Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
DjKoxi
senior tag
válasz ManUnited #15608 üzenetére
Az anamorf prizma használata az állandó magasságú vetítést jelenti. A lényege, hogy 21:9-es kép esetén ilyen módban a projektor munkába fogja a fekete sávok miatt "pihenő" pixeleket, és ezt a torz képet lapítja vissza a prizma a 21:9-es vászonra.
Tehát anamorf prizmával érdemes 21:9-es vásznat is venni. Ilyenkor viszont a 16:9-es kép kisebb lesz, két oldalt kapunk be nem vetített felületet. -
Madwe
nagyúr
válasz ManUnited #15587 üzenetére
Hát én megőrülök, ha valami belenyúl a képarányba és torzít. Vagy csak belezoomol, s sok részt nem látok...
Én inkább azt javaslom, hogy told fel, vagy le (én le szoktam) a képet, így a fekete sáv az fent vagy lent lesz csak. Kb észre se veszed, de megmarad a képhelyesség.