Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
-
vil59
tag
Köszönöm a meglátásaitokat.
atr: A toronycsapágyak pont két éve voltak cserélve,mert felűl már befért a kisújjam.
De gondolom,ez még nem jelent semmit...
rob210: A kormány tekerése jobbra ütközésig egyre nehezebb és a nyikorgás is hangosabb ilyenkor.
A fogaslécet egy éve ellenőriztem,a kormányművel szembenállva a jobb oldali pórvédőt eltolva,jobbra alákormányozva,szinte a teljes fogasléc hossza látható.Ott volt zsír,de kapott újat.A bal porvédő alatti csukló is.
_Amint meglesz a megoldás,leírom.
Üdv. -
vil59
tag
válasz rob210 #14004 üzenetére
Köszönöm a segítséget,megvan a kormány hibája.
A jobb szélsö gömbfej és a fogasléc közötti axiál csukló beállt,kézzel is alig lehetett elfordítani.
Teljesen száraz volt a perselye.Ugyan volt a porvédő gumin kb.fél centis repedés.Lehet,hogy emiatt tünt el belőle a zsír? Most kapott egy bontott összekötő rudat és mintha az egyenesfutása is stabilabb lenne.
Üdv. -
vil59
tag
Igen,ahogy írtad, nekem is melegben jobban nyekergett.Ha meg bekapcsolt a hűtőventillátor és még az is ráfújta a forró levegőt,akkor már kimondottan nehezen lehetett végállásig tekerni.Ennyire beleszól a hőtágulás?
Mindenesetre,most az új csukló kétszeres zsírmennyiséget kapott.
Most kis sebességnél is nagyon könnyü a kormány.
Üdv. -
Kisbatyu75
tag
AC pumpa membrán cserénél le kell szerelni a pumpát? Ha le kell, akkor folyhat ki olaj? Előfordulhat, hogy a pumpa mellett olaj szivárog ki? Kicsit olajsáros a pumpa környéke.
Rotor, elosztófedél, kábel, gyertya cserénél mire kell figyelni? (1990-es 45kW-os karbis favorit) Brisk D17YC jó ehhez? Csak kék színű Tesla T122H kábel készletet találok webshopokban. Ez milyen minőség?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
rob210
nagyúr
válasz Kisbatyu75 #14008 üzenetére
Nekem is Teslára lett cserélve anno, de fekete volt akkor még.
Azt kell csak megnézni, hogy valóban hozzá való legyen, két típus létezik.
A lényeg, hogy próbálj mindenből típus azonost venni.AC pumpánál szakszerűen, leszerelve cserélsz membránt, de fel lehet gányolni leszedés nélkül is.
Olajnak nem lenne szabad lennie, max a tengelyen de ott is csak éppen hogy.Renault power
-
Kisbatyu75
tag
válasz rob210 #14009 üzenetére
Kétféle kábel volt, az egyik a karburátoroshoz, a másik az injektoroshoz. Gondolom nekem a karburátoroshoz való kell.
Másik kérdés: Karburátor tisztítás. Hogy célszerű kivitelezni? Van karburátor tisztító spray, azzal lehet befújni gondolom. A képen látható állapotban van:[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
rob210
nagyúr
válasz Kisbatyu75 #14010 üzenetére
Igen de azon belül is volt olyan ahol a kábelben volt az ellenállás és volt olyan ahol az elosztó fedélben ha jól emlékszem.
De majd jön olyan szaki aki jelenleg is hajtja a favót és képben van, mert az én tudásom, már erősen megkopott, sajnos.
Évek óta nem szerelek favoritot, így kijöttem a rutinból.Renault power
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14010 üzenetére
Semmi baja a karburátornak mért kéne pucolni? Ha nem veszed le akkor csak a koszt mosod a motorba
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #14012 üzenetére
Ha nem baj, hogy ilyen elszíneződések, lerakódások vannak benne, mint a képen, akkor nem akarom feltétlen tisztítani. Pláne, hogy utána biztos jöhet az állítgatás. Azt elkerülném.
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14013 üzenetére
Bár én csak telefonon nézem de sok koszt nem látok. A torok kicsit kormos, de nem veszélyes. A nagy pucolásnak az a veszélye hogy a csatornákban lerakódott szmötyi fellazul, és nem oldódik ki teljesen és egy hét múlva mikor esik az eső és mész valahova akkor leválik. Ha muszáj a karburátort acetonba áztatják a gumi alkatrészek eltávolítása után. Ez oldja a benzin lerakodást.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
Az AC pumpa és a motorblokk között csak egy tömítésnek kell lennie, vagy kellene ott lennie egy bakelit lapnak is? Ahol a tömítést vettem, az eladó mondta, hogy kettő tömítés kell, mert egy a bakelit és a motor közé, egy meg a bakelit és az AC pumpa közé. Na nekem nem volt bakelit lemezem.
Kimértem a régi rotort, 2,2kOhm, a régi kábel 3,5kOhm, az új rotor 0 ohmos, viszont az új kábel 7 kOhmos. Lehet ebből gond? Elosztófedélből sajna csak Vikát kaptam, hát nem olyan passzentos mint a régi. A gyújtás elállítódhat elosztófedél cserétől?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
gs20
tag
válasz Kisbatyu75 #14015 üzenetére
Az AC pumpa és a motorblokk között csak egy tömítésnek kell lennie, vagy kellene ott lennie egy bakelit lapnak is? Ahol a tömítést vettem, az eladó mondta, hogy kettő tömítés kell, mert egy a bakelit és a motor közé, egy meg a bakelit és az AC pumpa közé. Na nekem nem volt bakelit lemezem.
Van bakelit picit vastagabb mint 1 cm.Kimértem a régi rotort, 2,2kOhm, a régi kábel 3,5kOhm, az új rotor 0 ohmos, viszont az új kábel 7 kOhmos. Lehet ebből gond? Elosztófedélből sajna csak Vikát kaptam, hát nem olyan passzentos mint a régi. A gyújtás elállítódhat elosztófedél cserétől?
Nem, az csak úgy állítódik el, ha az elosztó alsó és felső aluöntvény része elfordul egymáshoz képest, ha laza a szorítócsavar.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14015 üzenetére
Szia.
Az én 93-as formanom ac. pumpájánál van bakelit (kb.1cm.vastag)és elötte,mögötte a háromlyukas tömítések.Ez egy távtartó lemez.Ha nem lenne ott,akkor a pumpa mozgatórudja túl mélyen nyúlna be a blokkba és tönkretenné a szivattyú mozgató tüskéjét.
Úgy tudom,hogy a régi típusu ac-hoz nincs szükség erre a bakelitre,(a vízzsákos)mert annak röbidebb a mozgatókarja. -
Kisbatyu75
tag
Nekem a vízzsákos verziójú van, akkor nem izgulok. Tegnap be is mertem indítani, nagyon szépen pöccre indult az autó, mentem is vele 10km-t gond nélkül. Nem látok nagyobb folyásnyomot, akkor elég volt az egy tömítés csere.
Tényleg! Motormosásra kinek mi a módszere? Gondolom brigéciollal le kellene spriccelni, kenni a blokkot és utána lemosatni. Ezt ki hol oldja meg? Mi társasházban lakunk, udvar slaggal nincs, autómosókban meg ki van írva, hogy motormosás tilos.
Megint más. Futóművekben a szilenteket mennyire lehet otthon cserélni?[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14019 üzenetére
Igen,akkor ezek szerint a régi 120-asomon,az elöző tulajdonos nem tette vissza ezt a lemezt.
Az a kocsi,5 évig volt nálam és előfordult,hogy 90 km/h körül mintha nem kapott volna a karbi elég benzint.Ajánlották,nézzem meg a vízzsákot,mert tele van és ezáltal vizes a benzin.Akkor tünt fel,hogy vadi új a pumpa.
Persze,nem ez volt a hiba oka,hanem a megszakító kalapács-üllő volt beégve és messze nem 0,4 volt a hézag. -
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14021 üzenetére
Igen,ez a baj,hogy a gyártó,egy szérián belül is több megoldást kínál és ha nem figyelünk oda,jöhet a probléma.
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #14023 üzenetére
Mondjuk én nem akartam kicserélni a bakelitet, mert nem is vettem észre, hogy ott van a blokkra tapadva. Remélem nem lesz később gond, hogy nem cseréltem ki alatta a tömítést.
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14018 üzenetére
Tehát,akkor ezt a témát jól kitárgyaltuk.
Mint most kiderült,a régi típusu ac-hoz is kell,de a vékonyabb bakelit.
Engem az zavart meg,hogy anno az enyémböl,mikor cserélték,kispórolták ezt a lemezt.Azért hittem,hogy nem kell alá.
Próbálj meg szerezni egy ilyen vékonyabb távtartót.Én a szlovák Párkányban beszereztem már egy-két hiánycikket.
--A motorblokk mosása nekem sem volt egyszerü,körülmények híján.Voltak helyek,ahol vastagon volt olajsár,de sehol nem volt keményen rászáradva.Avval kezdtem,hogy éles műanyaglappal lefejtettem ezt a néhol 3-4 mm vastag lerakódást.
Evvel a nagyját leszedtem,majd Brigéciollal mindent beecseteltem.Flakon vizek mentek rá,közben egy durvább szőrüvel tisztítottam.Ezt a műveletet eddig ismételtem,mig teljesen tiszta lett.A konyhai hideg zsíroldót viszont nem használtam,mert jobb a béke. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14023 üzenetére
Igen,a törés veszélye fennáll.
Akkor nálam valaki alapos munkát végzett,hogy távtartó nélkül szerelte vissza.
Egyszer leszedtem ellenőrizni,de abból csere lett,mert azt vettem észre,hogy a működtető karja,kb.80%-ban üresben,ellenállás nélkül dolgozik és úgy fél,egy centit mozog csak munkaütemben.Azon csodálkoztam,hogy még szállított üzemanyagot.
Na ná,hogy bakelit nélkül ment vissza a helyére... -
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14024 üzenetére
A kezdetben két csavar tartotta az AC-t de rájöttek hogy kevés. Azóta hogy három tartja nem szokott szivárogni mert ott csak szórt olaj van nincs nyomás.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14027 üzenetére
Igen,a három rögzítési pont stabil helyzet.
Mikor cseréltem a formanon,fel sem tettem az újat,mert már messziről láttam,hogy az ac. felfekvő talpában van egy nyolcas.Felhelyeztem egy kifúrt sík lapra és billegett vagy 2 mm-t.
Szenvedtem vele,mire sikerült síkba csiszolni.
Kicsit még mindig szivárog,lehet,dupla papírtömítés kellene alá.
Sajnos,már gyárit nem kapni. -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14030 üzenetére
Igen,elég beszédes a kép,nem csoda,hogy nem vetted észre egyböl az alátétet.
Jól látni a motortömbre rákövesedett réteget.Sajnos némely hajlathoz,sarokhoz nehéz hozzáférni.Beletelt jó pár délutánom,mire feloldottam az olajréteget.Amint látom,neked valami érdes lerakódás van rajta.Sokkal hatékonyabb lesz a motor hőleadása,ha eltávolítod ezt a koszt. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14032 üzenetére
Mikor hozzám került a forman,nagyon rossz állapotban volt.Fogalmam sincs,hogy került rá annyi olajsár a motortömbre,mert miután letisztítottam,évek múlva sem vettem észre,hogy valahol is folyna a tömítésekből olaj.Az is relytély,hogy kerülhetett a karburátor kimenő vízcsőcsatlakozás belsejébe homok.Mert mikor leengedtem a hűtővizet és lehúztam a gumicsövet,annak belsejében,csomó sár volt lerakódva.A kiegyenlítő tartály alsó kifolyónyílásánál is belül,körben ugyanez.Viszont a termosztátház és maga a gumicsövek belseje,valamint a hűtővíz tiszta volt a tartályban.
Nem kell nekem mindent érteni... -
bringasisti
Topikgazda
A homok az úgy keletkezik a hűtőben hogy a fagyálló tartalmaz bametol vagy valami hasonló rozsda gátló anyagot ami lebomlik idővel. Ezért kell a hűtő vizet cserélni. Megrozsdásodik a vízpumpa lapát, a henger hüvely és a szívó csonkban lerakódik. A Viz tiszta, de ha megpiszkálod a sár ott van.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14034 üzenetére
Köszi,soha nem gondoltam volna,hogy ilyen kémiai folyamatok lejátszódnak a víztérben.
Ezt a jelenséget csak az első tisztításnál tapasztaltam,mikor megvettem a kocsit,2006-ban.Akkor megvettem a legdrágább alumíniumbarát,foszfát,amino,nitrit,borát,szilikát-mentes rózsaszínü P12-t,melyet azóta is használok.1800 egy liter,3 évente cserélem a hűtővizet.Nem tudom,az elöző tulajdonos mit tett bele,de amióta ezt a koncentrátumot használom,nem találtam ilyen lerakódást sehol.Csak legfeljebb egy kevés üledék a kiegyenlítő alján,de gondolom ez még az elhanyagolt állapot maradványa.
Valahol olvastam,hogy három év után a legjobb minőségü fagyálló is besavanyodik és elveszti a funkcióját.Ettől félek,lehet,hogy ezentúl,biztos,ami biztos,nem várom ki a 3évet... -
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
érdeklődnék, hogy alkalomadtán tudnám itt hirdetni a feliciámat?
Úgy alakult, hogy lesz még autó a családban, így előferdülhet, hogy kár lenne ennyi paripát fenttartani.A használtautón csak később próbálnám meg ( ha úgy alakul ), nem szívesen alkudoznék a "tesókkal".
Bár, ők lehet ,hogy a régi swiftekre utaznak?üdv,
B. -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14036 üzenetére
Há tesá szérintéd itt ném vágyunk ídős tézsvírem
Amúgy meg egyre inkább végső állomásokon (ezek már csak bontóba mennek) látom mind azt a maradék pár Favoritot is ami még fut, a Felicákat is, sőt első szériás Octavia-kat, Fabia-kat is. És ez nem azon múlik hogy tesó-e vagy sem, sok a csóró kretén.
-
FeniX-
senior tag
-
peti_s
addikt
Üdv! 8 nap múlva hétfőn lesz vezérműlánc csere a Felicián. Érdeklődni szeretnék mivel nekem kell vinnem az alkatrészeket a szerelőhöz, hogy miket kell még a láncon kívül vinnem, illetve mit érdemes még akkor kicserélni?
Májusban volt a hosszú lánccal szelephézag állítva, az új lánccal akkor újra kell?
Hátsó lengéscsillapító csere is lesz, oda a lengéscsillapítón kívül mit vigyek?
Köszönöm előre is a válaszokat, üdv. peti_s -
Kisbatyu75
tag
Tanácsot kérnék tőletek! Feleségem használja jelenleg a Skodát, és az Ő elmondása alapján tudom csak a jelenséget továbbadni.
Menet közben torpan az autó, nem folyamatosan, hanem csak néha (hétvégén volt IKEÁ-ban, és az M0-áson 90-nél csinálta). Lassításkor, kereszteződésben lefullad, de indul könnyen.
Mi lehet? AC membránt cseréltem, gyújtás rendszer fel lett újítva: rotor, elosztófedél, kábel, gyertya.
Mi lehet a gond? Merre tapogatózzak?
Ja, üzemanyagszűrő hol található? Azt is cserélném, mióta nálunk van nem volt cserélve, előélete nem ismert.[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14042 üzenetére
Üzemanyag szűrő vagy az AC pumpa része vagy lehet kapni utólag a gumi csőbe illeszthető típust. Mindenképpen ajánlott. Azt kérdezd meg hogy hirtelen gázadáskor torpan meg?
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #14043 üzenetére
Még gyorsan lementem, míg világos volt. Az AC pumpával egyben van egy szűrő, azt megnéztem, kifújattam féktisztítóval, visszaszereltem. Csöpögni nem csöpög, de csésze csere lesz, mert mintha meg lenne repedezve. Holnap próba újból. Más szűrő nincs a rendszerben, végig követtem a gumicsövet amíg fém cső nem lett belőle, és azt is a tartályig.
Lehet, hogy egy benzincső csere után nem raktak bele.
Rákérdeztem feleségemtől, és gyorsításkor is és egyenletes tempónál is előfordult már. Szerencsére eddig nem volt nagyon gyakori jelenség.
A karburátorban a fúvókáknál, úszóházban nem lehet valami kosz? Ha szétszedem búcsút mondhatok a beállításoknak?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14044 üzenetére
Amit írtam hogy a csőbe van iktatva szűrő azt a boltba neked kell megvenni és a gumi csövet elvágva a folyás irányt figyelembe véve két bilincsel beszerelni. Az alapjáratot mindenképp biztonságos a kell tenni. Reggel majd írom hogyan, most telefonon nem akarok görcsölni
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14044 üzenetére
A karburátorra csatlakoztatott benzincső bilincse alatt is van egy szűrő.A cső levétele után,ki lehet szedni a karbiból.
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14044 üzenetére
Ja,van ott még benzinszűrő,eszembe jutott. Múlt évben cseréltem üzemanyag szintjelzőt,mert hamisan mért.Ennek az egységnek van egy hosszabb szívócsöve,a tank aljáig ér és a végére rá van húzva egy 3-4 cm. hosszú szívókosár.Ha ez nincs elég mélyen,hajlamos lecsúszni onnan.
A karburátor oldalában nekem ott van a benzingőz leválasztó pohár,annak az aljában is van egy kör alaku szita.
Van még egy szűrő,ez a gyorsító csőben van,a rugó és a visszacsapó szelep alatt.Ez egy finom szövésü háló,mert szűk a befecskendező furata.Nekem egyszer sikerült cserélni ezt a gyorsító fuvókát.
Úgyhogy van itt biztonság bőven...
- Egyéb iránt,nekem mindegyik szűrő tiszta volt,habár a tankban lévő eldeformálódott,de nem volt lyukas. -
bringasisti
Topikgazda
Én ilyent használok ez a legjobb.
Az alapjárat állítás: kell két lapos csavarhúzó. Egy marok és egy 4*150 es. A fénykép a jobb kerékdob felől készült.
A tömzsi nyilat tekered a marék csavarhúzó segítségével hogy legyen alapjárat. ( motor üzem meleg) A karcsú nyilat tekered a 4*150- es csavarhúzó segítségével jobbra balra míg a motor legnagyobb fordulatát megtalálod. Ez valahol a teljesen betekert csavar 2. 5 fordulat ki kitekerésénél lesz. Tömzsível kifelé tekerve az alapjárati fordulatot beállítod. Ismét a karcsú nyíl segítségével a legnagyobb fordulatot megkeresed stb. A LÉNYEG hogy a játékot úgy fejezed be hogy a karcsú keverék dúsító csavaron állítasz. Ott lesz egy fél fordulatnyi játék a végén mikor nem változik a motor fordulata ekkor a csavart kifelé kell tekerni ameddig nem csökken a fordulatszám[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #14048 üzenetére
Természetesen nem biztos hogy minden problémát megold ha megcsinálod, de remélhetőleg segít a helyzet rendezésén
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14049 üzenetére
Az én formanomon sokkal bonyolultabb volt beállítanom az alapjáratot,mivel teljes mértékben el volt piszkálva.Ez hozzá nem értő módon amiatt történt,mert a kiszolgáló egységek is hibásak voltak: repedt dúsító membrán,szakadt karbi talp,hamis levegőt szívó pillangó szelep tengely.Ezeket a hibák mind kihatással voltak nem csak az alapjárat ingadozásra,hanem a menetteljesítésre is.
Első körben gyújtáskihagyásra gondoltam.Megoldottam,hogy saját szememmel lássam az alapjárati és magasabb fordulatszámu szikrákat,amint átugrik a pipa végéről a gyertyára.Erőteljes,kékesfehér,1cm. hosszú íveket húzott át.A megfelelő,135-ös motorba való,Brisk D17YC gyertyákkal nézve.Tehát a gyújtásrendszer hibátlan volt.Gondoltam,esetleg a gyertya lehet zárlatos,ezért ugyanezt a műveletet megismételtem,ugyancsak belevaló,NGK BP6 EFS típussal.Ugyanúgy ingadozott,nem javúlt a helyzet.De legalább tudtam,hogy az elektromos rész rendben.
Ezután kapott fém karbi talpat,új dúsító egységet,
a pillangó szelep jobb oldali kimenete csapágyat,ott letömítve a beszívott hamis levegő ellen,a karbi fedelet tusírral összecsiszoltam a felfekvő felületre,mert billegett és a tömítésnél szivárgott (folyt)a benzin.
Végül megtaláltam a hibát. Elöttem úgy kompenzálták az alapjáratot,hogy egyáltalán forgásban tartsák,hogy az alapjárati (üresjárati)csavart olyan szinten becsavarták,vagyis kinyitották az 1-es pillangószelepet, hogy az alapjárat már szinte nem is a keverék csavartól kapta a benzin mennyiséget,hanem a pill.szelep feletti porlasztó cső kimenetéből,szabályozatlanul.Sűrün csepegve,ami a torok fala és a szelep éle között sorozatos dugulást okozott.
Végül így az alapokról indúltam az alapjárat beállítással: CO csavar 1 ford.ki, pill.szelep 0,4mm kinyit. Co-nak kevés volt 1ford.,most 2,5-ön áll. A Co értékem kb.2-3% így. A pill.szelepet ehhez az álláshoz képest állítottam be a csavarjával,meleg motoron 700 ford/perc,amit ingadozás mentesen tart.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest