Új hozzászólás Aktív témák

  • Burt1793

    veterán

    válasz DigitXT #23413 üzenetére

    Akkor most mi a megfejtés? Én annyira nem látom különbözőnek a dr. és a tech formáját, ahogy azt írtad. A furat kisebb lett, de a tömeg és a befoglaló méret egyeznek hivatalosan (mondjuk az enyémnek a tömegét nem mértük le, de gondolom te megtetted a sajátoddal). És a kialakítás is nagyon hasonló, a kis fülek kivételével.
    Az igaz, hogy neked a 17,8g-os gyárihoz képest a 15g-os 15%-kal könnyebb, én meg ugye 10%-nál maradtam, meg az is, hogy az sh és a madison a gyári spec szerint már könnyebb görgőkkel jön, mint ugyanazzal a motorral bíró társai: forza300 és burgmann, tehát itt már talán a 10% is túlzás. Ahogy a táblázatukból néztem, a forza300hoz a 17 és 18g-ost ajánlják.
    Az biztos, hogy nekem nem csökkent a vmax-om (gyárilag, régebben, nem kopott szíjjal tudott ennyit, bár kicsit kisebb plexivel) és nekem autópályán, sebességtartásnál csendesebbnek tűnik, de fordulatszámmérő híján ez nem nagy tény... főleg, hogy 60-90 között meg hangosabbnak tűnik kis gyorsítás esetén is, azaz lehet, hogy csak azért tűnik csendesebbnek felette, mert alatta meg hangosabb (felette-alatta párhuzamot értsünk most fordulatszám növekedés, csökkenésnek :D ).
    Többet sima görgős robogóval nem akarok hosszútávon menni, ez is fix. :D Akár még abba is belemegyek, hogy az sh-hoz elég a 18g-os is, de ez a finom váltás és jó reakció nagyon kellemes, városban élvezetes, a kuplungot is jobban "kezeli".
    Nekem közepes tempón tűnik "idegesebbnek", kis gyorsításoknál nem vált fel, de eddig ugye a közepeseknél (meg a nagyoknál is) csak szépen dörmögött, most se forog leszabályzásra, szóval van még "tartalék":

    Amúgy azt nem tudom, hogy a könnyebb techpulley az fix sebességnél esetleg jobban vissza tud-e menni a nehezebbnél és így a szíj elöl - a kontrasztrugó miatt - kikerül a tárcsa külső pereméig (=alacsonyabb fordulat), vagy sem.

    A görgő fizikáját is át kéne még rendesen gondolnom. :D Ha a szöggyorsulás nagysága (tengelyt hajtó nyomaték) hatására mennek ki nagyobb erővel a görgők a külső pályára, akkor azt gondolnám, hogy minél nehezebbek, annál jobban akarnak kimenni a centrifugális erő miatt, de itt nem ez történik, mert a könnyebb görgő tud feljebb váltani. Szóval ezért arra gondolnék, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége és azért nem tud kimenni.
    ...és akkor itt jön képbe a dr.pulley, ami meg nem is gördül, hanem csúszik, tehát teljesen más az egész, kivéve, ha ez csak a váltás reakcióidején javító tényező.

Új hozzászólás Aktív témák