nálam.Amit saját erőből tudok,azt megoldom.
Volt olyan hibám,amit általatok sikerűlt rendbehozni.
Van egy olyan problémám,hogy amikor a kormányt jobbra tekerem,erős,szoruló
nyekergő hang hallatszik,de nem tudom megállapítani,hogy a motortérböl,vagy a
kormányoszlopból származik-e.
Kérném a segítségeteket.
Údv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- MG4 menetpróba
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sorozatok
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest