-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
novi68
tag
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni megint Tőletek. Yamaha Majesty 250-eshez lenne szükségem szerszámokra. Milyen szerszámok vannak hozzá eredetileg és mi az ,amire szükség lehet útközben? Az enyémhez sajnos nem kaptam... Köszönöm.
My name is White. Lumia White....
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21653 üzenetére
Szétkaptam, hálistennek ép a rotor, ott volt a tömítés a paszta mellett...
Találtam viszont egy hajszálrepedést a deknin... Nem is annyira "hajszál":
Az anyagból egy kis darab hiányzott, eléggé karistolt. Gondoltam, ez nem
annyira nyerő, ha az áramlásba bezavar, tovább romolhat, így lecsiszoltam.Érdekes amúgy, hogy csak 3,5-4,5 Nm-re kéne húzni, viszont menetrögzítő
kell hozzá. Azért érdekes, mert a nyomatékkulcs balra nem fog kattanni.
Amúgy mindegy is, mert ez olyan kicsi nyomaték érték, hogy a "legkisebb"
kulcsom se tudja, 6 Nm alatt, szóval meghúztam érzésre: jóleszaz jeligére!Valamivel csendesebb lett, nem is értem. De lehet, hogy a kipuff is zörgött,
mivel nem igazán volt meghúzva a leömlő, és a dob között lévő bilincs, sőt!Lehet mégiscsak az lesz, amit írtál, hogy a termosztát átfolyó lyuka dugul,
mivel amikor a termosztát kinyit, megindul a rendes áramlás. Csak amikor
zárt, akkor alacsonyabb a megszokottnál. A víz amúgy szép tiszta volt.
(Nem hátrány, hogy tudom, hogy most nincs benne olaj/még jó a tömítés.) -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21658 üzenetére
Épp arra céloztam, hogy vajon mik az alap dolgok? Tök jó, hogy ki tudod venni a
gyertyát! Csak minek, ha nincs nálad pót* gyertya. Meg én valahogy nem érzem
azt ilyen bármikor összefossa magát alkatrésznek, amit az út szélén cserélsz...
Inkább van értelme a pót izzónak, és a csavarhúzónak, ha pont éjszaka megy ki.Gixxerből is gondolom azért lehet kivenni a kereket, mert... Várj, nem tudom...
Nem hiszem, hogy belső gumival szerelt, hogy defekt esetén cseréled. Passz...Nálam van egy csavarhúzó... Meg egy 10-es dugókulcs, hogy be tudjak nézni
az ülés alá, bár legutóbb, amikor ezt tettem, csak (tovább) rontottam vele karbin.
5-ös imbusz szintén fasza dolog, ha a hajtásra kell ránézni, csak egy ilyen kicsi
ahhoz lópikula: akkor már rendes bitfej + hajtókar kell hozzá a csomagtartóba.
True story... de ennyi erővel akkus ütvecsavarozó is jó, ha van, varió szereléshez.*: erre apósomtól van egy sztori, rendőr kérte a pót gyertyát a Zsigulihoz.
Elővett erre a kesztyűtartóból egy viaszgyertyát, hogy tessék, jó lesz biztos úr?Szerk: ha neadjisten cellazárlatos lesz az akksi, akkor egy akkus bikázó is jó...
(Szintén megtörtént. Nem volt nálam, de hozták otthonról, és hazament lábon...)
Defekt esetén fakereszt... Van az a szerszámmennyiség, amivel ki lehet venni a
hátsó kereket az út szélén. De mondjuk bazinagy nyomatékkulcs híján vissza
már nem igazán tudod rakni biztonsággal, ha meg az is van nálad: nem belsős...
És ha belsős lenne, akkor gumiszerelő szerszámod biztos nincs. Ha meg van,
akkor no comment, jól felkészültél.Valószínűleg sok ezer km-es túrán az is van.)[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #21659 üzenetére
Belsős Defektre ott a kukacos javító. Xmaxon most volt defektem pár hete a hátsón. Beleállt egy csavar. Megjavítottam kukaccal, aztán mentem tovább. persze lehet úgy is defektet kapni hogy nem elég a kukac, akkor tréler. De amúgy a gyári szerszákészeteket énis kb csak annyira használtam, hogy a kilazult csavarokat amit menet közbe észrevettem, vissza tudtam huzogatni (pl tükör)
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21660 üzenetére
Jóvanna, de kukac sincs mindenkinél, főleg nem a gyári készletben... Amúgy
egyetértünk, nagyjából arra jó. Ahogy a seregben mondják: ártani nem használ!
Jó, hogy mondod a tükröt: már napok óta kellene a szárán állítanom, de amikor
eszembe jut, akkor richtig nincs nálam a megfelelő villáskulcs. Na majd holnap! -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21662 üzenetére
Bogarat ültettél a fülembe... (Vagy kukacot?)
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #21662 üzenetére
A kukacat neki, nekem is belemaszott a fulembe :).
-
yodamastah
őstag
Hát az egyik legfontosabb kiegészítő. Még a gixxerrel is hurcoltam, farokidomba ott is belefér. Persze olyat kell venni amiben benne vannak a gáz patronok a gumit felfújni.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21665 üzenetére
Belsős gumi is kukacolható?
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21666 üzenetére
Szerintem nem, én múltkor ezért mentem le trailerrel apámért 300 km-t. A robogóval már kétszer kaptam defektet (oké, egyszer otthon), a kukac kellett a gumisig. Amúgy a kékhold egy gumit csak egyszer javít, utána elvileg csak a csere játszik. Illetve azt mondják még, hogy 130 fölé ne menjek javított gumival, ami az sh300nál még ok (azért a 140et még bírja a vulkanizálásuk), de mi van a motorokkal?
-
yodamastah
őstag
Nézegettem hahu-t, és van egy szinte új kawa j300 majdnem fél áron, hátha valakit érdekel. Estek ezzel is, de jól meg kell nézni, ha nem kapott nagyot akkor tuti vétel.
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #21670 üzenetére
Najsz. Enyémmel picit estek, ugyanerre az oldalára, de nem sok minden tört. Kipuff se. Ezért is állt az enyém sokat, mert karcos cuccokra nem járt teli casco, tulaj meg csak azt fogadta el.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #21666 üzenetére
Nem. Külső, belső leszed, majd HA nem akkora/olyan a sérülés akkor folt ragasztóval megjavit. De lehet egyszerűbb új belsőt betenni.. (Nálam kukacos javító,co2 patron, mini kerékpár pumpa is van. Néha hab)
Hab a belsős gumiknál nem sokat ér/het, mert legtöbbször nem légmentesen zár a felni, mert az ilyen motorok küllős felnisek.Ilyen egy defekt belsős gumival. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Kész a 400-as madison hengerfej felújítása. Kiszedtem a főtengelyt is és elvittem felújításra. Pont akkor cseréltek hajtókart egy burgman 400-ban, a motorblokk ott volt az asztalon. Nagyon sok minden hasonlít a madison 400 alkatrészeihez, főleg a dugattyú és a henger, hengerfej. A régi burgman hajtókart odarakta a mester az én madison főtengelyemhez és hát, mintha teljesen ugyanaz lenne. Persze még szét kell nyomni az enyémet, hogy méretet lehessen venni róla.
Esetleg tudja valaki, hogy ezek megegyeznek-e?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21674 üzenetére
Ha mégsem egyeznek meg a hajtokarok, akkor kihez erdemes vinni felujitani. A taboriekhoz ujpestre, vagya az omega motorhoz videkre, estleg tudzok valakit?t
Van Pesten egy ceg, akiket nagyon szidnak, mert nem vallalnak garanciat a fotengely felujitasra es van hogy egy het mulva szetesik vagy megszorul. A ceg nevet nem tudom , remelem nem azokhoz vetodok el.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #21553 üzenetére
Még nem olvastam végig, ha megoldódott tárgytalan.
Nekem egyszer a régi Majesty-men volt olyan, hogy nyélgázon sem ment, nem pörgött ki... Nem jöttünk rá a hibára elég sokáig nézegettük... Majd egyszer csak a szerelő levette a légszűrőt, és egy tükörrel néztük, mi történik a karburátornál nyélgázra. Kiderült, hogy hiába rakta össze jól a karbit, a membránt jelre rakta, de nem gyári volt a membrán, így a depressziós tér nem volt elég nagy ahhoz, hogy a súbertű kiemelkedjen teljesen, így kvázi nyélgázra is csak fél gáz erejével gyorsítottam. Én ránéznék erre is, első körben karburátor körül keresném a hiba megoldását.www.dongosofor.hu
-
#50433536
törölt tag
válasz huszi.gyb #21678 üzenetére
Köszi a segítséget, ha össze lesz rakva még ránézek.
Közben arra jutottam, hogy a Madison K400 motorblokkja talán 100%-ban megyezik a Benelli Velvet duck 400 motorjával. Ahhoz kellene alkatrész hozzá férés. Magyar oldalakon nem nagyon van... ha tud valaki esetleg új főtengelyt vagy felújító készletet, nagyon jó lenne.
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni, minap kiszedtem a gyertyát megnézni megpucolni, visszaraktam...és beindul szépen, jár pár mp-t és leáll, gázadásra azonnal lefullad. eddig jártam vele, néztem és a gyári ngk cr7e helyett ngk cr8eix van benne.
Az ecu dobott is hibát0351 gyujtó tekecs hibát.
Van ötletetek?
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21679 üzenetére
Benelli Velvet Dusk, nem kacsa. Nekem is úgy lett Madisonom, hogy mentem
egy kört egy ilyen seggrakéta Velvettel. Viszont, mivel Malaguti blokk, semmi
esély más forrásból alkatrészt szerezni: a Benelli nem gyártott hozzá semmit.
Sőt, a Benelli mint olyan meg is szűnt, egy ideje kínaiak használják a márkát... -
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #21680 üzenetére
Hogy pucoltad meg? Nem lehet, hogy elment a hézag?
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #21680 üzenetére
Hi!
Ha előtte jól ment, akkor ott lesz a bibi, ahol piszkáltad. Gyertya, és gyertyapipa. Nem maradt le véletlenül a fém tömítő alátét, amikor visszaraktad? Vagy a pipa nincs rendesen rajta, van hogy játszani kell vele, hogy rápattanjon. -
nyogo83
senior tag
válasz Szpilu__25 #21684 üzenetére
Tekercsen ellenallast merunk es tipusonkent valtozo, hogy mennyinek kell lenni az ellenallasanak.
De szerintem addig nem erdemes piszkalni, amig a gyertya hibat ki nem szurod. -
novi68
tag
Sziasztok,tanácsot szeretnék kérni megint Tőletek. Ha alkatrészre lesz szükségem a Yamaha Majesty 250-es gépemhez,hol érdemes vásárolni,kit-mit ajánlotok? Jó minőségű termék jöhet csak szóba-természetesen.. Köszönöm!
My name is White. Lumia White....
-
elprimo
junior tag
Üdv . Milyen robogó érdemes venni megbízhatóság szempontjából ? A japánok jók ahogy olvastam, ez igaz?
-
csongi
Topikgazda
válasz Szpilu__25 #21687 üzenetére
Ezt nem értem.
Mennyi az ellenállás?
Ha a trafónál 10,8V a mért feszültség, akkor a töltés akksi oldalon van valami bibi.
KCSA: -
DigitXT
félisten
válasz elprimo #21693 üzenetére
Használt kotla szarnál teljesen mindegy, hogy milyen típus, ami "megbízható".
Nincs: egy olasz is lehet jó, és egy Yamaha is lehet szar. True story. Kereted rá?
(Csak azért, mert vélhetően nem akarsz nagyon sokat költeni, de akkor fogsz.)Szerk: azt le sem merem írni, hogy Honda is lehet szar, mert megköveznek.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Jogos, mert ha pár éves, magyar, márkaszervizben szervizelt (szetvizkönyves) motort vesz az ember, az alig olcsóbb az újnál. De azért érdemes nézelődni, ha van türelem, ki lehet fogni egyet-egyet, ami 20-30%kal olcsóbb az újnál, 2-3 éves és van benne 15 ezer km. Minden másnak jóval nagyobb a rizikója.
DigitXT: köszi, rendes vagy. 😃
elprimo: 500 ezerért az 50 ezret futott sh-mat se adnám el, de szerencsére biztos van a hahun sok régebbi, ennél jóval kevesebb km-rel, na azok a hondák már lehet, hogy szarok.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Es ez annyira nem is vicc mint amennyire elsore annak tunik.
Pont tegnap keresett egyik ismerosom, aki 125-ost keres varosba, hogy mit erdemes venni.
Kuldott egy PCX-et, mert azokat nezi. Kulfoldi papiros 8 eves, valami 6000Km van benne, 450k+papirozas. Szoval papirozassal, elso szervizzel, gumizassal mindennel nyugodtan lehet 600k-t szamolni.
Raadsul nyilvan benne van siman hogy egy nullaval tobb km van benne, sbt-stb, kint se szotyiert aruljak a jo peldanyokat.Mondtam neki, hogy lassan mar en se vennek hasznaltan hosszabb tavra robogot, mert 1-2 ev alatt kifizeted a kulonbozetet a szopashalommal egyutt. Foleg hogy a 80%-a a hasznaltpiacnak kulfoldi kotvanyokkal van tele.
Mondtam hogy telefonaljon korbe, jopar helyen a 2018-as keszletet 800k korul szorjak kifele, az ujak meg 900k-1 misi korul vannak.
Ami hasznalt es egyaltalan megnezest erdemel, azok az itthon vasarolt, aranylag lekovetheto eloeletuek.
Atlag 6 evesen 650-750k kozott esetleg 800k korul.
Vicc. -
DigitXT
félisten
válasz elprimo #21695 üzenetére
Na, az már egész korrekt. Az igazán szarok ilyen 300K körül vannak.
Nagyjából milyen stílusra gondoltál? Mekkora test a cél? Mekkora köbcenti?
Mondanám, hogy a Brugmanok pl. egész jók (Suzuki = japán, szóval tuti!)
de azokból is ki lehet fogni egy öreg betegágyat, amit nem lesz megbízható.
(Hajlamosak két pofára zabálni az olajat, ha az ember ha nem tölt rá, kuka.)Mondjuk hasonlót egy SH300 is eljátszott a topikban, pedig az is japán.
És itt nem a Hondát minősíteném, mert amúgy általában megbízható! Csak a
példát hozom arra, hogy miért írta kcsa azt, amit. (Övé volt.) Újnál tudod csak
hogy az úgy rendben van. Egy használtnál sose lehetsz biztos benne. Mindig
érdemes valami lenyomozható gépet keresni, nem sok gazdás olasz importot.