-
GAMEPOD.hu
A ledek energiahatékonyságuk és a tömeggyártás miatti egyre alacsonyabb árukkal mind népszerűbb fényforrások. A legelterjedtebb foglalatok (pl E14, E27) mellett a sokat használt foglalatokon (pl GU 10, GU 4, MR 16) át ma már a ritkán használt, speciális foglalatok (pl R7s) számára is van ledes alternatíva. A ledes fényforrások a fogyasztók megszokásainak megfelelően formájukat tekintve is igazodnak a korábbi technológiákon alapuló fényforrásokhoz, így találunk kompatibilis ledes alternatívákat pl halogén izzóink helyére is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jeriko2
tag
"Számomra nem éri meg, hogy pár száz forint miatt fog pl. a lakás leégni mert valami hibás volt az égőben."
Villamosmérnök vagyok, szedtem már szét több led-es égőt, mert kíváncsi voltam, mi van belül. Márkásat csak egyet (az éppen tönkrement valamiért), de abban is ugyanaz a vezérlés volt, mint az olcsó kínaiban - lehet, minőségibb alkatrészekből. Viszont maga az elektronika olyan, hogy gyakorlatilag kizárható, hogy zárlatos lesz - több olyan alkatrész van benne, ami magas áram esetén (ami elvileg elő sem fordulhat) "megszakad", tehát utána nem kap áramot semmi.
A kínai lámpák nagy részében Epistar LED található (oké, ezt is csak onnan lehet tudni, hogy leírásban szerepel, tehát nem feltétlenül igaz), ami az egyik legnagyobb led gyártó a világon (taiwani). -
jeriko2
tag
Nekem tegnap jött meg kínából EZ - bár én még 24$ körül vettem az 5 darabot, így 1200 Ft körül volt darabja.
Első tapasztalatom, hogy szép meleg a fénye, és kb. annyi (kicsit talán több) fényt produkál, mint a korábbi 14W-os kompakt fénycsövek, amelyek helyére került.
Rendeltem egyébként már 3-4 fajtát, eddig mindegyikkel elégedett voltam. Fényerőben 5050-es és 5630-as ledekkel szerelt lámpákat keresek elsősorban.
-
-
Adler
aktív tag
Az előzőbe már nem fért bele, ezek a ledek 230V-osak, csak a két ledszallag ami a számítógépnél van az ami trafós.