-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Az én malaguti manual-om olasz és német nyelvű. Csak egy kis része angol... van valakinek teljesen angol?
-
DigitXT
félisten
válasz novi68 #21595 üzenetére
Alapból csak a jobb oldalon világít egy H7-es izzó, mint tompított.
A bal oldalon a H4-esnek csak a reflektor szála van bekötve, viszont
valójában olyan a foncsor kialakítása, hogy tökéletes a vetítési képe
az ottani tompítottnak is, sőt pont kiegészíti a jobb oldali fényt. Nem
is értem, hogy miért nem kötötték be gyárilag: ég és föld! De amúgy
nem fontos, csak egy ötlet. (Ha duplalámpás, érdemes kihasználni.) -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Kivettem a motort, így jobban hozzáférek.
- A hengerfej elment felújításra.
- A henger szerencsére nem hordós és nincs a tetején vállasodás sem, elég frissek a hónolás nyomai.
- A dugattyú gyűrűk szinte nem is kopottak, összenyomva olyan hézag van, mintha új lenne.
- A dugattyú nem lóg a hajtókaron.
- A főtengely lógása radiális irányba nulla, axiális irányban 0,3mm. Szerintem jó.De utána jött a fekete leves:
- minden olajjáratban fekete szilikon nyúlványok és sárga bronz darabkák vannak.
- a hajtókar 0.6mm-t lóg a főtengelyen. talán innen vannak a bronzdarabok?Holnap szétnyitom a blokkot és kitakarítom az összes olajjáratot.
A főtengelyt megmutatom a gépműhelyben, vajon milyen összeget mondanak rá?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21606 üzenetére
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy jó áron van hozzá komplett főtengely...
Ezzel nem azt mondom, hogy olcsó, csak ahhoz képest, hogy máshoz mennyi.Amúgy az baj, ha frissen hónolt a henger, úgy tudom nicasilos = nem fúrható.Szerk: visszaszívom, feleslegesen okoskodtam. Fúrni nem lehet, hónolni igen.
Szerk2: külön hajtókart viszont nem kapni hozzá, hiába lenne elég azt cserélni...
(Ha elég...) Nekem mondjuk nem is hajtókaros volt, hanem a dugattyú csapszeg
kotyogott, de emiatt is komplett főtengely kellett. (Másik szerelő szerint elég lett
volna csapszeget cserélni.) Az a szerelő, aki befejezte erre elég furcsán nézett...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21608 üzenetére
Ilyenkor vmi injektortérképet buheráltok, vagy mi a sz*pás tárgya?
ON: sajnos ki kell jelenteni*, hogy Madison 400-at nem szabad venni.
Malagutisok is mondták, hogy jó sok került be az országba ilyen: ki van
a lelke is. Meg lehet csinálni! Csak épp bele kerül egy kisebb vagyonba.
Úgy meg már nem megérős a történet. Álomkergetőknek fasza. Olcsón
megvenni a tutit! Erőgép, nem vitás, egészen addig, amíg megy.
(A jóval kommerszebb Burgmannál sokkal jobban megy, stabilabb, stb.)*: akkor is, ha hülyén hangzik egy Madison 400 tulaj tollából. De ez van.
Az a fószer is kiszeretett belőle hamar, akinek GTK-s lett a motorja...
Ellenberger a gépészmérnökök, akik eljátszogatttak vele, megcsinálták:
még évekkel később is levizsgázott, és több km ment bele, mint azelőtt
bármikor. (Mondjuk egy 1500 km-es rohadás nem vmi nagy tapasztalat.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21606 üzenetére
Egyébként nem volt nagyon csúnya csattogós hangja ekkora lógással?
Persze lehet, hogy nem tudtad, milyennek kéne lennie. Nekem se tűnt fel.
Akkor volt fejvakargatás, amikor a szerelő összerakta, és azt hitte, hogy ő
barmolt el valamit, mert nagyon csúnya hangja van, klasszikus hajtókaros.
De találtam videót BŐVEN a szerelés előttről, és mindig is ilyen volt, LOL! -
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21611 üzenetére
Ja, az akkor nem is szopás, csak a karbantartás. (Meg szezonra beröffentés,
bár nem tudom, a pályázásnak mikortól van szezonja, de ha meleg van, biztos.)AFR Tuner
Na, ha nekem lenne ilyenem, lehet, hogy már meglenne a 9 mp megint.
Mármint legalább a lambda szonda része, mivel karbin automatikusan nem fog
senki semmit állítani. De legalább lenne visszacsatolás, hogy én hova állítsam.Amúgy viccen kívül, most hogy újra értelmes eredményeket mértem a J.Costa
varióval, elkezdett újra érdekelni, hogy vajon a 14 gr Dr. Pulley így mit tudna.
Tavaly nagyon szar volt úgy is, de be tudtam annak, hogy össze kell kopnia.
Fogyi ugye még mindig tetemes, teniszmeccs jellegű (6.0, 6.2), de kezelhető...Persze kérdés, hogy ennek a felborulós őrületnek a fényében próbáljam-e ki.
Meg mondjuk vki elmagyarázhatná, hogy ha szinte ugyanaz a 200 m, akkor
hogy a viharba lehet ekkora eltérés a 0-100 közt? Átlagsebesség kb. ugyanaz:
ez most vagy mérési hiba (ekkora?) vagy én nem értem, mit mér ez a vacak...
Az lesz a vége, hogy rádugom a jeleket az Arduinora, és írok saját szoftvert.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21610 üzenetére
Volt valami kopogós hangja nagyobb fordulaton, de nem tudtam mi lehet.. sejtettem, hogy van valami, de igazából nem tudtam, hogy milyennek kell lennie. Az új főtengely 98ezer forint.. durva... de a hajtókar csúszócsapágyat ki lehet cserélni én legalábbis úgy tudom.
A főtengelyt felhevítik és széthúzzák, majd új csúszócsapágyat esztergálnak bele és utána megint összepréselik, majd balanszírozzák.
Mindjárt indulok a fickóhoz, délután többet tudok majd. Ha az új ár feléből kijön, már megérte... persze nézőpont kérdése is.
Itt egy motor, amit megvettem 300-ért. Tudtam, hogy szerelni kell és költeni kell rá. Eddig minden motoromat szét kellett szedni és felújítani. Én ettől jobban is érzem magam és nyugodtabban motorozok vele. Évente már csak olyan 1-2 ezer kilométert motorozok, csak nyáron. Szerintem simán bírnia kell még évekig. Akik tőlem vettek motort eddig, mind jól jártak, még soha nem adtam el lógó belű hulladékot.. mindegyik vasam megbízható volt és amikor hozzám kerültek, fel lettek újítva. Bármelyikkel elindultam volna hosszabb útra is...
Érdekes, hogy eddig nem volt szerencsém, nekem senki nem akart még olyan motort eladni, ami tényleg olyan volt, amilyennek hirdették. Mindegyiket fel kellett újítani. Kivéve az 4T ötvenest, mert az újonnan vettük, most 2 éves. Ja, már 70-es.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #50433536 #21613 üzenetére
"Én ettől jobban is érzem magam és nyugodtabban motorozok vele... akik tőlem vettek motort eddig, mind jól jártak, még soha nem adtam el lógó belű hulladékot.. mindegyik vasam megbízható volt és amikor hozzám kerültek, fel lettek újítva... érdekes, hogy eddig nem volt szerencsém, nekem senki nem akart még olyan motort eladni, ami tényleg olyan volt, amilyennek hirdették"
Keblemre, sorstárs!
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21613 üzenetére
Évi 1-2000 km-t simán bírni fog*, ha egyszer meg lesz csinálva. Mondjuk ettől
még fenntartom, hogy nem szabad ezt a típust megvásárolni, szopóroller...Új főtengely nekem 67900 Ft volt, erre mondom, hogy relatíve olcsó. Mondjuk
az is igaz, hogy a főtengely csapágy még 5500 volt. (Ja és kettő kell belőle.)*: más kérdés, hogy ekkora távra szükség van-e a 400-as robogóra, vagy sem?
Van aki azt is vitatja, hogy Budapesten van-e értelme, de én imádom az erejét.Szerk: én évi 4-5000-et beleraktam, úgy is, hogy fél éveket állt szerelőnél.
Szerk2: még az oem-parts-on is "csak" 82K, pedig az nem olcsó bolt. (Máshoz
simán 120-150K egy új főtengely, ezt mondom, hogy 70-80-ért meg jó az ár.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Voltam a főtengely felújító szakinál, itt lakik a közelemben, nem is tudtam róla.
Amikor bementem vagy 15 motor volt szétszedve, köztük egy madison is.A szaki azt mondta, hogy olyan 30ezer körül van egy új hajtókar csapágyakkal, mindennel együtt és 5ezer forint a csere és a balanszírozás. 35e. A hajtókart ő rendeli. Simán megéri, legalábbis az új árához képest.
Kíváncsiságból rákerestem a hajtókarra az inerneten. Nem találok, csak madison 125-150-hez. Lehet hogy ugyanaz a motorblokk van mindegyikben, csak a henger más ezeken? 125-150-250-400.. lehet hogy ugyanaz a hajtókar van mindegyikben?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Honnan lehet tudni, hogy nekem milyen motorral van szerelve? Valami olasz szöveg van rajta, kis betűkkel.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21619 üzenetére
A szerviz manuálból: MORINI FRANCO MOTORI - FM400-4T-4V
Két széria létezik, attól függően, hogy mikor gyártották a blokkot.
(Kicsit más benne a főtengely, ha újat rendelnél, nem mindegy...)
Teljesen felesleges más Madison blokkokat nézegetni, mert közük
nincs ehhez a blokkhoz. Yamaha (125-150-180-250), Piaggio (200)
És talán még 180-as Piaggio is van, bár nem esküszöm meg rá.A motorszámodnak az utolsó négy számjegye 1331-nél nagyobb?
Szerk: ha már hasonló blokkokat nézegetsz, akkor Burgman 400,
annak konkrétan ugyanaz a szelepfedele, és furatilag passzol rá a
henger is, csak mivel más a löket/furat, 1:1-ben nem rakható rá.
De legalább a hengerfej tömítés kompatibilis. Ha olyat tudsz venni.
(Malagutinál egyben van a tömítéskészlet, valami 30KHUF-ért...)Szerk2: ha a hajtást fogod nézegetni (mert ha kész a blokk, akkor
az jön, hogy vajon mennyire gatya), oda is jó a Burgman variója, ill.
kuplungja is. Csak a szíja nem, mert a tengelyek távolsága más...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #21621 üzenetére
125-150 meg csak csak ugyan az.
Azok Yamaha blokkok, ugyanaz, mint a Majesty-ben.De a 400al mar nem egyezik.
Nem bizony, hiába hiszik azt egyesek, hogy Majesty 400:
nem. Ha már valami, akkor Burgman 400, de nem 1:1-ben.
Ennek van előnye, és hátránya is. Előnye, hogy erősebb...
Hátránya meg minden más... De főleg a ritkasága.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21622 üzenetére
A motorszámom utolsó négy számjegye 4086.
Húú akkor nem tudom honnan lesz hajtókar... először is szét kell szedni a főtengelyt és megmérni az adatait.
talán ez jó bele: http://www.omegamotor.hu/webshop/hajtokarok/suzuki2012-07-01-12-48-14/barikit-hajtokar-suzuki-burgman-400-lc-motor%20alkatr%C3%A9sz
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mire ezt megírták, már valószínűleg rég nem aktuális... Egy motorost gyalultak le,
vér, mentő, miegymás. Belekeveredtem a közepébe. De előtte engem is majdnem
elbaszott egy teherautó. Ha nem kapja vissza a kormányt, most nem írhatnék ide,
mert már csúszó hátsókerékkel érkeztem mellé és jött keresztbe, mint a meszes.
Gyakorlatilag elfogyott az út előlem. Nagy mázli, hogy nem estem el. Talán még a
padka lett volna meg, ha tovább csukja a kaput, és egy közepes tempójú esés.
(Az út száraz volt, de az egész annyira hirtelen történt, hogy az első fékre nem is
gondolhattam: jó, hogy hátsó fékkészenlétben megyek, egy ABS-es első fékre ha
rámarkolok simán lelassítottam volna biztonsággal, erre rámarkolva viszont perec.)Szóval nagy mázlim volt. Nem is tudom, hogy sikerült belemennem ilyen szituba...
Erre az Astoriánál kirepült a szemüvegtokom. Egy motoros szólt a Blahán. Sajnos
nem lett meg. Nem lenne gond, ha csak a tok, de sajna benne volt a szemüvegem.
Szóval ez nagyon nem volt az én napom! Jobb lett volna ma el sem indulni. Ez van.Szerk: szemüveg nélkül hivatalosan nem is vezethetek... Most azon gondolkodom,
hogy basszák meg, akkor befizetek lézeres műtétre, és csináltatok új jogsit. Mert
motoron nincs az az isten, hogy a sisak alá még betuszkoljam a szemüveget is...
És a szemüveg sem volt olcsó, nélküle viszont monitort nézni egész nap agyhalál.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #21628 üzenetére
Reggel pont filoztam, hogy melyik utvonalon menjek. Arrafele az Astoria-Erzsebet iranyaba vagy az Andrassy-Lanchid. Inkabb az utobbit valasztottam, de az sem volt nyero, mert delegacio miatt mindenhol rendorok, tomegnyomor es lezaras.
Az se volt jobb, meert ilyenkor teljesen elmennek otthonrol egy ket autosnak, vagy fogalma sincs mit mutat a rendor, vagy sik ideg a dugotol es korulnezes nelkul rangatja jobbra ballra a kormanytA szemuveget meg aterzem, nekem is 100k felett van, de az elozot mindig megtartom tartaleknak ha gond lenne (igaz, kb 2 evente csinaltatok ujat mert ugy olcsobban kijon/VisionExpresses garival/).
"szemüveg nélkül hivatalosan nem is vezethetek." -> szemuveg nelkul nem is tudnek vezetni +5,5/+6,0 -os a szemem.
Ajanlom ha legkozelebb csinaltatsz szemuveget, akkor garit kossel ra, mert ilyen esetekben kevesbe faj a dolog
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #21629 üzenetére
Sajnos nekem már vagy 9 éve megvolt, bár valóban nem lett volna hülyeség közben
párszor aktualizálni, mert egy hosszabb munkanap után még ebben is elfáradt már
a szemem. (Nem olyan rossz a helyzet: kevés dioptriás volt, csak ugye cilinderes.)Ezt a problémát úgy szoktam kezelni, hogy inkább rövidebb munkanapot tartok.
Valahogy, hogy itt beszélgetünk, egész ingerenciám támadt elindulni hazafelé...ON: a termosztát tökéletesen működik, ezt látom a hőfokokon, viszont valami szar
biztos van a palacsintában, mert tuti kisebb az áramlás... Attól tartok, hogy megint
a vízpumpa adta meg magát, de most nem szeretném kivárni amíg kikezdi a deklit.Nincs hozzá tömítésem, de csak rá kéne néznem: pasztával is összerakható, vagy
inkább ne kockáztassak, mert ha kerül a vízkörbe a pasztából garantált a dugulás?Szerk: véletlenül a vissza gombbal szerkesztgettem, mea culpa. Kértem rá törlést.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21633 üzenetére
Szia!
Szerintem a vízpumpa külső kis deknijét érdemes papírtömítéssel összerakni (otthon kivágható füzetborítóból, de nem a fényes vékony fajtából, hanem a hagyományosból) és vékonyan rákenni egy kis olajálló szilikont, feketét vagy pirosat. Tényleg csak vékonyan, mint a vajas kenyeret, különben kinyomja oldalra és leválhat. Ha vékonyan kenjük, szerintem ez a kombináció tuti jól tömít.
nem értem nálad ezt a vízpumpa hibát, hogy tönkre szokott menni a lapát. Nekem alumíniumból van, gondolom neked is. Az enyémen semmi sérülés, pedig már nagyon öreg. Esetleg nem görbe a tengely és azért veri szét? Vagy próbáltad már menetrögzítővel felrakni, mert lehet lecsavarodik és akkor belever a deknibe.
Egyébként a vízkör furatai elég nagyok, egy kis szilikon darab biztos nem okoz dugulást. Max elakadhat a termosztátban és akkor az nem tud teljesen bezárni. A termosztáton egyébként van két pici furat, azon keresztül mindig biztosított egy minimális áramlást.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21627 üzenetére
Hi!
A hajtókar kotyog a főtengelyen. Még nem nyomtuk szét, sőt még ki sem vettem, mert nem tudom a hajtás oldali anyát fellazítani. Ma este megpróbálok kölcsön kérni egy nyomaték csavarozót, állítólag az kell hozzá.
Utána megtudjuk melyik része kopott el.. elvileg tűgörgős csapágy van benne és annak a fészke mehetett ki. Szerintem is lehet javítani, legalábbis nagyon remélem, mert se hajtókart, se főtengelyt nem lehet már rendelni a madisonhoz.Kéne egy jó állapotú használt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21635 üzenetére
Ütvecsavarozó kell oda. Ez lehet elektromos, de jó a hagyományos légkulcs is,
ha csak szétszereléshez kell. Összerakni azzal nem ajánlott, mert elnyalhatja a
menetet, ha túl erős, és általában az. Persze kis házi kompresszorral nem.Tömítés vagdosás füzet papírból nekem kicsit túl kókány, akkor már klingerit...
Szerk:
főtengelyt tuti lehet rendelni, miért ne lehetne tavaly óta?Amúgy nekem
nem lógott a hajtókar, viszont ott hagytam a régit a szerelőnél. Neki tetszett én
meg mit csináljak vele otthon jeligére... Nem gondoltam, hogy egyszer jól jöhet.Szerk2: ne b.ssz tényleg nincs a shop.malaguti.com-on: az már baj. 60121700
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21636 üzenetére
Valójában nem ijedtem annyira meg. Csak haragudtam magamra, hogy hogy a
fenébe keveredtem oda, hogy egy rossz mozdulat és vége. Mázlim volt persze!Ha fent lett volna a kamera ki tudnám elemezni, hogy hol b*sztam el? Mondjuk
szinte biztos, hogy nem indexelt a teherautó, csak tépte át a másik sávba. Ha
megsejtem, hogy mit tervez, nem kezdem lendületből előzni. Nem sejtettem...Akkor sokkal jobban megijedtem, amikor főúton egyszer csak keresztbefordult
elém egy kis furgon, mondjuk ott már 90 km/h körül sokat nem is tudtam tenni.
Ott is mázlim volt. Nekem nem szokott halálfélelmem lenni a belvárosban sem,
hiszen mindennap találkozok szoros szituációkkal, de ilyen kb. kontroll nélküli
megcsúszva elfékezős dolog nagyon ritka... De ezért szeretnék (régóta) ABS-t.(Mert mi van, ha egyszer nem lesz szerencsém? A felvétel alapján mondjuk az
is látszana, hogy lehet, hogy a teherautós csak "nem számított" arra, hogy ott
bárki "megérkezhet" mellé. De ~100 méteren belül elfogyott volna a sávja: jött.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21638 üzenetére
Szopás ez a mai nap, reggel felénk lerobbant egy teherautó, még nagyobb volt a dugó emiatt Budakeszi környékén, aztán átvágott az én sávomba egy autó úgy hogy igazából már szinte mellette voltam, sajnos én is csak a hátsó féket markolom meg ilyenkor, mert azon van a kezem, pedig az elsőt is kéne szinte azonnal.
Az Erzsébet híd budai hídfőjénél kb. 8 órakor voltam, ott is nagyobb volt a dugó a megszokottnál.
Amúgy a Rákóczi úton mostanában több balesetet is láttam valós időben, jóideje megvan ez a terelgetés: buszsávra, vissza stb. Sok a koccanás, értetlenkedés.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Tegnapi nap sem volt jobb, ugyan már csak autózok, de a sok kretén tegnap a szakadó esőben is tolta neki idióta módon. "Nem vak az, bátor!" jeligével a szerkesztőségbe.
-
Burt1793
veterán
Nekem még fent van a tucano, meg nem ázom alatta, szóval a legnagyobb esőkben is robogóztam, olyankor a csúszósabb út mellett az a rossz, hogy a vizes tükörbe már senkinek noncs kedve belenézni. Nekem meg sorozás közben muszáj felhajtanom a plexit, hogy pontosan lássak, jó kis szemfenékmosás! 😃
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21642 üzenetére
Az bizony paszta, de nem baj. Bar en a papirtomites es a vekony paszta kombinaciot tartom a legjobnak, foleg idosebb motornal. A klingerit tenyleg jo, de a fuzetborito is szuper, foleg szilikonal. Spiralfuzet borito a legjobb, de nem a divatos fenyes csuszos papirbol, hanem a hagyomanyosbol. Ha megnezed a vizpumpa lapatot vigyazz, mert balmenetes, nehogy leszagassad. Bar biztos emlekszel meg ra.
-
#50433536
törölt tag
Berendeltem egy utvecsavarozot.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21646 üzenetére
Az a baj, hogy ez nem az a szerelő, ami itt van a szomszédban, hanem
halálfasza alsón dolgozik. És mivel egy éve voltam nála, lehet, már rég
nem is emlékszik az egészre... Persze egy próbát megér, elvégre huszi
motorja lassan két éve ott rohad az udvarán, szóval meglehet a cucc...Szerk: az aranykezű a "szomszéd", ez meg a csapágycserét csinálta.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21648 üzenetére
A vízpumpára visszatérve, az előbb észrevettem, hogy a vízpumpa lapátja hozzáér a deknihez, de csak akkor, ha papír nélkül, pusztán szilikonnal rakom össze! Nagyobb hézagot is hagyhattak volna... a surlódást nem is lehet hallani, csak látom a deknin a friss nyomokat, amik előtte nem voltak ott. Lehet hogy ide érdemes két papírtömítést is beszerelni, mert ha elakad a lapát, széttörhet.
[ Szerkesztve ]