Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Flashback #125988 üzenetére

    Ne vedd magadra de erről mindig a TC-s "A lányok Qashqait vennének" című cikk jut eszembe. :D

    Angliában szerelték össze azokat így ne várj japános minőséget. Az olajcserére háklis, nem véletlen, hogy a kezdetekben 30k km-es periódust a gyár hivatalosan is levette 20k-ra ami még minidig sok. Mivel közös körön van a turbó kenése a motoréval eléggé kritikus pontja ez a technikának. Én 10k vagy ha sokat jár pályán akkor max 15k után cserélném. Maga a turbó tartós amúgy ha az olajcsere nem volt elspórolva-elnyújtva nagyon. A rail befecskendezője nem különösebben háklis de az sem örökéletű nyilván, a bontott felújított olyan 80k/db áron megy. A kettős tömegű lendkerék anyagárban 160k körül megy (LUK) de ebben az árban a kuplung nincs benne se a szerelés. A vezérlés nem drága az megvan 20k-ból (SKF).
    Amire érdemes odafigyelned, hogy olyan 200k km felett jellemzően előfordulhat a vezérműtengely görbülése, érdemes még az előtt cserélni, mielőtt a házát kikoptatná.

    Ehhez képest a Lancer-ben se rail befecskendező, se kettős tömegű, se turbó... Jóval kevesebb a rizikó faktor.

    Szóval dízelt akkor vegyél ha van legalább 4-500k tartalékban és mondjuk nem vág földhöz ha fél éven belül pl bemattol 1-2 injektor rosszabb esetben 3-4 (160 / 320 k) meg kb 250k-ért kuplungot meg kettős tömegűt kell cserélned. És akkor a turbóhoz nem kellett nyúlni... És ugye nem az a kérdés, hogy letérdel-e vagy sem, hanem az hogy mikor. Mert egyik sem örökéletű.

    Persze keveset eszik, nyomatékos stb. De a többletkarbantartási költséget akkor termeli csak ki ha kvázi újkorától nálad van. Már pedig 8-10 évesen ezek az alkatrészek nem az életciklusuk elején járnak... :U

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák