Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Lompos48 #28877 üzenetére

    Bizony jelen van a magas frekvenciákon is a karrezonancia (sőt, nagyon is számottevő a magasfrekvenciás rezonanciája!), és persze valóban a magasfrekvenciás rezonancia okozza a legtöbb bajt. A NAD 5120 karja éppen érdekes példa erre, van a kar végében egy szilikonolajos-rugós eszköz, ami csökkenteni képes a karrezonanciát, és beállítható, hogy mely frekvencián csökkentse leginkább. E beállítás szerint is óriási különbség van ugyanannak a karnak a hangja között.
    Ez éppen neked való mérnöki téma.
    Amúgy nem is annyira a karra, mint inkább a motor/meghajtószíj(fogaskerék)/tányér/tányércsapágy együttesre jellemző, hogy elsősorban az alacsonyfrekvenciás komponensek vannak jelen a rezonanciában, ezért is nevezik az ebből eredő visszahatást dübörgésnek.
    És aztán az már a szinergia témája, hogy a tányérról és a karból eredő rezonanciákat hogyan hangolják össze a tervezőmérnökök, hogy minél inkább a kioltás legyen a jellemző.

Új hozzászólás Aktív témák