-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
válasz atys25 #10099 üzenetére
A Biosban a'sszem Multi Thread lesz a neve, és disable kell legyen neked. 4 fizikai magnak kell csak látszani az eszköz kezelőben. Ha nem hasznos, akkor valamit nem írtam elég érthetően, vagy te nem értelmezted jól. nVidia control panel beállításokat is ellenőrizni kellene, és privátba dob át az fsx.cfg tartalmát, megnézem.
-
atys25
csendes tag
válasz RCH663 #10101 üzenetére
AMD procira hasznos volt a leírásod,sőt sokat segített,de az i7-re nem. Ha hazamegyek melóból,akkor átdobom neked a CFG beállításokat és megnézem a BIOS-ban az MT beállítást,mert jelenleg 8 fizikai mag látszik nekem az eszközkezelőben. Nvidia control panel beállításokban mit ellenőrizzek pontosan?
-
RCH663
aktív tag
válasz atys25 #10104 üzenetére
nVidida panelen pl hogy ne legyen 8x AA x16 mintavételezéssel, mert az oda veri a teljesítményt. Alapból ha most szűz az FS-ed akkor CSAK a következőket mazsolázd be:
[BufferPools]
UsePools=0[GRAPHICS]
HIGHMEMFIX=1TEXTURE_MAX_LOAD=1024
STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024
ezen kívül mást első körben ne piszkáljunk. Ha már nagyon megszerkesztetted, akkor töröld ki a cfg-t, és indítsd el az FS-t, akkor újra generálja, és azon csak ezt változtasd.
A Virtuális magokat kapcsold le a leírtak szerint, mert csak a proci teljesítményét felezed le vele az FS számára ha be vannak kapcsolva
ProcSpeed= itt neked milyen szám van az FSX.cfg-ben?
[ Szerkesztve ]
-
vatoteam
tag
egy kis poén, most találtam
-
boeing
senior tag
Egy kis finomság [link]
-
faragopeter
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatva a hozzáoszlásokat, lenne egy kérdésem. Nekem egy i7-2600K 4,3GHz húzva üzemel, a kérdésem az lenne, hogy biosban le kell kapcsoljak valamit? Ha le kell kapcsoljam akkor mit kell észrevegyek? - több fps -
Ebből kiindulva kérdezem:
"A Biosban a'sszem Multi Thread lesz a neve, és disable kell legyen neked. 4 fizikai magnak kell csak látszani az eszköz kezelőben."
-
atys25
csendes tag
válasz faragopeter #10113 üzenetére
Én lekapcsoltam a Multi Thread-et a BIOS-ban és így 4 fizikai mag látszik csak. Az Affinitymask=15 nálam és így mind a 4 mag dolgozik. Felhúztam a procimat 3.8 GHz-re,de az FPS nem javult. Már elküldtem RCH663-nak az FSX.cfg tartalmát,de még nem jelzett vissza,hogy mi lehet az oka,ami miatt gyéren működik nálam az FSX Addonokkal i7-2600K proci alatt.
-
RCH663
aktív tag
válasz faragopeter #10113 üzenetére
Hány magot látsz a feladat kezelőben? 8-at vagy 4-et? Ha 8-at akkor igen le kellene kapcsolni, legalábbis az FS-hez (bár a legtöbb játék is ezt szereti) Lényeg: az i7 nek 4 valós, fizikai magja van, mely magokat ketté tud osztani szoftveresen két szálra. Videó kódolásnál stb jól jön hogy nem 4 hanem 8 szálon futnak a dolgok.
Az FSX úgy működik, hogy csak a fizikai magok cach-ét tudja megszólítani, melyen keresztül eléri magot. A virtuális szálnak ilyen nincs, az egy programkód intézi hogy azt is meg lehessen szólítani, de az FS-ben ez kód nincs benne. Mivel csak a fizikai magok futnak, a virtuálisak "Parked " állásba kerülnek, de erőforrás címzés ekkor is van nekik, de mivel parked-be kerülnek, munkát nem végez. Így a proci erőforrásainak a fele nem elérhető az FS-nek.
Az FSX procimagonként cpu limites. az első szál a 3d váz, és minden más amit a programnak számolni kell ( aerodinamika, AI, időjárás, stb)
A többi szál a texture loader. Minnél a több a magod, annál gyorsabb a textúra töltés. De ha az első szál 100%-on fut akkor be áll a cpu limit, mert nem tudja más magra átrakni a feladatot.
Tehát minél gyorsabbak a magok, annál jobb, és mivel hyper/multi thread megfelezi a magot, így nem jó az FS-nek
-
hhelikopter
tag
De nagyon jó, hogy ez szóba került. Nekem is I7-2600 K 4,6 GHZ húzva és mind a 8 mag használatban van. RCH663 a te instrukciódnak, segítségednek köszönhetően sikerült úgy beállítani az FSX emet, hogy nyertem +10 FPS-t és álom lett a szimuláció a leghúzósabb kiegészítőkkel, de megmondom őszintén amit leírtál a magokról kapisgálom, de mégegyszer én is megkérdezem ha visszavesszük 4 magra akkor milyen eredménye lesz, amit mi is tapasztalunk a szimuláció során?
Komolyan mondom azt sem értem, hogy az FSX –nek miért nem nyúlt eddig hozzá valaki a motorjához, annak érdekében, hogy kihasználja az adott felhasználó technikáját maximálisan a program. Minden szar van az FSX –hez de a lényeghez nem nyúl senki, érthetetlen…. Lehet tudni arról, hogy az FSX –t valaki fejleszteni fogja vagy kap egy új motort?
Most gondolkozom bővítésen Intel Core i7-3770K proci illetve nVidia GTX670 2Gb VGA ez kb 200.000 Ft –os fejlesztés, de attól tartok csoda ettől sem fog történi tekintettel arra, hogy nem használja ki az FSX. Ami probléma, hogy Magyarországon nem igazán tudok senkiről aki jelenleg ilyen technikán futatja az fsx –et. Jó lenne egy két vélemény, tapasztalat, teszt eredmény, a helyzet az, hogy nem merek beruházni.
Atys25
" Felhúztam a procimat 3.8 GHz-re"
kevés a tuning, legalább 4,5 GHZ húzd fel, az a minimum. Az FSX proci tuning nélkül halott ügy! Én most tervezem 5 GHZ való húzást.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Nálam i5 4,5 és 4,2 között nincs érzehető különbség. Szerintem egy 4,0-4.2 már elég. Egy 4Ghz-t ki fogok próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
atys25
csendes tag
Tudnál nekem segíteni a proci felhúzásban? Igazából nem nagyon értek hozzá,ezért mertem felhúzni max 3.8GHz-re. Amúgy 4 ventillátor van beépítve a PC házba,plussz egy Cooler Master TX3 ventillátor van a procin. Ja és 30 C fok van a lakásban,ami a következő egy hétben szerintem 34 C fokra is fel fog menni. Érdemes most felhúzni 3.8 GHz fölé vagy várjak vele,amíg lehűl az idő?
-
andorra
őstag
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Komolyan mondom azt sem értem, hogy az FSX –nek miért nem nyúlt eddig hozzá valaki a motorjához, annak érdekében, hogy kihasználja az adott felhasználó technikáját maximálisan a program. Minden szar van az FSX –hez de a lényeghez nem nyúl senki, érthetetlen…. Lehet tudni arról, hogy az FSX –t valaki fejleszteni fogja vagy kap egy új motort?
Hiú ábránd !
Az kétségtelen, hogy az FSX nincs jól megírva, de miért is kellene jobbat írni, ha az "ostoba tömeg" így is ezt használja ??
Az a rossz hírem, hogy hiába használja ki egy FS program mind a 4 magot, a jelenlegi hardver szint kevés ahhoz, hogy egy nagyon grafikájú FS maximális grafikai beállításokkal is jól futhasson.
Ez az oka, hogy nem nagyon születnek új szimulátorok, kivétel az X-Plane 10. Ezzel a programmal lemérhető, hogy mennyire kevés a mai hardver egy kitünő grafikájú FS programhoz. -
hhelikopter
tag
válasz atys25 #10120 üzenetére
Ugyan nem Én lettem megszólítva de azért reagálok. Nálam is 30 C fok van a lakásban, erre a megoldás le a ház borítását ennyi, mert ugye az FSX- nek menni ha kell ha hó vagy 40 C fokos meleg van. A hűtésed kevés lesz egy komoly tuninghoz , a legjobb léghűtést ajánlom ami nekem is van ez nem más mint a NOCTUA NH-D14, ez 20.000 Ft amennyire emlékszem.
Ahogy írtam a proci tuningolása nélkül nem lehet komolyan használni az FSX-et, Én mikor kezdtem soha nem értettem a külföldi fórumokon miért magyarázták a proci tuningot, most már tudom. Ég és a föld különbség, és véleményem tapasztalatom szerint minden GHZ számít, ezért akarom felhúzni a 4,6 GHZ 4,8-4,9 GHZ re a procit, most ezzel foglalkozom. Azt is megszoktam már az évek alatt, hogy komoly beruházás után is nagyon csekély javulás várható (2-6 FPS) de ugye próbálunk minél több FPS-t összekukázni....Van egy ismerősöm aki komolyan beállítja illetve teszteli a processzort pár ezer forintért lakásra megy ha érdekel tuningol, szerel.
andorra
Igazad van, bár soha nem fogom megérteni, hogy a fenébe lehet használni, élvezni gyengébb gépen tuning nélkül a szimulációt... Persze sokaknak nincs rá pénze, ezzel korábban én is így voltam. Ma már egy olyan gép amivel azért lehet szépen szimulátorozni az 350.000 Ft, a mai Magyarországon ez kisebb vagyon...
Sokat agyalok az FSX témán arra is rájöttem, hogy már nem is az FSX -et használja az ember jóformán, hanem kiegészítőkből álló "valamit". Jelenleg nekem fent van az ORBX, REX, új gépek, egyéb kis programok... Múltkor mikor új telepítés volt megnéztem a "nyers" FSX-et ha komolyan mondom hánytam annyira gagyi.
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Mit kellene tapasztalni:
egy lhbp 2.0-n 31R-en állva az fps 14-17 ről 27-31 re emelkedik, megszűnik, vagy legalábbis nagy mértékben csökken a lagg.
Mindenki figyelmét felhívnám, hogy az FPS tesztelést először mindig valami default felett default géppel tegye, REX telepítése csak ezután következzen ha lehet.
A cikkben is írtam, az FSX olyan mint egy operációs rendszer. Amikor feltelepíted, akkor olyan mint egy szűz windows, az addonok után lesz azonban igazán használható, azok viszont mind plusz erőforrást zabálnak.
FSX lényeg: sajnos még mindig a MicrofoshKórporésön tulajdona, aki baszik arra, hogy kirúgta a fejlesztőket, és halott a projekt, de a jövőbeni esetleges lehúzásra való tekintettel nem adja ki a forráskódot, a nélkül meg nem lehet belepiszkálni a leglényegesebb dolgokba. A P3D-t fejlesztő eredeti csapat aki mos LM-nél nyomja tudomásom szerint csak korlátozottan módosíthatja az eredeti forráskódot.
Amit írtam a Dx9 render módokat, és AA módokat le lehet cserélni egy trükkel, valamelyik este írok róla egy összefoglalót. Ezek tudnak hozni a konyhára. Viszont az achilles sarka a rendszernek pont a több mag használata, hogy gyakorlatilag az FSX lényegében csak egy magot használ az alap feladatok elvégzésére, és ez rossz.
Amin én gondolkoztam: hogyan lehetne esetleg egy virtuális gépen futtatni az FSX-et, hogy egy kóddal a main thread-et két fizikai magon futtatni. Ha vannak linux guruk itt a környéken kérdezzétek meg őket, hátha van egy teljesen más területről származó megoldás, ami megoldja az életünket.
-
hhelikopter
tag
válasz RCH663 #10124 üzenetére
Szia!
Köszönöm, hogy kifejtetted! A héten megcsinálom a teszteket a 4 maggal. Ami segítséget kaptam idáig tőled azzal már így rengeteg FPS-t nyertem, bízom benne ez is hoz a konyhára pár kósza FPS-t.
Egyébként jelenlegi konfigurációmmal meg vagyok elégedve, nagyon jó FPS eredményeim vannak, tele vagyok izmos kiegészítőkkel, csak hát mindig több kell...
A héten a procin, illetve a memórián ismét húzva lesz. Feltehetően a nyáron lesz új videó kártya - HD7970 3Gb vagy GTX670 2Gb, majd megírom az eredményeket.
Köszi a segítséget!
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10125 üzenetére
Én ha 7970-re tenném a voksom 3 monitorral , most tolom 7850 2GB OC-vel. Nagyon nagyon elégedett vagyok vele
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #10127 üzenetére
ATI-nál mondjuk ott az eyefinity. Mondjuk még nem volt hozzá szerencsém, úgyhogy majd RCH663 majd megerősít/megcáfol, ő ennek a tudora.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10127 üzenetére
Postoljak pár screen shoot-ot? Bár az nem az igazi.... Eyefinty az egy olyan dolog, hogy először furcsa.... Hú de széles nem látom át, aztán azt veszed észre hogy 2 órája játszol.... aztán leülsz valami egy képernyő elé, mondjuk akár a TV, és az az érzésed, mintha a kulcslyukon keresztül akarnád nézni a dolgokat, nincs látó tered.
Eye-be egy f-16-ban kicsit marhulni a Grand Canyon-ban... kb egész vasárnap délután ki tud tartani. Lesz sebesség érzeted, és nem a nézőpontot fogod forgatni, hanem a fejed, és a szemed sarkából akkor is látod mi történik a műszerfalon.
ATI/nV: Az nV karik FS alá jobbak egy szintig, utána a mai kariknál (78-79) meg győz a nyers erő, és az új technológia. De tény hogy ez csak 60-70K+ Hungarian Buznyák kategóriára igaz, egy monitoron 50K környékén és alatta nVidia jobb választás lehet, ha nem kell több monitor.
-
RCH663
aktív tag
Na bit pilóták!
Végre rendesen használható megoldás a frame limit mizériára.
Lényeg: Ha az FPS-ed ugrál valahol 22 és 48, meg néha 96, utánna meg 18 stb, és laggol, akadozik a kép, akkor ez a megoldás (jobb mint a cikkbenemlített framelimeter0.2)
Ezt kell letölteni: d3d_antilag101.zip (ha link nem, működik google, és töltsd le máshonnan.
Két file (meg a redame) van benne: d3d9.dll (tehát csak dx9 módban fog működni) és egy antilag.cfg.
Ezt a két filet nagy lendülettel bemásoljuk az FSX gyökérkönyvtárunkba (gy.k.: ahol az FSX.EXE is székel és ahonnan fut)
Ha ezzel megvagyunk, nyissuk meg az antilag.cfg-t ez lészen benne:
; D3D9 antilag config file
; by Kegetys <http://www.kegetys.net>; RenderAheadLimit: Limit how many frames ahead are rendered to reduce input lag. 0 to disable.
; FPSlimit: Limit framerate for smoother gameplay and reduced cpu/gpu use. 0 to disable.[config]
RenderAheadLimit=2
FPSlimit=0nekünk érterem szerűen a [config] szekció az érdekes.
instant eredményhez legyen mondjuk ilyen:
[config]
RenderAheadLimit=0
FPSlimit=33tehát az előrenderelést kikapcsoljuk, az FPS-t pedig limitáljuk 33-ban. Ez azért jó érték, mert folyamatosnak érzi az emberi szem, csóri TL egységek meg nem esnek át mert állandóan tölteni kell valamit, a main thread meg ráér mást csinálni, mint TL egységekkel veszekedni hogy ki mit csináljon.
Egyszerűbben: fixen 33 képkockát rendereltetünk le a CPU-val a többi időbe meg dolgozik rendesen.
Eredmény: SOKKAL simább futás, már azoknak akik ki tudnak izzadni ennyi FPS-t. LHBP-n ettől még szaggatni fog, meg máshol is ha az ingadozás nem jelentős (ha valakinek 7-14 között ingadozik, az hiába limitel 33-ra akkor sem történik semmi, a Trabit is kb teljesen fölösleges ellátni a végsebességet 250 Km/h-ban korlátozó elektronikával, sok haszna nem lesz...)
Jó próbálkozást, tesztelést....
-
hhelikopter
tag
válasz atys25 #10133 üzenetére
Szia!
Komoly proci tuning nélkül ne is számíts jobbra addon reptereken. Ahogy mondtam már i7 2600k 4,5 GHZ minimum de ha több mondjuk 4,8 GHZ az csak jó. Ezt többször írtam már, ezért többször nem mondom, mert kurva unalmas. Mindenki vegye tudomásul, hogy processzort, videókártyát, ramot húzni kell, mert különben egy nagy szar az egész.
Udv,
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10134 üzenetére
Ha az utolsó mondtatodat általánosan érted akkor az egy baromság. Amúgy én 4,2-4,6 között 2-3 fps különbséget láttam. Egy lhbp-n nem lett sokkal jobb a helyzet, hogy nekem megérje azt a +feszt. Amúgy meg oké hogy itt dobálózol a 4,8 meg 5ghz-el, de honnan tudod az ő lapja , procija milyen tuningot bír? Lehet más megoldást kell találni... mert tényleg k..va unalmas ahogy írtad is.
[ Szerkesztve ]
-
hhelikopter
tag
Igazad van a tekintetben, hogy tesztelés kérdése mit bír a proci. Bár az i7 2600 k széria 4,5 ghz-re simán húzható. Nyilván az alaplap is számít, de illő lett volna akkor komplett konfigurációnak leírása, mert csak úgy tudunk ötletelni.
Szerintem igen is van különbség a 4,2 ghz és a 4,8 ghz közt, nem is kicsi. Nagyon sok külföldi fórumot böngésztem át, mondhatni komoly teszteket nézegettem, mert Én a témában egy kis pont vagyok, igyekszek tanulni mit hogyan fejlesszen az ember. Viszont vannak olyanok személyek akik annak érdekében, hogy minden FPS-t kinyerjenek akár 500.000-600.000 Ft is áldoznak egy gépre.
Az utolsó mondatom igen általános. Tudomásul veszem, hogy te baromságnak tituláltad, de tartom továbbra is. 10 éve szenvedek az FS szériával, korábban egyszerűbb, tuning nélküli gépeken, mert ugye minden pénz kérdése. A korábbi pénztelenséget követően most megengedhettem magamnak egy komolyabb technikát. Mi különbség? Ég és föld.
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10136 üzenetére
Egyszerűen általánosan, nem igaz amit mondasz, maximum fsx-re. Egy i5/i7 meg egy jó vga-t alapórajelen nem nevezhetsz szarnak mert egy normális játékhoz (nem fsx) elég. Vegyél mondjuk alapul egy egy i7-et + gtx580-at. Ezekkel alapórajelen bármivel játszhatsz full grafon egy monitorral. Azzal egyetértek egy lightos tuning nem árt, de az ilyen 4,5-5Ghz az már benchmarkra jó...
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10138 üzenetére
FSX nél valóban más a helyzet,
-
RCH663
aktív tag
válasz atys25 #10140 üzenetére
meg szt sem írtan hogy az nVidia control paneled-ben az anti aliasing, meg az aniso mértéke mennyire van állítva, és milyen üzemmódokat használsz (multi sampling, adaptive SS,) stb. Ha nagyon fel van csavarva a grafika, akkor az is odaver. cikkben ajánlom a monitorozást. Tedd azt te is, nézd meg mi megy folyamatosan 100% környékén, hogy végre tudjunk valami közelebbit, mert csak azt tudjuk hogy I7-en nem megy. Ennek biztos oka van, de ahhoz infó kell. A cfg-t vissza küldtem, bemásoltad, kipróbáltad? A Hypert threadinget kikapcsoltad, mert a cfg-be a Procspped, csak 8000 volt, ami azt jelenti hogy csak a fele erőforrást használod? Olyan 16-17K között kell lennie. FIGYELMESEN, ÉRTŐEN! tessék hozzá állni a dolgokhoz. Kutatni, megérteni.
-
RCH663
aktív tag
Uraim no FLAME PLZ!!!!!7
Tény: FSX minden egyes Mhz-t megzabál amit adunk neki. Ha nem gyorsul valami a proci húzásától, akkor máshol is gond van, más lesz az üveg nyaka. Jobb drágább az gyorsabb.
Mindenki azt veszi amire telik neki, ezen a dolgon kár vitatkozni. Abból főzünk amink van. Lényeg hogy próbálgassuk a megoldásokat, lehetőségeket, hogy mindkinek a lehető leg élvezetesebbé tegyük azt az időt amit ezzel akar eltölteni. Uff oszt akkor szóltam én is. -
Géjza
őstag
válasz atys25 #10140 üzenetére
Első ránézésre elég vékonykának tűnik a VGA-d. Minimum GTX560-at dobj bele szerintem, mert GTX450-et lehet szűrők nélkül is kiüti az 1900x1200. Való igaz, hogy sokkal jobban számít a CPU, de azért egy szint felett az egészet megfoghatja a VGA is.
Milyen bontásban játszol és milyen szűrőkkel? Mennyi memória van a VGA-don?
[ Szerkesztve ]
-
Ombi5
őstag
HA van egy Saitek Pro Flight Yoke System cuccom, akkor erdemes mindekeppen hozza egy Saitek Rudder pedal, mert ugy lehet elvezni igazan?
-
hhelikopter
tag
Szia RCH 663!
Repülési dinamikával kapcsolatba kérném a segítséged. Korábban már küldtél számtalan hasznos anyagot mely segítségével a repülési dinamika módosítható, persze megjegyezted az is nem egyszerű feladat. Na ezt megerősítem, olvasgattam, de hozzá se tudtam nyúlni, kínai az egész.
A kérdésem az lenne, ha egy adott helikopter air. file-t átküldöm annyit megtudnál tenni, hogy a sebességet 10 kts - csökkented az adott gépnél? Vagy megtudnád mutatni mivel kell játszani annak érdekében, hogy elérjem ezt a változást? A több repülési paraméter egyezik, egyedül plusz sebességgel ruházták fel a gépet.
Köszi előre is!
-
RCH663
aktív tag
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10148 üzenetére
Megnézhetem, de nem nagyon tudok igérni semmit. Mint anno írtam kb 15-20 paraméter, és változó folyamatos, dinamikus együtthatójából alakul ki a max rep. sebesség. Mivel helikoptert nem szerkesztettem eddig, lehetnek benne buktatók. Az Első ötletem hogy a törzs, és a stabilizátorok által generált drag-et (sebességgel arányosan növekvő légellenállás) talán ez hat legkevésbé a többi paraméterre.
Az .AIR file önmagában kevés, az egész gép kell mert az aircraft.cfg-t is szerkeszteni kell, illetve tesztelni, hogy egy beállítás mit változtat. Melyik gépről van szó?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobilinternet
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...