Új hozzászólás Aktív témák
-
MZsoltee
veterán
válasz Dragon3000 #64 üzenetére
Persze van olyan beállítás, de ha nem tesszük maxra, csak amit szemmel is látunk akkor szerintem kiszolgál a 4070 (Super) is mindent. A felskalazasrol nem is beszélve.
Ugye a 4k 120 vagy 240 FPS valós igeny-e. Ha egy játékost (átlag) leultetsz latja-e a különbséget. Ha igen, akkor ez a különbség jelentős vagy igazából marginalis? Lehet az én szemem rossz, de én 75hz és 144hz között is alig veszem észre a különbséget. Van olyan játék pl diablo ív, ahol a 144hz-es monitorra 72fps-es limitet állítok.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
MZsoltee
veterán
válasz Dragon3000 #55 üzenetére
Ha elfogadjuk ugye hogy a teljesítménynövekedés adott technikai szint mellett exponencialis mértékben növeli a fogyasztást és az általad említett 2,6 - 41 és arány helyett 1- 30-35-os arány lenne, akkor se kéne a kardunkba dőlni.
Pl a mai csúcs VGA egy 4070-es lenne, ha komolyan szabályozva lenne a dolog, akkor egy 4070 Super vagy Ti is kijönne talán a jelenlegi gyártástechnológiával.
Mik azok a valós grafikai metodusok, amik relevánsak és ma egy 1440p-s vagy egy 4K-s kijelzőn nem megjelenithetoek a fenti vga-kal? Valós igények ezek vagy csak a marketing által keltett igények? Kell-e 100hz fölötti megjelenítő? A népesség hány százaléka az aki ebben lát különbséget? Én azt kezdem érezni, hogy sajnos már a játékipar, a gaming elért egy olyan szintre, ahonnan nagyon nehéz újat mutatni. Ez igaz a grafikára és a mechanikakra, történetekre egyaránt. Az RTX volt olyan dolog amire azt mondták meg fogja változtatni a világot, illetve VR-ra. De így néz ki sajnos hogy ezek nem jöttek be. Megnézve a Steamen legtöbbet eladott játékokat, vagy a legtöbbet játszottakat gyakorlatilag a fent említett 4070es bőven de bőven elegendő az összesre. Akkor pedig főleg, ha úgy állítjuk be a grafikát, hogy nem minden tőlünk maxra, csak azokat a beállításokat ahol különbségeket is látunk.Mindezt úgy mondom, hogy szeretem a hardvereket, a hobbim is. Mai szerzemény az asszony gepebe egy 5700x3d.
A 8800 GT mellett amit én nagyon szerettem az a 7870es széria. Egesz pontosan a powecolor tahiti le, majd a 1080. Aztán már nehéz volt számomra izgalmas kártyát kreálni 5700XT, majd a mostani 6800XT. De emellett nekem most a 7000-es amd és 4000-es Nvidia se volt már érdekes.
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Pikari
addikt
válasz Dragon3000 #53 üzenetére
Szerintem arra akart mzsoltee utalni, hogy a megnövekedett fogyasztás és sokszorosára emelt számítási kapacitás ellenére nem növekedett a grafikai élmény érdemben. Ez nem is lehetséges, hiszen az emberi érzékelés logaritmikus. Hogy ez mit jelent? Hogy véges mennyiségű képpontot, vertexet, formát, részletet, effektet képesek az érzékszerveink és az agyunk feldolgozni. Ahogy közelíted ezeket a határokat, úgy lesz egyre kevésbé feltűnő a változás. Amikor 400x300ról felemeled a felbontást 800x600-ra, az sokkal nagyobb ugrást eredményez, mint amikor 1600x1200ra emeled fel 800x600ról. Illetve, ha mondjuk 500 polygonról emeled 5000 polygonra a karakterek részletességét, az sokkal szembetűnöbb, mintha 5000 polygonról emelnéd 50ezerre.
Ebből a szempontból tényleg a 8800-as széria az említésre méltó, mert az volt talán az utolsó olyan kártya, ahol érdemi minőségbeli ugrást sikerült elérni az előző generációhoz képest minden tekintetben, az hozta be a mostani unified shader model alapú grafikuskártya-tervezési elvet, amelyet azóta is használunk. És érdemes megfigyelni, hogy ott komolyan ügyeltek arra, hogy - az abszolút csúcsot és az első pár modellt leszámítva - a felsőkategóriás kártyák fogyasztása is jó legyen, sőt, hogy single slot legyen a kártya (8800gt), és normál 6 pin csatlakozót használjon, továbbá az árat is próbálták halandó emberek számára megfizethető szinten tartani.
Ez persze nem volt túl kifizetődő nekik, mert akik megvették a 8800GT-t, azok jó eséllyel simán használták vagy 10 éven keresztül.
Aztán azt se felejtsük el, hogy az alsókategóriát, és a középkategória alját is megették az integrált videókártyák, tehát az nvidia kénytelen felfele menekülni ez elől, és teljesen kimaxolt közép és csúcskategóriás kártyákat kihozni, amik bizony a fogyasztás tekintetében sem spórolnak. Kevésbé ismert tény, hogy kb 10% teljesítménycsökkenés mellett szinte 50%-al csökkenteni lehetne egyes nvidia csúcsmodellek fogyasztását.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
MZsoltee
veterán
válasz Dragon3000 #50 üzenetére
Azért a két kártya között volt pár év. jó hogy sokkal jobb a hatékonysága de még szerintem mindig kevés. Az új csúcsnak az új csúcsot kellene ugyanannyi áramból kiszolgálnia. Ha ez nincs így akkor a technológia lassabban fejlődik mint kellene, mivel csak fogyasztás növekedéssel lehet tartani az ütemet.
Az megint egy érdekes kérdés, hogy játékélmény tekintetében a fejlődés mennyit adott és mennyi értelme van elégetni a többlet áramot.
[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Ribi
nagyúr
válasz Dragon3000 #24 üzenetére
Nem véletlen raknak a legújabb tápokra kettőt.
26: Nyilván értelmetlen 600Wos tápra kettőt rakni, nem is arra gondoltam
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest