-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #22796 üzenetére
Nem is érdemes ezekbe a besorolási vitákba belekezdeni, úgysem ezt a lényeg, hanem a futár munkára történő alkalmasság. Én biztos, hogy robogót akarnék venni, az időjárás elleni védelme is jobb és váltogatni sem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #22801 üzenetére
Egy-két enyhébb nyári napon én is azt képzelem, hogy motorral sokkal jobb ingázni, van benne élvezet, de ez az időjárás elenyésző százalékban van jelen.
Amúgy meg természetesen akkor ér a pirosnál (M1-M7-ről az Egérrel leérve) utol egy nem gyári kipufogós, üvöltő 650-es burgman, amikor a tdm-mel vagyok... és persze le is gyorsult. Az sh-val kismilliószor jártam már ott, sose ment el mellettem senki. Most hárman is álltunk, ez a burgi ért oda legkésőbb, adtam neki helyet, beállt a jobb sávra, mi meg a baloldalin álltunk. Raktam az egyest még éppen sárga előtt, indultam is sárgára, neki már üvöltött a motorja. Mivel jobbról ráfordultak az Egérre, így neki át kellett sorolnia a kereszteződés végére a bal sávra (szóval lehet, hogy nem is "versenyezni" akart, csak bejönni elém). Szóval próbáltam nagy gázzal indulni, de elég hamar elemelkedett az első kerék (ez robogónál ugye nem annyira játszik), ezért kicsit visszavettem és láttam, hogy be kell jönnie elém, így nem is erőltettem, de nem kis gázzal mentem, bőven a kanyar előtt ment 120-at a suzukis, én meg maradtam szépen mögötte... a következő lámpa is úgy vált, hogy kb. 110-zel érdemes menni, mert úgy vált zöldre.
Szóval ennyi, hiába megyek motorral, még akkor is letörik a szarvamat. -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
A kuplung rugókra igaz hogy 3 féle erősségű van? kék/fehér-lágy, piros +50%, sárga +100%
A 400-as madisonba milyen való, ez jó lenne esetleg? (A burgi 400ban talan fehér van, de nem biztos)
Tudom, a leírásban nincs ott a 400-as malaguti, de még nem találtam olyat, csak komplett kuplunggal, ami elég borsos.
[ Szerkesztve ]
-
takacsbotond
őstag
válasz csongi #22789 üzenetére
Egy SH-nál mindenképp erősebb, váltani meg szeretek.
Egyik cégnek voltak ilyen gépei, és pereskedtek a Hondával mert az egyik "csak" 100e Km-t ment el, úgy hogy még az olajcserére sem figyeltek oda. Szóval annyira csak nem lehet rossz.
400-as Sm nem igazán van újonnan, és fogyasztásban, árban, és szervízben is hatalmas ugrás, mellesleg hobbigépnek van egy Husqvarna SM610-em (már amikor működik...).
Ha nagyon rossz idő van szerencsére megtehetem, hogy átüljek kocsiba, de egy 12 órás műszakban szakadó esőben még egy BMW C125-ben is bőrig ázol sajnos. A PS előtt egy Yamaha Xt 125X-el dolgoztam, és nagyon élveztem vele a munkát, volt hogy olyan esőben mentem vele éjszaka, hogy kilómétereken keresztül nem látszott ki a 17"-es első kerék. Több autós toltam ki a vízből. Egy alacsony kipus robogó nem sokáig bírta volna szerintem.
Illetve adalék a történetben, hogy már csak a 125-ös SH érhető el hivatalosan. Voltam tegnap tesztvezetni egyet, és nem győzött meg annyira. Gyenge, és kenyelem szempontjából sem hozza az elvártat.
Ami viszont a CRF-ben nem tetszik az a nem állítható, túl puha futómű, és hogy kissé komolytalan benyomása van a motornak közelebbről megnézve, pedig a vételár ezt nem indokolná.Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22805 üzenetére
Szia!
Nem tudod véletlenül, hogy honnan lehet szerezni madisonba való kuplung rugókat? Te már próbáltad, biztosan nem jó bele? (Tudom, nincs a motor a listaban, de fotó alapján annyira hasonlít. )
Estleg kuplung pofákat lehet venni valahol? Esetleg felújítani?Előre is köszi!
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22803 üzenetére
Típus függő megállapításom.
Függ a kuplung tényleges állapotától, hogy mit kell egy kuplungba cserélni.
Az olcsóbb kuplungoknál, ide tartozik a 20ezer ft-ig bezárólag. Nagyon át kell gondolni.
Itt könnyen a javítgatás egy komplett kuplung áránál áll meg.
Ezeknél jobb egy olcsóbb RMS-is.A drágábbaknál már gazdaságosabb egy felújítás.
Ferodolozás+rugó csere+a kis gumigyűrűk cseréje(rezgéscsillapító)
Ehhez társulhat a harang, ami ha elkopott akkor cserés, illetve a kontraszt rugó.
A hátsó tárcsák kopási tűrőlépessége nagy, mivel ezek rendszerint acél tárcsák.A pofarugókkal az a baj, ha picit hosszabb, máris lötyög, ha rövidebb, akkor meg előfeszített állapotba lesz, ami gyengüléshez vezet igen hamar. Pl a gyári Honda pofa rugók, kb 5 hónap alatt kinyúltak.
Ha tiedbe nem találsz pofarugókat, és létezhet utángyártott nem horror áron, lehet jobban jársz az új vásárlással.
Használat függő. Nézd meg a manualt, van e javasolt km a cserérhez. De saccolva is 50 ezer felett elmegy egy kuplung, ha nincs gyilkolva a cucc. Persze ez a gyári setuphoz közeli állapotra értendő.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #22802 üzenetére
"Egy-két enyhébb nyári napon én is azt képzelem, hogy motorral sokkal jobb ingázni, van benne élvezet, de ez az időjárás elenyésző százalékban van jelen."
A megfelelő forgalom és megfelelő időjárás együttállása még ritkább. Jobban esik az embernek robogón átfűzni magát a kocsik között, nem? Az üvöltő burgis sztori azért is érdekes, mert mi nem csak a kocsisortól rajtolunk el gyakran, hanem a motoroktól is. Én nem versenyzésből, hanem megszokásból gyakran indulok el csutkagázzal, mert jó érzés, ahogy megindul a gép. Sokszor amire egy motoros elindul, már ötvennel megyek (mindenféle feszülés nélkül).
(#22804) takacsbotond
Ha a Yamaha XT125X ennyire bejött Neked, akkor tényleg hasonlót kell venni.
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22807 üzenetére
Szia, köszi a választ!
Azért cserélném, mert apránként szeretném ezt a részt is felujitani. Elindulaskor remeg kicsit a motor.
A vario első része már rendben van, a szijat kicsereltem. a kontraszt rugó pedig tiszta vakrozsda, a festeknek már nyoma sincs rajta, lehet még a gyári. A pofa rugók hasonlóan. A betét vastagság 4 mm, ez elég jó szerintem. A harangot pedig felszabalyoztattam a munkahelyen.
Abban bizok, hogy a kuplung felújítása javit a remegesen, meg különben is legyen jó állapotban.
A kontraszt rugórol sem tudom még, hogy milyen kell.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22812 üzenetére
Na most ez csak a kisrugókra vonatkozott: kontraszt rugóból van kb. 3 fajta.
Legalábbis nekem volt. Gyári, Malossi, Polini. Ez az erősségük sorrendje is.
Szerk: a képen pont fordítva vannak a legerősebb a kék (Polini) balra...Az, hogy melyik kell, érdekes kérdés... Elvileg a túl erős kontrasztrugó nem
tesz jót a szíjnak, felesleges kopást és melegedést okoz. Ennek ellenére, a
legkövetkezetesebb a Polini rugóval volt a hajtásom. Soha nem volt olyan,
hogy ezt most miért csinálta? Gyárival meg simán. Mintha azzal melegedne
el jobban, és utána nyúlósan indul. De ezt nem tudom biztosan, csak furcsa
dolgokat tudott produkálni. Persze a kontrasztrugó "visszahat" a varió váltási
fordulatszámára is! Nagyjából úgy, mintha könnyebb görgőket használnál.
(Ezért is szokták "tuning célból" cserélni. Bevállalva a káros mellékhatásait.)Szerk2: jelenleg is a Polini rugó van bent, szóval annyira nem múlt idő. Egyik
Malossit meg már eladtam: ezek nem túl drága alkatrészek amúgy, de gyárit
pl. nem tudom, vehettem volna magában, vagy sem... A komplett kuplungban
persze van ez is, és a szíjtárcsák is, amit hosszú távon szintén érdemes már
cserélni, főleg ha berágódások vannak rajta. Fel is lehet szabályoztatni, ha
van hozzáértő ember géppel. De hosszú távon, ill. többször nem egészséges.
Hallottam már felrobbanó variátorról, ami kicsit el volt már vékonyítva.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22813 üzenetére
Wow, szép kis gyűjtemény!
Szóval, ha nem muszáj, akkor ne cseréljem a kontrasztrugót. Rendben, marad a gyári.
A tárcsák szerencsére rendben vannak, csak a kis rugókat kellene cserélni, hátha közük van a kis remegéshez.Esetleg az első alu tárcsákat lehetne felhúzni esztergán, de elég jónak tűnik mindkettő, minimális a kopás. A neten kutakodva láttam, hogy ennél rosszabbakra is azt mondják a szerelők, hogy még jó. Azok is maradnak egy ideig, hacsak....
az első tárcsák kopása okozhat kis remegést induláskor?
Persze lehet hogy nem is kellene foglalkoznom vele, mert minimálisan remeg, de a másik robogóm teljesen simán indul, szeretném ha ez is ilyen lenne.
Kis rugó kéne valahonnan... vagy legyártatni esetleg... tudni kéne az erejét, a többi infót le lehet venni a régi rugókról. Az a baj, hogy a kuplungról szinte semmi infó nincs a manualban.
A Benelli Velvet Dusk 400-as manualja vajon ír róla valamit? Rá is keresek gyorsan...
Addig is köszi a kimerítő választ!
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22813 üzenetére
A kapható variator csomagokhoz sárga rugót és 14,5g-os görgőket adnak.
[link]Ezek hatása hogy is van?
A könnyebb görgő pörgősebb motort és jobb gyorsulást ad a végsebesség rovására.A gyárinál puhább sárga rugó pedig azt eredményezi, hogy könnyebben fog felváltani a hátsó vario. Ha könnyebben vált fel, vagyis alacsonyabb fordulaton akar felváltani, az a gyorsulás rovására megy?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22816 üzenetére
Ertem, hat nekem jo igy is a gep, mondjuk nem varosban lakom, csak dolgozni jarok oda. Ha varosi lennek, lehet nekem is fontosabb lenne a gyorsulas. Igazabol azt sem bannam, ha kicsit nagypapisabb lenne a madison. lehet burgit kellett volna venni. Vagy kicserelni a variot... Megvan meg a jcosta variod, amivel nyugisabban gyorsul es kevesebbet fogyaszt?
(Azert a kis rugokat tenyleg cserelni kellene...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22817 üzenetére
Megvan a J.Costa, a szekrényben. Nem biztos, hogy a kis rugók cserések...
A kuplung nyitási fordulatszáma nem 1:1-ben a motorfordulat függvénye, mert
minden befolyásolja. Minden IS! A varióban használt súlyok, aztán a szíj, és
persze a kontrasztrugó is, szóval ha variót cserélsz, előbb próbáld ki, milyen.
(A kuplung rajtolási fordulatszámának beállítása mindig az utolsó lépés csak.)[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Kymco grand dink, 125 cm3.
Alapjarat ingadozik, lefullad. 1-2km utan rendesen mukodik. Ha bikazom a motort tehat autoakksi ra van kotve gyonyoruen duruzsol. Ahogy lehuzom rola az autot elkezd ingadozni/lefullad. Akksira gyanakodtam ezert vettem bele egy zsiruj Vartat de ugyanezt csinalja. Otlet? Esetleg szerelot ismer valaki Kymcohoz?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
bajnokpityu
félisten
Nah, így bízz ivanics kawaban.
Csut elvittem kötelező szervizre, bár már nem garis.
Huszonezret kifizetem masfel liter olajert túl is töltötték egyébként. Ma húzok melóba, kigyulladt a benyakuton a víz hőfok,majd picit később elaludt, többet nem ment fel.
Meg állok boltnal, majd hutofolyadek vár a robi alatt, hűtő amúgy meg langyos se. Plusz kiegett az egyik izzom.Itthon nézem mit csináltak szervizben, 10w40 motorolaj. Mivan, 5w50 való bele... Mára bezártak, de már hétfőn hívom ügyvédet. A rohadt életbe ..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #22824 üzenetére
Feszültség egyébként rendben?
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #22824 üzenetére
Szia!
Meg tudod mérni, hogy hány volt van a rendszerben és meddig megy fel fordulaton és meddig esik le alapjáraton. Talán nyomra vezet.Az aksi nem merül túl gyorsan?
-
#50433536
törölt tag
válasz bajnokpityu #22825 üzenetére
Hi!
Ha a szervíz előtt semmi baja nem volt a motornak, én is nyűgös lennék, méghozzá nagyon.
Esetleg cseréltek hűtő folyadékot is az olajjal együtt, és akkor rontottak el valamit? Termosztát csere nem volt mostanában?Az izzó meg simán kiéghetett, szerencsétlen egybeesés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz #50433536 #22827 üzenetére
Nem tudom mivel megmérni. Előző akku fel lett töltve, rá kb 2 hétre random ott hagyott az útszélén. Feltöltöttem, de rá 2 napra most megvettem az újat. Szóval nem tudom, hogy túl gyorsan merült az előző vagy csak simán sz*r volt.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #22829 üzenetére
Nincs toltesed.
Elfogy az aram. Az akkist pikk pakk leszivja a rendszer. -
XSiGma
aktív tag
válasz bajnokpityu #22825 üzenetére
Karasna: hasonlóan jártam én is, első körben más viszkozitású és jaso besorolású olajat raktak az 1000km-es motorba, a másodiknál pedig 1cm-el a max fölé töltötték
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz XSiGma #22832 üzenetére
egyelőre úgy áll, hogy ezt egyszerre megcsinálták. ott hogy jártak el?
azt lenne még jó tudni, hogy miért jelzett túlhevülést, majd nyomott ki egy adag hűtővizet..
astro12: ez túlzás, sőt káros, nekem egyetlen motorom, robogóm se evett mérhető mennyiségben olajat. az se, amivel 180 volt az átlagtempó..
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
XSiGma
aktív tag
válasz bajnokpityu #22833 üzenetére
Otthon leengedtem a felesleget, és a jövőben messziről kerülöm őket, 2 alkalom alatt nem sikerült normálisan lecserélni az olajat.
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #22833 üzenetére
Nem volt kilégtelenítve rendesen.
Szerencsés esetben nem nyomta ki a hengerfejpakolást- -
#50433536
törölt tag
válasz bajnokpityu #22833 üzenetére
Lehet alapból kevés volt a hűtővized? Akkor csinálhat ilyeneket.
Vagy csere után nem figyeltek a legtelenitesre.
Esetleg a hutorendszerben tomodes van, beállt a termosztát vagy nem jó a vizszivattyú.
Meg kéne nézned, hogy melyik oldali (elmenő/visszatérő) vízcső melegszik jobbban, nagy-e a különbség. Ha igen, akkor termosztát vagy szivattyú.
Kinyomta a földre, miután leparkoltál a bolt előtt? Lehet ereszt valahol. Esetleg az egyik oldalon túlmelegszik a rossz termosztát vagy rossz szivattyú miatt és a vizben oldott gázok tagulasa miatt megnőtt a víz térfogata és kifolyt a tágulási tartályból a tulfolyonal.
Szerintem nem forrt fel a vized, azt láttad volna a kijelzőn és gőz is lett volna a motor körül.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22837 üzenetére
Ezeknél nincs gőz.
ha levegős a rendszer a hegerfej tömítés száll el elsőnek. ott a legmagasabba hőfok.
A felforrt vízgőz, pedig nem hűt. Azt a buborékot kinyomja a kiegyenlítőbe és kitolja vizet.
Ha szerencsés akkor a tömítés megmarad. Jelzi a műszer. Pont ahogy neki jelezte. Felszalad a mutató.
Tipikus helytelenül légtelenített hűtőrendszer, -
bajnokpityu
félisten
válasz csongi #22840 üzenetére
elmennek a csába. skoda szalonban emlékszem, h a lejárt garis kocsit vittem olajcserére, és akkor derült ki, h gyári olajszűrő volt még 50e kmnél, 3 csere után. elkérték a csere árát amikor én vittem 4 évesen, akkor még az olajat is benne hagyták.turbo benya megköszönte.
namost, akkor tekintsem úgy, hogy akkor most légtelenitette magát, és emiatt parázzak? utána visszaállt a mutató, és nem láttam,h eresztene, mikor hazaértem.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#50433536
törölt tag
válasz bajnokpityu #22841 üzenetére
Könnyen lehet, hogy légtelenítette magát... érdemes alapjáraton járatni és figyelni az előre/hátra menő csövek melegedését, néha emelni kicsit a fordulatot. Esetleg megpróbálhatod kicsavarni a hengerfej melletti hőgombát álló motornál és kissé oldalra döntve a motort, hogy a megrekedt levegő kijusson.
Vagy csak óvatosan járkálsz vele, az elején ne hajtsad és figyelgessed a hőfokmérőt. A vízszint legyen feltöltve. (persze fagyállóval)
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #22841 üzenetére
Peugeott. 65ezer km 4 eves. Kuplung munkahenger megadta magat.
Sajnos a soffor is balfa.. volt. 2 fokozat fogaskerekei ledaralodtak.
360ezer javitas.
Csupan azert mert a kuplungba a fekfolyadekot nem cserelnek, csak koltsegelnek.
Az enyemen tobbszor jeleztem, hogy darabos, nyikorog, valtozik a fogas pont.
Ki akartak csereltetni velem egy alkatreszt, 120ezer.
Megoldas, folyadek csere. Azt viszont ket evente szigoruan.
De inkabb 5.1 es evente csere.Ellenorizd a folyadek szintet. Tolts utana. Motorozz, de maradj kozel othonodhoz.
Melegitsd fel. Ha gebasz van, akkor felrottyan a cucc. Ha nem akkor jo. :).
Illetve sztenderen addig jarasd indulas elott, amig a ventillator bekapcsol. .
Persze figyeld a hofokmero mutatojat. -
bajnokpityu
félisten
Hat, a finom melengetes az nem volt meg. Abbol indultam ki, hogy ertenek hozza,tehat a szokasos uzemet kapta. Kb 10 km, autopalya, majd az ominozus tankolas, homegfutas, talan legtelenites. Az furi volt, h neztem a kicsopogott vizet, es huvos volt. Majd haza kellett jonni, itthon mar nem lattam vizcsoppet.
Oke,akkor max 10 km messzire megyek, lajtosan, es meg megallok radiatort ellenorizni. Ha sikerult hengerfejtomitest kinyirniuk, akkor ha jol gondolom viz mehet a hengerbe, vagy olajba. Ebbol nem lehet baj,ha jaratgatom? Mik a tunetei egy ilyen temanak? Feher fust?
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #22844 üzenetére
Ha olyan merteku vagy iranyu a kieges akkor lehet keveredes.
Az latszik az olajon es a vizen.
Leginkabb az egester es a hutoviz csatorna kozotti szakasz eg el.
Ilyenkor a kompresszio bedolgozik a vizrendszerbe. Egyertelmu jele van. Forralja a vizet, kinyomja tartalybol. Hiszen allandoan forro eges anyag pumpalodik a huto rendszerbe.
Ha hideg volt a kinyomott viz, egyertelmu legdugo tavozott.A hideg kiegyenlito tartalyba levo vizet tolta ki. A hutoviz nem forgott a rendszeebe a levego miatt.
Sajnos elofordulo hiba a helytelen legtelenites es feltoltes. Keves a folyadek, kb 2 liter korul van egy motorban. Ha kering a viz akkor meg forro vizzel is el lehet evickelni. Volt aki az Apriliat kulfodrol hozta haza termosztat hibaval. Mosqi tudja pontosan...
Amig van viz es kering, addig jo eselyel megussza karosodas mentesen. Ha viz nelkul rottyan fel, nah az a nyugosebb eset. Ott elegendo egy tartosabb terheles is es meg van a baj.
Ha jol emlekszem kymco blokkos, a tied.
10w40 olajjal is megy. De csak akkor marad tartos, ha minden elso indulaskor alapjaraton megkapja a jaratast, es szigoruan csak kimozdult hofokmerovel tortenik az elindulas.
Amugy 5w50 ez ami igazan jo bele.Egyszer en is legeltem, sajnos nem jol kezdtem neki. :).
-
yodamastah
őstag
Nekem is belerakta 20W50et a yamaha márkaszervíz a 300asba (1000es szerviz). Oké ez még rajta van a használható listán, de ezt belerakni egy városi motorba amit 0 foktól már használatban van? Mindegy most már konkrétan szólok mindig hogy mit rakjanak bele.
Suzuki szervizekről inkább nem is mesélek. 2006-2007 magasságában eljutottam oda hogy magamnak szereltem gixxeren amit csak lehetett. Most amikor a gixxert építettük újra, mindent magunk csináltunk. Szervizben sose lett volna kész, és nem lenne olyan a munka mintha magadnak csináltad volna
Még szerencse hogy a blokk bírja jól. 15 éves, gyári a kuplung, és a blokk még nem volt megbontva. Mindemellett amit ez a motor kapott.... (km nemtom mennyi van benne, mert a 3. műszerfal van rajta )
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #22846 üzenetére
Nálam nincs használható lista. Csak 5w50.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
takacsbotond
őstag
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
-
Micsurin
nagyúr
Megint Honda Foresight, megint segítség kéne.
Végre jó volt a görgő a kuplung etc, egy másfél hónapig tartott eme tökéletes állapot...
A motor megint rángat / rezonál mintha szét szeretne esni minden egyes elindulásnál előadja ha már elérte a 15-20 kmph-át tökéletesen szépen és egyenletesen húz de elindulásnál olyan mintha épp leakarna fulladni vagy kihagyna a gyújtás de nincs összefüggés a motorja szépen jár és CSAK MELEGEN produkálja a rángatást, pl: országúton minden remek ellenben ha a városban kell menni már 5-10km után elkezdi és minnél jobban bemelegszik annak rosszabb lesz, ha enyhe fékkel indul az ember valamivel jobb, ha hirtelen nagy gáz majd elindul akkor is tűrhető, esetleg kis gázzal meglöki az ember majd elindul is viszonylag normálisan lehet elindulni a motorral de érezhetően valami mintha rángatna / rezonálna. (mint mikor lefulladás határon rángat az autó)
A tűgörgő kopása okozhat rángatást? (Esetleg a variátorból eltűnő zsír? Bekenés után egy picit mindig eltűnik a probléma. Polini zsírral kenjük.)
Variátor dekni már meglett nyitva hátha segít a plusz levegő, de nem.
Mire kéne gyanakodni?
Bármi ötlet az 5 literes kannán és a gyufán kívül?... Végre ment fater alatt ~1,5 hónapot ...
Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
válasz Micsurin #22849 üzenetére
Szia!
Érdekes szitu, ez az induláskor jelentkező rángatás az egyik legnehezebben feltárható probléma. Engem is nagyon érdekelne a megoldás. Nekem is remeg kicsit induláskor, de nálam nem függ a melegedés mértékétől. Én elolvasok minden ezzel kapcsolatos cikket és kommentet. Így tanul az ember...Nem lehet, hogy letapadnak a görgők a zsírban és nem egyszerre mennek nagyobb átmérőre a fordulat növelésekor? Biztosan kell zsírozni azt a fajta görgőt, nem önkenő véletlenül?
Esetleg az első vario nem lóg/kotyog a főtengelyen, az is okozhat ilyet. Vagy a hátsó vario rossz, lógó csapágya is bezavarhat. Ezek tudtommal alacsony fordulaton remegést okoznak.
A szíj felfekvése és megcsúszása is lehet probléma.
Meg kéne nézni a váltó működését leszedett burkolattal, hátha látszik valami remegés, kóválygás, ugrálás, ami nyomra vezethet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel