Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vil59

    tag

    válasz bringasisti #14049 üzenetére

    Az én formanomon sokkal bonyolultabb volt beállítanom az alapjáratot,mivel teljes mértékben el volt piszkálva.Ez hozzá nem értő módon amiatt történt,mert a kiszolgáló egységek is hibásak voltak: repedt dúsító membrán,szakadt karbi talp,hamis levegőt szívó pillangó szelep tengely.Ezeket a hibák mind kihatással voltak nem csak az alapjárat ingadozásra,hanem a menetteljesítésre is.
    Első körben gyújtáskihagyásra gondoltam.Megoldottam,hogy saját szememmel lássam az alapjárati és magasabb fordulatszámu szikrákat,amint átugrik a pipa végéről a gyertyára.Erőteljes,kékesfehér,1cm. hosszú íveket húzott át.A megfelelő,135-ös motorba való,Brisk D17YC gyertyákkal nézve.Tehát a gyújtásrendszer hibátlan volt.Gondoltam,esetleg a gyertya lehet zárlatos,ezért ugyanezt a műveletet megismételtem,ugyancsak belevaló,NGK BP6 EFS típussal.Ugyanúgy ingadozott,nem javúlt a helyzet.De legalább tudtam,hogy az elektromos rész rendben.
    Ezután kapott fém karbi talpat,új dúsító egységet,
    a pillangó szelep jobb oldali kimenete csapágyat,ott letömítve a beszívott hamis levegő ellen,a karbi fedelet tusírral összecsiszoltam a felfekvő felületre,mert billegett és a tömítésnél szivárgott (folyt)a benzin.
    Végül megtaláltam a hibát. Elöttem úgy kompenzálták az alapjáratot,hogy egyáltalán forgásban tartsák,hogy az alapjárati (üresjárati)csavart olyan szinten becsavarták,vagyis kinyitották az 1-es pillangószelepet, hogy az alapjárat már szinte nem is a keverék csavartól kapta a benzin mennyiséget,hanem a pill.szelep feletti porlasztó cső kimenetéből,szabályozatlanul.Sűrün csepegve,ami a torok fala és a szelep éle között sorozatos dugulást okozott.
    Végül így az alapokról indúltam az alapjárat beállítással: CO csavar 1 ford.ki, pill.szelep 0,4mm kinyit. Co-nak kevés volt 1ford.,most 2,5-ön áll. A Co értékem kb.2-3% így. A pill.szelepet ehhez az álláshoz képest állítottam be a csavarjával,meleg motoron 700 ford/perc,amit ingadozás mentesen tart.

Új hozzászólás Aktív témák