-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
digo00
tag
válasz boeing #10700 üzenetére
Semmi Problémám nincs a géppel akadás nélkül megy.
Én a kiegészítőkre gondoltam,hogy melyik a legjobb.
Amúgy meg hiába állítom a felbontást ha kilépek a progiból és újra belépek akkor minden beállítás elveszik.Ez sem tudom,hogy miért van.
Ha már ezt megvettem nem akarom félretenni és venni egy 2004-et. -
wolruf
őstag
Ilyet ide ritkán szokott beírni bárki, de gondoltam hozzászólok a fórumhoz... Berendeltem a második Saitek gázkaromat Így, ha megveszem a 146-200-at, tiszta örömbódottá lesz
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
digo00
tag
Jah és még egy kérdés.Milyen kiegek kellenek ahhoz,hogy a Mission -ba több pálya legyen?Mert amik nekem vannak azokat hiába rakom fel nincsenek bent a missiokba.
Bocs a sok hülye kérdésért de még csak pár napja kezdtem el. -
uRSul
tag
Sziasztok!
Egy ideje már repülök offline különböző gépekkel, de szeretném kipróbálni az online repülést is. Nem fél napos utakra gondolok, hanem csak rövidebbekre. Milyen lehetőségek vannak erre? Néha ha gondol egyet van, hogy lefagy az FSX, szóval olyan érdekelne, ahol ez nem gond (az is lehet, hogy az időgyorsítás is közrejátszik ebben). Milyen technikai feltételei vannak? Köszönöm ha válaszoltok! -
Korcsii
őstag
Időgyorsítás... hát akkor marad az FSX beépített multiplayere. Az meg minden, csak nem jó - általában eszméletlen fejetlenséget csinálnak ott mindig.
Viszont rövidebb utaknál nem tudom mennyire van értelme az időgyorsításnak. Bár kinek mi a rövid. Egy másfél órás út szerintem tekinthető annak, és az szerintem optimális is. Ebből felszállásig eltelik vagy 15 perc, ilyen hosszú útnál van idő elérni valamilyen rendes utazómagasságot (FL300+), ami mondjuk megint egy 20-25 perc. Aztán jön egy kis repülés, gyönyörködés a tájban és a forgalomban (már amennyi épp van) - no meg ez jó egy kis szusszanásra, más dolgo elintézésére. Aztán jöhet a süllyedés előkészítése - METAR/ATIS, milyen szélirány, melyik futópálya, melyik STAR - mondjuk ha van ATC, akkor úgy is mondja. Süllyedés megint egy 15-20 perc plusz a final aproach, az már biztos nem unalmas (főleg ha még nagy a forgalom is adódik hozzá). Gurulás, leállítás megint egy 5-10 perc. Persze erre még rájön az útvonal megtervezése, program(ok) indítása stb rájön erre, mondjuk 15 perc. Kicsit időrabló, az tény.
No de kanyarodjunk vissza az eredeti témához: a két legnagyobb hálózat az IVAO és a VATSIM. Kicsit más a kettő, de a lényeg ugyanaz: a minél élethűbb szimuláció.
Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy ez egy "technikai sport", ergo ha kifagysz, hát megesik az ilyen. Ha van autosave, akkor jobb esetben folytathatod onnan, ahol kifagytál - na mondjuk ne a siklópályán/futópályán/gurulóúton. De szerintem első körben érdemesebb a fagyás okát felderíteni, és kiiktatni. Én is rengeteget szívtam anno, szerencsére mostanában nem fagytam, és visszagondolva nem is bírnám ki, ha megint legalább minden második úton előjönne (langhaul-on meg min 2x).
Technikai feltételek:
Hardver szempontból kell egy erőmű, amin egyrészt elfut valahogy az FS2004/FSX, másrészt legyen valamilyen eszköz, amivel irányítani tudod (végső soron egér és billentyűzet, én is toltam úgy, bár nem az igazi - akkor már inkább egy egyszerű, olcsó joystick). Bár ez értelem szerűen offline repüléshez is kell, úgyhogy ezen felül már csak internetelérésre van szükség.
Szoftver szempontból egyrészt az adott hálózaton használt kliensre, másrészt egy olyan gépre, ami lehetőleg minél jobban hasonlít az igazira. Gondolok itt arra, hogy a nagy Airbus/Boeing/etc gépeken legyen FMC (SID/STAR támogatással). Persze a kisgépeken a valóságban sincs ilyen, ergo szerintem az alap FSX gépekkel is lehet simán nyomni (ugyanez nem mondható el a jetekre).
Tudás szempontjából pedig legyen valamennyi technikai alapismereted (mitől repül a repülő no meg milyen eljárások, szokások vannak, IFR repülésnél hogyan néz ki egy valódi útvonal, mi a az SID, STAR, milyen egy rendes approach stb). Illetve emellett amit online repülés előtt mindenképp el kell sajátítanod, az a fónia (rádiózásban használt szabványosított nyelvezet) használata. Szerencsére erre (és a technikai részére is) elérhető sok-sok leírás (magyarul is) mindkét hálózaton, illetve a virtuális légitársaságok honlapján is. Merthogy ilyenek is vannak, ha még realisztikusabban akarunk repülni - nem beszélve az ott fellelhető valódi kincsesbányákról, már ami az információkat illeti.
Emellett már csak szorgalom kell, a többit majd adja az idő és a tapasztalat.
Megint regényt írtam, sorry...
-
uRSul
tag
válasz Korcsii #10710 üzenetére
Köszönöm gyors válaszodat!
Ja, online nem időgyorsítanék! Csak offline szoktam néha, de az esetleges fagyás miatt inkább ritkábban.
Ennek a kettőnek utána olvasok, egyiket már néztem is, bár nem akarok én virtuális légitársaság pilótája lenni, csak néha repülni egy jót úgy hogy mások is ezt teszik és valódi irányítás is van. Egy rövid utnak kb azt képzelem el, amit te is leírtál, felszállás, némi idő utazómagasságon majd a leszállás előkészítése és végrehajtása, 2 óra max.
Próbálom képezni már magam, igaz a fónia még nem annyira megy. Olvastam, hogy lehet szövegesen is kommunikálni, nem feltétlenül szóban, bár gondolom ha magyar az irányítás, akkor menne az is , egyébként az angol kifejezéseket meg kell tanulni.
A gép most már viszi az FSX-et, REX-et is indítva általában 30 fölött tudom tartani az fps-t (köszönhetően az itt leírt okosságoknak)![ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
VATSIM-ről tudok nyilatkozni, ott biztos van text kommunikáció. De szerintem IVAO-n is van erre lehetőség. Igaz mindig a hangban kommunikálók élveznek elsőbbséget (mégis csak jobban realtime), meg ha nem figyel eléggé az ATC, lehet elsőre nem veszi észre az üzeneted (mondjuk ha épp 3 másik géppel beszél), vagy csak későve kapsz választ.
A fónia viszont angol, így a többi gép is figyelemmel tudja követni a körülötte zajló eseményeket. Persze vannak kivételek (lásd a valóságban a francia légirányítás és az AFR pilóták), meg ha valami nem ok, még mindig jobb, ha megkérdezed magyarul, minthogy megoldatlanul maradjon (már ha itthon repülsz).
-
uRSul
tag
válasz Korcsii #10715 üzenetére
Amikor már elküldtem, tudtam én is, hogy hülyeség a magyar nyelvű fónia, hiszen a repülés (vagy légiirányítás) nyelve az angol, szóval azt meg kell tanulni. Bár ha a beépített ATC-t nézem, ott azért elboldogulok nem tudom mennyivel másabb egy live irányítás.
Köszönöm, megnézem ezt a VATSIM-et is, de még lehet, hogy lesznek kérdéseim! -
wolruf
őstag
Próbáld meg esetleg egy ausztrál csapattal az angolt ;-) LiveATC-n néha hallgatom és akkor rádöbbenek, hogy nem biztos, hogy mindent értenék, amit mond. Ugyanez igaz a PilotsEye videókra is, pl. japán irányítás...
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Đusty
addikt
Én mindig időgyorsítok az egyenes szakaszokon akár LHSM-LHBP közben is bőven 16 felett és ez miatt még nem fagyott ki sosem, igaz nem minden nap játszom.
-
Cypresss
senior tag
válasz cintula187 #10718 üzenetére
Hamár a téma felbukkant, had osszam meg [ezt].
Mindenkinek nagyon jó szórakozást!
(PS: és ez a csávó ezzel az angol tudással óceánokat repül át több száz utassal a háta mögött...
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
digo00
tag
Még lenne egy kérdésem.
Kérlek ne nevessetek ki.
Melyik műszer mutatja a sebességet és a magasságot? -
uRSul
tag
Ezen az oldalon láttam egy linket a PMDG 747-hez magyarul, de nem működik a link. Nincs meg ez valakinek? Mert valahogy ott vannak problémáim, a baro se azt mutatja, amit kellene meg a flaps se úgy működik, ahogy jó lenne! Mivel teljesen kikapcsolt állapotban van a gép indításkor jó lenne egy indítási sorrend, hogy minden megfelelően működjön. Köszönöm!
-
nagyúr
Előtte, vagy mellette azért nézd át a checklisteket is, egyrészt, mert mégis az a hivatalos(nak mondható, bár nyilván SOP-tól függ) sorrend, és a neten sok butaság is van, másrészt mert úgy nem csak azt fogod tudni, hogy mit kell nyomni, tekerni, kapcsolni, hanem azt is, hogy miért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Cypresss
senior tag
Az a baj ezzel a linkkel, hogy sok esetben már nem igazán naprakészek az itt található infók (persze alapozásra még jó), az új addon gépekkel pedig már egyáltalán nem foglalkozik egyik anyag sem. További probléma, hogy a linkek kb harmada már hosszú ideje nem aktív, de azt hiszem erről már Korcsii is írt a közelmúltban.
(#10729) uRSul: Nekem megvan, mivel én csináltam. Egyébként azt hiszem Vatsimen és IVAO-n is fent van, de csak akkor tudod leszedni, ha tag vagy valamelyik hálózaton.
Az ajánlott videók is nagyon jók, de ha mégis szükségét látod mind a négy rész elolvasásának akkor megtalálod [itt].
Lesz majd ugyanilyen TRC PMDG 777-esre is, valószínű azt is megcsinálom majd.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
uRSul
tag
válasz Cypresss #10734 üzenetére
Oh, milyen közel kerültem a tűzhöz, köszönöm szépen!
Bele kell néznem, mert 1-2 tutorialt végig csináltam, ettől függetlenül a kijelzők még mindig nem azt mutatják, amit kellene (vagy akár amit a videón is látok), az FMC-n beállított útvonalat sem látom, a flaps mindig 30-as állapotban van, emiatt a sebességjelzőn is megjelennek a határok és felszállás előtt -7400 láb a magasságom LHBP-n, amit kicsit kevésnek találok!
Lehet, hogy újratelepítem ezt a kiegészítőt, mert ez így eléggé furcsa. -
Cypresss
senior tag
Szívesen. Ha kérdés van, keress meg magánban.
Kijelzők és -7400 láb probléma: ez egy vásárolt vagy virágboltos változat, mert az utóbbinál szoktak ilyen jellegű problémák előfordulni.
(B)(#10736) Rudi50: (/B): NGX-hez tervezem hogy lesz, csak mindig közbejön valami és tolódik az egész prodzsekt. Jelenleg a 777-es bétateszt élvez prioritást, de ha azon túl vagyok, igyekszem összedobni valamit NGX témában.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Értem, ebben az esetben annyit tudok mondani, hogy folyamatos és véletlenszerű random hibákat fogsz kapni, mert egy csomó ilyen változat van fent a torrent oldalakon. Szerintem kérdezd meg a többieket, hogy megéri-e, mindenki igenlő választ fog adni. Persze csak addig amíg, a V2 ki nem jön.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Sok értelmét nem látom, de jópofa: [link]
Zoom a bal egérgombbal.
Ezeket pedig most kaptam, ilyen finomításokat végeznek a programozók:
Alul az újabb verzió.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
-
wd.taz
aktív tag
ÓÓÓÓ, mit össze nem kerestem, de megvan !!! (elfelejtettem, honnan is szedtem le)
737NG-hez van egy 10 részes oktató videóanyag, [MALÉV Virtual] jóvoltából.
Ezeket le lehet tölteni, a mellékelt pdf-kel együtt. Ebből nagyon sokat tanultam. Sajnos a hang az első 4-5 résznél elég rossz, de azért néhány visszatekeréssel érthetővé válik.
Kivesézi a gépet A-Z-ig,
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
wd.taz
aktív tag
-
uRSul
tag
válasz wd.taz #10745 üzenetére
Gyorsan átfutottam a PDF-eket. Sok dolgot tudok már belőle, de azért vannak újdonságok, úgyhogy jó lesz alaposabban is átnézni.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy FMC-nél mi okozhat 'Buffet alert' hibát néha? A waypointok fel vannak véve, SID és STAR is kiválasztva, utazómagasság, V1, V2, súly, flaps értékek is beállítva, szóval azt hiszem beállítok mindent. Ettől függetlenül sokszor AP-t sem engedi aktiválni. Ilyenkor néha látom az említett hibaüzenetet. -
cintula187
addikt
It really is an advisory message on the CDU scratchpad to advise pilots that the current aircraft conditions result in a maneuver margin less than specified so pilots should bring the airplane back within the operating envelope.
Normally an aircraft has a safety margin of 1.3g to buffet. The number is airline selectable (in Europe, sometimes 1.2g or 1.25g is used ). This is normally applied to altitude (max altitude) and speed. 1.3g to buffet, in layman's term, means that you have an extra 0.3g load factor before you really run into buffet conditions. In terms of banking the aircraft, 1.3g equates to about 40 degrees (1/cos(bank angle)), meaning that you can bank at 40 degrees at a given speed/alt without running into buffet. the BUFFET ALERT will come on if you have less than this margin (e.g. 1.3g).
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
-
wolruf
őstag
Saitek paneleket használóktól kérdeznék
Szerintetek milyen erősnek kell lennie egy PC-nek ahhoz, hogy ráaggassam a saitek paneleket hálózaton keresztül? Arra gondoltam, hogy tehermentesítsem a nagygépem (nagygép ), veszek egy törött képernyős, teljesen gatya netbookot, és arra aggatok mindent. Vajh' elég lehet hozzá?
Ami rá menne: Multi, Instrument, Radio, Switch panelek (ezek együtt már nagyon megfogják a PC-met az FSX-et futtatva :-/ )[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
uRSul
tag
válasz cintula187 #10747 üzenetére
Köszönöm, ki is próbáltam, tényleg van benne valami!