-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
droving
aktív tag
Sziasztok tudnátok segíteni ?
Érdekes motoromon csak akkor van normális alapjárat ha megy rajta a szivató.
Ha lenyomom akkor el megy az alapjárat.
Karbi beállítás de hogyan ?droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
szilchi
őstag
Szép estét.Tervezem egy 250-es vagy 400-as nagyrobogó vételét.Olyan 400.000 lenne rá.Ennyiért mit tudnátok ajánlani?Burgman 400 és Piaggio X8 amit nézegetek.Vagy esetleg más?Munkába járni néha,vásárolni menni egyedül vagy párommal esetleg kisebb túrákhoz kellene.Az 500-as Atlantic is tetszik,de kicsit nagy a tömege .És bár kb. 20 éve motorozok,nagymotorral,automata váltós géppel még sosem mentem .De nagyon tetszenek ezek a gépek és ki akarok próbálni egy ilyent.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #9005 üzenetére
Az a baj, hogy olcsón (tudom ez relatív, de mindenki rájön) sz*rt lehet venni:
340K-ért vettem ~2 éve egy 2004-es Malaguti Madison K400 RST-t (+átírás).Gyors hibalista a felfedezésük időrendi sorrendjében kommentekkel/árakkal:
* a vétel utáni (LOL) gyors átnézés (helyi szerelő: potom 13K)
- kormánycsapágy meghúzva (bekoppant minden fékezésnél!)
- hajtás szimering csere (picit "könnyezett": rendszerint elfelejtik cserélni)
- első fék szinte vason fut (holtjáték beállítva, de mielőbbi cseréje javasolt)* iszonyatos fogyasztás (pl. 8,6L/100 km)
- a tanksapka eresztett (új tanksapka: 5K - a házibarkács nem volt tartós)
- légszűrő csere (új szivacs, beolajozva, 6K)
- valójában "csak" karbi beállítás kellett (4K)* ütött hátsó felni (belső gumi volt a tubeless külsőben: gyanús) -> defekt
- a felni javítását nem vállalják, s durrdefekt veszélyes -> új felni kell (28K)
- a felnire a gumit átszereltetni, és centrírozni (2K)
Szerk: és hatalmas mázli, hogy nem 140-nél durrant el, hanem a garázsban
csendben leeresztett, így kiderült, hogy a guminak semmi baja. A felni ütött.* hajtás szimeringje a másik oldalon is könnyezett (cseréje "otthon" ~5K)
* első féktárcsa iszonyat vállas: csere "otthon" (13K), majd szerviz (+4K)
Gyári hibás féktárcsát kaptam elsőre, amit a szerviz se tudott jól felrakni,
hogy ne üssön, szerencsére gariban kaptam tárcsát (csak munkadíj lett).
- egyúttal új, gyári fékbetét beszerelése (7K: munkadíjat nem számolok!)* feszültségszabályozó nem a specifikációnak megfelelően működik (10K)
* hátsó teleszkóp nem csillapít: felújítás ~40K lenne, ezért inkább új (80K)
* első teleszkóp szintén felújítandó: EZ sima ügy a szerviznek (csak 15K!)
* a vezérműlánc megnyúlt, cserélni kell - beszerezni nagyon macera (20K)
- tömítéskészlet, szerszámok olajcsere, s egy combosabb munkadíj +80KA fenti listában direkt nem írtam be a normál használat mellett kopó/fogyó
dolgokat, így pl. az új gumit sem, az elején volt profilja (alattam kopott el!),
vagy az akkut sem, ami kb. új volt (talán a hibás fesszab nyírta ki vagy az
állás télen ki tudja). A felsoroltak mind olyan hibák, amik már a vételnél is
megvoltak, így a vásárlásába bele volt kódolva, hogy ezekre költeni kell.
(Csak nem tudtam róluk. Vagy amit tudtam, azt meg nem sejtettem LOL.)Ja és a defekt miatt a motor járóképtelenné vált, így a télen rendesen szét
lett kapva, és több minden fel lett rajta újítva - vagy az én "ízlésem szerint"
átalakítva, ami persze rengeteg munkaóra. De ha valaki szeret szerelni?
Ezért nem számoltam munkadíjat, ahol meg tudtam magamnak csinálni...Ja és a mai nap termése, hogy a topiklakóknak is mondjak valami újat!
* termosztát hiba (a motor gyanúsan hidegen üzemel / lassan melegszik)
- nem rossz az... NINCS! 2 éve úgy járok vele, hogy nincs benne. Naná:
rövid utakon nehezen melegedett be, zabált, ellenben túrán, nyáron egész
jó hőfokokat produkált... Éppen annyival az üzemi hőmérséklet alatt, hogy
kicsit erősebb legyen a kopás. Mer' az jó: egy öreg (tekert órás) motornak.
Miért nem tűnt fel a dolog? Az első tél kompletten kimaradt a defekt miatt,
a második meg (nagyjából) a vezérműláncos/lejáróműszakis kálvária miatt.
Amikor hoztuk el (novemberben!), már feltűnt, hogy elég sz*r a gázreakció!
Ja és a hőmérő hiába mutatta a borda(!) hőmérsékletét: az még nem a víz!
Akkor jött a meglepi, amikor beszereltem az adaptert, s a motorblokkon is
viszontláttam ugyanazokat a (baromi alacsony!) hőfokokat - idén tavasszal.Ui: csak a fent felsorolt tételek közel kiteszik a motor vételárát... És akkor
egy új termosztát mondjuk 27K, itt. Ha tudtok olcsóbban, szóljatok! Ja és,
biztos nem tett jót a fedélnek, amíg 2 hónapig leengedett vízzel állt? Vagy
én nem tudom! De hogy fedelet is kell majd vennem, meg a komplett hűtő
átmosása esedékes (ki tudja mit támadott meg a rozsda és hol dugult el):
nem szeretnék tippeket kapni, hogy mennyi lesz a vége. Sok. Davy Jones
Az "első részben" azt mondom el, hogy hiányzik a termosztát közepe, és
amúgy is tömítőpasztával volt összetaknyolva, nem rendes tömítéssel.Ui2: oké, a hátsó telókból a 40K-t levonhatjátok, ha találtam volna valahol
korrekt műhelyt, aki valóban elvállalja ennyiért, ÉS olyan lesz, mint az új.[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz DigitXT #9007 üzenetére
Ezt kellene a top hozzászólásba tenni, hátha pár embert visszarántana a valóságba, amikor 200 -ért(vagy 340-ért, tökmindegy) akarnak olyan robogót venni, ami újan tízszeresébe, vagy még többe kerül.
Potenciális szopáshegyek, iszonyatos időelbaszás az utánajárás, használni sem lehet szerelés közben... lényegében egy rohadt nagy probléma halmazt vesz a nyakába az ember.
Persze a csodában lehet bízni...
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
kcsa
veterán
-
longwild
aktív tag
válasz szilchi #9005 üzenetére
Szia!
250-es kategóriában 400e Ft alatt semmit se vegyél.
Ha 400ccm kellene inkább, akkor inkább 600e Ft felé nézelődj v még felette.
DigitXt esete jól példázza.
Csak hogy legyen itt valami rólam is:
- 250-es Beverly (ie E3 2006 modell) -> 1,5 évig szívatott mindenféle szerelő a hidegen indulás után, bemelegedés alatt kialakuló irreálisan magas alapjárattal (mely újraindítással megszünt). Ide értendő a műrkaszervizt is! A probléma egy szarul működő termosztát volt, de a neves hozzáértők már ECU cserét vízionáltak... Filléres baja volt és 150e Ft-okkal riogattak.- eszegeti az olajat, de konstans ugyanannyit. Kb 0,5-1dl / 1000km - még olasz fórumokon is azt írják, hogy ha 0km-től ennyi, akkor ez ilyen. Ha növekszik, akkor baj van. Szerintem ez ilyen, mert az elmúlt 18e km alatt végig ennyi volt...
- most a következő probléma talán a vízpumpa lesz.
- hajtás szíj csere volt de 20e km után kötelező lenne...
Viszont 2 szezon alatt mentem vele 17-18e km-t... Azért ez nem rossz, de ugye megfizettem az árát a vételnél. Ráadásul ez is tuti tekerve volt, mert bár 17e km-el vettem, a gyári szerviztörténet szerint a 8. hónapban megvolt a kötelező 6e km-es szervize és 4 évig volt olaszországban. Azaz szerintem 40e km lehetett benne, amikor 17e-ret mutatott... De az állapota, a vétel előtti szerelővel való átnézetése, a magam általi átnézés valamennyire kifizetődött (és a vételár)... Egy ideig én is nézegettem a 200e-res kategóriát 200-250ccm-ben de azok tákolt vackok vagy szerkezetileg vagy motorikusan...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
droving
aktív tag
Valaki reagáljon PLEASE
Miért van az ,hogy ha a kézi szívatót lenyomom akkor elmegy az alapjárat gáz adás nélkül lefullad.
Valami gyors beállítási tipp ?
droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #9018 üzenetére
Elso 25 km meg volt.
110-ig huztam par szaz meteren. Aztan vissza 80. azert az a gyuru csak friss meg benne.
A dobozt allitani kell, nem jo a doles szog. Plusz a plattin eleg nagy a mozgas. Berazza a kasztnit. A futomu jobban muzsikal mint a burgmanonom, de ez a burgonya telojanak a hibaja volt, nem a motorr. A balna futomuvet nem eri utol persze, de meglepoen jo a kerek merethez es a a ketegoriahoz kepes, kellemes csalodas .
Tokeltes kis vas, parszaz km turakat siman lehet tolni. Szepen huz. A kuplung rugokat majd erosebbre cserelem mert hamar nyit egy kis fordulat jol jonne indulaskor. De meg igy is pillanatok alatt 60on van. A motorfek mar ha lehet annak nevezni ezen a legkisebb, de ez a karbinak tudhato be, lassaban ejti vissza az alapjaratot, kb ennyi elso km- en a tapasztalat -
szilchi
őstag
Köszönöm a tanácsokat .Akkor inkább a 250-es gépeket nézem.Mondjuk tisztában vagyok a használtmotor piacon lévő gépek állapotával.Ezelött egy 750-es Vulcan volt,azelött meg egy 90-es VFR olaszból.Abban 2006-ban 19.000 km volt... na persze .Azokban is volt hiba,de összességében jó gépek voltak.Gondoltam találhatok egy ilyen 400-as robogót.De akkor inkább 250-es.láttam is egy 250-es Honda Jazz-t ennyiért.Vagy nézek Majestyt ennyiért.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
DigitXT
félisten
válasz szilchi #9020 üzenetére
Éppenséggel van egy 250-es Majesty-m, "talonban" (ma is azzal
mentem, mert a 400-as Madisonon picit elrohadt a hűtés), de ez
a 300K kategória azaz költeni kell még rá. 2002-es gyártmány:
2006-ban kapott egy szett Pirelli GTS 23/24 gumit, és slussz.A kormánycsapágya be van rágódva, cserés. Bár épp vezethető.
Nade csodálkozik a laikus* ex-tulaj, hogy nem jött be a robogás,
ellenben a patika 600RR mekkora király? Ja hogy arra pl. rögtön
mentek fel a vacsiúj papucsok? Sajnos ilyeneken is sok múlik.*: semmi pejoratív felhangja nincs... Ráült, ment 60-nal, és kész.
Elhitte, amit a kókler szerelő mondott és pengette a szervizdíjat.A gép műszakija egy hónap múlva jár le: az is plusz költség! De
amúgy "baja" nincs, elvileg simán megugorja, csak a gumi öreg.Tudni kell róla, hogy nem rakéta. Guruló kanapé. 80-ig jól megy.
De semmi extra! 100-nál meg már vége is van, mint a botnak.
Fogyija 4L alatt lenne, ha nem nyelezném folyton: simán jár, fel
sem tűnik néha, hogy majdnem nyélen gyorsítok. Ja és át kéne
nézni az üzemanyagrendszert, mert benzinszaga van. S láttam
már egyszer alatta benzincsöppet is. (A benzinpumpa is kehes:
én mondtam már, hogy költeni kell rá? Ez általános ennyiért.)Én azért a vásárlás előtt mindenképp kipróbálnám a robogást...
Kényelmes az automata! De nagymotor után vicc a futómű/fék.Ui: természetesen az, hogy valami drágább, nem feltétlen jelent
komoly különbséget a műszaki állapotát illetően. Csak olcsón a
csoda kellene, drágán meg talán jobban ki lehet fogni vmi jót.
(Ha ráköltenék 50-100K-t, jó lenne - de nem vinnék 350-400-ért.)
Na ezért nem költ rá kb. senki, és adják olcsón a vackokat. -
lehella
senior tag
Király volt ma délután motorozni Budapesten
Durva volt menni, verettem a bokáig érő vízben és a lábtartón folyt be oldalról a víz
Egy óra csücsülés után 5-kor úgy gondoltam hogy már elindulok haza az eső ellenére, átértem az Erzsébet hídon a Tabánhoz, bokáig érő vízben gurultam, majd megállt a gép. Félretoltam oldalra, kb egy perc pihi és önindítózás után beindult a gép, szerintem csak vizet szippantott. Aztán a házunktól két kilométerre is újra bepróbálta ezt, felfigyeltem hogy érdekes módon pont akkor röffent be, mikor elengedtem az önindító gombját. Utoljára ilyet akkor csinált, mikor gyengélkedett az akksi. Elképzelhető, hogy az eső miatt a töltésem akadozott, vizet kapott valahogy és nem tudott tölteni rendesen a generátor, ami okozta a leállást?www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
korcsillio
őstag
Üdv.
Malaguti ciak 125-150-ről mi a vélemény? -
DigitXT
félisten
válasz korcsillio #9024 üzenetére
Az, hogy "50-esként" felejtsd el.
-
DigitXT
félisten
válasz korcsillio #9026 üzenetére
Nyeheheee... azt a szót,.hogy költségmentes, szintén felejtsd el.
Pláne ebben a topikban, ahol zömében 10+ éves rollerek gurulnak.
Az a motor, amire soha semmit nem kell költeni, egy kamu... Vagy
új, és akkor kötelező szervizek, vagy használt s épp elhanyagolják:
amire pont nem költöttek, arra IS kellett volna. Lásd pl. öreg gumi?
Az első megcsúszásig, defektig, vagy leeresztésig tán fel se tűnik! -
DigitXT
félisten
válasz korcsillio #9028 üzenetére
[SZARKAZMUS]
Langyos, langyos...! 1-2 hónap állás/év (nem a tél miatt!) akkor belefér?
50-esként használt lerúgott olasz (vagy japán konténeres) kotlát ajánlanék.Ja nem... Menj be a szalonba, tolj ki egy vacsiújat, az a megbízható csak.
Esetleg végezd el a MAMI-t! Vásárolj pár vagon szerszámot, bérelj műhelyt:
készülj lelkileg! Ne legyél luddita, ha már a képzett szerelők is néha azok.Vagy vásárolj fórumozótól, hiszen mindent tudsz a gépről, nem lehet baj!
[/SZARKAZMUS][ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #9023 üzenetére
Szerencsére a légszűrő szívónyílásához nem ért fel a víz, oda egy-két vízcsepp eshetett be legfeljebb
Tudom, hogy mit okozhat a víz, láttam már leugrott hengerfejet autónál emiattTényleg nincs költségmentes motor, legfeljebb az első pár évében, kötelező dolgok akkor is lesznek.
Nekem most lesz 10 éves a gép, 33 ezer km-el és időszerű a gyári féktárcsák cseréje, első kopáshatáron, hátsó üt, 30-nál volt kormánycsapágy csere, 20 ezer környékén gyári gumik cseréje Michelinre, meg generátor felújítás és fesszab csere félúton. Mondhatnám hogy egész jól megúsztam eddig, de így is volt szervizben évi legalább egyszer a moci.[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
Arra is azt mondták hogy Kymco betegség, az állórész egyik tekercse elpattant, csak kettő működött a háromból. Az üllői úti kymconál volt javított cseredarab ilyen esetekre. A fesszab is összefügghet ezzel, azóta szerencsére jó
Eddig egyébként szerintem tök jól megbízható ez a 250-es People, három teli szezont lehúztam vele, felülmúlta az elvárásaimat, ha utána számolnék szerintem az árát is visszahozta[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Hauptmann
addikt
válasz lehella #9022 üzenetére
Te is megszoptad? Tegnap késő délután a Flórián téren a felüljáró mellett a mélyedésben nadrágközépig érő víz volt, a sok köcsög miatt meg bele kellett mennem, le is állt a kis roller a legnagyobb víz közepén, ki kellett tolnom. Roppant jó volt a bokáig érő vízben...
Szerencsére nekem magasan van a légszűrő.
korcsillio,
Piaggio blokk van benne, a szokásos nyűgökkel (pl. feszültségszabályzó), ha rendes gazdánál volt, akkor nagy meglepetések nem érhetnek. 125-150 között nincs észlelhető teljesítménykülönbség, a 150-es azért van, mert az olaszoknál minimum 150 cm3, amivel felmehetsz autópályára.
[ Szerkesztve ]
-
droving
aktív tag
szívató akkor van rajta ha fent vagy ha lent van a kar ?
droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
lehella
senior tag
válasz Hauptmann #9033 üzenetére
1 óra várakozás után, miután elállt a jég és a szél lóra pattantam, jobb is hogy nem vártam vele, amíg eláll. Élmény volt, főleg hogy megúsztuk épp bőrrel Délinél is iszonyat víz volt, inkább a parkon át kerültem Nekem kétszer is megállt a motor, alapjáraton, nálad miért volt? Vagy a magasan lévő légszűrő ellenére valahogy mégis beszippantott?
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #9034 üzenetére
Köszönöm.Egy kis Phanteon fólia is van a képeken
Lehet lenne egy eladó, gondolkozik a tulajdonos rajta. Rendben van kis gép 150-es túra plexi 2003-as injektor. Rákérdezzek?[ Szerkesztve ]
-
szabop27
csendes tag
válasz korcsillio #9028 üzenetére
Én 4 éve vettem egy 125-ös, Olaszországból (ismerős által) behozott Ciakot. Kapott akkor új akkumulátort és új gumikat. Azóta minden szezon elején olaj-, légszűrő- és gyertya csere. Szinte napi használatban van, soha semmi baja nem volt. Több ismerősöm is használ Ciak-ot, a többségük hozzám hasonlóan elégedetten.
-
Hauptmann
addikt
válasz lehella #9036 üzenetére
Az elektromosság ment el, mert a benzinszintmérő sem mutatott ráadott gyújtásnál. Leállt, kitoltam, pár rúgás és már ment.
csongi,
Rákérdezhetsz, de csak ősszel lesz aktuális szerintem. Az is négyütemű? Nem tűnt élőben olyan nagytestűnek, mint pl. a 250-es Maja. Bár igazából az ideális egy Vespa ET4, vagy a most emlegetett Ciak méret lenne jó.
-
DigitXT
félisten
Ha nagyon kivan, akkor nem csak nyiszog, hanem szuszog. És ótvar az úttartás,
legalábbis én ezt tapasztaltam... Meg a lengést! Gyakorlatilag nem csillapított, de
legalább a rugó is gyenge volt - úgy beült a saját súlyától, hogy öröm volt nézni.Szerk: jók ezek a hangutánzó szavak. Lehet, hogy inkább szörcsög...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Remnant II
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Háztartási gépek
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Argos: MuzsikAI
- Android szakmai topik
- További aktív témák...