-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #2000 üzenetére
Nem volt most időm visszaolvasni, mi is a kérdés?
Nexus-on szakadt el egyébként a Malossi szíjam, koppra 12.000km megtétele után. Nyilván nem bontogattam deklit 1000-enként h megnézzem milyen állapotú, de ahogy a nagy könyvében is meg van írva, 12.000km-nél ledobta magáról.
A szíjszakadás egyébként csak rendkívül ritka esetben okoz főtengelytörést, vagy ferdülést, max. ha beszorul a variótárcsa felső éle és a blokk közé, de 99%-ban úgy ér véget h feltekeri a szíjfoszlányokat a varióra.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #2026 üzenetére
Hm, köszi.
Gondolkodtunk kollégámmal, h veszünk-e, ugye nyár elején vett ő is unszolásomra egy 180-ast, de youtube postok sem voltak valami meggyőzőek, és na, tizenezer pár műanyag bumszliért nem kevés pénz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #2039 üzenetére
Jahm írtam én 2x is a srácnak aki tud olcsóbban, de cseszik válaszolni, pedig már csak egy árra lettem volna kíváncsi.
Noh igen, ezt annó többször is tárgyaltuk, 100-ig megy úgy mint bármelyik 400-as 4t, sőt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #9855 üzenetére
Pont a minap említettem meg, 1 kivétellel a motoros topik minden aktív tagja japán motort hajt és több mint a fele Honda-t. Csak jelent valamit.
DigitXT
Pedig a Honda robogók is ott vannak a top megbízható kategóriában.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Hauptmann #9864 üzenetére
Nekem ezt magyarázhatod, két Honda-m is van , sőt, én bevallom h Honda buzi vagyok. Ha valamiben hiszel, az működik. Ettől függetlenül a "Honda nem romlik el" nem csak valamiféle suttyó által felkapott szállóige, autóknál a motor megbízhatósági mutatókban szinte minden évben az elsők.
Persze van aki teljesen elborult komolysággal terjeszti, én inkább csak amolyan gag, poén kapcsán szoktam benyomni és figyelni a reakciókat."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz ludsimon #10110 üzenetére
Te tényleg nem veszed észre magad?
Őszintén kíváncsi lennék, h vannak-e barátaid, vagy egyáltalán a középiskolát elkezdted-e.
Elképesztő amit csinálsz. A postjaid 99%-a flame-et, szemetet generál, mániád feszkót és a vitát indítani, társaságot bomlasztani. Mintha nem kapnál elég figyelmet otthon és itt próbálnád ezen hiányt pótolni.
Nem értem egyáltalán mit keresel még itt ilyen deviáns viselkedéssel?!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #10200 üzenetére
Annó Kakucson az egyenesben én mentem sport módos Burgmann 650 ellen, Malossi variós Nexus-szal, fej fej mellett mentünk.
mod.
Jah igen, Attis a Jcosta-s, PC-s Nexus-szal viszont elment a Burgmann-tól, persze ehhez az is hozzátartozik, h ő kb 170cm és 65kg.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #10218 üzenetére
Annyi meg hozzátartozik, h az enyémben volt egy BMC szűrő, illetve a teljesen nyitott dob, ami a leírások ellenére sokkal jobban engedte forogni a motort.
Rendeltel bele Jcosta variot? Az kemény holmi, viszont szó szerint falja a kúpos ropsulyokat. Attis anno 3000-enkent cserélte őket. Viszont cserébe tényleg brutálisan megnő a gyorsulás.
Aztán megunta a tuningot o is es átült 2010 korul egy VFR-re.Moszkito
Illesnek hívják a srácot. Rég volt mar, vagy 6 éve, de arra emlékszem h Attis 1x biztosan elment a Nexus-szal.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
runner 125
nagyúr
Tök jogos, városba nem való még nagy váltós motor sem. Engem taszít a városi használat a Honda-val, amennyire lehet elkerülöm. 100 méterenként 1-2-3 és 3-2-1 vagy üres, egyszerűen nem kényelmes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz lehella #10287 üzenetére
Egyértelmű, ha praktikumról beszélünk, akkor az autó kényelmesebb. Eleve befértek 5-en, csomagok, miegyebek. Viszont azzal javarészt azt várja mindenki h minél előbb célba érjen. Míg motorral pontosan fordítva, ott maga az odaút is élvezet, élmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nem értem, h nem tudod érteni a Honda alkatrész felárát.
Elvégre motor berkeken belül prémiumnak számít. A CocaCola is 3x annyi (gondolom, egyiket sem iszom), mint a Coop-os, vagy Spar-os kóla, mégsem értetlenkedik senki. Volvo-hoz 250k egy xenon-os első lámpa, míg Dacia-hoz adnak 20.000ft-ért és még sorolhatnám.
Ennyi, ezt el kell fogadni. Ha meg valaki értetlendkedik, ne vegyen Honda-t. Van számtalan olcsóbb alternatíva.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz huszi.gyb #11083 üzenetére
Ha egy trafit raknak fel és szemből kapod el, akkor nincs probléma. Az elmúlt 1 hónapban kétszer is beleszaladtam 1-1 trafiba, de nem volt odébb rendőr aki kiszedett volna, szemből meg annyi képet csinálnak rólam, amennyit szeretnének.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz huszi.gyb #11139 üzenetére
200km-nél azért többet is le lehet nyomni robival. Viszont az a fogyi roppant baráti.
Hétvégén egyik barátommal mi is gurultunk egy nagyobbat, megjártuk Szerbiát, 1240km lett a vége.
Pihenő."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Grillo #11189 üzenetére
Nézz használtat is, anno en ugy vettem a Bering borszettem kb. 1/4 áron az uj árakhoz képest, azóta is tökéletesek, igaz minden motorozás utan bogartalanitom es borapolozom. Kepesmotoron, jofogason, vatéran lehet jo businesst csinalni, főleg így szezon vége fele.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz csongi #11192 üzenetére
Tudja franc h csinálják, ruhatisztítóba szezon alatt be szoktam adni általában havi 1x, érzetre, illatra, biztosan csinálnak vele valamit. A külsejét pedig mint írtam sima bőrápolóval (Autoglym, autóhoz is ezt használom) szoktam átkenni.
Újonnan biztosan nem adtam volna ki kb. 220k-t a gatyáért és a kabátért."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
runner 125
nagyúr
válasz Attilaro #11331 üzenetére
Nekem volt annó 500-as Nexus-om, illetve mentem többel is, nem most volt, de ha jól rémlik olyan huszon km/h környékén van benne egy nagyon pici rezonancia (ami leginkább a kormányon érződik), de ez a nagy ccm-es 1 henger velejárója.
Matt fényezést nehéz újítani, pontosabban inkább úgy mondom, h ragyogó fényűt nem lehet belőle varázsolni. Rendszerint egyébként a matt fényezések is kapnak lakk bevonatot, csak matt lakk formájában, szóval ha enyhe karcokat szeretnél eltüntetni róla, véleményem szerint arra van lehetőség, csak normális szakit kell találni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz Burt1793 #11549 üzenetére
Uf, 800k egy 300-as robiért?
Egy ilyennél nálam valahol 450-500k környékén lenne a lélektani határ, pedig tech buzi vagyok és a jót hajlandó vagyok megfizetni.
A 180-ast úgy 5 éve 270-ért vettem és megy úgy, mint egy 300-as SH, persze a fogyi nem 3,5 liter."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #11555 üzenetére
30.000km alatt az olasz rettenet sem hagyott ott sehol.
Egyébként nincs gond a márkafanatizmussal, sőt, megértem, nem véletlenül van VFR-em és HR-V-m, de ettől függetlenül robogó iparban nem kérdéses az olaszok szerepe. Olasz népautóért egy vasat sem adnék, de a robogóik jó része nálam egy szinten van a Honda-val.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Burt1793 #11572 üzenetére
A kor engem soha nem érdekelt. Mindig is állapotot vásároltam mindenből. Ebben a kategóriában mondjuk 450-500k körül a 400-as, 500-as Beverly-t venném. Ccm-hez képest kicsi a teste, nagy kerekű és még jól is megy.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Brogyi #11577 üzenetére
Kategória miatt linkeltem első sorban, de magadból indulsz ki. Egy 400-as robogót nem mindenki vesz napi ingázásra. Van aki céges autóval jár dolgozni, van aki tömegközlekedik, s csak hétvégén robog. Évi 4-5000km-es, szezonális használat mellett reális lehet a futása. Persze import motornál ennek kisebb az esélye, de így elutasítani egy látszólag korrekt állapotú robogót nem helyes, csak mert le van mosva és van rajta új gumi.
24.000km-t egy 400-500-as robogón a gumigarnitúra nagyon nagyon lágy használat mellett bír ki, de cserélhették defefekt miatt is, stb. Mondjuk a választás szar volt, de gondolom occsón hozzájutottak."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
Hejj,
Jó rég jártam erre, ahogy látom a régi arcokból azért vannak még jó néhányan, aminek örülök, talán van aki emlékszik még rám.
Pár hete jó pár év állás után végre leporoltam a jó öreg 180-ast, amit kellett rendberaktam:
- Kipufogót homokfújattam, majd újrafújtam 2 rétegben hőállóval (az akkusav túlfolyót átvezettem a blokk alá, ugyanis gyárilag pont úgy van kivezetve h a kipu könyökre csöpög rá.. persze h fröccsenés szerűen kezdett el rozsdálni..)
- Kapott új szíjat
- Új csúszkákat
- Új görgőket
- Új légszűrőt
- Új membránt és szívócsonkot
- Új gyertyát
- Új Yuasa akkut
- Új középállványt (a talpára vágtam gumilapokat, h egy részből ne legyen hangja ha felhúzza az ember, más részből ne verje össze a talaj és ne rozsdáljon..)Ennek örömére ma meghajtottam, lemostam és csináltam róla pár friss fotót.
Jelenleg így fest a kis ribanc:
Természetesen még most is gyári, kivéve a kis plexit, persze az is gyári, csak 50-esről van, a nagyot lefóliázva elraktam.
Továbbra is azt kell mondjam, h még a VFR-ről átülve is vigyorgok rajta, 92kg-m alatt a 140-et leforogja óra szerint. A kis kerekek és a robogó futómű miatt 100 felett már más a "funfaktor" ..
Megy az idő, már 6 éve van meg és most volt 14. Egyelőre nem terveztem h megválok tőle, bár ha el is adnám, minden bizonnyal a mobile-n, kint. A faceliftes utolsó darabok már 3000 euro fölött járnak, örömömre.Akit érdekel még pár nagy fotó: Drive.
Márk
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17253 üzenetére
Kösz kösz mindenkinek!
Lepacsiztam? A csávó tuti skizó. Én tök más arcát láttam amikor Andrissal elmotoroztak hozzám. Aztán másnap már postolt egy, az akkor mutatott személyiségének totál ellentmondásosat.
A hosszú állást egyébként nem a mostani állapotában kell sajnos elképzelni. Mocsok sok időm és munkám van benne, h újra így néz ki, szóval a leporolás túl egyszerű kijelentés volt részemről.
2011-ben amikor elcsúsztam vele, másnap szétkaptam, h gyári színkód alapján viszem fújatni a jobb oldalát, illetve azonnal rendeltem a gyári matricaszettet, jobbos tükröt és jobb oldali műanyag elemeket, amelyek végül az azóta megszűnt euroscooter.nl-től jöttek Hollandiából, harmad áron a hazai árakhoz képest.
Nah a fújásból az lett, h a gyári színkód 4 egymástól független fényezőnél is ugyanazt a tök más szürke árnyaltot hozta, míg a sárga részt rögtön elsőre, az első fényező eltalálta. Kínlódtam vele egyfolytában, mondhatni éveken át, próbafújás volt vagy 15, rendeltem flakonos Piaggio logós 121 Cenere Opaco nevű sprayt is drága pénzért, meg sem közelítették a gyári színt..
Nem akartam, de elhatároztam h akkor nincs más hátra, mint venni egy gyári új idomot 80k-ért. 2003-at nem most írtuk, volt (és azóta is van 1) a Tutti Moto Kft.-nél, lebeszéltem velük mindent. Kihangsúlyoztam h ennyit kizárólag akkor vagyok hajlandó fizetni érte, ha zacskós, karcmentes idom. Mert bontott, fújnivalót találok már 5000-ért is.. noh meg ott az enyém, amin volt egy kis nyúzásnyom. Végig állították, h hiába 2003-as gyártás, polcon állt. Ok, utaltam, másnap jön a telefon, h elhozták a központi raktárból, a zacskó végig szakadt és a "tárolás" nyomot hagyott rajta. Ezzel el is úszott az utolsó lehetőségem, őszintén szólva kicsit be is sokalltam, így azt az évet még végiggurultam vele, a maga Terminátor arcával, az-az konkrétan nem volt a jobb oldalán sehol idom.
Következő évben lejárt a műszakija, aztán kaptam egy jó álláslehetőséget, így jött a munkahelyváltás, sokkal kevesebb szabadidő, több utazás, stb. így szó szerint standerre került, majd letakarva eltöltött jó pár évet szétszerelve a garázsban.
Persze 3-4 havonta rákerestem mindig neten, hátha találni gyári idomot valamerre, bújtam az ebay-t is, bár onnan kevésbé akartam kockáztatni, aztán 2015-ben egyik este böngészve a hahun megláttam a Honda-t, amiért másnap reggel 9-re mentem is, így még kevésbé jutott rá figyelem.
Míg nem idén annyira megsajnáltam szerencsétlent, h elhatároztam, márpedig megoldhatatlan helyzet nincs, valahogy lesz ennek olyan színe, még ha 100%-ban nem is, de legalább elsőre tűnjön úgy nekem is.
Mintha a sors is úgy akarta volna, munkábamenet tavasszal az egyik győri fogorvosi rendelő előtt megpillantottam egy 2016-os, első blikkre szinte ugyanolyan matt grafit fényezésű 650-es Burman-t. (Google kép.)
Na másnap már a Runner, jobb oldali taposónál lévő szervizablakával a táskámban mentem dolgozni. Reggel már ott állt újra a Burgman, pár perc alatt összenéztem a kettőt, 99%-ban egyezett. Gyors google színkód, meglett, aztán másnap irány fényező, próbafújás. Lám, ugyanaz, amit láttam. Így szépen az egész gyárilag grafit elemeket lefújattam a Burgmann 650 színkódja alapján. Mentek rá az új gyári matricák, így nyerte el a mostani állapotát.
Több év szopás, de megérte. Modhatni 99%-ban újra gyári.ui. Látom már lusta vagy versszakokban írni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17259 üzenetére
Hja, valóban. Szopok azokkal is eleget..
Persze, nem állítom h az amit én képviselk természetes, helyes, követendő, de ha valahol ez az ember hobbyja, akkor képtelen elnézni a hibákat. Techbuziként mindig minden járművemnek megadtam és megadom a maximumot. Sőt, mindent használtan vettem, csak kellő türelemmel és talán némi hozzáértéssel sikerült mindig hibátlan, hasonló hülyétől vennem autót, motort.
Ettől függetlenül természetesen használok mindent, ebben is lassan 30.000 lesz.Egyébként tényleg ennyit szoptok a nagyrobogókkal? Mik a legagyakoribb problémák? Vagy kevésbé vetíthető ki 1-1 komponensre? Gondolom alaposan közrejátszik az is, h jó pár import példány fut itt is.
Nem követtem semennyire sajnos az utóbbi években egyik robogós topikot sem.
yodamastah
Oks.
Nah és milyen az X-Max?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17268 üzenetére
"A leggyakoribb problémák arra vezethetők vissza, hogy tekert órás, olasz
vasakat vásárolunk olcsón.."Ahogy tartja a mondás; aki qrvának áll, ne csodálkozzon, ha..
Számomra tök evidens, h nepper által behozott import motort még csak fel sem hívok. A jó motor kint is pont annyiba kerül, mint itthon. Az egész pusztán matek. Egy behozott robogóért megérte kimenni, megérte behozni, megérte megvenni, stb. Nyilván ott sem hülyék és Teréz anyák laknak, h mélyen ár alatt eladnák külföldre a kis ráköltést igénylő, vagy adott esetben hibátlan robogókat. Ezek 99%-ban bontásnak szánt példányok, amelyek jó része sajnos némi WD40 és szigszalag után a használtpiacon köt ki.
Persze a taktika azon részét is megértem, ha valaki inkább kisebb összegért vesz egy ilyen motort és ő maga rakja rendben, nekem pl. nem lenne sem kedvem, sem időm, sem türelmem egy ilyen géphez.
De a lényeg, h akkor ezek szerint a Majesty-d már nincs meg.
Persze, a műszaki ellenőrzés volt az első, amit megnéztem. Szerencsére sem a kormány, sem a futómű nem ment el.
yodamastah
Jól hangzik.
Mellette neked is ott a Gixer, ha abból a teljesítményből indulsz ki, akkor GP800 alatt nehezen lesz fanfaktor robogó.
De azt is mérlegeld, h a nagyobb ccm-es darabok már rendszerint fizikailag is jóval nagyobbak, ami városba, pláne amire te használod, nem biztos h előny, még ha erősebbek is.Kár, h manapság már nincs 350-400 ccm-rel Runner méretű robogó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17286 üzenetére
Dehogy ez az ideális méret. Ez egy 50 ccm-es váz 1:1-ben, mint tudjuk. Ettől függetlenül én a helykínálatával elégedett vagyok, 100km-t ilyen menetteljesítménnyel le lehet vele nyomni 1 seggel. Azt arra vonatkozóan írtam, h a tömeg / méret / LE arányban manapság már nem készülnek ilyen robogók. Városban szerintem baromi jó, hisz kb. bármelyik sor mellett, között elférsz és ilyen menetdinamikával attól sem kell tartani, h emiatt bárkit is feltartanál. Noh meg nekem a magas felépítése is szimpatikus. Nem csak amitt h kb. egy jó állapotú példánnyal gázból lehet egykerekezni, hanem mert átlátsz a sorok felett.
De te is írod, egy nyamvadt 180-as robogó 80-ig tartja a lépést egy 400-assal, sőt, egy nagyobb sűrítésű hengerfejjel, és normális variátorral megkockáztatom, h akár 100-110-ig is.
Na pl. ez a fajta "sleeper"-ség is szimpatikus a 180-asban. Sokan nem néznék ki belőle, h mekkorát lép. S ahogy elnézem, bizonyos régiókban ezt egyre erősebb értékeli piac (megy fel az ára.)
Volt 3 évig 500-as Nexus-om is mint tudjátok, van összehasonlítási alapom, egy akkora robogóval a nagy hang ellenére is koránt sem tudtam olyan fürgén haladni városban (Sopron, Győr), mint a Runner-rel.Szóval első körben én a már sokat emlegett "fanfaktor" miatt sajnálom - s írtam -, h nem készülnek már hasonló felépítésű robogók.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17281 üzenetére
A szopás esélye akkor is hatványozottan kisebb véleményem szerint egy hazai motornál.
Nyilván, így is bele lehet nyúlni a szarba, ennek ellenére továbbra is azt állítom, h import gépnél nagyobb az anyagi kockázat.
Pl. a Nexus-ba is úgy 25.000km-t mindenféle hiba nélkül beleraktam. Egyetlen egyszer állt meg alattam, amikor kb. a 12.000km-es szíjcsere periódust átléptem 200km-rel és elszakadt a szíj tőlünk 2km-re. Ezen kívül soha semmi bajom nem volt vele. Jött - ment."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17310 üzenetére
Max. úgy tudom elképzelni az egész mutatványt, ha legalább 2-3 helyen plusz fém csappal rögzítek a perselyt. Így talán nincs meg az az esélye, h egy tartós fékezéstől (hőtől), vagy idővel elordul az egész, ezzel megszűnve a teljes fékerő.
Keress egy fémipar műhelyt, vidd el kereket meg a 2 új fékbetétet és az alapján szerintem megoldják. De tényleg fontos, h csappal mindenképpen rögzíttesd. Feltéve ha tudnak olyan anyagvastagsággal dolgozni a perselynél, ami elbírja a csapokat. Vagy max esztergálnak le a dobbetétből, persze csak ha engedi az is.Egyértelműen budget megoldás a Honda részéről, sőt, már maga a dobfék is az, de h ennyire genyón oldották meg, az tényleg gáz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz FeniX- #17342 üzenetére
Az, ha a blokk valóban el van fordulva és nem vázcsavart a robogó, 99%-ban a blokk felfüggesztésnél kell keresni a hiba okát. Szilentek, perselyek elkophatnak, törhetnek és attól állhat így a blokk. Hisz az egyenességért ezek felelnek (elengedett krománnyal egyenesen fut?).
A 2 rugóstagnak oldaltartó szerepe nulla, sőt, mivel most már minden bizonnyal van, ezért kezd tönkremenni mindkettő.
Oldalirányba nézted h mennyi mozog a blokk? Menetközben ha berugózik nem jönnek furca hangok?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #17382 üzenetére
Komoly az első PM futómű. Gondolom sok PM tuning alkatrész megy bele.
A 180-ason egyébként a nagy változást egy variátorral és egy nagyobb sűrítésű hengerfejjel már el lehet érni.Haveré, vagy nem ismered h kié lesz?
Videót megnéznék, ha elkészül.DigitXT
Jah nem, nincs gondom ezzel, sőt, annó én is nagyon benne voltam a tuningban, aztán rájöttem h nem sok értelme van számomra, a lóerőket ccm-ben kell keresni.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #17394 üzenetére
Nem tudom mennyire ismeri a maxi Runner-eket, de érdemes tudtára adni, h a bokkelfüggesztést is tegye rendbe.. gyengepontja még egy keveset futott 2T-nek is. Hiába pakolja tele PM cuccokkal, ha nem tud egy jót kanyarodni vele.
Akkora a blokk rezonanciája, h szétveri a központi és a kis perselyeket is.
Ha nem repedt a gyári központi nagy gumi szilent (és a perselyek is rendben vannak, az-az nem lóg a blokk), akkor érdemes fekete szilikonnal az egész rést kinyomni. Már ez a barkácsmegoldás is nagyon sokat javít a kanyarstabilitáson."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mosquito- #17514 üzenetére
Pedig korábban a Kymco-t még tartottam is valamire. De az h szűrő nélkül gyárt motort..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Na azért annyira nem vagyok fanatikus.
Azt sem kérdőjelezem meg, h megfelelő csereperiódussal nehéz kimutatni nagyobb különbséget kopás szempontjából ilyen blokkban, mint egy hosszabb ideig, szűrővel futtatott robogónál. Viszont a user error esélye, kockázata méröldekkel nagyobb így, az biztos h ilyen blokkal sem Honda, sem más robogót nem vennék.Sok éve nem követem már komolyan robogó világot, de gyanítom nekik is be kellett állni a sorba. Valószínű így költséghatékonyabb, olcsóbb, gyorsabb a gyártás. Noh meg legalább a maga kategórijában hozzájárultak ők is a természetes elavulás felgyorsításához, Honda-ból is teljesíteni kell az éves tendert..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #17780 üzenetére
Ha kellően vigyáz rá, sokáig jó szolgája lesz.
Késő nyáron amikor volt időm rövidebb távokra átültem én is a 180-as 2T-re pár, mentem vele egyhuzamban 50-60km-eket is, de komolyan a fene hinné el ha én olvasnám, h a VFR után is ekkora feeling gurulni azzal a kis szarral.
Ha picit hátrébb ülök 30-40-ig gázra úgy jön fel az eleje, mint a huzat.Gondolkodtam is, h milyen lenne egy PM tuning variátorral és egy nagyobb sűrítésű PM hengerfejjel, csak akkor már elcseszem a gyári állapotot. Bár ez a 2 változás kívülről pont h nem eredményezne semmit.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #17852 üzenetére
Mondjuk a 180-as 2T órája is ilyen, de a helyzet szerintem ennyire nem egyértelmű. Már figyelgettem és mérgettem annó én is, amikor 7 éve megvettem, ugyanis induláskor az enyém sokkal "lasabban" mozdul ki (meg szerintem kb mindegyiké, majd nézd meg). Ez által alsó tartományban biztosan nem 14km/h-val mutat többet folyamatosan. Itt is csal, de nem ennyit. Valós 50-nél emlékeim szerint ilyen 59 körül mutatott az óra. Mint írom, egyszerűen az alsó 7-8 km-nál kb még áll a mutatóm, vagy épp h csak elkezd kimozdulni a 14-es standard helyzetéből.
Persze örülni nem kell, mert ahogy nő a tempó, kb úgy csal egyre többet.
A 180-as óra szerint alattam (97kg) 141-et megy, ami kb valós 122 km/h. Autó km órához mérve 130, ami szintúgy kb. a valós 122.
Cimborám 65kg-ja alatt már mutatott 150-et is, nyilván ennyire kicsi ccm-nél már nagyon számít a tömeg és a légellenáslásod.
Ettől függetlenül továbbra is becsülendő amit tud, assszem az enyém sose lesz eladó."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz sityupityu #17940 üzenetére
Persze, ez egy full butított 180-as 2 ütemű konstrukció. Tulajdonképpen nincs olyan pontja, ami a nyers teljesítményre lenne kihegyezve gyárilag, sőt, amit lehetett elkúrtak rajta direkt, h ne legyen ennél erősebb.
- Nagyon kicsi a kompresszióviszonyú hengerfej van rajta
- A gyertya el van tolva a legforróbb ponttól - a dugattyútető középpontjától
- 50 ccm-esekkel megegyező nyílású és méretű a membránház (1:1-ben csereszabatos)
- Leömlőkönyök átmérője közvetlenül a hengertalp alatt gyárilag szűkítettNoh és ahogy te is írod, szinte alig pörög 8000 körül max fordulaton a motor.
Itt az okokat én inkább a tartósság jegyében keresném.. bár nyilvánvaló h 30 lóerővel sem lenne üzemórás egy 180 ccm-es 2 ütemű motor, de ez akkoriben ebben a formában is nagyot durrant.
Azt is érdemes szem előtt tartani, h azért 12 és 13"-os kerekekről beszélünk, kezdetben egy nagyon szar első futóművel szerelték, illetve a blokkfelfüggesztés sem egy túl átgondolt megoldás. A nagy blokk rezonancia miatt szinte muszáj volt ilyen nagy központi tömböt használniuk, ami sajnos magával hozta azt, h tökéletes, tempós ívet kanyarodni nem lehet vele. Elkúszik, bizonytalan lesz nagy tempónál kanyarban. Még több lóerővel még szarabb lenne.Illetve a 90-es évek közepén amikor kifejlesztették, arányaiban népszerű volt a 91-es benzin. Ezen jegyekkel még kicsi oktánszámú, szar üzemanyaggal is használható volt, ezt is szem előtt tartották a fejlesztés során.
Egyébként én nem érzem kevésnek a teljesítményét, mondom ezt úgy, h a 800-as VFR-em pár hete első sorban amiatt adtam el.
Nem szabad elfelejteni, h 50 ccm-es vázról beszélünk, 118kg a robogó. Agglomerációból bejárni, városon belül, 1 megyén belül gurulgatni bőven elég.
Nyilván az idő már efelett is eljárt.. de az tény, h manapság hasonló ccm-ből, hasonló vázmérettel / felépítéssel senki nem hozott ki ilyen robogót. Valahol a 300-as 4 üteműek tudják ezt a teljesítményt mostanság de ott már egy teljesen más vázfelépítésről beszélünk, pl. az SH300, nah az kb. sose fog gázra kerékre jönni.
..és azért ne feledjük, h az első 180-as megjelenése óta eltelt 21 év."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Hauptmann #17943 üzenetére
Maradok VFR-nél, már meg is vettem az 1200-ast, holnap után indulok érte Berlin fölé.
A 800-asom még itthon pihen, lefoglalta az ember, de mondtam h addig senki nem viszi el, míg a másik haza nem ér. Biztosra akarok menni, nehogy két szék közül a padlóra üljek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- DXRacer használt szék eladó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen