-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Közben felraktam a telót a mocira és két kézzel vezetve gyorsultam egyet 100-ig, majd egy enyhe kanyar után tovább 120-ig. Sík úton mentem és 85kg vagyok, behajoltam a nagy plexi mögé. A hárommal ezelőttiben van a link. Nyélgázon volt végig, csak a 100 utáni kanyarban engedtem vissza, azt hallani is a videón.
Így milyennek tűnik a vas, hang és számok alapján?
Szerintetek érdemes lenne kicsit könnyebb görgőket venni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #22298 üzenetére
Igazából egyáltalán nincs kiélezve a hajtásom... 2 grammal könnyebb görgők,
és egy erősebb kontrasztrugó. Minden más gyári most, beleértve a kuplungot.Van-e értelme? Amikor "ki volt élezve", és ment 8.6-os 0-100-at, vitte a 150-et
továbbá 3.7-et fogyasztott a balatoni túrán, akkor azt mondom, szerettem...
Most sem rossz, félre ne értsd... és egyetértünk, hogy mindenre "elég", de az
bosszant, hogy tudom, hogy lehetne jobb: egy tuning hajtású motorral is lehet
lassabban menni, és lehet vele keveset megetetni (pl. túrán). De HA nyelezed,
AKKOR adja ki magából a maximumot: aztán eldöntöd, hogy nyelezed-e.Az SH300 gyári állapotban (ill. eléggé kopott kuplunggal), nagyjából azt tudja,
mint a Madison önmaga árnyékában: annyira a karbivarázslatban sem hiszek.
Azzal inkább csak a fogyasztást tudnám visszavinni normális mederbe (6 alá).
A 12.5-ös keverék pont fasza a legnagyobb teljesítményhez. Ami ennyi. Most.
Szerintem nincs meg a 30 LE. Nem forog olyan lelkesen a motor, mint azelőtt.
Meglehet, hogy egy foggal félre van a vezérlés, és ezért van az összes bajom?
Majd kiderül: nem akartam én bántani a Burgit, hiszen én is meg tudom érteni,
hogy miért van úgy hangolva, ahogy és biztos sokkal kényelmesebb fotel, mint
a Madison. A Madison inkább sportos, s én azt szeretem benne. Nexus-szerű.
(De nem Nexus, mert az meg nekem kicsit kényelmetlen, és nehézkes volt.)Szóval jó a Burgi, csak nem nekem. Ha váltani kéne inkább T-Max érdekelne...
(Esetleg a sportosabb formavilágú 300-as Honda, az SH kistestvére a Forza...) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22302 üzenetére
Sajnos értékelhetetlen az új videó, úgy rázza a kormány a telefont. És pont nem
látszik a digitális óra, amiről érdemben le lehetne olvasni a gyorsulást: az analóg
óra abszolút nem leolvasható, ráadásul elég rendes fáziskésésben van. Ez ilyen.Azt, hogy nem mentél 130 fölött, szerintem magyarázza, hogy gyári a hajtásod...
Túlpörgi magát a motor, és akár tiltásig (8600) is forog, de nem megy már jobban.
Van rajta fordulatszámmérő, nézd meg, mennyit forog 120 fölött, és láss csodát...Na, az ilyesmit érdemes tuningolni, ha 110-120-as túrázásban gondolkodsz. Jobb
lesz a gázreakciód, nő a végsebesség*, csökken a fogyasztás. Marketing duma?
Nem. Dr. Pulley. HA nem borul fel, akkor ilyen csodákra képes, abszolút ajánlott!Üdv a variátor darálók klubjában. Sajna nem elég nyomatékra húzni: oda kell neki
b*szni az ütvecsavarozóval rendesen, vagy persze használhatsz csavarrögzítőt is.*: amit nem muszáj kihasználni, kicsi a kerék 140-150-hez, de egy-egy előzésnél
esetleg belefér, utazóban nyilván nem érdemes nyélgázon nyektetni a motort. -
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22304 üzenetére
"Üdv a variátor darálók klubjában." - Köszi!
Sajnálom, de azért meg is nyugtat, hogy nem csak én toltam kilométereken át ezt a nehéz dögöt. (egyszerre sír és nevet)
A feleségem azt mondta, hogy itt lenne az ideje, hogy végre vegyünk egy utánfutót. Hát igen...
A videót pedig nem a számok miatt töltöttem fel, nem az idő a lényeg, hanem mert látni a sebességet, a gyorsulás mértékét és hallani a motort. Gondolom ezekből látni, hogy mennyire dinamikus, vagy nem az. Mivel neked ugyanilyen vasad van, össze tudod hasonlítani.
"Túlpörgi magát a motor" - akkor, ha jól értem, vegyek nagyon kicsivel könnyebb görgőket, hogy hamarabb váltson fel a vario (hamarabb zárjon össze a két első tárcsa)?
Másik dolog, amiben segítség kellene, a kuplung. Nem csúszik, viszont hiába szabályoztattam fel a harangot, elinduláskor még most is remeg kicsit, bár sokkal jobb lett, mint volt. A kuplung pofákat is felcsiszoltam, de lehet hogy ki kéne cserélnem azokat is? Most kb 4-5mm a vastagságuk.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22306 üzenetére
Az asszonynak mindig igaza van. Főleg, ha az ember szopórollert vásárol...
Hagyjuk azt a videót, igazából CSAK a számokat tudtam eddig összehasonlítani.
Ha majd összefutunk, akkor tudunk gyorsulgatni, aztán meglátjuk... (Az eddigiek
alapján hasonlóan mennek, ami érthető, hiszen nagyjából azonos motorok.)vegyek nagyon kicsivel könnyebb görgőket, hogy hamarabb váltson fel a vario
Véletlenül se! Nem igazán zár össze a varió gyári állapotában! Van egy végáttétel
amit elér, és onnan csak a fordulat emelésével gyorsul, egészen tiltásig. Ez fogja
meg 130 körül. Ha és amennyiben jobb dinamikát szeretnél ezen tartományban
is, valahogy az áttételt kell növelned. Erre pedig a Dr. Pulley csúszógörgő a "tuti".
(Egészen addig használtam megelégedettséggel, amíg először fel nem borult...
Tartok tőle, hogy a borulás miatt szenvedett vmi olyan kopást, amitől könnyebben
borult már később, így az álomból aztán rémálom lett, pedig évekig jól muzsikált.)A könnyebb görgővel a gyorsulás nőne, a végsebességed még rosszabb lenne, a
pörgés nem csökkenne, hanem nőne. (Járulékos veszteségként a fogyasztás is.)Mondanám, hogy vegyél nehezebb görgőt, ha alacsonyabb fordulaton gurulgatnál.
Tény, hogy elég sportosra van hangolva gyárilag is. (Valakinek biztos tetszene pl.
a J.Costa lusta dohogása. Vagy legalább, hogy úgy fél literrel kevesebbet eszik...
Érdekes mód, nagyobb tempónál ez sem igaz (lásd áttétel, fordulatszám kérdés),
szóval a fogyirekordom még mindig a 14 gr(!!!) Dr. Pulley + Polini kontraszttal volt:
annak ellenére, hogy ezzel harapós, erős volt a gép, betartva a KRESZT ez jött ki. -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22308 üzenetére
Nem-nem... Csúszógörgő.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22309 üzenetére
My god! Nehezebb görgőt akartam írni.
Voltam tesztkörön.
Rpm
2000 - elindul
3500 - 50
7000 - 120Tovább is gyorsul, ha van eleg út, de messzire nem merek menni, a retesz törés és a vario anya lelazulása óta. Csak a falu körül gurulgatok. Most éppen mindenki dolgozik, senki nem tudna értem jönni, ha leáll 10km-re az otthontól.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22310 üzenetére
Nehezebb görgőt akartam írni.
Na igen, úgy érthetőbb... Kihagytam a kuplungos kérdést: kicsit hamar fog be,
azért remeghet a kasztni. Ha a fordulatszámot a gyári műszerről nézed, akkor
nagyon lassan kellene kuplungot csúsztatni, hogy megtudd, nagyjából mennyi
a fordulat az indulásnál, mivel átlagolja a mért értékeket, s pár másodperces (!)
késésben van: legjobb ellenőrzés, egy gázfröccsöt észre sem vesz. Szóval, az
csak tartott fordulatszámnál mutatja pontosan, hogy mennyi. 3500-at tartva, az
50 viszont "jó sebesség", nekem szerintem jobban pörög. Bár most 15.8 gr van
benne, és pont ezen a nagyon kis gáz tartományon zabálja két pofára a benyát.
AFR 10.5 körül, ami ugye nagyon dús: hiába fel van tekerve az alapjárati fúvóka.Szerk: mihez képest hamar? Szerintem 2500 körül kéne inkább indulnia...
Ezt amúgy egy pontos fordulatszámmérővel gyönyörűen lehet látni. Fordítva is:
amikor kigurulsz motorféken nekem 2200-as fordulatnál ejti vissza a kuplungot.Szerk2: ha lenyelezed indulásnál, az is számíthat, hogy hol csúszik a kuplung,
de azt megint nem fogja megmutatni a gyári mérő, mire odaér már rég változott.
Nekem nagyjából 5000-en csúsztatja, eszébe sincs csoffadni. Gyári kuplung.
(Volt ugye Malossi, azzal valójában sosem ment jobban, hiába tuning márka.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22311 üzenetére
Megint teszt...
Nagyon-nagyon lassan adagolva 2000 es 2100 körül indul el es lassuláskor 2200-nal engedi el, akkor 20km/h-val megy.Jó lenne találkozni, hogy menjél a gepemel. Nem is a teljesítmény érdekel leginkabb, az szerintem elég jó és keveset eszik, a gyertyanak is jó színe van. Inkább az érdekelne, hogy mennyire remeg a tiéd induláskor, és menet közben milyen rezgese van a gépnek. Amióta eltört a balansz tengely hajtasanak retesze, minden kis rezgés az ideget hozza belém.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22312 üzenetére
Vannak rezonanciák, amik függenek az adott hajtástól... Nem mindegy, milyen
erős a kontrasztrugó. Gyárival jellemzően simábban fut, nyúlósabb érzés, talán
a szíjnak is jobb, hogy nem szorítja annyira. Viszont az erősebb rugóval nekem
konzekvensebb a hajtás, és legutóbb épp kipróbáltam a gyárit, de nagyon "fájt".Emlékeim szerint legsimábban a J.Costa varióval megy. Az egy nagyon nehéz
varió amúgy, talán ez is számít (simítja a motor járását is, mint a lendkerék).Az a 20 km/h ismerős, talán 22 nekem? De igen, nagyjából ilyen gyárilag.
(Ami változhat idővel, hogy megnyúlnak a kisrugók, picit hamarabb fog be stb.)Szerk: nekem egyáltalán nem remeg induláskor, viszont én soha nem szoktam
csúszáshatáron nyektetni. Húzni kell neki, akkor határozottan betapad, s indul.
(Nem azt mondom, hogy nyelezni, de egy határozott gázra nem szabadna ott a
csúszáshatáron lavíroznia / annyira leesni a fordulatnak, hogy rázza a kasztnit.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22313 üzenetére
Ha úgy indulok el, hogy jobban húzom neki, akkor is beremeg, csak rövidebb ideig, mert hamarabb felgyorsul. A kuplung pofákon elég vastag a réteg, nincs elkopva, meg fel is csiszoltam. A harangot is felszabályoztattam. A kuplungpofákat húzó kis rugók is lehetnek hibásak, ha nem egyformán gyengültek el, hanem az egyik erősebb, a másik gyengébb. Kézzel teszteltem őket, mindegyik nagyon erős, alig bírtam megmozdítani. Nem tudom eldönteni, hogy hol a hiba. A szíjat is cserélnem kéne, be van repedezve a fogak között.
Az oemparts nagyon drága, szíjat honnan lehet venni emberi áron? (Lehet már kérdeztem régebben.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22314 üzenetére
Az lehet, hogy ha nem egyszerre tapad be az 5 pofa, akkor csúnya dolgok jönnek.
Leginkább hanghatások és remegés is. Nekem pl. a Malossi kuplung egyik pofája
konkrétan leszakadt (gyári ragasztási hiba), s elég undorító hangja volt induláskor.Szíj nekem is kéne, de hirtelen nincs előttem, honnan vettem, majd rákeresek...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Rákérdeztem huszinál a szíjra. Amúgy egész barátságos áron van. Nekem
drágább volt anno, az ziher, bár az is igaz, hogy valszeg az eBayről vettem.MÁS: ez a szar nem kapható. Szívófalsni, vagy hogy hívta a szerelőm anno.
Egyszer volt cserélve, de azóta szarrárepedezett, meg kiszakadt belőle egy
része a tömítésnek. Még az is lehet, hogy falsot szív, mert karbiállítás után
sokkal szegényebb lett a keverék, pedig emeltem a benzinszinten.
Majd részletezem, hogyan volt rosszul beállítva, azóta okosabb lettem már,
hogy nem szabad rátámaszkodnia a rugóra, anélkül is kell zárnia, finoman,
és AKKOR kell párhuzamosnak lennie a karbi oldalával. Ez olyan 1.5 mm-t
jelentett nálam: ahogy tippeltem, az átmeneti rendszer sínylette meg, ezért
kellett nagyon bedúsítanom az alapjáratot, hogy elfedje a hibát. Tanulópénz.Szerk: 611.111.00 a kódja. Valószínűleg csillió más motorba gyártanak ilyet,
csak rá kéne jönni, melyikbe: van egy erős tippem, hogy Burgman 400.
Esetleg vannak jellemző méretei, ami alapján lehet vadászni a neten?[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22320 üzenetére
Ha nem talasz mas tipushoz, akkor en tuti lemernem a mereteit, aztan beprobalnek egy sima szilikontextil csovet oda, ha meretben kapni hasonlot. Kb ilyet, csak meretre vagva [link]
Van ebbol minden fajta, autotechnikaban hasznaljak, a gyari szivocsorendszert lehet vele helyettesiteni a turbotol az intercoolerig, sokkal strapabirob mint a gumi. Olajat, hot jobban birja.Szerk: mondjuk ittt a kerdes, mennyi hely van a karbi es a csonk kozott, gondolom nem sok Nekem a 125-oson az a gumi szar ra van sutve a fem csonkra, szoval ott meg csak egyben cserelheto. De ha tonkremegy, csak azert tuti hogy nem fogok ujat vetetni a sogorommal, hanem megcsinalom neki ilyennel.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #22320 üzenetére
A Burgman 400-nak ez a csöve (szívócsonk a neve) az egyik oldalt 38mm.s a másik oldalán 45mm-s a luk belső átmérője
Ha kell nekem van egy zsír új, Aliról (mellé nyúltam a 250-nek), átadom neked annyiért amennyiért vettemhttps://www.aliexpress.com/item/33001954335.html
Egy kérdésem is lenne.
melyik szíj a jobb van olyan hogy 23x11.5x894 és van olyan hogy 22.2x11x894 ,
a tegnapihoz:
.az én burgim is 20km/h-nál ejti a kuplungot és szabadon gurul,viszont ha lassan kell menni 20-30-l , akkor kis kolompolás hallatszik a kuplung felől , ez lehet a kis rugók nyúlása miatt[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #22278 üzenetére
Na emeltem a benzinszintet, erre szegényebb lett, ami kissé meglepett. Viszont jól vette a gázt, s álló helyzetben, tiltásig forgatás után vidáman durrogott a kipuba. (Amíg hajtotta a kerék a motort, hiszen a kuplung nem old le rögtön, van motorfék.)
Ma indulok munkába, és kb. 200 méter után beugrott... hogy elfelejtettem azt a kis vákuumcsövet visszadugni a karbira, szóval nyilván falsot szív. És lőn: cégnél kicsit állítgattam, arról még nincs grafikonom, de jó benzinszint+fals levegő kombó ilyen:
Szerk: a grafikonhoz nem teljesen passzoló, de egy egyenessel későbbi szokásos 0-100 eredményt már meg se próbálom megértetni. Tegnap ugyanitt ugyanez volt, 10.7-tel, de a 200 m most is annyi.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #22322 üzenetére
mennyi hely van a karbi es a csonk kozott
Praktikusan semmi, 1 mm max. a gumi vastagsága középen. És ez tartja a karbit:
kicsit fáznék sima csövet odabilincselni, ami nem ilyen vastag, de köszi az ötletet.Az lehet, hogy már 2016-ban se volt kapható? Benelli Velvet fórumon találtam ezt:
"Guten Tag,
ich bin auf der Suche nach folgenden Malaguti Madison K400 (Type ZJM61) Teil:
611.111.00 Rubber sleeve (Vergasermanschette)
Angeblich ist dieser Teil nicht mehr lieferbar….allerdings passt eventuell eine andere Mannschette auch deshalb hab ich noch die Innen-Durchmesser der Manschette mit der Schublehre abgenommen:Vergasermannschette Innenseite Manschette = Aussenseite Vergaser = 43,4mm;
Flanschseitig = Motorseitiger Manschetten innenDurchmesser = 46,2mm (= Aussendurchmesser vom Flansch = Innendurchmesser von der Manschette!)weiss wer wo ich es doch noch versuchen könnte diese mannschette zu bekommen oder eine ähnliche?
vielen Dank"
rstwingo: köszi neked is, a fentiek szerint 43-46 mm-es, bár nem én mértem, sőt,
én ránézésre azt hittem, hogy teljesen szimmetrikus. A Burgié akkor más.Szerk: írtam egy mailt a Malagutiéknak, hátha beragadt polcon egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, olyan tanácsot szeretnék kérni, hogy ma szétszedtem a variot+kupplungot, mindent megtakarítottam,plusz új szíjat raktam be, plusz vario teljes csere külső tárcsa variátor ház súlyokkal stb.
Most mentem vele, de lomha és csak 5500 pörög fel 15 grammos súlyok voltak most 14.5 grammosak.
A kupplung gyári annyival módosította az előző tulaj, hogy erősebb kontraszt rugó van benne. /Fehér malossi/
Most gondolkodván nekem gyanus volt a csuszka szett egy kicsit szorult, lehet ez nem engedi nem fut a csuszka miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Szpilu__25
tag
Illetve van valami jó home made ötlet a kuplung kontraszt rugó szétszedésére, hogy ne legyen nyűg?
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #22328 üzenetére
Elektromos ütvecsavarozó. Lerakod egy polifoamra a szerkezetet, ráfogod,
és lekapja... Visszafelé kicsit trükkösebb, mert összenyomva kell tartani a
cuccot, amíg finoman a helyére illeszted az anyát + lazán, kézzel tekered:
utána már el lehet engedni, rámész ütvecsavarozóval, összefogja szépen...Szerk: a másik kérdéshez, ha nem mozog simán a varió, össze-vissza fog
váltani: gyorsulni sem fog vagy végsebessége sem lesz, akár mindkettő.
Nekem egy zsíros varió, ami olajsáros/dzsuvás volt, és ragadt, csinálta ezt.
Gyorsulásra még oké volt, meg aztán fel is pörgött a motor! Csak éppen ez
nagyjából 70-nél következett be, és 80 volt a vége. Egy 250-esnek.Szerk2: természetesen az ütvecsavarozó (ez lehet légkulcs is) mellé kelleni
fog egy megfelelő méretű dugókulcs fej. Elég jó árban vannak, befektetésnek
sem utolsó, de kb. az első szereld magad akció után már megérte.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #22327 üzenetére
Egyetértek DigitXT-vel, az ütvecsavarozó sajnos kötelező egy robogóhoz.
A szoruló csúszkák alatt a görgőket fedő lemez 4db műanyag csúszkáit érted? Ha igen, szerintem vegyél abból is újakat, vagy ha az van és mégis szoros, akkor reszeld kicsit nagyobbra a hézagot. A régivel is megcsinálhatod ezt. Ha a régi szorul, akkor lehet megdagadt a műanyag, mert ráment az motorolaj vagy valami zsír.
A lényeg, hogy simán fusson. -
Szpilu__25
tag
válasz #50433536 #22330 üzenetére
Köszi az infókat igen van légkulcsom egyébként azzal könyörögtem le a csavarokat a tengelyekről, valaki mint a barom úgy túlhúzta...15 perc csavarlazító..légkulcs...
A csuszkákat megnézem, tuti hogy szorul mert még csodálkoztam is eygébként ezek is gyári újak, a görgők pedig Malossi gyártmány elvileg teflon bevonatú, "önkenős" anyag,plusz egy picit szilikon sprayvel megkentem.
Nah majd jelzem mi volt, este megvan a randim a garázsban.
-
novi68
tag
Talán kicsit off….! Sziasztok,tudnátok segíteni abban,hol,milyen fórumon tudnék adni-venni dolgokat ,ami kell -vagy nem kell a motorhoz? (Kabát,sisak,ilyesmi) Köszönöm!
My name is White. Lumia White....
-
rstwingo
tag
válasz Szpilu__25 #22331 üzenetére
Szerintem azt a szilikonozást felejtsd el , azzal csak rosszat teszel , mivel a kuplung por még jobban beragad a görgőkhöz
-
Reaper
őstag
válasz novi68 #22332 üzenetére
Én ugyan nem vettem semmit innen, de ismerősöm ajánlotta, fb. csoport: Motoros Ruházat És Kiegészítők Adok Veszek.
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #22336 üzenetére
Egyszer én is befújtam szilikonnal, de 300 km után megbántam.
Megváltozott a váltó működése rossz irányba, mert a görgők szögletesre koptak. Letapadtak a szilikon miatt és nem tudtak gördülni.
Pedig nagyyon minimális mennyiséget fújtam. Benzines mosás után megjavult a működése.
Jövő hónapban rendelek drpulley görgőket vagy csúszógörgőket.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22337 üzenetére
Ha csúszógörgő lesz, és teljesítmény miatt vennéd, javaslom a 15 grammost.
A 16-os is jobban megy valamivel, de nem egetrengetően, a 14-es túl könnyű.
Persze a legjobb eredményeket azzal értem el, de "érzésre" nagyon pörög.Ui: sima görgőt nem vennék "Dr.Pulley néven", csak azért, mert azt írták rá...
(Még ha nem is hamisítvány, hanem eredeti termék, nem hiszem, hogy nagy
durranás lenne. Persze mi az a mai világban? Malossi görgő is kopik hamar.) -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22338 üzenetére
Köszi az infót!
Inkább azért cserélem, mert a szilikonos dolog óta van egy kis lapolás a görgőkön. Nem szeretnem, hogy idő előtt elkoptassa a vario házat. Nagyon drága mulatság lenne...Megjött az új szíj is, talán délután berakom és akkor megmérem a görgők súlyát.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #19354 üzenetére
Jegyzetelés folytatása, egy év után. Most ~23 mm volt az úszóház aljától.
Alapjárati csavar 7/8-ad fordulatra volt, s hiába tekertem be, sose láttam a
végét a torokban: gondolom ez ilyen. Vízszintesen állt az az úszó persze,
csak épp nyomta a tűszelep rugóját, ami nem jó. Azt láttam a Dzsatubén,
hogy csak lazán, hozzáérve kell zárnia, úgy kell párhuzamosnak lennie.Ehhez kb. 15 fokos szögben elég megdönteni a karbit. Erre állítottam át...
Ez kb. 2 mm emelkedést jelentett a szintben, csak az úszóházban mérve,
s így volt benne 36 gramm benzin: az nagyjából 49 ml. Most vagy a tavalyi
mérce nem volt pontos, vagy nem jól tudom a Shell VPower 100 sűrűségét.
Pedig azt úgy sejtem, hogy 739.4 gramm/L. De javítsatok ki, ha tévedek!Picit tudtam szegényíteni az alapjáratot úgy, hogy rendesen veszi a gázt...
Teljesítményben semmit nem jelentett, de remélem fogyasztásban fog.
Sajnos, vagy sem: a motorféken durrogás így nem jött vissza... azt csak a
lehúzott vákuumcsővel csinálta. Meg régebben, szegényebb keverékkel.Még mindig túl dús vagyok, csak most már nem csak következtetni tudok
rá, hanem konkrétan látom is. Főleg kis gázra durva, bár semmi hezitálás
(és olyankor a teljesítménycsökkenést sem érzi az ember), csak a fogyi...
VISZONT! Úgy tudom ebben a tartományban, ha "eltekintünk" az alapjárati
fúvókától, legfeljebb a benzinszinttel lehet beleszólni a keverékbe, azt meg
pont emeltem, szóval szegényítés kizárva... Szegényítsem az alapjáratot?
Vagy hagyjam a francba? Pöcc-röff indul, jó veszi a gázt, csak nem 14.7.
(Nyogo már jó előre megmondta, hogy ez lesz.) Holnap tankolok egyet...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22339 üzenetére
Ha még nem nagyon kopott, akkor ennyinek kéne lennie. Nem árt egy jó mérleg:
Vagy ha csak sima grammos van, akkor többet kell mérni, és kiátlagolni a végén:
Mondjuk ezt a mérést pont elszúrtam, mert még forróak voltak a görgők. Ez elég
rendesen megzavarta a mérleg kisagyát. Ha egy tippet elfogadsz, ne hajtás után
mérd meg, hanem csak ha teljesen kihűlt, akkor pontosabb képet fogsz kapni.
A fenti 8 görgő átlagát érdemben össze lehet vetni az alábbival, a 14-es pulit nem:
Szerk: az csak hab a tortán, hogy utóbbiak névleg 15 grammosak. Hát inkább 16![ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22340 üzenetére
Hát... olyan szinten akarod beállítani, mintha nem karbis, hanem egy modernebb adagolós motor lenne. Szerintem a karbi nem ennyire precíziós szerkezet, annyi mindentől függ a fogyasztás es a gyorsulas is. Meg hát ugye nem új motor. Szerintem a célod eléréséhez akkor lenne a legnagyobb esélyed, ha teljes motor felújítás után raknál rá egy vadi új karbit. A fogyasztásod lehet csak azért magasabb, mert városban használod. Én munkába járok a madisonnal, oda-vissza 40km. Néha elmegyek a tacskóba vagy csak úgy motorozok egyet, de nem a városban. Így eszik 4.6 litert. Amikor Bgyarmaton furikaztam sokat, festékbolt, tüzép, villanyszerelo6 üzlet, lidl, okmanyiroda, szemmel láttam hogy nyeli a benzint, szerintem 6-7 litert simán beszippantott.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #22342 üzenetére
Valamilyen szinten egyetértek veled abban, hogy bizonyos idő után lehet hogy egy új karbi csodát tesz, kitudja eltömödhetnek olyan járatok amiket nem tudunk kitisztítani
Mondom ugy, hogy nekem tegnap megjött az új karbi és be is építettem a motorba és semmit csinálva pöcre indult, a gyár beállította volna??, mire? de ugye azért kellet hangolni nem egészen negyed fordulatot tekertem be az alapjárati csavaron, ennyi volt az állítás
eredmény : sokkal jobban és finomabban indul, sokkal finomabban kezelhető, a keverék arány jobb úgymint jobban felpörög és visszaejti alapra, alapjárat egyenletesebb, menet közben is mikor visszaejti a kuplungot és csak gurul és nincs 5 perc alatt fullasztó égéstermék szag a garázsban, félóra helyben járás után se éreztem azt a szagot, amit a régi karbikkal
szóval kellet az új karbi vásárlás
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22340 üzenetére
El is felejtettem, hogy mindig 100as benzint tankolsz, az azért komoly.
Az sh-val nem tudok példálózni, mindig ugyanúgy megyek, így 3,3 és 3,5 liter/100km között van az átlag rátankolással.
A tdm viszont más tészta, amikor szinte szabályosan mentem vele, mert tdm-es gurulás volt, akkor 4,5-et fogyasztott (ráadásul ennek az egyik fele tempósabb menet volt: 120-130).
Motoros tempóban, túrázva 5,2-es átlag jött ki már sokadjára (ilyenkor is sok a nyelezés és a kanyar, 4000 alá nem engedem a fordulatot).
Városi használatban 6-6,5 a fogyasztása, persze ilyenkor azért nagyokat gyorsítok álló helyzetből, ilyet az sh amúgy se tud (nem a konkrét számokat akarom összehasonlítani, csak a különbséget mutatom). -
Szpilu__25
tag
válasz #50433536 #22337 üzenetére
Szia, szétszedtem ismét, a csuszkák tényleg beragadtak, szépen kicsit megreszeltem őket siklik már végig a pályán, viszont most reggel hasonló a helyzetem, lomhán gyorsul 5500ig felette már vonszolja magát lassan pörög fel. Mintha sokkal nagyobb súlyok lennének benne.
Ami volt benne csere előtt: Malossi variátor szíj, Dr pulley 15 grammos súlyok.(Gyári 15.5 gramosak),ami maradt fehér Malossi kontraszt rugó.
Amit cseréltem,kompletten variátor ház nyomólap csuszkák 14,5 grammos Malossi súlyok,külső variátor tárcsa. Gates új szíjra cseréltem. Gyári kupplung van még benne.
[ Szerkesztve ]
-
Szpilu__25
tag
válasz Szpilu__25 #22347 üzenetére
Egyébként f..sz vagyok mert marha hangos a szíj/visít. Este másik próba a régi Malossi szíjjal.
-
nyogo83
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...