-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #56649 üzenetére
Vegyél ... régi Vectrát Link és Link (140km/h -nál 3000 -t pörög)
Dieselben nem gondolkodtál ? azok sem rosszak !
Szerk.
Csak nem bírtam magammal (ebben a nagy viharos szélben)
...
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mikulásbá #56650 üzenetére
Hálás köszönet, akkor H Astránál is rövid váltó jár az 1.8-as motorhoz.
Viszont emiatt felmerül bennem az 1.9-es CDTI választása. Mennyire problémás motor? Napi ingázáshoz lenne használva, 1000 km/hónap bele lenne téve.
(#56651) w333: Nem, nem. Szép autó, formára jobban bejön, de egyelőre maradok a H Astránál. Mondjuk érdekelne, hogy ezt milyen motorral produkálta (esetleg az 1.6-os szívó benzinnel)?
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #56652 üzenetére
Saját autó (videó) ... 2.0i !
Szerk.
Az 1.9 CDTi -t támogatom, járt hozzánk egy C Vectrával egy bácsi akinek ilyen motor volt benne és csak dicsérte, volt már benne legalább 300 ezer km !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz BigBlackDog #56652 üzenetére
A helyedben néznék egy ilyen C Vectrát érős, keveset fogyaszt, ez nem lesz hangos 130-140Km/h -nál, full felszerelt, és erősebb autó is ... érdemes lenne egy ilyenen elgondolkodni, de persze ezt te tudod !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
AMD Power
titán
válasz BigBlackDog #56649 üzenetére
120-nál még az én F is "halk" és lazán el van. Nem hinném ,hogy egy 1.8 H ez "gond" lenne.
w333 Nagyon szép lett! Gratulálok!
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
w333
félisten
válasz AMD Power #56655 üzenetére
Köszi (és igen a régi 8 szelepesek csöndesek)
(#56656) BigBlackDog
Akkor biztos lehetsz benne hogy a H Astra is ugyan olyan gangos lesz !
Egy C Vectrában azért sokkal több a szigetelés, Diesel pedig keveset pörög, amit linkeltem szerintem jó választás megbízható jó "kis" autó az !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz AMD Power #56658 üzenetére
Motorikusan egyáltalán nem rosszak, meg merem kockáztatni hogy egy 1.6 16V G Astra legyorsulja az én 2.0i 8 szelepes Vectrámat mivel valamivel könnyebb és 16 szelepes, viszont váltóban kissé rövid, tipikus városi amivel 4 és 5 fokozatban is lehet menni, míg az én Vectrámnak nagyon hosszú és inkább utazóautó városban alig bírom berakni 4 -be, 60 -nál már köhög és természetesen kéri vissza a 3 -t
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
hentes555
senior tag
Sziasztok
Tegnap megvettem életem első autójának egy Németből behozott 1.6 8V-s G Astrát. 1999-ben született.
Most 14-es téli gumik vannak rajta, majd le akarom cserélni nyárira. Azon gondolkodom megérné-e 15-ös gumiszett. Mi a véleményetek, van akkora előnye most bevásárolni egy szett 15-ös felnit meg rá gumikat, hogy megérje vagy annyival nem jobb a 14-hez képest? Bármelyik méret legyen is, biztos hogy minőségi gumikat kap. Conti Premiumcontact 5-öt néztem pl."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Petyyyyy #56647 üzenetére
A kép ránézésre becsapósnak tünhet.
Ha az ET-szám nagy, akkor a felni felfekvési felülete a külsõ síkhoz egész közel van, vagyis ezt a kereket felszerelve keskenyebb lesz a futómű (kisebb nyomtáv). A kisebb ET esetén a felni jobban kilóg. Pl:
ET 49=0
ET 39= + 10 mm-el szélesebb a nyomtáv (oldalanként)
Az eggyel kisseb ET szám azt jelenti,hogy egy mm-el lesz szélesebb a nyomtáv.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56664 üzenetére
2vel, mert mindkét oldalon 1-1 mm-el kintébb jön a tutófelület....
-
Petyyyyy
addikt
válasz mohabá 007 #56664 üzenetére
Így viszont azért a két centiért nem éri meg az ET-vel játszani, de köszönöm az infót.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #56665 üzenetére
Bocs a nem szóismétlős,szájbarágós fogalmazásért. Gondoltam, az utolsó előtti mondatból ez a napnál is világosabban kiderül. ET 39= + 10 mm-el szélesebb a nyomtáv (oldalanként)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56668 üzenetére
én sem kötekedni akarok, de nyomtáv csak egy van, és nem oldalanként nézzük, mert a bal és jobb kerék együtt adja meg!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #56669 üzenetére
"..de nyomtáv csak egy van," Tedd fel a virsli pótkereket,és rádöbbensz..
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56670 üzenetére
mármint tengelyenként 1!
-
TasiA
senior tag
Sziasztok!
F Astra, A Vectra minden csak nem halk autópályázáshoz. Nekem a B Vectra is ingerküszöböt súrolja, pedig az jóval halkabb mindkettőnél. Ha Opelről beszélünk, J Astra már elég halk, vagy C Vectra benzin turbóval, 6-os váltóval. Omega ami még jó, autópályázásra, de az meg megint öreg. -
Egyhapsi
csendes tag
Adott a Corsámban már régóta egy probléma.
Balos kanyaroknál, nem nagy sebességű kanyarokra gondolok, hanem amikor pl- lassan kanyarodok mellékútra.
Szóval, hátulról egyfajta kattogó hang hallatszik.
Mondom hátulról, jobb oldalról.
A kérdésem, okozhatja-e ezt szerintetek a hídszilent ?"Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása."
-
Markizmark
addikt
16v motoroknak jobban kell pörögniük, hogy meglegyen a nyomatékuk. Az én 1.4 8v-m 2800-nál eléri a maximális nyomatékát (103Nm), az 1.4 16v-nek 4000 rpm kell (125Nm). A 8 szelepes mélyről is húz, szóval nem biztos, hogy téged lenyomna egy 1.6 16v.
(#56667) AMD Power 5-ben mutató szerint 60-al még csak ~1500-at pörög a motorod, ilyenkor semmiképp se erőltesd, max tartsd vele a tempót, de ha gyorsítani kell akkor szúrd vissza legalább 4-be.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #56652 üzenetére
1.9 cdti sem rossz, de az 1.7cdti talan megbizhatobb (turbo/kettöstömegü jobban birja, ahogy olvastam).
Nekem H astra van 1.7cdti vel, teljesen jo. Sokat palyazom vele es nincs ra panasz. Van 6 es van 5 sebesseges is. Palyazashoz mindenkepp a 6 os a jobb, sjanos viszont gyakori a 6 sebesseges valtonal a csapagygond, amit rendbe kell tenni. Jo esetben 160k km körül ez megtörtenet es nem lesz vele gond, viszont ha ilyen autot veszel a valtot nezesd meg szakival (egy hozzaertö megmondja, hogy mi van vele). Ha hibas es csapagyazni kell, 200k huf körüli mutatvany. Ezzel szamolni kell.
Nekem 220k km van az autoban es minden eredeti benne. Az EGR szelep kipufogo gaz hütö szelepe lett kiszedve, mert berozsdasodott....alitolag ez is jellegzetes hiba, par ezer forintos mutatvany es a motorra nincs hatassal, de a környezetvedelmi normakra is minimalis (hidegen kicsit jobban fog szennyezni a motor)
Viszont az 1.8 benzines is jo valasztas lehet, havi 1000km az nem sok es akkor nem kell a dizeles esetleges hibakkal kalkulalnod.
-
TasiA
senior tag
válasz BigBlackDog #56675 üzenetére
A H Astrát nem tudom, csak városban vezettem 1.7-est, illetve anyámnak van 1.4-es , de azt hagyjuk, nekem nagyon nem jön át. C Vectrát dízelben én a 120 lovast vezettem(2004-es békaszemű), nekem hangos volt a motorja.
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56678 üzenetére
az 1,9 cdti-re sem a turbó vagy motorhiba jellemző, sokkal inkább a szívósor elkormolódása és persze az egr ebben is tud szivatni és a kettőstömegű idővel(semmivel sem hamarabb hal meg, mint másban). részecske szűrő általában nem okoz gondot.
az 1,7 cdti-nél ha jól tudom az egr tud szivatni, de ebben is benne van minden földi jó, ami ugyanúgy behalhat.nem rosszak azok a motorok, de nem árt, ha 3-4 hetente pályáznak vele(és közben nem tolnak 5000km-t városban bele) és akkor kevésbé jön elő belőle a fájdalom....
(#56679) TasiA : dízelnek dízel mindkettő, az 1,9-nek dízelesebb hangja van, az 1,7nek varrogépesebb.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz BigBlackDog #56652 üzenetére
Nem tudnad esetleg osszefoglalni, hogy mekkora osszeget szansz ra (auto ara+vetel utani szervizek osszesen), ebbol mi tudjuk, kb mennyit kolthetsz az auto megvetelere. Dizel, benzines , vagy is is. Auto merete, corsa is jo, vagy astra/vectra inkabb.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #56680 üzenetére
Ugyanolyan hasznalat mellett szvsz nem fog jobban kormolodi az 1.9 sem, mint az 1.7. Ellenben a kettöstömegü a nagyobb nyomatek miatt gyakrabban bedobja a kulcsot, illetve a turbo is gyakrabban döglik meg. En anno ezt olvastam forumokon. Az 1.7 cdti re ezek kevesbe jellemzöek. (talan itt a motor teljesitmenyehez jobban sikerült meretezni az alkatreszeket, mint az 1.9cdti nel...passz...de nem rossz motor az sem )
Amiota nekem dizel van es utannajartam, aminek kell, mar egyaltalan nincs bennem ilyen nagy dizel retteges. En azt latom, hogy azok szivnak jobbara ezekkel a dolgokkal, mint tömödes, meg dugulas meg stb, akik ugy gondolkodnak, hogy dizelt vettem dragabban, na akkor most aztan "ingyen" legyen minden egyes km....Jo minösegü gazolaj, jo mnösegü motorolaj, gyakori csereperiodus, kis odafigyeles a turbora, kis odafigyeles a kuplungra....szvsz ezekkel a legtöbb ilyen rettegett dizeles horrorstory elkerülhetö
Hangja valoban kis varrogep, de nekem ez mar kedves hang
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56682 üzenetére
turbó hibát az 1,9nél vagy itt a topicban nem hallottam, így rendszerességről nem is beszélhetünk, pedig az öregebbje is már minimum 12 éves.
ezeknek a városi használat tehet be leginkább, mert városban is tud keveset enni, de hamar el kell váltani, akkor meg a korom mindenfelé lerakódik!
sok városi használatra egyik sem ajánlott, mert akkor maga a pokol lehet.amúgy én imádtam a c veki kombimat erő és fogyasztás terén, de még mindig azt mondom, hogy kritikán aluli az utastér összerakási minősége, a zörgő/rezonáló beltér piszok lelombozó tud lenni.....
-
nagyúr
Fater szenved az F-el. Tankolasnal folyamat lekattan, pedig ures a tank. 10L-t is kinkeservesen lehet csak beletolni, mi lehet a baja?
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #56683 üzenetére
1.9 cdti hol van a topicban? En hdman astrajarol tudtam regebben egyedül es annak mind a kettöstömegü, mind a turbo kifeküdt böven 200k km alatt, ha nem csal az emlekem. Neki volt chipp is ha jol emlekszem, hogy az mennyiben befolyasolta ezt nem tudom.
Ugyan ezt talaltam viszont külföldi forumokon is, hogy az 1.9 cdti hamarabb megadja magat. En ezert örültem is, amikor megtalaltam ezt a gtc t a megbizhatobbnak mondott 1.7 cdti vel.
Aztan ezek csak netes infok, nyilvan nem relevans, de en ezt talaltam
(korom meg a gazolaj minösegetöl erösen függ....ez meg az autoszerelömtöl jön, neki azert jobban hiszek, mint barmilyen netes forumnak is akar . Leirtam ezt mar nem egyszer, allitasa szerint egyertelmüen latszik, a dizel rendszeren, hogy milyen üzemanyagot kap).
Varosban pöföges persze semminek nem tesz jot max a villany autoknak
-
bazsimano
őstag
sziasztok! megegy kerdest...
uhp modult honnan lehet szerezni? van valakinek valami infoja?
elore is koszi -
Petyyyyy
addikt
Sofőr oldali ülésfűtés kapcsolóm el van töredezve kicsit az aljánál. Amilyen kicsi, annyira piszkál.
Cserébe találtam 3 alapozott kilincset - 16K, és 4 ugy. alapozott díszlécet - 17K. Kitalálmányozom jó-e így nekem, van rá egy hetem.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Calogero
addikt
válasz Declare #56686 üzenetére
1,9 egyik betegsége pl az örvényszeleprudazat leugrása.
"Oka a szívósorban kezd lerakódni a korom és szorulnak a kis lapátok amik elzárják az levegő útját. Így erőlködik a rudazat és leugrik. Majd a végén teljesen megszorul.....
Megoldása házilag:
Maga a rudazat, 4 db. normál 3-es rögzítő alátét (Fabory azonosító szám: 36230030001), egy kis ötvösmunka 1,5-es villanydrótból.
Egy 5mm átmérőjű fúrószárra rátekerünk egy darabot a 1,5-es réz villanydrótból és készítünk egy karikát. Erre a képen látható módon forrasztunk két párhuzamos drótot amit meghajlítunk. A két végső rögzítőnek természetesen csak két szára van.
Az elv az, hogy a szelep mozgató bütykére ráhelyezzük a drót "kalodát" majd rátoljuk a rögzítő alátétet ami ezután fölfelé már nem jön le![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Üdv!
Kis segítséget kérnék,hátha tud valaki.
ILYEN antenna talpat keresnék,igazából a gumitömités,ami tropa,vagy gyári tömítést hol lehetne kapni-ezért komplett antennát nem vennék,több,mint 10 ezer.
Nem muszáj ablakmosós.Vagy van-e ilyen után gyártottban,érdemes-e olyat venni.
A mérete 70x42 mm.
Vagy esetleg valakinek otthon a sufniban akadna.......[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
De, akkor beírom ide is. Szóval a jelenlegi helyzet, elváráshalmaz az alábbi lenne.
- Biztonságos legyen a jószág.
- Kiszámítható legyen a fenntartása, jöhet dízel is akár. Oké, igényli a szerelőt, szervizt, megértem, de évi szinten örülnék, ha az elromló dolgok miatti javítási költségek ~200-250e Huf alatt maradnának. Ez mennyire irreális elvárás?
- Csendes utastér, 130-as tempónál ne 4000-es fordulaton üvöltsön a motor a rövid váltó miatt.
- Két személy részére lenne, szóval nem szükséges nagy dög, biztonság miatt nézegetek a nagyobb méretkategóriákban is
- Keret legyen ~1,5 milla Huf + kezdeti szerelések, átírás
- 8-10 éves kor legfeljebb.
- Klíma mindenképpen kellene.
(- nem számottevő, de néhány apróságnak örülnék, pl. tempomat, sötétített-hővédő üvegek, középső kartámasz, elektromos ablak)Szóval ezekből kiindulva egyelőre a H Astránál tartok.
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56686 üzenetére
nekem is volt pl, valahogy rémlik hogy van még 1-2! a turbójára nem emlékszem hogy megfeküdt volna, a kulpungja az biztosan(nem a kettőstömegű miatt, hanem mert már fos volt és ment vele).
egyéb(mintha a kulpung az másban nem tudna elszállni) tipushibáról nem hallottam......
anno mikor az enyémet vettem utána néztem, tipushibája a szívósor elkormolódása, a generátor beszarása, egr elkoszolódása. nincs nagy hibafaktora, ezért is tartja az árát. az 1,7 cdti-nek is van ennyi, ha nem több tipushibája, azoknál is erősen jellemző az egr volnal, de az az összes benzines és dízel opelnél gondot okoztat, ha van neki olyan.....
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz BigBlackDog #56692 üzenetére
Nem akarlak elszomorítani, de az a gyanúm te az unikornist keresed.
- Biztonságos lehet
- Jó vétel esetén - igazolható előélet, számlák, stb. - kiszámítható lehet a fenntartás. Hacsak nem kell adagolót cserélni, hengerfejet levenni és hasonló finomságok, akkor maradhat 250k belül a javítás, ha valami kifekszik. Bontó látogatás rulez. A kezdeti szerelések az első egy éven keresztül fog kísérni, csak szólok.
- Csendes lesz az utastér ha dízelt veszel hatos váltóval. Pl. a 125 paci/280Nm 1.7CDTI-hez már hatos váltó jár
- 1,5 millerből ha ilyen időset akarsz, kapásból a H Astrát mondanám
- a listáról a hővédő üveg az, ami kiesik. A többire reális esélyed van.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #56692 üzenetére
Eves km futas? 1000km irtal /ho....ha ez valoban annyi (mondjuk max 15k km) akkor 1.8 Astra H jo vetel lehet, de amint irtam az 1.7 cdti töl sem kell megijedni....csak azt jobban at kell nezetni vasarlaskor (valto, kettöstömegü, turbo)
Az elromlo dolgok miatti javitassal nehez kalkulalni. Benzinesnel mindenkepp kisebb a riziko....dizelnel jöhet par dolog. Ez a 15ezer km olyan lelektani hatar szokott lenni. Azt szoktak mondani, ez alatt nem biztos, hogy erdemes a dizel rizikot vallalni, mert akkora különbseg nem jelentkezik a fgyasztasban.
Szoval ha opelben gondolkozol a H astra (kettö szemellyel a GTC is szuper, annak sportutomüve van, ami jobban fekszi az utat/stabilabb es a formaja is kicsit fiatalosabb, lendületesebb, nem ilyen rendörauto feeling ) . 1.8 benzin vagy 1.7 cdti nezz körül mik vannak a kinalatban. szvsz
(#56695) Petyyyyy 1000 km/ho t irt kb....az mennyi palyan eltöltött ora? nulla kb ott egy 1.4 benzin hangja sem lehet zavaro . de az 1,8 benzine biztos nem
- a 110 lovas 1,7 cdti hez is van 6 os valto
- hövedö üvegezes is
(nekem is ezek vannak)
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #56697 üzenetére
Amint latod, itt is megoszlik a velemeny
Nincs altalanos igazsag....amelyikböl jobb allapotut talalsz.... en az 1.7 cdti met batran ajanlom.
De mondom, havi 1000 km re az 1,8 benzinnel is jol jarsz szvsz. Kevesebb a varatlanul felmerülö költseg lehetösege es ennyi km el az üzemanyag költseg sem lesz sokkal több. Egy 8+ eves dizel autonal sok minden mulik az elözö tulaj/tulajokon.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Declare #56696 üzenetére
Van hővédő üvegetek? Akkor toll a fületekbe.
Aha...1.4 benzint pályára, mi? Akkor inkább gördeszkával megyek. Jó, nem. Elvileg tényleg ott halkulnak el ezek is.
Az 1.7-ről azt tartja a fáma, hogy az Isuzu másolata. Az 1.9 viszont Fiat eredetű. Szvsz. karbantartás kérdése, mindkettő lehet tartós.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Opel topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gray Zone Warfare
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...