Új hozzászólás Aktív témák
-
semetka
őstag
A múltkor ki lettek cserélve a gyertyák meg a gyújtókábelek. -2-3 fokig jól indul, de ahogy bejön a -5 akkor nehezen indul. Ma kicseréltem a benzinszűrőt ( egyszerűbb volt mint hittem) meglátjuk mi lesz. Szerintetek mi okozhatja még a nehezen indulást??
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
Joci77
csendes tag
-
semetka
őstag
Leszedtem a gyújtáselosztó fedelét és az érintkezők egy kicsit szürkések voltak. Normális ez? (mintha oxidált lenne.)
Aztán finom csiszolóval megcsiszoltam , holnap reggel meglátjuk hogy indul.[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
semetka
őstag
Szereintetek mennyire jó az hogy az olajbeöntő nyíláson meg a kartergáz visszavezető csőben van egy ilyen fehér színű dzsuva. Azt mondják télen, rövid utaknál normális, de ha bekerül a levegőszűrőbe és onnan a karbiba, sztem dugulást tud okozni. Mi miatt lehet?
Illetve ha lehúznám a kartergázcsövet akkor akkor nem menne bele, de úgy hallottam h több lenne a fogyasztás meg nem éppen környezetkímélő. Mit gondoltok erről?==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
semetka
őstag
Azt mondjátok meg nekem mikor ilyen hidegben beindul a skoda akkor a szokásosat produkálja mint mindenkinél (leáll, ahogy kifogy a szivatóból a benya).
A kövi indításnál már nem áll le, de nem indul egyből hanem tekeri-tekeri-tekeri és aztán indul. Ez miért van? Ha már egyszere beindult akkor miért kell neki tekernie ilyen sokat mire beindul??==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
-
-
printer
csendes tag
Sziasztok ! 90-es Favoritom van Jikov karbival. Az egyik fórumtárs előző hozzászólása alapján megpróbáltam kézi vezérlésüvé tenni a szivatót . Egy fűnyíró bowdenjét (ami tulajdonképpen nem is bowden hanem acéldrót így tolni is lehetne vele ) akartam ráoltani a folytószelepre ,de nem tudtam 100%-osan megoldani .Viszont azt a csavart kicsavartam amelyik a gázt szabályozza és fokozatonként szokott visszaállni. Úgyhogy most a bimetál állítja továbbra is a folytószelepet (vagy pillangószelep ) csak a kitekert a "gáz nem akad fenn" és nem pörgeti a motort . Ennek így van-e valamilyen veszélye ,vagy hátránya ?
Azért próbáltam meg változtatni a szivatón mert ha pl. meleg motorral megálltam 10percre akár nyáron is induláskor újra percekig pörgette a motort ,persze nem annyira mint teljesen hideg motornál .
Kb. hol találom meg a CO állító csavarokat , és ezek egymás mellett vannak ? -
semetka
őstag
válasz Sanyo91 #1021 üzenetére
Nekem is kéne biztos gyűrűzni mert eszegeti az olajat, de nem csináltatom meg mert annyit nem akarok már rá költeni. Max egy új AC h könnyebben induljon.
szerk: Nekem ha meleg a motor akkor nagyon királyul indul, Szinte semmit nem teker olyankor az önindító. Bár hidegen is olyan lenne.
[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
Sanyo91
csendes tag
Rob210 nagyon az elején írtad hogy a napi kilométer számlálót csináltad a favoritodban,és mitcsináltal vele mert nekemm se akar menni de mondjuk nekem a rendes megyen
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Sanyo91 #1026 üzenetére
A rendes nekem is ment.
Szét kell szedni a kilóméterórát és egy csavart fel kell lazítani.
Utánna a tengelyt ami egy fehér színű műanyag fogasrúd rá kell nyomni a fogaskerékre és a csavart jól vissza kell szorítani ami tartja.
Tulajdon képpen annyi a baja, hogy a rázkódástól fellazul a csavar és megszünik a fogasrúd és fogaskerék között a kapcsolat.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz printer #1020 üzenetére
A kézi vezérlésű szivató nem lesz túl szerencsés a favoritnál.
Vagy sokat fog enni vagy fulladni fog az autó.Részemről javaslom egy másik karbi beszerzését, mivel a bimetálos hőszabályzód ment tönkre.
5.000.- lehet kapni komplett karbit bontóban.
Nem rég cseréltük le az egyik fórumtársét:-D
ennyiért vette.
Igaz azóta nem írt ide, remélem nem azért, mert valami baj vanRenault power
-
printer
csendes tag
Azt hiszem egy kicsit bonyolultra sikeredett a hozzászólásom. Nos ,röviden a lényeg :
-a bimetál jó mert levett légszűrőfedélnél látom ,hogy hidegben bezár a szelep ,melegben nyit (vagy pont fordítva de működik )
-ami zavart ,hogy sokáig pörgette a motort (ugyancsak a bimetállal van kapcsolatban egy félhold alakú fogazott lemez ez szabályozza fokozatos visszaállását a fordulatnak ,ez egy csavarral van szabályozva )
-azt a csavart amelyikben a félhold alakú lemez akadt és magas fordulaton tartotta a motort én kitekertem így a lemez nem akad meg benne és a motor nem pörög csak alapjáraton megy ,viszont a szelep zár-nyit mikor kell
-úgyhogy azt értem ,hogy hidegen dúsabb keverék kell ,mert az üzemanyag nagyrésze lecsapódik a hengerfalakra és ezt a szelep szabályozza is stb. ,de azt nem értem ,hogy miért kell ilyenkor megnövelni a fordulatot? ,és ha ezt a fodulatnövekedést kiiktattam tettem-e valamilyen rosszat a motornak ?
[ Szerkesztve ]
-
semetka
őstag
Na beindítottam ebben a nagy hidegben. 10 órát állás után.
Szomorú vagyok. Vagy hatodjára indult be és utánna még kétszer le is állt.
Szóval úgy kb. kilencedjére indult úgy be amikor már rendesen tartotta az alapjáratot.
Siralmas a helyzet pedig AC-t felnyomtam (leengedett a 10 óra állás alatt) szvató teljesen fel, 4 szer nyomtam a pedált és utánna indít.==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
rob210
nagyúr
válasz printer #1029 üzenetére
Ha jól működne a szabályzás, akkor amikor felemelkedik a fordulatszám akkor csak nyomni kell egy gázfröccsöt és visszaáll a fordulatszám.
Bajt nem csináltál vele.
De akkor a gázon kell tartanod a lábad nem?
Hiszen akkor az első indításkor nem kap elég benzint és egy felprögés után lefullad.
Vagy ha neked megy így is akkor hagyd így.Mindenesetre az emelt fordulatszámra azért van szükség, mert hidegben az olajnak is más a viszkozitása és ahhoz hogy felkapja az olajszívatyú gyorsabb fordulatszám kell.
Szóval ha az olajnyomás visszajelző nem villan fel nem ég akkor semmi baj azzal amit csináltál.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz semetka #1030 üzenetére
Ha agyon pumpálod sem jó.
A túl sok benzin is okozhat fulladást.
Holnap akkor próbáld meg úgy ahogy most leírom.Lemész AC-n nyomsz 2 azaz kettőt.
Utánna beülsz nyomsz 1 azaz egy gázfröcsöt.
Elfordítod a gyujtáskulcsot megvárod amig minden lámpa felvillan kialszik mittudomén mit csinál.
Ahogy szabályos.
Majd utánna indítasz úgy hogy mikor 2 öt tekert az önindító nyomsz egy fél gázt és benyomva is hagyod a pedált.
Ha így sem indul el akkor vidd el egy szerelőhöz aki a karburátor gyujtás és AC nagy mestere mert ezekkel lehet hiba.Gyertyát ugye cseréltél?
Renault power
-
semetka
őstag
Reggel indultam volna melóba, -15 fok volt.
Sajnos nem indult be még 15-jére sem. Egyszer sem kapta el, csak a szegény önindító tekerte. Holnap megy a szerelőhöz és megmondom addig vissza se adják míg a -15 fokban úgy nem indul ahogy én szeretném.szerk: gyertyák vadi újak meg a gyújtókábel is.
[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
printer
csendes tag
Igazad van ,az első fél percben lábbal tartom a fordulatot , ha nem taposom akkor fullad ,ilyenkor biztosan több üzemanyag kell .Nálam 4-5 kilóméter után állt vissza a fordulat mondhatni ugyanakkor mikor a vízfokmutató belép a fehér zónába .
Olajnyomás-és töltéskijelző nem jelez úgyhogy így marad .
Köszi a választ . -
printer
csendes tag
válasz semetka #1034 üzenetére
Ha már szerelőnél van a gép már mindegy , viszont a későbbiekre még jó ötlet lehet ,hogy a benzincsőre a karburátor elé 2-3 centivel egy átláttszó benzinszűrőt ajánlottam volna .Nekem is van ,látom meddig tartja meg az AC a benzint ,a koszt megfogja még a karburátor előtt. 1-1,5 évig bírják addigra elfeketedik meg mindenféle apró koszok úszkálnak benne .
Tudom ,hogy ez téged nem vigasztal és lehet hogy elment a kedved a Favitól ,de remélhetőleg valami apró probléma lesz ,mert ezek a motorok kicsit zajosak ,kicsit erőtlenek ,de ha benzin és szikra van akkor indulnak . -
semetka
őstag
Nekem 120 van.
Mostmár komolyan mondom nem hiszem el.
Írtam h reggel nem indult az autó. Az akksi félig meddig le is merült.
A helyzet most az, hogy fater 7 kor felhozta tölteni, és nálunk vannak csatornanyílások ahol meleg gőz jön ki, apa odatolta az autót akkor mikor felhozta az akksit, SZóval most lementünk, aksit beraktuk. AC fel, gyújtás ráad, 3 gázpedál, szivató fel. Indítok ... és ekkor maradt tátva a szám. Úgy indult mintha meleg lett volna a motor, szinte semmi nem tekert az önindító. Megjegyzem most is -11 van. Nyáron nem indul ennyire pöccre mikor már 24 órát állt az autó. Most akkor mi a franc van a kocsival?
Meleg gőz szívása miatt indult így vagy mi?
Vagy a szobahőmérsékleten töltött akksi miatt indult így?Megjegyzem az akksit teljesen jó, mert reggel a hidegben is rendesen forgatta
[ Szerkesztve ]
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
Jansz
csendes tag
válasz semetka #1039 üzenetére
Sziasztok! Olvasom itt a hozzászólásokat ,nekem a favorittal semmi hasonló gondom nincs.Lehet ,h kicsit nagyképűen hangzik meg minden,de büszke vagyok az én kis autómra,bármikor, reggel ha minusz 1, ha minusz 10 akkor is két gázfröccs,kulcs elfordít és pöccre indul nem köszörül semmi ,annyi ,h az olajnyomásvisszajelzőm világít kb 10-15 mp-ig.Sztem nagyon meg van dermedve az olaj ,mondjuk elég sűrű is 10W 40 -es castrol.De ettől eltekintv én szerencsés vagyok , a szívatóm is jó megnyomom a gázpedált és visszaáll a fordulat.Annyi ilyenkor ,nagy hidegben a legnagyobb bosszúság vele,h akárhogy csukom be az ajtókat belülről is lejegesednek az ablakok mert nincs garázsom
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
-
rob210
nagyúr
Minden autó lejegesedik belülről ilyen hidegbe.
Erre az egyetlen megoldás a páramentesítő spray.
Letörlöd szárazra az ablakot és befújod ezzel a spray el.
Utána nem tud a meleg üvegre a hideg levegő párája kicsapódni.
Mert hogy ez a pára csapódik ki és fagy meg.Renault power
-
Ysthvaan
csendes tag
Baj, éppen nincs csak cső vadászat folyik. Ugyanis ez nem olyan egyszerű dolog mint gondoltam
Az utángyártott cső nem jó hozzá, gyári meg pont ilyen nincs, ja és cikkszáma sincs, sőt sehol nem létezik ez a cső, se könyvbe, se alkatrészkatalógusba. A Diadal utcában is csak kb-ra mondta a nő, hogy talán ez jó lesz rá (potom 2480-ért)
Ha összeraktam (találtam csövet) írok majd, de addig csak olvasgattam. A rádiót sem néztem meg még, de belenézek a pókhálóba, és kapcsolósítom a tápot, a memórián meg rajtahagyom, ha megtalálom, mert katasztrófa ami ott van. Szívem szerint átkábelezném az egészetA kézi szivatót én is hanyagolnám, ugyanis, ha teljesen visszatolod, előbb-utóbb beköpi a gyertyát, nekem az a két hét szívás elég volt vele. Nem hiszem, hogy az 1-2 perc pörgetés alatt annyit zabálna, én amíg reajta volt a szivató gázt nem is adtam neki, ment magától.
-
semetka
őstag
Skodri a szerelőnél, ők karbi fedélre gyanakodnak de most ott marad egy-két napra és reggel megnézik a hidegbe hogy indul.
==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==
-
Joci77
csendes tag
...érdekes ma reggel -14fok volt 2őt csavart és indult is,bezzeg ha -5 és 0 közt van akkor csak köhög.. nem értem...
-
rob210
nagyúr
válasz semetka #1049 üzenetére
Itt most -14°C van.
Bazi hideg magyarán.
Ilyenkor nekem is kell egy kis eszmélésnyi idő az aksinak.
De nálam az aksi az ami elgondolkodik egy pillanatra mielőtt indítana.
De semmi baja csak egyszerűen ilyen.Beülök elfordítom a gyujtás kulcsot egy nyekkenés 1 másodperc eltelik majd egy forgatás és indul.
Szeretem ezt a kisautót.
De annyi mindent lehetne még csinálni rajta
Sok pénzem lenne olyan szép autót faragnék belölle.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Jövedelem
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Robot fűnyírók
- Xbox Series X|S
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Kerékpársportok
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- További aktív témák...