-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Balcsix #41600 üzenetére
Nagyon sajnálom hogy az egyterűek már egy ideje eléggé megfogyatkoztak a piacon, illetve most jön el a kombik beszántása is.
Sajna....
Nekem is a klasszikus formák jöttek be alapvetően. Sedan (szerintem kifejezetten elegánys) és egyterű (praktikus tényleges családi mindenes). A "hatchbak"-kel is jó elvagyok (2 gyerekig oké volt).
A kombikkal valahogy nem sikerült megbarátkozni.De ez persze mind szubjektív.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mikrofon
addikt
Félve kérdezem, mert gondolom ezt illene egy ilyen topikban tudni, de sajnos én nem tudom.
Mi a különbség ezek a kialakítási, vagy megjelenítési formák között?
SUV, egyterű, kombi, "hatchback"Nah jó a legutolsó az kilóg a sorból
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz dssport #41591 üzenetére
Véletlenül sem akarom flame felé vinni a topikot, de Focusból '98 óta több mint hatmillió darab ment el csak Európában.
Mondeoból ettől jóval kevesebb.
A Camry nem tudom hogy jön ide, az évi párezres európai eladásaivalDe ha már felsőközepes családi szedán, az ötös bömbi és az E-klasse merdzsó is rendre megüti eladási adatokat tekintve a Mondeot.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz mikrofon #41605 üzenetére
SUV-ot hivatalosan a négykerék hajtású városi terepjárókra mondják.
Crossover, ami normál szgk alapokra épül, de magasított.
Egyterű, pl aminél a csomagtartóban is lehet ülni.
Kombi, nagy rakodótere van.
Hatchback, ferdehátú.Na és akkor itt jönnek a bonyodalmak.
Kugát mondják egyesek SUV-nak, mások Crossovernek. Mindkettő igaz rá. De ha szigorúan véve vesszük a SUV jelentését akkor csak a négykerekesre lehetne mondani, Kugából meg csak egy része négykerekes.
Mach-E-re is mondják hogy SUV crossover. Döntsd el, hogy mi, szerintem inkább crossover (öszvér).
Explorer: egyértelműen SUV
C-Max, S-Max egyterű.
Focusból van kombi és hatchback is.Száz szónak is egy a vége: most nagyon divatos a SUV szó, ezért mindenre rámondják a marketingesek, ami kicsit is magasabb kivitel, mint az átlag (Mach-E)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
dssport
tag
válasz #27070592 #41606 üzenetére
Oké nem ismerjük egymást Amit a többség csinál attól én általában hányok, nem direkt akarok kilógni, csak ilyen furcsán sikerül élnem/megítélnem dolgokat. Tudom, hogy egy autógyárnak a darabszám a fontos (már ha profitot is termel) és nem az én véleményem. De ettől még az értékrendem szerint az (ex)elérhető kínálatból a Mondeo a tökéletes autó. Szinte bármire megfelelő a mérete, tudtak rá szép vonalakat rajzolni (utolsó kínai piacost ne nézd) és hozza azt amiről számomra az autózás szól: ne legyen bazári, bonyolult, túlgondolt, agyonextrázott, drágán fenntartható, feleslegesen nehéz stb... Legyen viszont jó vezetni, legyen megfizethető, ha kell elegáns, ha kell a család kirándulóautója...
Camry pedig úgy jön ide, hogy az számomra ugyan ezt képviseli. Vagy mondhatnám a Legendet, Volvo S80, Giulia!!!!!, szódával talán még egy Insigniát is. Az 5-ös BMW, E osztály, A6 számomra a bottal se kategória... Egyszerűen annyi érzést sem váltanak ki belőlem, mint egy szétrohadt Seicento. (más típus sem a trióból) És nem azért, mert nem engedhetem meg magamnak vagy irigy vagyok, hanem mert nem azt az életérzést képviselik amit egy autóban keresek.
-
#27070592
törölt tag
válasz dssport #41610 üzenetére
Ok, nincs ezzel semmi gond, sőt ez nálam abszolut alapelv hogy izlésről nem vitatkozom mert az maximálisan privát, senkire nem tartozó dolog.
Szvsz a valaha tervezett és gyártásba is került legszebb európai kombi az S212 kódnevű E-klasse. Öt személynek is kényelmes, meg lehet vele jelenni és RWD. rendes ICE blokkokkal. És már nem gyártják, az utóda pedig közel sem ilyen szép. Privát véleményem.De ebből a szempontból ez mindegy. A trend számít, a trendiség és a profit. Miért épített gyárat a bömbi az USA-ban? Mert az X modellek fő piaca, és ki akarták venni a képletből a jenki importvámot. Miért lett akkora az X7 hogy az európai vevőknek forog tőle a gyomra? Mert a jenkiknek ekkora SUV kell (a milliónyi F150 mellé) Mert a részvényesek kizárólag ezt nézik. Mennyi osztalékot kapok a cégbe rakott saját tőkém után? Csökken az osztalék mert nem elég trendi a termék/kicsi a marzs? Köszi már léptem is, a tőkémmel együtt.
-
Van valakinek valami gyors/okos tippje alufelnin lévő dzsuva eltávolítására? Mosóba nem lehet vegyszert vinni, de ha van házi megoldàs vagy bármi ami új életre kelti a felni belső felét kérem ossza meg velem is.
Kívülről mondjuk szo-szo rendben van, jövőre úgyis elviszem felújíttatni, de belül minimum 5 éves retek van és hányinger.Holnap viszem kerékcserére és megpörgettetem a padon a felniket, két keréknél gyanús, h elhagyott néhány súlyt tavaly.
Május végén befizettem egy wellness-re a kocsit. Profi, többlépcsős polírt és waxot kap. Kb 3 nap lesz és 60 Mátyás.
A két éve hologramosra elk*rt kókányolás után az idén végre rendbe lesz a vakolat is.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
őstag
Melyik mosóba nem lehet vegyszert vinni? OMV kézi mosójában direkt rákérdeztem és mondta a srác, hogy használhatom nyugodtan. Ami esetemben csodákra volt képes, az ez a termék, mert konkrétan olyan lett a felni mint új korában, mintha akkor gördült volna ki az üzemből Ráfújtam és rózsaszín trutyivá alakította a dzsuvát, aztán a lándzsás mosóval lemostam, de érdemes amolyan "szerelő" ruhában menni, hogy elkerüld a lemosás során a ruhára esetlegesen kerülő szert, mert valami nagyon vad lehet, hisz 2 - 3 hónapos fékport pillanatok alatt tüntetett el rózsaszín formában
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
válasz Csabex #41615 üzenetére
Megkérdeztem a mosóban a tulajt. Mondta, h a kiírás ellenére lehet használni szert, nem szól érte. Vettem is valami ritka büdös savas trutyit kétezeré' az automatából, elsőre nem is volt benne bizodalmam. De úgy levitte a ràégett fékport és minden dzsuvát, h öröm volt nézni. Egyedül a gumit féltettem kicsit, nehogy kárt tegyen benne. Mondjuk 2 év múlva úgyis kell egy szett új nyári pacsker, de ott is megugrottak az árak elég durvàn ahogy néztem. Teljesen elégedett vagyok a Ventus Prime3-mal, anno (2019) legjobb ár-érték arányú gumi volt szerintem, nem is csalódtam benne. Csak hát már 3 szezont futottak, 2418 gyártás, 205/55 r16. Két év múlva majd megpróbálom eladni és veszek valami hasonló jóságot ami kiszolgálja újabb 5-6 évre.
Durva, 3,5 év alatt mindössze csak ~30e km-t tekertem bele a kocsiba. Mondjuk eleve olyan 10e km/évre saccoltam a futást, nagyjából bejött.
Most olyan a felni, mint az új. Igaz a munkás gatyám tiszta víz lett, de mindig van nálam váltás.
Sikeres volt a művelet, holnap délután megy kerékcserére. Féknyerget kéne még lefesteni, mert nem a legszebb, viszont tiszta. De ahhoz megint mindent is le kéne bontani róla.Rákérdezek majd a kozmetikàs komára, h bele fér-e az időbe/árba a fekete hàtteres lámpák rendbe rakàsa is, aztán tetessen rá fóliát. Addig jó lesz bele a másik szett is.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
őstag
Lehet hígított hidegzsíroldó volt az otomatában Ha jót akarsz magadnak, szerintem ne áruld a 6 éves gumit, mert ha bármilyen gebasz történik a gumik miatt, akkor nálad fognak kopogni. Én úgy adnám el, hogy valamilyen papírt töltetnék ki tanukkal, hogy a vásárló tudatában van a gumik gyártási évével és állapotával. Tudom, sokan árulnak még 9 - 10 éves gumikat is Jófogáson, hát azok szerintem életveszély kategória... 10.000 fél év alatt megyek én Jövő nyárára én is kell vegyek majd egy szett nyárit, mert gumis szerint ez a szezon és kész, cserérettek lesznek. Lehet használtat veszek, de max 1 évest ami ilyen 7mm körül van még. Új gumik ára tényleg kegyetlen Milyen fekete hátteres lámpákról írsz, első ?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
válasz Csabex #41617 üzenetére
Lehet hígított hidegzsíroldó volt -> Fene tudja, de minden rittyót leszedett róla. Szó szerint fekete volt a felni belső fele, most szép ezüst. Csak az a néhány padkanyom ne lenne rajtuk, meg egy helyen jobb elől pörsen a festék, már kábé 1x5cm-es helyen hiányzik és tovább vedlik.
Rengeteg használt gumit adnak-vesznek, látom.
6 éves gumit én már csak fenntartásokkal használnék tovább, talán még egy szezonra és vékonyabb talpú cipővel.
Nem futottak sokat, de azért látszik kopás. Inkább az évek múlása miatt váltanék, szerintem 5 év után már nem tudja ugyan azt hozni egy gumi, mint új korában. Lehet inkább legyalázom az egész szettet és kukázom. Nálam ne kopogtasson senki csak a pénzes postás.Milyen fekete hátteres lámpákról írsz -> Igen, első. Hátsó tuning ledesre nem fussa, az a kocsi értékének kábé tizede.
Gyáriak, vannak rajta karcok, a búrát a lámpatesthez rögzítő fülek mind töröttek és olyan mintha tele lenne kavicsfelverődéssel vagy nem is tudom, pöttyös az egész, szerintem némiképp ront a látási viszonyokon.
Nappali fényben annyira nem vészes, de éjjel ha felkapcsolom és szembe állok a kocsival látszik.
Korábban már dobtam be képeket. Azóta is ilyen, de most már kéne kezdeni valamit velük. Újat nem szeretnék venni, pláne, h már van belőle két szett.
ITT és ITT[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
[link]
Ezt olvastad? Feleslegesen azért ne dobd el a gumikat ha egyébként még nem kellene.
Dunlop szerint van olyan minta amelyikkel 1.6mm-re kopva jobb lesz a fékút mint amilyen új korában volt a guminak szóval nem minden esetben az új és mély profilú gumi a jobb,
persze ez csak egy vélemény, én is most tettem fel az új Goodyear nyári gumikat viszont tavaly még a kopott 2014-es Dunlop volt a kocsin de ahogyan én használom arra az is tökéletesen elég volt. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
Alemida
tag
válasz 7Sony7 #41163 üzenetére
Megtörtént a felső utasoldali motortartó bak cseréje, viszont nem találtam sehol egyértelmű adatot a meghúzási nyomatékra 1.6 benzin 74kW-os motorhoz...Youtube videókon 55 és 65 Nm-t mondanak (pl Autodoc videón). Angol fórumon láttam már 80 és 90 Nm-t is. A Ford data book-ban nem találtam. Segítsetek el ne hagyjam a motort a következő utamon 😁 Köszi!
-
gabor9991
őstag
válasz Alemida #41621 üzenetére
Én meghúztam úgy érzésre mint a kerékcsavarokat eddig nem esett ki a motor belőle
A régi motortartó bak csavarjai légkulccsal jöttek le a márkaszerviz a vezérműszíj cseréjekor úgy meghúzta, szerintem se nem 55 se nem 90Nm nyomatékkal hanem amennyire csak bírták[ Szerkesztve ]
-
Alemida
tag
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #41629 üzenetére
Cool car for young people
Az angolok már tavaly is azt mondták: ha van egy jó állapotú Mk1 Focusod, tartsd meg és használd egészséggel. -
mikrofon
addikt
Jó árú és megfelelő minőségű üléshuzatszettet keresek a Ford Focus III Hatchback 2011-es autómhoz. Mit ajánlotok és mit semmiképpen?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz dellfanboy #41638 üzenetére
Kell idő míg megszokom a méretét az biztos, tetővonala szemmagasságban van.
⭐ Stella
-
válasz dellfanboy #41638 üzenetére
A méret nem technika kérdése szerintem.
Én nem igazán kedvelem az ilyen városi terepjárókat. Könnyebben borul, drága felgumizni, ha gyalogosként elcsapnának én a kisebb focust választanám ha lehet. Persze könnyebb belőle ki-beszàllni, több benne a kényelmi elettronyika. Persze ez csak saját vélemény és radi8tor-nak sok balesetmentest hozzá.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz radi8tor #41641 üzenetére
Ezt nem tudom.
Beszélgessünk kicsit az érzéseidről.
Ha benne ülsz nem látod oké, de ha kiszállsz és visszanézel a kocsira, mi az első gondolatod mikor ránézel arra a harcsaszájra?Láttam sok új autót és megmondom őszintén nem sok van ami tetszik, bár a szépség relatív, de azért vannak bizonyos határok. A béjemvé az idióta hatalmas vesékkel gusztustalan, de ugyanez a hányinger az Audi is. Aztán ott a hunyadi Tucson a rettenet elejével, ha ránézel megszédülsz attól a hűtőrácstól, na meg azok a lámpák... Az új pözsók az új emblémával meg a hűtőrácsaikkal egyenesen borzalom. Szívesebben nézek rá egy népvágenre...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Zoli-bácsi #41644 üzenetére
Nálam leginkább a hajtáslánc miatt esett a választás rá. 2,5 literes szívó benzinmotor.
Ecoboostosat vagy Dieselt nem akartam.165 LE benzinmotor villany hajtáslánccal 190 LE csúcsteljesítmény.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Autó csere előtt állunk, a család kinőtte a WagonR-t. Opel Astra-kat valamint Ford Focus amit nézegetünk.
Kritériumok:
-2010 vagy annál picit fiatalabb,
-továbbra is kisgyermekes családi kombi, semmi száguldozás,
-3 naponta 2x33km, néha kirándulások, de semmi autópálya, valamint évi 10.000km max,
-2.000.000ft max, de ebben jó lenne ha benne lennének a vásárláskor felmerülő költségek (átírás, olaj-szűrők, vezérműszíj/lánc, stb.)
-dizelem nem volt, de sztem az igényeinek egy szívó benzines lenne a legjobb (fenntartási költség, minél egyszerűbb motor)
Ford Focus-nál mik az ajánlott motorok, valamint a messzire kerülendők? -
troll81
addikt
Sziasztok Vett valaki motorkraft olajat mostaban.Kellene olcsó öblítős olaj. Max egy 200 km re
tapasztalat vele?
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia tulajok OFF topikja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Házimozi belépő szinten
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest