-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodamest
addikt
válasz pandras83 #4342 üzenetére
Én miután áttértem a mimicre úgy volt, hogy bossnál idézés után, mivel a mimic hp-t vesz le mana helyett, mindig egyből ittam egy wondrous physick et, ami tartalmazott hp visszatöltés + magic dmg erősítést, így egyből fullon voltam és megvolt a buffolás is egy körben. Időben amúgy belefér ha egyből idézés után iszod, kivárja a boss szinte mindig.
-
Yodamest
addikt
válasz Kvelstadt #4346 üzenetére
Azt, hogy nem lehet jól elboldogulni vele nem állítottam, csak azt, hogy egész egyszerűen hatákonyabb a weapon artot spammelni. Nyilván fáklyával is végiglehet vinni a játékot, a lényeg a hatékonyságon volt.
siposz és igen, én sem örülök ennek az útnak, úgy érezni, hogy a játék alap esszenciája, ami mégiscsak az egyszerű közelharc lenne, eléggé elveszett. Itt vagy varázsolsz, vagy ha nem akkor is "varázsolsz" a weapon artokon keresztül, ez könnyen vezethet az alap támadások teljes mellőzéséhez, ami nem túl jó út.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Korábban voltak itt viták az endgémről, a játék második feléről, hát nem mondom, hogy mostmár értem az okát, de mégis értem az okát. Nem mondhatom, mert Lyndellnél abbahagytam a gémet, szóval azon túl nem jártam, viszont ezzel együtt értem az ilyen jellegű kritikákat....
Én sem gondoltam volna, kb mint villámcsapás úgy jött az egész, valószínű már Lyndell előtt is érett a dolog, de itt eszméltem rá valami baromi hirtelen és konkrétan egyik napról a másikra abbahagytam a játékot. A durva az, hogy késztetést sem érzek egyáltalán arra, hogy folytassam, totálisan érdektelen lett az egész. Nézem a videókat a mountaintopsról, meg az ez után következő, de korábban is már látott ellenfelekről, dungeonokról stb. és abszolút nem hiányzik... Igazából annyira önismétlődőnek látom a továbbiakat, hogy mondhatni már mindent láttam a játékból eddig is...
Fura, mert nagy soulsos vagyok és soha nem gondoltam volna, hogy egy eldent majd nem játszok végig... én is értetlenül állok a dolog előtt, de valahogy annyira érdektelen lett az egész számomra ezekkel az újrahasznosított területekkel, ellenfelekkel, mimiccel 0 kihívással, érdektelen zagyva történettel (márha ezt annak lehet nevezni), hogy inkább elővettem a dead space 2-t most pl.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Valszeg az van, amit a végén is írsz, hogy az oprenworldtől kiéghettem... a játék eddigi kb 2/3 része alatt, MINDENT is összeszedtem, utána csekkoltam interaktív mappal meg minden és minden meg lett eddig szerezve, amit meglehetett. Már az elég árulkodó, hogy 150 órám van eddig a játékban, másnak ez 2 végigjátszásnyi idő. Így érzésre is ha meg kéne fogalmazni azt mondanám, hogy a túl nagy openworld lehet a baj, ha ilyen bloodborne szerű lenne a játék, amit imádtam, akkor nem kérdés hogy már a 4. végigjátszásomat taposnám. Nekem a nagy mérete miatt, kissé üres az egész és önismétlő, egy idő után még a legacy dungeonok, a várak is eléggé egyformák, semmi egyediség nincs bennük.
-
Yodamest
addikt
válasz kiserik #4813 üzenetére
na EZ! Ez volt nekem is, mindig nyitogattam a mapot ugye, hogy mit hagyok ki, nehogy elmenjek egy sarok mellett úgy, hogy oda nem fordulok be stb. De ezt minden OW-nél így csinálom, egy Horizonnál is, egyszerűen nem bírom azt, hogy megyek a mapon és körülöttem felfedezetlen területek maradnak. Csak ugyebár itt hatalmas a map így sokkal több a meló is ezzel....
Phoen|x
Ezt meg szerintem egy szóval nem írtam, hogy rossz a játék, nem tudom ez honnan kapott szárnyra.... azt írtam, hogy imádtam 150 órán keresztül majd hirtelen, számomra is megmagyarázhatatlan módon nem éreztem késztetést, hogy tovább játsszam. Mi a mocskos nagy ellentét az írásomban? Max ez lehet, amit most is írtam, de ez egy előforduló jelenség... kiégés talán.[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz ImACeltic #4820 üzenetére
A loot is tök uncsi egy idő után, annyi mindent összeszedsz 150 óra alatt, (ugye nekem is ennyi volt benne a kiégés előtt), hogy utána már megmondom őszintén egy új páncél vagy fegyver azon kívül, hogy ránézek az inventoryban hogy "aha", nem nagyon mozgat meg.
pandras83 igen az ismeretlen nagyon hiányzik, talán ezért nincs meg a késztetés a továbbmenetelhez. Amikor gameplayt látok mondjuk a mountaintopsból ott is folyamat csak a már eddigi ellenfeleket látom.... mindig a fákkal (botos ugrálós és a giliszta szerű), madarakkal (dadbird) harcolnak, a bossok is eléggé meh...
-
Yodamest
addikt
válasz Döglött Róka #4833 üzenetére
Szerintem ott lehet a kutya elásva, hogy lehet ezt az OW formulát jól, kifinomultan is csinálni, meg ilyet bloated módon mint itt. Ott van a Ghost of Tsushima példának, saját tapasztalatom ugyan nincsen a játékkal, de a visszajelzések alapján ott olyan az OW, hogy mindenből pont annyi van, pont annyi ideig tart, hogy nem válik unalmassá, nem válik monotonná. Mire elérsz arra a pontra, hogy "jaj már megint", addigra mindig frissül valamilyen módon. Erre mondják talán, hogy jó a pace a játékon belül, tehát a játék tempója el van találva. Bad Pritt talán ezt meg tudja erősíteni a Ghosttal kapcsolatban, ő asszem játszotta.
-
Yodamest
addikt
"Túl nagy a map, túl sok a tenni való és mindent meg akartok csinálni."
Hát ez tény, de ez baj lenne? Mármint azzal, hogy ki akarom maxolni a játékot, nem szabadna magam alatt vágnom a fát szerintem.
Például amikor valaki kiplatináz valamit, akkor azt általában azért csinálja, mert élvezi annyira az adott játékot. Szerintem ez evidens. Na már most, itt az Eldennél tehát az lenne a tanács, hogy senki ne is próbálja meg platinázni, mert "hát ez nem arra lett tervezve, hogy ennyit játsszanak vele" címszó alatt? Nemtom, fura az egész, amit mondasz. Ha egy játék jó, akkor az hogy minden tartalmat meg akarok nézni benne, amit a készítők beletettek, nem szabadna, hogy kedvemet szegje...
-
Yodamest
addikt
Egy friss kritika a játékról, na ez 100%-ig elmond minden komolyabb problémát a játékkal kapcsolatban. Hosszú, de megalapozott, támadhatatlan, gameplayyel alátámasztott érvei vannak, kiváló elemzés! Ezzel én is befejeztem, a videóban minden általam érzett vagy felvetett probléma ki van elemezve!
-
Yodamest
addikt
Nah erőt vettem magamon és tovább toltam a gémet. Leyndell elejétől most elvittem a Crumbling Farum Azula kezdetéig. Levertem vagy 6 bosst az út során, egyedül a Fire Giant okozott némi gondot, annak vagy 4X neki kellett menni.
Most kicsit a tanácsokat átgondolva úgy haladtam, hogy nem nézek semmit mellé, nem keresek kimondottan semmit, csak megyek amerre a fő story mutat. Így azért elég haladós a történet, meg persze az is benne van ebben, hogy itt az endgame területeken, mint a mountaintops, meg a forbidden forest volt, alig van felszednivaló, nagy kopár területek, lényegében csak végig kell száguldani rajtuk. Még Azurát kivégzem maholnap aztán finító!
Iszonyat sok jó fegyverem van már, még itt endgémben lehet kipróbálok egy faith meg egy pure str buildet is, mert ezek még érdekelnének. Újra emiatt már tuti nem kezdeném, áh így visszagondolva, egyszerűen annyira nagy a gém, hogy megint lemenni a tauren íjászokhoz, a hangyafészekbe, a várakat végigjárni pff, tuti nem... Kár érte mert ha olyan lenne, hogy csak ezek a legacy dungeonok vannak egybefűzve, egyik helyszínből jönne a másik és full ki lenne hagyva az open world meg a lovaglás, akkor 3-4 fajta builddel is végigjátszanám. (mint az eddigieket is)
-
Yodamest
addikt
Nah újabb helyzetjelentés További nemtudom hány boss lement, lényegében már ott vagyok, hogy Sir Gideon is megfeküdt, lángol minden és megyek a valódi Godfrey felé. Melaniánál még nem voltam, de megvan a medalion 2 darabja szóval szerintem oda még Godfrey előtt elugrok egy kis csihipuhira.
A buildről:
Már midgame óta a Moonveillel csapatom, eszméletlen durva ez a kard, az a kemény, hogy varázslatokat nem is igazán használok már, csak a kard skilljét, gyorsabb is, meg több a dmg is, bossharcokban a varázslást inkább a mimicre hagyom, ő lődöz mindenfélét, én meg megyek kardozok.. A Darkmoon GS viszont valahogy nagyon leszerepelt nálam, selfbuff nélkül egy semmi, de még azzal is gyengébb minden tekintetben, mint a Moonveil. Még a hitenkénti sebzése is, ami érdekes lévén mégiscsak egy GS, jobb alapsebzése kéne legyen mint egy katanának, na mind1. A buffolt heavy attack jópofa, hogy ugye kilövi előre azt a fagyhullámot, de a gyakorlatban azért időigényes illetve nem is erősebb, mint egy Moonveil skill attack és még a range sem igazán nagyobb. Ráadásul a legrosszabbkor jár le a buff mindig szóval azzal is foglalkozni kell, hogy harc közben újra buffoljam magam, az is egy poti ivásnyi idő.Most azon filózok még, hogy így a végére megnézni valami más buildet, vagy valami faithet a Blasphemoussal, azért azt csak illene kipróbálni talán, vagy egy pure str-et, giant killerrel, lions clawwal, heavy armorral, esetleg valami irgalmatlan greatshielddel (abból iszonyat sokat dobált a játék, jobbnál jobbak), elvégre úgysem varázsolgatok már egy ideje.
-
Yodamest
addikt
válasz DanielLong #4852 üzenetére
Nálam ami valahogy mindig kéz a kézben jár a souls zsánerrel az a monster hunter széria. A legújabb rész a MM Rise is kiváló lett, valahogy a soulsos kompetitivitást, precíz harcrendszert, fegyver moveset, boss moveset elsajátítást, build építést ez a játék hozza hasonló szinten. Lényegében maga az élmény azonos, csak ez nem kimondottan egy "adventure" game, hanem inkább olyan, mintha adott pályarészeket és azok bossát ütnéd le újra meg újra, lényegében kiragadva a souls zsáner érdemi részét. (amik mindig a bossharcok voltak amúgyis)
-
Yodamest
addikt
Nah vége, befejeztem végre én is így megkésve, egy jó nagy pihentetés után. A trónra nem mondhatni hogy felültem, mert a legrosszabb endingem lett, a frenzied flame.
Így azért hogy jó nagy lendületet vettem az utolsó harmadhoz, azt kell mondanom újra megtetszett a játék. Érdekes hullámvasút ez, legalábbis az én esetemben:
1. Az elején nagyon élveztem, úgy voltam vele, hogy fú hát ez 6x végigjátszós lesz...
2. Majd valahol a 60% környékén besokalltam az ismétlődéstől, attól hogy túl erős is vagyok, nem volt kihívás, unalmassá vált, úgy éreztem teljesen kiismertem a játékot.
3. Viszont miután folytattam, még olyan helyszinek jöttek, amik ismételtem felértékelték számomra, pl. a haligtree aminek végén Malenia is ugye tartózkodik, az egy nagyszerű pálya, de azula is eléggé tetszett. Szóval a vége megint erős volt számomra, kellő kihívással (a pályákon, nem a bossok által) és szép helyszínekkel.Szóval nem volt ez rossz, lvl 240-en fejeztem be asszem, 198 óra gameplay-el. Friss karit még fogok kezdeni, ezt már nem folytatnám NG+-ban, mert semmi értelmét nem látom annak, hogy a fullos buildemmel mindenkit oneshotoljak. Sokkal jobbnak látom ha magát a fejlődés útját élem meg újra, igazából ez a szépsége ezeknek a játékoknak.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Még egy kis gondolat-csokor:
A játék legnehezebb bossa számomra, a havas vidék falujában lévő Black Knife Assassin volt. Őszintén mondom, amennyiszer az megölt, annyit egyik bossnál sem haltam... és a facepalm az egészben, hogy most ahogy itt visszaolvastam láttam meg, hogy valaki írta: van egy torch ami láthatóvá teszi a láthatatlan ellenfeleket! Ez nekem szerintem nem volt meg, de ÚRISTEN! a következő menetben egészen biztos rusholni fogom ezt az itemet, ez nekem KELL!
A story követhetetlenségét segítni elő az író M kezdőbetűs név mániája is, most komolyan mi az, hogy ebben a játékban mindenkit Maleniának, Melinának, Miquellának, Milicentnek, Marikának hívnak? Ez nem lehet véletlen, szerintem direkt össze akarták zavarni ezzel a játékosokat... szerintem nagyon előnytelenek a névválasztások. Pl. Sokáig azt hittem Malenia és Melina ugyan az (csak el van írva itt-ott) és majd vele kell a végén megküzenem, aki torrentet is ugye adta... nagyon zavaró.
A játék legjobb buildje kész passz a paladin build, egész egyszerűen itt van a legtöbb utility, a legtöbb jó fegyver, a legtöbb jó spell, minden. Tudsz gyógyítani (spiriteket is harc közben, illetve a revenant ellenfeleket megölni a gyógyítással, iszonyat hasznos), nem kell itemet használni rot és poison ellen, tudsz varázsellenállást, fizikális védelmet erőíteni, a legerősebb fegyverek itt vannak, élőholtakat véglegesen buff nélkül megölni is csak a holy fegyverekkel tusz (más buildeknél weapon artot kell hozzá használnod), tényleg minden szituáicióhoz tudsz elkalmazkodni, a legdurvább farmolós kard is nyilván holy, amivel eggyet legyintesz és Mogwyn placen kiírtod vele az összes kis ebihalfejűt, ezt semmi mással nem tudod így, ilyen volumenben megtenni. Szóval paladin leszek majd megint, az oda vezető utat jó lesz végigvinni, mert az első végigjátszásomban minden voltam az utolsó fejezetig csak paladin nem.
Még a Moonveil, intes szamuráj build sem rossz, azzal mentem kb 35%-80%-ig, majd jött egy full pure str, giant killerrel, staggerrel, staggerből élet visszatöltésre gyúrva stb. de ez elég rossz volt általánosságban, mert semmi utilitym nem volt, majd az utolsó kb 10%-ra jött a paladin build és WOW! Onnantól minden elsőre meglett, senki nem állt meg előttem.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Mindent a játék által nyújtott segítségek kihasználásával csináltam, szóval mimiccel persze, nem szivatom magam ha nem muszáj. Minden boss ahol mimicet használtam (onnantól hogy meglett a mimic) elsőre meglett, most nyilván ez nem akkora érdem így, de van akinek még így is 4-5 try kell.
-
Yodamest
addikt
válasz Döglött Róka #4859 üzenetére
De ebben sok farmolás is benne van a Mogwyn palacen, ott azért vagy 100 szintet összekaparhattam kb. de jó mert így minden buildet ami érdekelt ki tudtam próbálni és rá tudtam jönni, hogy nekem mi jön be a legjobban és legközelebb minek a fejlődési útját akarom majd végigjárni.
-
Yodamest
addikt
Hát meg miért ne? Kellenek a szintek ahhoz, hogy legyen elég stat spelleket használni, nagy stat követelményű pajzsokat, fegyvereket, akár ahhoz hogy smithing stonekat vegyünk a fegyverek felhúzásához, nem értem mi ezen az értelmezhetetlen.
Most elkezdtem tegnap elejéről, de ahogy lesz egy jó farming spot (a Mogwyn palace genyón kívül) ahol kicsit kellemesebben tudok farmolni, tuti eltöltök majd ott ey kis időt, amíg felhúzok pár statot. (csak ilyen alapok, hogy legyen elég stamina mondjuk a zweihanderhez stb.)
-
Yodamest
addikt
A longhorn amúgy jobb és az nekem durva mákkal esett ki úgy, hogy nem is farmoltam, csak szimplán így néztem, hogy hoppá hát ez meglett. Legalább le tudtam azt is tesztelni az előző végigjátszás legvégén, tényleg jópofa, meg durva a stagger amit tol.
Phoen|x Az nem gond ha kevesebb, végülis az a cél, hogy minél erősebb legyen a karakter. A kései pályákon mint a haligtree, azura, ashen capital, így is azért kellemes volt a kihívás, inkább a bossokkal volt baj. Mimiccel nagyon könnyűek, anélkül meg biztos em próbálom meg, elmebeteg sebzésük és movesetjük van. Igazából a mimicet bele sem kellett volna tenniük a játékba, hülyeség. Ennek úgy kéne kinéznie, hogy a normális summonok közül kellene a játékosnak rájönnie adott boss ellen melyikük hasznos vagy kevésbé hasznos, egyfajta utility-ként kezelve, mint egy elementál sebzést, hogy vagy jó adott boss ellen a játékstílusa és eszközei révén vagy nem annyira. Ezt a mindenek felett álló, űber ultimate egyértelműen legjobb mimicet egyszerűen kivenném a játékból. Soha nem jó az ha van egy adott eszköz, fegyver, build akármi egy játékban ami egyértelműen mindenek felett áll, nem jó mehanika.
-
Yodamest
addikt
válasz vorosmarti #4869 üzenetére
Én sem vagyok semmiféle DS elitista, örülök ha a játék adta lehetőségekkel le tudom verni a bossokat, ez így volt korábban és most is.
"hogy a munka után is legyen aki/ami halálra szop@ssa, hanem egyszerűen szórakozni akar."
Viszont nem szabad ezt fekete fehéren sem látni... Azért a normál kihívás és a halálra szopatás között van egy elég nagy tátongó szakadék. Én sem azt írtam, hogy no summon, no heal poti stb. csak azt, hogy egyetlen egy summon, a mimic egyszerűen túl erős. Ha te nem vagy pro játékos, ahogy én sem teszem hozzá, akkor is egy sima +10-re felhúzott summonnal is bőven teljesíthető a játék, nem lesz akkor sem nehéz egyáltalán.Viszont azért mégis egyfajta sikerérzet talán marad a győzelem után, mert valljuk meg a +10 mimic kész vicc, konkrétan 1v1-ben megöli neked a bossokat, erre vágysz? na ne már.
A "saját magamnak nehezítem a játékot" felfogást meg nem szeretem, hogy oké akkor ne használj attack gombot, vagy ne használj ugrás gombot, ne használj ezt ne használj azt.... szerintem ezek hülyeségek és nagyon mesterségessé teszi a nehezítést... ennyi erővel nem használok monitort, de jó.... Egy játékban akkor van szerintem jól eltalált nehézségi szint, ha a játékos minden rendelkezésére álló eszközt használhat, VISZONT emellett is megmarad a sikerélmény érzete. Itt sem kéne sokat változtatni ehhez, szimplán a mimicet lenerfelni a "hétköznapi" summonok erőszintjére és minden summonnak kb olyan erősnek lenni, mintha csak max +5-ig lehetne húzni.
-
Yodamest
addikt
válasz Woodslave #4873 üzenetére
Én csak azt nem szeretem tényleg, amikor már fogyatékosnak nézik a játékost... amikor gyakorlatilag önmagát játssza a játék, te meg csak asszisztálsz. Ennyire azért ne akarjunk már PC-k és mindenkinek kedvezők lenni.
Ez régen sem volt így, régen az SNES, PS1, N64 korszakban egyáltalán nem volt divat az, hogy egy játéknak több választható nehézségi szintje is legyen vagy nem volt szempont, hogy "oké könnyűre csináljuk csak ne sírjon senki". Érdekes módon mégis jó játékok születtek, senki nem panaszkodott, nem volt petíció gyűjtés a Donkey Kong vagy a Megaman X ellen, amiben játékosok ezrei követelték volna az easy módot, de érdekes...
-
Yodamest
addikt
válasz pandras83 #4876 üzenetére
Most attól hogy van hol sírni, egyből már meg kell hunyázkodni a vérpistikék előtt? Tényleg ez a végtelen skálázás lenne a cél? Még az olyan jellegű dolgokat elfogadom, mint az UC4-ben konzolon az auto aim, mert tényleg kontrollerrel elég szívás sokszor pixel pontosan célozni.
De az, hogy nekem a játékban szinte semmi felelősségem ne legyen, hát nem tudom, szerintem nem jó út és nem jóra tanítja az új generációt. Ez így azt veri az emberekbe, hogy igen mindent megkaphatsz könnyen, tessék még tenned sem kell érte semmit, max sírni kicsit. Én hiszek abban még, bár lehet én vagyok naiv, hogy egy játéknak tanítania kell, nem szó szerint értve, de ha másra nem kitartásra, fegyelemre, elhivatottságra, alázatra, szerintem ezek nem rossz dolgok.
-
Yodamest
addikt
válasz Phoen|x #4878 üzenetére
Jó nem kell rész információkkal dobálózni, pontosan leírtam mit gondolok a mesterséges, önmagam élményének nehezítéséről, azt ugyanúgy megvetem. Nem fogok csak azért kikapcsolt monitorral játszani, mert különben túl könnyű lenne - ha egy ilyen példát mondhatok. Ezzel eggyütt, a mostani végigjátszásomban nem fogom már a mimicet használni, más summonokat igen, de a mimic lvl1-en marad végig. Már most megmondom, hogy sokkal színesebb, érdekesebb lesz a játék így.
-
Yodamest
addikt
válasz Phoen|x #4881 üzenetére
De azért van ez és tűnik zavarosnak, mert minden igaz amit mondok. Mert igen, én szeretek mindent kihasználni amit a játék nyújt, hiszen ez adja a fejlődés érzetét, nem szeretek mesterséges gátakat a saját szabályaim alapján felhúzni magam elé, erre utaltam a kikapcsolt monitorral is. (szélsőséges példa volt, de gondoltam érthető...)
Viszont másfelöl meg: attól hogy használom, még zavarhat, hogy túl erős a mimic és zavar, hogy túl könnyű volt vele a játék. Semmi sem fekete vagy fehér, attól hogy a játék egy fícsörét használom, mert beletették, attól még gondolhatom azt, hogy az nem helyes és csorbíthatja az élményt.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz TESCO-Zsömle #4884 üzenetére
Ez valamilyen szinten jogos lehet, csak sajnos egy ennyire community oriented játéknál, ahol minden is kitudódik még ha nem is direktbe keresel rá csak feldobál elden ring tartalmakat a böngésző (illetve ingame üzenetek által is oda tudnak vezetni), az emberek 90%-a még ha nem is keresi, tudni fog róla és meg fogja szerezni.
Szerintem elég kellett volna legyen eleve a tény, hogy summonokat tud használni a játékos, mindegyik jó valamiben, vannak a swarming summonok ami sokat leidéz, káoszt teremt, vannak tankolósak, vannak harcosok, tök jó balansz lenne köztük, egy joker kár volt még a torta tetejére.
Meg ha már VR Pisti ő szokta sokmindenre mondogatni, hogy "túltolni semmit nem jó", hát itt is csak ezt tudom mondani, hogy egy pontig oké, legyen könnyítés, de fullba nyomni a kretént sosem jó, túltolták...
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Phoen|x #4883 üzenetére
De egyébként csak úgy kíváncsiságból, mert látom mindenki nagyon élvezi az easy módot, akkor szerinted olyan nem létezik, hogy egy játék túl könnyű legyen? Tehát minél könnyebb annál jobb? Vagy mi lenne az a pont, amikor azt mondanád, hogy áh ez már túl könnyű? (no offense, tényleg érdekelne)
-
Yodamest
addikt
válasz vorosmarti #4895 üzenetére
"Lehet vitatni, hogy ez jó vagy nem, de az Elden Ring eladásai (20 millió +) lassan elérik a teljes Dark Souls sorozat 27-28 millióját."
Na de várjunk csak, mert itt logikai baki van. Tehát azt mondod az Eldent azért vették meg ennyien mert könnyebb volt, mint a korábbi részek? Ezt valahogy nem érzem logikusnak, mivel hogyan tudhatná egy játékos aki készül megvenni egy játékot, hogy az neki mennyire lesz könnyű vagy nehéz? Maga a szituáció nincs előttem, hogy "áh mi ez a játék Elden Ring, hmm biztos jó lehet, mindjárt utána olvasok mennyire nehéz és ha azt írják könnyű akkor megveszem" - szerintem az emberek nem így gondolkoznak, hanem impulzus vásárlók, megveszik mert nagy volt a hype és már a VÉTEL UTÁN amikor játszották, jöthettek max rá, hogy az nekik mennyire nehéz vagy könnyű. Szóval az eladásokat ez biztosan nem befolyásolta. Illetve hát a sajtó (főleg eleinte, amíg az ilyen op fegyverekről, mimicről még nem lehetett tudni) egyáltalán nem azt kommunikálta, hogy "ó gyertek ez egy könnyű souls játék", hanem pont hogy ugyanúgy mint a korábbi részeknél kiemelték, hogy ez bizony nem piskóta és csak hardcore játékosok kezdjenek bele.... szóval miért vette volna meg valaki olyan aki azért vette volna meg mert "könnyű"? Senki sem tudta, hogy könnyű....
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Nem olyan nehéz rájönni, amikor az út ki van kövezve a játékosok üzeneteivel... ez egy interaktív játék, nem olyan mint amikor elindítasz egy Tomb Raidert vagy GoW-ot teljesen offline.... de persze játszhatnék offline tudom, meg kihúzva a lan kábelt stb.
Én úgy gondolom nem a játékos feladata, nem az én feladatom a játék nehézségének beszabályozása, hanem a fejlesztőké.
-
Yodamest
addikt
válasz vorosmarti #4895 üzenetére
Még szintén ehhez egy gondolat: szerintem a játékosbázis méretének abszolút semmi köze nincsen egy játék nehézségi szintjéhez. Úgy mondod mintha a kettő szorosan kapcsolódna, de én nem így látom. A játékosok azzal játszanak ami van (ahogy már korábban írtad), ha az a játék nehéz akkor azzal, ha könnyű akkor azzal, ez nem faktor a vételkor.
Ott van pl. a WoW, a vanilla időkben konkrétan nehéz volt, majd egyre könnyebb lett. Ahogy a kiegészítőkkel egyre inkább árkádosodott, egyre kényelmesebbé vált, már már szinte diablo szerűvé gyorsultak a dungeon runok, egyre inkább vesztette el a játékosbázisát. Ha egyre könnyebb és a játékosoknak kedvezőbb lett akkor miért kezdett el a lich king után hanyatlani? Hát azért mert pont az után, a cataclysmmal jöttek be ezek az arcade, mindenki mindent tud, mindenki erős, mobokat 1 ütésböl ölsz stb. irányzatok. Egyértelmű az összefüggés, még ha emellett más tényezők is szerepet játszhattak.
-
Yodamest
addikt
válasz vorosmarti #4900 üzenetére
Mindenben van persze igazság, számomra érdekes és nagyon idegen ilyen konkrét esetről hallani, hogy valaki így direktbe arra keresi a választ megvétel előtt, hogy "nehéz-e a játék". Ha nekem az előzetes videók, videótesztek, meg úgy a szetting alapján tetszik egy játék, pl. hogy más címet mondjak a Horizon Forbidden West, soha eszembe nem jutna végül az alapján dönteni, hogy megveszem vagy nem, hogy mennyire nehéz...
Más atom hype játék példáján, ha mondjuk azt kommunikálták volna megjelenés előtt, hogy a Cyberpunk-ban csak normál játékmód lesz elérhető, nem lesz benne se hard, se easy, vajon fele ennyien veszik meg? Ez lehet ennyire döntő faktor?
Szerintem mindenbe bele lehet tanulni. Most az, hogy jaj istenem nehéz egy játék, mint egy Crash Bandicoot (igen az egy nehéz játék), akkor majd belejönnek a játékosok, én nem érzem ezt egy ilyen kardinális, a vásárlást eldöntő tényezőnek. A Days Gone-ban nincsen pl. nehézségi szint választás úgy emlékszem, mégis elképesztő sokan megvették, főleg PC-re, és azért azt sem mondanám egy könnyű játéknak, többet szívtam benne a hordákkal, mint az Eldenben a bossokkal... akkor hogy van ez?
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Ezzel kapcsolatban 2 dolog:
Az újságírók ezekben a nagyon korai tesztekben, első napos tesztekben, a maguk nem tudom kb 4-5 játékidejükkel hogyan tudták megmondani, hogy ez könnyebb-e? A játék eleje abszolút nem könnyebb, amikor még alacsony szintű vagy. Én sem mondanám ha megkérdezné valaki, hogy az Elden első 5 órája könnyebb vagy a DS3 első 5 órája, egyszerűen nem tudnék rá választ adni, mert az Eldenben is haltam bőven az elején, amikor azt sem tudtam merre kell menni, megölt az oriás, megölt a lovag, mindenki megölt... a DS3-ban legalább "kikövezett" út van, kb tudod merre haladj. Szóval azért azzal erős fenntartásaim vannak, hogy az újságírók egy így kapásból rá tudták mondani, hogy könnyebb lenne, mint bármelyik eddigi rész.
A másik dolog, igen ez vicces, hogy már mennyire "rettegett" lett a széria ilyen szempontból, hogy egyből a nehézséget kérdezgeti mindenki, de vajon, ha ez így leülepszik az Elden hatására és mindenki lenyugszik, utána a következő játéknál mondjuk Elden Ring 2-nél is vajon megint feltépődik majd a seb és mindenki a nehézségére lesz kíváncsi vagy így már ez fel sem fog merülni, nem lesz a köztudatban. Az lenne az érdekes, ha jönne már végre egy Bloodborne ramaster PS5/PC kiadással, hogy vajon így az Elden után azt hányan vennék meg a nehézsége ellenére?
-
Yodamest
addikt
válasz vorosmarti #4905 üzenetére
Kiharcolták a pozíciót, tejesen mértékben igaz, de vajon most ez az elképesztő Elden ringes játékosbázis beletanult a módiba vagy a következő játékuknál megint indul a rinya?
Itt is csak arra keresném a választ, ha most bejelentenének egy Bloodborne remastert, ami a PS4 egyik legjobban fogyó sikercíme volt, azt vajon hogyan fogadná a nagyérdemű? (az én véleményem, hogy azonos bázisa lenne mint az Elden Ringnek, nagyobb összegben fogadnék is rá)Ezek a hányan fejezték be a játékot meg hasonló statok nem sokat mondanak, úgy tudom az Eldenben is (ami már ugyebár egy könnyű souls, ezt megbeszéltük) a játékosok csak valami 60%-a győzte le Margitot, ami konkrétan az első boss a játékban. Szóval akkor hiába vették meg ennyien, mégiscsak nehéznek találták sokan úgy tűnik. Illetve hasonló statokat más játékokkal kapcsolatban is hallottam már, pl. olyasmi is rémlik, hogy pl. a Last of Us-t (ami egy tök lineár, rövid story játék) csak a játékosok 70%-a fejezte be.... Szóval az, hogy a DS1-et 70% nem fejezte be ennek fényében már nem is túnik olyan rossz statisztikának.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
Ennyire szivatós volt neked? Érdekes hallani. Én ahogy így visszagondolok, persze haltam itt-ott, de alapvetően tök magától értetődő a tutoriál szekció és az azt követő első helyszín. A sárkánynál kell figyelni jobban, hogy ne kapjon telibe a tűz, de így közellenségek szintjén semmi extra nincsen. Eldenben azért ha az elején bemész egy dungeonba ami ott a kezdőhely környékén van és még a summonod sincsen meg, akkor elég szívás tud lenni, velem ez volt. Ki a fene gondolná ott, hogy neked vissza kell menned az árushoz, hogy kapjál summont... Én csak mentem, betévedtem egy dungeonba, ott haltam egyfolytában (impek, csapdák, a végén a boss), sokkal szivatósabb volt, mint a DS3 eleje. Evergaolról nem is beszélve, ott a kezdőhelytől nem messze.... De érdekes hogy milyen más élményeink vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz BOBAKILL #4914 üzenetére
Hát meg azért abban egyetértünk, hogy a DS3 DLC-k és úgy általában véve endgame tartalom az eléggé ott van a szeren. Az Eldennél mintha pont fordítva lenne, itt gyönyörű az early game, rengeteg lehetőség, tényleg olyan mintha most születtél volna meg, aztán a vége meg egy nagy húgycsőspirál....
-
Yodamest
addikt
https://www.youtube.com/watch?v=E3Huy2cdih0
Érdekes így látni a kommenteket itt ezalatt az 1 évvel ezelőtti reveal videó alatt. Nagyon durva mindenki, aki megjelenés és 50-100 óra gameplay után ide bekommentelt, mennyire el van ájulva tőle. Szinte csak azt olvasni, hogy élete játéka, igazi legenda született stb. Mondjuk el is tudom képzelni, aki ugye nem játszott korábban egyik játékukkal sem, azt ez a mindenre kiterjedő részletesség, maga a miliő, a precíz, súlyozott harcrendszer biztos lesokkolta.Ez olyan, mint amikor valaki csak ilyen nemtudom halálos iramban, marvel bármi, rohammentő, bajos csajok, lázadó csajok, 365 és hasonló szutyadékokat néz, majd rátalál egy normális filmre.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Phoen|x #4916 üzenetére
Úgy kell érteni, ahogyan írtam: a 2 endgame helyszín szép, meglepett, hogy még ilyet is tartogatott a gém, viszont általánosságban gyenge az endgame, főleg bossok terén. Míg a DS3 általánosságban erős minden téren endgémben, jók a helyszínek, jók a bossok. Nincs ebben semmi ellentét.
-
Yodamest
addikt
válasz pandras83 #4920 üzenetére
Lehet nem mindenben van igazam vagy sok a féligazság, de te is aztán szépen leegyszerűsíted a dolgokat.
"Persze hogy könnyebb bzmeg, hát oda mész, ahova akarsz."
Ettől miért lenne amúgy könnyebb? DS1-ben is, el tudsz indulni vagy 4 irányba a központi hubból, de abból 3 helyen csak a szopás vár... Itt is ugyanez van: De jó tudok menni Caelidbe, ja hogy szopó? Oké tudok menni stormwindbe már egyből, ja hogy szopó? Ja nem, tudok menni azt megkerülve a tavakhoz vagy teleporttal dragonbarrowba, ja hogy ott is szopó? Attól, hogy sokfelé mehetsz ahol underleveled vagy miért lenne könnyebb azzal szemben, hogy egy kikövezett úton kell haladnod, ahol a SZINTEDNEK MEGFELELŐ ellenfeleket kapsz? Lásd mondjuk DS3 első helyszínei, ott a szádba van rágva hogyan haladj mindig egyre feljebb, hát nem sokkal könnyebb? Farmolni meg ott is tudsz, megállsz egy helyen és farmolsz, ugyan az mint az Eldenben, csak ott lovagolsz is közben...
"Ez is gyönyörű. Milyen gyakran veszel impulzusból 20.000-ért bármit is?"
Már bocs, mert látom pipa vagy, de ebben sincs igazad. Én semmikor mert tudatos vásárló vagyok, de lásd, öhm Cyberpunk öhm, az emberek NAGY TÖBBSÉGE impulzusvásárló, illetve hypevonat vásárló, egy kurv@ tesztet nem bírnak megvárni, amiben elmondanák, hogy a játék egy bughalmaz és egy fos, de ők már szaladnak a boltba és veszik mint a lisztet.... szóval igen, sokan vannak ilyenek.
[ Szerkesztve ]
-
Yodamest
addikt
válasz Döglött Róka #4925 üzenetére
"Tul konnyu a jatek, ha farmolsz."
Ilyet sosem írtam...."A spiritek tul konnyuve teszik, foleg a mimic" (fyi BKT a leginkabb OP spirit, a mimic egy vicc hozza kepest)"
Ez szimplán nem igaz, mimic toronymagasan a legerősebb, nyilván ha nemtudom valami lvl1-es fegyvert adsz neki és semmi spelled nincsen, akkor ő is gyenge lesz, de ha csak közepesen is erős a karaktered akkor mindent visz."Regen minden jobb volt."
"Ertek hozza, ti nem."
Szintén ilyenek nem hangoztak el."Jaj vegigtoltam, kozben kifarmoltam szaz szintet, de "az endgame gyenge volt."
Annak hogy farmoltam, semmi köze ahhoz, hogy az endgame gyenge, maga a boss design gyenge, semmi köze a nehézséghez vagy a farmolásomhoz. -
Yodamest
addikt
Én is így vagyok vele, amúgy tökre adná a magyarítás, meg szívesen felraknám, de az offline zavarna.... sokszor az üzenetekből tudom mi hol van (nyilván utána is lehetne goglizni mindennek, de tök jó látni, hogy "try night" stb. és egyből tudom mi a szitu).
A másik aspektusa a dolognak, hogy nem egy reliable dolog, tehát az 1.06-al kompatibilis, viszont kitudja, bármikor jöhet egy új patch és akkor meg megint vissza angolra?
-
Yodamest
addikt
válasz Bad Pritt #4968 üzenetére
Hát ha így működik azzal is nincs baj, ilyenkor attól félek inkább hogy dob valami errort eleve az exe és kb el sem tudom a játékot indítani csak ha leszedem a magyart. Ezért inkább olyan címekhez szoktam már feltenni, amik ilyen jópár évesek, lásd Bioshock, Tomb Raider stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Yodamest
addikt
Én is str-faith builddel megyek, bár már előrébb járok. A legelején farmolam magamnak Dismountert, aminél számomra pont jó a moveset, főleg a gurulásból light attack, amivel félkörívben el lehet több ellenfelet találni, ilyenkor nem szeretem azt, ami csak szúr vagy csap egyet, mint mondjuk a Claymore, mert azzal gurulásból sokszor mellé ütök a fürgébb ellenfeleknél. Továbbá az is jó hogy a sima támadásai is fentről lefelé sréhen mennek, elég nagy hitboxot lefed, a denevéreket, madarakat sokkal könnyebb eltalálni vele, mint egy horizontálisan suhintó greatsworddel. Magasabb szinten B-s skálázása van faithhel sacreden és flame arton, szóval akár endgame buildben is használható, ahol van egy 20 str és mondjuk 60-80 faith. Bár nyilván később a blaszi blade az egyértelmű op fegyó, meg altus-tól kezdve a magma wyrm gs is nagyon ott van. Sacred vonalon meg szintén jó fegyverek vannak, ott fontos az, hogy az élőholtakat egyből megölőt kell választani mint a golden order gs, epitaph, eléggé megkönnyíti a katakombákat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen routert?
- Hálózati / IP kamera
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Egérpad topik
- Ford topik
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs