Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yodamest

    addikt

    válasz ThySoul #177 üzenetére

    Fú a Sekiro nekem nagyon nem tetszett, pedig/vagy pont mert abszolút souls van vagyok. Végigvittem fullra, mert azért csak csak from játék (még ha indiesouls is, értsd nem a "nagy" csapat csinálta, akik ekkor már javában az elden ringet hegesztették), de a koncepció nálam nagyon félrement. Egy cső játék volt voltaképpen, 0 fejlődési szabadsággal, (a kirakható talentek is elég egyértelműek voltak, mit szükséges azonnal, mit később, milyen sorrendben), mindennemű rpg funkció hiányzott belőle.

    Továbbá a gameplay is borzalmas volt számomra, tönkre is ment benne egy kontrollerem pusztán azért, mert a hülye parry mechanika megkövetelte, hogy folyamatosan nyomkodjam eszement sebességgel az L1 bombot, ami ki is tört emiatt egy idő után... egy L1 spam az a játék. Egy adott támadásra mindig megvolt, hogy mia helyes válasz és pont akkor pont azt az utasítást kellett bevinned, ahhoz hogy életben maradj. Például egy adott támadást, ami parryre volt kondícionálva nem tudtál átugrani vagy kidashelni, ha fordítva volt akkor nem tudtad (vagy nem volt értelme) parryzni, szóval nagyon 2 bites volt az egész harcrendszer. Nem éreztem azt, hogy én tanultam meg harcolni, csak azt hogy betanultam hogy pont abban a tizedmásodpercben mit kell csinálnom, mindenféle választási lehetőség nélkül. Jó ilyen kis garázsproject volt a fromtól, így érthető a gyengébb színvonal, de maga a gameplay nekem totál nem volt fun.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Rony949 #181 üzenetére

    PC-n toltam xbox one kontrollerrel, de a felső vállgombokat egy vékony műanyag rész tartja csak és elfáradt a nyomkodásba. Most ez nem 100% szóval nyilván lehet neked nem ment tönkre, a cserekontroller már nekem sem, de ettől még nagyon megterheli a béna mechanikája miatt.

  • Yodamest

    addikt

    Na kedves fan társak, hamarosan beleugrok én is a játékba, instant nem vettem meg, ilyenkor mindig kivárok pár napot/hetet, hogy ne érjen meglepetés. (lásd, törlődő mentések stb. anomáliák)

    Korábbi kommentekkel kapcsolatban:
    Látom nagy sírás ment a 21:9 miatt, de ezt lehetett tudni előre, a from játékok soha nem támogatnak 21:9-et. Ezzel nincsenek egyedül teszem hozzá, úgy mondja itt pár ember mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, de a játékok kb 50-60%-a nem támogat csak TV szabvány felbontásokat, 16:9-et esetleg 16:10-et. Jellemzően a sport játékok, e-sport játékok fifa, dota, lol, stb. japán rpg-k, régebbi címek, nagyon sok minden nem támogatja, aki ilyen monitort vesz legyen ezzel tisztában, ez egy réteg felbontás.

    Ugyan ez a 60Hz feletti támogatás, szintén from játékok soha nem támogatnak 60Hz-nél magasabb kijelzőket, ezen sem kell meglepődni, de megint csak azt tudom mondani, hogy elég sok játék nem támogatja, összes konzolport, szinte összes jrpg ilyen, szóval megint csak réteg dolgoról beszélünk.

    A játék grafikáját illetően a fikázóknak rá kell hogy "álljon" a szeme erre a stílusra, mert művészileg nagyon ott van, nagyon szép, de ehhez fel kell nőni látásban, hogy ne csak azt figyeljük a naplemente mennyire szép ray tracinggal csillag meg a sziklákon és a vizen, hanem a művészi összhatást is tudjuk önmagában értékelni. Persze maga a motor ami alatta van nem a legújabb unreal engine, nem csillog minden szikladarab, de csodás világot építettek fel, ezt látni kell.

    Kérdésem is lenne: a performance gondok mennyire komolyak még? Hatalmas sírás van amiatt is, de szerintem kicsit túl van ez tolva...

  • Yodamest

    addikt

    válasz Shadowguard #672 üzenetére

    akkor jól sejtettem, hogy az emiatti steames, metás lehúzás erős túlzás... vicc hogy ilyen 10/1 értékelésekkel van tele emiatt a meta...

  • Yodamest

    addikt

    válasz ForRedGlory #680 üzenetére

    idővel egyre jobb lesz, ez most a Horizon PC portra emlékeztet, ott is 40%-ról indult a steam user értékelés és szép lassan ment fel oda ahol most van (90 körülre), na hát itt is ez lesz

    Egyébként ez mindig olyan fura nekem, hogy egy játék megjelenése előtt komolyan 20 percre nem ül le vele az egyik fejes vagy egy tesztelő játszani kicsit, hogy mégis lesz e népfelháborodás vagy nem? vagy tudják, hogy ilyen lesz csak nem érdekli őket, mert "majd kijavítgatjuk ha már kint van" címszóval?

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    Tegnapi patch:

    Full Elden Ring 1.02.2 patch notes
    PC:
    Fixed an issue where the graphics card was not being used, resulting in slow performance.
    Fixed a bug that caused the game to quit under certain conditions during a battle with the Fire Giant.
    Fixed other bugs.

    Majd lassacskán kikupálják, még 1-2 ilyen kell azért.

  • Yodamest

    addikt

    Üdv Lordok!

    Kis közvélemény kutatást tartanék:

    Nemrég kezdtem bele én is a mókába, meg akartam várni pár patchet, hogy ne szívjak a beakadásokkal. Egyelőre lvl 50 vagyok, kb 50 óra játékkal, wrenchet indítottam, egyszerű közelharcos vagyok eddig, semmi ranged spell. Ennyit előljáróban, a kérdésem az lenne számotokra, hogy sokan azért már a játék indulása óta végigvittétek a gémet, hogyan vélekedtek a mage vs meele egyensúlyról?

    Tegnap nézegettem mage végigátszásokat (direkt nem elborult endgame stuffokat tudom, hogy az op) és azt vettem észre, hogy iszonyat triviálissá tesz sok bosst és helyszínt az, hogy szimplán csak távol kell maradnod, nem kell kockázatot vállalni a közelmenéssel, akár lóhátról leszedhető sok boss így olyan messzíről, hogy semmi rizikó nincs. Nekem ez a meglátásom, persze biztos van 1-2 olyan szivatós boss ahol meg pont, hogy nem jó egy mage build (kicsi a terület, nem hagy castolni stb.), de én most nem a kivételekre vagyok kíváncsi hanem egy átlagolt tapasztalatra, hogy kb összességében melyikkel könnyebb a játék. Simán lehet, hogy téves a meglátásom, azért kérdem, hogy talán vannak itt mágiahasználók is köztetek, ők hogyan látják ezt? Lehet ők meg pont a közelharcosokat látják op-nek? (ált. ugye mindenki a másik build erősségeit jobban észreveszi mint a gyengeségeit, lehet én is csak ebbe a hibába estem)

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3089 üzenetére

    Ezek a végigjátszások mind új karakteresek vagy NG+ ban folytattad csak más builddel?

    Döglött Róka hát igen nyilván kevesebb egy caster HP poolja, meg az estus is, mert el kell osztani, viszont cserébe kevesebb a kockázatvállalás is. Egy meele minden egyes alkalommal amikor sebez kiteszi magát a viszontsebzés veszélyének, egy mage pedig sok esetben úgy sebez, hogy fenn sem áll az esélye a bossnak, hogy visszatámadjon.

  • Yodamest

    addikt

    válasz persil #3092 üzenetére

    Egyébként hamár buildek: én sokáig Zweihanderrel mentem, előző részekben eléggé bevált már, +10-ig fel is lett húzva, de aztán tök véletlen belefutottam EDGAR THE REVENGER invaderbe, aki dobott egy Banished Knight's Halberd +8-at. Na mondom ha már ez így fel van húzva kipróbálom, de annyira bejött, hogy ez lett a main fegyverem jelenleg.

    Eddig soha egyik soulsban sem használtam halberd fegyvert (Bloodborne-ban az egyik kezdőfegyver voltaképp az, na jó az kivétel), de rájöttem, hogy baromi jó! Sok minibossnál meg úgy ellenfélnél simán lehet vele stunlockolni a folyamatos R1 szúrkálással, minden szúrás staggereli őket, nem bírnak támadást indítani és elég alacsony a stamina cost is, az extra range meg szintén hasznos. R1 egyenes szúró támadás, ha meg területi kell akkor R2 swipe, minden szituációt képes kezelni, a range/gyorsaság miatt basszus még a repkedő denevérek, madarak ellen is sokkal jobb, mint a Zwei volt és ráadásul nem is üt sokkal kisebbet, amin meglepődtem, miközben sokkal gyorsabb, kisebb a stami cost is. (nyilván +10-en mindkettő)

    Bad Pritt Igen tervezek én is mindent kipróbálni, ezért is rakok most egyenlő arányban str és dex-re, mert mindent akarok haszálni, uchit már meg is szereztem az instából. Aztán majd meglátom mi jön be, de szélesíteni akarom a látókörömet fegyverek, buildek tekintetében, ez most az elsődleges cél. Majd egy meele-faith, villámszórós, weapon buffolós buildet sem tartok kizártnak, azok mindig tetszettek.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    Jaj egy másik téma felvetült még bennem:

    Egyelőre úgy veszem észre 3 main boss után (most volt meg nemrég a varázslós nőci, akinél retalentelni is lehet), hogy ellentétben az eddigi souls részekkel itt mintha a raw fizikai skálázásra nem érné meg már, legalábbis early meg midgémben még. Azt látom, hogy hiába van 25 pontom str-en, gyakorlatilag egy heavy B skálázással kevesebbet sebzek, mintha szimplán egy megosztott mondjuk fizikál-magic vagy fizikál-holy skálázást használnék. DS3-ban abszolút az volt, hogy már ilyen 17-18 str-nél a claymoret jobban megérte heavyre skálázni, mint megosztott sebzéssel használni, de itt abszolút nem így van. Már lvl50 környékén vagyok és még mindig frost scalinget használok ami félig fizikai félig magic, mert egész egyszerűen hiába nem skáláz olyan jól asszem D csak, de mégis több sebzést ad, mint egy B heavy vagy keen fura....

    Nemtudom, erről mit gondoltok? Ez nekem nagyon fura az eddigi soulsok után,. Biztos lesz egy fordulópont, amikor már a nyers egy statos scaling fölékerekedik a holy, frost és hasonóknak, de kell ahhoz vagy 40 str/dex? Talán ezért is megéri jobban egy spellblade vagy hasonló build, mert nagyon erősek ezek a megosztott elementál sebzések úgy vesze észre és nem is kell hozzájuk statot tenni semmire, alapból erősek, nem skálázódásból. :U

  • Yodamest

    addikt

    válasz Yodamest #3098 üzenetére

    Kis kiegészítés, hmmm lehet ezért éreztem olyan erősnek a frostot, ezt teljes egészében eddig nem is tudtam:

    FROSTBITE: Deals damage and lowers target's damage absorption by 20% and stamina recovery

    Tehát növeli 20%-al az utána beadott sebzéseket is, ez durva. Na jó ebből akkor így lehet egy Frostos-Bleedes katana build lesz vagy dualban külön egy frost és egy bleed fegyverrel, ez a két effekt szerintem must have. Nem éri meg szerintem 40-50 pontokat tenni str/dex-re és ezeket nem használni, mikor egy alap fegyverhasználathoz szükséges 13-15 is elég ezekből a statokból frosttal, bleeddel és kb ugyanannyi lesz a meele sebzésed, viszont a fennmaradó 35-40 pontot teheted spellekre vagy bármi másra. Just thinking :U

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3102 üzenetére

    Na este megyek is megszerzem ez a rész már fel van fedezve. De mi az hogy a 10. percben megszerezhető? Videóból most úgy látom a Caria Manor Gate melletti tónál van, de az igencsak midgame terület már. Vagy van oda valami early teleport pont?

    A buildre visszatérve még, most olvasgattam is erről a Frost-Bleed dupla debuffos jóságról, ez igencsak meta amúgyis. Akkor voltaképp jól gondoltam, hogy nem éri meg belefeccölni 30-40 pontokat a fizikai statokba (str, dex), egy alacsony stat követelményű fegyverrel bleeddel, frosttal megspékelve és a többi statot inkább intre, faithra (nyilván a vigor, mind, stami tetszőleges osztogatása mellett) osztani az easy mód felé vezető járható út inkább. Közelharci sebzésed így is kb annyi lesz mintha egy 40 str-es baszó hammert használnál, viszont sokkal több statod marad meg és tudsz varázslatokat használni, ami sokszor igen nagy előny.

    Akkor te végülis nagyon eltaláltad azt a spellblades buildet gondolom az pont ilyesmit takar, amit most vázoltam is.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    #3104 Bad Pritt
    Egyébként most néztem, hogy még közelebbi helyen felszedhető az Icerind Hatchet, ami tudja ezt a Hoarfrost Stomp-ot alapból. Ha felszedek egy fegyvert ami tud egy bizonyos ash of wart nekem eddig úgy jött le, hogy külön is megkapom azt az ash of wart mintha szimplán magát a "spellt" szereztem volna meg. Ez gyanúsan így van, de ebben meg tudsz cáfolni vagy erősíteni?

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3109 üzenetére

    Akkor így gyakorlatilag ha az axet is felszedem és feljebb a mapon magát az ash of wart is akkor duplán lesz meg az inventoryban ha jól értem.

  • Yodamest

    addikt

    válasz donki #3107 üzenetére

    Most látom csak, hogy te már előtte írtad az axet, nagy kutatómunkában voltam nem figyeltem. ;]

    A korábbi harcos vs mage dologra amit írtál #3105-nél, igen ez a gondolatom volt nekem is amikor felvetettem, hogy igazából ha raksz a fegyverre egy split dmg akármit és intel, faithel simán beskálázódik kb ugyanott vagy mintha str/dextre tettél volna (sőt még előrébb mert ott a frost/bleed effekt is) EMELLETT ott lesz az az előnyöd, hogy jó sok inted/faithed van ezáltal varázsolni is fogsz tudni, míg a sok str/dex semmilyen további előnyt nem ad.

    Azt is tapasztalom, hogy valahogy több magices fegyver található a világban, nekem már most van vagy 6-7 kiváló staff az inventorymban úgy hogy egyiket sem kerestem direktbe, van amelyik S skálázódású inttel.... ezt str/dex fegyverekről már nem tudnám elmondani, kb 2 greatswordom van összesen, 1 katanám úgy hogy direktbe rámentem, 2 fajta longswordom.. szóval sokkal kevesebb a nyers fizikai jellegű fegyver.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz donki #3115 üzenetére

    "beépítve tartalmazza a hoarfrost somp-ot. Nem tudod belőle kivenni, nem tudod lecserélni."

    Fú akkor tényleg nem értem mostmár... eddig én úgy vettem le, hogy amikor megszerzek egy fegyvert, pl. legutóbb a +8 halberdet, akkor a fegyver ash of war képességét is megkapom külön. Az említett halberdnél pl. valami dual swing csapást kaptam, ami előtte NEM VOLT MEG! és azt rá tudom már tenni akár a claymorra is vagy bármilyen longswordre

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3119 üzenetére

    Jó akkor így már értem, akkor a stompot is voltaképp 1x fogom megkapni a konkrét invetoryba, amikor az asht felszedem, a másikat csak az ice axe "alatt" fogom megtalálni mint egy fegyver képesség.

    persil hát meg ez csak a staffok most, ezen felül pl. nagyon jó intes valami crystal daggert meg longswordot találtam, illetve ott van ugyebár a totál op fegyver, a nevét most meg nem mondom, ami egy hatalmas zöldes csóvát tud kilőni, ahhoz is elsősorban int és faith kell (24 asszem mindkettőből), azt is megszereztem.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Yodamest #3123 üzenetére

    Közben megtaláltam a kardot, hogy ne csak rébuszokban beszéljek, ez is egy intel buildhoz szerintem elg jó lehet.

  • Yodamest

    addikt

    válasz DanielLong #3127 üzenetére

    Flaska problémára megoldás lehet, hogy tegnap az intel végigjátszásoknál amiket néztem mindenkinél azt láttam, hogy a heal varázslatot használja. Szóval amennyivel kevesebb heal flaskád van azt ki tudod pótolni heal varázslattal. (cast idő kb ugyanannyi mintha meginnál egy flaskot)

  • Yodamest

    addikt

    válasz sp8787 #3161 üzenetére

    "Egyebkent ezt nem ertem miert kerdes ,hogy ha fogsz egy sima fegyvert pure melee az joval nehezebb mint a bleed/magic/gimmick,,,etc. Ez azert elegge egyertelmu."

    Én nem érzem annyira evidensnek, ha csak az eddigi soulsokból indulok ki, egyformán erős tudott lenni egy nagyot ütő pure meele build is. Itt is úgy gondoltam jó lesz az, mert oké nem varázsolok, de cserébe több hp, több stam, greatshield, meeleben sokkal nagyobb sebzés, adná magát, hogy ez is egy járható út legyen. Itt az eldennél azért nem annyira jó ez, mert egész egyszerűen nem scalelnek be úgy a pure meele fegyverek heavyn vagy keenen hogy megérje a split dmg-el szemben azokat használni.

    Miért tenne az ember 40-50 pontot dexre ha ugyanakkora sebzést tud elérni 15 ponttal is egy katanával, ami bleedel, esetleg még fagyaszt is? ráadásul a fennmaradó 35 pontot meg el tudja osztani mondjuk intre és akkor annyival is több lehetősége van, hogy még távolról lődözve a bosst le is tudja jól sebezni. Szóval igen erre én is rájöttem, de indulásnál a korábbi tapasztalatok alapján nem volt ez annyira "alap".

  • Yodamest

    addikt

    válasz lajosx #3172 üzenetére

    Fú hát elég rossz, hogy az eldennel kezdted, ez az evolúció csúcsa, nekem már nagyon gyengének funkciószegénynek tűnik ezután bármelyik rész. (esetleg a BB kivétel)

  • Yodamest

    addikt

    válasz Dlite #3175 üzenetére

    Godrickoz én később mentem vissza már +10 frost halberdel és nem volt az ajtó előtt már a NPC csajszi summon jele. Elsőre beparáztam, hogy ez így egyedül akkor nehéz lesz, de medúza úrral is simán lement, tényleg nagyon sokat számít, pár szint és fegyverfejlesztés.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3176 üzenetére

    Durva, ennyire nem jött be? Érdekes, nem tudom elképzelni, hogy ilyen lejtmenet induljon el a játék színvonalában, pont hogy nagyon egységes az egész. Nyilván nehehezik a végefelé, de attól nem lesz rosszabb.

    Számomra a sorrend eddig kb:
    1. Elden
    2. BB
    3. DS3
    4. DS1
    5. DS2
    6. Sekiro (fú nagyon nem jött be, számomra csak egy "na valamit adjunk ki amíg egy fő cím megérkezik", B csapatos indie souls jellege volt)

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3180 üzenetére

    Biztos lehetne még jobb, de mégis mit tennél elé akkor? Szóval hibái ellenére azért nem tudnám rá azt mondani, hogy bármelyik számozott DS vagy Sekiro jobb lenne nála. A BB volt még tényleg elejétől végéig nagyon rendben, ha azt mondod az jobban bejött még esetleg meg tudom érteni, de a többi objektíven nézve is kevesebb, gyengébb, kisebb, mindenben alatta van.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3180 üzenetére

    Sekiro téma:

    Fú ez is kemény, mennyire másképp lehet megítélni dolgokat.

    "Gyakorlatilag a világ legjobb akció kalandjátéka"
    Abszolút NEM a világ legjobb akció kalandjátéka, ilyet így kijelenteni blődség :U ennek tényleg semmi alapja, szerintem a Horizon zero dawn/forbidden west azok, de valaki szerint más, ez nagyon változó

    "az egész játékra kiható rpg rendszer."
    Pont ez volt az egyik zavaró pont nálam, hogy ez nem RPG, ez egy sima akció-kalandjáték, semmi rpg nincs benne. Annyira rpg, mint egy DMC vagy hasonló játékok.

    "hogyan jutalmazza az offenzív és defenzív játékot is"
    Ez a másik, hogy csak a parryra épít, nagyon unalmas volt nekem ez már 10 óra után, ezt lehet fú passzív-agresszív zseninek is nevezni, de szimplán annyi, hogy egy mechanikára épül és kész. Konkrétan nekem tönkre ment az xbox kontrolleremen emiatt az L1 gomb amivel parryztem, mert annyira gyakran (gyakorlatilag végig a játék alatt folyamatosan) azt kell spammelni, szerintem ha ennyire egy valamire épül egy játék az nem jó mechanika.

    Persze év játéka lett, mert hát miylen év volt az? Semmilyen jó játék nem jelent meg abban az évben, ööö jah dehogynem a Days Gone, egyébként annak kellett volna nyerni méltánytan sorsra jutott játék az, amit csak a PC-s megjelenés után kezdtek elismerni, rájönni, hogy "jah amúgy ez egy kur*ajó játék, PS-en ezt valahogy nem vettük észre". :U

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3184 üzenetére

    A minimalistát azért hagytam ki, hogy ne zavarjon össze, mert annyi rpg elem mint ami a Sekiroban van voltaképp minden játékban van. Amiatt nem mondanám rpg-nek... akkor tényleg egy DMC is rpg, ott is vannak skillek, fejlesztések, egy Tomb Raider is rpg, ott is vannak skillek, fejlesztések... Nálam az rpg ott kezdődik, hogy tudok fegyvert, ruházatot váltani, ez a Sekiroban nem lehetséges ott végig csak egy fegyverrel mész egy ruhában. Ezek a különböző skillek csak egy nagyon alap adalék, nyilván azok nélkül tényleg csak annyi lenne, hogy karddal parryzgetsz és kész, de attól még ez egy nagyon egyszerű rendszer.

    De mindegy elfogadom hogy neked nagyon bejött, viszont akkor a Days Gone meg nem? Tényleg érdekes, mert az meg egy hatalmas játék.... még basszus a történet is (bár elnyújtott, nyilván open world) de tudott érdekelni, rég rántott már be úgy story, rég aggódtam úgy karakterekért, mint ott.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3190 üzenetére

    Hmmm mondjuk lehetséges, hogy nálad hátrány a túl nagy világ, ez lehet talán a magyarázat arra amit kifogásolsz az Eldenben és a Days Gone-ban. Az Elden elhiszem, hogy elnagyoltabb lesz a végefelé, nyilván ezeknek a hatalmas területtel opreráló játékoknak mindig az első területei a legrészletesebbek, az by design így szokott lenni, minden játék kicsit kapkodóbb, elnagyobltabb a végefelé, mint a kezdetekkor. (tehát nincs annyi point of interest, nincs annyi egyedi ellenfél, nincs annyi kis rejtett barlang vagy egyéb treasure.)

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz sp8787 #3195 üzenetére

    hát pedig fogtad a listámat és a végére helyezted rajta ez tény

  • Yodamest

    addikt

    válasz Woodslave #3197 üzenetére

    "lehet csak én érzem így a bossok egy része nem olyan "fairplay" mint a korábbi részekben. Lehet pont a túlszintezés lehetősége miatt ezek a one hitelések meg azt se látod mi van csak you died"

    De ezt most kimondottan az endgame bossokra érted gondolom, mert itt a közepénél ahol még én vagyok semmi nem fair play dolog nem volt. Viszont amennyiben tényleg a végére érted, akkor ez ha belegondolsz mindegyik from játéknál így volt: a végére iszonyat elborult bossok jöttek, nagyon túl lett tolva mindegyik részben, egyáltalán nem megylepő ha ez itt sincs másképp. Most nem részletezem de gondolj csak vissza mikkel találkoztál a korábbi részek DLC-iben... ha meg már a Sekirot úgyis említettük hát ott is a vésgő Ishhin fight (főleg a 4 fázisos) az most komolyan az mi volt? Életem legnehezebb bossa ever és az is lesz szerintem örökre.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz sp8787 #3198 üzenetére

    de azóta sem mondod el, hogy ez mit akart jelenteni..... csak beböfögtél oda valamit, azt mondod szerinted nem utolsó, azt mondom szerintem nem utolsó, azt mondod szerintem nem utolsó, akkor az mit jelképezett, kinek a véleményét? Mert ha sem a tiédet sem az enyémet akkor nincs több ötletem. :U

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3202 üzenetére

    Idén toltad végig a többi részt is? Az jó kis maraton akkor. :K

    Mindazonáltal...
    "Friss, idei élmény a DS3, Sekiro, DS1 Remastered, ezekhez mérem és ezektől elmarad."

    Ezt így kijelenteni azért merész, legfeljebb a te szubjektív listádon lehetséges. Egész egyszerűen léptékben annyival a többi előtt van, hogy amit mondasz olyan, mintha azt mondanám egy James Cameron: Avatar minden tekintetben gyengébb film, mint egy barátok közt epizód. Majd ezt próbálnám mindenféle érvekkel alátámasztani.... egész egyszerűen más lépték, akárhogy csűrném csavarnám. Egy gyakorlatilag cső játékot mint a Sekiro, amiben se felszerelés se semmi nincs, nem tehetsz egy lapra az Eldennel ami egy hatalmas immerzív világ, rengeteg build lehetőséggel, rengeteg felfedeznivalóval... nem egy kalap a kettő.

    Ehhez kapcsolódóan egyébként ezért nem is szeretem amikor oldalnézetes pixelgrafikás indie játékokra dobálják a 9-10 pontokat a teszterek, mert nem reális... ha egy Horizon forbidden vagy Elden ring 10 pontos, akkor ne legyen már ugyanazon a skálán egy 2 órás pixelgrafikás indie játék is 10 pont.... kicsit viszonyítsunk már.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz cyberkind #3207 üzenetére

    "Az open world elég nagy hiba a döntések közül."

    Ez is érdekes, hogy pont ezt írod, pedig úgy általánosságban a kritikai sajtó meg a visszajelzések alapján pont, hogy ez volt az a lépés amivel igazán meg tudott újulni a széria és ami a következő szintre emelte az egészet.Teljesen adta magát, hogy ebbe az irányba fejlesszék és szerintem a lehető legjobban megoldották, gyönyörű mapot raktak össze.

    Szerintem itt néhány embernél az elvárások vannak már over the top szinten, ennél én soha nem vártam volna jobb játékot, semmit nem tudnék mondani a piacról jelenleg amit szívesebben játszanék mint ezt. :U (na jó még a MH Rise-t toltam mielőtt ezt megvettem az is kivételesen jó játék, hát ezek a japán fejlesztők tudnak azért valamit)

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz cyberkind #3209 üzenetére

    A copy paste bossok minden egyes souls résznél el vannak mondva, érdekes.... ezt a kritikát megkapta már a DS1, DS2, DS3, talán egyedül a BB-nem...

    Dungeonok semmivel nem rosszabbak, mint ami a BB-ban volt, onnan hozták át az ötletet és kb hozták azt a szintet vele... ott sem volt változatosabb és 5-6 után már tök unalmas tudott lenni, de mégis kitolta a játékidőt és egy extra időtöltésnek jó volt, ugyanez itt

    Az open worldot nem értem miért kell utálni, ha szimplán csak gracetől graceig mész és haladsz előre folyamatosan a kijelölt úton, gyakorlatilag kitudsz hozni belőle egy lineár élményt is, teleportálgass a pontok között, haladj mindig előre és akkor nem kell foglalkoznod a nyílt világgal, ennyi. Teljesen opcionális az útról letérés.

    Nem tudnék semmit mondani amiben a DS3 jobb ennél.... amíg az volt az utolsó rész imádtam azt is, de ez mindenben jobb, tényleg erőlködöm de nem jut eszembe olyan dolog, ami abban megvan és ebben nincs meg. Még basszus a helyszínek is mind itt vannak, amik az előző részekben előfordultak, mocsár, könyvtár, várban mászkálás, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Garsza #3212 üzenetére

    "soha nem vonzott a zsáner, pedig volt ismerős aki győzködött hogy próbáljam ki de egyszerűen nem vonzott."

    Jaj ne tudd meg én is győzködtem már ismerősöket, hogy próbálják ki ezeket a játékokat vagy éppen, hogy a megvett BB-t ne adják el, hanem egy minimális erőfeszítéssel tegyenek bele 2-3 órát legalább, mert 100% hogy fanok lesznek.... de nem sokan a legelső lépést nem tudják megtenni, pedig utána borítékolható lenne hogy imádni fogják. Egyik ismerősöm 1 óra játékidővel adta el a BB-t, mert a csatornában egy patkány megölte.... nem is adta meg magának az esélyt hogy megszeresse, az ilyet nem szeretem.

    De amúgy meg igen, amit írsz hogy elképesztő sikeres az Elden, mindenki imádja és én teljesen megértem a globális vélekedést, azért is írtam, hogy egyes tőzsgyökeres rajongók talán túlságosan sokat akartak belelátni, nemtudom azért húzhatjáka szájukat. Ez minden kétséget kizáróan jeleneg az egyik legjobb piacon lévő játék és 99% hogy GOTY lesz idén ÚGY hogy azért kaptunk már egy Horizon forbidden westet és jön ősszel a GoW Ragnarok is, ezeket is le fogja nyomni most megmondom.

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3215 üzenetére

    "Amúgy az igaz, hogy az open world gyakorlatilag kihagyható egy átlag játékos számára is, nagyjából szintben tudja végigvinni felfedezgetés nélkül."

    Na örülök hogy ebben akkor egyezik a véleményünk, open world kipipálva.

    "DS1-ben van egy darab copy-paste boss három helyen, ez a játék meg tele van velük."
    Erről az jut eszembe, amikor irodalom órán esszét kellett írni és a tanár a helyesírási hibák alapján adott egy jegyet rá. Volt aki fél oldalt írt és volt benne 5 hibája, én 5-öst kaptam rá, pedig 15 hibám volt benne. Egyik gyerek kérdezte is, hogy én miért kaphattam rá 5-öst, amikor 3x annyi hibám volt mint neki és ő 3-ast kapott. A tanár annyit felelt, hogy azért mert a Robi nem fél oldalt írt, hanem 5 és felet, abban volt 15 hibája, ezért járt az 5-ös.

    Szóval ezzel azt akarom csak mondani, hogy a DS1-ez hasonlítod, de ebben a játékban sokkal sokkal több tartalom van, sokkal több van mindenből, sokkal nagyobb az itt már létező map, nyilván sokkal több copy paste lesz... arányában kell nézni a dolgokat.

  • Yodamest

    addikt

    válasz siposz #3217 üzenetére

    Erre csak azt tudom mondani, hogy lehet velem van a baj akkor, de nekem itt is sikerélmény minden grace megtalálása, sokszor azon izgulok, hogy a 10-15K "soulom" el ne veszítsem, ez az izgalom amit hiányolsz számomra pl. tökre megvan.

  • Yodamest

    addikt

    válasz siposz #3223 üzenetére

    Nem is feltétlen a nyilt világra értettem, a kötött helyeken, ahol haladni kell előre, nem tudsz lovazni, pl. most ahogy mentem át altus plateaura meg hasonlók, tök tudok örülni egy grésznek.

    Bad Pritt
    Tegnap vertem le épp a lávagyíkot az út végén altus plateau felé, azt egy dungeonban is láttam már, de nem zavar, legalább letudom verni ott újra (akkor nem ment még így hagytam) más más builddel is, betudom mutatni mit tanultam az első találkozásunk óta, ezt nem élem meg úgy hogy jaaaj már megint ez a boss fúj uncsi....

    Nemtudom ez szokás kérdése is lehet, most ennyi erővel a MH Rise-ra is el lehetne mondani, hogy baromi unalmas, voltaképp egy szörny farmolás az egész, bemész egy pályára és akár ugyanazt a szörnyet ölöd le 100. alkalommal is akit már megöltél, akkor az is egy rossz játék? Imádom azt is, lehet azért nem tud itt sem zavarni az ismétlődés.

  • Yodamest

    addikt

    válasz persil #3230 üzenetére

    "En eddig is ezt mondtam, gyakorlatilag. De a "szerintem a legjobb jatek a sorozatban" sokkal inkabb elfogadhato, mint a "legrosszabb jatek a sorozatban". Erzitek a kulonbseget."

    Jó hogy írod ezt így, engem valami megfoghatatlan ámulattal tud eltölteni sokszor, hogy mennyire szélsőségesen más véleményeken tudnak lenni bizonyos emberek. Én sem mindig látom jól a dolgokat, lehet valamit alul vagy túlértékelek, de azért egy valamennyire objektív skálán akkor is eltudok helyezni egy produktumot, legyen az egy játék vagy film. Tehát látom azt hogy oké, tegyük fel itt az Elden elhiszem, hogy valakinek nem 10/10 hanem mondjuk 10/8 oké, vagy ott az Avatár mint film, vagy egy Terminátor 2, valaki azt mondja nem 10/10 hanem 10/8, ha megmagyarázza megértem mi hiányzott neki belőle.

    Viszont vannak ezek a nagyon durva szélsőségek időnként, amit szerintem képtelenség megmagyarázni, amikor valaki egy T2-re vag Avatárra vagy jelen esetben Elden Ringre mondjuk azt mondja élete egyik legrosszabb élménye, vagy egy abszolút közepes valami... na az ilyet egész egyszerűen objektív felfogásban nem tudom értelmezni. Én hiszek a beletett munkában és az igényességben, ha valami egy igényes mű, amivel látszik hogy sokat foglalkoztak, azt egész egyszerűen nem lehet átlagosnak meg hulladéknak nevezni.
    Az elvonatkoztatás kedvéért megint egy egyszerű filmes példa itt a végére, tehát senki ne mondja nekem semmilyen értékrend alapján, hogy mondjuk egy Jurassic Park rosszabb film, mint mondjuk egy Halálos iramban vagy Transformers. (most hagyjuk a más közönség, más igények meg hasonló blablát, az igényességet és a beletett munkát nézzük)

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3264 üzenetére

    Valaki aki a listámra válaszolt és a legaljára tette az Eldent, hogy "szerinte oda való". Tehát a DS2 alá.... ezzel vágott egybe az a jó gondolat is Persil amit írt, ehhez kapcsolódóan írtam, , hogy tudom szólászabadság van, meg minden a világon szubjektív és az egyén véleménye lett az isten, de az objektív értékrendet valamilyen szinten próbáljuk már megtartani. :K Én hiszek abban, hogy ami jó az mindenki szerint jó kellene legyen "közelítőleg", tehát oké lehet nála nem nagyon jó, de ismerje el, hogy jó. Szintén ami mondjuk nagyon rossz, azt egy nagyon max közepensnél senkinek sem kellene feljebb értékelni.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3271 üzenetére

    "Lehet, hogy számára a DS2 egy fasza játék, a többi még faszább"

    Miért érzem úgy, hogy jelen esetben nem erről van szó. Szimplán azt akarta kifejezni, hogy egy hulladék... szerintem. Meg azért tényleg, egy DS2 mögé ne tegyük már.... pont erről beszéltem korábban, objektív értékrend.

    A többi kapcsán: persze ha így szétszedünk mindent igen-nem, tetszik-nem tetszik adott design döntés, akkor sok helyen bele lehet kötni, de mindenbe sok helyen bele lehet kötni amit elemezni kezdünk. Mégis valahogy azért csak van egy összkép, ami több mint az egyes kiragadott részek külön külön szemlélve. A zene részt teljesen adom, nem emlékszem Abyss Watchers szintű boss muzsikára, de tegyük hozzá mondjuk a BB-ből sem tudnék most mondani olyan bosst aminek emlékeznék a zenéjére, (biztos van aki igen) szóval nálam ez nem egy meghatározó szempont.

    Optimalizáció, lehet valakinél még mindig rossz, elhiszem, hogy 1.3 előtt amúgy is rossz volt, de én most amit tapasztalok, hogy tükörsimán fut a gém, semmi reccenés nincs, abszolút hibátlan. Én már így kezdtem el, eleve 1.3 kint volt mire megvettem. (jó bika gépem is van teszem hozzá, de részemről ez a tapasztalat)

    "Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy elég nehéz úgy érvelni, hogy nem tapasztaltad még meg, amit pl. én kifogásolok a játékkal kapcsolatban"

    Hát dolgozom az ügyön hidd el :DDD tegynap is haladgattam, voltam már Volcano Manorban is, de megállapítottam, hogy kicsit erős így átmentem Caelidbe. Jelenleg éppen ott tartok, hogy az egyik Caelid dungeon végén a dupla tűzöpő varázsoló macska szobrokat kéne levernem, de baromi nehéz.... legalábbis meeleként mert elképesztő kicsi időablakom van úgy megütni valamelyiket, hogy mindkettő vagy legalább az egyik ne verjen rám egy hatalmasat. Lehet ma átrakom magam mágusra és megnézem úgy, elvileg sokkal könnyebb lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3291 üzenetére

    A menünél nekem is van gondolom, lehet ugyanaz:
    Amikor pl. weapon artot akarok tenni valamire nem tudom megnézni a jobb kezem "össz" sebzését, egész egyszerűen oldalt az a menü ilyenkor nem elérhető, ott kell számolgatnom mindig, hogy most akkor qualityn vagy heavyn vagy magicon van effektíve több sebzésem. A másik, hogy a weapon art leírása, hogy mit csinál elég bonyolultan jö elő amikor már a fegyveren van és rá akarok nézni: megnyitom a fegyverem menüjét, nyomnom kell egy R3 analóg kar gombot és CSAK EZUTÁN ha lenyomom az X-et AKKOR jön fel az a bővített leírás, amiben alul kitér a weapon artra is! Szóval 3 menün kell hozzá keresztülnyomogatni....

    Szal jah vannak gondok, ezt simán elismerem.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz persil #3296 üzenetére

    Persze jó attól még, meg nem mondtam hogy rosszabb mint a DS3, mindenben előrelépett a játék szerintem. Ez a rész szokott zavarni csak, most lehet mondani, hogy 2 gomb, de megnyitom a fegyveremet akkor már látnom kéne igazság szerint, hogy mi az ash funkciója rajta, de nem, nyomni kell egy R3-at, miért is? a bővített megjelenítéshez és akkor még mindig nem látom, ezután nyomni kell egy X-et a bővített megjelenítés részletezéséhez (WTF?) és hoppá ott látszik már! Szerintem ez sok, akárhogy nézzük.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz Garsza #3300 üzenetére

    kb 50% körül van, de egyhamar ne várd szerintem, ráadásul ha jön még patch az össze szokta kuszálni, én csak már végleges verziójú játékokhoz szeretem használni

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3301 üzenetére

    Egyébként viszont ez a könnyen módosíthatóság, hogy mindent a könnyen kipróbálható majd ha nem tetszik cserélhető irányba vittek el nagyon tetszik. Gondolok itt pl. a weapon artokra és ezzel együtt a különböző skálázó statokra, ha épp egy pályarészhez holy sebzés kell csak rakok rá egy holy split dmg-es weapon artot, ha frostot akarok rakok rá frostosat, tök jó hogy nincs kőbe vésve. Ugyanez a karakter módosítással OMG, IMÁDOM!!!!! ezt nagyon hiányoltam eddig az összes részből, hogy nem lehetett változtatni a karakteren, itt MINDENT tudsz rajta még gendert is, ha te mondjuk hirtelen harcos fasziból mágus csaj akarsz lenni megteheted, nagy pacsi ezért a fromnak. A stat újraelosztás lehetne teljesen ingyenes, hogy full szabadon próbálkozhasson az ember a buildekkel, de így is azért adnak elég lehetőséget, szóval annyira nem gáz.

  • Yodamest

    addikt

    Köztudott, hogy balansz szempontjából nem a legjobb a gém (bár patchelgetik a nagyon op dolgokat), eddig nekem nem volt közvetlen tapasztalatom semmilyen broken fegyverrel vagy spellel, viszont most kaptam egy ash of wart, ami az Ice Spear névre hallgat.

    Hát halljátok, ezzel most megtapasztaltam milyen is az, ha valami tényleg erős van a kezedben, rátettem a +8 banished knight halbertre és én érzem magam csalónak hogy ezzel megyek... ilyen érzésem még sosem volt souls játékokban. Ez azt csinálja, hogy (fp csökkentő talizmánnal) 12fp-ért cserébe, megpörgeti a fegyvert és kilő egy nagy jégszilánkot előre. Meele vagyok alapvetően és ezzel most a gyengeségemet nagyon jól tudom kompenzálni, távolról lelődözhető a legtöbb ellenfél és a sebzése az ami igazán durva. Úgy néz ki, hogy jelenleg egy általános egykezes (másikban pajzs) támadásom olyan 200-at üt egy ellenfélre, na ez a távolról ellőhető jégszilánk ilyen 400-500-kat ver rájuk. A crucible knightot most vertem le nemrég, hát annyi volt hogy elszaladtam biztos távolságra és lődöztem amíg meghalt, hozzám sem tudott érni, a pajzsával párat kivédett ugyan, de így is kb 20mp volt a harc.

    Teljesen mást terveztem, eredetileg egy paladin buildet akartam (villámdobálással, flame of frenzyvel), de ez most annyira erős ash of war, hogy voltaképp lehet teljesen felesleges más spellt használnom, elég csak a meele statokra rámenni mellette és kész. :U

  • Yodamest

    addikt

    válasz sp8787 #3397 üzenetére

    Én patchest kinyírtam, jó ahogy mondja a végén hogy "what a shitstorm" utalva kb így az összes eddig megélt kalandotokra. :DDD

  • Yodamest

    addikt

    válasz DanielLong #3402 üzenetére

    Jó a hoarfrostot már nerfelték 1.03-ban, ugyanezzel a +8 halberttel az már csak ilyen 170-ket sebez, szóval szóló targetre az ice spear sokkal jobb.

    Bad Pritt de igen felmerül a kérdés, hogy mennyire érdemes varázshasználóval menni, amikor ilyen erős fegyverképességek vannak. Mondjuk a faithban nekem a poison, rot eltávolítás, a heal, a buff tetszett meg elsősorban szóvl ilyen utilityre jó lehet még bőven, de a támadó varázslatok max akkor ha nem haszálnék ilyen erős asht, vagy olyan fegyverem lenne amire ezt nem lehet feltenni.

    Egyébként most gondolkozom más fegyveren is, a sokak által emlegetett Bloodhound Fangot érdemes lenne felhúzni? Annak is elég erős képessége van, kb ugyanúgy sebez mint az ice spear csak ez ugye 2 ütést visz be miközben téged nem tudnak megsebezni. (hátra dodge aztán meg bloodbornos előre villanás)

  • Yodamest

    addikt

    válasz Bad Pritt #3403 üzenetére

    Még a status effektek kapcsán:
    Ez tényleg elég egyoldalú így, főleg olyannak mint én, aki eddig minden részben ilyen Claymore és Zweihander fagyverekkel nyomult. Most is azzal terveztem volna, de egész egyszerűen be kell látnom, hogy hatalmas hátrány ha egy fegyver nem rendezkezik semmilyen beépített status effekttel.

    Erre lehetne mondani, hogy de hát tudok rá tenni olyan ash of wart ami ad frost sebzést vagy bloodot, de az már akkor sem olyan, mert szétcseszi a fegyver skálázódását.
    Példa:
    Mondjuk ha a Claymorra akarnél bloodot tenni az alap sebzésem sokkal alacsonyabb lenne, ráadásul bejönne az arcane is a képbe mint skálázó tényező a str és dex mellett szóval bonyolult. Ezzel szemben ha megnézünk egy olyan fegyvert, ami alapból tud vérzést okozni, mondjuk az Uchigatanat, ott a fegyver csak str és dex skálázódású, szóval nincs 3. stat, illetve ezek magasabbra is skáláznak emiatt. Ez egy olyan plussz előny, amit nem lehet sehogyan sem kikompenzálni.

    Mert ha meg azt mondom, mint az eddigi részekben oké nem rakok a Claymorra semmit legalább több lesz a fizikál sebzése, ami kárpótol az extra status effektekért, az sem működik mivel túl hasznos vagy a frostot vagy a bloodot használni. Sokkal erőteljesebben kellene az olyan fegyvereknek skálázódnia, amik semmilyen status effekttel nem rendelkeznek, hogy életképesek legyenek. Ha az Uchi bleedes, akkor legyen max C a dex skálázódása, tehát ne tudjon annyi fizikai sebzést építeni, viszont a Claymore mivel semmi extrát nem tud, legyen A vagy S cserébe, ez talán helyretenné a dolgot. (többi fegyvernél ugyanez)

    Szóval inkább egyfajta választássá kellene ezt tenni, hogy oké egy nagy sebzést akarok "proccoltatni" vagy a boss hp-ját folyamat csipegetve inkább konzisztensen akarok sebezni. A végül kiosztott sebzés viszont ugyanannyi lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Yodamest

    addikt

    válasz persil #3414 üzenetére

    Azt tudom igen, csak értelme nincsen, mert a frostra és a bloodra mint effekt szükség van, úgy meg romlik a skálázás. Még a frost valamennyire oké, mert egyelőre 20str/20dex-nél úgy látom a hozzáadott mágikus sebzéssel kb ugyanott vagyok, szóval nem sebzek kevesebbet, mintha pure heavy, keen vagy quality lennék. (magasabb statoknál már valszeg az arány romlana) Viszont a bleed egyértelműen legyengíti a fegyver ütésenkénti sebzését.

Új hozzászólás Aktív témák