Új hozzászólás Aktív témák

  • EQMontoya

    veterán

    válasz dni #39982 üzenetére

    Korai peldanyoknal a dugokon keves/kicsi volt a lyuk, amin elfolyik az olaj, ezert az ott ragadt az egesterben, kokszot kepezve, ami szetbaszta a lehuzo gyurut. Ez csak nem bele valo (10w-40) olajjal jott elo, de sajnos ha mar egyszer eloallt, utana az 5w-30-at is eszi. Megoldas a gyuruk es a dugok csereje, ez olyan 200 ropis muvelet. Illetve az egett olaj szep lassan a katalizatort es a lambda szondat is hazavagja. Sajnos ez az igenytelen fillerbaszo magyar tulajok okan lett "tipushiba".

    A Toyota viszont 7 evig vagy 180e km-ig gariban cserelte ezeket a fuzott blokkokat, tehat ha olyan vvti-t talasz, amiben garancialisan csereltek blokkot, azt nyugodtan. Ezt leszamitva ugyanis nagyon takarekos, kellemes motorok.

    Igaz 4zz-re, 3zz-re es 1zz-re is. (1.4, 1.6, 1.8), kb. 2005 utan viszont mar csak a javitott szerias motort adtak ki (Corolla E12, Verso, Avensis, Celica).

    A dizelekrol: a 2.0 D-4D-ben emlekeim szerint van kettos tomegu lendkerek, tehat ennyire nem egyszeru a helyzet. A 2000 koruli, elso szeriasokkal meg azert akadhat gond ott is. Ismet erosen szerepet jatszanak a magyar tulajok, elvegre ezek a motorok is "szeretik" a csempeszett/kamionbol leszivott, "minosegi" gazolajat.

    Arrol mar nem is beszelve, hogy zommel varosi hasznalatra nem veszunk dizelt, mert soha nem eg ki, es lerakodik benne a korom, aztan szopas lesz az EGR-rel, szelepekkel, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Same rules apply!

Új hozzászólás Aktív témák