-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
teleahocipöm
senior tag
A Keeway a F-ACT 125 EVO és a Zahara 125i akciósan 509 rugó, ha a szervízintervallum barátibb lenne, egész jó vétel is lehetne.
-
FeniX-
aktív tag
válasz teleahocipöm #90452 üzenetére
Hali, hoool?
Néztem én is ezeket, inkább 750-8 kiló volt. Regadó, plusz üzembe helyezés.. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90453 üzenetére
A Keeway oldalán is ennyi, akciós: [link]
Szervizintervallum: Azt gondolom, aki ezt a fórumot olvassa, egy kicsit legalább műszaki érdeklődésű, és nem okoz gondot elvégezni egy olajcserét, otthon. Szóval addig fogja szervizekre hordani a motorját, amíg garis, utána az olaj-légszűrő cserét (alap szervizeket)úgyis maga intézi.
Én rendeltem EMAG-ról egy nyomatékkulcsot, és a fakezemmel végeztem a Liberty-n olajcserét. Nyomatékkulcs nélkül is menne, de téptem már meg nem egy csavart....... -
#TOTTI
őstag
Kis sikerélmény a Yasuni C16-al, kuplung 8000-nél nyit, a varió pedig 9600-on fut jelenleg, 9300 is elég, érzésre ott már nyomatékcsúcson van, majd hétfőn görgőzöm, csak egy rossz minőségű videó, hogy vígabban pörög mint egy láncfűrész. 10-11e sem akadály, neki, most 6,5-el megy, de 6,3 lesz az igazi. A Polini sport vezérlése kb. 10000-ig működik jól. Fékekre kell rágyúrnom, hiába vannak felújítva. Szerintem 10 lóerő felett vagyok már keréken.
-
IMIIKE1998
őstag
Helló!
Aprilia Scarabeo 50-nél ha gyári gumik vannak rajta, akkor hány bar-ra kellene felfújni? Én a 64 kilómmal elől 2,1, hátul 2.3-at szoktam fújni bele, de így 50 körül a rosszabb utakon eléggé felüt a lengéscsillaptó. Csak azért kérdezem, mert ha nem fújom túl, akkor viszont valószínűleg a lengéscsillapító van már elfáradva. (Bár nem tudom, hogy gyárilag milyennek kéne lennie.)
-
teleahocipöm
senior tag
válasz FeniX- #90453 üzenetére
Ami érdekes, hogy nem mindenhol akciós, az importőrön kívül a Carimpexnél és a Motor Sapiens viszont az. Igen még az akciós árra még rájön amit írtál, de így eléggé leárazták. Mondjuk elég gyenge motorok kb. 7-9 lóerő között vannak.
Zoli bácsi!
3 év gari van a motorokra, addig biztosan szervízbe kell hordani, ráadásúl olajcserén kívül van egyéb ellenőrizendő dolog, pl szelephézag, amihez már bontani kell.
Lehet mondtad már, de neked az Imperiálon mennyi a szervízintervallum? -
Zoli bácsi
őstag
válasz teleahocipöm #90457 üzenetére
Évente, vagy 6 ezrenként, ugye ami előbb jön.
IMIIKE1998: Nekem a Liberty-t a gyári szervizen 2,0 bar nyomásra állították, én előtte pont annyira fújtam, amit írtál. Én a 135 kilós súlyom miatt fújtam túl, amúgy komfortosabb volt a szerviz beállítása.
Vannak itt okos emberek, akik megmondják, ha most hülyeséget írok..De szerintem ha elfárad a lengéscsillapító, attól ugyanúgy felüt, csak utána nem fog csillapítani.
Amúgy jóval komfortosabb a motor, a gyári új nagykerekű robogóm is eléggé kemény volt, felütött az úthibákon. Nagyobb a rugózatlan tömeg, szóval robogónál törvényszerű, hogy jobban felüt, mint egy klasszikus motor. -
Gabis
őstag
válasz IMIIKE1998 #90456 üzenetére
Nekem tavaly volt patroncsere meg felújítás rajta, mert éreztem, hogy nem okés. Mikor ránehezkedtem beült, de vissza már nem nagyon emelt, meg okozott egy kis kormányremegést is. A tünetek megszűntek, de vacak úton kirázza belőlem a lelket is. Ráadásul tegnap elől hátul defektem volt, és a srácok szerintem most többet fújtak bele mint volt, mert szinte pattogok... a mai szeles időben élvezet volt ez a páros. Megnézem majd az értékeket, de egy kicsit engedek belőle. Apropó, ti mivel szoktátok a guminyomást ellenőrízni, illetve pumpálni? Ezek a kutas megoldások nekem nem nagyon váltak be.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz Zoli bácsi #90458 üzenetére
Köszi!
-
Zoli bácsi
őstag
" ti mivel szoktátok a guminyomást ellenőrízni, illetve pumpálni?"
Én legtöbbször benzinkútnál. Egyik maszek kútnál olyan a fújó, hogy előbb beállítod a nyomást az oszlopon, aztán ráteszed a szelepre a csatlakozót. És enged le, vagy fúj, beállítva pontosan a nyomást. Van otthon kompresszor, meg hozzá eszköz, amivel fújhatok. Az a baj, mire előszedem a kompresszort, meg föltermeltetem levegővel, és fújás után elpakolom..Macerásabb mint a 200m-re lévő kúthoz kimenni.
Van egy LIDL kézi pumpám is, ezen is van nyomásmérő. De ebben a mérésben nem bízok, ezt a pumpát csak biciklihez használom. -
FeniX-
aktív tag
Félig nagymotor téma, de nekem ide húz a szívem, hátha tudjátok: az onroados Mackó abbahagyja a videózást/motortesztelést. Nem tudjátok, hogy miért?
-
Gabis
őstag
válasz Zoli bácsi #90461 üzenetére
Olyan Lidl-s pumpám nekem is van, de arra lehet én sem bíznám. Xiaomi akkus pumpán gondolkoztam még, de lehet inkább körbejárom a környéken lévő kutakat, hátha találok egy jobb konstrukciót.
-
Gabis
őstag
válasz FeniX- #90462 üzenetére
Rég láttam tőle tartalmat, de azt nem tudtam, hogy befejezte. Lehet nincs már rá ideje. Mondjuk sokan vannak így akik leálltak egy ideje. Most gyorsba akik eszembe jutnak Wattas, Red rider, Punisher, Hollywood Honda... egyedül Dodor és Winkler aki tolja a tartalmat még most is.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Zoli bácsi #90458 üzenetére
-
Gabis
őstag
válasz IMIIKE1998 #90465 üzenetére
Köszi. Akkor szétnézek milyen a felhozatal a környéken.
-
macilaci78
nagyúr
Van otthon kompresszor és manométer.
Általában nem hitelesített, de még csak nem is kalibrált mérők vannak a kutakon. Ez nem baj, de érdemes elmenni 3-4 helyre is. Ha 0,1 bar eltérésen belül mérsz, mindegy, melyikre mész.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #90469 üzenetére
Köszi szépen a válaszokat.
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #90469 üzenetére
Nekem is Xiaomi van, teljesen rendben van. Máshol van ilyen 16-17k körül is.
-
teleahocipöm
senior tag
Mackó döntése valóban meglepetés, talán a visegrádi ügynek szerepe lehet ebben, furcsa is volt, hogy elég régen nem láttam tesztet tőle. Esetleg némi pihenés után privátban folytatja. Winkler tetszik, olyan motorokat mutat be, amiket másnál nem látni, nem átallott még kínai motorokra is ráülni.
-
őstag
válasz Zoli bácsi #90454 üzenetére
Hm, F-ACT 125 EVO-ról látott valaki egy részletesebb tesztet? Nem igazán találok az interneten semmi értelmes anyagot róla.
Elég jó áron lenne városi cirkálónak.
Vagy esetleg van valakinek tapasztalata vele? -
őstag
válasz teleahocipöm #90478 üzenetére
Sajnos mindegy, közben kiderült, hogy Miskolcon nem lehet elvégeztetni a kötelező szervizeket, mert nincsen forgalmazó. Bezárta a boltot. Egerben lenne a legközelebbi. Így ez a márka kiesett.
-
nyogo83
Topikgazda
Ha csak ez tart vissza, akkor mar eleg regota nem kotheto a garanica ahhoz, hogy a forgalmazonal vagy az ahhoz tartozo szervizpartnernel kell elvegeztetni a kotelezo szervizeket.
Barmilyen hivatalos, szamlakepes szerviz elvegezheti, pecsetelhet a garifuzetbe es ervenyes.(minden jarmunel igy van) -
őstag
válasz teleahocipöm #90481 üzenetére
Sajnos januárban bezárt véglegesen.
-
Phvhun
őstag
Az előresoroláskor dudálós autós kérdésemmel kapcsolatban köszi a válaszaitokat!
-
dinnye2023
újonc
Van egy 1997-es Piaggio Liberty 50 2t-m. Azt nem tudom eldönteni, hogy a kipufogója
/ami valószínűleg eredeti/ katalizátoros-e? A kipufogó könyökön még rajta van a féregnyúlvány, de szekunder levegő cső nincs és nem is volt. A szekunder levegő cső hiányából azt gondolom, hogy nem katalizátoros, de lehet, hogy rosszul gondolom.
Ha valaki tudja, segítsen. -
#TOTTI
őstag
válasz dinnye2023 #90486 üzenetére
Nem katalizátoros, az egy vaknyulvány, fojtás céllal.
-
macilaci78
nagyúr
Ezzel a kipufogóval van már valakinek tapasztalata? Barátságos az ára...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Segítsen nekem valaki, légyszi, aki jártas kínai rendelésben, meg beszélni english, mielőtt hülyeséget csinálok....
Nézegetek bukócsövet a motoromra, egész ócó..... [link]
Jól látom, hogy háromszorosa lenne a szállítási díj, mint a bukócső....
Amúgy mit gondoltok, érdemes lenne használni? -
Madball
csendes tag
válasz Zoli bácsi #90489 üzenetére
Azért itt hatványozottan számít a minőség is! Ha a kínai ledes index lekonyul két hét után, max. visszarakod az eredetit, de ha egy sima borulásnál ez törik és beleáll a lábadba, nem az számít majd, megvédte-e a karcoktól a motort..
Európai, CE-s bukócsövet találtál, az mennyire drága ehhez képest? Sima gomba nincs vállalható áron esetleg? -
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #90489 üzenetére
Kínaiaknál, de akár e-bayen, meg Amazonon is bevett szokás, hogy a termék árának nagy részét bele implementálják a postaköltségbe és a postaköltség így sokszor több száz százalékkal több a termék feltüntetett árának. Az oka meg rém egyszerű.
Egyrészt PR fogás is hogy az emberek ráfussanak az adott termék lapjára.
Sokszor "egy" termék több részből áll, vagy több össze tartozó/illeszthető terméket hirdetnek egy oldalon. Olyankor sokszor a legolcsóbb részegység ára jelenik meg, míg terméknek viszont a teljes terméket listázza.Példaként mondjuk meghirdet egy brutál szuper "Mindent Kiszív"porszívót. De az adott porszívó lapján külön meg lehet venni mondjuk a gégecsövet is, meg a szívófejeket, stb... Na olyankor a termék nevének magát a porszívót adja meg, így a találatokban/ajánlásokban az jelenik meg. De alapterméknek a lapról a gégecsövet adja meg elsőnek, így a találatokban annak az ára jelenik meg. Te meg ráböksz, hogy megnézd a termék lapját, mert a találatokban a "Mindent kiszív" porszívót 1200Ft-os áron listázza. Aztán a termék lapján szembesülsz vele, hogy az a gégecső ára, de ha már a lapra csalogattak, megveheted a komplett porszívót 90000-ért.
Na ez az egyik trükk, amiért olcsósítanak, hogy rámenj a termék lapjára.
A másik ok, amiért a termék "olcsó", de a postaköltség nem, hogy vannak sokan, akik a szállítási költséget nem nézik. Pláne, ha az adott termék - szinte gyanúsan - olcsó. Csak kattint, mert olcsó, aztán szembesül vele, hogy a számlájáról nem 10000-et, hanem 40-et vontak le.
A harmadik ok már picit szemetebb. Ha az ember tudja is, hogy 40000-et fizet szállítási költséggel együtt a termékért, majd megjön a termék, de végül "eláll" a vásárlástól, vagy gariba visszaküldi visszakövetelve a pénzét, akkor az eladó csak a 10000-et, vagyis a termék árát utalja vissza neki. Hogy miért? Hát azért, mert az ilyen visszaküldéseknél csak a termék árát kell visszafizetnie, a szállítási költséget nem. És maga a platform (pl. AliExpress) szabályzata szerint is az eladó csak a termék árát köteles visszafizetni, a szállítási költséget nem.
Magyarán, ha mégsem jó a motorodhoz és visszaküldöd, akkor az eladó visszautalja neked a 13492Ft-os vételárat, mert erre van kötelezve, te meg bukod a 43784Ft-os "szállítási költség"-et.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #90493 üzenetére
"Ez a legolcsóbb, amit itthon találtam: [link]"
Na ez pont annyi, mint Kínából lenne a "szállítási díj".
Amúgy Aliról szabad vásárolni, de az általad linkelt cucc semmivel sem lenne olcsóbb, mint ahol a rendes árat tüntetik fel normális szállítási díjjal. Szóval szabad onnan vásárolni, csak figyelni kell a trükkjeikre.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Zoli bácsi
őstag
A garázsba levettem a ponyvát a befogadott, kínai anyától, olasz apától származó masináról. Úgy kiverte a víz, inkább kitoltam az udvarra száradni. Még az is lehet hogy belepattintom az aksit, aztán...... Máóó szaglássza, megfenyegettem, nehogy ismerősnek jelölje.
Tavaty van! Maradjunk annyiban, kis kora tavaszi előzetes.
Így kicsapódott rajt a pára. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #90495 üzenetére
Néha szellőztesd meg a ponyva alatt, mert frankón el tudja kezdeni rozsdásítani a dunsztban a gépet. (csatlakozók, kontaktok, csavarvégek)
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #90496 üzenetére
persze, azt csinálom. Amúgy az a LIDL-es szürke, vékony takarófólia van rajta, szerintem az átszellőzik. Ma délután 14 fok volt nálunk Időkép szerint, de az udvaron megszorult a nap, több volt. Levettem a ponyvát a motorról, egyszerre kicsapódott rajt a pára. Ennyire nem szokta kiütni a lecsapódás, mondjuk ekkora hőmérséklet különbség se nagyon volt. Megszáradt, visszatoltam, még nem tettem bele az aksit, azért még igencsak tél van....
-
Debilon
addikt
válasz Debilon #90315 üzenetére
ma sikerült összeraknom a robogót, hogy működik a berúgó racsni, vissza is húzza a berúgó kart, teljesen könnyen és jól működik (eddig kifelejtettem a zsírt a racsni tengely mellől, lehet ez volt a baj)
viszont, indítás után valami hozzáér valamihez recsegő/csörgő/csikorgó hang van
ennél a típusnál (People S50) a variátorfedél tömítésnek van/lehet távtartó szerepe is? mert az nincs, ami benne volt az darabokban esett ki az első szétszerelés után tavaly.
amúgy ha a deklit megfogom és a motortól távolodva húzom, akkor elhallgat ez a zaj, az új tömítést már megrendeltem, remélem a jövő héten meg is kapom
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90497 üzenetére
Tudod, mi alatt nem párásodott? Rossz lepedő, paplanhuzat.
Holnap meglesek egy Sh300-at.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest