-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dssport
tag
válasz mikrofon #41574 üzenetére
Alapjáraton is zöröghet, a hang kuplung benyomáskor/felengedéskor változik/megszűnik.
Én ennél az autónál nem ettől tartanék a legjobban.
Egy független, Bosch diagnosztikával rendelkező szervizbe vinném, pl. Németh autószerviz Likócs. Ha komolyabbnak tűnő hely kell, akkor Pulai, esetleg Renault Iniciálnál megkérdezném, hogy külsős (nem általuk árult) Fordra csinálnak-e állapotfelmérést (én az enyémet náluk vettem, és korrekt adatlap volt festékméréssel, futómű, folyadékok minden). Kismegyeri Fordban szerintem kevésbé rugalmas a társaság, vagy nem tudom én ott mindig a hajamat tépem, hogy miért egy munkafelvevő csajjal kell beszélnem, egy szerelő helyett. Egyszerűen így nem lehet pontosan átadni a kéznek, hogy mit akarok.
Amúgy nem akarlak elkeseríteni de ezektől az átvizsgálásoktól olyan sokat nem kell várni. Vettem én már motorhibás autót úgy, hogy 2 szerelő is átnézte, volt diagnosztika meg minden és a világon semmit nem találtak. Persze nagyon hasznos, de a rejtett hibákhoz sokszor kevés. Próbálj meg kötni egy biztosítást aztán 1 évig viszonylag nyugodt lehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz mikrofon #41578 üzenetére
Németh autószerviz Likócs - diagnosztikában elvileg jók. Még Novoth Tibi is elismerően beszélt róluk, amikor Bosch versenyben előtte végeztek. Elég alternatív családi cég, de a legnagyobb előny számomra az, hogy közvetlenül a szerelőkkel/diagnosztával tudsz beszélni, nem 3 személyen megy keresztül az infó egy hiányosan kitöltött munkafelvevő lapon mint a márkaszervizek többségében.
Totalcar - Magazin - Mitől döglik a HDi/TDCi?
A linkelt cikk inkább összefoglaló jellegű.
Én általános diesel gondokra céloztam amik többe kerülhetnek mint a kettőstömegű. DPF, turbó, üzemanyagrendszer.
Ha az előírtnál gyakrabban cseréltek megfelelő olajat, minőségi szűrőkkel, akkor jó vétel is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz mikrofon #41585 üzenetére
A dízeleknél jobban is érezhető a motor által a kasztinra átadott rezonancia mint a benzinesnél, tehát valamilyen szinten oké. Ha már nagyon ráz, akkor valszeg tartóbakokat kell cserélni.
Mankó-pótkereket pedig legköltséghatékonyabban valamelyik online "piactéren" vagy bontóban tudsz szerezni. Általában Fordos FB csoportokban is van mindig eladó.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz mikrofon #41605 üzenetére
SUV-ot hivatalosan a négykerék hajtású városi terepjárókra mondják.
Crossover, ami normál szgk alapokra épül, de magasított.
Egyterű, pl aminél a csomagtartóban is lehet ülni.
Kombi, nagy rakodótere van.
Hatchback, ferdehátú.Na és akkor itt jönnek a bonyodalmak.
Kugát mondják egyesek SUV-nak, mások Crossovernek. Mindkettő igaz rá. De ha szigorúan véve vesszük a SUV jelentését akkor csak a négykerekesre lehetne mondani, Kugából meg csak egy része négykerekes.
Mach-E-re is mondják hogy SUV crossover. Döntsd el, hogy mi, szerintem inkább crossover (öszvér).
Explorer: egyértelműen SUV
C-Max, S-Max egyterű.
Focusból van kombi és hatchback is.Száz szónak is egy a vége: most nagyon divatos a SUV szó, ezért mindenre rámondják a marketingesek, ami kicsit is magasabb kivitel, mint az átlag (Mach-E)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
dssport
tag
válasz mikrofon #41940 üzenetére
Én ma követtem végig egy regenerációs folyamatot menet közben diagnosztikával. Igaz VW de régi modell, szóval gondolom még nem a leginkább kifinomult megoldással dolgozik, ehhez képest pillanatok alatt lefutott a dolog. (kb. 7km és 5 perc volt meleg motorral)
Lényeg, hogy direkt autóztam mert gondoltam, hogy közel van a ciklus vége (km alapján) és nem akartam úgy letenni az autót, hogy reg. határon van a szűrő és következő bevásárláskor rövid úton kezdje csinálni...
kb 44-45%-ig engedte el a telítettséget, akkor felugrott a szűrő hőmérséklete 800 és 900 fok közé, aztán szépen lépkedett vissza a telítettség. Főúton mentem, direkt nem tettem fel 5. fokozatba, hogy legyen fordulat, de nem tudtam szépen folyamatosan haladni mert valami lomis ducato vezette a sort................................. mikor máskor..... A lényeg, hogy a szűrő hőmérsékletét saját magának pimpelte fel ennyire, mert normál menetben hiába pörgetem, taposom szerintem 5-600 celsius fölé nem melegszik (bár nem szoktam folyton diagnosztikával figyelni ) . 10% alatt kezdett csökkenni a hőmérséklet és a telítettség visszaesése is lassult. kb. 3.6%-ig bírt lemenni aztán megszakadt. Onnan ismét felfelé telt ahogy haladtam. Azt ebből az egy alkalomból nem tudom leszűrni, hogy azért szakadt meg végleg, mert totál belassult a sor, vagy azért mert már 10000 éves a filter és soha nem fog lemenni nulláig.
A konklúzió az, hogy az autó mesterségesen állítja elő a szükséges hőmérsékletet ilyen-olyan módszerekkel, de azért haladni sem árt...... ((vw könyve 2000 feletti folyamatos fordulatot javasol min 15 percen keresztül, de ezt csak olyan bekezdésben említik, amikor kidobta hibára a filtert és már nincs C terv, csak A vagy B:vagy elviszed magad pályára és megmented, vagy a szervizben kényszeríti regenerációra...)
VW és gondolom ebben a Ford sem különbözik, csinál részregenerációt. Barbár dolog annak aki ért hozzá és észreveszi, de akkor sincs dráma ha leállítják. Annyi hogy legközelebb hamarabb akarja majd csinálni. Egyszer egy Rangeres panaszkodott, hogy neki soha nem tud regenerálni, folyton szervizbe jár pedig hosszú utakat repked vele.... Jó mondom de ha 6. fokozatban 1500-as fordulaton röfögsz az lehet, hogy fabatkát sem ér reg. szempontjából...A mi autónkban még nincs a szűrőhöz folyadék, ilyen típusokhoz ajánlom a Liqui Moly DPF védő adalékot, régóta használom minden 3. tankoláskor, kb. 100km-rel kitolja a távot, annyival ritkábban kezd regenerálni az autó.
-
Balcsix
senior tag
válasz mikrofon #42000 üzenetére
wheel-size.com, vagy az autó kézikönyvében is van egy erre vonatkozó rész, de ez a weboldal nagyrészt a manualban feltüntetett méreteket hozza.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz mikrofon #42000 üzenetére
Az ET számot le lehet olvasni a gyári felniről anélkül hogy le kellene szedni a kereket?
Igazából most nézegettem a felniket hátha most a szezon végén tudnék valami használt, de még jó szettet venni. Majd télre lesz szükségem rá, mert csak nyári gumi és felni szett van hozzá.Illetve az a típusú és DOT számú kerék milyennek számít? Meddig használhatom még? A futófelület szinte hibátlan, mély barázdákkal, egyenleteskopással rendelkezik.
-
Lefty
addikt
válasz mikrofon #42009 üzenetére
Nem kell az en peldamat követni, de en nem vettem külön telre felniket, hanem gyari Ford alufelnit hasznalom telen is, csak a gumikat csereltetem, mar most a 3. tel ment le igy, nincs semmi extra velük. Ezek a gyari könnyüfem felnik telre is fel vannak keszitve egyebkent, pl amiket Kombajn linkelt.
Ezek a gumik gyakorlatilag tök ujak, nem tudom mennyit mesz egy evben, de vagy 3-4 evet siman mondanek rajuk minimum normal esetben. -
Lefty
addikt
válasz mikrofon #42018 üzenetére
En nem vettem eszre semmi különöset kifejezetten a cserelgetes miatt (amugy ket alkalom egy evben, azert az olyan ultra mod nem roncsolja az abroncsokat, de ha ujat kell venni, akkor cserelem), marmint vannak kisebb serülesek mar a felniken, de ezek alapvetöen hasznalatbol adodnak, viszont tulzottan nem erdekelnek. Az is lehet, hogy itt-ott a gumis cserenel karcolta a felnit, en ezzel is együtt tudok elni, masreszt ez a nyari gumi felrakasanal is megtörtenhet.
Erre en nem merek semmit mondani, hogy hany km-t mehetsz velük, függ a vezetesi stilusodtol, az uttol, hogy mennyi barra van fujva a gumi, stb. Nezd meg idönkent, hogy nincs-e serüles rajtuk es mekkora a profil, aztan ha elkopott akkor csereled es kesz.
Vannak olyan alufelnik, amik nincsenek olyan bevonattal ellatva, hogy a telen a sos latyaknak ellenalljon, illetve egyszerübb alufelnik telen ridegge valhatnak es akar egy katyuba belebukkanva el is törhet a felni extrem esetben. Gyari felnivel ilyen nem lesz. Illetve az a gyarinal sem tulsagosan jo ha mondjuk egy nagyobb reszen hianyzik mar a festek meg a bevonat, az ala telen bemegy a latyak es roncsolja a felnit. De ehhez tapasztalatom szerint azert egy komolyabb padkazas is kell, hogy összejöjjön.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz mikrofon #42364 üzenetére
Tanulmányoztam a kezelési útmutatót. Ez alapján lehet hogy ez így normális?
Seholsem találtam utalást nappali menetfényre. Lehet hogy tényleg csak szürkületben kapcsolja fel a lámpákat világosban semmit nem kapcsol a világítás kapcsoló Automata állásban?
2011-es mk3 Ford Focus az autóm.[ Szerkesztve ]
-
grafnet
veterán
válasz mikrofon #42450 üzenetére
A kamerák alapból, elsődlegesen sebességre vannak élesítve.
Ha, nincs rajta gyorshajtás, akkor a helyi seriffek nézik át: biztonsági öv miatt.
Lámpa miatt még senkit nem "hurcoltak" meg - tudomásom szerint. (3 Veda és 22 autó)Ellenben, ha megállítanak, akkor azért lehet beszélgetés tárgya a lámpa.
Motorola Edge 40 5G; Samsung S10+ (8/512) + Honor Band 6
-
kcsa
veterán
válasz mikrofon #42472 üzenetére
Lehet beszerelni a fenti képen látható méretezési szabályokra való tekintettel, illetve olyan elektromos bekötéssel ami az elvárt (tompítotttal, reflektorral és helyzetjelzővel együtt sem világíthat, ezt vizsgán ellenőrzik is).
Én vettem Osram ködlámpával egybeépített DRLt, minimális villamos munkával teljesen megfelel minden szabálynak, és mivel automata fényszóróm van, ezért gyakorlatilag soha nem kell a kapcsolóhoz nyúlnom, megoldja magától. Ritka kivételek persze vannak: olyan fényviszonyok, hogy a tompított még nem kapcsol, de hátsó lámpára szükség lenne szerintem - de ahogy a közlekedő tömeget nézem, ezzel valószínűleg egyedül vagyok, aki ad erre...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mikrofon #42626 üzenetére
Puruttya 480-ért, márkás szűrő 2 olajcserénként, tele tankolni amikor már negyed körül jár, malacpersely.
Ha ez még az 1.6 mk3, porlasztó cserére spórolnék, néha porlasztó korrekciókra rá lehet nézni, illetve regeneráció gyakoriságot figyelgetni érdemes.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mikrofon #42630 üzenetére
Számolj rá excelben, de szvsz csak alacsony éves futásnál, rövid távra tervezve, illetve nagyon magas szerviz díjak mellett lehet anyagilag értelme a prémiumnak. Tehát ha pl 200e km nálad töltött táv alatt egy szett porlasztót kér a vas, a normál árak mellett is több marad a zsebedben - ha és amennyiben elromlik... ha kibírja, akkor még jobban jártál. DPF barát üzemanyag adalék még esetleg jó lehet, az olcsóbban kijön, mint a prémium felára, de ez is technika függő. Mostanában néztem kicsit jobban a téma felé, 1.6 talán piezo-s porlasztókat kapott, szóval amikor elromlik, akkor viszonylag rövid idő alatt lesz jelentősen rosszabb, és úgy tudom,hogy inkább a kristály gyengül le jellemzően, nem is annyira a gázolajjal érintkező részek kopnak el... Felelősséget nem vállalok, lehet hézagosak az infóim
Perpill amúgy Shell és/vagy ÖMV ad prémiumot 480-ért.[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz mikrofon #42736 üzenetére
nekem ezek a üléshuzatok ilyen tüneti kezelés kategoria.
mastodon: hulye kerdes, de muszaj az autoban enni pl?
en kocsimban nincs kajazas , hetkoznapi oltozetrol meg nem tud bekoszolodni egy beltér, ezért kérdeztem, hogy van-e valami extrem felhasznalas, hogy mittomen szobafestő/mázoló melós autó-e vagy akármi.
kivancsisagbol raneztem mennyi lenne az ulesvedo, 34ezret hozott ki, abbol meg parszor ki lehet karpit tisztitani is akár.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
gabor9991
őstag
válasz mikrofon #43065 üzenetére
Én is német hátterű cégnél dolgozok, hozzánk még nem érkezett ezzel kapcsolatban megkeresés hogy nagyobb arányban lenne ide hozva a termelés, ettől függetlenül ez bármelyik ilyen háttérrel rendelkező cégnél szerintem az első lépések között lesz már amennyire a technológia engedi hiszen itt elméletileg folyamatosan lesz orosz gáz és a munkaerő is jóval olcsóbb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest