-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22350 üzenetére
És érződik a különbség a 95-öshöz képest? 95-ösből a sima vagy prémium megy?
Nekem most, nyáron, a kisebb forgalom mellett visszatért a 3,3l/100km, szóval az időpont is számít.
Nehéz összehasonlítani, én pl. spórolósnak tartom magam, vagyis figyelek a közlekedőkre, a lámpákra, feleslegesen nem adok gázt, ismerem a lámpaprogramot, úgy futtatom ki a motort, hogy ne kelljen fékezni, nagyot gyorsítani feleslegesen. De persze a reggeli csúcsban a rossz út és a forgalom miatt muszáj néha erősen fékezni stb. Meg hát ha 120-szal vagy gyorsabban megyek tartósan, akkor nincs mivel spórolni, persze nem fékezek a kanyarok előtt, de ott már van fogyasztás. -
Szpilu__25
tag
válasz Szpilu__25 #22348 üzenetére
Annyit kérdeznék, ha új szíj van bent és hangos fordulaton, visít, mit lehet tenni? a felületet én szépen féktisztítóval megpucoltam felrakás előtt.
-
rstwingo
tag
válasz nyogo83 #22349 üzenetére
Én ezt nem is vitatom, ezért írtam,hogy néha jobb egy új,mint küszködni főleg meg úgy hogy nálam a burgihoz 10 ezer volt az úszó maga mert gyárit vettem , viszont gyári karbi az ebayon 12 ezer volt, minden benne van még a melegítő patron is ami az itthoni árakhoz elenyésző
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22352 üzenetére
Ha csúszik, akkor lehet gyenge a kontrasztrugó...
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #22347 üzenetére
Próbáltad már úgy túráztatni, hogy nincs rajta a vario? Csak simán a főtengely forog. Akkor is nehezen veszi a fordulatot? Ha igen, akkor nem a váltó a fő bűnös, bár a nyikorgó szíj akkor sem jó.
-
Szpilu__25
tag
válasz #50433536 #22356 üzenetére
Kipróbáltam a régi szíjjal régi súlyokkal, ugyan ez a jelenség, 5500 ig aránylag jól felmegy utána meg nagyon lassan.
Álló helyzetben faszán felpörög 8.000ig sztenderen. a Akkor szerintem vagy kontraszt rugesz vagy kuplung. még gyári van benne 43ekm van a kuplungban. bár alapjáraton minimálisan forgatja a kereket. deSzerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22358 üzenetére
Nem tolja bele a szíjat a deklibe? Nézz kopásnyomokat! Túl sok mindent
cseréltél egyszerre, így nehéz belőni, mi lehet a hunyó: akár az új varió is. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22361 üzenetére
Ha tuning variót rak bele, ami nagyobb áttételt tud, esetleg megfejeli Dr. Pulley
csúszógörgővel, vagy csak simán kihagyja a hézagolót a külső tárcsa alól...
Szerk: esetleg nem belevaló a szíj, túl hosszú, az is okozhat "anomáliákat".Benzines kérdéshez: azért kezdtem 100-ast tankolni, mert az még benzin volt,
féltettem a gumialkatrészeket a benzinkörben. (Semmi különbség nem érződik
amúgy, vissza is tértem 95-ösre, amikor rájöttem, hogy már a 100-as is E5.)Aztán megint elkezdtem a drágábbat, nem is tudom miért. Talán a fogyi miatt?
De nem segít rajta. (A Cygnus pl. kevesebbet evett abból, az okát ne kérdezd.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Emberek, szuper dolog történt! Miután kicseréltem a vario szíjat, megszűnt az induláskor jelentkező kis remegés.
Na erre nem számítottam. Hihetetlen simán indul.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22370 üzenetére
Ha minden gyári, akkor mitől szorult meg az elején a varió?
-
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22372 üzenetére
A csúszka amúgy nem szimmetrikus... de elég elvetemültnek kell lenni, hogy
fordítva erőszakold bele, főleg, hogy előtte ott van mintának, hogy hogyan volt.
Mondjuk erről is láttam egy videót, hogy kb. le van szarva, hogyan volt, hiszen
nem tudhatjuk, hogy előttünk ki kókányolta*, meg kell nézni a szervizmanuált.*: lásd pl. a szíj is forgásirányos, egyértelmű nyíl jelzi. Aztán mégis sikerült
fordítva felrakni egy szerelőnek: figyelmetlenségből, hanyagságból, vagy direkt
kib*szásból, de utóbbit azért merem remélni, hogy nem, bár az akkukábeleket
is összekócolta kicsit, és letört ezt-azt, szóval az tuti, hogy kapkodott vele.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22374 üzenetére
Hát én most elmegyek a szokásos fogyasztást-tesztelő karikámra,
remélem addig sikerül kiűzni a szellemet a vasból. Ha nem jönnék
vissza estig, vki induljon el a Kesztölci körön utánfutóval értem.Szerk: mondjuk most épp napsütésben ázok szarrá: jó lesz érzem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #22375 üzenetére
BLOG: a fogyitól nem dobtam hátast (4.3L), pedig "KRESZ-krúz" volt,
amit itt sose sikerült, most kb. igen, táblák +5-10 km/h volt a tempó.*
Egyszer néztem végsebesség félét... Óra 133-nál már 8000-et forgott,
így nem kínoztam tovább. De ez még a "túra" elején volt... Bírta volna.Kóvályog az eleje. Egyszer úgy éreztem, hogy elúszik: megúsztam,
de néha csinálja. Mondtátok a kormánycsapágyat, megnézetem majd!Továbbá vmi csörgött az eleje felől, kb. minden úthibán, de nem tudom,
hogy mi. Benzinkúton megrugdostam az első kereket, semmi. Passz!
(Esetleg ez is lehet kormánycsapágy? Ráfékezve nem koppant be.)Egyik xenon lekapcsolt még Budaörsön, ezt se értettem, bár végülis jó
is volt, így legalább volt töltés a dugóban is. (Igen, dugó, Budaörsön.)
A lambda szonda is szív pár ampert, meg dugóban a venti is bekapcsol
+ még a telefon is töltőn volt a kesztyűtartóban. Legalább azt feltöltötte:
tudtam volna hívni segítséget. Komolyan, már azon gondolkodtam, hogy
Zsámbéktól azért hazagyalogolni sem egyszerű, hát még tolni a motort!Most kicsit olyan érzésem van, hogy befejeztem ezt a "túrázós" dolgot!
Tudom, el se kezdtem, mert 100 km az semmi, de alkalmatlan rá a vas.
Pontosabban nagyon is alkalmas LENNE, lásd az első 80 km, csak ezt
a szellemet kéne kiűzni, úgy, hogy ne térjen vissza... Anélkül + bizalom
nélkül kár elindulni... Úgyse élvezném, ha azon parázok, meddig megy?Néztem benzinnyomás van, legalább most nem az a saru, olajnyomás
van, szóval besülni sem akar. Hőfok rendben, hűtés van. Benzin is van:
az UTCOMP 3.8-at írt, bár tudtam, hogy az kamu, mert fél órával előtte
a tankolásnál 5.6-ot mért, de 6.6 volt. Ám a szintjelző is jónak mutatta.
Akkor mi baja lehet? Gyújtás? És tényleg, egyik körforgalomból kijövet
elég konkrétan kihagyott, aztán még a kipuba is beledurrantott. Az erő
ha lehet még kevesebb maradt, onnantól 5000-en jöttem végig 80-nal...Átkapcsoltam AFR mérésre is. Hát érdekes számokat láttam. Azért a
kis gáznál 10-es keverék nem éppen túl barátságos: nem köpheti be a
gyertyát esetleg? Lehet, hogy azzal tettem rosszat, hogy "kíméltem"?*: néha 100-110 befigyelt, de alig előztem: nem "rohanva" nem kellett...
-
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22379 üzenetére
Nem kell mindjárt rosszra gondolni, hogy a drága gyújtásvezérlő ment tönkre, lehet csak a trafó túl öreg, vagy a trafó vezetékek nem elég szorosak, kinyíltak a saruk.Esteleg kontaktos a gyertyapipa, vagy gatya a gyertya.
Legelőször is a gyertyát kéne kikapni es a pipát, meg a trafó kábeleket megnézni.Nekem működik a gyári trafóval is, de az utángyártott kínaival jobban pörög. Öreg a régi trafóm.
Egyébként a trafó és a gyújtásvezérlő nem nagyon megy tönkre, maximum elöregszik.
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22379 üzenetére
Alapjaraton 14 kornyekere kellene beloni, utana WOT-nal (full gaz) 12.2-12.6 kozottre mar okes, annal nem kell se dusabb, se szegenyebb. Siman kruzolasnal fixen tartott gazkarnal kozep/also tartomanyban meg 13 es 14 koze.
WOT-rol elzarva a gazt ne nagyon szaladjon 17 fole se.Mindjart visszaolvasgatok/visszanezem miket mertel korabban, de nagyjabol ezek a kiindulasi ertekek, aztan mindegyikhez megvan, hogy hova kellene nyulni, hogy jo legyen.
-
Szpilu__25
tag
válasz DigitXT #22360 üzenetére
Nah kérlek szépen az a helyzet, hogy ezt a típust szerelték LEA7-es kódú variátor házzal és amit nem tudtam LGE5-össel is, nah mármost pár gramm a különbség 7 gramm a difi ,a nyomólapja sem ugyan az a kettőnek. És a gyárit visszaraktam/LGE5-ös/ és repülök most vele. Pedig a kúp/átmérő/ a kúp lejtése mind stimmel.
-
Szpilu__25
tag
válasz Szpilu__25 #22383 üzenetére
Amerikai forumon találtam meg hogy ami nekem van újabb variátor házzal jobban pörög 29 le helyett 32 le és kicsit nagyobb a fordulatszáma azonos sebességen. hát így rendelhetek másikat.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22379 üzenetére
Úgy olvastam, hogy Olaszországban megbízható motornak számít a madison. Nálunk az a baj, hogy leginkább használtként jutunk hozzá, meglehetősen leharcolt állapotban. Ilyen esetben a megbízhatósághoz teljes felújítás szükséges a használatba vétel előtt, de sajnos a legtöbben csak részleges felújítást végeznek. Vagy azt sem. Pedig a tizen-húszon éves alkatrészeket mindenképpen le kell cserélni. Vagy egyszerre, egy nagy felújítás keretében, vagy egymás után, ahogy tönkremennek. Az utóbbi esetben érzi azt az ember, hogy szopórollert vett, pedig nem feltétlenül. Csak egy húsz éves robogó az egy húsz éves robogó.Ki tudja hány tízezer vagy százezer kilométert futott, mielőtt kis hazánkba került 20ezres kilométerállással. (Rohadjon meg az összes óratekerő nepper!)
Én ezért csináltam azt, hogy az összes motoromat teljesen felújítottam vásárlás után. Mindegyikkel el is indultam akárhová...
A mostani motorom, ez a 400-as madison volt a legelhanyagoltabb állapotban, mind közül. Sokkal-sokkal rosszabb volt, mint gondoltam. A full motorgenerálon és az elektromos felújításon már túl vagyok szerencsére, de még két dolgot ki kell cseréljek. A vezérműláncot és a hátsó gumit. A láncot akkor azért nem cseréltem, mert csak az oemparts-os árat ismertem, ami 98ezer volt. Szerencsére Te már túl vagy a lánc cserén és megadtad a lánc kódját, ami alapján 10ezerért is megvehetem a jövő hónapban. Köszi még egyszer!
Szóval a lényeg az, hogy a túrázás valós lehetőség ezzel a motorral, de amíg csak részleges felújításon esett át és olyan szerelők dolgoztak rajta, akik letörik az alkatrészeket, meg amiket írtál (borzalom), addig benne van a pakliban, hogy megállogat néha és haza kell futózni.
Még mindig az a legjobb, ha az ember saját maga végzi el a fontosabb munkákat, és akkor nincs kiszolgáltatva mindenféle szedett-vetett szerelő banda trehányságának.
A Te szerelőd is egy semmirekellő lehet, mint ahogy a motorom előző tulaja is egy tróger disznóhoz hordta. Az csak lehúzta anyagilag, de a kiszámlázott munkák kétharmadát nem végezte el.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22379 üzenetére
Most értem haza, ha itt ragadtál volna a környéken, eddig eltoltad volna hozzám.
Én a robogós túrázást azért nem erőltetem, mert nekem fél óra után elkezd sajogni a hátsóm rajta a kis felfekvő felület miatt, bár ez részben a 2 méter feletti magasságom "hibája". A tdm-mel múltkor az egynapi, kanyargós (nincs nagy átlagsebesség) 680 km sem volt vészes, jóformán nem fájt semmim.Az sh most, hogy a nyár miatt kisebb a forgalom (plusz esetleg még az is bejátszhat, hogy kevesebb hidegmenet van így, hogy nincs fixen edzés 5 km-re a melóhelytől) ijesztő 3,28l/100km-es fogyasztást tudott a mai tankolásnál, de az előzőek is átlag (3,44 liter/100km) alatti értékek lettek, pedig nem megyek lassabban, sőt, több az autópálya, ahol óra szerint 120 alatt nem nagyon megyek, inkább felette.
Azért a 12 nap alatt megtett 700 km nem kevés, napi 58...
Most viszont kiadós szabadság lesz, kicsit szögre akasztom a masinát.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22381 üzenetére
Múltkor már volt egy kontakthibám a gyújtásnál... Betudtam a fordulatszámmérő
vezetékének: azt lehúzva, és közvetlen hajtva a trafót, elmúltak a bajok. Lehet,
hogy csak átmeneti volt, vagy ott van egy meglazult csatlakozás már megint...Milyen trafót javasolsz? Lehet lecserélem, a gyertyapipa sem volt elég szoros!
Szerk: éppenséggel zöröghet a foncsor is, szoktam látni, hogy beremeg, de elég
fura csörgő hangja volt, nem tudom, mintha a kulcs csörögne, de az vicces lenne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ezen mi kerül 10K-ba? És akkor még szerelhetném is össze otthon.
Azt hittem, ha már kisebb vagyont kérnek érte, legalább gyárilag van rajta pipa...Szerk: egész véletlenül nem ugyanaz az 1000 Ft-os NGK, mint a 10x árú gyári?
Szerk: esetleg érdemes gyártatni? Tudom, túlbonyolítom. Szokásom.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22389 üzenetére
Szerintem bármilyen 128/250/300/400-as motor trafója jó hozzá. A lényeg, hogy 12V-os legyen és hasonló sűrítéshez és fordulatszámhoz legyen tervezve és akkor jó a tiedhez is. Sőt, még 50-es robogó trafójával is megy. Ha olyat veszel, amihez nincs gypipa, akkor NGK.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22391 üzenetére
Én RMS-t vettem, 125-ös 4T Piaggo-hoz való. Külsőre ugyanolyan, mint a madison-é, ugyanolyan a felfogatása is. 5000 pénz volt és még pipa is volt rajta.
Tudom, ez parázs vitákat szokott szülni, miszerint a trafó majdnem mindegy. Nem is akarok senkit meggyőzni, annyira nem értek az elektrotechnikához, bár tanultam négy évig, nem én voltam az osztály legjobb tanulója. Szerintem az elektronikához illesztés szempontjából a primer tekercs ellenállása a mérvadó, amit nem írnak rá a dobozra, nem véletlenül. (Nagy üzlet, hogy a drágább motorokra dupla áron adni ugyanazt a trafót.) Ha tévedek, javítsatok ki én is szeretném pontosan tudni ezt.
Úgy gondolom, hogy a négyütemű, egyhengeres, hasonló sűrítéssel és fordulatszám tartományban dolgozó motorokhoz ugyanolyan trafó kell. A betáp 12V, ami ugyanaz minden motornál, ebből ugyanazt a szekunder feszültséget kell előállítani (~60kV, hasamra ütöttem), hiszen ugyanolyan nyomás és fordulatszám körülmények között kell minőségi szikrát létrehozni. Szerintem a hasonló motorok trafói kompatibilisek.
Ui: én egy ideig lada szamara trafóval jártam, mert az volt itthon. :)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Olvasgatok itt a gyertyákról (rendeltem egy trafót kábelestül, pipástul, hétfőn átveszem), szóval olvasgatok, és bevillant, hogy anno a kis Majának elég furcsa, "röcögős" volt a gyertya csatlakozása. Lehet, hogy hiányzott róla ez a biszbasz?
Mintha folyton gond is lett volna a gyertyapipával. Még az is lehet, hogy emiatt?[ Szerkesztve ]