-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21895 üzenetére
Nem raktérnek kell a csomagtartó, szóval nem váltja ki a hátizsák... Ellenkezőleg:
a csomagtartónak kell tárolnia a motoros felszerelést, amíg az ember civilben van.
Elég más felhasználás az amikor az ember elmegy motorozni, csak az élvezetért,
meg amikor motorral jár be dolgozni, vagy neadjisten motorral megy el bevásárolni.Igen, igazad van, túl sokat költöttem már rá, hogy megváljak tőle, ám szerencsére
nincs rá ingerenciám (azon kívül, hogy jó lenne ABS), csak érdekelt, mit ajánlanál.Burt1793: igazad van, nem mentem még vele eleget, hogy megszokjam, biztosan
jobban tudnám kezelni hosszabb karikán. (Na, majd meglátjuk, lesz-e rá alkalom.)astro12: neked is igazad van (ez egy ilyen nap), egyáltalán nem szimmetrikus!
Sőt, a két egyenes darab sem volt gyárilag teljesen egyforma! Hanyag hegesztés,
szemre is látszik, hogy nem teljesen ugyanolyanok. A kis széria átka ez is...
Beraktam a felújított szilenteket, és nekem is kotyogott rögtön*, kellett neki extra
alátét: előtte nem csinálta, pár milliméteren múlik, amit bennehagytak gyárilag.*: annak idején is ilyen volt, szóval az igazi az új szilentek felújítása lenne, akkor
talán nem kellene extra alátét, de mindegy, már így marad. Képek hamarosan.novi68: megtörted a fenti sort neked sajnos nincs igazad... Ti. olajcseréhez a
leeresztőcsavar általában a blokk alján található, és nem az oldalán. Szerintem ha
nem találod meg magadtól, csapd fel a szervizmanuált. Anélkül amúgy is botorság
nekikezdeni szerelni. Persze, szétszedni mindent könnyű! Összerakni nehezebb...Az érzésre visszahúzott olajleeresztőt hagyjuk meg azoknak, akik már "százszor"
csináltak ilyet, "kezükben a nyomaték", kezdő esetben manuál felüt, Newtonméter
kiolvas, kulcson beállít, szépen kattanásig húz. Nem szakad be, és nem ereszt el.
(Mondanom sem kell, hogy mindkét hiba végzetes lehet, de legalábbis drága muri.)Szerk: a variátorház fedelét leszedni önmagában nagyon egyszerű... Kérdés, hogy
mit akarsz ott nézni? Amennyiben a szíj, görgők, stb. állapotát, akkor már nem
annyira egyszerű, hiszen extra szerszám is kelleni fog. Leginkább egy elektromos
ütvecsavarozó. De szétszedéshez jó a légkulcs is. (Összerakáshoz nem ajánlott.)Econ: mért nevetnénk ki? Nekem már korábban is javasolták nálam tapasztaltabb
motorosok, hogy el kell mennyi nyihaha boltba (sic!) és venni zselés nyeregpárnát.
(Persze ha arra gondolsz, hogy be kéne építeni a bőr alá, naná, úgy az igazi.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21893 üzenetére
Gyárilag is egy böszme alátét van az egyenesebb tartó alatt. Neked ez hiányzott?
Sajnos a két elvileg egyforma kar gyakorlatilag nem volt egyforma, így most kb. 2x
ennyi alátétre volt szükség a kotyogásmentes rögzítéshez. (55 Nm-rel meghúzva.)
A fenti képen annyira nem látszik a különbség, de most már mindegy, így sikerült.
Nem is azért csináltam, inkább csak azért, hogy megmutassam, ki volt szakadva.
Még egy kép:Szerk: a jobb oldali (kipu felől), eltolt szemest nem is nagyon néztem össze, még
az is lehet, hogy ott is voltak különbségek gyárilag. (Örültem, hogy nem esett ki a
blokk, mint múltkor, csak finoman kellett a hidraulikus emelővel szintbeállítgatani.)
Egyébként most gyorsabban végeztem a dologgal... Hiába: a rutin, meg az évek...[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Már tiszta idegbeteg vagyok, nem bírom kivárni a főtengely felújítását. Csütörtökön azt mondta Szikszai mester, hogy kész az új csap, be van edzve és elkészült a hajtókar is az új csapágycsészékkel, már csak a köszörűs munka van hátra. Hétfőn felhívom, remélem már mehetek érte, tűkön ülök. Motoros idő van, a motorom meg száz darabban.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21904 üzenetére
Ezt az alátétes ötleted tőled vettem. Meg hát gyárilag is volt ugye nálam...
Legalábbis azt hiszem, hogy gyárilag, mert biztos nem én raktam bele, csak
valahogy a robbantott ábrán nem találom, mint külön rendelhető alkatrészt.Amúgy nézem, hogy kb. 2,5 óra volt a művelet: annyira nem kevés, de kb. a
fele annak, amit 2 éve elszúrtam rá. Ráadásul most nem sztenderen húztam
fixre, hanem keréken állva, talán így tartósabb lesz. Mert az röhej, hogy 1 év
után már ki volt szakadva, miközben abban az évben fél évet szerelőnél állt...
Valami 3000 km körül járhatott, amikor feltűnt, hogy újra gyanúsan viselkedik.Összedobtam egy 45 másodperces mini videót a régi és az új szilentről.
Az elején látszik, hogy a kicsi rendesen ki van szakadva, sok tartása nincs...
A közepén a nagy teljesen jónak néz ki, de megfeszítve látszanak repedések.
Végül a Lenkey-féle verzió! Erősnek tűnik, kellően kicsi mozgása van csak.
(A nagy része nem néz ki valami szépen, de egy kis gumisorja nem a világ...)
Menettulajdonságokról beszámolni csak jövő héten tudok. Mondjuk lehet, esni
fog, de remélem csak az eső, és nem a motoros. Igyekeztem jól meghúzni. -
-
Badboys
őstag
Sziasztok!
Szopó ágon vagyok a Mala 125R el. Két helyről is rendeltem kormány csapágyat,de mind kettő kisebb mint a jelenleg bent lévő. Az OEM partson meg horror árban van. Az újakra Madison van írva és mégsem jó Hol a bánatban tudok venni olyant ami jó bele mert már sehonnan sem merek rendelni. Többe kerül a vissza küldözgetés mint az ára. -
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #21911 üzenetére
Pont mult heten jartuk vegig ezt a az en regi Madisonommal. OEM-nel nincs golyo, sok helyen pedig csak RMS van, amit el kell felejteni.
A Malaguti markakereskedesben vegul 14e volt kompletten, csapagygolyokkal egyutt, polcrol.Mindenkepp irj nekik evjaratot/vazkodot, mert 125-osnel a facelift elotti/utani mas meret.
-
Gaboman
nagyúr
Valakinek esetleg lenne kedve egyet gurulni?
Bakonycsernyéről indulunk, Zirc-Bakonybél-Pápa-Győr-Komárom-Tata, vagy ugyanez az útirány fordított sorrendben.
Pápán eszünk egy finom fagyit, Komáromban a Kocsis vendéglőben pedig egy vacsit!
Indulás 13 órakor![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #21913 üzenetére
[link] Irj emailt a Bellei Barbara-s cimre.
Sajnos nem tudom lemerni, mert a robogo a sogoromnal van, a regi csapagyat meg nem raktuk el.De a lenyeg, hogy pl cikkszam alapjan csak az ujabb Madisonhoz tart mindenki csapagyat, illetve talan csak Odor-nal van valami olasz csapagy az ujhoz, ami nem az RMS. Sok valasztasi lehetoseg nincs, illetve nem is erdemes mast betenni.
A Malaguti meg tuti jot fog kuldeni, ha alvazszam/evjarat alapjan megvan a cikkszam.
-
novi68
tag
válasz DigitXT #21901 üzenetére
Szia,köszönöm a választ. A leeresztő csavar a betöltő másik oldalán van,a blokk alsó részén,de oldalt. Az alján is van egy 19-es kulcsnyílású csavar,de azt meg sem mertem próbálni... A leírásban is az oldalsó leeresztő nyílást adja meg....
My name is White. Lumia White....
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21915 üzenetére
Ugye hogy unalmas lenne nélkülem a topik?
novi68: te most hajtóműolajat akartál cserélni, vagy motorolajat?
[ Szerkesztve ]
-
novi68
tag
-
[ Szerkesztve ]
My name is White. Lumia White....
-
Mcomp
tag
Sziasztok segítségeteket kérném adott egy yamaha x-max 125 robogó ma nem tudtam elindulni vele gyújtás ráadom le megy a diagnosztika eztán bármelyik fékkart meghúzom elöl egy kattanás és el megy minden magyarul el megy az áram.
Mi lehet a gond:aksit megnéztem elvileg jó.
Üdv:György -
DigitXT
félisten
válasz novi68 #21919 üzenetére
Nézd el nekem, hogy megkoptak az emlékeim ~4,5 év távlatából, de az oldalsó
csavar nekem nincs meg. Véletlenül találtam egy képet, amit szerintem az van,
amit mondasz! De arról nem tudtam, hogy leeresztő csavar. Ami viszont biztos,
hogy az olajszűrő a blokk alján van. Mégpedig azon fedél alatt, ami nem mertél
megnyitni, talán a 19-es kulcsnyílás is stimmel... vicces formája van, nem lehet
összetéveszteni semmivel. Alap, hogy olajcserekor olajszűrő csere is legyen,
kivéve persze pont a Majákat, mert abban nincs rendes olajszűrő, csak fémháló.
Azt meg nem kell cserélni, csak esetlegesen kitisztítani, meg kivenni belőle, ha
vmit összeszedett. (Szerencsére nekem a blokkal nem volt gond, az tiszta volt.)Más kérdés, hogy egy hanyag szerelő a főtengelyszimeringet nem cserélte, így
a varióház tele volt motorolajos dzsuvával, amitől még a szíj is tönkrement.De legalább innen van a kép, amit fent említettem:
Szerk: és neked is igazad van! (Mégsem lógtál ki a sorból tegnap, mea culpa!)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21910 üzenetére
Én is olvastam ilyet... Meg az ellenkezőjét is, miszerint jó konstrukció, csak nem
volt ideje kiforrni magát. Gyerekbetegségek megmaradtak, bár volt rá gyári javítás.
(Leginkább a gyenge vezérlés volt a fő gond, de jött hozzá új vezérműláncszett az
évek során. Persze mindenki cserélt is, mert muszáj volt. Csak az ára volt horror.)Összességében azt szokták még köpködni, hogy a Morini inkább 2T-ben utazott,
így nem volt nagy tapasztalatuk 4T motorokban, és ez az első "saját tervezésük".
(Viszont az idézőjel nem véletlen, kicsit sok hasonlóság van a Suzuki blokkjával.) -
Badboys
őstag
válasz nyogo83 #21916 üzenetére
Köszönöm elsősorban írtam emailt Ódor céghez válasz után a Mala képviselet jön azoktól szerettem volna árajánlatot vagy egyáltalán be tudnak e szerezni Teikei karburátorhoz automata szívatót a telefont nem vették föl emailra a mai napig nem válaszoltak. Pedig ez még márciusban volt. A szívatóval a mai napig szívok. Az OEM nél 70000 ft az meg nem ér annyit. Annyiért veszek egy új Dellortó karbit már,ha kompatibilist találok a motorhoz.
-
Badboys
őstag
Kicsit furcsállom a méreteket,de hátha valakinek mond valami.
-
T 1000
aktív tag
Sziasztok!
Tanácsot kérnék. Hamarosan agglomerációba költözök és azon hezitálok, milyen robogót vegyek. Bejáráshoz kellene autópályára, én 120+ kg vagyok, az alábbi típusokra szűkítettem a kört: Kymco Xciting 500, Yamaha Majesty 400, T-Max 500, Honda Silverwing 400, vagy 600. Esetleg merjek bevállalni egy 4-500-as Beverly-t?
-
T 1000
aktív tag
válasz yodamastah #21935 üzenetére
Olyan kb 600 lenne a keret.
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #21935 üzenetére
Elírtam... szóval a tmax üzemeltetése nem lenne olcsó. 600k-s példányé főleg. Utóbbi 8-10 napban pont ez volt téma itt...
-
DigitXT
félisten
válasz T 1000 #21936 üzenetére
Talán az SW600 belefér... Lehet, nem a legfiatalabb, legtökéletesebb, de amivel
már el lehet karistolni. 120+ kg alá kell erő, autópálya tempóhoz meg még több.Majesty 400 felejtő, elég lomha gép, Kymco 500 vállalható (de amúgy magában
elég súlyos darab), T-Max ennyiért felejtő, SW 400 megint csak lomha, gyárilag.
Egy kis tuninggal jóval több kihozható belőle, de az a tartósság rovására mehet.Beverlyről nem tudok nyilatkozni, az 500-as biztos nem gyenge, és autópályán
nem jellemző, hogy kanyarvadászkodni kéne. Viszont teljesen más stílusú gép.
Máshogy férsz el rajta, másképp ülsz rajta, és máshogy néz ki az egész.Szerk: rákerestem, vannak SW600-ak ilyen árban, bár elég öregecskék, s nagy
részük import, ami ismeretlen előéletet jelent, jellemzően jól visszatekert órával.
(Ami magyarországi, így jobban lekövethető előéletű, az sajnos picivel drágább.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nos, nem tudok nyilatkozni, milyen lett az új szilenttel, mert egy percét sem
élveztem a munkába tartó útnak. Mint aki kengurubenzint tankolt, basszus...
Kihagyogat gyújtás. Kérdés, mi lehet összefüggés a szilent cserével: semmi.Viszont levettem a gyertyapipát, mert a fordulatszámmérő kábele alatta ment
el, gondoltam az zavarja. Kiakasztottam és gyertyapipa vissza... Hát nagyon
remélem, hogy csak nem nyomtam rá eléggé és azért szarakodik, mert igen
csak kellemetlen élmény volt pár kihagyó gyújtásos indulás. Az biztos, hogy
a fordulatszámmérő rosszabb lett: nyélgázon kiakadt 9000 fölött. A KOSO.
Az UTCOMP másik jelről tökéletesen mutatta a fordulatszámot. Tehát a hiba
valószínűleg a gyújtótekercs környékén lesz. De ez az életkedvem elvette kb.Szerencse, hogy bent van a 10-es kulcs. Délután be tudok nézni az ülés alá...
csongi: mégis mi a fene előnye lenne egy váltós motornak ~20 km autópálya
és 5 km városi forgalom alatt, mikor az ember bemegy munkába? Ne keverjük
ezt azzal, hogy az ember full bőrben felül, és elmegy 270 km/h-val lángosért...
Vagy azt akarod sugallni, hogy az SW600 nem bír ki 2x20 km autópályát?[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21943 üzenetére
Azt akarom sugallani,Higy a kardan ket henger kevesebb koltseggel jarhat.
Vagy egy sor 4 plusz katdan is.
Kevesebb szopasi faktor van egy 600as turasabb motorral, mint robogoval talan. Fogyasztas kb ugyan annyi.
Ha nem palyazna akkor robogo, de a hasznalat 80%a palya.
Ha varosiabb lenne a hasznalat, vagy ket varos kozotti foutvonal ahol allando fekezes es totymorges van, a robogot helyeznem egyertelmuen elonybe. De jelen esetbe nalam fej-fej mellett van a ketto.
Palya hasznalatnal napi rendszeressegnel szerintem pont olyan fontos, a 100-140,150 sebessegi tartomany kozotti dinamika, mint orszaguton a 70-100,120 kozotti. Ezert nezelodnek motorok kozott is.
Illetve 120+ nal valoban jo a nagy kerek. :).
Tudom, hogy el lehet lenni 100al is a palyan, de Hamar teli lesz az ember toke az agyhalott kamionosok kovetesebeol, es allando guztustalan turbolenciabol.
Ebbol az aspektusbol javasoltam.
De KCSA tobbet gurult ingazasba palyan, az o tapasztalata tobbet fog szamutani, mint az enyem:). -
kcsa
veterán
válasz csongi #21944 üzenetére
Fenéket pályáztam, annyi dugót senki nem járt meg mint én
Mindenesetre valahol egyetértek, lehet én is valami alacsony hibafaktorú hagyományos motort nézegetnék (anno nagy vonzalmam volt a CBF500 irányába), DE nem szabad elfelejteni, hogy egy nagyplexis robogó komolyan ki tudja tolni a motorosszezont tavasszal és ősszel is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21944 üzenetére
Neked amúgy mennyi budapesti kilométer van a kezedben robogóval és motorral?
(Kérdezd meg mondjuk Burtot, hogy miért nem a TDM-mel jön be a városba, pedig
egy része az útjának autópálya, és ott biztos jobban hasít a TDM, mint az SH.)Hiába mondod, hogy csak 20% a város, szerintem sokkal nagyobb szopás ebben
az őrültekházában egy váltós motort terelgetni, mint kibírni unalmas 120-130-at* a
robogó nyergében, egyen fordulaton. (Mellesleg a váltós motort betolod fokozatba,
és szintén egyen fordulaton haladsz, még azt se mondható, hogy autópályán sok
élményt tenne hozzá, hogy váltogatni kell, mert ott aztán végképp nem kell.)*: nehogymár az SW600 csak 100-zal tudjon menni agyhalott kamionosok mögött.
kcsa: a hagyományos motornál azért erősebben jelenik az öltözet, a koszolódás,
esetleges láncolajozás, úgy "en bloc" az időjárásállóság, és ilyen "hagyományos"
problémák. Robogónál kedvezőbbek ezek a mutatók. Nem beszélve csomagtérről,
ahova a cuccod teszed a melóban. Nálunk a mélygarázsban 20-30 motor biztosan
szokott lenni nyáron, valahogy télre kikopnak, csak pár elvetemült robogós marad.
Nade! Még sosem számoltam meg konkrétan, de 20-30-ból legalább a fele robogó.
Gondolom azért, mert az előnyösebb tulajdonságait részesítik előnyben...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21946 üzenetére
Én csak 1 éve járok autópályán, nagyjából a heti 10 útból 4-5-ször (ez kb. 15 km autópálya, sok 100-as szakasszal (ha jó kedvemben vagyok, végig 120-szal megyek óra szerint, ha nem, akkor gyorsabban), a maradék 15 itt is város és országút), azelőtt mindig Budakeszin mentem át, mert északabbra mentem mint most.
A váltogatás nekem egyáltalán nem zavaró (élvezem is, de ez egyénfüggő), nem kell olyan sokat. Minden másban egyetértek veled, főleg, hogy nincs sok kardános motor (főleg nem 600-as), a láncot meg 500 km-enként kenni kell, de inkább hamarabb, mert úgyis elkap valami nagyobb eső. A plexi se olyan magas, így a sisakot és a kabátot is tisztítani kell pár naponta (míg én tavaly az sh-val 10 ezer km-t mentem tiszta sisakkal és a robi plexije se nagyon koszolódott). Utcai cipővel nem nagyon lehet motorozni, utcai nadrágban se illik. Ami engem még zavar (vannak napok, amikor 3-4-5 helyen megállok a robival), az a nehezebb elindulás, tologatás, városban ez szopás.
Autópályán 130-nál 4500-at forog a tdm (ahogy más 1000 ccm körüli motor is, de a 600-asok inkább 6000-et).
Az biztos, hogy ha nem lenne az sh, a tdm-mel járnék minden nap és annyira nem szenvednék, de jobb ez így, sokkal olcsóbb is az sh-val egy km és nem csak a fogyasztás miatt. Ha nagyon tatásan mennék, kicsivel 5 liter alá lemenne a fogyasztás, túrán 4,5-et is tud fogyasztani a tádé, sőt, van akinek 4 alatt fogyaszt, de ő 2800 és 4000 között használja, én viszont nem szívesen váltom el 5-6 ezer alatt és 3 ezer alá nem engedem, ez nem egy tdi, hallatszik rajta, hogy 3500 és 6000 között szeret járni.
A legfőbb probléma kora tavasszal és késő ősszel van (vagy a geci 2019-es májusban). Ha nem akarja az ember, hogy az összes ízülete kipurcanjon idő előtt, akkor tucano híján fel kell csatolni mindenféle szörmét a nadrágra motoron, ami sok idő. Sokat sportolok, szeretném még élvezni, nemcsak a motorozást, így marad a robogó ingázni, de mondom, ha ez az sh elmegy egyszer, elég lesz egy 125-ös is a motor mellett, ez túl nagy luxus.(#21947) Econ: Ja, teljesen jó, nekem kicsit le kell hajolnom a nagy plexi mögött, hogy ne legyen szélzaj (immár 203 cm vagyok), de a 120-at kényelmesen tartja, felette kezd el nagyon pörögni. Nekem sajna 140-nél valami megálljt parancsol kb. egy éve (beszaggat a hajtás), így most már csak 139-ig megyek vele. Korábban tudott óra szerint 150-et is.
Egyszer ki kéne mérni a 120-as fogyasztását, csak nem szoktam olyan sokat egyben ennyit menni, az biztos, hogy nem 3,5 liter/100km, mert amíg nem autópályáztam, 3,3 literhez közelebb volt az átlagom, most meg már 3,5-re felhúzta egy év alatt az M1-es. Ráadásul heti 3 nap este 10 körül megyek haza Budakeszi felé, a kihalt városon keresztül, 80-90-nel Budapesten, utána az erdőben 70-nel, ott azért biztosan keveset fogyaszt és így ennyi az átlag...
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #21946 üzenetére
Jepp, én is egyre tovább lustulok (autót is automatára cseréltem ugye ), szóval ha valaki, én abszolút megértem az automata (és a plexi, és a csomagtartó, lábtartó, stb.) kényelmét a mindennapokban. Eleve ezért kezdtem robogózni is. De a pályát SH-val nem szerettem (M0, szóval még csak nem is pálya...).
-
Burt1793
veterán
Nekem is eltartott pár hónapig mire megszoktam, hogy előzgetnek a pályán az autók, mert ha óra szerint 140-nel megyek, akkor is gyorsabbak nálam, mindegy, mert a TESCO vonalában áll mind a 3 sáv, onnan jön a szokásos, hogy én előzöm őket.
Amúgy a tdm-mel se kényelmes az autópálya, noha nincs turbulencia a sisakomon, de szabad áramlás igen, szóval azért kicsit le akar szedni a motorról, bár ez igazán 150től zavaró, hosszú távon.
(#21949) kcsa: Ne aggódj, van még visszaút, apám az automata Africa Twin után vett újra lábváltós motort!
[ Szerkesztve ]