Új hozzászólás Aktív témák

  • Markizmark

    addikt

    válasz lezso6 #108116 üzenetére

    Had ugassak bele, úgyis jó a hangulat. :D
    Szóval, igen, a régi 8v motorok lent jobban mennek, ezért is akarták lemásolni a hatást. :D
    És nyilván érezhető, mivel a nép nem a görbét nézegeti hanem a seggét figyeli és nem érdekli mennyi az annyi.
    Nekem is bőven feltűnt, hogy kisebb gázpedálmozdításra városi tempóban elég jól reagál a 1.2 8v corsa, míg a sima X14XE após féle f astra alul sehol nincs. Az is igaz, hogy a 8V felül kifingik, a 16V pedig megérkezik. Mondjuk nem véletlenül tettek arra olyan váltót amivel az annyit pörög ötödikben, mint az én megboldogult X14NZ astrám és a az 1.2 8v corsa negyedikben.

    Egyébként itt folyamatosan a szívócső hosszát emlegetitek, holott tudtommal az örvénylést befolyásolja a twinport. Az örvényelve (fú de szép szó, van erre jobb?) beáramló keverék miatt nyomatékosabb alul.

    Viszont XER motoroknál tényleg a szívócső hossza változik drasztikusan, azok elég nagy bumszli szívósorok. Meg persze ott a VVT, amivel szerintem szép morgós hangja is van.

    [ Szerkesztve ]

    Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

Új hozzászólás Aktív témák