-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
frigoo
aktív tag
Nosza, megjött a rendelt Malossi Multivar ill. Polini 3G kuplung+harang kombó. Fehér kontrasztrugó betéve, hátsó kuplungtárcsa pálya újrazsírozva, ellenőrizve, a varióba a gyári 7,0g görgők vannak. Hát eléggé "plug&play". Igaz most egy 6,6g-os szett van benne, de kicsit pörgős így, megy vissza a 7g, vagy veszek valami köztes súlyt, majd látjuk. A hézagolással kicsit gonbdan vagyok. Ha ebben a videóban 3:13 nál szereplő 5mm adaptert beteszem (amire az F12 only jelölésű) a varió mögé, akkor nem kap már rá a főtengely ricnire a berugó racsni. Ha helyére a 2mm teszem, akkor jó, szemre a szíj is egyenes, de hézagoló alátét nem kell a külső tárcsa és a csapszeg közé. (megjegyzem, a videón sem tesznek) Tehát nem tudom, hol van az igazság.
Amúgy a motor jó, végig egyenletesen gyorsít, nem ejt vissza se hidegen, se melegen ami nekem probléma volt. A végsebességem kicsivel nőt, óra szerint 85-90 a vége. 90 inkább enyhe lejtőn értendő.
Összeségében piszok jó lett, kicsit állítok még rajta, próbálgatom. -
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #58898 üzenetére
Láttam ilyet autónál. Ott az volt, hogy a szálerősítés volt úgy megoldva, hogy az egyik irányban erősebb volt, a másik irányba kisebb volt a gördülési ellenállás a mintázata miatt is.Az egyik irányba jobban tapadt. Hátul van a hajtás, ott abba az irányba kell jobban tapadnia, elöl meg fékezésnél.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
addikt
válasz frigoo #58901 üzenetére
Én is most cserélek kuplungot és harangot (meg kap alu szíjtárcsát, lehet a vario-t is), felújítom a végáttétet is (hosszabb is lesz), utána nekem is a hangolás lesz a program Én könnyebb görgőre gondoltam így első körbe, h nagyobb fordulaton induljon (az új kuplung is nagyobb fordulaton fog indulni) de majd látjuk.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Hunyus
senior tag
válasz huszi.gyb #58900 üzenetére
Próbáltam már légszűrő nélkül is,karbin sok mindent nem lehet állítgatni igazából csak 2csavar van rajt,a levegő és az alapjárat ha jól tudom.A levegő csavar teljesen betekerve majd másfelet ki tekerve van.Az alapjárat meg úgy van állítva,hogy 1500-2000 között járjon.A gyertya nem a legszebb járatás után,nem őz barna,inkább kormosabb fekete és kissé benzines.
ludsimon Pontosan nem tudom,de olyan 1-2mm lehet.
De próbáltuk több gyertyával is,olyannal is ami másik motorból lett kiszedve,ami tuti,hogy jól működik.[ Szerkesztve ]
-
Hunyus
senior tag
válasz korcsillio #58907 üzenetére
Hát valószínű,hogy itt is a gyújtással lesz a bibi.
De érdekes mert pöcre indul,jár szépen,6-7000-ig szépen dinamikusan ki is pörög,erő van benne.
Ha valaki csak lazán közlekedne vele és 6000 körül mindig elváltana akkor rá se jönne,hogy valami nem jó
Majd szétszedem a gyújtás részét,csak oda meg valamilyen lehúzó kell ha jól gondolom.. -
ludsimon
veterán
A szivatót nem tudjátok kb mekkora főfúvókának számít pluszban, tehát mennyit tesz rá végeredményben? 10-est vagy 20-ast vagy nagyobb?
undefined
-
korcsillio
őstag
Rászántam magam hogy átnézem a hajtást de az egyik oldaldekni csavar olyan szinten szét van nyalva hogy nem tudtam kiszedni :'(
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz korcsillio #58918 üzenetére
Flexel koszoruld el a fejet, miutan leszedted a deknit meg ki tudod csavarni.
-
félisten
válasz korcsillio #58920 üzenetére
Esetleg egy merettel kisebbet probalj meg rakocogtatni.
-
ludsimon
veterán
válasz korcsillio #58918 üzenetére
Ro***na le a keze aki megszorongatja ennyire a csavarokat!
Néztem a dokumentációt mit ír, a kocsin a kerékcsavart 100Nm-re kell húzni, a variátor anya, illetve tengely anyát 50Nm-re kell, az oldaldekni csavart pedig 10Nm-re......[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Aki Budapesten vagy vonzáskörzetében keres olcsó robogó szaküzletet hozzáértő, rendes, segítőkész eladótól akié ráadásul az üzlet és szívét lelkét beleadja és ez érződik is annak ajánlom figyelmébe a
Scooter Racing Bt.-t!Amit a bemutatkozása alá ír nem csak reklám, tényleg mindenben segít és a hozzáállása is az egészhez 100%-os!!
Megmondom őszintén egy shopban sem éreztem ezt a fajta kiszolgálást és rendelkezésre állást!
Különösen ajánlott!A történet fél1-kor leadtam a rendelést, felhívtam mehetek-e, mondta, hogy 13h-ig érjek oda, mert el kell mennie.
Mentem mint állat át Budapesten keresztül autóval, hogy odaérjek és odaértem 13:02-re.
Így még nem lőttem ki autóval zöldre váltáskor, de közel se olyan élmény mint motorral. Mondjuk az ágyas akció utáni kilövést nem lehet felülmúlni semmivel.Meg elég sokat beszélgettünk, vagy 20 percet zárás után a szereléssel, tuningolással kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
félisten
Meg mindig nem tudtam kideriteni, hogy kell-e a segedmotorhoz eu csomag. 2 napig hivogattam a helyi kapitanysagot, legalabb otszor felkapcsoltattam a kozlekedesi osztalyra, de egyszer nem vettek fel. A recepcios meg annyit mondott, hogy kell a csomag, a melleny pedig ltn kivul es rossz latasi viszonyok kozott, de en ezekben nem bizok, mert a legtobb rendor nem tudja a szabalyokat. A kreszbol meg kideritettem, hogy amelyiken van tompitott, azt ki kell vilagitani mindig tompitottal.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Ne zaklasd őket, nem azért vannak.
Robogoalkatresz.eu egyébként leszerepelt. Oda csak akkor megyek ha nem lesz az sracingnek ami nekem kell. Így működik a kereskedelem. Ahol szimpatikusabb, oda szívesen megy vissza a vásárló, aki meg leszar, az ezt is kapja vissza.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
enginev3.0
félisten
Ismét gondom van
Már vagy 3-4× hagyott cserben a robogó azzal, hogy megyek megyek, majd egyszer csak elkezd fulladozni, és ilyen 10km/h-val megy tovább, kb 4ezres fordulaton, ha többet akarok akkor lefullad, ilyenkor teljes szétszedés, azt hiszem karbit szokta takarítani a szerelő és aztán jó lesz
Mindig a drágább benzint tankolom bele, most azt mondta a szerelő, hogy lehet kéne egy szűrő a karbi elé, lehet hogy a benzin nem tiszta vagy ilyesmi
Eddig akkor csinálta mikor valami bukkanót kaptam el, és koppant egyet a hátulja, azt hittem valami benzincső nyomódik meg ilyenkor, vagy a karbi kap egyet és azért áll meg, de most tegnap, bár nincs egy centi jó út se, de nem csapódott a hátulja, még is megállt
Valakinek lenne ötlete mitől lehet?
Már annyira felidegesített, hogy felraktam internetre eladni, de szeretem, nagyon jól megy, és ilyen kategóriában nem lenne más ami tetszik, így inkább meg akarom tartani[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
ludsimon
veterán
válasz enginev3.0 #58929 üzenetére
Ha a karbi tisztítás után helyrejön mindenképp tegyél be egy szűrőt!
Lehet a tankban van valami szmötyi nem a benzinben!Ne add el!! Ha csak ennyi a baja ne!
Fulladozás egyértelmű jel, hogy valami kosz kerül be mikor meg úgy löttyen akkor beszívja az aljáról.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
ludsimon
veterán
válasz enginev3.0 #58931 üzenetére
Nem megy át rajta más csak aminek át kell! Az a tökéletes megoldás ha veszel profi szűrőt!
Olyat végy ami mosható réz szűrős!! Nagymotorokat is kiszolgál és eszméletlenül jól szűr! Nem lesz többé ilyen gondod!
Én innen vettem.
Vagy ha közelebb laksz, [link].A csövet úgy húzd rá, hogy 1-2 percig hajszárítózod a cső végét, könnyen felmegy és nem sérted meg a csövet sem! Gyújtót nehogy megpróbáld.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz enginev3.0 #58931 üzenetére
Kivételesen egyetértek ludsimonnal. Először karbi takarítás, utána egy JÓ MINŐSÉGŰ szűrő bele. Csodát az sem tesz, de csökkenti az esélyét, hogy újra eltömődjön a karbi.
Amúgy műanyag vagy fém tankos a gépsárkány?
Bár azért a soha többé nem lesz vele gondod, erős kifejezés (persze, ha 100km-re értjük, naná ) de tény, hogy segít.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
válasz enginev3.0 #58931 üzenetére
Így néz ki a réz szűrős, ilyet végy (képen nem látszik de nagyon sűrű és simán ellenállás nélkül át lehet rajta fújni):
undefined
-
Pete55555
addikt
válasz enginev3.0 #58931 üzenetére
De a szűrő se tökéletes megoldás nem?
Nem hát!
De át nem megy rajta a gané, max ha kiszakad, inkább eltömődik.
Én a helyedben, ha biztosra akarsz menni, ezt tenném:
1: Üzemanyag ellátó rendszer szétszerelése
2: Karbi pucolás
3: Tank pucolás!!!
4: Összeszerelés, egy szűrő beiktatásával. (akármilyen sz*r szűrő is jó, nem kell feltétlen fém/réz...stb... a semminél minden jobb)...Szeretem leracsniztatni...
-
enginev3.0
félisten
Köszi mindenki, egyébként asszem műanyag tankos
Kap egy szűrőt, ami remélem segít hosszú időre, mert most annyira rossz a helyzet, hogy ebben a szezonban, már háromszor volt vele ilyen gond!
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
huszi.gyb
senior tag
válasz enginev3.0 #58936 üzenetére
Mint ahogy fölötted írták, az sem 100%-os megoldás, ha szűrőt raksz bele, akkor azt kell pucolni. Műanyag tankos nem rohad, de érdemes lehet átmosni a teljes rendszert. Esetleg csöveket is cserélni.
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz enginev3.0 #58936 üzenetére
A robogók benzincsapján eleve szokott lenni egy tankba nyúló szűrő. Ettől még nem árt rá plusz szűrő, de simán lehet, hogy a tankban gyülemlett össze már valami trutyi, ami el-el zárja a belső szűrőt.Vagy akár víz is lehet a tank alján, ami néha a kifolyóhoz löttyen (a mai benzinekben minimum 5% alkohol van, ami hidrofil, megköti vizet a levegőből, és az a tank aljára süllyedve felgyűlhet). Akárhogy is, én kiszerelném a tankot, abból pedig a csapot, a tankot alaposan át kell mosni és kiszárítani, a belső szűrőt meg ha szükséges, cserélni. A benzint amit leengedtél a tankból, már ne tedd vissza.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Sokszor szó esett már arról, hogy tuning kipuogó felszerelése után fúvókázni kell a karbit (már ha komoly a kipufogó, nem csak dísz), mert a keverék szegényedésétől túlmelegdzik,megszorul, vagy teljesen tönkre is megy a motor.
Na... Ma meló végén beugrott öcsém egy barátja, nogy vett egy leo vince tt kipufogór, dobjuk már fel a runnerére. Oké, felszereltük, majd mivel már későre járt, hogy gyorsítsuk a fúvókázás menetét, a megszokott "beteszünk egy jó nagyot, aztán jövunk lefelé amíg jó lesz" módszer helyett, az volt a terv, hogy a levegőcsavarral adunk neki még benzint, aztán öcsém megy egy róvid karikát, hogy érzésre mennyire kíván nagyobb fúvókát, hátha így gyorsabban meg lesz a megfelelő méret.
Öcsém elindult, és kb 400 méter után meg is állt a motor. Szerencsére a blokk még nem volt teljesen átmelegedve, így mire leszállt és lenyomta a berúgót már szépen átforgott a főtengely.
Tanulság, tuning kipufogóval, nagyobb fúvóka nélkül még kipróbálni SE!
www.simson4t.hu
-
félisten
A tuning kipufogotol nem valtozik meg a motor keverekkepzese. Akkor kell nagyobb fuvoka es tobb benzin, ha tuning/nagyobb ateresztesu levegoszurot kap a motor. Biztosan ez tortent az ismerosodevel is. Ha leveszem a kipufogot es nyel gazon megyek vele akkor sem szorul meg soha.
[ Szerkesztve ]
-
z0l1ka
aktív tag
Egyetértek Mivel nekem is leo vince tt kipum van egy F15-ös malagutin , évekig használta az előző gazdája gyári alap fúvókákkal. Den ott valami más gond lesz..
[ Szerkesztve ]
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
Den
veterán
-
félisten
Lehidalok ettol a kis jogtol. Megjott a levegoszuro es a teleszkop vedo harmonika szett, mondom ez utobbit lecserelem meg este, meg ledobtam a hajtomubol is az olajat, most repsol 80w90-et kapott. Kiszerelem az elso kereket es origi yamaha fekbetet van bent, aminek meg a fele betet rajt van. Letezik, hogy az eredeti gyari fekbetet lenne benne? Elkezdte enni a repsol olajat is, erezni a szagan, teljesen mas mint volt, most olyan lett, mint a babettae, az is repsollal megy.
A bal oldali teleszkop gumit hogy a rossebbe lehet kicserelni rajt? A fek utkozojetol nem tudom leszedni. Ki ki kell szedni a telot vagy hogy?
z0l1ka
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
Hát ha leveszed egy kétüteműn a kipufogót, az nagyon nem ugyanaz, mint ha felteszel rá egy jól megtervezett rezonátort
Ez nem 4 ütem, ahol a kipufogó csak elvezeti a kipufogógázokat és annyi. A rezonátor a negatív nyomáshullám kihasználásával javítja a henger töltését, több levegőt, és gyorsabban ránt keresztül a karbin, ami bizony elszegényedik, ha nem adsz neki több benzint. Több, kipufogóval tönkrevágott motort újítottunk már fel, íme az egyik:
Itt is csak egy új kipufogó lett felpattintva, a légszűrőhöz nem nyült senki, és a tulaj legnagyobb bánatára (új hengerszett, főtengely, csapágyak) a karbihoz sem...
Most sem bántotta senki a légszűrőt, a motor a lábán gurult be, mi szedtük le a régi kipufogót, és tettük fel az újat. Egy nagyon alap kipuf volt rajta, amit feltettünk meg egy baromi jó kis darab, amiből a folytást is kiszedtük mielőtt felraktuk, és ez a régi kipufogóhoz képest annyit javított a motor öblítéséh, hogy az előző darabhoz fúvókázott karbi ilyen extrém módon elszegényedett. 400 méter az minket is meglepett, a fenti képeken szereplő motor fél óra alatt sült meg ennyire.
Az hogy valaki feltesz egy új kipufogót és ugyanazzal a beállítással megy évekig, leginkább szerencse, valószínüleg a régi és új kipuf közt nem volt akkora különbség, és/vagy a karbi eleve dúsabbra volt állítva, esetleg valahol limitált a rendszer amitől az új kipufogó nem tud teljesen érvenyesülni.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #58923 üzenetére
Én már rendeltem mindhromtól (Egü, SPD, SRacing). Egyikükkel sem volt bajom. Minden megjött és mindent korrektül intéztek mindig. Ok, hogy az SPD nem cserélte a hengerszettet, mert hivatalos beszerelői számlához kötötte a cserét, de ez jogos is valahol. De egyéb probléma nem volt.
SPD-vel kapcsolatban meg remélem, nem a fúvóka miatt akadtál így ki rájuk.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
válasz z0l1ka #58944 üzenetére
Nekem módosított sp3 van. Ha úgy hagytam volna a fúvókákat egy izmosabb gázfröccs után megragadt volna.
Persze csak akkor nem ha nincs pontosan arra a fordulatszám tartományra állítva a motor, ahol a kipufogó "rendesen dolgozik".
[link]A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
félisten
Jol hangzik amit irtal, a motor mukodesebol adodoan viszont fizikailag keptelenseg, hogy a kipufogo barmit is atrantson a karburatoron. Teljesen mindegy milyen rezonator van a kipufogoban, ha a dugattyu lezarja a kipufogo nyilast es nyitva tartja a szivot. A ketutemu motornal egy igen rovid ideig nyitva van egyszerre a szivo es a kipufogo csatorna, ez mindossze annyit okoz, hogy elegetlen benzin -levego keverek kerul a kipufogoba.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen