-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz ivana #186400 üzenetére
Valahogy a tengerentúlon mégis megoldották és nem volt minden kocsi V8-as.
Mi volt vele a baj? A 3 fokozat vagy, hogy nincs lockup? Ordít? Vagy az nincs ECU ami terhelési adatot küldene és egy visszaváltáshoz mindig parkettázni kell?
Ezek úgy 98-2000 körül megszűntek szóval tudtak volna csinálni és kellett is volna. -
ivana
Ármester
válasz #89309696 #186402 üzenetére
Az, hogy annyira lomha, hogy használhatatlan. Golf 3-ról beszéltél az nem 2000 körüli autó. De amúgy meg a manuális váltó olcsóbb, könnyebb és működik. Itt legalább nem szokás vezetés közben zabálni mint amerikában.
Ha meg régi automata akkor igen legyen legalább egy 2.5 sor négy, de inkább V6 vagy V8 -
simonjoe
senior tag
...vitat6atlan, h az automata váltó q..va kényelmes, és senki se mondja nekem, h a manuál váltogatás adja meg az autózás élményét. Szerintem azért egy korszerű új 9-10 sebességes automatával is lehet vigyorogni. Ennek ellenére én örülök, h kézi még az autóm. Pontosan azért mert nem hiszem, h egészséges egy motornak, h 1200-1500 körül már váltogat, főleg így hidegben. Persze ennek is megvan az oka, de nem a motor élettartamának a növelése a cél.
Joe
-
stickermajom
addikt
Mondjon bárki bármit, a tolókerekes az igazi élmény, az összes többi csak bohóckodás.
-
#89309696
törölt tag
válasz ivana #186404 üzenetére
Nem lomhább a mai városi forgalomnál, legfeljebb idegen meg idegesítő a viselkedése. Lomhaság ellen +200 köbcenti úgy van nagyjából egy szinten a kézivel.
90-ben meg pláne nem volt lomha az akkori Trabi, Lada, Wartyogó, Swift, Ikarus, Ifa ellenfelekkel szemben. Bőven itt lett volna az ideje akkor is már.
Mai szemmel persze, hogy lomha mikor minden 2 sec alatt 70-nel megy a városban. -
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #186408 üzenetére
Meg attol is, hogy milyen hulye CO2 kibocsajtasi erteknek van prioritasa az elettartammal szemben.
-
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #186407 üzenetére
VÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍNYINYINYINYI
-
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #186410 üzenetére
Sokkal jobban tudja, mint az ember kéziváltóval mikor ötödikben cammog és azt hiszi nem lesz baja, mert úgysincs terhelve (de terhelve van) mert ő egyenesen megy meg épp nem gyorsít. A váltó legalább kap az ECUtól terhelési adatokat, az ember füle meg semmit a bezajszigetelt motortérből. Nem az automata fogja kinyírni a motort abba biztos lehet mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #89309696 #186413 üzenetére
Ez nem igaz, esetleg a tényleg újabb, modernebb váltók talán. A Focus 6 sebességes hagyományosa képes 1500 körül nyünnyögtetni a motort enyhe emelkedőn is, herótom van tőle, ilyenkor vissza kell pöcköljek egyet és gázt adni, ha nem akarok megállni a közepén
Nem mindig csinálja, de amikor igen, az elég hervasztó.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Reggie0
félisten
válasz #89309696 #186413 üzenetére
Marmint sokkal jobban tudhatna, ha az lenne a feladata. A CO2 kibocsajtas sokkal fontosabb parameter, mint az, hogy 10 vagy 12 evig mukodjon az auto. Azert ne legyunk naivak
Azert azt is tudhatna, hogy kis fordulatszamnal es igy kis gazaramlasnal lerakodik a korom, ahhoz kepest megis teli vagyunk szivosor-problemas autoval. De legalabb kevesebbet fogyaszt...[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Reggie0 #186418 üzenetére
A kéziváltós autókban is szokott ugye lenni váltási asszisztens. Hát azt a részt én inkább kivágnám a kijelzőből, ahol az van... 1.5-ös dízelt másfél tonnás autóban max. 2000-ig engedné elpörgetni. Hülye ez teljesen?
Én meg úgy használom, hogy lehetőleg váltás után se essen 2000 alá, ha gyorsítok.
A kettőstömegűnek is biztos kényelmes 1300-1600-on járatni a motort.Egy dologra mégis jó, pl. emelkedőn motorféknél jelez, hogy váltsak vissza.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #186418 üzenetére
Váltót is lehet csippelni. A szívósor koksz lerakódik ötezres fordulatnál is, azon csak a szívószelepre fecskendezés segít, dízelnél meg semmi. Százezer Km-enként ki lehet bírni még egy atomdrága Novoth Tibis diószórást is, nemhogy a kézi kisúrolás árát.
Mai motort kinyírja minden ami a CO-val kapcsolatos, hiába forogna magasabb fordulaton, nem a váltó öli meg továbbra se.Kéziváltó asszisztens egy faszság, ebben mindenki egyetért. 2200-nál váltanom kéne a TSI-vel. A váltója is olyan hosszú, hogy az ötödik az hatos. Nem is tudom már mikor váltottam fel vele ötödikbe utoljára. Hadd bőgjön a kis krva benzines ribnc.
Papíron 1500-nál tudja a max 175 Nm-t azért van ilyen buzira áttételezve.
Ez egyébként automatában se lenne megoldhatatlan, egy 104 lóerős ótvar motort lehet végig parkettázni mindenféle szabályszegés nélkül és akkor az sem fog 1500-on menni.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Reggie0 #186420 üzenetére
Hidegben még ráadásul üzemelt 4db fűtőgyertya a vízkörben. Úgy 400W / db. Azaz az autó hidegben olyan terhelést zúdít a generátorra(azaz önmagára, mivel a motor hajtja...), hogy csak na. 2,8 kW a generátor teljesítménye hidegindítás után. Ehhez nem kevés gázolajat kell elégetni...
Szerintem nem egészséges a 2,8kWattos generátor termelés a bemelegedés alatt.
2-t kikötöttem a 4-ből. (lehet, hogy még egy 3-at is kikötök) Így a maradék 2-vel nem melegedett érezhetően lassabban, de olyan 1700-1800Wattnál megállt a generátor. Érezhetően jobb elindulni a kocsival, nem kell akkora gáz, meg jobb érzésre. A jéghideg motort ennyivel is kevesebb fogja.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #186424 üzenetére
Kösd vissza. Pont, hogy a több gázolaj, a terhelés, meg a villanyfűtés miatt melegszik be előbb.
De igazából tök mindegy, mert mindenki kidobálja az autóit 4x előbb, minthogy a hideg vagy a koksz miatt vállalhatatlanul tönkremenjen.
Túlápoljátok őket. A kipunak kell tisztának lennie mindig, mert az látszik, a szívósorkoksz meg a hordós henger meg nem látszik. -
simonjoe
senior tag
jó téma ez! Akkor kézi vagy aut???
Joe
-
forceberg
veterán
válasz Reggie0 #186425 üzenetére
Lehet, hogy nem sok, de a 935-re emelt alapjáraton is kijön a 2,8kW. Simán észreveszed, hogy alig akar megindulni a kocsi. Nem túlkímélni akarom, hanem hidegen csak az terhelje, aminek kell.
(#186427) Fehér Farkas: dehogy kötöm, de én a gázolajat arra szeretném elhasználni, amire betankoltam a kocsiba: hő helyett mozgási energiára. Pont!
Ha meleget akarok bent, akkor bekapcsolom a fűtést, arra van egy másik elektromos fűtőradiátor a kocsibanhttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Reggie0
félisten
válasz forceberg #186431 üzenetére
Ha 10 masodperc alatt gyorsitasz 50-re, akkor az 16kW nagyjabol, a kozegellenallas es surlodas nelkul.
Mondjuk ez autofuggo is, az enyem eszre sem vesz 3kW-ot
Viszont amig nem melegszik be a motor tobbet fog fogyasztani es jobban is kopik. Szerintem olcsobb az uzemanyagot pazarolni, mert abbol konnyen kapsz a kuton, mig a motort nem csereled ki olyan konnyen es mosolyogva.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz simonjoe #186428 üzenetére
A fele ökörködés, nem kell komolyan venni. Csak azért van nézeteltérés, mert a topikhoz hűen a legtöbben autófanatikusok, én meg pont leszarom mi van az autómmal amit már 9 hónapja más hajt. 3 havonta, ha nem voltam lusta megnéztem van-e benne egyáltalán olaj. Utálom a kéziváltót, szóval felőlem akármilyen károkat csinálhat benne akármilyen automata, akkor se fog érdekelni, csak ne legyen 3 pedál benne.
Jó hát én tipikus villanyautós fityma vagyok, nekem nem is szabadna másba ülnöm. Engem lehet utálni, mint Handrást.
Meg persze könnyen beszélek én, aki nem kíváncsi a világra, tehát elvan évi 3000Km futással amit minden roncs kibír 10 éven át is.Tavasszal amúgy nagy olajcsere lesz, mert a Stift eléri az egy évet, a Lada a másfél évet, a Kangoo meg a két évet (durrpofon, ejnyebejnye).
És mindegyik Total longlife olajat fog kapni, mert sose tartom be a csereperiódusokat (döglustaság az oka).
1. mert az Elf nálam bevált a Rönóval és mindenbe is azt rakok azóta
2. Elfből nincs longlife, szóval a Totalt veszem aki csinálja az Elfet is, mert abból van
3. Ilyen korú és egyszerű felépítésű autóknál leszarom a specifikációkat, márkás legyen meg a viszkozitása stimmeljen, a többi betűszám felesleges hablaty.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz tboldi #186435 üzenetére
Igazából csak reális vagyok, magamhoz mérve. Mivel én nem megyek sokat, gyakorlatilag nem kell foglalkoznom mi van az autóval, így is állok hozzá.
Nektek akik mennek egy évben húszezret ez nem járja, mert lerohadna a kocsi alattatok 1-2-3 év alatt ilyen hozzáállással amit én csinálok.Ha nekem kéne ennyit mennem akkor én se így állnék hozzá, rákényszerülnék. De ekkor sem feltétlenül, csupán pénz kérdése. Ha ki tudok fizetni pluszban diószórást, meg hengerfej síkolásokat, turbókat, pont ugyanúgy kenném neki a hideg dízelt, ahogy most.
A céges autókat meg azért szarhatom le, mert a főnököm nálam 10x trehányabb autós téren.Az emberek változatosak. Hogy miért vagyok ilyen, egyrészt nálam huszadrangú helyen van egy autó, nálatok meg az első ötben, én nem vagyok az autós típusú fiatal, jogsit is 27 évesen csináltam meg azt is kényszerből, pedig az ára már 17 évesen a kezembe volt (kezembe nyomták amit vissza is utasítottam). Másrészt bár egyáltalán nem vagyok öreg, mégis felfogom, hogy nem élek örökké és rohadtul nem pazarolok aggódási energiát arra, hogy a motor szívósorába most mennyi koksz lehet vagy mennyit koptattam a turbótengelyen, mert negyed vízhőmutatóval elküldtem neki négyezerig a dízelt egy Ifa előzésénél és az olaj is másfél éves és még csak nem is belevaló és jajj bejött egy csomó hidegporlasztásból eredő dízelszag az ablakon, jó maszív torokkarcolóan büdös nitrogénekben gazdag a hidegen ocsmány porlasztási képtől. Nem tetszett neki. Nekem se tetszik sok minden. Ez csak egy tárgy én meg egy élőlény vagyok családdal, barátokkal, érzésekkel.
Ez a vége viszont annyira buzis lett, hogy attól tartok elkezdem a féket is használni szóval be is fejezem.
[ Szerkesztve ]
-
-
simonjoe
senior tag
Én azt gondolom, h mindenképpen jó-jobb vezetéskényelmi szempontból az automata. Azt viszont kifejezetten sajnálom, h Greta Thunberg és a fogyasztói társadalom ebben erősen negatív tényező.
Joe
-
Biqci
aktív tag
válasz focvis #186444 üzenetére
Így igaz. Én sem használom a kézi módját, csak kivételes esetekben pl. ha azt akarom, hogy ha nagyon hideg van, hamarabb bemelegedjen a motor és hamarabb nyomja a meleget. 50-nél már felrakja 5.be 1100/perc kb a fordulatszám, ami alig több mint az alapjárat. Ha kézzel lejjebb kapcsolok és 2000 körül tartom, akkor sokkal hamarabb bemelegszik. Nem szeretek fázni. De az esetek 99%-ában csak automatán használom. És ahogy már említettem, sportolni sem való...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
6030D
Ármester
válasz focvis #186444 üzenetére
Vagy nem vezettek még jót. Nekem a 8-as ZF nagyon tetszik a BMW-kben (nagy dízellel), egyszer vezettem valami legerősebb Mondeot, abban is jó volt, viszont a Fókában nem. Tanulástól függetlenül. Az biztos, hogy ha vesz valaki, akkor csak úgy, hogy kipróbálja tetszik-e az adott autóban/motorral/hangolással. Ez nyilván csak az új, rendelős autóra érvényes, használtat mindenki kipróbálja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel