-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rambovits
senior tag
Régen minden jobb vót!
Nekem ez az első autóm, autókereskedő ismerőstől vettem, ismerem az előéletét, tudom mit költött rá ő, és tudom mit költöttem rá eddig én. Sajnos minden autóra költeni kell. Megvettem volna az a3-at, ami ott ált nála, de lebeszélt róla, mert egyszerűen az az autó nem az én fizetésemre van kitalálva.
Amit eddig cseréltem:
- vezérlés + vízpumpa +olajcsere + szűrőcsere (6k+18k+munkadíj (14k))
- lambdaszonda (21k)
- lengéscsillapító gumiharangok (5k)
- stab rúd (12k munkadíjjal)
- első szilent (8k munkadíjjal)
- kipufogó flexi cső (8k munkadíjjal)
- Fűtés előtét ellenállás (5k)
- Meg a szokásos olaj+szűrő+gumi.
- szelepfedél tömítés (2k)
- kartergát visszavezető cső (4k)2012 októberében vettem, azóta 18k km-t mentem vele (fél éve kb alig veszem elő, mert új munkahelyem van, ide meg busszal járok)
Amit most cserélni fogok:
- belső levegő keringető (fűtéshez) motor + előtét ellenállás, a motor csapágya halálán van, amitől hajlamos megszorulni, amitől leég az előtét ellenállás, már bánom, hogy először nem egybe cseréltem a kettőt.
- olaj + szűrők
- tetőkárpit levált, el kell vinnem kárpitoshoz
- fűtés hőfokállítása bináris (megfagy-leizzadsz), elvileg egy kis ragasztó megoldja a dolgot.
- bal elejében kopog valami, azt a szerelő meglesi majd
- miután tavaly fennakadt az első lökhárítóm egy padkán, az amúgy is javított ablakmosó folyadék tartályom elengedi az összes levet, így az is csere.Ez csak egy olcsó sz*r skoda fabia, ha ugyanezeket kellett volna megvennem audira, bmw-re, ráadásul kedvezmény nélkül, akkor a gatyám is ráment volna.
Ezek ellenére nem bántam meg, hogy megvettem. Fater thaliája egy remek kis autó, mégis 2 hetente van vele szerelőnél (igaz sokszor azért, mert ő is fukar mint az átlag magyar, és ha vezérlést cserélünk, akkor elég a szíjakat, a szíjfeszítőket minek, stb.)Bocs a hosszú HSZ-ért, itt egy krumpli.
[ Szerkesztve ]
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
K Norbi
addikt
Mágus2!! S.O.S kicserélték a hátsó és az első csapágyakat! az autónak semmi hangja!
De!!! van egy nagyon nagy baj!! a bal első agyon rajta maradt a csapágy! természetesen nem volt az autószerelőnek egy szaros csapágylehúzója! és ütötte verte a satuba össze vissza baszta szerencsétlen agyat! az ABS jeladó és az agy közé betett egy odaillő vasdarabot és szana szét verte! befeszített neki mindenhonnan! már a sírás kerülgetett!! nagy nehezen 15 perc ig leverte róla a régi csapágyat! rápréselte az újat! Azóta ha fékezek lüktet a fékpedál! és előre hátra ráz az autó mikor fékezek! felemeltem megpörgettem a bal egyet! és ha megpörgetem akkor egy ponton szorul a féktárcsánál egy kicsit! Hol nézzem meg hogy mennyi van benn? nézzek be az Abs jeladó és az agy közé! mennyit űt?? létezik hogy eldeformálódott valami és ettől csinálhatja ezt a jelenséget?
Nézzek hozzá egy bontottat?[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz K Norbi #89753 üzenetére
Az a szerelő aki nekiáll kalapáccsal kerék csapágyat cserélni az fizesse ki neked az új agy és tárcsa árát.Atya úr isten, hogy kik nevezik magukat szerelőnek.
A futóművedet meg agyonvágja azt remélem tudod, ha hosszú távon így közlekedsz vele.
Ilyen majd összekopik meg hasonló dumákat ne fogadj el!Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #89753 üzenetére
Ez nem hangzik jól. Miért nem vette le az egész gólyalábat? 10Tonna nyomás alatt nem enged a csapágy kifelé. Ki lehet kalapálni is, de nem az autón, mert akkor szétver mindent a futóműben.
Csak tippelni tudok. elferdült a kerékagy, görbén áll benne valami, kosz van a tárcsa és kerékagy között...
Bármi lehet.ABS nem világít?
-
tresh
addikt
Urak,
Valaki Pesten jó kormányművest tudna ajánlani ? Megköszönném
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #89756 üzenetére
Azt kivette! ezt fogta be a satuba! és erről ütötte le a régi kerék csapágy belső részét! jeladó és az agy közé betett egy vasdarabot és úgy ütötte le! nem tudta leszedni az ABS jeladót mert rá van szegecselve gyárilag. kerékagyat befogta a satuba ahova rámegy a kerék! látszik is a satu nyoma, és csúszott mindig kifelé utána beletekre a gyári kerék csavarjaimat aztán így fogta be na most jó lesz szólalt meg! és úgy ütötte tovább.
Kerékagy el tud deformálódni? ABS nem világít. mit javasolsz? vigyem el egy másik autószerelőhöz és nézessem meg? mitől üthet?[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #89761 üzenetére
Igen ezt szedte le! de nem vágta be mert azt mondta nem fér be a flex a jeladó miatt! a jeladó meg rá van szegecselve, aztán leütötte! elvolt vele egy 10 15 percig míg leverte róla!
egy vasdarabot tett közé ne hajoljon el az ABS jeladó! arra támasztotta meg és ütötte verte. én meg majdnem sírtam[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
válasz Rambovits #89752 üzenetére
Ez nem a
4chan9gag, itt nem kell feltétlen krumpliSzerintem ez a "ki mennyit költ az autóra" dolog pont olyan, hogy nem lehet összehasonlítani, abszolút egyéni kinek mire van igénye.
Az A4-emre is azt mondja, a szerelőm, hogy csak használni kell, mert rendben van. Bárki beleül, elégedett. Én meg ránézek, beleülök és azt látom, hogy ezt meg ezt ki kell cserélni, mert valószínűleg üldözök egy olyan képet, ami irreális. Egy halkan suhanó patent autót. Ami lehet, hogy újokrában igaz volt rá, de így 14 év és 250k km után kicsit már kilazult itt, nyiszog ott, én meg buzukiból ültem át, naná, hogy nem tudom a helyén kezelni.Pedig csak egy használati tárgy.
Tavaly április végén került hozzánk, azóta már 300k-nál tartok a ráköltésben és egy 930k-s autóról beszélünk.
És csak kb. 7k km-t mentem vele ez idő alatt.De még valami kopogtat az első futóműben, valószínű csak a "kutyacsont", mert egyébként újak a lengőkarok. Az első ülés kicsit kotyog, embert nem találok rá, hogy megjavítsa vagy megnézze. A kardánboxban a szivargyujtó már elég ratyin néz ki, rozsdás a fészke. A hangtechnikát még nem csináltam meg, mert hidegben nagyon nem akaródzok molyolni vele. A középső dob már hetek óta megvan, de még nem cseréltettem ki, mert nem jutottam el a szerelőhöz.
Távolról nem látszik, csak közelről, de a karcok, műanyag elemeken 1-2 horpadás engem zavar, hátsó lököst ki kellene akkor cserélni. De a mosott tiszta kasztni nagy részét végigsimítva érezni a repülőrozsdát, jó volna teljesen újrafestetni az autót. *well that escalated quickly.png*
Hülye vagyok na[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #89764 üzenetére
Nyomatékkulcs?? kérlek szépen egy kb 1.5 méteres vascsővel tépte rá!
Hát nem tudom! lehet tönkre tette a csapágyat is, és az agyat is, én hozzá nem merem már visszavinni! mert több kárt csinált eddig is mint hasznot, itt csak 1 helyen van nyomatékkulcs meg normális szerszámok a VW szervizbe.. azok meg megkopasztanak.. de nincs más választásom(#89770) tomcsi23 Kb!!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Ace owner, tomcsi23, rob210
Azon gondolkoztam elhívom majd a talira ezt a szerelőt tudom hogy örülnétek neki![ Szerkesztve ]
-
Rambovits
senior tag
válasz Cheesy #89768 üzenetére
Jaa, hát azokat én fel se soroltam még. Bal hátsó, jobb hátsó ajtómon kis horpadás, mert rányitották az ajtót, jobb első elem elkezdett rozsdásodni, lehet azt kéne előrevennem. Ráadásul amikor kölcsönadtam haveréknak meghúzták a garázsbeállónál, szóval egyszerűbb lenne cseréltetni, és fenyeztetni. Mindig találok valamit amit meg lehetne csináltatni. Csak nem látom értelmét 300-at rákölteni egy 550k-s autóra. Vagy ha igen, akkor meg kell tartni 20 éves koráig, hogy megérje.
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
Z0mbi
senior tag
Off-Megye matrica:
Valakinek van Veszprem megyere ilyen? Kovetkezo a scenario:
sokat jarunk arra fele. Az M7 en lemegyunk vilagosnal es megyunk a 71 esen felfele.Ez a szakasz a weboldalon (egesz VP megyeben kb 3 km M7 van ami dijkoteles....errol most inkabb nem irnek semmit) ugy van feltuntetve hogy nem kell matrica ha az iranyban szomszedos matrica megvan.
Akkor a kerdesem az ha en lehajtok azon a lehajton, eleg ha van Fejer es Somogy megyem? (hogy fol es le is tudjak hajtani) Vagy ez csak azokra vonatkozik akik 'atutazoban vannak' VP megyeben.Koszi elore is!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #89677 üzenetére
Fulda is jó lehet, kopni fog az is, de nem hangos és tapad. Havon is jó.
Az volt fent, mikor vettük Saša-t(Alexandra beceneve,Szasa-nak ejtik, még mielőtt kérdeznétek, hogy miért kapott férfi nevet egy octavia). Bitpork feladta a nevek eredetéről szóló beszámolóm felénél.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz K Norbi #89771 üzenetére
Lehet adnék neki kalapálni valót mondjuk egy kőfejtőben.
Az ilyet én autó gyilkosnak hívom nem szerelőnek.
A baj az, hogy te is azt mondod nem megyek hozzá vissza.
Pedig igen is vissza kell menni és menni vele egy kanyart.
Azten megmondani na apukám ezt te csináltad,, most elviszem valóban szerelőhöz te pedig kifizeted vagy jön a dzsihad.Renault power
-
rob210
nagyúr
-
rihi1
tag
válasz tomcsi23 #89754 üzenetére
1.5éve van csak meg!
Volt két ajtó beázásom, három koplett zárcserém, elektromosablak kapcsoló javítás, egy kartágázcső lyukadás, és egy termosztát csere, meg lesz egy talpas és kutyacsont csere is hamarosan.
Vezérlés meg folyadék cseréket nem számolok,mert az alapszint nálam. -
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #89774 üzenetére
Leszedtem a bal első kereket, üt a tárcsa! viszonyításképp megnéztem a jobb egyet is semmi nincs benne! a bal oldalon kerékagy jeladóba is van egy kicsi! ha letudnám szedni a nyerget meg a tárcsát, és úgy megforgatom és akkor is üt akkor kerékagy, vagy csapágy a ludas..
Bontóból érdemes kiszedni egy balost kompletten aggyal csapággyal, és azt csak betenni nekem és készen is van. vagy inkább hanyagoljam?
Komolyan mondom ezt nem hiszem el, legszívesebben lemennék és jól agyba főbe verném a szerelőt, hogy csinálhat ilyet valaki? vigyázok az autóra nap mint nap a szerelő meg több kárt csinál mint hasznot
(#89780) rob210 az lesz lemegyek hozzá mindenképp ma.[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
válasz KaiotEch #89786 üzenetére
Azt értem, csak vezérlés alatt a szíjakat (vezérműszíj és tsai) vagy a motorvezérlő elektronikát kell érteni?
Előbbit én is amint lehetett kicseréltem újra, mert tényleg nem szabad megbízni az előző tulajban.A kérdésem arra irányult, hogy ha rossz a motorvezérlő elektronika, azt miből vesszük észre?
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Cheesy #89790 üzenetére
Rángatást tud okozni, vagy egyik jeladónak sem ad áramot és dolgozik vészmódban. A motorvezérlőt csak akkor kell cserélni, ha meghibásodik, beázik, túlmelegszik. A vezérlés alatt mindenki a szíjakat vagy láncot és tartozékait érti, nálam a vízpumpa, a vez. tengely szimering és a hidrotőke is bele tartozik, egyszóval minden, ami a szelepvezérléssel kapcsolatos, vagy közös szíj hajtja.
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
válasz maggi1886076 #89791 üzenetére
Kihagy a gyújtás? Ingadozik az alapjárat? Leszabályoz hamar? Lefullad?
Mindig tanulhat valamit az ember...www.vakbelmutet.hu
-
footy
addikt
válasz Cheesy #89790 üzenetére
Utodestol(H Astranal a lokharito mogott bal oldalt van hogy az elso koccnal perec legyen ) , melegedestol, forrasztasok elfaradnak. Ajanlom VOX Autodoktoren(csak trukkos hibakat csinalnak, olyan autokat amibe mar belelocsoltak 2-3ezer eurot) cimu sorozatat vasarnap delutan. Volt mar egy joparszor hogy a motorvezerlot kellett cserelni/javitani.
-
mmdms
addikt
Bakker, akárhogy keresem, nem találok semmi infót arról, hogy kell termosztátot cserélni ahh tdi-n. Tudtok segíteni?
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Cheesy
őstag
Akkor gratulálok a tervezőknek. Bár nem hinném, hogy a jövőbeni alkatrészértékesítés hajtotta volna őket (ha már törik, legyen drága!).
A melegedés érdekes amúgy, főleg egyo lyan motortérben ahova az ember kisujja sem fér be, lásd sok cm3 + rengeteg műanyagidom, hogy a user csak az olajbetöltő nyílást lássa. Ilyen esetben az jár jobban, akinek az adott típushoz való legkisebb motor van a motortérben, mert akkor jó szellős
Audinál jó ez a fallal elválasztott motortér, talán az ECU-hoz kevesebb víz juthat be.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
7600 GS
addikt
Gyorshajtásért elvehetik a jogsimat?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Politika
- Gaming notebook topik
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Hálózati / IP kamera
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó olcsóbb lett
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs