Új hozzászólás Aktív témák

  • liksoft

    Topikgazda

    válasz mpierre #7034 üzenetére

    :R :R :R

    Azért ha elolvasnád és értelmeznéd amit írtál.....

    Egyébként a hiba az, hogy nagy valószínűséggel a rámpa alá szorulhatott a fej, mert működés közben külső behatásra a lemez elmozdul, megközelíti az egyik rámpát, a fordulatszám esik, erre a drive vészparkolással reagál, majd a másik fej a rámpa alá csúszik, így kiékelve a mechanikát. Míg megáll elkezdi esztergálni a lemez szélét, forgácsokat produkálva, a fejszerelvényt eldeformálja, a fej a súrlódástól működésképtelenné válik a hősokktól. Vagyis több sebből vérzik ilyenkor, még profinak is kihívás sokszor.

    Egyszerűbb, ha csak szállítás közben kapott egyet, vagy a tápellátás hibája miatt nem tudott parkolni, és letapadt. Ekkor "csak" felületsérült lesz. Az utolsó 6-10 évben gyártott drive-ok esetében a "kocogtatás" ebben az esetben azért nem használható, mert a felületről leugró fej visszarúg, és felgyűri a felületet az ütések pozíciójában. A következő fordulatnál meg elindul onnan a felület esztergálása. A légrés ugyanis annyira kicsi, hogy 1mm-ben 40-80 ezer fér el. A mechanikai sérülésnek ennél kisebbnek kell lennie, vagy esztergálás lesz a vége. 1-3GB-os drive esetében még működött. A maiaknál is, de csak pár százalékos eséllyel.

    Az ilyen drive "konyhatuningja" a szakemberéhez képest 10% alatti eséllyel szokott kecsegtetni, és ha nem sikerül, a legjobb profi sem fogja tudni lementeni. Mechanikailag sérült drive esetében ahogy írták, EGY esély van!

    Murphy él és dolgozik (Ami el tud romlani, az el is romlik). hdd-mentes.hu

Új hozzászólás Aktív témák