Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz MageRG #21637 üzenetére

    Hát ez elég durva egyszerűsítés, de nagyjából igen. Köszönöm...

    Szerencsére elég jó módszereink vannak eldönteni, hogy egy modell megfelel-e valóság és használható-e. Ehhez nincs szükség Istenre. Itt félreértettél. A két piaci kofa vitájáról beszéltem, és ez egy párhuzam volt a mi vitánkkal. És a kofáknál a vita tárgy nem Isten, hanem a CERN és az El nino kapcsolata volt. Arra igyekeztem, ezek szerint kis hatékonysággal rámutatni, hogy ahogy a két kofa sem kerül közelebb a valódi válaszokhoz a jelentős ismerethiányuk miatt, mi sem egy ponton túl Istennel kapcsolatban. Ebben a példában nem az Isten létének szükségessége volt a kérdés...

    Mivel az Ószövetség óta Isten nem beszél közvetlenül teremtményeivel, ezért sajnos magunkra kell hagyatkoznunk. Ez így nem igaz. Egyrészt az ember maga AKAR dönteni jó és rossz között. A szuverenitásának megsértését jelenti, ha valaki kívülről akarja ezt ráerőltetni, tehát nem igaz, hogy kénytelenek vagyunk magunkra hagyatkozni. Másrészt nem hagyott magunkra ebben. Van egy belénk írt, bár nem tökéletesen működő lelkiismeret, és van a Szentlélek is.... és még lehetne sorolni...

    A Biblia nem a humanizmust hirdeti. Fontos az ember, mint Isten képmása, de nem az ember a világ közepe, nem az ember mindennek a mértéke, hanem az Isten.

    Valóban nem. Ettől még ugyanúgy a kritikus gondolkodás felfüggesztését várja az "alattvalóktól", akárcsak a vallás.

    Ez sem igaz. Amikor egy igehirdetést hallgatok, nem a lelkész tekintélye győz meg, hanem az igehirdetés igeszerűsége. Én és környezetem (feleségem, nagy lányom, barátaim pld) eléggé kritikusak vagyunk az igehirdetővel kapcsolatban, a gyülekezetünk nemrégiben pont ezek alapján, kritikákat megfogalmazva választott új lelkészt, több jelentkezőt meghallgatva. Az ige mércéjét használva kemény kritikusok vagyunk...

    A kritikus gondolkozásnak mindig kell, hogy legyen alapja, ami evidens. Mert a kritikát valamihez képest fogalmazzuk meg. Nálunk ez a Szentírás. Nem a pap szava, de még csak nem is az egyházi adminisztrációs apparátus, nem a keresztény fogalmakat használó politikusok, hanem a Szentírás.

    Hitlerről sok mindent lehetett mondani, de azt, hogy meghatározta volna nem létező kereszténysége a tetteit, azt semmiképpen.

    "Ő alkotott, terve van az életemmel..."
    Nem rég tudtam meg, hogy "magyarázzuk a dolgok létezését a szerepükkel" gondolkodásnak van külön neve. Szüksége van az embernek Istenre, hogy értelmet találjon az életének?

    Megint nagyon félreviszed a vitát. Nem az élet értelmén vitatkozunk, és most hirtelen erre reagálsz. A félmondatom lényege nem ez, hanem az Isten és az ember viszonyát szerettem volna érzékeltetni. Nem azért vagyok keresztény, hogy értelme legyen az életemnek, bár azzal, hogy keresztény lettem látom az értelmét is. Azért vagyok keresztény, mert Isten megszólított, elhívott, és én igent mondtam neki.
    Tapasztalom gondoskodását, szeretetét, közösségben van velem.

    Ha az igaz, amit írtam, akkor nem tudom megítélni szavait és tetteit,..."
    Tehát azt sem állíthatjuk, hogy Isten jó.

    Állíthatjuk, de úgy, hogy közben lesznek ellenérvek. Ha Isten jó, akkor miért hagyta, engedi, miért nem engedi....? Stb kérdések tömkelegére nincs valós, konkrét válasz.

    Az, hogy Ő jó onnan tudhatjuk, amit a Biblia elmond róla,, amit a teremtett világban róla fel tudunk fedezni, amit a hívő emberek életében láthatunk. Egy Böjte Csabát látva, akit Isten vezet, csak azt tudom mondani hittel, hogy Isten jó, mert hiszem hogy Isten jó.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák