-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22149 üzenetére
Azért a képeken is minimum lesgyanúsak a hézagok... Élőben biztosan minden elem lóg az autón, abból azért lehet látni, hogy messze nem újszerű, és nem a parkolóban meghúzás miatt van fújva. Egy ennyire összetört autót kb lehetetlen haszonnal eladni, ha normálisan akarod megcsináltatni.
www.dongosofor.hu
-
#50433536
törölt tag
válasz huszi.gyb #22151 üzenetére
Tényleg jó ez az új információs rendszer, már láttunk pár ilyen elcsalt autót a neten.
Motorokat is le lehet kérdezni. Ott néztem meg a malagutit is, mielőtt megvettem. Amikor behozták Olaszországból, 75000 km volt benne, majd hirtelen 36000 lett. Biztos a becsületes magyar nepper kicserélte a számítógépet rajta.
-
Reaper
őstag
válasz #50433536 #22152 üzenetére
Nagyon jó a rendszer, a képeket mindig megnézem én is, mostanában nagyon sok motort és robogót nézegetek, találtam is egy "aranyos hirdetést"
"Kymco People S200
340 000 Ft
Angyalföld, Budapest, Hungary
Hosszú vívódás után eladom szeretett S200-asom. Rendkívüli példány, mivel Magyarországon újonnan üzembe helyezett (dokumentálva) és kevesebb, mint 15 000 Km van benne! Csak azért adom el, mert hamarosan az agglomerációba költözök, autópályára pedig kicsi lesz nekem a bejáráshoz."
Na ez a 15k km nagyon érdekes, mert az elmúlt 2 évben csak 322kmt ment, ráadásul a műszakira rajta hagyta a jóember a kaja szállító dobozt, ami a 2015ös vizsga óta rajta van Szóval úgy néz ki óvatosabban tekergetik már az órákat, de azért ez egy elég durva találat volt. -
nyogo83
senior tag
válasz Reaper #22153 üzenetére
Itthon futarok sokszor nem is tekerik. Akinel tervben van, hogy jo aron akarja elnepperkedni, annal a km ora spiral oda van gyorskotozovel rogzitve a teloszarhoz lehuzott allapotban, lattam mar ilyet
Mikor megy muszakira akkor aznap vagy elotte visszakoti.Sajnaljak meg azt a 10-15e forintot is, amennyiert "megjavitanak" az orat nekik fiatalabbra.
Persze tisztelet a kivetelnek, de ilyen szempontbol ritka ez is, mint ahogy eleg ritkan talalkozni olyan autohirdetessel is ahol bevallja hogy "taxi volt, de patent".
-
#50433536
törölt tag
Sok embernek van otthon kínai hibakód kiolvasója. Nekem is van mindkét autóhoz és már több tízezret megspórolt nekünk.
Szerintem gyorsan elterjednek majd a kínai óratekerő kütyük is. Apáról fiúra szálló hagyomány lesz a műszaki vizsga előtti visszatekerés.
Szerintem a magyar autók éves futásteljesítménye drasztikusan csökkenni fog emiatt a csalás miatt.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22155 üzenetére
Nem fog ez anyira egyszeruen menni...ahogy jelenleg is csak par tipusnal mukodik ez a kutyut radugom es atirom a km-t Raadasul ezek se 50 dollaros cuccok, hanem inkabb a 100-1000dodo koruli eszkozok, amik igenylik a folyamatos frissitest.
Hala istennek, az elmult evekben mar elkezdtek annyira bonyolitani az elektronikat, hogy ne legyen ennyire egyszeru a dolog, illetve csak nagyon nagy hekkeles aran sikeruljon maximum az oracsoportban modositani a futasteljesitmenyt.Viszont mar most gyakorlatilag tobb mas helyen is tarolja a futast barmelyik auto, illetve csak a muszerfalban irjak at a km-t, a motorvezerloben nem, mert az mar eleg melos. Arrol nem beszelve, hogy bizonyos tipusoknal az ABS vezerlo, Body Control Module, valtovezerlo is tarolja. Onnan barmikor kiolvashato.
Max tobb millios autoknal szanjak ra a nagyobb osszeget, hogy a megfelelo szaki tutira megcsinalja.Motornal mas a helyzet, mert ami sima karbis ABS/ECU nelkuli, annak az oracsoportjaban semmilyen kinai kutyuvel nem lehet atirni. Kicsit komolyabb elektronikai jartassag kell hozza, meg forrasztas es akkor at is van irva. ha kint van a muszerfal, akkor kb 30p max 1 ora nyugis tempoban.
Viszont mar az ujabb befecskendezos ABS-es modellekben elkezdtek a komolyabb technikat alkalmazni es itt mar jobban lehet ellenorizni, hogy modositottak-e valamit.
Pl. BMW R1200GS.
Elol/hatul abs jelado, egyben ez adja a sebesseg jelet is a muszerfalnak, innen szamolja a megtet km-t.
A muszerfal szinkronizalva van az motorvezerlovel es ABS modullal. Ha a muszerfalban modositod az oraallast, akkor a gyujtas raadas utan megprobalja osszeszinkronizalni a motorvezerlovel, de mivel nem egyezik, igy azonnal hibakodot ir/letilt es villog a megtett km. Onnantol kezdve mar szamolni se fogja.Motorvezerlobe nem tudsz nyulni, illetve ujraszinkronizalni csakis az online kapcsolatot igenylo eredeti BMW diag szoftverrel tudsz, aminek eleg sulyos havidija van.
Ez pl sajat tapasztalat es a vicc, hogy itt inkabb elore kellett volna allitani a km-t, nem hatra van ilyen is.
-
csongi
Topikgazda
válasz nyogo83 #22156 üzenetére
Ugyan ez ahelyzet az Rt-nel is.
Gondolom idoszakos a dolog. Idovel megoldjak ezt is. :) :(.
Mennyi penz forog a megtett tavolsagi adatok korul :Dastro: A kinai olvasok a licencelt vagy csoportos fejleztesu szoftverrknek mukodik, ugy ahogy.
De a sajat fejledztesueknel semmit nem er.
Mint pl, bmw, audi, merci....stb -
novi68
tag
válasz -Mosquito- #22148 üzenetére
Köszönöm a tippet,utánajárok a dolognak...
My name is White. Lumia White....
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22158 üzenetére
Még ha csak robogóknak... [link] Szerk: mondjuk 2017-ben is
kellett volna legyen műszakin. Vagy a gyevi bírónak azt se kell?
Szerk2: esetleg balfaszok a cikkírók, mert a fotón 131444 van...
Szerk3: a műszaki 1,5 éve lejárt, ezt is írják, ebben sincs hiba...Akkor inkább ON: a 250-es Majával úgy járt a tulaj előttem, hogy
törött volt a km óra jeladó. Én tizenpár perc alatt kicseréltem.
Ő nem értett hozzá, ez nem baj, viszont napi ~30 km-eket rakott
bele. És akkor tartsa fejben, hogy 100 naponta olajcsere?
Jobb a békesség: az az óra számolja szépen az távot. Azért van.Szerk4: sőt, én vagyok az, aki egy totál véletlen nullázott(!) órát
kamu sebességjellel egy éjszaka alatt előre(!) tekert, 45000 fölé.
De már a 250-es Majánál is ezt játszottam, felírogattam mennyit
mentem, amint megvolt a mágnes, pörgettem felfelé az állást.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reaper #22161 üzenetére
Kivételesen tényleg nem igazán lehetett tekerés: hangulatkeltés az egész cikk,
hiszen tévesen írhattak kamu számot szövegben (lehet, korábban írta valaki),
mivel ott vannak a fotók, amin feketén-fehéren látszik az óraállás... Amúgy egy
ilyen mechanikus órát tekernének vissza a legegyszerűbben, mégsem tették...Vagy persze tehették! Csak mondjuk 250K-ról 130K-ra. Az megint más kérdés.MÁS: ma sikeresen levizsgázott a kocsi. 20 éves, de nagyon dicsérték, milyen
szép állapotban van, és mondták, ritkaság, vigyázzak rá... 191K van az órában!
És ez bizony valós futás, mivel első tulajos volt, családban marad jeligére. -
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #22164 üzenetére
Ahogy nálam tapasztaltabbak mondották volt: a karbantartás a legjobb tuning.
Az alapjárati rendszer ugye kb. negyed gázállásig rendesen bedolgozik, így nem
csak a fogyasztást tudja befolyásolni, de részterhelésen a menettulajdonságokat
is, többekközt gázreakciót stb. magyarán nem csodálkozom rajta, hogy jobb lett.Az imént amúgy engem is megviccelt a (verseny)technika. Hogyaszondja, rántás
rántás, hörr-hörr és megállt, ahogy kell. Utána persze nem indult többé. Mondom
ez tuti "kifogyott", ám 72 km után azért az nem valószínű. Hallgatózok, szivattyú
megy, fél siker. Műszer mit mond? Bingo, nincs áramlás, nincs benzinnyomás...Márpedig, ha a szivattyú megy és benzin is van (a szintmérő fél tank fölött jelez),
akkor csak a benzincsap lehet. Bingo 2.0. Nagyjából fél perc volt a diagnosztika!
Lebontani a sisaktartót két perc, meglátni a lecsúszott sarut azonnalos... NADE!
Visszadugiszálni a benzincsapra az fél óra heveny káromkodás + kéz karistolás.Utána teszt: kattan, ahogy kell, megindul az áramlás, pár másodperc, feltöltődik
az úszóház, felépül a benzinnyomás, ráindítok, és voilá... Azért hazafelé végig a
műszert néztem, hogy mikor fog megint elmenni a nyomás. (Szarul fogja az a
saru. Kénytelen leszek majd rendesen is megcsinálni. De egyelőre ez van.)Ui: kicsit optimista persze, hogy "csak" a benzincsap lehet. Egy éve hasonlóan
döglött le alattam, de akkor - mint utólag kiderült - belevegősödött a benzinkör, s
hiába ment a szivattyú, nem tudott anyagot mozgatni. Persze azóta átépítettem,
így ugyanaz a hiba még egyszer nem jöhetett elő, szóval kizárásos alapon csap.
(És ha megdöglött volna a szolenoid? Az is előfordulhat: van rajta vésznyitó ilyen
esetekre: erősen gondolkodtam rajta, hogy tulajdonképpen felesleges az a szar.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Láttatok már ilyen hirdetést, hogy fel van töltve hozzá a lekérdezhető PDF? Fasza!
Szerk: amúgy nekem napok óta nem működik ez a lekérdező, folyton hibára fut.
Szerk2: megérezte, hogy szidom, most hirtelen bejött egy eredménnyel...Szerk3: mivel magához tért rákerestem egy motorra, amit nem tudtam hova tenni.*
A megoldás: azért, mert annyira új, alig két hetes, és BMW C400 GT a típusa...*: Egéren suhant el mellettem, tükörből nem volt ismerős, hátulról meg max. annyit
tudtam rá mondani, hogy robogó, de meg nem mondtam volna, hogy milyen típus...Szerk4: ebbe meg tök véletlen futottam bele, de kb. minden nap látom élőben is.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #22165 üzenetére
Picit korai volt az öröm, mert azért tartogatott meglepetést, most a reggeli indításkor
Pöccre indult és járt is szépen, csak ha gázt húztam (indultam volna) lefulladt azonnal, kicsit melegedet és már mehettem is
ilyenkor mi a teendő, mintha valakinek lett volna ilyen problémája nem olyan rég irt róla
ha jól emlékszem, dúsítani kell a beszívott keveréket, ezt a dúsítást ugy kell csinálni, hogy az alapjárati levegő csavart kicsit beljebb csavarom és a megfelelő alapjárati fordulatra meg csavarok a pillangó szelep csavarján ?köszönöm a választ előre is
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22170 üzenetére
Igen, nemrég én vetettem fel a hidegindítást szívató nélkül.
Arra jutottunk, hogy ilyen nagy kánikulában, amikor reggel is 25 fokos a motorblokk, szívató nélkül is beindul a gép. Várni kell egy kicsit, hogy melegedjen és emelkedjen az alapjárat. Ha egyből gázolod, akkor fulladhat, várni kell. Nekem 20-30 másodperc elég. Vagy használni kell a szívatót.
Ha automata szívatós a gép, akkor tényleg elromolhatott, de nem kell megijedni. A legtöbbször elég neki egy kis takarítás. Az automata szívatót könnyű szétszedni. A mozgó tűszelepet és a furatát ki kell takarítani, hogy könnyen járjon. Remélem ennyi elég lesz neki.
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22172 üzenetére
Mar amelyik szerelheto. Amelyiket ossze ragasztjak gyarilag az mar nem lesz egyszeru ugy.
Illetve, hiaba mukodik, ha az idozitese nem jo.
Nem egyszeru eltalalni a jo bealitast.
De siman lehet falsot sziv a vas.
Hidegen sosemnindulunk. Minden felhasznaloi konyben benne van.
Vagy a mutatonak kell kimozdulni, vagy elerni az elso jelet, minden napi elso indulasnal, vagy huzamosabb allas utan. :). -
#50433536
törölt tag
Megvan a madison 400-as első fogyasztás mérése: 4.6L
Leginkább 70-100 között közlekedtem, néha előztem 100-120-al és egy-két alkalommal kihúzattam és 120-al mentem tartósan 2-3 kilométeren át. Volt hegyi túra is sok emelkedővel.
Meg vagyok elégedve. -
rstwingo
tag
válasz DigitXT #22171 üzenetére
Na szóval érdekes eset áll fent
Adott 2db CVK30-s karburátor automata szívatóval, gyári mindkettő a mocihoz, mindkettő már legalább 10x kitakarítva minden járata,furata
Az eredetileg vásároltal reggel is pöccre indul és ha húzogatom a gázt nem áll le, tehát a szívató része mintha jó lenne, igen ám, de mikor üzem meleg, meg megszívja magát alapjáraton és ha gázt húzok, akkor nyögvenyelősen,fröcsögősen pörög fel és fekete füst is jön ki a kipufogóból
A bontóból vásárolt karbi viszont hidegen indul pöccre és jár szépen, de gázadásra le áll, üzem melegen viszont tökéletesen teszi a dolgát
Mindkettő karbiban működnek a szívatók, fel is cseréltem őket , de ugyan azt csinálták változás nincs
teljes tanácstalanságszóval maradt egyenlőre a bontós karbi benne, mert azzal szépen lehet motorozni, reggel meg várok picit
Ha esetleg valami ötlet lenne rá, hogy esetleg mi lehet még vele, falsot se szív, azt is megnéztem
gyári levegőszűrő van benneelméletben, mindkettővel menni-e kellene tökéletesen, de nem
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22176 üzenetére
Hi!
Nekem ez úgy hangzik, mintha egyik karbi sem lenne rendesen beallitva, bar a masodik működése közelebb van a normálishoz.Az első tultolti a hengert benzinnel, tul nagy a fofuvoka, vagy a szivato nem tomit melegen, vagy tul magas a benzinszint, esetleg nem zar a tuszelep es tultolti a karbit.
A szelephezagok rendben vanak?
Fals levegő? Hideginditos spray teszt?
A fofuvoka előtti tavtarto alatet megvan? Bár nem tudom ezekben van-e.Én mindenképpen azzal kezdenek, hogy fals levego vizsgalat sprayvel, megnezem a szelephezagokat es utana teljesen elölről kezdem a karbi beállítását. Benzinszint, alpajarati keverék.. stb...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz rstwingo #22176 üzenetére
CVK karbi alkatreszekbol Tiszat lehet rekeszteni Aliexpressen.
De akar kompletten is kapsz. 30 dollar koruli aron.
De javaslom csereld ki a belsejet.
Fuvokakat. Vakum harangot, tuszelepet, uszot,
Keverek csavart rugostol gyurustol mindenestol.
A karbit asztasd brigeciolba fel oraig, es rendesen meleg vizzel mosd el, majd kompresszor.
Egyik karbid sem jo.
Az egyik nyakon onti benzinnel, a masik meg hideg oldalon ad keveset.
A ket szivatonak pedig manual szerint kell mukodnie. Kitolas ideje, es hosszusaga.
Benzin szintet is be kell allitani.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Úgy látszik korai volt az öröm, alig mentem 300km-t a felújított főtengelyes madisonnal, máris elromlott. Reggel jövök haza a munkából, szépen ment a gép, döntögettem a kanyarokban, nyugis 60-70-es tempóban mentem 3km-t, aztán kicsit gyorsítottam és akkor kezdett el rázni. Azt hittem, hogy megszűnt a balansz tengely hajtása, mert elnyíródott a kis ék. Nagyon ráz a motor, alapjáraton is.
Könnyen beindul, veszi a fordulatot, lehet gázolni, de istentelenül remeg. Reggel hívtam a feleségem és hazaszállítottuk a motort.
Leszedtem az oldal deknit és a szelepfedelet. Minden jelen van, a lánc nincs átugorva, a balansz tengely is jelen van, a szelephimbák szépen dolgoznak, egy csavar sem volt fellazulva, minden kis ék a helyén van a tengelyeken, egy sincs elnyíródva. A főtengely könnyen fordul. Nem értem, most itt ülök tanácstalanul.
Mitől rázhat ennyire a vas? Lehet hogy a felújított főtengelynél van a hiba? Lehet azt tesztelni valahogy szétszedés nélkül?
Esetleg a variátor berázhatja ennyire?
Előre is köszi!
-
#50433536
törölt tag
Leszedtem a variátort is. A főtengely nagyon simán fordul a vezérléssel együtt. Viszont találtam két görgőt a variátorban, amiken kopás látható, az egyik oldalukon lapos kopás van. A felújítás előtt nem volt, ép volt az összes görgő, egyenként ellenőriztem és tisztítottam meg őket. Lehet, hogy ez a kettő beszorult és azért ráz a motor? De akkor nem kellett volna forgatnia a hátsó kereket sztenderen is?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22181 üzenetére
Megvan a hiba!!!
Elnyíródott egy kis ék... szerencsére nem az amelyik a vezérműlánc fogaskerekét hajta, hanem az, amelyik a balansz tengelyt forgatja. 90 fokkal elfordult a balansz tengely hajtás, ezért ráz nagyon.
Ez a gyári állapot, a generátor harangjának ékje 90 fokban áll a balansztengelyt hajtó fogaskerékhez képest.
És itt a hiba, a generátor harang ékje egy vonalban van a balansz tengelyt hajtó fogaskerék reteszével.
Öröm az ürömben, hogy nem a felújított főtengely hibásodott meg és a vezérlés sem ugrott át.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz csongi #22178 üzenetére
Köszönöm válaszod
Jelen pillanatban hagyom ahogy van, mert szépen megy, azt a reggeli 1;2 percet kibírom míg bemelegszik kicsit
szerintem sikerült elég jól beállítani, mert nincs pufogás, visszadörrenés se.Megrendeltem egy újat az Aliról, kíváncsi leszek majd akkor mi lesz
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22185 üzenetére
Azzal a fészkes retesszel én is mit sz.ptam. Gyárit már nem lehetett rendelni,
(de mint kiderült, jó se lett volna!), én meg azt sem tudtam, az az alkatrész mi
fán terem... szerencsére nyogo megmondta a tutit, és tudtam venni 5-10 Ft-ért.A mai napig van belőle egy marékkal, de még mindig probléma a távolság.
Meg hát ha legyártod magadnak, az a tuti, lehet erősebb, mint ami nekem van. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22186 üzenetére
Szóval nem csak én szívtam vele. Neked is úgy jött elő, hogy elkezdett rázni a motor?
Ezen a gagyi reteszen látszik, hogy utólag lett befaragva és sajnos nem megfelelő anyagból készült. Könnyű volt megkarcolni csavarhúzóval. A másik két retesz fényes színű és nehéz megkarcolni, azok még eredetiek lehetnek. Ma délután összerakom a gépet.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22187 üzenetére
Neked is úgy jött elő, hogy elkezdett rázni a motor?
Neeem, nekem ennél speciálisabb volt. Ugye zörgött a motor, mint aki hajtókaros!
Kiderült, hogy lónak a fasza, nem hajtókaros, csak a dugattyú csapszeg kopog.Igen ám, de nem elég csak azt cserélni. Kell egy új hajtókar. Magában nem kapni:
főtengely csere. Csakhogy: szétszedésnél az aranykezű szerelő nem olvasta el a
manuált (pedig direkt elküldtem neki!), bikából húzta a fogaskereket, mindenen át,
eltörve a vezérmű fogaskerék éket, és szarrá karistolva a kiegyenlítő tengelyt hajtó
fogaskereket. Mivel utóbbi csak párban volt kapható, laza 22K volt a kár. Levontuk.Viszont az új főtengelybe nem volt rendelhető az ék, ami hajtja ezt a fogaskereket:
mint kiderült, ha lenne se lenne jó, mert változott a kialakítása, fészkes retesz kell.
Leméregettem, bevásároltam. És faszán beleillett! CSAKHOGY 2.0! Aranykezű az
összerakásnál is bikából dolgozott... Kiderült, hogy szar van a palacsintában, mert
ahogy ment a helyére a fogaskerék, gyalulta is lefelé az új éket... Mivel Malagutiék
elfelejtették, hogy akkor a fogaskerékben is kéne neki egy bemarás. Mit tegyünk?!Szerencsére ezúttal a fogaskerék nem sérült, így a reteszen csak egy minimálisat
kellett utána reszelni, hogy passzoljon (nagyját letúrta a fogaskerék). Szóval ennyi.
Hogy milyen anyagból van: jó ég tudja. Bírja strapát? Eddig (kopp-kopp-kopp) igen!Arra azért kíváncsi lennék, hogy neked hogyan illeszkedett a fogaskereked...
Szerk2: már csak azért is, mert szemmel láthatólag neked is kiáll az ék. Szóval a
vezérműláncot hajtó fogaskeréknek kell picit másféle kialakításúnak lennie (tippre).Szerk: előtúrtam a rendelésről szóló e-mailből a linkjét, hátha mond neked valamit.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22188 üzenetére
Te jó ég! Milyen szerelőhöz vitted, hogy ennyi kárt csinált egy egyszerű fogaskerék leszedésből? A kérdés költői. Mekkora kókler!
Nálam szerencsére jól passzolnak a fogaskerekek, a főtengely ezek szerint már a második generációs, fészkes reteszes változat. A vezérmű fogaskerék retesze pedig kör alapú hasáb, egy kis tüske, ami kiáll a főtengelyből. Remélem ez az új ék már jó lesz, krómacélból köszörültem. Nem rozsdásodik, lúgoknak és savaknak ellenáll. Ahogy nézem a másik két gyári retesz is ilyesmi lehet, mert fényesek, nem oxidálódnak és nehéz megkarcolni őket.
A főtengelyre visszatérve a legtöbb gépműhely csak két ütemű motorkerékpár vagy négy ütemű gépkocsi főtengelyt vállal. esetleg tehergépkocsit.
Szerencsére már két műhelyt is tudok, ahol vállalják a négyütemű egyhengeres motorok főtengelyének felújítását is:
1. Szikszai Károly Gépműhely, Bp. XIV. kerület, Cserei u. 14.
2. http://www.gerecsemotor.huMindjárt kész a motor, de megsülök a garázsban, hiába vannak nyitva az ablakok ajtók és hiába a ventilátor. Igazi motoros idő, csak nem a szereléshez.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22191 üzenetére
Kifejezetten a vezérmű fogasról nincsen képem, csak egy életlenebb. Talán ezen is látszik a lényeg.
Viszont holnap lefényképezem neked rendesen, mert megint le kell engednem az olajat. Összerakás után szépen beindult a gép, de valami karistoló hang jön a dekni alól. Nem hiszem el... mit nézhettem el? Összerakás előtt könnyen forgott minden. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22194 üzenetére
Nem, a retesz nem lóg ki a fogaskerék alól, nem érhet hozzá a másikhoz. Nagy baja nem lehet, mert a dekni nélkül szépen forgott minden. A dekni felrakásakor lehetett valami... vagy a generátor harang nincs a helyén? Holnap kiderül.
Lehet nem az éjszakás műszak után kéne ilyen szereléseket végezni.Megjöttek az utolsó díszítő elemek és az eredeti malaguti koffer is, holnap megyek a postára felvenni.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22196 üzenetére
Nekem is pont ez jutott eszembe, hogy külcsínre is költöttem rendesen, de még igazán motorozni csak 380km voltam. Remélem már nem lesz nagy baja meg kicsi sem. A nagy felújítást megkapta, pénzt és időd sem sajnaltam rá és végtére is nagyon jól megy és jó a fogyasztasa is. Sajna ez a kis retesz megszivatott, de ezen kívül minden jó rajta. Most már ez is, csak valamit elnéztem az összerakáskor. Éjjeles voltam és elég kómás. Majd ma délután lekspom a deknit és kiderül mit rontottam el.
Koffert meg hasznaltat talaltam, egy jó állapotút. Kulcs nincs hozzá, de azt tudok csinálni. A lényeg, hogy madisonhoz van és stimmel a színe.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22196 üzenetére
Szia DigiXT!
Kész van a gépem, már mentünk is vele pár kört. A vezérlés beállításánál egy érdekes dolgot vettem észre. Azért írom le, mert régebben azt írtad, hogy a főtengely csere óta nem gyorsul olyan jól a motorod. Megy, de nem olyan jó, mint előtte.
Arról van szó, hogy amikor jelre állítjuk a generátort, főtengelyt és a vezérműtengelyt, van egy kis anomália, ami valószínűleg gyárilag is így van, vagy a megnyúlt lánc okozza.
Ideális jelre álláskor a vezérműtengely jelölése párhuzamos a főtengely síkjával, valahogy így:
Nálam nincs ilyen egyértelmű helyzet, a kis vonalak vagy balra, vagy jobbra eltérnek egy kicsit, miközben a generátor jelen van és a főtengely egyértelműen a legfelső holtponton. (Amikor jelre állításkor forgatom a főtengelyt, mindig abba az irányba forgatom, ahogy a motor jár.)
A rajzokon felnagyítottam az eltérést, szabad szemmel csak akkor feltűnő, ha pontosan oldalról nézünk rá a hengerfejre, amihez le kell venni az oldalsó műanyagot is a lábtartóval együtt.
1. 2.A két beállítás között egy fognyi a különbség a vezérműtengely fogaskerekén. Alapjáraton semmi különbséget nem lehet észrevenni, de...
1. Kicsit lomhábban gyorsul és gyorsuláskor tompább a hangja. Jól megy, de a másik beállítással még jobb. Nagyon-nagyon ritkán bedurrog a kipufogóba lassításkor.
2. Menet közben a észrevehetően jobban gyorsul, jobb a gázreakció és gyorsuláskor egészségesebb a hangja.
Az automata láncfeszítő berakása nem változtat a helyzeten.
Van még valakinek ehhez hasonló tapasztalata?
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22198 üzenetére
En autokkal kapcsolatban tudok csak elrakott vezerlesrol nyilatkozni, motornal meg nem sikerult ilyennel talalkozni.
Ott pont hasonlo tunetek jelentkeznek, ha el van 1-2 foggal rakva (attol fugg hogy 8V vagy 16V- a 8V az tobb fogat is enged es hf kialakitastol fuggoen nem akadnak a szelepek ossze).
Ott is inkabb akkor talalkoztam ilyesmivel, ha a vezermutengely nem ekes rogzitesu hanem kuposan rogzul. Az utobbit csakis rozito celszerszammal lehet normalisan osszerakni(vagy veztengely butykot blokkol vagy a tengely veget rogziti).
Ha esetleg van meg muszerezettseg, akkor a szivocso diagnosztikanal feltuni, hogy alapjaraton keves a szivocso depresszio illetve furan jar, gazreakcio se az igazi.
Az, hogy most nalad tenyleg a masodik a jo pozicio, csak a tunetekbol mondhato meg.
DigitXT: annyira nem kerdeztel hulyeseget a stroboszkoppal, csak jelen esetben nem hasznalhato. Mivel a fotengelyrol kapja a gyujtas jelet, igy mindig ugyanazt fogja mutatni, mindegy hogy hogy all a vezermutengely hozza kepest. Viszont ahol mar ECU van es van vezermutengely jelado is, ahol a gyujtast/befecskendezest/elogyujtast a ket tengely poziciojabol szamitva allitja be, ott mar eszreveheto lenne, hogy elter a gyari elogyujtastol.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...