Új hozzászólás Aktív témák
-
mcfly72
tag
Lengéscsillapító csere pipa! Nem kell összehúzó, Mágusnak igaza van, a hátsó egység kijön anélkül, és vissza is rakható anélkül! Egy gondal megint kevesebb!
Köszi mindenkinek a segítséget!a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16001 üzenetére
Mikor a Formanomon cserélni kellett a jobb hátsó kerék felső rugótányérját,akkor avval kezdte a mester,hogy emelés elött,az utastérben lecsavarta a leng.csill.-rugós tag- felső anyáját, majd megemelte a kocsit és alul is kicsavarta a felfüggesztését. Ezután,mivel az emelés miatt már lógott a kerék,egyszerűen kiemelte a helyéről, a már kinyúlt rugókkal a leng.cs. tagot.
Visszatétel a fordítottja. Szétnyúlt rugókkal behelyezte a leng.cs.-tót,alsó csavart meghúzta,majd leengedte a kocsit a földre és utána rögzítette az utastéri felső anyát.
Nagyjából ennyi volt a művelet.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16003 üzenetére
Emlékszem,egy nagy satuba fogta be valahogy ezt a kiszerelt egységet.Nem használt összehúzót. Azon imádkozott,hogy leeresztésnél beletaláljon a szár,a rögzítő furatba. Mondjuk nálam ez a felső rugótányér teljesen át volt szakadva. Olyannyira,hogy mikor haladtam egyenetlen úton,akkor a toronyház tetején függőlegesen ki-be járt a leng. cs. szára,vagy öt centit. Lelökte a porvédő gumiharangot is.
A gátló nem lett cserélve,csak kapott egy új felső rugótányért.[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16003 üzenetére
Mikor az egész már kint van, a gátlót szét tudod húzni annyira,hogy összerakd az egységet, aztàn a helyére igazítod, alul bepászítod a gátló alsó csavarját, utána egy külön olajemelővel rásegítesz annyira, hogy a felső cuccokat rárakd, és gyakorlatilag megvagy!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16006 üzenetére
Speciális nem, csak a kulcsok, plusz egy kis krokodil vagy olajemelő, még a rúgott sem kell összekötni vagy húzni.
Annyi, hogy mikor buktatod ki az egységet a helyéröl le kell taposni a fékdobot (asszony, haver, szomszéd....) - - - -mert te ugye igazítod ki fekve- - - - és visszarakásnál is![ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16010 üzenetére
Ez a csávó csak co- val dolgozott, vagy ez valami extra eljárás co- val? Igazából én csak bontottam, meg ilyesmi.
Na meg a tedd ide tedd oda, hozd ide vidd oda munkaerő voltam! De ha elmondod mi az talán tudni fogom ismerem-e!a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #16011 üzenetére
Porbeles hegesztő az olyan mint a CO csak nem gázt használ hanem a huzal belsejében van egy por , olyan mint a pálcákon van külső bevonat. Most dobott egy hirdetést a mobilom hogy 50 ezerből kijön egy ilyen gép. Azt nem tudom hogy érdemes e megvenni mert csak lánggal tudok hegeszteni de ha megtanulnék e készülékkel és lehet vele kocsit javítani nem kéne félni hogy egy küszöb csere elhúzza a kocsit és az ajtókat nem lehet nyitni zárni
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16012 üzenetére
Ja! Rákerestem én is, ilyen neki nem volt. Szerintem nem nagy vaszisz ezzel dolgozni, tényleg nem is húzós az ára, gondolom a huzalnak az!
a csoda csak a skoda
-
flakongili
újonc
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy 120 as skodához hol lehetne henger+dugattyú készletet venni? Kösz -
Mágus2
Közösségépítő
válasz flakongili #16014 üzenetére
Gyárit csak magánszemélytől. Vika van csak új, de az kínai lekvár.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz flakongili #16014 üzenetére
Nekem VIKA márka van a kocsiban mert más nincs. Arra kell figyelni hogy amikor a gyárban a dugót a hüvelybe teszik akkor az olajlehúzó gyűrűvel a hüvely falát tönkreteszik. Ezért ha találsz egy garnitúrát fizetés előtt nézd meg mindkét oldalról a teljes készletet. Mindjárt dobok egy listát hogy hol érdeklődj.
[link][ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
flakongili
újonc
válasz bringasisti #16016 üzenetére
Köszönöm
-
mcfly72
tag
http://m.hvg.hu/cegauto/20180119_skoda_favorit_elektromos_elado
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Srácok! Van egy kis gond a kocsimmal, pár napja jelentkezett, hogy reggel kb.12 km megtétele után elkezdett rángatni, 55-60 km/h- seb. és észrevettem hogy erősen füstöl a kocsi kipufogója. Vagyis inkàbb gőzöl!
Előzmény annyi csak, elment az alapj. az egyik nap, én szét kaptam a karbit, kifújkáltam, alapjárat pipálva.
Az autó indul, megy, jó a fűtés, víz mutatója az első bemetszésen, nem megy feljebb stb....
Ja annyi, hogy mikor összeraktam a karbit, beindítottam, utána furcsa erős gőzős füst jött belőle, de az 2 perc múlva eltünt! Most meg ez van!
Mi lehet, hengerfej parkolásra gyanakszom, de azt 1,5 éve cseréltem.a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
válasz mcfly72 #16019 üzenetére
Szia, hát ha arra gyanakszol, akkor még beleszagolhatsz a hűtővíz betöltőnél, hogy olajszagú-e, illetve, az olajbetöltőnél, hogy "szappanos" a betöltőnyílás.
Gyertyák milyenek? Durrogni nem durrogott, mikor rángatott?u.i.: karbinál mindent jól összeraktál?
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
Ja! Nem durrogott, csak nem húzott jól!
a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
válasz mcfly72 #16022 üzenetére
A karbi összerakásánál tuti nem maradt ki semmi? Vákuumcsövek, elektromos kábel?
Ez az erőtlenedés konstansan jelentkezik, vagy fordulatszámfüggő?
Nekem vmelyik régi autómnál volt hasonló, hogy nem tudta a teljes gázálláshoz szállítani a megfelelő mennyiségű benyát, és nem adta le a teljesítményt.Jó a karburátor talp tömítésed? Idővel az is el tud öregedni, és fals levegőt kaphat.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16021 üzenetére
Nem kezdett el észrevehetően fogyni a hűtővíz a kiegyenlítő tartályból?
Ha megereszkedett a hengerfej tömítés valamelyik ponton és nem zár jól, akkor előfordul, hogy hidegen átszökik a víz, de ahogy melegszik az üzem, úgy meg is szűnik a kipufogó gőzölgése,mivel javul a tömítettség.[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
válasz FeniX- #16023 üzenetére
Talp az 2 éves, azt hiszem minden a helyén, gyertyákat nem néztem, majd du.az autó lényegében megy jól, csak - már írtam is- kb 12 km megtétele után kezd el bohóckodni, ugye most hideg van, én 6 - rá járok dolgozni, a sötét hidegben,így még kövérebbnek tűnik a kipufogógáz/gőz!
De tuti,hogy nem ilyen volt kb 5-6 napja,illetve mielőtt a karbit pucoltam!
Különben nem hiszem,hogy a karbit visszatudnám rakni rosszul! Vagy igen???- mondjuk ferdén ,vagy ilyen amatőr hiba van?
A hűtővíz az igen! az fogyogat, de tudom miért, a hűtőm az ereszt, van már új csak nem volt még időm kicserélni!a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
-
mcfly72
tag
válasz FeniX- #16023 üzenetére
Igazából sokmindent nem kell lekötni. Benzin csövet meg 2 gumicsövet kihúzni, - gyakorlatilag utána a karbi felső részét kilehet buktatni balra- Ezek pipálva!
Karbinál valahol kerülhet hűtővíz az égéstérbe?
Vagy csöpöghet / folyhat ott valahol, hogy bekerüljön?[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16030 üzenetére
Ilyenem van/szűrő/ a szívócsonk végén is van, oké!
Tömítő nem jó, mert rongálja a fűtést, eltömítheti a radiátor kisebb járatait!
De mindez nem befolyásolja a gőzös füstöt, nemde?a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #16031 üzenetére
Múltkor volt az egyik tv csatornán hogy az első atom meghajtású tengeralattjárón a rendszer szivárgott és nem jöttek rá hogy hol. Argentína partjánál a legénységét kiküldték hogy vegyen az autós boltban ilyen kütyüt. Betöltötték és utána az északi sarki jégpáncél alatt áthajoztak. Az én kocsiban mióta megvettem ez van betöltve.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16032 üzenetére
Ok! Meggyőztél! Megyek veszek, melyik kút forgalmazza?
a csoda csak a skoda
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #16032 üzenetére
Szerintem ha valahol folyik a hűtőíz, akkor meg kell keresni és megjavítani. Ezek a szerek eldugítják a hűtőt és nyáron majd azért fog menni a sírás, hogy melegszik.
Fűtéscsap, fagydugók, vízpumpa, cső csatlakozások, hűtő és fűtés hőcserélő. Ezeket átnézve ha minden száraz, akkor a hengerbe megy a víz és elégeti. Ilyen egyszerű. MEg kell javítani, nem feltölteni trutymóval, hogy aztán még ki sem lehessen mosni.
Hűtő alsó sarkai nem nedvesek?
Vízpumpa nem ereszt?
Fűtéscsap alatt száraz a tűzfal?Ezekre a kérdésekre kell megkeresni a választ, nem töltögetni és várni, hogy majd megjavítja a folyékony autószerelő.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #16034 üzenetére
A gondot az okozza hogy sokan nem rendeltetésszerű használattal öntik bele az egész mennyiséget ahelyett hogy szépen fokozatosan csak annyit ami meg kell. Ez a kiszerelés 20 literhez ajánlott nekünk 5 liter van. Most mínusz 10 ben biztos nem kezdenék hűtőt javítani.
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #16035 üzenetére
20 perc egy hűtő csere, biztos mindenkinek van ismerőse fűtött garázzsal.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #16038 üzenetére
Én is panelban lakom, de van itt közel mélygarázs(parkoló). Első óra ingyen utána 1€/óra. Mindig meleg van lent.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #16031 üzenetére
Persze, csak nem értettem, azt írod, beindítás után gőzölgés,majd 2 perc után ez eltűnt. Utána említetted,hogy 12km.után kezdett rángatni,gőzt eregetni.
Ha gőz jön,a hen.fej tűzkarika enged át.De,mint Sisti is írt róla,extrém esetben előfordul,hogy,-mivel a szívócsonk hűtővíz melegítésű-hajszálrepedés keletkezhet az itt átmenő járat falán és bekerülhet az égéstérbe a víz. Ez viszont szó szerint szívás,az életben nem lehet rájönni.
A karbinak, mint egységnek,semmi köze a hűtővíz esetleges beszivárgásához.A víz itt csak a bimetál rugó felfűtéséhez kell,közel sem jut a karbi ellátórendszeréhez. Persze, vizpárás benzin belekerülhet,ha van ülepítő, de az már tele van.Az én új fajta ac.pumpámról már lespórólták. A pohár meg inkább csak a keletkező benzingőzt csapatja le.
Egy szó,mint száz, minél jobban gőzölög,annál több vizet iszik az égéstér.Meg kell szüntetni a látható vízszivárgásokat,legyen teljesen zárt a rendszer,majd menni egy hosszabb távot.Ha leesik a vízszint és a kipuff vége belül vizes,vagy csöpög,nagy valószínűséggel hengerfej tömítés De rosszabb esetben lehet valami repedés a víztérben és az olaj kapja meg a vizet..
Igazából én sem értem,mert a katalizátor meg épp a káros égéstermékeket vízre bontja le,akkor viszont meg pont emiatt kellene gőzölögnie a kipuffnak... Persze ami ebben a típusban van,inkább csak lefojtja a motor teljesítményét,mintsem szűr.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz Mágus2 #16042 üzenetére
Igen, ez kimaradt a szórásból,pedig ez elég nagy százalékban előfordulhat. Ha sérül itt a sortömítés,akkor simán a szívó furatban találja magát a hűtővíz,vagy egyenesen a kipufogó kivezetésbe gőzöl bele.De az egy kicsit távolabbra esik a vízcsatornától.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16044 üzenetére
Akkor te is megjártad már evvel a hadak útját..
Én hosszú évekkel ezelőtt cseréltem sortömítést,emlékszem, vissza kellett vinnem cserére,mert egy helyen kb. 2mm.hosszan hiányzott róla a piros szigetelő perforáció.
Egyébként,ahol benyilaztad a szivárgásod helyét,ott és a másik oldalon van egy-egy fagydugó. Vagy csak az egyik felén. Nekem mindegyik fagydugóm vakrozsdás volt akkoriban,úgyhogy nem sajnáltam jól kikenni zsírral.Úgy tudom, ez a kupak nem alu,hanem vaslemez. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16046 üzenetére
Ja,értem. Ahol összeforr a két fél öntvény. Lehet, hogy zárványos maradt ott,vagy valami kosz kerűlt oda és magába zárta,nyomás alatt meg átlyukadt ez a meggyengűlt fal.
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
No jól belenyaltunk a témába, olvasgatom amit írtok, levonva minden konzekvenciát, ez a sortömítés lesz a ludas, ugyanis az olaj szép, a víz sem olajos, kvázi nem keverednek, így hát olyan helyen szivárog ahol csak a kipuffba jelentkezik a víz, ill. Az elgőzösített víz.
És gondolom nem nagy lehet a bibi, mivel csak ritkán jelentkezik, gondolom ahogy visszazömül a pakolás és nem enged, akkor jó,csak amikor olyanja van, és szivárog akkor bibis!
Tegnap pl.autóztam haza 15km, és semmi nem jelentkezett, olyan volt mint egy normális Skoda forman!😀[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Mindenkinek megköszönöm az agyalást a témában, hétvégén csekkolás, bütykölés, amit tudok kicserélek.
a csoda csak a skoda