-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Sajnos kisebb-nagyobb akadályok jöttek közbe. Így a műhely még nincs kész, de alakul. A weboldal készül, árlista már megvan Szerszámok beszerzése folyamatban, illetve tárgyalunk még a hely tulajdonosával.
Ja és a best: Ellopták az összes szerszámunkat, így mindent újra meg kell venni.
Plusz a saját szerszámaimmal bontották el a Madisont és vitték el minden értékes alkatrészét.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Most te B125-öt csinálsz?
Azért annak a rutinja nem egészen ugyan az, mint egy A2 vagy korlátlan rutin. Na nem mintha nehéz lett volna, de a kezdők bénáztak.
Legalábbis amiket ma láttam. Hornettel többször lefulladtak. És társai... A 250-es Suzuki tényleg eléggé bicikli szintű volt, hamar "kinőttem". (Azzal nem lehet A2-re vizsgázni, túl könnyű, és gyenge). Ha nem tudtam volna, hogy 250-es, simán rámondom, hogy egy erősebb 125 Csak a hangja szebb volt a 2 henger miatt (a másik 1 hengeres volt).A CB400 már komolyabb volt. Súlyra is, teljesítményre is. Sajnos se a fordulatszám mérő, se a km óra nem ment, úgyhogy lövésem sincs, hogy számokban mit tudott, de érezhetően ment.
Egy olyat el tudnék képzelni túrázásra.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Itt is hasonló Suzukikkal mentünk. Recsegett-ropogott, csúszott a kuplung. Nem maga a feladat, hanem a motor nehézsége lehet az, ami egy kezdőnek bonyolultabb. Azért a Suzukival könnyebb volt "játszani", bár nekem a CB jobban tetszett. Igaz, az is kezes gép, nyolcasnál volt, hogy koppant a kormány a tankon
Mindegyiknek az volt a titka, hogy lassú menetben játszani kellett a kuplunggal, különben rángatott.
Egyébként tényleg nem nagy szám a rutin, de tetszett a mai óra, főleg, hogy egyszerre 5 motorosnak tartott "oktatást" az oktató, így ismerkedés néven "csapathattam" egy kicsit mindkét motorral
Igaza van Canniballnak, nem kell nyolcas, mert már van jogosítványom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Apriliával hasonló kedves tapasztalataim vannak - Leonardo esetén a légszűrőházból kimenő cső bordázott, hogy rugalmas legyen, de hajlamos eltörni. Egy kb. 30 centis műanyag kis sz.rról beszélünk - ezért ha jól emlékszem 10k felett fizettem. Amikor egyik szelepet is cserélni kellett, és meghallottam a darabárát, elhatároztam hogy soha többet Apriliát nem veszek
Szilentet amúgy gyártanak is méretre csomó helyen. Egy próbát megérhet, főleg hogy töredékáron lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Bocs, lekéstem közben, mert a másik topicot olvasgattam: szerintem akkor már "kicsit" többért ezt nézd meg: [link] A másik sem lenne sokkal kevesebbe lepapírozva, plusz még a macera és utána járás...
(#1301) HGabor89: miért szégyen az? Két éve azért "harcoltunk", hogy a többi európai országhoz hasonlóan legyen olcsó motorozási / jogosítvány szerzési lehetőség. Lett szerencsére . Ha nem lett volna, én ma nem motoroznék.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
longwild
aktív tag
Nem tudom, hogy karbis vagy injektoros, de általános alapszabály:
- motorhoz minden gyári kulcsa legyen meg és a kódkártyája is - ha injektoros, ecus a gép, akkor a mesterkulcs nélkül később semmit sem tudsz majd javítani rajta
- 125ccm - mire fogod használni? Egy személynek jó lehet, de két személyben ne gondolkodj szerintem.Típusbajok, amit tudok mondani, igaz a nagyobb testvéreknél:
- kormánycsapágy 10e km-ként cserés tud lenni -> érdemes lecserélni nem gyári alkatrészre, hanem jobb minőségűre
- vízpumpa (ha van rajta) szokott gyöngyözni és általában cserével javítható, minden más csak tákolás
- injektor, lambda szonda általában jó szokott lenni, ha nem, akkor az ECU jelzi a muszerfalon egy narancssárga piktogramon (gyújtást ráadva nézd meg, hogy nem-e kötötték ki, akárcsak az olajlámpát)
- első teló olykor szokott gyöngyözni, valakinek 10 évig sem - sokan nem tudják a magyarázatát...
- ha ECU-s, akkor a nagyokhoz hasonlóan itt is minden egy pici fém házba van összeintegrálva. Ha ezzel kapcsolatban valami hibát vélsz felfedezni, akkor hagyd ott a gépet (itt jegyezném meg, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hidegen magas alapjáratot nekem is az alapjárati léptetőmotor rakoncátlankodása okozza :p ) Lehetséges hibák:
- bizonytalan alapjárat akár hidegen, akár melegen.
- Hidegen indítva néhány perc után sem visszaejtett fordulat ->magas marad -> próbakör végére már esetleg olyan magas lesz, hogy nehéz lesz megállni vele, mert a kuplung fogni fog a magas alapjárat miatt.
- kiakadó km spirál, mutató össze-vissza kavirnyászik, vagy fekszik menet közben is.
- ennél a típusnál a duda be szokott ázni, rohadni olykor. Ha dudáláskor víz alól hallatszó dudálást produkál, akkor vagy a gombja cserés vagy beázott/rozsdált a duda, ami szintén csere.Általánosan:
- mint minden robogó, itt is a hátulja kaphatta igazán a terhelést, nézd meg, hogy a hátsó telők milyen állapotban vannak. Ha nagyra van téve az előfeszítése, akkor már gyanakodhatsz, hogy kezd kukás lenni egy személy alatt, vagy ha olasz, akkor sokan ültek rajta rendszeresen -> egyik sem jó túl jó
- kipufogó hidegen vagy melegen mennyire fűstől (kicsit is kékes vagy párás, akkor nem venném meg)
- kipufogó vége mennyire fekete -> ha nagyon, akkor olajat csipeget vagy zabál. Első még ok lehet, utóbbi nem
- próbakörön a hirtelen visszaengedett gázra ne legyen semmilyen furcsa hangja a blokk irányából
- szokásos robogó nyűgöket is nézd meg: ha leállítva tologatod és nagyon csörög a váltó felül, akkor görgők és valószínűleg szíj is cserés lassan
- futásteljesítményre utalhat a tárcsa vállassága esetleg - ha nagyon kopott, akkor a km kamu benne (bár ugye tudjuk, hogy egyébként is az), ámde majd cserélned kell nem kevés pénzért.[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egy fenét: ha náluk vettem volna, akkor nem 220k lett volna házhoz szállítással együtt, hanem 400k házhoz szállítás nélkül.
Hahu-n találtam tavaly április legvégén.
(#1937) kcsa: Kicsit? Konkrétan rozsdaboglya volt, ellentétben a netre felpakolt, valószínűleg évekkel azelőtti képekkel...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
Minden kereskedő köteles fél év garanciát vállalni a MOTOR alkatrészekre. De ebbe az már nem tartozik bele tudtommal, hogy szíj- karburátor, vagy bármi más miatt megáll a gép. Csak a motorblokkra kell a garancia.
Egyébként sok szerelő (köztük az ,,enyém'' is) vállal olyat, hogy elmegy és megnézi veled a motort.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Mikor a ritkaság elindult, ő is ráhúzott a gázra
Egy ilyesmit mi is csináltunk hétfőn... Én jobbról, huszi középen,
balról jön egy Majás futár: kérdezi, hogy mekkora a Madison...
Mondja neki huszi, hogy 400: látni a futáron, hogy gyorsulni akar.
Elindul. Én is. Huszi meg áll. A lámpa meg piros. Jó, hogy senki
nem volt már a zebrán, mert szépen előre ugrottunk ~5 métert.
(Aztán a zöldre tudtunk gyorsulni egyet, persze esélye sem volt.)Meg akartam kérdezni, hogy mekkora Maja (rendszámos volt), de
aztán inkább megvártam huszit, elvégre együtt mentünk Safety-re.
(Már gokartozni, motorozni rövidgatyában nem is engedtek, hehe.) -
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tűnik rossz vételnek, ha valóban jó az állapota! Nagy kerekű, szép, a dobozok meg egy kirándulásnál kincset érnek.
szerk: mivel írja hogy irányár, ráadásul névre írva: 250-ért elhozni akár főnyeremény is lehet.Bocs, ezt benéztem...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Ha megveszed azt a Madisont, tuti kölcsön fogom kérni a plexit, tesztelni.
Amúgy az enyém is a Wilker Hondából van, áttételesen -> tapasztalat nincs.Mondjuk nem venném meg, mert régi: nagyfülű, elakadsz vele az autók közt.
Vadásznék egy picit fiatalabbat, amin már külön van a tükör a kormányon. -
csongi
Topikgazda
Hat pont le van hajtva nagyszervizig. Minden cseres, gyertya, szurok, fekfolyadek, hutofolyadek, Olajok, szij vario,a kuplung is lehet a vegehez kozeledik.
Ebbol az arbol engedni kellene neki. A fekeket at nezni, attol mert valla van meg hasznalhato a vastagsagtol fuggoen. Ha mar le van kabatolva akkor elektromos csatlakozok atnezese.
Mielott elhozod toltest meg kellene merni.
Ezzel meg kalkulalj es elvezet lesz nem bosszusag.
A festes nem erdekes, azt ugyesen kezzel fel lehet polirozni, sokat javit rajta.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron