- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Xbox Series X|S
- Rise of the Ronin (PS5)
- Gray Zone Warfare - Máris túl a félmillión
- World of Tanks - MMO
- Android játékok topikja
- Gray Zone Warfare
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- EAFC 24
- Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mawyx
senior tag
Pónimotor a Burgmanbázisnál dekkol, azt mondják csak egy gyertyát cseréltek benne és indult pöcc-röff
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
motorkámban nemrégiben teló-szimmeringet cseréltem, előtte amikor nagyobb úthibával találkoztam ilyen kottyanás (felütődés) hangot hallatott a "cucc". Sajnos ez a szimmeringek és az villa-olaj cseréje után is megmaradt.
Ha középsztenderre állítom és az elsőkereket megemelve a teleszkóp száraknál megpróbálom megmozgatni, nincs holtjáték. Viszont úthibákon meg továbbra is van a kottyanás hang. A kormánycsapágyam vacak? -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok! Köszönöm, de dobfékes az eleje (is).
A kormánycsapágynak ez az 1 módja van arról, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy lóg-e?
Az alsót meg a felsőt lehet külön nézni? -
FeniX-
aktív tag
..Igen, fentebb írtam, hogy azon már túl vagyok, igaz egyszál magam próbáltam. Lehet, hogy nagyobb erővel kellett volna rángatni.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23405 üzenetére
Nálam is alakul a versenytechnika. A mai "referenciamérés" meglepett kicsit...
Persze még mindig lehet benne mérési hiba. De kezdenek tetszeni a számok!Ellenberger nagy tempónál szétforog. Nem kicsit, nagyon. Szemernyit se jobb,
mint mondjuk egy könnyű hagyományos görgővel volt: majdnem tiltásba forgott
alig 130-nál, úgy tűnik, ez a Puli nem az a Puli. Végsebességet nem ad hozzá.
(Nem mintha mennék 130 fölött bárhol a városban. De hosszú távon "utazóban"
se lenne fogyicsökkenés. Kivéve persze, ha kisebb gáznál feljebb vált, hisz' azt
tudjuk, hogy gázelvételre durván felvált... Mindjárt be is szúrok erről grafikont...) -
DigitXT
félisten
Tologattam összevissza a grafikonokat, hogy ne legyenek fedésben, így legalább
látszanak a szokásos dolgok. Az olajnyomásjelhez képest késik a fordulatszám
mérése, terhelésen esik a benzinnyomás, 8600-nál tiltana, s 120 km/h fölött már
nagyon már nagyon közel járt ehhez, pedig ha elcsukom a gázt jó 2000 rpm-mel
alacsonyabb fordulatszám tartozik az elméleti max. áttételhez. Kisebb gázon, pl.
sebességtartás esetén ott is marad = nem ész nélkül vált vissza, de azért pörög!
Most hogy ez jó-e vagy rossz... Cihopata száguldozáshoz jó. De nem takarékos,
marhára nem nagypapis, és soha nem fog menni 150-et (ha valakinek szempont). -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23413 üzenetére
Akkor most mi a megfejtés? Én annyira nem látom különbözőnek a dr. és a tech formáját, ahogy azt írtad. A furat kisebb lett, de a tömeg és a befoglaló méret egyeznek hivatalosan (mondjuk az enyémnek a tömegét nem mértük le, de gondolom te megtetted a sajátoddal). És a kialakítás is nagyon hasonló, a kis fülek kivételével.
Az igaz, hogy neked a 17,8g-os gyárihoz képest a 15g-os 15%-kal könnyebb, én meg ugye 10%-nál maradtam, meg az is, hogy az sh és a madison a gyári spec szerint már könnyebb görgőkkel jön, mint ugyanazzal a motorral bíró társai: forza300 és burgmann, tehát itt már talán a 10% is túlzás. Ahogy a táblázatukból néztem, a forza300hoz a 17 és 18g-ost ajánlják.
Az biztos, hogy nekem nem csökkent a vmax-om (gyárilag, régebben, nem kopott szíjjal tudott ennyit, bár kicsit kisebb plexivel) és nekem autópályán, sebességtartásnál csendesebbnek tűnik, de fordulatszámmérő híján ez nem nagy tény... főleg, hogy 60-90 között meg hangosabbnak tűnik kis gyorsítás esetén is, azaz lehet, hogy csak azért tűnik csendesebbnek felette, mert alatta meg hangosabb (felette-alatta párhuzamot értsünk most fordulatszám növekedés, csökkenésnek ).
Többet sima görgős robogóval nem akarok hosszútávon menni, ez is fix. Akár még abba is belemegyek, hogy az sh-hoz elég a 18g-os is, de ez a finom váltás és jó reakció nagyon kellemes, városban élvezetes, a kuplungot is jobban "kezeli".
Nekem közepes tempón tűnik "idegesebbnek", kis gyorsításoknál nem vált fel, de eddig ugye a közepeseknél (meg a nagyoknál is) csak szépen dörmögött, most se forog leszabályzásra, szóval van még "tartalék":Amúgy azt nem tudom, hogy a könnyebb techpulley az fix sebességnél esetleg jobban vissza tud-e menni a nehezebbnél és így a szíj elöl - a kontrasztrugó miatt - kikerül a tárcsa külső pereméig (=alacsonyabb fordulat), vagy sem.
A görgő fizikáját is át kéne még rendesen gondolnom. Ha a szöggyorsulás nagysága (tengelyt hajtó nyomaték) hatására mennek ki nagyobb erővel a görgők a külső pályára, akkor azt gondolnám, hogy minél nehezebbek, annál jobban akarnak kimenni a centrifugális erő miatt, de itt nem ez történik, mert a könnyebb görgő tud feljebb váltani. Szóval ezért arra gondolnék, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége és azért nem tud kimenni.
...és akkor itt jön képbe a dr.pulley, ami meg nem is gördül, hanem csúszik, tehát teljesen más az egész, kivéve, ha ez csak a váltás reakcióidején javító tényező. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23414 üzenetére
A befoglaló mérete az lehet, hogy egyezik, leginkább a szélessége, de ha
jobban megnézed a képet (tudom, nem az igazi, mert kicsit szögben van),
a Tech Pulley jóval zömökebbnek tűnik: szerintem ezért nem emel akkorát.
Szerk: szintén nem feltűnő a képen, de az alja is egészen más ívet ír le.
Szerk2: ill. nem tudom, hogy a szélessége se csak optikai csalódás miatt
látszik keskenyebbnek, hanem a valóságban is úgy van. Majd lemérem.Ami mondjuk nem feltétlen baj, mert legalább nem ver bele a szíj a deklibe,
cserébe viszont nem lesz több a végsebesség. Nekem nem is hiányzik, de
ha valaki azért venné, amit korábban írtam, hogy ez arra IS jó, az FR nem...
(Azok a kis fülek viszont igen hasznosak, mivel épp attól nem tud felborulni,
elvileg: már a 14-esen is voltak, de csak egy oldalon, így amelyiknek nem a
jó oldalára jött ki a varióhoz képest, azt nem gátolta, hogy hanyatt essen...)Ui: nem mértem tömeget, az ékszermérleget felajánlottam nemesebb célra,
így most nem állt rendelkezésemre pontos mérleg. Meg hát kedvem se volt:
tudom, hiba, mert legközelebb szétszedés után méregethetem, de sebaj.Egyébként lehet, hogy nekem is csak a szíj kopása miatt forog ennyire...
Már cserés névlegesen, csak ahhoz sem volt "kedvem", pedig azt (is) kéne.A görgő fizikájánál ne feledd, hogy a "feljebb váltás" az pont az ellenkezőjét
jelenti... azaz a könnyebb görgő kevésbé zárja össze az első variót, ezért a
motor jobban fel tud pörögni, így magasabb fordulatszámon történik a váltás.
Vagy most a motorfékre gondolsz? (Azt én se értem pontosan, hogy megy.)
Biztos van rá valami szimuláció, ami el tudná magyarázni, mi miért történik,
és miért úgy történik. Az biztos, hogy a varióváltó egy kényes egyensúlyi
rendszer, amit lehet értelmesen "tuningolni" (szerintem neked sikerült), meg
szarul (ilyet én játszottam már többször: most még felemásak az érzéseim).Szerk3: amúgy önmagában az, hogy sokkal élvezetesebb a motorozás vele,
már indukálja, hogy megéri az árát... A végsebesség nem csökkenése csak
a hab a tortán, mivel hagyományos könnyű görgőkkel szinte biztos csökken.Szóval összességében még mindig ajánlottnak tartom, csak ezt az új formát
most újra kell tesztelnem, hogy milyen hatásai maradtak a régihez képest.Pl. jó hír, hogy ez nem forgatja a hátsó kereket 2500-on (szívató) sem.
És az a 3.2-es 0-60 is biztató, szóval optimális(abb) a kuplungkezelése.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23415 üzenetére
Igen, azt akartam még írni, hogy a régebbi helyzettel összehasonlítást nálad az is nehezíti, hogy azóta kopott a szíj és változhatott a kontrasztrugó. Mivel a kuplung csak kis sebességnél szól bele a menetteljesítményekbe, így a görgő, szíj, kontrasztrugó szentháromságból nem csak a görgő változott az évek során nálad.
"A görgő fizikájánál ne feledd, hogy a "feljebb váltás" az pont az ellenkezőjét
jelenti... azaz a könnyebb görgő kevésbé zárja össze az első variót, ezért a
motor jobban fel tud pörögni, így magasabb fordulatszámon történik a váltás."
Minél jobban kimennek a görgők a külső pályára, annál jobban széttolják az első két tárcsát egymástól és így növelik meg a legjobban a fordulatszámot adott keréksebességnél (mondhatjuk legnagyobb nyomatékmódosításnak, tehát legkisebb fokozatnak). Eddig tiszta sor. Az nem kristálytiszta, hogy miért a könnyebb görgő tud kijjebb menni adott sebesség nyélgáz húzásánál (vagyis erre tippeltem azt, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége). Illetve az érdekelne még, hogy a könnyebb görgő fix sebességnél jobban visszamegy-e a pályája belső részébe, ezáltal összébb hozva az első tárcsákat egymáshoz (azaz nagyobb fokozatba váltva). -> nehéz megfogalmazni, nekem talán nem is megy, de az a fura, hogy a techpulley adott sebességeknél jóval nagyobb tartományban tud váltogatni. Ez tény és ok, egy könnyebb, de kerek görgő is képes ugyanerre, csak akkor kisebb gázra is nagyon visszavált és így elvész a vmax? ennyi az egész?"Pl. jó hír, hogy ez nem forgatja a hátsó kereket 2500-on (szívató) sem."
Ez nem lehet csak azért, mert kitisztítottad a variátorházat? Ha úgy vesszük, hogy a kis röppsúlyok a kuplungon nem érnek a kuplungharanghoz adott fordulaton, akkor nem mindegy, hogy milyen görgő van a meghajtott tengelyen?Dr. vs tech: én nem látok nagy különbséget a forma között a képen, maximum a fenti részen, ahol a szárnyak vannak és alul nem annyira szögletes a Dr., mint a tech.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23416 üzenetére
nem csak a görgő változott az évek során nálad
Hát az tény, hogy nekem elég sok kombináció befigyelt már az évek során. Elég ha csak a kontrasztrugóból felhalmozott készletre gondolok, ill. már meg sem említeném a görgőkből rendelkezésre álló variációkat... És persze magát a variót, ami mondjuk a Multivar esetén a görgőpályák kialakításában (is) eltér általában, ezáltal más a váltás karakterisztikája. Vagy ugye a J.Costa a maga kúpjaival: megint teljesen más világ, és persze abba is van két szett súlyom, szóval volt pár!Nade! Mostanában annyit nem csereberéltem, és a Polini rugó is eléggé fix hátul. A 14-es Pulival meg ott vannak a mért eredmények... az emlékeken kívül. Ha valami, akkor a szíj kophatott még tovább, ami elviszi az egészet az erdőbe... Meg a másik probléma, hogy a főtengely csere óta a motorerő se volt a toppon.
Minél jobban kimennek a görgők a külső pályára, annál jobban széttolják az első két tárcsát egymástól és így növelik meg a legjobban a fordulatszámot adott keréksebességnél (mondhatjuk legnagyobb nyomatékmódosításnak, tehát legkisebb fokozatnak).
Most mit értünk külső pálya alatt? Alaphelyzetben ugye úgy vannak a görgők, ahogy a helyére raktuk. A tengelyhez közel. Ekkor tud legjobban rájuk feküdni a nyomólap, és ilyenkor lesz a mozgó tárcsa a legmesszebb a fix tárcsától, ekkor lesz a szíj a legkisebb köríven elöl. Tehát ez a legkisebb "fokozat". Ez a helyzet akkor áll elő, amikor összerakjuk, meg bármikor, ha a motort leállítjuk. Amikor a motor jár, akkor a "centrifugális erő" hatására (tudom, hogy ilyen valójában nincs is, de így pongyolán fogalmazva érthető) a görgők kifelé kezdenének mozogni, el a tengelytől. Ekkor kezdik kifelé nyomni a nyomólapot*, aminek következtében a mozgó tárcsa közelebb kerül a fixhez, a szíj pedig nagyobb sugarú körre tolódik.Ez maga a váltás, aminek a kontrasztrugó tart ellen - és a hátsó tárcsák menete is befolyásolja, mert hogy nem lineárisan csúsznak szét, hanem egy adott pálya mentén, és közben csavarodnak is... Vannak "tuning" kuplungok, amik ezzel (is) játszanak. Nekünk az egyensúlyi helyzet az érdekes. Könnyebb görgővel nyilván jobban (nagyobb fordulatszámra) fel tud pörögni a motor, amíg előáll az nyomóerő elől, aminek a kontrasztrugó a maga unalmas (azaz nem változó) módján ellentart.
Ezt a váltási fordulatszámot lehet jól elbaszarintani "félregörgőzéssel". Pl. úgy, ha bazinehéz görgőket rakunk bele, akkor már alapjárat közelében is elindul a váltás, így nem a legkisebb fokozatban fog betapadni a kuplung... Sokat csúszik, megég, eközben a motor meg lomha lesz, mint a dög. Fordítva meg, ha nagyon könnyűek a görgők, akkor úgy fog viselkedni, mintha a kocsit egyesben húzatnád ki, nagyon magas fordulaton fog váltani, vagy extrém esetben akkor sem = végsebesség nista.
nem mindegy, hogy milyen görgő van a meghajtott tengelyen?
Nem mindegy, mert a kuplungtengely fordulatszáma függ az aktuális áttételtől, és a fenti levezetés szerint már alapjárat környékén is meg tud változni a legkisebb áttétel, amennyiben a görgők már egy picit megmozdulnak. Általában az már hiba, ha a varió "belevált" a kuplungolásba, és olyankor már nagyon érezhetően szarul viselkedik a motor (túl nehezek a görgők). Most nyilván a gyári beállítás nem szar, csak lehet még azon is egy picit javítani, agresszívebbé tenni a rajtot (más kárára).A Puli elvileg két dolgot csinál egyszerre: a lecsapott forma miatt még mélyebbre engedi a nyomólapot, mint a hagyományos görgő, ezáltal még kisebb az indítási áttétel, ezért jobb a rajt. A másik, hogy a púpos forma miatt a legkülső helyzetben még messzebb tolja a nyomólapot (azaz a mozgó tárcsát a nyomólaptól), így még nagyobb az áttétel, mint egy hagyományos görgővel lenne. Persze ezt csak addig tudja megtenni, amíg a variótárcsák össze nem érnek. Ha összeértek, akkor annyi a max. áttétel, és kész. De előfordulhat, hogy gyári görgőzéssel nem értek össze. Na ilyenkor tolja ki a Vmaxot. A Tech Pulley ez utóbbit mintha nem csinálná. Most vagy azért, mert túl könnyűt vettem, vagy azért, mert tényleg más a formája: nem ugyanolyan nagy a "púpja", mint a korábbi verziónak volt. De ez csak az elmélet, a puding próbája meg az evés: nekem most olyan 130 a vége, mert nem akarom legyilkolni (8400+), ellenben kisebb sebességnél nagyon jól motorozható, élvezet átfűzni még a mozgó sorok között is. Most az, hogy annak idején full gyári setuppal ment 140-et nem nagyon érdekel, miközben torpant gyorsításkor a kopott varió miatt, ill. messze nem volt ennyire dinamikus. Nyomatékból erőlködött.
*: ez ugye megint relatív, mert a nyomólap nem megy sehova, az oda van tépve a variócsapszeggel meg a varió anyával a helyére: a mozgó tárcsa fog mozogni...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23417 üzenetére
Ja, hülyeséget írtam, alaphelyzetben nem kitolják, hanem ott vannak a görgők és az belső pálya, a külsőt úgy akartam érteni, hogy messze van egymástól a hajtott tengelyen lévő két tárcsa és ez az az állapot. Tiszta bicikliváltó analógia, csak a fix szíjhossz miatt nincs annyi variáció, mint a biciklinél.
...és akkor tényleg csak a tehetetlenség szabja meg, hogy mennyire megy ki a görgő, a nehezebb jobban ki tud menni, nagyobb erőt kifejt a kontraszrugó ellenében, a dr. viszont a formája miatt mégis fel tud oda váltani, ahova csak egy nehezebb hengeres görgő. Nem? -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23418 üzenetére
csak a tehetetlenség szabja meg
Az, meg azért a forma se mindegy, mert a varióban kialakított görgőpálya sem
egy sima egyenes, nem mindegy, hogy abban hogyan illeszkedik. (Elvileg a
Multivar is azért vált másképp, mert másképp változik a pálya meredeksége...)
Mondjuk egy sima hengeres görgőnél nem kérdés a forma. A Pulinál viszont...fel tud oda váltani, ahova csak egy nehezebb hengeres görgő
Elvileg igen, sőt, állítják, hogy még tovább is. Ez egészen addig igaz is, amíg
a sima görgővel a variótárcsák nem, vagy csak extrém fordulaton értek össze.
Pulival ilyenkor összeérnek, kisebb fordulaton, így alacsonyabb lesz az utazó
sebességhez tartozó fordulatszámod, ez hozza be a fogyasztáscsökkenést...Burgman 400-ról láttam frankó összehasonlító videót, tényleg szépen ejtette a
fordulatot utazóban, gyorsulásnál viszont hagyta forogni: egyesíti az előnyöket.
Igazából nem is tudtam volna hátrányt mondani rá, amíg fel nem borult.Szerk: mondjuk a fenti videóban pont nem nézi a gyorsulást, lehet nem ez volt.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23419 üzenetére
Látszik a különbség, nem rossz. Autópályán valszeg tényleg kevesebbet forog és fogyaszt, de városban szerintem többet, meg hát ott van az is, hogy érzékenyebb a gázkar, sima görgővel szinte mindegy volt, hogy nyélgázt húztam, vagy felet 80-ig, nem váltott fel jobban. Most meg igen. Legalább lehúztuk a listáról az sh300-nál emlegetett szar varióház szellőzés problémáját, most rendesen ki lehet fújni az orrát.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23420 üzenetére
Igen, városban biztos többet eszik (a nagyobb fordulat okán), de pont így adja azt
a dinamizmust, amit te is megszerettél benne, azt a kis költséget meg megéri.
(Meg aztán ha utazóban csökkent valamit, akkor átlagban kijöhet, hogy nagyjából
ugyanannyi lesz a vége. Mennyit is mértél legutóbb? Nekem az a 7.1 gyanús. Ha
múltkor nem volt tele, akkor azt is részlegesnek jelölve "csak" 6.6 az átlagom.)Szerk: pont ma ment le nullába a mutató. De még nem világít a tartalékjelző...
Ezt nagyjából 130 km után, ami so-so. Kicsivel 6L/100 km fölött, de nem vészes.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Nah sztem uj rekordot allitottam fel, 1 perc alatt megbuktam rutinvizsgan.
Krva kymco gyakorlas alatt teljesen jol viselkedett, mikor meg vizsgaert mentem ez a szar elso bojanal lefulladt es nem tudtam eleg hamar ujrainditani ezert letettem a labam. Elote 10x hibatlanul mentem korbe a palyan.. Szivatoja szar de azt mondtak nincs mit vele csinalni :(
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
uj rekordot allitottam fel
Ugyan már: én 10 éve vizsgáztam, aztán ott is volt visszafordulóban láblerakós,
gyorsanhazamenős, hangosankáromkodós. Na nem velem, nekem mázlim volt.
(Mármint jobb állapotú gépek voltak, és nem télvíz idején nyomtuk a vizsgát.)Ui: Kymco micsoda, és melyik vizsga? Nekünk korlátlanra valami GS500 kaliber
volt, de lehet, hogy valami öreg 600-as, a fene se emlékszik rá... mivel estem el?
Nem a vizsgán, hanem a forgalomba indulás előtt, üreset fogtam, így az erő nem
jött, a dőlés nem állt meg, a kavics meg csúszik: sose szabad fullban nyomni.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
ez melyik iskola? csak hogy elkeruljuk...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
Melyik ez a tetű iskola és vizsga hely?
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
Nem te vagy az első hasonló problémával, nekem nem lefulladt, csak random berángatott. Persze a nyolcas kellős közepén is.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23421 üzenetére
3,65 volt a legutóbbi, fix sebességnél biztosan nem forog kevesebbet nagyobb tempónál (80-90) a techpulleyval, max pályán.
Sztem inkább városban fogyaszt kevesebbet azért, mert jobban kigurul és ott fix sebességnél nem forog jelentősen többet.A korlátlan vizsgát most már mindenképpen 600+ ccm-n kell csinálni.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #23411 üzenetére
Kiderült a turpisság. Gondolom, régi (=szar) már az első teló (megnyúlt a rugó, stb.) és amikor "kirúgja" magát, akkor kottyan fel. A kormánycsapágynak semmi baja.
De ha a vizsgáztató tudta, hogy ilyen vacak a motor, miért húztak meg?
Sz.patják feleslegesen az embert.. elveszik a kedvét. -
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23430 üzenetére
Az milyen iskola, hogy saját motoron vizsgázol?
rstwingo: az igen. Nekem ilyen időszakra a B jogsi jutott,
de biztos a globális felmelegedés teszi, mert fagyra én nem
emlékszem. Szeretném felkerekíteni, hogy annak 20 éve, de
valójában csak 19. (Nem is tudom, ültem-e valaha motoron
-10-ben, de -2-3-ban biztos: kizárólag száraz időben persze.)[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #23432 üzenetére
Nem fogod elhinni én is már akkoriban saját motorral vizsgáztam + az előtte levő gyakorlásokat is azzal csináltam.azt azért még hozzá kell tennem, hogy 18 km-t kellet mennem mindezért , egy barátom hordott el gyakorolni, meg vizsgázni, félúton megálltunk melegedni, mert lefagytunk a motorról.szép idők voltak
Örültek a saját motornak , mert igy gyorsabban és hamarabb ment a gyakorlás is, meg a vizsga is
egyszerre 5-n vizsgáztunk a kijelölt útvonalon , míg másik öt ember meg felkészült a szintén saját motorral a vizsgára, beálltak a starthoz.
Nem fogod elhinni voltunk vagy 100-n a vizsganapon vizsgázni és ebből a sok emberből 11-n mentünk át a vizsgán, minden kis nyavalyáért meghúzta a vizsgabiztos az embereket, lámpánál beragadás,rosszul befordulás, rosszul követés, késői indexelés,nem hátranézés, és még tudnám sorolni.
engem is megakart húzni, mert nem jó csoportba álltam be vizsgázni, nekem csak felkellet volna készülnöm, én meg elmentem vizsgázni 6.-nak , csak azért engedett át, mert megmondtam neki, hogy az előttem levőket és utánam levőket miért húzgálta meg, gondolj bele én mentem át abból a csoportból egyedül 5 embert elmeszelt
abban az időben csináltak olyat, hogy behajtani tilos helyre bementek és ha nem figyeltél, akkor mentél utánuk, meg megálltak a megállni tilos tábla után, meg ilyen kis huncutságokat műveltekhely a szép idők
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #23434 üzenetére
Szerintem ott eltorne a vizsgaztato valamely vegtagja, vagy elbucsuzhatna a kariertol.
Ez szandekos szivatas. Csak faszkalap viszgaztato csinal ilyet.
Az maskerdes, ha megkerdezi, hogy behajtat e, es a valasztol fuggoen hoz eredmenyt.
Az egesz vizsga rendszer alapjaiban verzik, az oktatas meg ideje mult.
Erre kocsogoskodni....
Ezek egyuttese szuli meg az onvezeto rendszert. Csak A bol B be egy komplet jogszabalyi rensszert kell futtatni az ember agyanak. Es ez annyira eltero modon tortenik.. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23436 üzenetére
Persze, ez Magyarország. A vizsgáztatási rendszer a kenőpénzen alapul.
Anno az oktatóm vizsgáztató volt a váci vizsga kozpontban, azt mesélte, hogy minden nap elején úgy osztották el a vizsgazokat, hogy mindenkinek ugyanannyi kenőpénz jusson. És úgy is volt. Az bukott meg, aki nem rakott a kiskonyvbe 5-10 ezer forintot.
Volt egy lány, nagyon ugyes volt, szépen vezetett, mindent megcsinalt ahogy kell, de nem adott kenőpénzt, meg is bukott egy mondva csinált ürüggyel, miszerint a vezetés végén túl messzire parkolt le a padkatol. Az akkori falubelim meg lefulladt elinduláskor, nem indexelt savvaltaskor, bal kanyar helyett jobbra ment, visszagurult a lejtőn elindulaskor és a végén odavert a padkanak. Átment, 10 ezret fizetett.
Rohadt ez a rendszer.Én sem adtam kenőpénzt és jól meg is szivattak. A kenőpénzesek 20 percet voltak a forgalomban, én 45percet. A belvárosban egy téren azt mondja a vizsgáztató, hogy menjünk balra. Nézem, a lombok között volt egy kerek alumínium tábla festék nélkül. Mondtam neki, hogy az a tabla behajtani tilos is lehet, de nincs rajta festék, én inkább nem kanyarodnek be. Erre azt mondja, hogy "akkor nem bukott meg".
Akkor találkoztam életemben először ennyire nyiltan a kenőpénz rendszerrel, nagyon kijózanító és ilyesztő volt.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23437 üzenetére
Én sem adtam pénzt, tényleg elég hosszan mentem, láttam másokat, akik fizettek (pl motorral a rutinpályán nem tudtak végigmenni, de a vizsgáztató csak mosolygott 😃).
Eddig 3szor vizsgáztam csúsztató nélkül (B, A2, A), mindenhol elsőre átmentem, a B jogsinál még meg is dicsértek, legutóbb az A-nál kaptam pár hibapontot mondvacsinált faszságokra (pl hogy nem néztem elégszer a tükörbe, miközben úgy forgott a fejem végig, mint egy lidar). -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23438 üzenetére
Engem B-n elsőre meghúztak, mondjuk joggal. (És azzal a lendülettel elvehették
volna a forgalomban előttem haladó 4-5 autós jogsiját, hiszen egyik se lassított a
jobbkezesnél. Én néztem ugyan, de mire láttam, hogy nincs macisajt, késő volt.)Amúgy akkor persze bántott a dolog eléggé, de utólag nem bántam meg. Vettem
plusz órákat, attól se lettem rosszabb sofőr. A motoros jogsit viszont inkább nem
mesélem el, lényeg, hogy a rendszer korrupt, de mivel maga a jogsi szart sem ér,
ezért tökmindegy, milyen módon mész át, ugyanolyan papírt kapsz, és ugyanúgy
(nem) tudsz motorozni, mint előtte: a Safety Hungary lenne az alap képzés szvsz.
Újat persze ott se mondanak, ha már "nagyjából képben vagy", de legalább annak
van értelme, és azután tényleg jobban tudsz motorozni. A jogsival kitörölhetjük.Szerk: ezek a vizsgabiztosok nagyon tudnak, megállapították a szemmozgásodat
is, mivel a tükörbe azért különösebb fejmozdulatok nélkül bele tudsz nézni...astro12: idekívánkozik a klasszikus vicc aktualizált verziója. Metroszexuális pasi
a forgalmi vizsga után: - Meghúztak? - Meg. Ketten is. De a jogsi megvan.Szerk: azért egy ilyen bukta után elég megalázó, hogy "engedj el mindent"...
Még leparkolni se hagynak egy benézett tábla miatt. Utána meg az oktató vezet a
vizsgabázisra vissza, persze szarva az összes szabályra, mivel őt már nem nézik.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #23438 üzenetére
Ilyen körülmények között megbukni nem szégyen. Egyáltalán. A motoros rutinon én is letettem a lábam a nyolcasban, pedig nagyon tudtam, de szeles idő volt.. mindegy, másodszorra meglett.
A lányaimnak is azt mondom, ha elérik azt a kort, inkább legyen meg becsülettel, mint félig kenőpénzzel.
Bár az is igaz, ha durván szívatják az embereket és mondvacsinált ürüggyel megvágnak, nekem is meg kell hajolnom a rendszer mocska előtt és betenni egy tízest. De ha igazuk van, akkor jogos az ismétlés. Vezetni tényleg nem ott tanul meg az ember, hanem az első tíz évben, meg utána.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #23442 üzenetére
Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy "nem-e lett volna jobb" korrumpálódni...
Mármint egy ilyen fasság miatt akár fél évet csúszik az ember jogsija. Gáz.Szerk: mondjuk az is baromi érdekes, hogy már saját motorodon vizsgázol,
ami nyilván nem traileren ment oda, akkor miért is zavar a télen, hogy van-e
jogsi a továbbiakban, vagy sem? Eddig se volt, de eddig is benzinre ment...Szerk2: ráadásul visszaolvastam, hogy egy 125-ös 175-ös hengerrel.
Tulajdonképpen most mire akartál vizsgázni vele? A1-re? Mert oda sok...
A2-re meg kevés. Mondjuk én kussoljak, mert az első robogóm 10 éve
egy 125/50-es volt kereskedésből, amiről később kiderült, hogy 150-es az...Viszont jogsim volt, kapásból korlátlant csináltam, mit nekem lépcsők, LOL.[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz DigitXT #23439 üzenetére
A gyermekem mikor vizsgázott B-ből és meghúzták , mi feljelentést tettünk az oktató és vizsgabiztos ellen. az oktatót kirúgták az oktatói cégtől, a vizsgabiztos meg fegyelmit kapott
azért jelentettük fel, mert nem a kijelölt vizsga útvonalra vitték a gyereket vizsgázni és még ennek ellenére is mondva csinált indokkal húzták meg, másképp nem tudták volna
Mivel a nejem nem hagyta, hogy kocsi tetőre hányjam Őket, igy feljelentést tettünk[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rstwingo #23444 üzenetére
Az én buktám előzménye az volt, hogy bekattant, hogy "forduljunk balra",
egy piros lámpánál állva. Valóban mondott ilyet az oktató, csak azon már
túl voltunk, de ugye de ja vu! Beugrott. Kiraktam szépen az indexet. Ezek
meg kussban ültek. Befordultam, szabályosan: utána kérdezték, hogy ez
most miért? Mondom, hát nem mondták előtte? Nem. De mivel szabályos
voltam, ez nem is volt baj, viszont így, tudtomon kívül kikerültem* a direkt
szívatásra kijelölt jobbkezest, kénytelenek voltak találni másikat. Sikerült.*: tehát ugye letértem a kijelölt vizsgaútvonalról, de legalább szabályosan.
Ui: a lakópihenő övezetbe való behajtani tilos motoron nekem is megvolt...
Egy "hova a faszba mész" kérdés előzményeként: mondom, mivel semmit
nem mondtak a sisakba, hát megyek egyenesen... De oda NEM mehetek!
És ha ott volt dolgom? Mindegy. Szerencsére nem a vizsgán volt...[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Kíváncsi leszek az árára, mert ha az eddigi gyakorlat szerint ez is 2.5 millió körüli összegbe kerül majd (miközben csak egy 125-ös teljesítményét nyújtja), akkor ne csodálkozzunk, ha nem fognak érte kapkodni.
-
#31733248
törölt tag
Csongi, sikeresen kedvet csináltál a Honda Deauville-hez, ahogy elnézem, másokat is elgondolkodtattál. Van is itt egy aktuális cikk róla. Hogy áll ez a dolog és mi mennyibe került, elmondanád? A Transalp révén már ismerős a technika, nekem már a gyengébb változat is megfelelne. Szerinted mit érdemes ebből venni és mennyiért? Az ABS-nek nagyon örülnék...
-
Mawyx
senior tag
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #23447 üzenetére
Akkor a 700as.
Azoknal van ABSel szerelt.
Valoban az a pici amivel tobb annyival jobb.Az altalanos arak kb ugyan annyi mint a tobbi motornal. Persze gyari cucc arak egekbe.
Ha transalpod volt, akkor mar ismeros.
Vasarlasnal ugyan ugy meg kell nezni mindent. Ha rendes gazda, gazdai voltak, akkor sokat elmennek.
Egy kellemes kis cucc. Nem verseny motor, de azert megy ha kell. -
#31733248
törölt tag
válasz csongi #23449 üzenetére
Az a baj, hogy azzal ugyanúgy járnék, mint az SH-val: használt motort nézegetnék először, a végén meg bemennék a szalonba egy újért. Vehetnék egy 11éves 700-ast 1.2-ért, vagy hozzácsapok 1 milliót és kigurítok egy új CB500X-et. A feleannyiba kerülő 650-esek meg már 20 évesek, azoknál már nem nehéz ráfaragni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest