-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
SpeedR
őstag
válasz EQMontoya #39741 üzenetére
Az avensis jó lenne, de kicsi belőlük a választék. A mazda detto. És csak 2litereseket látok belőle, ami ellenkezik azzal, hogy most egy takarékos autót szeretnék. A Corolla jó tipp, a faceliftes 2001-2002 körüli példányok már talán nem is olyan csúnyák.
Esetleg valami eu típus ajánlat?(#39745) Typhoon47
Ejj... takarékos autót szeretnék, úgyhogy azt hiszem fogcsikorgatva bár,de kihúzom a listáról az 1.6-os toledot. Az 1.6-os focus-szal egész jól eljárogattam 6,5 literrel. Lehet, hogy ebből még az 1.8-as is bevállalható lenne. -
footy
addikt
válasz EQMontoya #39750 üzenetére
Ezt tanúsíthatom, nekem az átlagom 8,3 körül van és a 9L-t még nem sikerült elérni.
(#39764) Bati0501
Nekem most GE Megalight van bennt, de visszasírom a Nightbreakert[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz EQMontoya #39754 üzenetére
Egy kis tapasztalat a Cordoba futóművéről. (1.9 TDI 110 Le-s signo felszereltségű. Lehet, hogy erősebb a futóműve a kisebb motorokhoz adott futóműhöz képest.):
Az autó 2002-es évjáratú, 2004 óta van a családban, 1 éve az enyém, 11 ezer km-t mentem vele azóta. Teljes szerviztörténete van (most 99 ezer km van benne):
Futómű alkatrész igény a 99 ezer km alatt (összesen 26 ezer Ft):
- 1 db talpas csere (53 ezer km-nél)
- kormányösszekötő csere (95 ezer km-nél) - a jobb oldalit kellett cserélni (párban cseréltettem ki, mert így szoktam az ilyesmit)
- 2 db szilent (95 ezer km-nél) - elöl az alsó lengőkarok hátsó szilentjeit kellett cserélni
(A lengéscsillapítók is gyáriak és jó állapotban vannak.)Ezen felül sem volt sok probléma az autóval, de ez már nem a tárgyhoz tartozik:
- 1x elektromos ablakemelő mechanika csere a bal első ajtónál
- 1x termosztát csere (2 ezer Ft)Csak azért írtam le, hogy aki ilyet szeretne venni az objektív képet kapjon.
Vezetési élmény is van vele ezzel a motorral. 4 fő + csomaggal is tökéletesen irányítható, télen is bolondbiztos (az is igaz, hogy jó a téli gumim is).
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz EQMontoya #39892 üzenetére
Továbbá, ha korabeli Mazdák, akkor szerintem a Xedos6 is egy szép, és amúgy kurva jó autó. Ez pl. egész jól néz ki.
Ha komolyan gondolkosz Mazdán, dobj egy privit, van egy nagy Mazdás cimbim, BP-n kaphatóak vagyunk Mazda megnézésre. Toyotában is tudok segíteni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
harry
veterán
válasz EQMontoya #39892 üzenetére
Régebben nézegettem már több típust és cikket, így valamelyest képben vagyok a vásárlás menetéről, de egyedül biztos nem vennék, csak valaki hozzáértővel.
Igazából egy ideje felfüggesztettem a keresést, nincs igazán olyan, ami miatt mindenképp kéne vennünk, és mivel csak havonta párszor kéne, akkor is meg tudjuk oldani máshogy, egyelőre több hátránya lenne számunkra, mint haszna (futna talán évi 6000 körül...).
Ettől függetlenül nem lenne rossz, meg egyszer biztos veszünk majd... csak ezt a kettőt most megláttam, és gondoltam rákérdezek. Főleg az olcsóbbik szúrt szemet, mert mondom ezt én korábban tuti drágábban láttam.Alapvetően 97-01 közötti kocsik jöhetnek szóba leginkább, itt már annyira nem lehet meglepő a 200k-s futás sajnos... Korábban nézegettem nagyon Mondeokat, de azokról kezdek letenni, lehet tényleg praktikusabb lenne egy kisebb kocsi, főleg így elsőre. Eddig úgy 4-500 körül néztem inkább, de lehet ki kéne tolni a keretet úgy 650ig (+ szerviz, átírás, egyebek). Úgy még bejönne talán Corolla, Focus, Civic. Focus van családban, mi elégedettek vagyunk vele, noha 9 év alatt került bele 60k km, szóval elég jó állapotban van, nyilván ilyet nem tudnék venni. Esetleg ebből lehetne kombi, amit szeretek. Japánoktól alkatrészárak / kínálat miatt kicsit félek.
Néztem a korábbi mazdát is, az bár elsőre tetszett, de nem tartom praktikusnak a hátulja miatt, ketten használnánk + egy vizsla a csomagtérbe. Emiatt is lenne jó egy kombi (meg az amúgy is jó), de nem létszükséglet, 5 ajtós Focusban is utazgatott már hátul.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
őstag
-
neduddki
nagyúr
válasz EQMontoya #39986 üzenetére
HI!
Ritka nagy orom hogy ez a totoya altal baormsag /nem bele valo olaj.../ meg mindig hangosztatva van:- ((((
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
őstag
-
neduddki
nagyúr
válasz EQMontoya #40032 üzenetére
HI!
jo szorakozast hozza, mit csinaljajk ha sok eszetlen papagajjkent muxik tehetek en arrol hogy en turtam ki a valos bugot /forras totoya/ a felreimformals hejjet
a totoya forumon is csak magam tudom hivatkozni mert azok baxak elovasni a kezelesit:- (((udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
8th
addikt
válasz EQMontoya #40040 üzenetére
Lófasz a seggébe aki ilyet csinál? Francokat. Csiszolópapírral körbetekert jó nagy lófaszt a seggébe lehetőleg jó szárazon annak a majomnak aki kiállította a haverját egy fényképezőgéppel a padkára, hogy felvegye amint ő önjelölt ken block-ot játszik egy 200ezres szakadék fospisztollyal. Pillanatig nem sajnálnám ha bezúznák a szarját csak ugye a puhapöcsű törvényeink ezt nem teszik lehetővé sajnos.
-
őstag
válasz EQMontoya #40063 üzenetére
Összefoglalom, hogy hol tartok most.
-Évi 12-15K KM-re keresek benzines autót, 186 cm 100Kg vagyok és válogatós, inkább az igényes, praktikus megoldásokat választom, még ha többet is kell rá áldoznom.
Kombira nincs szükségem.
Nagy vonalakban, amit szeretnék:
- Ne rohadjon, ne legyen törött,
- ne legyen hangos autópályázáskor sem,
- kényelmes ülése legyen esetleges hosszabb utakon is (pl. 1.4 Tdi Fabia kombi zaj és kényelem szempontból gázos volt),
- ne legyen nagyon magas az üléspozíció (pl Megane II.)
- ne kopogjon, ne zörögjön
- értelmesen nézzen ki az autó belseje, (a frissítés előtti Avensis I. nem nagyon ilyen )
- lehetőleg legyen könyöklő elől,
- értelmes helyen legyen a szivargyújtó, a szélvédőre szerelt konzolba tett telefon, navi szempontjából (pl Fabia nem ilyen),
- lehetőleg értelmesen szóljon benne a rádió, bár valószínűleg veszek bele egy másik fejegységet, ami BT-s, iPhonos, vagy kerül bele egy Dension multimédiás illesztő
- lehetőségekÉlvezet szinttől már elvárom, hogy :
- jó legyen vezetni,
- jó minőségű legyen az utastér,
- legyen benne tempomat,
- xenon (mert este nem látok olyan pengén),
- ülésfűtés ha bőrös,
- multikormány.A-B közlekedésre (+Focus) 1M Ft-ot szánok, A-B+élvezetre 1,5M Ft-ot. Három kategóriát állítottam fel magam előtt:
A-B közlekedés:
- Almera, Avensis, Civic sedan, 406A-B közlekedés + élvezet
-Focus, IS200, Mondeo, E39 520i, E46 318i, 320iNirvána:
BMW E39 525i (touring)Vélhetőleg a hétvégén fogok érdemben közelebb kerülni a végső csapásirányhoz, mert szombaton elmegyek egy pár kereskedésbe és megnézem a fenti típusok nagy részét.
Ezt követően még azt kell kikalkulálnom, hogy a nagyobb autó kb. mekkora plusz költséget jelent fenntartásban.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz EQMontoya #40145 üzenetére
Belátom, nem szakterületem. Azért jól látom, hogy 2%-ot közelíti, ugye?
Ettől függetlenül mórickaszám amíg nem veszünk bele pár fontos paramétert. Történetesen pont öt unokatestvérem van, mégsem kínai egyik sem.
@neduddki: egyszer, amikor még értettem a valszámhoz, ezt le is tudtam vezetni...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz EQMontoya #40266 üzenetére
akkor nagyjából egy irányba megyünk, és nagyjából egyszerre, remélem oda is érünk
ja pálya elvileg le van zárva, amúgy is a régi hármasra terelnek, inkább eldöcögök 60-al az országúton.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz EQMontoya #40329 üzenetére
Akkor te jöttél előttem végig egertől, a balesetig...
kívülről elég jó állapotúnak néz ki a kocsid
asszonynak mondtam, hogy veszek egyet, nem nagyon tetszett neki. engem is csak a fogyasztása tántorítana el, de a lovakat etetni kellamúgy tényleg nem volt necces helyzet, de sokan szerintem nyári gumival nyomták már. tieden gondolom téli van még?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz EQMontoya #40359 üzenetére
Az a helyzet, hogy elég sokat megyek mostanában, múlt év pl. több mint 35k km volt, ezért jelenleg sajnos nem alternatíva a splash-em fogyasztásához képest. (majdnem a fele )
Viszont ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy tervezem, akkor 1-2 éven belül kell majd valami nagyobb kocsi, egynek jó lehet ez, vagy akár az újabb 2006 utáni is220d, kint elég olcsón adják, 8000 EUR-ért korrekt van.Eger után rendesen megindultál amúgy, de utána végig mögötted mentem a balesetig, néztem én is, hogy ha nem előzöd meg a vw-t, akkor majd én, de szerencsére nem kockáztattam, lehet ha elmegyünk mellette, mi is benne vagyunk a balesetben...
-
őstag
-
8th
addikt
válasz EQMontoya #40475 üzenetére
"Amit a kúton spórolsz velük, az mehet a malacperselybe, azt meg viheted be majd a szervizbe." Ez nem minden mai dízelre igaz. A franciákra sem feltétlenül. Ott van például a Ford Fiesta 1.4 dízel. Az is PSA motor mégis elég sokat elmennek hiba nélkül. Ettől függetlenül a mai dízelek túlnyomó részére nyilván igaz az állítás mert egyiket másikat tényleg feleslegesen túlbonyolították. De van ellenpélda is. Nézd meg a VW 1.6 16v TDI motort. Nincs segédtengely, nincs kettős tömegű lendkerék, egy egyszerű olcsó szivattyú biztosítja a nyomást a befecskendező rendszernek, a befecskendező rendszere is logikusan a lehető legegyszerűbben van megoldva, egyszerű wastegate-es turbója van stb... Ez például egy átgondolt végletekig leegyszerűsített motorkonstrukció. Azt már most borítékolom, hogy ha user error miatt ki nem múlnak negyedmilliót simán el fog menni mind nagy valószínűséggel mindenféle hiba nélkül. Volkswagenék az elmúlt idők dízel bakijai után (lendkerék és befecskendező hibák) elindultak végre a jó irányba, és nagyon helyesen egyszerűsítenek mindent amit csak lehet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -