-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21801 üzenetére
Köszönöm!
Egyébként már nagyon előrehaladt a madison felújítása, már csak a főtengely felújítására várok és lehet összerakni.
Ami eddig elkészült:
- hengerfej felújítás (síkolás, himbák felújítása, menetek javítása, szelepek és fészkek csiszolása, új szelepszár szimmeringek)
- henger hónolása
- dugattyú gyűrűzése
- generátor tekercs felújítása (tisztítás és impregnáló lakkal beitatás, 2 flakon kontaktspray + lakk)
- önindító felújítása
- két műanyag burkolati elem cseréje
- első lámpa foncsorozása
- vezetékek, csatlakozások ellenőrzése, tisztítása és javítása (megint 2 flakon kontaktspray)
- féknyergek és tárcsák szétszedése és tisztítása
- olajcsere (motor- és hajtómű),
- új durva- és finom olajszűrő
- új fagyálló folyadék
- új levegőszűrő
- új gyertya
- új trafó
- motorblokk és olajjáratok takarítása (nagy cumi volt, de kész van)
- új középsztenderEttől függetlenül szerintem megmarad az eredeti hiba és nem pörög 3-4ezer fölé, de akkor már csak a karbi és a CDI marad.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21802 üzenetére
Ahogy előttem írták, nem kell kenni semmivel... De ha már variátor...
Szarakodott mostanában a kuplungom, mondom, szétdöntöm gyorsan:
hátha van valami triviális hiba? De nem volt... Max. a J.Costa egy kicsit
nehezebben járt a kelleténél. Gondoltam, ideje a Dr. Pulley tesztnek.
Beraktam a gyári variót a 14-es pulival: kb. az első motorféken felborult.
Utána még sokkal szarabbul ment, mint előtte a J.Costával bármikor.
Újabb teszt: gyári varió, de nem gyári 17,8 grammos görgőkkel, hanem
a Leo Vince kipuffhoz kapott "15 gr"-osakkal... az idézőjel nem véletlen,
ezek valójában 15,8 grammnak mérlegeltek, ami azért nem mindegy.
Mindenesetre a motor könnyednek érződik, pörög mint a csocsóbábu...
Ám a kuplunghiba nem múlt el: túl hamar fog be, a gyorsulás nem igazi.
A mellékelt grafikont lehet elemezni, végáttételen szépen együtt mozog
a fordulatszám a sebességgel, ebből következik a végsebesség eltűnés:MÁS: kipucoltam a termosztátot, valóban el volt dugulva az egyik átfolyó
nyílása, mégpedig a szerelő mértéktelen pasztahasználata miatt. Grat...Szerk: ma este voltam tesztkarikán, tökéletes hőfokok. (Szivárgást nem
észleltem...) A termosztát gumitömítése hivatott tömíteni, nem a paszta![ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Mennye a robogos amator versenyre, mert akkora jo buli....
Motoros topikba siman beirtak a csapat tagokat.Eleg vicces profi szerelok ellen versenyezni.
Ooo lehet ezert nem tud nagyobbra noni az erdeklodes?
:) -
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Azt az infót kaptam az egyik gépműhely ből, hogy a yamaha magesty 400-ban ugyanaz a főtengely van, mint a madison 400-ban. Tudtok erről valamit?
Előre is köszi! -
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #21805 üzenetére
Mivel nincs kikötés, hogy ki szerelhet/versenyezhet,akkor jelentkezni fognak azok is akik nem csak a garázs körül gurulnak és nem a neten szerelnek minden motort.
Akkor is nagy kontraszt lenne, ha nem "profi stáb" volna ott, hanem sok Pistike aki megy 1-2eKm-t pályát sose látott, míg lenne pár ember aki pályázik, sokat gurul fejleszti vezetéstechnikáját.
Valaki komolyan, más meg jó bulinak veszi ezt a versenyt. Ennyi.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21806 üzenetére
Ez az infó azon a tévedésen alapulhat, hogy azt hiszik, bármi köze van a két
blokknak egymáshoz, pedig valójában nincs. Ahogy korábban magad is írtad,
és a saját szemeddel is láttad: ha vmihez, a Burgman 400-hoz van köze.Mosquito34: ha számodra a bulit elrontja, hogy nem te nyered, akkor nyilván
nem jó buli, így ki kell hagyni. Engem mondjuk soha nem is érdekelt dolog.
(Jó, én pont a garázs körül szoktam gurulni, és csak a neten szerelgetek.)Szerk: ma a technikás egyenesben gyorsultam egy Bömbivel. Nyomta neki,
és simán tartotta a 0-100-at... Sajnos a motor ezzel a hajtással, keverékkel,
kuplunggal, vagy én nem tudom, mivel, de közel nem tudja azt, amit anno...
Ha 8.6-ot megyek, valószínűleg lemarad, de lehet, hogy nem is parkettázott:
valami nagy batáros kombi szar volt. A következő lámpa után nem láttam.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nem kell beszarni. Bele kell rakni a munkát és lesz eredmény. Kell pár év mire összejön, de addig is rengeteg élményt ad és sokat lehet fejlődni.
Az meg alap hogy egy amatőr versenyen is olyanok fognak az elejében menni akik bőséges erőforrással és tapasztalatokkal rendelkeznek. A munkát és energiát belerakták ők is. Azon meg fölösleges sírni hogy sok pénz kell. Ez technikai sport ami drága minden szinten. Akinek van lóvéja az jobb motort tud építeni sok sokat tud edzeni. Ez van.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz yodamastah #21810 üzenetére
Eszem ágában sem lett volna eredményt elérni, ennyire ügyes sem vagyok, meg a súlyom is, khm. Egy kiegyensúlyozott verseny pont elég. De már első versenyek óta egykori versenyzők (jaj de jó, pont lejárt a szuperlicensz, biztos elfelejtett mindent:D) meg szervizek és szaküzletek dolgozói (nyilván minden támogatás nélkül) vannak főként jelen.
Végülis így is kiegyensúlyozott
Nem fáj, elengedtem már régen, robogót is letettem, csak az első írások nem ilyenről szóltak.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Az előző "mester" mégsem csinálta meg a főtengelyemet. megint itt van nálam szétnyomva.
Már kilenc főtengely felújító műhellyel beszéltem és a madison csúszócsapágyas főtengelyét egyik sem vállalja felújítani. Azt mondják, ha tűgörgős lenne, már vihetném is.Ismeritek Szikszai mestert a XIV ker. Cserei utca 6-ban? Állítólag ő vállal ilyen főtengelyt is és már nagyon régi műhelye van, sok tapasztalattal. Pénteken délelőtt oda készülök.
-
DigitXT
félisten
Ha felteszem, hogy egyik első teló elfosta magát, az okozhat imbolygást?
Ilyen lassú dülöngélésnek érzem, egyenesben, mintha részeg lenne a gép.
(Nem mindig, de már többször feltűnt, és most észrevettem, hogy dzsuvás
a jobb oldali teleszkóp szár: szerintem az sok jót nem jelent. A bal tiszta.)Szerk: egyszer volt már felújítva, de tudjuk, hogy milyen utakat kell bírnia...
Rákerestem, hogy annak a felújításnak is már lassan 5 éve. Majdnem 20
ezer km-rel ezelőtt volt, és ezek - zömében - budapesti kilométerek voltak...Szerk2: Kék Hold csinálta, szerintem tökéletesen, megint oda vinném.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
Jó reggelt mindenkinek
Kérdezném, hogy a Yamaha Majesty 400 gyári kipufogó dobja jó lehet a 250-s Burgmanra ?
Tudom illeszteni kell majd , de ez lenne a legkevesebb.
A cserének az oka, hogy az enyém kicsit hangos, mintha csopper lenne, a majestyé meg halk kis finom hang
jó árba lenne egy , ha jó lenne -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21813 üzenetére
Szerintem, ha ki is verődött valamennyi olaj a felső szimeringnél, akkor is maradt benne valamennyi. Egyenes úton közlekedéskor pedig kevés szerepe van, a rugó tart és az olaj nem is dolgozik a furatokban. Szerintem az olajfolyás nem kéne hogy imbolygást okozzon egyenes haladáskor sík úton. A legtöbb ember észre sem veszi, ha az egyik teleszkópban nincs olaj, csak a kiverődött fekete löttyre figyelnek fel. Én inkább gyanakodnék mechanikai hibára, mint kerékcsapágy, kormánycsapágy, teló villa rögzítő csavarok....
és ami nekem is volt, a hátsó kerék oldal irányú mozgása. Menet közben furán viselkedett, mint aki berúgott. Az egyik hátsó motor tartó szilent elöregedett és hézag keletkezett, amitől oldal irányba tudott mozogni majdnem fél centit. Persze álló helyzetben nem vettem észre, mert a kipufogó középen tartotta a motort. Mikor leszedtem a kiput, akkor tudtam oldalra mozgatni a motort a hátsó kerékkel együtt.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21817 üzenetére
Mit ir a manual minositesre, tipusra?
Olyat tegyel bele.
olcso es jo olaj -
Szpilu__25
tag
Srácok lecserélem a hűtővizet. Kymco oldalakon nem találtam semmi olyat, hogy mi a pontos gyári összetevő. De nem tévedek sokat ha az újabb fagyálló keveréket rakom bele? G13?
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #21822 üzenetére
Én bele öntöttem a mínusz 30 fokosra kevert rózsaszín fagyállót, ami a kocsimhoz is van. Rosszul tettem?
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz csongi #21816 üzenetére
Köszi a választ
15 ezer volna az új kipufogó, ha elkezdi a kipufogós szétvágni, szigetelést beletenni és összevarrni, szerintem az is benne lenne ennyiben
nem de bár?más
A meleg indításra további fejlemény, ma kicseréltem az olajat ELF T4 10/40-s olaj került bele (ezt adták mint gyári olaj) , gyári olajszűrő és csere után melegen is pöccre indul a motor, akárhányszor indítottam
ez létezhet, hogy a motor olaj ilyet okozhat ?[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Keresgettem, nézegettem és rátaláltam a Suzuki Burgman 650-re, 2002 évjáratú gépek mennek 520-650 ezer között.
Ezen típus is ajánlott?
Vagy van valami típushiba amire érdemes odafigyelni?Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
#50433536
törölt tag
válasz Gaboman #21825 üzenetére
Én nem ismerem a 650-est, de azt tanacsolnam, hogy vásárlás előtt mindenképpen nezesd át a sajat szervizeddel, ahol leszedik a burkolatot es megmernek, ellenőriznek egy csomó mindent. Sajnos ez az egyetlen módja, hogy megtudd a valódi műszaki állapotát. Ha az eladó nem megy bele, akkor már tudhatod hogy elhallgatott valamit és jobb ha motor nélkül tavozol.
Tényleg igaz, hogy drágán kétféle motort vehetsz, jót es xart.
Az ilyen huszonéves mocik hamar szoporollerré változhatnak, erről többen is tudnának beszélni ezen az oldalon.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Gaboman #21825 üzenetére
Abból a K5-től azaz 2005-től és Exetutive-t érdemes venni.
Szíj szokott szakadni, kb 60-70eKm környékén,cvt váltóban a műanyag fogaskerekek szoktak eltörni/kopni,cvt-ben az ék szintén. Olyan ~250eFt ennek javítása munkadíjjal együtt,de ha Amerikából rendeled az alkatrészt akkor a feléből megvan. Út mellett ezt nem javítod meg! 2db ilyen gépem volt,imádtam de ez a szíj,hogy mikor szakad el,mindig motoszkált bennem. A kintről behozott ilyen gépek,mondhatni mind időzített bomba,ha csak nem cseréltek már benne bizonyítottan szíjat/fogaskerekeket. Hozzá képest az SW 600,egy tök egyszerű szerkezet.
Hehe itt az egyik Burgim. [link]Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz -Mosquito- #21829 üzenetére
Köszönöm neked is a segítségedet és a többieknek is.
Akkor még mindig az SW 600 a másik márkákhoz/típusokhoz képest.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
DigitXT
félisten
BLOG: "atomjaira" szedtem a kuplungot: kicsit dzsuvás volt, de semmi extra...
(Megjegyzem, ilyen szinten még sosem szedtem szét, de jó móka volt...)
Szerk: jah, bedobtam a gyári kontrasztot a Polini helyett, kíváncsi leszek rá...A Malossi kuplungról meg a "lejövőfélben lévő" pofa a kezemben maradt. Csak
a szentlélek tartotta. Az tuti gyári hibás volt, látszik, hogy megfolyt a ragasztó.
Viszont elnézve ezt a ragasztás dolgot, és hogy gyárilag is elbaszarinthatják...
Tulajdonképpen semmi ördögtől való nincs abban, hogy egy megfelelő cégnél a
tapadó pofákat felújítják (praktikusan újat ragasztanak rá).Mondjuk fékbetétnélDe ha csak annyi a kuplung baja, hogy az a pár
nagyon fillérbaszásnak érzem.
kopóréteg megkopott... hát istenem! Felesleges annyi vashulladékot gyártani...MÁS: fél év után először vettem le a jeladós "szelepsapkákat". (Fújtam 0.2-t
mindkét kerékbe, inkább legyen egy picit több melegen, mint hűvösben kevés.)
VÉGÜL: szilentekkel foglalkozó céget tudtok? Ahol nem horror áron dolgoznak,
és lehet választani pl. két keménység közül? Nem biztos, hogy a legdurvábbat
akarom, mert az jobban áthozná a motor rezgéseit a kasztnira. Viszont a gyári
iszonyat puha*, szóval a kettő között lenne az igazi: anno több cikket olvastam
erről, de most nincs előttem a hely, ahova vinni érdemes, hátha vkinek fejből.
(Esetleg már csináltatott ilyesmit akár autóban, akár korábban más motorban.)*: mondjuk amíg szét nem szakad, jó, de amikor kiszakad, akkor pláne szar...
De pl. a nagyobbik "szemre" jó, de elcsavarva látszik, hogy szét van repedezve.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #21833 üzenetére
Eddig is beteteztem a kuplung pofakat. Fele penzbol megvan.
Egyig nehezebb feladatt, a megfelelo ivre csiszopni a pofakat.
Illetve megfelelo hezagot beallitani a haranghoz.
Kuplungba valo ferodollal nem vettem eszre jelentosen eltero mukodest a gyarihoz kepest. Egy picit hamarabb betapad.Itt mar linkelte valaki, poliuretan habbal hazilag keszitett szilentet.
En siman beprobalnam :).[ Szerkesztve ]
-
-
kcsa
veterán
válasz yodamastah #21841 üzenetére
Az csak pluszpont
Viszont nincs gond akilövésselgyorsulással :D -
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #21843 üzenetére
Tehát ha csúszik a kuplung, nem javítani kell, hanem venni másik motort.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #21844 üzenetére
Nem másikat, még egyet!
Gondolkodom rajta, hogy eladnám a már Topicban is sokat megénekelt Cygnust. 125ccm 4T, 1996-os évjárat, magyarországi forgalomba helyezés, nagyjából valós ~45+k km, kb 1 év műszaki.
Szerintetek mennyit érhet? Olajat azért csipkedi, illetve esztétikailag nem a legszebb, cserébe megbízható.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #21845 üzenetére
Hát én most erősen pénzhiányban szenvedek, szóval meg sem merem becsülni
a reális eladási árat, de amúgy legutóbb tényleg jobb volt, mint 1 évvel korábban!
(Még kicsit várunk, párszor szétszed, összerak, és jobb lesz, mint az új...)MÁS: kíváncsi leszek a szilentre Lenkey verzióban. Pár nap, és kiderül. Sütniük
kell, szóval nem lesz olcsó, de még mindig olcsóbb lesz, mint a gyári volt... ami
egy évet bírt ki kb.? Bár tudom, ha mozog a motor segge, venni kell egy GSXR-t.
Ha meg nem megy jól a Gixxer, akkor nem AFR tuning kell, hanem Hayabusa...Szerk: turbo.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Ma találtam egy 2001 T-Max 500-at, amire garanciát is vállalnak, le volt szervizelve, most kérdem le a szervizt.
Szerintetek milyen gépek, vállalható?
Mennék is megnézni milyen, de ti ajánlanátok?[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
DigitXT
félisten
válasz Gaboman #21847 üzenetére
Iszonyat drága gépek, alkatrész is drága. Csillió éves: karbis, ha húzod
neki bezabál 9L-t, simán... Amúgy futómű penge, robogók között egyik
legjobb, ha úgy tetszik ez inkább motorkerékpár CVT-vel, mint robogó.*Természetesen sokunk álma, bár kevesen próbáltuk, főleg az ára miatt.
De mivel ez a szopóroller topik, pont jó lenne ide egy olcsó T-Max.
Ha megveszed, egy jelentkező már van is próbakörre: cserébe mehetsz
a méltán híres Madisonnal, ami sajnos már nem tudja azt, amit régen...
(Pl. T-Max-ot reggelizni.)*: cserébe a csomagtartó jelképes.
Szerk: a konkrét példány most került be az országba (valóban, ahogy
írja a leírásban), szóval az előéletéről az ég világon semmit nem tudni.
Az óraállás szinte garantáltan kamu, de ezt gondolom sejtetted.Szerk2: videón alapjáraton forgatja a kereket, ez sok jót nem jelent...
(Esetleg az lehet, hogy hideg, és még szívatón van, akkor. De amúgy
tipikusan sz*r hajtást jelez, pedig a hirdetés szerint most lett felújítva.
Kérdés, hogy mit ért felújításon. Varió, görgő, szíj, kuplung, minden?)[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz DigitXT #21848 üzenetére
Természetesen a kilométerben én sem hiszek.
Azért szopni nem szeretnék vele.
Természetesen próbakörre odaadom ha úgy alakul.Megmondom őszintén ez és az SW600 között rágódom.
De annál is lehet ugyan ilyen szívás, ilyen árban mennek azok is ebben az évjáratban, és arra sincsen se milyen garancia, ugyan úgy mint egyik használt motorra sem.
Ha a szerviz tényleg megcsinálta ezeket, és cserélve lettek akkor merészebben mennék neki a dolognak.
Persze attól bármi előjöhet rajta, mint minden más motornál is.yodamastah Mint ahogy a 90%-a a használt autó és képes motor hirdetéseknek.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)