-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok, örülök, hogy van Opel topik is!
A helyzet, hogy van egy 1.7DTI motoros Corsa-m. 4 éve van nálam, amúgy 6 éves lesz a kocsi és nagyon elégedett vagyok vele. Azon gondolkodom, hogy meg kéne chipelni, egyik ismerős foglalkozik vele. Ne sufnintungra gondoljatok, igényes munkát végez, persze nem hivatalos a dolog. Kb. 100 lóra fel lehet spékelni és a zöldkártyán se lesz gond vele. Ha esetleg van valakinek ilyen motorja ami cpipelve van, leírhatná a tapasztalatait, mennyit változott a moci tőle.
-
félisten
Huh, látom nagyon nem vagytok otthon a témában, hagyjuk is, majd megkérdem máshol.
-
félisten
Pont ezt mondom én is. Az élettartam csökkenés akkor állhatna fenn, ha állandóan maxon terhelnéd a motort, de erről szó sincs, csak ha az ember akar egy jót előzni vagy élvezni a powert, akkor lehessen tolni neki. Egyébként ennél a DTI-nél kb -1 litert jelent a chiptuning ha nem tolod neki, ennyivel kedvezőbb a befecskendezési program. Bár én lexarom a fogyasztást, ugyis ingyé' van az üzemanyag , de azért sokat elmond a cuccról.
-
félisten
Ez igaz, de azt is tudom, hogy a 101 lovas CDTI is ugyanez az ISUZU blokk, csak kapott egy közös nyomócsöves rendszert, tehát a blokk fizikailag lazán tudja hosszútávon is a 100 lovat. Nem a levegőbe beszélek, van elég hivatalos forrásom a motorokról.
A srác aki chipeli a gépeket, közel 10 éve csinálja, de nem volt motorhalál visszajelzése eddig. Egyik helyi taxis srác 250 ezret ment a chippelt 100 lovas DTI-vel és nem volt motorgondja, egy kombi 2000-es TDCI Mondeo lett helyette, de szerintem már az is chippel megy, csak én nem ismerem személyesen a srácot, ezért nehéz infókat kérnem tőle.
A kormoló chipes dízelek egytől-egyik kontár munkák eredménye, ilyet a srác ki se ad a kezéből, csak ha konkrétan kéred, hogy max power más nem számít. Akkor persze kormol mint állat, de ha a megszokott programot tölti fel, akkor semmi gond vele, még zöldkártyán is probléma nélkül megfelel.
-
félisten
Én a 101 lovas CDTI-ről beszélek (ugye ezt írtam a hsz-be is ), ott a furatxlöket 79x86 mm és a lökettérfogat 1686 köbcenti, ez teljesen ugyan az a DTI-nél is.
fero02: Nagy tévedésekbe vagy az elejétől fogva, én nem fogok kiselőadásokat tartani. Meg csak találgatsz, konkrét info nulla.
Az volt az eredeti kérdésem, hogy van-e itt valakinek chipes 1.7DTI és milyenek a tapasztalatok vele, hogy érdemes-e nem-e azt mindenki döntse el maga. -
félisten
Nyilván minden elhasználódik előbb-utóbb, de gondolom erről semmiféle tudományos vagy műszaki ismereteid nincsenek, hogy egy adott olaj mennyi idő alatt veszti el a kenőképességét az adott motorban adott terhelés alatt. Ezért szvsz elég erős olyat tényként állítani, hogy 15 ezernél le kell cserélni az olajat, mindegy mit ír a gyár. De mondhatnám azt is, hogy megalapozatlan, félrevezető.
Mikor a tuningos DTI-ről érdeklődtem, egyből azzal érveltek többen, hogy sok mérnök dolgozott a motoron meg a vezérlő programon és azért jó úgy ahogy most van, nem szabad beleturkálni. Namost, ugyanezek a mérnökök összefogva az olajgyártók mérnökeivel fejlesztették ki azt, hogy ahhoz az adott motorhoz ilyen olaj kell és azzal ennyi km a biztonságos csereintervallum. Ha előbb annyira bíztunk a mérnökökben, akkor most miért állítjuk azt, hogy nem jó amit mondanak, cseréljünk előbb olajat?
DAF, VOLVO, MERCI-nél nem ritka a 80-100 ezres olajcsere-intervallum, gondolom ott is az a cél, hogy minél előbb motort kelljen cserélni, ezzel rontva mind a motor, mind az olajgyártó cég hírnevét.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Persze, fontos a marketing, de hogy emiatt emelkedik a megadott olajcsere-intervallum, megint csak feltételezés, nem tény.
Előbb írtad ezt: Főként nem a motorok fejlődése, hanem a kenőolajok javulása tette lehetővé a nagyobb olajcsere ciklusokat.
Most akkor javultak az olajok és ezért hosszabb a periódus, vagy a marketing miatt? Egyik mondatodban teljesen ellentmondasz a másikkal.
Honnan tudjuk azt, hogy az az olaj nem tud sokkal többet abban a motorban, mint a megadott periódus? Sehonnan, ezért ne menjünk bele feltételezésekbe.
A tgk. motorok kevesebbet forognak, nagyjából felét, mint egy átlagos szgk dízel motor normál használat mellett, de az intervallum akár a többszöröse is lehet. Olaj nem ezért van bent sok, hanem mert nagy a motor, amit kenni kell. Egy 14 ezer köbcentis motort nehéz lenne kenni 4 liter olajjal.
-
félisten
Ez nem arról szól, hogy én mit csinálok és más mit csinál. Engem csak zavart, hogy tényként állítunk be olyan dolgokat, amiről semmilyen megalapozott infónk nincs.
Ezt a 3-4 évet hogy érted? Ha jól emlékszem 2001 óta van az Opelnél ez az 1.7 DTI Isuzu motor, 30000 km-es olajcsere-intervallummal, ellenben sok mai dízelnek "csak" 15-20 ezret adnak meg. Nem csak az olajtól függ, ugyanaz az olaj egy másik motorban sokkal kevesebbet/többet is futhat biztonságosan. Sőt, egyre kevesebbszer adnak meg km-t/évet, csak kijelzés szerint és kész.
Én se spórolok ezen, elég drága olajat és gyári szűrőket használok.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Többi szűrőt Ti hogy cserélitek, mennyi időnként? Én ma nyomtam le a gázolaj/pollen/légszűrőt. Meg figyeljetek a klímákra is, tessék rendszeren fertőtleníteni a rendszert.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Sziasztok!
C corsamon szeretnem kicserelni az indexkapcsolot, ehhez ugye nem kell levenni a kormanyt? Elvileg kulon lecsavarozhato, aki cserelt mar ilyet irhatna tanacsot.
Koszonom!
-
félisten
Ebben teljesen igazad van, en csak a kerdesre valaszoltam, nem tudni milyen autorol van szo. Mondjuk az a 150 ezer en nem tudom mit csinalnak azzal az autoval, ezek a motorok taxikban is elmennek gond nelkul 3-400 ezreket, a ceges kocsimban is 250 volt mikor eljottem onnan es a motorhoz nem kellett nyulni a szervizeken kivul pedig kapta az ivet rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
En anyagbeszerzo voltam a kocsin es ott is helyi futkozasok voltak, talan heti 1 hosszabb ut, de nem ette az olajat, semmi gond nem volt vele soha, pedig nem volt kimelve egyaltalan. De mint tudjuk autoja es hasznalata valogatja. Az teljesen biztos amit irtal, hogy normalis peldanyt kifogni ezekbol nagyon nehez. En is anno honapokig kerestem, nezegettem ezekbol astrat es corsat, mire megtalaltam a nekem megfelelot. Az osszes motorjavitott, km tekert kocsi volt. De persze azert ismerni kell a tipust (nekem a ceges miatt ez konnyebb volt) es erteni kell hozza valamennyire, hogy ezt az ember eszrevegye, kulonben hamar melle lehet nyulni. Szoval tenyleg ovatosan!
-
félisten
válasz Declare #31820 üzenetére
15k km enekent olajat cserelünk,
amit a gyar eloir, a japan dizelemnel 30k az intervallum
dizellel hidegben meg kimeletesebben banunk hideg inditasnal,
ahogy a benzinessel is, ez az olajfilm miatt van nem a dizel-benzin miatt
ha nagyon meg lett haktva autopalyan mondjuk, akkor a pihenöbe satufekkel beallva nem ugrunk be a toitoi ba azonnal leallitva a motort,
ez a turbo kenese miatt van, no es kell kicsit varni , hogy a motor visszahuljon kicsit, szinten nem dizel fuggo
vagy a klimat erdemes telen is neha bekacsolni, vagy hosszu nyari ut utan mielött lekapcsolja a kocsit az ember, kinyomni a klimat par perccel hamarabb, h kiszaradjon...
ez minden klimas autora igaz
-
félisten
válasz Declare #31835 üzenetére
Miert ne lehetne osszehasonlitani? Ott meg nagyobb az igenybevetel. Ja altalaban okossabb mindenki, mint az autogyarak, amik kifejlesztik a motort es hozza ajanljak az olajat. Csak tudnam miert? Miert gondolja barki, hogy jobban ert hozza, mint az autogyar?
Mert megyek evi 10 ezret kb (most meg annyit se, havi 500 km max) es igy 2 evente ledobom az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Findzs #31838 üzenetére
Es olyanrol hallottal, hogy a gyari eloiras szerinti periodus miatt ment tonkre valami? Hat nem hinnem.
vebbful mivel ceges kocsik, akkor szervoizelik, mikor dobja a gep. A 6-800 ezres peldanyoknak is tokeletes a motorja. Ezert mondom, hogy ne akarjunk jobban erteni hozza, mint akiknek az a dolga.
-
félisten
válasz Markizmark #31850 üzenetére
Ez a gyari periodus, amikor lefut a km, dobja a gep, hogy csere. Ezeken tobb szuro van. Apad biztos ifaval jart, mert a nyerges vontatokon mar 10 eve is 80-100 ezre periodusok voltak. Ezt ne bantasnak vedd, ez teny.
-
félisten
válasz Markizmark #31852 üzenetére
Es azon mennyi volt a csereperiodus?
Nem szukseges ez a stilus. Nem kell elhinni. Ki kell nyitni egy kezelesi konyvet. Semelyik nagyobb ceg nem foglalkozik az autoival, azt tartja be, amit elorirnak a gyartok es az autok problema nelkul futjak a kilometereket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Markizmark #31854 üzenetére
Azert 20 ev alatt eleg sokat fejlodott a motor es az olaj gyartas, nem kevesbe a szurok gyartasa. Fel kene ebredni, mar nem a kilencvenes eveket irjuk, 2014 van es euro 6.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Markizmark #31856 üzenetére
Pedig elmennek, az euro 5-os konstrukciok ugyan ugy gond nelkul futjak a 800 ezer 1 millios futasteljesitmenyeket, az euro 6-rol ezt meg nem tudhatjuk, hiszen gyerekcipoben jar. Egyebkent ha igaz lenne amit irsz, az sem lenne baj, mert cserebe kapunk tisztabb levegot. Manapsag nem kell fulladoznod egy kamion utan, mint 20 eve.
-
félisten
válasz Markizmark #31858 üzenetére
Ezek mind nem szamitanak, a legfontosabb az emberek egeszsege. Ha meg nem jottel erre ra, majd kesobb rajossz te is.
-
félisten
válasz Markizmark #31860 üzenetére
A gyarak eleg nagy bajban vannak igy is, amig mondjuk amerikaban le se szarjak a kipufogogazt, itt januartol csak euro 6-os besorolasu nyergesvontatokat helyezhetnek uzembe.Szoval orulj neki, hogy ezeknek a szigoru eloirasokkal egyaltalan megprobalnak megfelelni a motorgyartok, mert addig van mit enned, van mit innod es van mivel kitorolni a segged.
-
félisten
válasz Findzs #31877 üzenetére
Ha a km futast nezzuk akkor igen, mert 1 ev/30 ezer km van megadva, en pedig cserelem 2 evente kb 15-20 ezrenkent. Szoval attol fugg honnan nezzuk. Egyebkent szivesen olvasnek olyan tesztet, ahol ket azonos motort, azonos korulmenyek kozott hasznalva, az egyiknel a gyari eloirast kovetve, a masiknal pedig hamarabb cserelve olajat, milyen kulonbsegek jonnek ki. Gyanitom nincs ilyen. Innentol fogva ki es mi alapjan allitja, hogy a gyakoribb olajcsere hosszabb elettartamot eredmenyez?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Findzs #31889 üzenetére
Ezt mar nem tudom kovetni. Kerdeztel, valaszoltam, olvass vissza.
te magad mondtad, hogy hamarabb lecseréled mint a gyári előírás
Ha a km futast nezzuk akkor igen, mert 1 ev/30 ezer km van megadva, en pedig cserelem 2 evente kb 15-20 ezrenkent. Szoval attol fugg honnan nezzuk.
Ezek utan amiket irtatok, azt nem ertem, hiszen itt mindent leirtam.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Findzs #31891 üzenetére
Persze persze, ki igy, ki ugy csinalja, en csak arra keresem a valaszt, hogy mi az oka a gyakoribb cserenek, mert ezt meg senki sem tudta eddig megindokolni, csak mert szerinte igy tobbet bir. De ez csak maganvelemeny, nem szakmailag alatamasztott teny. Abba mar bele sem akarok menni, hogy a 15 miert nem 10 vagy 5 ezer, hiszen akkor hosszabb az elettartam nem? Legalabbis sokan ezt mondjak.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
válasz gzbotii #31926 üzenetére
Ezeken az oregebb motorokon nem szokott nagy munka lenni, de ha egyaltalan nem vagod, akkor ne allj neki.
---------------------
Azota megrendeltem es ki is csereltem az indexkapcsolot, nem kell levenni a kormanyt, csak a ket burkolatot, 3 csavar az egesz meg egy kis pattintgatas, negyed ora az egesz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz sziku69 #31983 üzenetére
A belso osszekoto a kormanymu es a kulso osszekoto kozott van, ez egy axialcsuklos cucc, a kulso osszekoto meg a belso es a tengelycsonk kozott van. Ha benezel az elso kerekdobba hatulrol (forditsd ki a masik iranyba csontra a kormanyt, akkor jon belulrol egy rudszeru valami, annak a vegen van egy 10-15 centis valami, bucival a vegen ami csatlakozik a tengelycsonkhoz tulajdonkeppen, meg van beljebb is egy hasonlo ezen a rudon, az a belso osszekoto. Akkor neked a fuggoleges stabilizatort cserelhettek (kutyacsontnak is hivjak)
De persze meg kell nezetni, nem egy bonyolult dolog. De szerelonel, nem otthon ganyolni a futomuvet!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hali!
Corsa C Comfort 1.7 DTI, 2003-as ferdehatu. Miert kerded? Elektromos ablakok, klima, elektromos tukrok, szinrefujt lokharito es tukrok ami extranak mondhato. Majd dobok fel kepet rola, szep kis joszag es nagyon rendben van minden teren. 156 ezer km.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt