-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winne
nagyúr
A Grand Dink és a People 125 között mik az érdemi különbségek?
A people-ről pro/contra van valahol?
@(#21299) FeniX-: a szélesebb gumi biztosan jobban tart, ezt én is így látom.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, Kymco színkóddal tudtok segíteni?
Downtown 300i fehér/szürke árnyalatból nekem a grafit szürke kód kellene nem találok pontosan kódot rá. :/
-
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #21301 üzenetére
Semmi, ez a fajta elektronikus bekötés így működik.
Kollégám szerint:
Többféle megoldás is van... vannak rendszerek, amik formailag egyszerűbbek, mert minden cucc lelke az akkumulátor, arról jár minden, és arra tölt a dinamó/generátor. Ez fomailag, hibakeresésileg egyszerűbb. Van, ahol erről leválasztják a gyújtást ("mágnesgyújtás"), itt a gyújtás nem akku-megszakító-gyújtótrafó kombinációról megy, hanem saját tekercset kap a generátoron. Van, ahol a világítást, mint legnagyobb teljesítményű fogyasztót emelik ki ebből a körből, és van egy egyenáramú alrendszer, akkuval, stb, meg van egy váltóáramú rendszer a világításnak. Előnye, hogy nem kell olyan bika diódasor bele, nem kell a diódák hűtésével bíbelődni (amperenként 1W-ot kb. el kell fűteni, és csak a tompított elvisz 4 ampert), hátránya, hogy kis fordulaton kicsi a feszültség és a fordulattal arányosan vibrál az izzó. A "mindent_egybe_rendszer"-ben ilyenkor besegít az akku...és pl. nekem gyújtáson nincs világításom sem, csak ha már jár a moci.
[ Szerkesztve ]
-
Winne
nagyúr
Egy 10 LE-s 126 kg-os arány tud ez a motor, 12 LE-s 155 kg-os arány volt a Grand Dink.
1. Tekinthetünk rá úgy, hogy nagyjából ugyanazt tudja teljesítményben?
2. A People a hátsó dobfékjével is elég fékerőt tud, ugye?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #21315 üzenetére
Nyomatékkulcsot? Az derék! Nade hányat?
szar időben b tervnek jó
Észben tartom. Burt esetében mondjuk a gyertyacsere izgalmasabb:
nem is néz ki olyan kicsinek az a 48K-s szerviz, kb. mindent át kell nézni.
Mindent is.Szerk: jellemző, a legjobb közösségépítő erő itt a SZERELÉS. Persze ez
még mindig jobb, mint a gyufa+Duna. Karbantartás kell. (Lerohadás nem.)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Super Soco
Ok, aki nem kedveli HAndrast annak nem lesz nagy elvezet a teszt, de pl engem megvett kilora ez a gep
Nem gerjedek az elektromos jarmuvekre, de ahogy halad a trend, egy ehhez hasonlot siman eltudnek kepzelni varosban szaladgalosnak.
Raadasol onnantol kezdve, hogy az akksit kiszerelve barhol tudom tolteni, valamint nem 4 millioba kerul, mint egy Zero Sr, best buy.Kicsit faj is a szivem, mert azert a motorozashoz nagyon sokat hozzaad a motorhang, a rezgesek,"gepeszkedes" miegymas, de azert ezt a gepet eltudnam viselni napi nyuzosnak, a benyas meg marad a hetvegi cruzolashoz
-
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #21319 üzenetére
Mondjuk lehet en is De mivel itt relative keves reszbol all az egesz hajtas meg vezerles, igy kevesbe lenne szopas
Amugy 1 hete Hatvan-Boldog kozott (Boldogi ut, marhajo minosegu aszfalt, full egyenes szakasz) mentem autoval es ugy eltepett mellettem egy zold Zero SR, hogy csak neztem.
Nagyon brutal volt, hogy szinte csak a szij surrogasat lehetett hallani.Viszont utolag belegondolva meg para is, mert az eg vilagon semmi jelet nem vettem eszre hogy jon mogottem, pedig eleg surun hasznalom a visszapillantot.
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #21323 üzenetére
"A hangtalanság szerintem hátrány, nem előny."
Lehet ugy jott le hogy tetszett, de pont ellenkezoleg Iszonyat para volt utolag mikor belegondoltam, hogy barmilyen gond miatt (akar katyu jobb oldalon vagy barmi) picit beljebb huzodok, mivel azt feltetelezem hogy nincs ott senki es megvan a gond mert fel is loktem.
Szerintem idovel ezzel a hangtalansaggal kell majd valamit kezdeni a gyartoknak, mert nemcsak a kozlekedesben resztvevokre, hanem akar a gyalogosokra/bringasokra tekintve is baromi veszelyes.
Tudom, hogy van mar az elektromos autoknal probalkozas erre a hang imitalasra hangszorokkal, de amig ez nincs egysegesitve, addig baszhatjuk.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #21327 üzenetére
A lényeg, hogy gyorsan oda ért
Összel ütött őzet ismim Apriliával. 20 métert csúszott, és cipő lekopott a lábfejéről. 3 törött borda és pár helyen még radírozott a beton.
A kabát ami védett.Azt mondta ha van rajta egy motoros nadrág és cipő kesztyű, feláll a bordatöréssel.
Az égési sérülések kiheverése nehezebb volt. -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #21324 üzenetére
"Tudom, hogy van mar az elektromos autoknal probalkozas erre a hang imitalasra hangszorokkal, de amig ez nincs egysegesitve, addig baszhatjuk."
Igen, de az meg - valljuk be - annyira ciki, amikor meghallod és beugrik a 90-es évekből a Stunts2 játék, mert kb. olyan színvonalú a hangeffekt.
De persze kell valami hang, az tuti!!
-
nyogo83
senior tag
válasz -Mosquito- #21327 üzenetére
Az szerintem egy netto elmebetegseg azokkal a kerekekkel es sullyal,fekekkel meg mindennel egyuttveve. Ok hogy komolyabb futomuve/feke van mint egy ferfi Csepelnek , de en azokat siman az extremsport kategoriaba sorolnam es nem kozuti kozlekedesre alkalmas jarmuvek koze.
-
Grillo
senior tag
válasz nyogo83 #21318 üzenetére
Vicces, de pont ma láttam egy feketét, mentem ki Nagytéténybe a 6oson, és jött mögöttem már a Szerémin. Hát, előről nem látszott olyan kicsinek, de hátulról kifejezetten Simson méretűnek tűnt, a srác meg vagy be volt szívva, vagy csak egy fasz volt, mert úgy csalinkázott a sorok között, mint aki minimum részeg, index nuku, persze rendszám nélkül nincs para. Olyan 70ig tartotta a ritmust szépen, bár úgy vágott be elém mikor épp visszatévedt a sávomba, hogy legszívesebben átmentem volna a szép bringáján is, meg a srácon is.
-
Grillo
senior tag
válasz Hauptmann #21332 üzenetére
Engem a hipszterek nem zavarnak, csak ne akarja direkt megölni úgy magát, hogy még én leszek a hibás. Ha az a jármű alkalmas tartósan 50 km/h felett haladni, és kimehet főútra is, akkor rakjon rá rendszámot, akkor is, ha mókussal megy.
De értem amit írsz, és egyet is értek. -
FeniX-
aktív tag
válasz Grillo #21333 üzenetére
Ezeknek az e-bikeoknak pont annak kéne lenni a lényegnek, hogy tartósan könnyű legyen vele tekerni és nem az, hogy 100-at menjen.
Ha olcsóbb lenne vennék is, mert pl. nagy könnyebbség lenne, hogy bár 1 óra alatt tekerek be a melóba, de legalább nem izzadok fossá közben. -
vendingo
veterán
Sziasztok
Egyelőre csak informálódni jöttem.
Egy 300-500 ccm robogó mennyire alkalmas túrázni? Most nem arra gondolok, hogy leugrok fagyizni a balcsira. Külföldi többnapos sátras túrákra járok, nem száguldozok, szóval nem lényeg, hogy nem megy 180-at, vagy hogy nem gyorsul 3 másodperc alatt 100-ra. Europában járnék vele mindenfele.A robogó nekem ismeretlen terep, semmit nem tudok a karbantartásukról, vagy hogy mire kell figyelni náluk. Mit mikor miért kell ellenőrizni, cserélni.
Viszonylag olcsó gépben gondolkodok ~600k környékén, de még az se tudom, hogy megfelelő lenne-e a céljaimnak. 193 centi vagyok, lehet el se férnék egyiken se, akkor meg kár ilyenben gondolkodnom.Burgmanokat néztem eddig, mert hatalmas a választék, viszonylag olcsók, és elég nagynak tűnik a méreteimhez. Egyéb ötlet?
Azt olvastam, hogy a 650 burgman szeret zabálni, ami nálam kizáró ok, ezért a 400-as változatokat néztem.Jár valaki hosszabb több ezres utakra a gépével? Mik a tapasztalatok?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
kcsa
veterán
válasz vendingo #21335 üzenetére
Első gondolatom: nem erre való, még ha képes is rá. A CVT inkább stop-n-go üzemre illik, semmint kitartott gázon erőltetett üzemben többszáz kilométeres körökre.
De ahogy kezdtem: nyilván képes rá, tudok én is olyan 125-ös robogóról, ami lement Bulgáriába és vissza (na ez már kezelendő ).
400-as Burgmanból csak K7-nél újabb jöhet szóba, a korábbiak vashengeresek, eszik az olajat.
Záró gondolatként: a piac jóformán olasz hulladékokkal (a szó legteljesebb értelmében) van tele, egy jó vételhez marha nagy mázli és/vagy komoly típusismeret kellhet, tehát egy frissen vásárolt kohószökevénnyel én Balatonig se indulnék el, de én gyáva vagyok
-
vendingo
veterán
Szuper, nem hoztátok meg a kedvem hozzá.
Akkor mit lehet csinálni egy 400-as robesszal? Ingázni melóba, leugrani a strandra? Azt hittem lehet velük nagyobbakat utazni.Hauptmann: a 650-es végleg kiesett már mielőtt idejöttem volna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Na most tudtunk elmenni, meg is vettem a kis Kymcot. Nem egy erőmű, a 95 körüli max speed, amit mutat is sztem humbuk, érzésre jól gyorsul, de nem gyors, igazi városi cirkáló lesz.
Így fest:
Szép állapotban van tényleg, 9k km (elvileg), minden cucca megvan, magyar üzembehelyezett motor.
Abban segítsetek légyszi, hogy milyen az ajánlott gyári olaj, amit vegyek bele, illetve milyen nem drága és könnyen felrakható ponyvát érdemes vennem rá, mert most ház előtt lesz egy darabig.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
kcsa
veterán
válasz vendingo #21338 üzenetére
Nyugi, mindjárt megcáfol valaki
Lehet ilyet csinálni, szoktak is, itt is volt rá példa, de nekem 11 év robogózás után is idegen a téma.
250-400-as az agglomerációból való ingázásra való, meg leugrani a Velencei tóra fürdeni. Minden más már mazochizmus. Nekem
@Winne: 10w40, rengeteg ilyen robogós olaj van, márka ízlés szerint
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Megcáfol+Megerősít:
Én voltam a Balatonon 180-assal, 50-es Tactomat Győrből talpon hoztam el Budapestre (bejáratós volt, max 40km/h!). Elvetemült dolgok, nagyobb motor kipróbálása után egyértelműen nem ajánlott, de meg lehet tenni, a szépsége megvan.
Azonban a kis kerék (ha van csomagtér) és a nagy rugózatlan tömeg hátrány. Ha le tudsz mondani a csomagtérről, akkor pedig inkább hagyományos motorban gondolkodnék: ER5, GS500, SV650. Dobozt rá, meg sisakhálót és mehet.
Nekem egy SFV650 Gladiusom van, mellette meg pár robogó. Ilyen jellegű felhasználásra, ennyi pénzért biztosan motorok közt nézegetnék.
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #21338 üzenetére
Nem egy europai turazasra valo a400as burgman, az tuti.
Motorero elegendo egy szemelyel. A kiskerek akkor lesz nyug, mikor nem jo utszakaszra tevedsz.
A CVT valto kenyelmes. Hosszabb utakon is elvan.
Viszont ebbe az uzemeltetesi modba jobb a piaggio 500as blokja, valamelyik Olasz paripaba.
Nagy kerekeknel kicsi a kapacitas, kis kerekkel meg meglepetes a rossz utszakasz.
A 193cm-nek alacsony lesz szerintem a burgonya hosszu uton.
Kerdes mennyi km lenne evente.
Ha elfogadhato az egyhenger elmenye, akkor egy F650, Pegaso, vagy sor2 yamaha. Ezeknel eedemes figyelmesnek lenni.
Szelvedelem is rendben lenne, de a magassagod miatt a tura plexik is alacsonyak lehetnek.Nagyrobogonal altalaban 6 ezres olajcsere van. A rosszabbik oldala a szij csere. Az kb 12-18 ezer km a csere vallum.
Egy finobban kezelt lancos olcsobb ebben.
Megtett km/ev es utirany aranyaban fugg mit is lehetne javasolni szerintem. -
vendingo
veterán
válasz huszi.gyb #21341 üzenetére
huszi.gyb, csongi: Van egy afrika twinem, korábban SV-vel jártam europát.
Ötletem sincsen mennyit mennék vele évente. ~5 ezret, de lehet többet is, mert akkor városban is használnám.Hogy értsétek a dolgot:
"Olcsó" kismotort kerestem túrázgatni, amit nem kell félteni, ha kell "belököm az árokba" és hazajövök ha komolyabb baja lenne én pedig a messze vagyok, nem akarnék trailerezni, drága javításokra költeni. Teszem azt, perecelek, akkor nem akarnék egy több százezres javítást kipengetni, meg a szállítást hazáig, hanem a helyszínen megválnék a géptől. Afrika baromi jó túrázni, de egymagam messzebb nem szívesen megyek vele, társas túrához meg nem mindig csatlakozok. Szóló kalandokhoz néztem első körben kisebb olcsóbb egyszerűbb motort, így kerültek képbe a robogók, a nagy választék és az alacsonyabb vételár miatt.
Nekem nem gond a monotonitás, a lassabb tempó, pakolást akárhogy megoldom, eddig se volt gond.
Burgmantól én is féltem, hogy lehet alacsony lesz, de olasz meg nem kell, akkor se ha minden ponton tökéletes lenne számomra.
Nézegettem face csoportot, ott láttam pár beszámolót, hogy ki merre járt 400-as burgmannal, onnan is jött részben a robogós ötlet.Ti viszont annyira nem ajánlanátok az én terveimhez. Esetleg kisebb Horvát, Osztrák utakat belehetne vele játszani? Teszem azt leugrani vele az Isztriára meg hasonlók?
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz vendingo #21345 üzenetére
Ha együtt tudsz élni minden velejáróval, akkor a motor bírja, nem lesz gond. 5000km évente 1 olajcsere, annyira nem vész. Viszont a 600eFt-os kategória is könnyen lehet szopóroller... Nem véletlenül olcsóbbak, a sok leélt olasz import gép lefelé húzza az árakat. Ha kifogsz egy jó (lehetőleg magyar) példányt, azzal nem lesz gond.
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #21345 üzenetére
Baratom Istrian volt Kymcoval 2szemellyel, Szeged meloll indultak.
Inkabbb indulnek el egy rendbe tett olasszal, mint egy Burgmannal.
Volt mind a ketto.
Afrika es Sv utan szerintem sirva fogsz fakadni es magad dobod az arokba.
Ahhoz hogy valos felfuggesztest kapj, alabol egy teleszkop update a kezdet. A kozepteleszkopos verzional ez 100 ezres koltseg korul jar.
Amugy meg tok mindegy lenne mit hagysz az utszelen, egy turamotort vagy robogot, ha az erteke ugyan annyi.
Egy kinlodas a kifutott telokkal. Es kifutott lesz ebben biztos vagyok.Illetve a k4 is nicasilos volt mar, ha jol tudom.
Csupan eleg soknal behuztak a vas hengert olcso felujitasi mod egyes tipusoknal. -
-Mosquito-
őstag
válasz vendingo #21345 üzenetére
500-650-es Atlantic,Burgmannal voltam Erélyben 3eKm gurin,összesen a nagyobb gurik Erdély 6ekm,Lengyel kb 4eKm,Szlovákba 4eKm stb. Kb olyan 65eKm-t mentem a három maxi robival.
Burgman szeret zabálni: Hol olvastad? Nálam kb 5L,azt az 1000-es Vara is tudja. 5-5,5L között simán eljár a Burgman..
Ott a szíj,fogaskerék csere fájós kb 250eFt. ~600 ne Burgman 650-et nézzél. Itt nem járnak hosszabb túrákra sajna.
Index Burgman 400 fórum vagy Burgman.hu
Honda SW 600-at nézzél,talán.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Gaming notebook topik
- Politika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- LEGO klub
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC