Új hozzászólás Aktív témák
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Nekem a légfúvó kezelőfelületében szállt el több LED is, tudnál benne segíteni hogy azt hogyan tudom könnyen szétszedni hogy kicseréljem a LED-eket ?
köszi a választ
üdv,
KMarco
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Illetve még azb is kérdésem lenne hogy olyan erős kék fényű LED-eket/izzókat hol lehet hozzá venni ?
-
kmarco05
csendes tag
sziasztok!
Szétszedtem közben most nemrég. Sima fehér szinű LED csak egy festett fólia van előtte, amit nem tudom hogy lehetne valami kékre kicserélni, nincs valami ötletetek ?
üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Szia Peti!
Ok, meggyőztél, marad a zöld.
Egyenlőre...
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15202 üzenetére
Szia.
Minél erősebb fényü led-eket teszel be,annál jobban fogja elvakítani a szemet éjszaka országúton.Engem a rádióm fénye is borzasztóan zavar ilyenkor.A favoritomban az összes visszajelző izzót lecseréltem 1.5 wattosra.Tök sötét uton lágy fényeim vannak és még a szemem sem fárad el tőle.
Kiégnek a ledek?Pedig azok sok órát kibírnak.
11 éve van meg a favóm,a két fényszóró izzón kívül még nem cseréltem mást.Valószínü,hogy számít,milyen márkáju feszszab. van a generátoron.2500-as vika,vagy 5500-as gyári.Az utóbbiból vettem nemrég egy tartalékot.Le van a gond... -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Akkor lehet nekem is valami feszszabályzós gond lehet mert a 3 rizs-izzó amit tegnap kicseréltem ( 2 db a légfúvó kezelő modulon + 1-et a szivargyújtó-perem megvilágítás ) gyakorlatilag el volt már feketedve a kis üvegbúrája.
Aztán még ott van a műszerfal izzók, ott is sötétbe a megyek kb. 60-ig látom a kijelzőt, utána nincs világításom. A fordulatszám mérőnél szintén hasonló a helyzet...
Azokba is ez a kicsi rizsszem izzó kell vagy oda más típusú izzó vagy LED ?
Üdv,
KMarco
u.i.: 2.3W-osat tettem bele, nekem nem bántja a szemem, nem megyek vele annyit. Nekem a lényeg hogy ha már ott van, valami világítsa meg de normálisan, ne így mint pl. most a 2 órát.
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Más téma:
Állítólag leeht a feliciákba a bal oldali kis ablakba fedélzeti computert rakni TC-6 típusú, kinti hőmérséklet, átlagfogyasztás,...stb kiír.
Hol lehetne ilyet beszerezni ??
köszi
Üdv,
KMarco
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15207 üzenetére
A led izzókkal az a gond,hogy nem szórják a fényüket kőrkörösen,hanem nagyjából egy pontba.
Úgy tudom,a led izzók nem szeretik a fesz.ingadozást,hamar kiégnek.
Nálam alapjáraton és bármilyen magasabb ford.számon is egyforma a tőltőáram nagysága.14volt,+-1volt.
Persze,ha terhelem az áramkőrt,akkor a mértékétől függően,pl.fényszóró,fűtőmotor,hűtőventilátor,ha megy,akkor csak 13 volt a tőltőfesz.Az a lényeg,hogy semmi esetre se legyenek üzem közben extrém kilengések.Jó főldcsatlakozás és minden pólus fémtiszta legyen. -
vil59
tag
Ha már ennyire belelendűltem...
Szereztem a karosszériára karnauba viaszt(egy brazil növény kivonata),ami tartós bevonatot képez és ami a lényeg,hogy uv.álló.Sokat áll napon a formanom és mostanában 9-es uv. sugárzások vannak.A motorháztetőn meg is látszik az eredménye...
Színes polírpasztával átkentem,fényesítettem majd két réteg karnauba ment rá,alaposan kipolírozva.Remélem,így nem fakúl tovább a tűző napon.Teszek fel képet az eredményröl. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok ,
Felicia 98/10-es 1.3 MPI-be milyen izzók valóak a műszerfalba ? B8.5d vagy BN8.4d?
Neten írnak mindenfélét
Én most nemrég szétszedtem de láttam kiégve benne ilyet is meg olyat is.
köszi a választ
Üdv,
KMarco
-
rbertkrl
aktív tag
Sziasztok!!
A helyzet a következő: Vettünk faternak egy új Sencor fejegységet és szerettük volna bekötni az ISO csatlakozót a kocsiba(93-as Skoda Favorit GLX, majd használni a fejegységet tovább ahogyan azt szokták. Na most, az előző fejegységet nem mi szereltük be, ezért következetesen próbáltuk a +/- és hangszóró kábeleket rákötni, nyilván a hangszóró kábelek később következtek volna, először az lett volna a fontos, hogy lássuk, hogy működik. De nem ment. Be lett szerelve utólag egy szivargyújtó is amely a rádióval közösködött a fázison. Eddig minden működött, most viszont szinte semmi. Nem működik sem gyújtás nélkül, sem gyújtással a fenti kis lámpa, az órának csak háttérvilágítása (a régi rádió vissza lett kötve és az sem megy) van és ami a legfontosabb, hogy a hátsó lámpák egyszerűen nem reagálnak a fék pedál lenyomására. Ez nyilván egy sokkal komolyabb probléma, mint az óra, vagy a kis lámpa a fejünk felett. Miközben a fejegység nem hajlandó működni, pedig csak két kábelt kapott(+/-). Szerintetek mi lehet a probléma? Egyenlőre ötletünk sincs mivel minden ugyanúgy vissza lett kötve. Előre is köszönjük a tippeket.
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #15218 üzenetére
Mintha csak az enyémet látnám... :-) Na jó, nem.
Tegnapelőtt megcsináltam a bal első felnimet, lecsiszoltam, mert már rozsdás volt, átfújtam, előtte rozsdaátalakító + végül lakk.
Sajnos, az időjárás jelentést nem figyeltem, úgyhogy tegnap a 99% elkészültségű felnit vissza is raktam a kocsira, és este szarrá ázott..
Szerintem, majd csiszolhatom le pár helyen még egyszer. -
tsiga18
tag
Sziasztok,
Tudom hogy nem vagytok látók/médiumok, de kíváncsi lennék a véleményetekre az alábbiakra:
Ha a bal első kerék felett lenyomom a kocsit és felengedem (rugózik), akkor kicsit recsegő/ropogó hangot hallok (nem tudom jobban körülírni). Ugyanezt tapasztalom elindulásnál illetve fékezéskor amikor már majdnem áll az autó. Mi lehet ez? Szilent/teleszkóp? -
vil59
tag
válasz tsiga18 #15222 üzenetére
Mint írtam régebben,nekem nem a szélső kormányösszekötő gömbfej ropogott,hanem az összekötő rúd kormánymű melletti csuklója nyikorgott egyre hangosabban,pl.berugózáskor.Kiszáradt belőle a zsír.
Én nemigen tudtam behatárolni tapogatással a hiba pontos helyét,mert ugyanúgy nyekergett a kormánytengely,mint a kormánymű,vagy a gömbcsukló.Először azt hittem,hogy a lengéscsillapító szorúl.De nem.
Csibész dolog,mert a fém prímán elvezeti a hangot.
Ez hasonló,mint a csupa műanyag műszerfal.Ott nyikorog valami,de mekkora bosszúság,ha nincs meg a pontos helye.-legalább is,nekem az.
Üdv. -
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Milyen elem van a váltóból kijövő csonk és a váltórúd között? Sajnos menet közben valahogy kijött, elveszett. Most ideiglenesen egy M8-as menetes szárból fabrikáltam egy rögzítőt, de nem hinném, hogy huzamosan ez jó megoldás. Valamilyen csapszeg lehet. Neten váltó csavarra csak a váltórúd másik végén lévő csavart találtam. [link]mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kisbatyu75 #15226 üzenetére
Egy acél henger volt ott, kónuszos és hosszában el volt vágva, alulról volt beütve és csak felülről helet kiütni...
N10439701 cikkszám alatt a google megtalálja. Feszítő csap a neve.
[ Szerkesztve ]
-
Kisbatyu75
tag
válasz Mágus2 #15227 üzenetére
Köszönöm!
Skodapatikától meg is rendeltem gyorsan.
Ezt hogy lehet felülről kiütni? Szinte hozzá se lehet férni.Meg az egészet csak a váltó csonk tartja.
Ha már váltózok, akkor mit érdemes a váltókarnál és a rudazatnál rendbe tenni?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
válasz tsiga18 #15230 üzenetére
Ki kellett cserélni a jobb oldali kormányösszekötő rudat,mert a kormánymű melletti csuklója teljesen beállt a zsír hiánya miatt.
Miután kint volt,két kézzel,térden is alig lehetett a csuklót elfordítani.
Lehet,még az eredeti porvédő gumicső volt rajta,mert tele volt hajszálrepedésekkel.Gondolom átengedte a párát és kiszáradt belül a zsír.
Csere után vaj könnyű és hangtalan a kormányzás.
Ha félretolod ezt a gumihengert,látni fogod,van-e ott zsír.Nálam itt volt a baj,de lehet a külső gömbcsukló is... -
vil59
tag
Ui.
Ha nem vártam volna ilyen sokáig a cserével,a nyikorgás kezdetekor talán elég lett volna pár csepp olaj a csuklóra,hogy bejáródjon,majd utána odanyomatni zsírt.
Persze nekem már szárazon berágódott ennyi idő alatt a persely.De talán egy próbát megér,ha még nem olyan dúrva a helyzet... -
tsiga18
tag
elég szépen szól nálam, főleg lassú haladásnál ha van valami döccenő (fekvőrendőr, kátyú,stb), illetve állóhelyzetben ha hintáztatom a kocsi elejét. Az a baj, hogy pénteken lesz egy 500km-es utam, illetve csak júli 24-től érek rá vele foglalkozni (addig össz. 1000km gyűlik bele), addig kénytelen leszek így használni, akkor kap egy nagyobb adag törődést. Van nagyobb kockázata ha így használom a kocsit?
szerk.: 40-50 km/h közötti tempónál (és felette) egyáltalán nem hallani semmi zörejt
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz tsiga18 #15233 üzenetére
Nekem sokáig nyikorgott,de egyszer csak hírtelen felerősödött ez a hang és akkor a kormánykereket is nagyon nehezen lehetett már elfordítani,erős nyekergések közepette.Na,onnantól már csak egy utam maradt.A szerelőműhely.Ha nagyon beállna a csukló,akkor már nem biztonságos kint az utakon.A kormánymozdulat adja a visszajelzést...
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
napi humor:
nem bírtam magammal, és újra "hangot adtam" a nemtetszésemnek.
Sajnos dudálós fajta vagyok.
Tudom, ez megosztó.
Középállapot nincs, csak utálni vagy egyetérteni lehet. De mostanában egyre többször kell megint használnom.
Rettenetes.
Kellemes hétvégét!..ja, mert hogy korábban a szerelő a toronynál a gólyaláb-tartó csavarokhoz rakta, és a motor felé nézett + a motorháztető elnyomta a hangját, nem lehetett elég jól hallani. ;-D
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
Sziasztok.
Volna egy kérdésem.
Favorit gyújtáselosztót jó múltkoriban szétszedtem,tisztítás,olajozás miatt.A két röpsúlyvisszahúzó rugó egyikét kicseréltem egy másikra,mert egyik spirálja el volt törve.Egy kiszereltböl van másik két rugóm.
Azóta azt tapasztalom,hogy kb.1500 felett már nagyon nehezen gyorsúl tovább.Alapjáratból gázfröccsre feketés füst jön a kipuffból.
Valahol hallottam,olvastam,hogy itt két különböző feszítőerejü rugó található.Ez igaz?Az lehet,hogy mindkét rugó erős és emiatt nem tud nyitni ford.emelkedésre a röpsúly?
Amúgy a vákumos dob jól működik.
Köszönöm,ha van észrevétel!
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15241 üzenetére
Szia !
Köszönöm a képeket,ez mindent elárúl.
Most van egy rugóm,amit kiszedtem,mert karikában végigrepedt.Sajna,mikor cseréltem,levettem a másikat is és jól összekevertem a két tartalékkal,mikor visszahelyeztem őket.
Tehát van három ép rugóm,ebből kell kiválogatnom egy szorosat és egy lötyögőst,ami visszakerül.
Azt most nem tudom,akkoriban melyik kettőt tettem vissza.
Köszönöm a válaszod,sokat segített. -
vil59
tag
válasz bringasisti #15241 üzenetére
Most néztem meg jobban,amit kűldtél képeket.A laza rugó szélső akasztási karikája kőr alaku,míg a feszítetté nagyjából négyszögüre van kialakítva.
Innen már egyértelmű a dolog,mi,hova kerűljön.
Ezer köszönet ! -
mcfly72
tag
Na mizu skodri team?
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Valaki tudja miért nem jelzi a rendszer az új hozzászólásokat a fórumban?! Régen mindíg küldött egy mailt, már régen nem így van!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
Miért lett lomha , lusta, gyenge a formanom? Mivel kezdjem? Help? Egyik naprol a másikra 100 - as skoda lett a formanomból, füst nincs, fogyasztás a régi, jól indul, stb....
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #15246 üzenetére
Helló.Nem hagy ki időnként egy henger?
Húzd ki a karbi hátuljának az aljából azt a vékony csövet,ami a gy.elosztó ufójába megy.
Vedd le az elosztó fedelét és szívd meg a vékony cső karbi felöli végét.A gy.elosztóban lévő 4 tüske ilyenkor kb.1cm.-rel balra,ütközésig fordúl.Majd nyelvheggyel lezárod a cső végét,hogy tartja-e a vákuumot.Ilyenkor a tüskéknek bal ütközésben kell maradniuk.
Ez csak egy saját példa.
Sokminden mástól is legyengűlhet,pl.dúsító membrán átszakadt,vagy elmászott az előgyújtás értéke mert elfordúlt az elosztó(ha gyengén volt meghúzva a rögzítőcsavarja).
Járó motornál,teljes sötétben,körűlnéznék a motortérben,nincs-e valahol villódzás,áthúzás.
Elsőre ezeket nézném meg.
Üdv. -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #15247 üzenetére
Oké! De nekem régen minden egyes hozzászólásnál, küldött egy mailt, most nem így van!
a csoda csak a skoda
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Renault, Dacia topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest