Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • smkb

    őstag

    válasz Muton #125796 üzenetére

    Mérd le a szabadon futó test hosszát. Elvileg 34.95mm kell legyen. Ha akkora, akkor jónak kell lennie a 11-es mtb sornak rá.

    A jelenlegi 2*10-ed egyébként bőven elég, semmivel nem tud többet egy 2*11, sosem fogod észrevenni. A 10 es hátsó sorok közt is vannak jó nagy átfogásúak, akár 11-46 is (de ehhez már kellhet egy wolftooth adapter, ha egy hosszú B csavar már nem segít). A tányérokat elöl is tudod cserélni.

    Van 1x11 slx montim, 2x11 105 gravelem, 2x10 slx montim, 3x9 deore montim merevvilásra alakítva. Mivel mind aktívan használom, a tapasztalatom az, hogy ár értékarányban a 2x9 lenne a tuti. 1x es rendszereken elsőre furán hangzik, de minden jobban kopik. Itt szinte mindig keresztben áll a lánc egy 2-es hez képest, és jobban is kopik emiatt. Nyilván mivel elöl is 1 tányér van folyamatosan használva, az is hamarabb kopik. Nem annyival kell kevesebbet gépészkedni egy 1x11 en, hogy egy 2x10 essel szemben megérje ebből a szempontból. A gyártóknak jó buli ez, mert kb pont ugyanannyiba kerül egy teljes 1x11 xt hajtás szett, mint egy 2x11.

    Úgyhogy mindenképp maradj a 2x rendszernél, és szerintem tökfelesleges a 2x11 re kidobnod pénzt. Ha úgy érzed, hogy nem elég széles átfogású a sorod hátul, akkor oda vennék inkább egy szélesebbet. A 11-36 felett még van jópár: 11-40, 11-42, 11-46. A 40 től felfele viszont már lehet hogy kell adapter, vagy hosszabb B csavar.

    De mondom, ha a mtb 2x9 es rendszerhez lenne jó hajtókar, és shadow+ os hátsó váltó, gondolkodás nélkül azt választanám a 2x10 meg 11-ek helyett. Sokkal tartósabb, és töredékébe kerülnek a kopóalkatrészek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák