Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
KillerKollar #28592 üzenetére
Ez programfüggő. Amit például ma kiemeltél a Horizon: Zero Dawn, annak azért számít a PCI Express interfész, mert 4K-ban nagyjából 230 MB-nyi puffert hoz létre Host Visible és Coherent típusú memóriára. A motor maga úgy működik, hogy ezeket a puffereket a processzor és a GPU is eléri. És mivel a processzornak el kell utaznia a Radeon memóriájába, ezeknek a puffereknek a kezelése a processzor által a PCI Express sávszélességével történik.
Az NVIDIA esetében ez másképp van, mivel a GeForce-ok a VRAM-jukon belül nem alkalmaznak speciális beállítású memóriatípusokat, így ezeken a rendszereken a rendszermemóriában van az a 4K melletti, ~230 MB-nyi puffer, amit a CPU és a GPU közösen kezel. Ilyen formában a CPU gyorsabban eléri ezeket, de a GPU már nem, így az NVIDIA menedzsmentkonfigurációjával a GPU fogja ezeket a puffereket a PCI Express sávszélességével meglátogatni.
Igazából egyik sem jobb a másiknál, mert valamelyik erőforrás, vagy a CPU, vagy a GPU nem fogja teljes sebességgel elérni ezeket a pufferekt. Viszont láthatod, hogy sokat számít a PCI Express 4.0 a Radeonnak, mert csak gyorsabban fér hozzá az AMD GPU VRAM-jában tárolt adatokhoz a CPU. Ugyanúgy számítani fog az NV-nél is a a PCI Express 4.0, talán még jobban is, mert a GPU többet címzi ezeket az adatokat, mint a CPU, és ugye az NV rendszere ezekért az információkért a rendszermemóriáig megy, nincsenek benne az adatok a GeForce VRAM-jában.
Ezek a funkciók a konzol miatt vannak, mivel ott a CPU és a GPU is pontosan ugyanolyan sebességgel éri el ezeket a puffereket, tehát az új generációs motorokat erre építik fel. A PC-ben pedig a DirectX 12 kínál erre megoldást, koherencia szükségessége mellett mindegyik DirectX 12-es meghajtóimplementációnak, kell olyan memóriatípust kínálni, ami koherens és látható a host CPU számára. A Vulkanban is van ilyen lehetőség. Ezzel fedik PC-n az egységes memória hiányát. Viszont régen ezekbe a memóriatípusokba 100 MB-nál több puffert nem helyeztek, ma viszont már bőven lehetőség van 200 MB fölé is menni, az x16-os PCI Express 4.0 sávszélessége már elég nagy arra, hogy megoldja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BestBuy topik
- Motoros topic
- Grim Dawn
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Linux Mint
- Path of Exile 2
- A frissítési frekvenciához igazítja a képkockagenerálást az új Lossless Scaling
- Milyen okostelefont vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- MSI RTX 4090 SUPRIM - 2.5 ÉV Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF GAMING RTX 4090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Founders RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Videokártyát, videokártyákat keresek, vennék!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest