Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mad823

    őstag

    válasz MaCS_70 #46 üzenetére

    Ez világos, csakhogy a probléma manapság az, hogy Dolby Digital dekódolás/feldolgozás nélkül sosem lesz értelmes hangod a mai streaming világban. Nincs olyan eszköz, ami sztereó PCM-be értelmesen downmixelné az 5.1 vagy komolyabb hangot, márpedig ma már minden minimum így jön. Innentől nem lesz értelmes középső csatornád és így normális dialógus sem, mert az effektek folyton agyon fogják nyomni a párbeszédet. Erre pedig más megoldás nincs, csak egy AVR. Nem mondom, hogy ez így jó, hiszen nagyon sokmindenkinek bőven elég lenne egy 2.0 vagy 2.1.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #47 üzenetére

    "Ez a termékmegszüntetés milyen következményekkel járhat ilyen helyzetben?"
    Semmi következmény nem lesz. A következő eszköz nem felejti el ezen képességeket. Sőt.

    "Én HDMI-t őszintén szólva még csak házimozi-erősítőn láttam."

    PC, monitor és az összes spatial audió (térhangzás) eszközön van, ami nem közvetlenül a netről szedi le a streamet. A HD audió minőségű zenéket sem lehet áttolni optikai kábelen.

    "Azt viszont nem értem, hogy miért ne lenne értelmes hangom Dolby Digital nélkül. Egyáltalán: mi az, és miért olyan fontos?"

    Nem neked találták ki.
    Vannak olyan emberek, akik a hátulról történő eseményeket, hátulról akarják hallani. Pontosabban hallani akarják, mert azokat a hangokat leginkább kidobják a lekeverő eljárások.
    Az Atmos és konkurenciái a tér bármely pontjára tudják a hangot pozicionálni. Alul, felül, elöl, hátul és ezek kombinációjában is.

    De ennek nincs jelentősége. Mára úgy tűnik, hogy a sztereó is csak mesterségesen felkeltetett igény a soundbarok világában.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • mad823

    őstag

    válasz MaCS_70 #54 üzenetére

    Kapsz mondjuk WiiM Amp-ot vagy Argon Audio SA1-et, ezek kompakt streaming erősítők HDMI bemenettel, kb. 300€-tól indulnak. A gond az, hogy HDMI-n csak PCM 2.0-át esznek meg, így a forráseszközre lesz bízva a Dolby downmix, ami szinte biztosan nem lesz igazán jó. Egy bármilyen AVR-t tudsz használni 2.0-ás vagy 2.1-es hangdobozokkal, de ott van lehetőséged valamennyit játszani a downmix arányokkal, illetve jellemzően van dialog enhancement, stb. Persze a gyári Dolby downmix is jó kéne, hogy legyen a bal és jobb csatornára kevert -3dB-s center hanggal, csak a gyakorlat mostanában azt mutatja, hogy mégsem működik a dolog, és folyamatosan a hangerőt fogod fel-le állítgatni, hogy halld a párbeszédeket de ne üvöltsenek az effektek. Szerintem ez csak hangmérnöki hiba/túlkapások, de ettől még az eredmény ilyen.

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #56 üzenetére

    Abban azért lehet valami igazság, hogy még a középkategóriás "házimozi" erősítők sem épp a legjobbak "zenéléshez". Ennek a technikai (vagy éppen "marketing") hátterét ugyan nem ismerem, de "valamiért" csak kialakult ez a közvélekedés. Ma már régóta inkább csak az megy, hogy minden apró-cseprő "célfeladatra" vegyél egy külön, szinte csak arra kifejlesztett eszközt. Ennek gondolom erősen "bevételi" megfontolások állhatnak a hátterében a gyártóknál.

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #60 üzenetére

    A "realitás" pl. lehet egyszerűen csak egy olcsóbb MiniPC is + Windows + egy jobb fajta zenelejátszó app, vagy akár egy Pi4-es a hozzá való minimál "'Hi-Fi" OS-el és egy jobbfajta USB-s DAC-al (mondjuk ez a része talán a leg fontosabb). Gyanítom, hogy így töredék áron jönne ki egy frankó hangzású (ráadásul a DAC révén bármikor tovább fejleszthető) zenehallgatós "rendszer", mint bármelyik "dedikált", túlárazott erősítő esetén.

    [ Szerkesztve ]

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #60 üzenetére

    A HIFI mára már csak a pénzről szól illetve a magas ár placebo hatásáról. Magyarul a hitről.
    Ebben a kategóriában az ár és a minőség között nincs összefüggés.

    Ami egyértelmű. Egy sztereó erősítő két csatornás erősítőt tartalmaz. A csatornák számának növekedésével arányosan növekszik az ár. Amelyik erősítő megkapja az Ultra HD minősítést, az a csatornák számától függetlenül, jó minőségű hangot ad ki magából.

    Fontos még a hangfal, mert alapvetően képes meghatározni a hangminőséget. Illetve a hangforrás minősége.
    A kábelek sem mellékesek, de horribilis összegekbe kerülő kábeleknek kizárólag placebo hatásuk van. A bejáratást meg hagyjuk.

    Számomra a zene hallgatása és a filmek nézése egyformán fontos. Tehát a sok csatornás erősítő a jó megoldás. Nincs elég helyem duplázott eszközökre. (Pénzem se akarom ilyesmire költeni.)

    "Meg ugye mindenki igényei és fülei különbözőek."

    Az igényei, relatív kategória. Én azt akarom hallani, amit a szerző/zenekar megálmodott és kiadott.
    A pontos hanghűség a lényeg. Másoknak a csöves erősítő lágy hangzása, mert arra szocializálódtak.

    A fül sokkal egyértelműbb. Husz év alatt, 20KHz. Utána évenként csökken a hallható KHz magassága. Hatvan fölött már 10KHz-hez van közelebb mint a fiatalkori állapothoz. Egy kis fülgyulladás is drasztikusan tud rontani a helyzeten. Ha megérkezik a tinitúsz, állandó fülzúgás, amúgy is lőttek a magas hangok hallásának.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • SunMount3r

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #62 üzenetére

    Ha a sokpontegyes HD mozis hangokat és "Hi-Fi-s" zenét is egyszerre akarod, egy erősítőtől, akkor ott már az itteni "szakosodott" Topic-okban kell érdeklődni. De te is írtad, hogy már kérdeztél és mit írtak rá. Szóval kb. ez van. Ez egy erősítőben gondolkozva eléggé zsebbe nyúlós történet és akkor még semmi szó nem esett a hangszórkrol és a kábelezésről (meg, hogy azok mennyibe kerülnének). Igazi "őrület" ez az egész (anyagilag is), pláne, ha a kettőt egyszerre akarod, hogy jó legyen.

    Ezért írtam azt, hogy ha relatíve fontosabb a zenehallgatás minősége, akkor azt a fenti megoldásokkal külön lehetne választani a mozizástol.

    [ Szerkesztve ]

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #65 üzenetére

    Az 50.000Ft/méter hangfalkábel az HiFi varázslás.

    Pro Audioban ahol a kábel feladata hogy minnél kissebb változással jusson el a jel A pontból B pontba nagyon régóta a default megoldás az XLR. Egy alap klotz neutrik kombóval ami hangstúdioknak elég 10.000Ft. 5méter.

    Nem nehéz kitalálni mért nem ez a default a HiFi vonalon. Nem lehetne eladni az 50.000Ft/méteres kábelt mert a technologia miatt semmivel se jobb mint a tized annyiba kerülő.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • mad823

    őstag

    válasz MaCS_70 #68 üzenetére

    Dehogy, a milliós tápkábel a legfontosabb, hiszen tök mindegy, hogy hány kilométeren át, meg a lakás 40 éves alu vezetékein hogyan jön az áram, a lényeg, hogy az erősítőbe min megy be. 🤣

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #75 üzenetére

    "hangszórókábel ugye elvben olyan 44 kHz-es frekvenciával találkozik. "

    Elvben sem igaz. Azon túl, hogy 20kHz felett, már a vajfülűek sem hallanak semmit, denevér gének nélkül, az ott keletkező zajok alharmonikusai bezavarnak a zene élvezetébe. Ezért vágni szokták a kb 20kHz feletti jeleket. Más megközelítésben előnyös ha azok a jelek nem jutnak át a kábelen.

    A hullámos terjedés miatt haladnak a felületen. Nyilván az 50Hz nagyságrendjében nincs jelentősége.

    (#76) Dare2Live:
    Belinkelem neked egy ELAC Debut 2.0 Center, C6.2, Box frekvencia görbéjét.
    A zöld szín a nyers, mért adatokat mutatja. A piros mutatja a AVR önerejéből elért javítást.
    Azért közepet, mert nincs szükség mély és magas hangokra. Leginkább beszédet szólaltatnak meg.

    A zöld görbében a kábel torzító hatása elhanyagolható. A hossza nem éri el az 1 métert.

    Az azért látszik, hogy a center szépen teljesít, front pozícióban sem vallana szégyent. A kábel ezrelékes nagyságrendben torzíthatja a jeleket. A box viszont hozza a szokásos torzításokat. A belépőszinten vannak ennél sokkal rosszabb karakterisztikák.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • GoodSpeed

    addikt

    LOGOUT blog (1)

    válasz MaCS_70 #83 üzenetére

    Akkor oké vehetek egy HDMi bemenetes monitort is, mert az STB vagy a Chromecast közül az egyik mehet átalakítóval a Type-C-be. Bármelyik átalakító jó?

    be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP

Új hozzászólás Aktív témák