Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #15600 üzenetére
Ha megnézed a kocsit nézd meg hogy a szőnyeg a vezető lábánál a gumi nincs kikopva megrepedve, mert akkor a taposó lemez is rohad a lábad alatt. Csomagtartó rugótorony, motortér rugótorony? Ha csak ez van ami látszik azt ki lehet javítani ha nem ragaszkodsz hogy gyári állapot legyen a kinézet úgy hogy nem kell küszöböt cserélni csak kivágják a rozsdás részt és hajlítanak egy pótlást. 20-30 ból szerintem kijön.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #15601 üzenetére
Szia, nagyon szuper, köszönöm!
Szép - persze - a gyári állapot, de egy "használós" autónál szerintem sosincs ilyen.Szombaton megnézem!
-
vil59
tag
Sziasztok.
Tőltés problémával kérdeznék.
Forman, indítás után,meleg motornál,alapjáratkor világít a tőltésvisszajelző lámpa.Régebben egy kicsi gázfröccs után azonnal kialudt. Ez kb.1000-1200 ford/percnél következett be.
Most viszont ugyanez kb. 1700-nál tőrténik meg.
Generátorral van-e valami, vagy a feszszabályzó járja a végét?
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15605 üzenetére
Köszönöm a választ.
Akkor elsőre fesz.szab. csere.
Csak észrevettem,az idő múlásával,hogy egyre nagyobb ford. számnál alszik el a töltés lámpa.
Persze, jéghideg motorral indulva egyből kialszik, hiszen kúlcsfordításra egyből 2000 a fordulat, a szivató miatt.
Viszont meleg motorral való indítás után, ha óvatosan nyomom a gázpedált és haladás közben sem érem el az 1700-as fordulatot, akkor menet közben végig világít a lámpa, azaz aksifeszről megy minden.
Valahol már hallottam a 'delej' szót, de most nem tudom hírtelen hová tenni...
Üdv. -
-
OCTAMD
őstag
válasz FeniX- #15610 üzenetére
Hosszú távon 90el el tudsz vele menni 4,5 literrel is akár
Bp dugóban 10 liter is simán
Bpre nem nagyon alkalmas
Hosszú távra nagyon jó amúgy ,ha akarod megy 140-150el is csak ott már eszik 8,5et
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
-
bringasisti
Topikgazda
Nem feltétlen fontos a csere, de a tartalék nem árt. Van benne egy késleltetés hogy mikor indul a motor akkor még nincs erő benne és a generátor ne terhelje csak akkor mikor már egyenletesen jár. Ez lehet hogy ha melegszik az idő megint hamarabb kapcsol. A delejezést én szoktam írni, lényege hogy a szabályzó kétféle polaritással kerül forgalomba, ezért ha csere esetén nincs töltés akkor a felszerelt ujjat bekötve hagyni és a műszerfalhoz menő kábelt lehúzva a hatos csavart néhány másodpercig a lehúzott kábel helyére csatlakoztatni és 2 ezerig felpörgetni a motort delejezed a generátort.
BENEFON DELTA--------N8
-
OCTAMD
őstag
válasz bringasisti #15615 üzenetére
Pontosan mi is?
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz bringasisti #15618 üzenetére
De ez nem kimondott kódolvasó
Ez egy viliv s5 számítógép (win7)
És arra van feltelepítve egy VCDS magyar progi+van hozzá egy kábel amit az autóhoz csatlakoztatsz
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz bringasisti #15620 üzenetére
Magyar progi+kábel 20ezer
Androidra ilyen nincs
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz FeniX- #15623 üzenetére
Mondjuk a fehéren az a rohadás a sárvédő küszöb találkozásánál nem szimpi.
Inkább legyen valami műszakilag rajta rossz,de a rohadással otthon nem tud az ember semmit tenni.
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
FeniX-
aktív tag
válasz OCTAMD #15624 üzenetére
Otthon sajnos nem, de van egy régi bkv-s ismerősöm, aki már az előzőeket is csinálta.
Megcsíptük az autót, remélhetőleg jó lesz. Nem mondom, hogy minden 100%-osan tuti, de alapnak nagyon jó, és nekem most megérte.
Végre, ismét a skodám van!!(u.i.: mostmár csak azt a nyomorult twingót kell eladni)
Üdv!
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #15627 üzenetére
Köszönöm, és nem: szervó nélküli. (AZE motorkódú)
Semmi extra nincs benne, én pont így szeretem.
Talán az utolsó autók egyike, amivel még meg lehet úszni a sok elektromos asszisztens meglétét.Majd jövök a kérdéseimmel még. :-D
Kellemes karácsonyt Nektek!
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15614 üzenetére
Szia.
Köszi a képet,ez az átkötés a hatos csavarral és 2000-es felpörgetés jelenti a generátor 'delejezést'?Magyarán felmágnesezi a tekercset. Utána olvastam,hogy az állandó mágnes idővel elgyengülhet és emiatt csökken a hatásfoka.
Csak még pontosítom az előző leírásomat:
indítás után,világít alapjáraton a töltés lámpa.Ha így álló helyzetben egyre nagyobb gázpedált nyomok,1700 ford. környékén kialszik. Ez után,ha visszaengedem a gázpedált alapjáratra,akkor már nem világít, bármilyen fordulaton is van később.
Én csak azt nem értettem, mitől van az, hogy régebben 1000-1200-elérésekor aludt ki, most meg 1700-as gázfröccsöt kell adni, hogy legyen tőltésem.
Mikor kialszik a tőltésvisszajelző lámpa,ezzel egyidejűleg a fényszóró fénye is sokkal erősebb lesz.Jogos is, hiszen ekkor a fesz.szabályzó beadja a generátor megtermelt feszültséget a hálózatba.
Hát ilyen érthetetlen gondjaim vannak...
Üdv.
Mindenkinek békés Karácsonyt! -
bringasisti
Topikgazda
Bár a generátor nem tartalmaz állandó mágnest mint a régi bringadinamó de a vasmag erővonalai nem mindegy hogy milyen irányba állnak. Mivel az a kábel ami a műszerfalból jön a generátorba egy 1.2 W égőn keresztül ad áramot a generátornak hogy induláskor a diódák nyitó feszültségét le tudják győzni, ez kevés a delejezéshez, ezért kell a 6- os csavarról áramot adni egy pillanatra. A feszültség szabályzó indításkor azért késlelteti a töltést mert a generátor teljes terhelés esetén másfél pacival terheli a motort így ha nagy a hideg akkor míg az alapjárat nem rendeződik megfojtaná motort. Persze a túlzott késleltetés a másik véglet. Boldog Karácsonyt.
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
Nekem a favin mindig 1700 fordulat fölött ébred a töltés, amióta generátort cseréltem. Egy gyári 89-es évjáratú, keveset futott használtat kapott. Ez nem hiba, hanem tulajdonság. Amíg ébred és tölt, nem aggódnék.
Boldog karácsonyt minden kedves fórumozónak!
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15633 üzenetére
Köszönöm a részletes tájékoztatót,így már sok minden világossá vált.
-
peti_s
addikt
Boldog Karácsonyt!
-
peti_s
addikt
Üdv Márkatársak! Feszültségszabályzót cseréltem, gyárit, de sajnos ahogy betettem volna az egyik szénkefe vezetékestül kiszakadt. Lehet ezzel valamit csinálni még? A szénkefe, és a rugó is megvan.
-
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15641 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
vil59
tag
Sziasztok.
Utóbbi időben úgy alakultak a dolgaim, hogy kizárólag rövid utakat tettem meg a favorittal. Naponta kb. 10 oda, 10 vissza.Tegnap,levettem az olajbeöntő sapkát és a belsejében bizony volt /nem nagy mennyiségben/ kapuccsínó,meg vízcseppek.Tisztára törőltem,de észrevettem, hogy a beöntőnyílásról, innen leágazó vékonyabbik gumicső furata is tele van evvel a barnás anyaggal. Levettem tehát a csövet innen és a karburátor bemenő csövéről is.Ez az összeköttetés biztosítja az egyes pillangószelep alatt keletkező vákuum elvezetését a kartell levegőztető cső felé. Nos ez tele volt vízzel és lerakódással.Vékony drót végére ráerősített rongycsíkot húztam át a cső belsejében, vagy háromszor, mire tiszta lett.
Viszont a kartell szuszogó belül teljesen száraz volt.
Kicsit hullámzott az alpjáratom, de most,hogy tiszta ez az átvezető nyílás,ez megszűnt.
Üdv. -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #15644 üzenetére
Köszönöm, nem most fogom megjavítani, majd kb. 2 hét múlva, ha nem sikerül, akkor szólok, köszönöm a lehetőséget!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kis segítségre lenne szükségem.
Milyen régi módszert ismertek arra, hogyha egy imbusz fejű csavar (8mm-es) már félig elnyalódott és a 8-as lötyög benne, a 10-es meg túl nagy rá? (utánanéztem, mert azt hittem, hogy 9-es, de nem, ez 8-as)
Valahogy ki lehet még lazítani? (nem próbáltam teljes erőből kilazítani, csak rápróbáltam a 8-ast, és éreztem, hogy lötyög)u.i.: ez az olajleeresztő csavarom. Reménykedtem, hogy a régifajta, de a fábián, ezzel a motorkóddal ilyet raktak rá.
Üdv!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen