-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23413 üzenetére
Akkor most mi a megfejtés? Én annyira nem látom különbözőnek a dr. és a tech formáját, ahogy azt írtad. A furat kisebb lett, de a tömeg és a befoglaló méret egyeznek hivatalosan (mondjuk az enyémnek a tömegét nem mértük le, de gondolom te megtetted a sajátoddal). És a kialakítás is nagyon hasonló, a kis fülek kivételével.
Az igaz, hogy neked a 17,8g-os gyárihoz képest a 15g-os 15%-kal könnyebb, én meg ugye 10%-nál maradtam, meg az is, hogy az sh és a madison a gyári spec szerint már könnyebb görgőkkel jön, mint ugyanazzal a motorral bíró társai: forza300 és burgmann, tehát itt már talán a 10% is túlzás. Ahogy a táblázatukból néztem, a forza300hoz a 17 és 18g-ost ajánlják.
Az biztos, hogy nekem nem csökkent a vmax-om (gyárilag, régebben, nem kopott szíjjal tudott ennyit, bár kicsit kisebb plexivel) és nekem autópályán, sebességtartásnál csendesebbnek tűnik, de fordulatszámmérő híján ez nem nagy tény... főleg, hogy 60-90 között meg hangosabbnak tűnik kis gyorsítás esetén is, azaz lehet, hogy csak azért tűnik csendesebbnek felette, mert alatta meg hangosabb (felette-alatta párhuzamot értsünk most fordulatszám növekedés, csökkenésnek ).
Többet sima görgős robogóval nem akarok hosszútávon menni, ez is fix. Akár még abba is belemegyek, hogy az sh-hoz elég a 18g-os is, de ez a finom váltás és jó reakció nagyon kellemes, városban élvezetes, a kuplungot is jobban "kezeli".
Nekem közepes tempón tűnik "idegesebbnek", kis gyorsításoknál nem vált fel, de eddig ugye a közepeseknél (meg a nagyoknál is) csak szépen dörmögött, most se forog leszabályzásra, szóval van még "tartalék":Amúgy azt nem tudom, hogy a könnyebb techpulley az fix sebességnél esetleg jobban vissza tud-e menni a nehezebbnél és így a szíj elöl - a kontrasztrugó miatt - kikerül a tárcsa külső pereméig (=alacsonyabb fordulat), vagy sem.
A görgő fizikáját is át kéne még rendesen gondolnom. Ha a szöggyorsulás nagysága (tengelyt hajtó nyomaték) hatására mennek ki nagyobb erővel a görgők a külső pályára, akkor azt gondolnám, hogy minél nehezebbek, annál jobban akarnak kimenni a centrifugális erő miatt, de itt nem ez történik, mert a könnyebb görgő tud feljebb váltani. Szóval ezért arra gondolnék, hogy a nehezebbnek nagyobb a tehetetlensége és azért nem tud kimenni.
...és akkor itt jön képbe a dr.pulley, ami meg nem is gördül, hanem csúszik, tehát teljesen más az egész, kivéve, ha ez csak a váltás reakcióidején javító tényező.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs