Új hozzászólás Aktív témák
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #15391 üzenetére
Szerencsére lett új Made in Czechoslovakia.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #15399 üzenetére
Vastag fele a váltó rudazatot helyezi helyzetbe hogy a két furat egytengelyű legyen. A kis átmérőre teszed a sliccelt csapot és így tudod tájolni furatokat és a csapot amit beversz. Így nem fog faragni a rossz pozíció miatt.[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Köszi, akkor mégse mondott hülyeséget a karosszériás. Így olvasva a válaszaitokat inkább kicserélem, nem kockáztatok.
Amúgy a középvonali hegesztés alatt van több kicsi helyen oválisan kilyukadva, de járó motornál aknába állva ha odateszed a kezed éppenhogy érzed hogy kifúj picit, szoval nem olyan vészes, de akkor inkább kicserélem.
Tud esetleg valaki jó áron kipufogó gyártót vagy kereskedőt ?
-
vil59
tag
válasz kmarco05 #15403 üzenetére
Szia.
2006-ban vettem a favoritomat,rá egy évre kicseréltem a teljes kipufogó rendszert,katalizátorral együtt. Szlovákiából rendeltem,a beütött jelölés szerint gyári. Mielött feltettem,lekezelés után az első dolgom az volt, hogy lefújtam több rétegben hőálló ezüsttel.
Ennek már tíz éve.Most tavasszal jobban átnéztem,de csak a merevítő betoldásoknál kezdett a hegesztés felületrozsdásodni.Ezeket a részeket foszforsavval átecseteltem,majd újra lefújtam.
Ha jól emlékszem,a párkányi boltból hozták.
Múlt évben voltam náluk,egy-két apróságért.Láttam a padlón,már ki volt készítve egy szett kipuff,várta a gazdáját..
--Az,hogy lyukas a cső,talán kicsit nő a fogyasztás,az egy dolog.
A nagyobb baj,hogy nincs meg ilyenkor a hengerekben a megfelelő folytás,csattognak a szeleptányérok,megváltozik a szelep nyitás-zárás sebessége.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Megoldottam a nyekergés problémám egy lengőkar cserével. Kompletten megvettem azt a kifli alakú vasat gömbfejjel és szilentekkel azóta csend van Futóműves utána beállította a dolgokat, a kerekekösszetartás elment a cserénél. -
FeniX-
aktív tag
Srácok, egy elméleti kérdés:
Ha az indexem túl "lassú", akkor az az indexrelé cseréjével orvosolható?
( Mármint, ilyen nagypapa tempóban villan fel, és halovány is )
Vagy a vezetékek túl régiek már, esetleg egyebek? -
vil59
tag
válasz FeniX- #15407 üzenetére
Szia.
Nem biztos,hogy csere.
Alapjáraton, nem világító tőltésvisszajelzőnél kapcsolj vészvillogót és járd kőrbe a kocsit,hogy mind a hat külső izzó világít-e.Plusz a két műszerfali is.
Ha ez rendben van,akkor hozzá kell férned az ütemkapcsoló hengerhez. Van az alján egy pótméter csavar,vékony csavarhúzóval, működés közben,jobbra-balra tekerve tudod beállítani az optimális villogásszámot,ill.a köztes szünetek hosszát.
Üdv. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok !
Amit a nyest kirágott hangszigetelőt a motortér jobb belsőp falán, mivel lehtne pótolni ? Van esetleg erre külön anyag ami azutóba való?
köszönöm a válasz,
Üdv,
KMarco
-
kmarco05
csendes tag
Nem néz ki alami szépen, ha felnyitom a motorháztetőt látni a szétrágott szigetelést. Na meg hátha kicsit halkabb lesz az autó is.
köszi az ötletet, benézek egy festéküzletbe.
Üdv,
KM
-
Fr0z3n
őstag
Sziasztok
Igaz hogy kicsit fiatalabb, de van valakinek tapasztalata feliciával? -
Fr0z3n
őstag
válasz peti_s #15417 üzenetére
Nekem tetszett, néztem egyet. Egész jó vezetni még szervo nélkül is, jól is megy de az ívek szét voltak rohadva, volt egy folt ahol az ujjam majdnem bele szaladt a toronycsapágy mellett, kuplung kuka. Kár érte, nem leszek skodás. Egyelőre... Tuti valami régi autót veszek, az ujakkal csak a bajom volt eddig.
-
Atyus77
csendes tag
Üdv.urak.
Töltés problémával küzdök (még mindig).
Generátor és fesz-szabályzó cserélgetések után sincs érdemi változás ,a töltés 13,4 V környékén van terheletlenül. A mérést az aksin és a generátornál is elvégeztem.
Viszont, ha a generátorról leveszem a "töltőszálat" (hatos csavar alatt) ,akkor itt mérve a töltés 14 V.
Tehát ez már jó lenne.
Mért nem jut el az aksiig ez a 14 V-t ?
Merre induljak tovább ?
Köszönöm.SKODA FORMAN
-
bringasisti
Topikgazda
-
zolpat
csendes újonc
Szervusztok!
Kb.1 éve vagyok Favorit tulajdonos,most döntöttem el,hogy csatlakozom a fórumhoz,eddig csak olvasgattam,tippeket-tapasztalatot gyűjtöttem..
Illetve majd segítség is elkélne,konkrétan vezérlés csere után vagyok és az istenért sem tudom beállítani a gyújtást,ha felcserélem az egyes henger kábelét a négyesével,akkor beindul,de csak három hengerezik...biztos hogy az összerakásnál mászott el valami,én a vezérműfedélben levő kerékre gondolok....a vezérlésem jó,megvan a 12 patent a két jel között ahogy kell,kulccsal át is tudom fordítani a motort,nem akad,meg az önindító is szépen tekeri,csak ba..ik beindulni,kivéve a fent említett kábelcserés módszert...remélem nem kell totál mindent visszabontanom,miután már kicseréltem mindent...
Üdv.Zoli -
Mágus2
Közösségépítő
válasz zolpat #15425 üzenetére
Csak kéthengerezik. Nem három. Szerintem egy fordulattal el van tolva a főtengely a gyujtáselosztóhoz képest. Most a kipufogó ütem után adja a szikrát.
Megoldás: kiveszed az elosztót amikor a rotor a jelen van. Fordítasz egyet a főtengelyen és visszarakod jelre az első henger felső holtpontjára. Két főtengely fordulatra az elosztó csak egyet fordul, egyszerűen rossz időben gyújt.
-
zolpat
csendes újonc
válasz Mágus2 #15426 üzenetére
Igazad van,csak kéthengerezik...Viszont kipróbáltam,forgattam egyet a főtengelyen,és vissza akartam tenni a gyújtás elosztót,csakhogy úgy nem megy bele,mert a két nút(ami a vezérműfedélben van egy tengelyen) meg a gyújtáselosztó tengelyén levő két pöcök nem pont középen van,tehát ha fordított helyzetbe akarom beletolni,nem megy bele sajnos....
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz zolpat #15427 üzenetére
Nem a nutnál kell kivenni(ott excentrikus, csak egyféle képpen passzol), hanem a két csavarnál a vezérlés fedeléből kihúzni fogaskerekestől. Tudom, szívás pontosan berakni, mert az olajpumpa tengelyére is rá kell ülnie, de 10 perc alatt megoldható, ha eltalálod a pumpa tengelyének helyed pozícióját az elosztóhoz képest. Világíts bele a lyukba, ha kivetted, és megérted. Nem lehet elrontani, ha a szíjtárcsa jelen van a fedél is a rotor is az első henger jelén, akkor indulnia kell. Előgyujtást majd utána belövöd. Amikor ül be a fogaskerékbe, picit fordul a rotor, elsőre nem lesz jelen de amint rájösz, mennit fordul, annyit visszafelé állítasz rajta és másodszorra pont a jelre fog fordulni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #15429 üzenetére
Az első adandó alkalommal bajban lesz, ha valamit állítani kell rajta, vagy leszedi a kábeleket, tegye csak szépen helyre, legalább megtanulja hogy működik a gyujtás időzítés. Fel lehet cserélni a kábeleket 4-2-1-3 sorrendre az 1-3-4-2 helyett, de nincs értelme, annyira egyszerű helyretenni az egész elosztót, hogy simán meg lehet hagyni a gyujtási sorrendet gyárinak...
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #15431 üzenetére
Komolyan nem éri meg a kábelokkal szórakozni, a minőségi fedeleken jó a számozás.
-
zolpat
csendes újonc
Sziasztok! Igen-igen sikerült összeraknom,úgy volt ahogy Mágus márkatárs tippelte:180 fokkal el volt mászva a gyújtásom,tekertem mégegyet a főtengelyen,aztán leszedtem az elosztó forgórészét,visszatekertem hogy a rotor az egyes henger gyújtási pontjánál legyen,és kész is lett Na amit ti 10 percnek írtatok,az nekem félóra lett,konkrétan hogy az olajszivattyú tengelyére mire rájátszottam az elosztó tengelyét megőszültem
Aztán indítok,nem megy csak három henger,a negyedik kihagy....mi a fene lehet...hát a kiszedem a gyertyát,az alig két hetes Brisk gyertya porcelánja megforog a foglalatban Visszaviszem a boltba,hát senki nem tehet semmiről így nem is tudtak másikat adni,biztos én raktam be rosszul
Hozzáteszem az autó szépen ment két hétig vele,a gyertyák környékén meg nem is piszkáltam,a vezérlést cseréltem,tömítéseket stb..most tekertem ki először a gyertyát mióta beletettem,miután a gyújtókábel lehúzásos módszerrel rájöttem hogy a négyes hengerem nem megy...most egyenlőre tettem bele egy GM gyertyát,holnap lesz bele egy másik Brisk..
Ja,még annyi hogy ahogy kihúztam a gyújtáselosztót a foglalatából,a kis kétkörmös fogaskerék rá van hegesztve a tengelyre...ez egészséges dolog???
Mert van egy tartalék elosztóm is azon is elég nagy a holtjátéka(7-8mm)a keréknek,lehet hogy valaki anno pont ezért hegesztette rá mert ugyanennyire ki volt kopva a stift ami rögzíti??? -
bringasisti
Topikgazda
-
zolpat
csendes újonc
válasz Mágus2 #15435 üzenetére
Ahogy "bringasisti"kolléga is írja,a kétkörmös kereket hegesztették a tengelyre a gyújtáselosztón alul,az kapcsolódik össze a másik(nútos kerékkel)ami a vezérműfedélre van csavarozva..végülis nem feszül be,tehát működik a gyújtás vele,csak így v.szinű hogy nem tudom majd szédszedni az elosztót ha szét kellene majd egyszer kapni valamiért...
Még egy dolog,nekem gyanús hogy kezdődő hengerfej problémám is van...Tünetekagyállóba nagyon kevés olaj csíkokat látok,gyanúsan sokáig gőzölög a kipufogó,még meleg motornál is,az olajbeöntő sapkában találtam egy kis kávétejszín szerű habot(kb,mint egy 5forintos) és édes ízű vízcseppek ülnek az olajbeöntő sapkában!
Szerintetek nekiálljak levenni a hengerfejet,vagy még egyenlőre hagyjam a fenébe??? Mondjuk ha tényleg hengerfejes,akkor ez már javulni nem fog....
Üdv.Z -
bringasisti
Topikgazda
válasz zolpat #15437 üzenetére
Ilyen párás időben lehetetlen megmondani hogy egy kezdődő hengerfej vagy a rendszeres reggeli párás indulás és rövid üzemi hőfokon tartó utazás a lecsapódó víz keletkezésének oka. Ha messzire mész előtte töröld ki a sapkát és utána érkezéskor nézd meg.
BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15438 üzenetére
Reménykedem énis hogy csak erről van szó
45 km-re járok vele,oda vissza 90km,de csak 3-4 naponta van ez a hosszú út,közbe persze itthon helyben is megy a kocsi,mondjuk még a hosszú út végén nem néztem,de majd holnap pont megyek,akkor rálesek..
Érdekes hogy a vizet meg nem forralja... Nem tudom most hirtelen hogy a Favónak mikor van optimális hőfokon az óra mutató,de az enyém max.a fehér teli sáv alján szokott tartózkodni,nyáron a +40fokban néha a fehér közepéig felkúszott,de a pirosnak a közelébe sem járt soha...
Üdv.Zoli -
bringasisti
Topikgazda
válasz zolpat #15439 üzenetére
A víz azért forr fel mert a robbanási nyomás a vizet kinyomja a motorból, de ez már a vég kezdete. Van mikor minimális az átfujás és akkor nem lehet megmondani hogy a párás idő vagy a pakolás a ludas. Az amit a műszer mutat az tökéletes, de független attól hogy van gond vagy nincs a pakolással.
BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
A gyújtást tökéletesre az istenért se tudom beállítani hogy ne csörögjön be.Ugye kicseréltem a vezérlést,utána állítottam szelephézagot,0,20 re,próbáltam már az előgyújtást 5 fokon,7 fokon 10fokon beállítani de állandóan terheléskor becsörög,szinte milliméterenként tekertem csak az elosztófejet-próbakör,utána megint egy pici tekerés de a csörgés maradt....nem tudom mi a fenét kéne és hogyan kéne még állítanom...lehet hogy a szívókat csak 0,15-re kéne állítanom??? Vagy a hétvégén belepróbálok egy másik gyújtás elosztófejet.....
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15442 üzenetére
Oké,köszi "isti",holnap ki is próbálom 98-al!Pont nemrég olvastam itt az "oktáncsörgésről" Vezérlés új,gyertyák-elosztófedél-rotor-kábelek szintén újak,egész délután kísérletezgettem vele,de a csörgés megmaradt.....most 5fokon hagytam az előgyújtást egyenlőre...
de még valami eszembe jutott...akitől anno vettem ő említette hogy a keverék csavar a karbin 1,5-re van kitekerve,mert ő úgy volt vele hogy inkább ne menjen de ne is zabáljon..mondjuk ez nekem is elég,én 85-90-él jobban nem hajtom...de azért most eszembe jutott hogy nem kevés az neki??? Mármint a 1,5 ös kitekerés???
A gyertyáim is elég világosak(fakók) voltak... de a karbit még nem mertem piszkálni mióta nálam van az autó... -
-
bringasisti
Topikgazda
válasz zolpat #15443 üzenetére
Meg kell nézni hogy a karibi képen látható két alkatrésze hibátlan állapotban van? Az alapjáratot úgy állítjuk hogy az anyós ülés felőli hernyó csavarral beállítjuk a megfelelő fordulatot ( én károsnak tartom a nagyon alacsony alapjárati fordulatot) és a jobb kerékdob felőli hernyó segítségével megkeresem a legnagyobb fordulatot. Ha ekkor magasnak érzed az alapjáratot akkor az anyós felől beállítod a megfelelő értéket majd a kerék felől ismét megkeresed a maximális fordulatot. A csavarnak van egy pici holtjátéka amikor nem változik a Max fordulat a kitekert állás a nyerő.BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15445 üzenetére
Ezeket a cuccokat már kicserélték,mert mielőtt megvettem az autót,a karbi fel lett újítva,persze ez nem garancia hogy szűk 1év alatt nem adta be az unalmast valamelyik alkatrész!
Tettem bele 98-at,szinte ugyanúgy csörög,meg kis fordulaton be is rángat,minden sebességi fokozatban..
Szépen indul,alapjárat kicsit hullámzó,de ha odalépek neki bármelyik sebességben,egyből csörög,és nem is akar menni 110-nél jobban.
Szóval karbit nem piszkáltam,csak a komplett vezérlést cseréltem le+dekni tömítéseket.Illetve volt egy szar gyertyám(Brisk)na volt itthon 4 új GM gyertya,most azok vannak benne,hétfőn lesz csak Brisk..
Már arra is gondoltam nem-e a gyertyákat nem szereti,majd ma délután visszateszem a 3 jó Brisket,meg van még itthon 4db 4polusú NGK,az asszony Felicsitájából valók,esetleg kisérletezgetek azokkal is,esetleg még kipróbálom egy másik gyújtás elosztó fejjel meg fedéllel...Másra nem tudok gondolni,mert szerintem csak a gyújtással van valami!
És az a röhej,hogy vezérlés csere előtt meg ment szépen csörgés nélkül,egyedül mondom,csak a gyertyákat cseréltem még ki a szar Brisk helyett GM-re...
Már gondoltam hogy hátha szar helyre tették a jelet a vezérlés kerekén,és én ahhoz nézve állítottam szar helyre a vezérlést,de úgy tudom azt a kínai láncoknál cseszték el,és meg CZ,valami cseh láncot tettem föl...
Hát nem tudom,majd ma délután jön a kísérletezgetés,aztán estére megírom a helyzetet,mások okulására is,ha kiderül a hiba oka...
Z. -
bringasisti
Topikgazda
válasz zolpat #15446 üzenetére
Kezdjük előröl. Mit értesz az alatt hogy vezérlés csere? Nekem volt hogy vezérműláncot cseréltem gyári csomagolás. Régit lehúztam raknám fel az gyári új garnitúrát a jelölés nem stimmel! Berohantam a hűtőhöz egy sörért mert tudtam hogy a kérdést józan fejjel át kell gondolni ha nem akarok gondot magamnak. Mivel se a főtengely se a vezérműtengely nem mozdul meg mikor a régi garnitúrát lehúztam a " gyári" csere darabon figyelmen kívül hagytam a jelölést és a két tengely megmozdítása nélkül az új készlet a helyére került. Ma is úgy járok. Te a vezérműtengelyt megmozdítottad?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #15447 üzenetére
A leginkább lényeges hogy aki nem csukott szemmel szerel az egyszerre csak egy dolgon változtasson mert ha nem jön össze valami akkor tudni hol kell keresni a problémát. ( Nem sértésnek szántam)
BENEFON DELTA--------N8
-
zolpat
csendes újonc
válasz bringasisti #15448 üzenetére
Nem is sértődtem meg Igazad van teljesen..Igen elforgott a vezérműtengely is meg a főtengely is vezérlés cserénél(csak az ékeket,a lánckereket meg a láncot értem vezérlés csere alatt)..Mivel elforgott így egy teljes fordulatot tekertem mindkettőn,csakis előre,vissza sose forgatom se a főtengelyt se a vezérműtengelyt!
De mindent jelre állítottam vissza,ahogy a Favorit biblia mutatja(sajna nincs könyvem,innen lestem le).
A főtengely ék függőlegesen felfelé mutatott,a vezérműtengelyen levő ék a vízszinteshez képest majdnem 45fokot zárt be a bal oldalt nézve,ahogy a kép is illusztrálta,a lánckerekeken levő beütések között pedig 12 patent volt. Na ettől tartottam,hogyha kifogtam egy téves jelölésű lánckerék szettet,akkor aztán hiába tekergetem én a tengelyeket jelre,bukta van! Bár kulccsal 3x is átfordítottam a motort nem akadt,szépen átforgott..
Az már más kérdés hogy csapágylehúzóval kellett leszednem a főtengely végéről az ékszíjtárcsát+lánckereket,mert valaki előzőleg kalapáccsal püfölte föl,gondolom nem egyenletesen tolta föl,befeszült aztán győzött az erő nem az ész!Egy délelőtt ráment mire helyrehoztam a főtengely peremét viszpapírral meg finomabb csiszolóvászonnal,mert természetesen el volt kalapálva...
Na mindegy,a lényeg hogy ma estére összeállt a verda,nem a vezérlés,nem a karburátor,nem a 95-ös benya,nem a szelephézag,nem is a gyertyák stb..hanem a gyújtáselosztó fej volt a ludas! Valami nagyon ki van kopva benne,mert a rotornak baromi nagy holtjátéka volt,nem csoda hogy elmászott állandóan az épp aktuális henger gyújtási pontjától,hiába állítgattam én ezerszer!
Most beletettem egy bontottat,bár ennek ennek meg a kis körmöskerék rögzítő stiftje volt csúnyán kikopva,de volt egy törött fúrószáram 4,2mm-es,és pont passzolt a stift helyére,ezzel ha nem is áll totál fixen(hiszen ki van kopva a tengelyen levő furat is)de azért mérföldekkel jobb lett mint volt! A csörgés is abbamaradt!
Z.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Noble Chair EPIC
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen