-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24296 üzenetére
Azért, mert egyszer megyek vele 140 fölött, sőt ha 6000-nél mennék vele akár több percet, attól még a következő 4-5 évben én ezt a kocsit tudom majd használni, hengerfejes így is, akkor meg mind1 Persze ezt az utolsó részt csak viccből írtam, de attól, hogy egyszer egy kocsi megy a végsebessége körül, még nem lesz baja. Ezen a rövid autópályás szakaszon én sem szoktam 140 fölött menni, de most ott volt az a Rav 4, kíváncsi voltam mennyivel megy. Ja, a fordulatszám olyan 4.800-5.000 körül volt, 6.000-nél elvileg 205-tel menne...
GPS szerint olyan 165 körül lehetett, óra szerint 175 volt kb. Még ment volna egyébként, de tényleg nem jönne jól most egy csekk, így elvettem...
ThodEE: Nekem ez nem lejtős rész volt, GPS szerint 165 körül lehetett, de még ment volna feljebb. Mondjuk nekem most eléggé rendben van a kocsi, nemrég volt új olaj, szűrők, szelephézag beállítva, most már a Xado is hat, na meg a gyorsulásom a gyári értéken van, tehát 230k km után olyan ereje van, mintha 15-16 éve a gyárból kigurulás után mértem volna...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Na belement a 2. tubus Xado...
-
_NCT
addikt
-
giigz
veterán
Hat igen, de ezen a szakaszon meg sosem lattam merest, telepitett sincs, egy par km-es elkerulo resz.
Egy csekkel mar magasabb lenne a havi fogyasztasom mint Laranak, olyan bo 15 liter korul
Na meg most nem akarok hulyeseget irni, de 150 alatt nincs bunti, arra rajon a 3 km/h hibahatar, tehat valos 153-ig nincs gond, es az oram szerint 160-nal kb. 150-nel megyek, tehat buntetheto sebesseggel kb. felpercig mentem, vagy meg addig sem, nagyon nagy szerencsetlenseg kell ahhoz, h pont akkor szaladjak bele...
-
giigz
veterán
A palyan leeloztem egy Rav4-et, 160-ig mentunk egyutt, utana 170-nel elmentem mellette
Rendes volt, h nem nyomta tovabb, ugy orultem
Szerk: A fogyimeresemnek viszont nem tett jot...
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #24290 üzenetére
Csak úgy érdeklődök, hogy mennyire nagy munka ezeket cserélni, mert gondolom ennyi idős autónál már valószínű kellene és nem is nagy összeg, viszont biztos sokat dobna a futóművön.
De lehet akkor elviszem szakihoz, hogy nézze át a futóművet és beszéljük át mit kellene cserélni. Meg akarok egy futóműbeállítást is csináltatni, tehát azelőtt jó lenne ezeket cserélni ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #24289 üzenetére
Ki lehet cserélni de vagy prés kell hozzá, vagy krova és egy kis kreativitás.
Azaz a krovával és egy csavarral meg alátétekkel be tudod húzni a helyére az új szilentet.
Mennyi van ez jó kérdés, mire gondolsz?
Mert van torony szilent oldalanként 1, aztán a lengőkarban van 3-3 oldalanként, meg a stabrúdnál is 2-2 oldalanként.
Szóval jó lenne tudni mire gondolsz, de cserélhető mindegyik otthon.Renault power
-
Nordik
őstag
Szilentek közül a Clioba mennyi van és minél? Ezeket otthon is ki tudnánk cserélni?
-
tresh
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz Laraxior #24285 üzenetére
A szelepfedél leszedése után a hengerfej leszedése valóban nem nagy munka, csak nem egészséges.
Ki kell szedni a hengerfejcsavarokat abból újat kell venni és a tömítésből is.
Ez nálad ugye a V motornak köszönhetően nem 1 garnitura és nem is olcsó.
Gondold meg jól, mit csinálsz.
Én amíg nincs vele gond nem piszkálnám a helyedben.
Ráadásul a vezérlést is meg kell bontani.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Laraxior
titán
válasz Mágus2 #24282 üzenetére
Amióta megvan mentem vele kb 6000km-t. Azóta asszem kétszer töltöttem bele, de nem emlékszem, hogy mennyit.
A fedél az biztosan zár, mert ki szoktam nyitni melegen is, és elég nehezen lehet kicsavarni, tehát a nyomás megvan
Ha kitaposom a belét akkor se füstöl Tehát akkor az rendben van.Síkhülye vagyok a szekérhez, de nagyon azon vagyok hogy rendbe legyen mindene, és már nagyon közel járok hozzá, nem szeretnék semmi meglepetést
De akkor úgyfest megnyugodhatok*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Laraxior #24281 üzenetére
Nem a párára gondolok, ez egyértelműen fehér füst lenne. Mennyi fogyott, milyen távon, vagy akkor is fogy, ha áll az autó? Ha meghajtod, melegszik? Ekkor kellene igazán fehéren füstölnie. A kiegyenlítő tartály fedele zár rendesen, nem ott fő ki? Hosszabb út után érdemes megnézni, ha nem tartja a nyomást, akkor csak kupakot kell cserélni.
-
Laraxior
titán
válasz Mágus2 #24280 üzenetére
Hát füstölnek a kipufogók amikor beindítom reggel hidegben De csak addig amíg el nem éri az alapjáratot. Az eléggé stabil, csak minimálisan mozog a mutató, annyin van amennyi a kiskönyvben van írva, 650, vagy 750, nem tudom. Folyni nem tudom hogy folyik-e mert a motor alatt van valami műanyag lemez.
[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Laraxior
titán
Ha leszedik a szelepfedeleimet tömítés céljából, akkor onnan már nem nagyon munka a hengerfejek sem ugye? Márhogy azoknak a tömítésének a megvizsgálása. Gondoltam egybekötném a kellemest a hasznossal, ha már egyszer bontják...
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
giigz
veterán
válasz kisninja #24274 üzenetére
Hát, már benzint sem. Annyira...
8,2 volt az átlagom a rossz alapjárattal, fals levegővel, előtte sokszor a 9 literbe is belekóstolt, régi szűrőkkel, olajjal. Aztán már beállt ez a 8,2 liter, az új alapjárati motorral, ami még nem oldotta meg a problémát, de legalább már volt alapjárati szabályozás, akkor olyan 7,4-8 literrel el tudtam járni.
Most viszont a jó alapjárattal fals levegő nélkül még nem mértem, valamelyik nap teletankoltam, majd a következő teletanknál tudok mondani fogyi adatot
-
rob210
Topikgazda
válasz Dareios 86 #24269 üzenetére
Én télre az 5W40 et tenném, jobb a hideg indítási értéke.
Persze ha már kopott a motor akkor lehet 10W40-is.Renault power
-
giigz
veterán
válasz Dareios 86 #24269 üzenetére
Ha nem eszi az olajat es nincs benne sok km, akkor 5W is lehet, de ha mar szokta csipegetni, akkor lehet 10W jobb, egyebkent kb. mindegy. Ha sok km, es kopott a motor, akkor meg xado olaj vagy xado kezeles.
Ar/ertek aranyban a legjobb a Mobil es a Total.
-
Dareios 86
csendes tag
Sziasztok!Azt szeretném kérdezni hogy van egy 2003 Renault Thalia 1.5 DCI-m és érdeklődnék hogy milyen sűrűségű olajat érdemes az autóba rakni 5w/40 vagy pedig 10w/40 és melyik a márka a legbeváltabb.Most Mobil1 5w/40 es van benne de a szerelőm szerinte a 10w/40 az jobb lenne.Várom a véleményeket.Ja és nincs valakinek eladó nívópálcája ehhez az autó typ-hoz,porlasztó cserénél sikeresen eltört. Megjavítottam de kétszer kihúztam és ugyanúgy eltört. Előre is köszönöm a válaszokat.
-
rob210
Topikgazda
Na idén még sem jutok ki a renault napra gyereknek 39.5 a láza, marha boldog vagyok legjobb időzítés.
Renault power
-
Sly189
senior tag
Sziasztok gondoltam becsekkolok itt is
Sikeresen és kényelmesen kiértem Stuttgartba az 1.5dCi 86le Megane kombimnal. Csomagtartó tele kb 100kg pakk 3 személlyel 1300km letudva 62liter maxxmotion dieselbol. 110-130 as tempóval haladva. KÜLÖN KÖSZÖNET KOAN- NAK A PÉNTEK ESTI TEMPOMAT BESZERELÉSERT
NAGYON KÉNYELMES VOLT TEMPOMATTAL JÖNNI.München után odazugattam 3800as fordulatot ( tovább nem volt szívem taposni neki) 170et ment
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #24240 üzenetére
Köszi!
A vaterán ennél az eladónál van nagyobb kiszerelés is, csak példaként tettem be, és nem az ára miatt néztem, hanem a közelség miatt.Pont ezt néztem amit linkeltél. Ha a ZSU-n rendelek akkor kérhetem a kiszállítást egy partnerhez is? Azért érdekes, mert a Mogauto is partner, de ott drágább.
-
FerNandor
őstag
mostanában nem érek rá, de most kaptok egy képet [link]
az autó amúgy szépen megy. szép az ablak, szépen töröl az ablaktörlö. szóval minden ok.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
giigz
veterán
És belülről is 10/10 lett a Megane RS [link]
Hihetetlen, mennyire eltalálta a Reanult a Clio-t és a Megane-t is
-
rob210
Topikgazda
válasz Laraxior #24257 üzenetére
Hát akkor tisztázzunk valamit és ez Treshnek is szól.
Én csak azoknak írtam akik hosszú távon gondolkoznak a kocsival.
Nekem anno a golf sajnos "gondos" gazdától volt.
1 év alatt 6szor cseréltem fagyálót a kocsiba mire azt mertem mondani, hogy elfogadható és nem fog beállni a vízpumpám.Nem kevés rozsda volt benne.
Még átmosást is csináltam benne kétszer, mert iszonyatos lé jött ki belőle.Szóval egyértelműen állíthatom nem humbuk.
Ha elkezd korrodálni a blokk a nem megfelelő hűtőfolyadék miatt akkor igen komoly szopinger lehet belőle.Egyik ismerősöm, Horvátországban ragadt a fabiaval, mert ott adta meg magát a vízpumpa, na neki is kb. olyan víz volt benne, hogy az inkább fémlé volt hamarosan ki is kellett cseréltetnie a hűtőjét is.
De persze mindenki azt csinál amit akar én nem győzködök senkit.
Renault power
-
Laraxior
titán
Bizony, bizony a francia autók a legkényelmesebbek. Cserébe baromi megbízhatatlanok De engem nem érdekel, én nagyon szeretem, ha pöcsölni kell vele, hát legyen
(#24256) tresh: Na ja, szerintem is csak humbug, hogy ilyet vegyél bele, meg olyat vegyél bele. Mert nincsen olyan minősítése.... minek oda minősítés? Ne fagyjon meg a hűtővíz. Kb ennyi. Gondolom nem árulnak olyat ami szétmarja az autót
[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
tresh
veterán
Most komolyan a fagyálló folyadékon megy az agyalás uram ? Full mind1 mit teszel bele nálunk mínusz -15 nél nem lesz hidegebb a lényeg csak annyi hogy valaki megmérje hogy hány fokot tud de pl segítek a tescos cuccok ami -35 az -19 körül szokott lenni én is azt teszem bele semmi baja nincs
-
Ck.
addikt
Igazából azon gondolkozok, hogy eladom, az ár töredekebol megcsinaltatok 1-2 apróságot az A6-on, aztán kihozom es azzal járok. A másik opció, hogy eladom a Lagunat, hozzateszek még 100-200 ezret es veszek kint egy 2002-2003-as Audit, Mergat vagy Bömbit olyan 500 ezerért.
Laraxior: Igen, ez a bajom, nagyon pöcsölős autó. A Megane-nal fele annyi bajom se volt, mint a Lagunaval. Viszont a kényelem...na annak nincs párja.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Ha nem figyelnék a szíj öregedésére, akkor 8-9 éves koráig is az a vezérlés lenne benne, ott körül gyűlik ki a 100k km. De tisztában vagyok azzal, hogy max. 5-6 évente kell cserélni a vezérlést, ezért valószínűleg jövőre megejtem a vez. cserét.
Felszereltség ide vagy oda, a jelenlegi autód áráért milyen jobbat tudnál kapni? Szerintem semmilyent
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Az a baj, hogy hiába a kevés futás, a gumi az öregszik és veszít a rugalmassagabol, ami egy óvatlan pillanatban könnyen szakadashoz vezethet.
5 év után akkor is ajánlott lenne cserélni, ha be se volt ez alatt indítva a kocsi.
De reméljük Nálad minden oké lesz.
Nálam 2 hét múlva kész lesz a turbó, olaj cserével, szűrőstül, aztán a következő projekt a vezérlés lesz, ha megmarad a kocsi.
Viszont nagyon bánt az alacsony felszereltség, még a sofor ablak se automata, pillanatnyi fogyirol meg csak ne is almodjak. Úgyhogy erősen bizonytalan vagyok a jövőjében...
Rob:
Örök hála, mester.[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24248 üzenetére
Tehát akkor pl. az Auchanból vehetek fagyállót?
Ck.: Igen, jövő nyár, de ha nem szánom magam akkor sem rá, akkor majd csak 2015-ben. 5-6 éves Gates szíj még nem olyan veszélyes, a km is max. 80k lesz benne addigra. Nem kell ezt túl drámázni, vagy 100k km vagy max. 5-6 év, amíg ezek nincsenek meg, addig nincs is probléma, nincs mitől félni.
A szerelős próbálkozásaim meg kb. nem kerültek semmibe, amit költöttem a kocsira, arra szükség is volt, és mindent meg kellett ahhoz csinálni, hogy a kocsi ilyen jó állapotba kerüljön, mert én is általában a 100%-ra törekszem.
-
rob210
Topikgazda
Hát ki tudja ha elkezdenek korrodálni a cuccok akkor annak nincs vége, előbb utóbb meghal valami.
De azért ezek a noname fagyállók is egész jók már.
Csak az alu az alubarátot igényel.
Bár hogy őszinte legyek én még nem is nagyon találkoztam olyan kocsival ami nem alu hűtős.
Szóval az összesnek tudnia kéne.Renault power
-
Outlander
addikt
Na kiderült a bibi.... bár ehhez nekem kellett turkálnom az alkatrész bázisban..
A helyi retardáltak a tengelykapcsolót nézegették és rendeltél be, abban jó hogy nem volt semmi ami kellett volna nekem...
Ellenben a komplett gázbowden javító csomag, 11.280 ft... és a cikkszámra rá googlizva, egyből az első találat meghozta az eredményt....
És akkor ők egy magasan kvalifikált, licencekkel rendelkező, hivatalos ranult szerviz, ezek után a szerelést sem bízom rájuk...
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Laraxior
titán
válasz rob210 #24242 üzenetére
Lesz ettől valami baja? Vagy csak ilyen buziság, hogy ne ezt vegyem, hanem mászkáljam körbe a várost a semmiért. Akkor mit öntsek ebbe a szemétbe?
Azért ez elég durva, hogy válogatni kell, hogy mit kell beletölteni. De azért az ioncserélt víz remélem mindegy*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Laraxior
titán
Ez az ALU jelölés micsoda? Mert én nem találom ezen a flakonon: MOL EvoX Extra G48 Én ilyet töltögetek bele
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
rob210
Topikgazda
A zsu-val partner kiskereskedő.
Ahol egyébként jobban jössz ki mint azzal amit linkeltél.
Egyébként bocs azt hittem már írtam, mert nem titok
A telepes utca 108.- ban vannak 14.kerület.
Megrendeled és vagy házhozviszik, vagy bemész érte a boltba.
Ha szállítással kéred az plusz egy nap.
Itt egy lista hol van még viszonteladójuk és saját üzletük.Holnap ki lesz kint a WSR en?
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz hossszú #24235 üzenetére
A klímatechnikában használatos alumínium szalaggal meg tudod, de érdemes cserélni, nem örök megoldás.
Erről van szóRenault power
-
hossszú
őstag
Ma megkapta az öreg vas ami jár neki, vagy is csak majdnem.
Lecseréltem az olajat, na itt van a majdnem és az összes szűrőt. Sajnos kicsit elszámoltam magam a héten, kicsit többet kellett mennem mint amennyit gondoltam és nem volt időm beszerezni a Xadot, így most 10W40-es ELF Turbo Diesel olaj került bele .Nem sűrűn szoktam nyitogatni a motorháztetőt így csak most vettem észre, hogy az Y elágazás ragasztásnál kirepedt az egyik vízcsövem és szivárog a hűtővíz . Valamivel ezt meg tudom ragasztani vagy csere?
[ Szerkesztve ]
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
A vízfogyasztás, ha nem ereszt sehol és nincs átégve a hengerfejtömítésed akkor konvergál a nullához.
Ha fogy a vized az jó esetben szivárgás rosszabb esetben hengerfejes a kocsid.
A fagyállód meg azért zöld mert keverted desztvízzel.
Próbáld ki, hogy a fagyállós flakonból a felét beöntöd a tartályba aztán öntesz hozzá a flakonba desztvizet és láss csodát zöld lesz.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #24228 üzenetére
Akkor még egy kérdés
Kb. 4 hónapja lett a kocsiba téve új fagyálló, akkor még pirosas színű volt, viszont pár hete amikor leöntöttem, akkor már nagyonsötét zöld volt, majdnem fekete, de tényleg nagyon sötét zöld. Ez mégis mi lenne, vagy ezek csak így változtatják a színüket?
Na jó, két kérdés:
A vízfogyasztás mennyi szokott lenni normális esetben?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Na ez az a cucc amit vaterán sosem vennék meg.
De akár még eredeti is lehet.Fém vagy műanyag kannás?
Mert a műanyagból hallottam, hogy volt már gagyi, de a fém még minden esetben eredeti volt.Én a 14.kerben veszem egy kis autósboltban.
Nincs nagy árukészlet de telefonálok ami kell másnapra bent van.Renault power
-
Laraxior
titán
MOLnál tudsz venni szép kéket Benzinkúton be is mérik neked, nehogy meglepetés érjen télen egyik reggel Amúgy azt is érdemes lecserélni teljesen jópár évente Szervízkönyvben minden folyadékhoz meg kisebb mütyürhöz írnak periódust. Legalábbis nálam.
*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
giigz
veterán
Azt valaki meg tudja mondani, hogy milyen fagyállót vegyek az autóba?
Olyat, amire az "ALU" van ráírva, vagy mindegy milyen színű, milyen nevű, csak fagyálló legyen? Tehát amit egy átlag boltban lehet kapni, az jó-e, vagy valamire kell figyelni?
-
tresh
veterán
OMG
-
SZATA
senior tag
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #24210 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy nem ég közel 150-170w-nyi fogyasztó, hanem ebben az esetben max 20w. LED DRL esetében, meg 2-3w.
Főleg annak jó, aki nappal városon kívül járkál.Illetve m2 esetében végre van értelme az alkonykapcsolónak (auto fényszóró).
Beraktam auto módba, így nappal megy a drl, sötétedéskor pedig szépen felkapcsolja a tompítottat.
Viszont amíg nem volt DRL, városon kívül kézzel kellett ugyan úgy kapcsolgatni.Egyébként egy viszonylag egyszerűnek tűnő technika (bár én nem tudnám kivitelezni, főleg nem ilyen igényesen). Kap pluszt biztosítékon keresztül, meg földet. Kap gyújtásról egy szálat, ami az egészet vezérli (indítja). A kimenetén van egy poti, ami a távolsági felé megy (nyilván led esetében nem kellene a poti). Illetve jön bele még egy jel, az én esetemben a helyzetjelzőktől --> ha azokat felkapcsolom, akkor lekapcsolja a DRL-t (mivel a helyzetjelző minden világításhoz kell, ez volt a legkézenfekvőbb).
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #24207 üzenetére
Valószínű bármibe belerakható és igen a távolsági izzóm megy csökkentett fényerőn.
Annyi, hogy ami van hozzá neki leírás, az megane2-höz van. De ha m1 esetén is megtalálod a megfelelő vezetékeket, akkor csak össze kell kötni a dobozkával és működik is.
Esetleg KoAn-t keresd fel, aztán elmondja, hogy lehetséges-e.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
H4-nél 1 izzóval szvsz. nem oldható meg. Ha megoldható, akkor viszont nem értem, hogy mi értelme van, miért jó ez
-
mycso
Topikgazda
válasz Sly189 #24191 üzenetére
Szerintem a tempomathoz mindenképp érdemes a kijelzést aktiválni a nélkül olyan félmegoldás...
DRL modult gyárt igazából és a távolsági izzókat használja, mint DRL fényforrás, természetesen csökkentett fényerőn (asszem 35% a max, de lefele potméterrel állítható).
Nekem nagyon bejön és elég gyárinak tűnik, itt a saját videója róla: [link]Ha valamikor összefutunk, akkor megnézed a tempomatot, meg a drl-t is....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
veterán
válasz rob210 #24200 üzenetére
Lehetséges bár franc se tudja.. nekem a cliom alatt is ilyen volt a kettesem mint most a megane alatt.. viszont nekem is csinálta ezt olaj csere előtt hogy nagy melegbe el kezdet szorulni.. így kapott új olajat+xado + befújtam a váltó rudazatát alul és belülről is adtam neki egy kis kenést így nagyon szépen jár..
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Autós topik
- Filmvilág
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hardcore café
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...