Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pècsimunkás
addikt
-
viizo
tag
válasz pècsimunkás #22297 üzenetére
Igen, csak ez a 'gyári akku a top' pont ezeknél az új Corolláknál dőlt meg ebben az esetben, kérdezz meg egy márkaszervizes Toyota szerelőt, de még annál is jobb mintát ad, ha megnézel egy E210 (2019- től gyártott) Corolla csoportot és rákeresel, hogy akkumulátor, hogy hány E210 tulajnak hullott be bőven 3 éves kora előtt vagy épp akörül. Az hogy az Avensisemben is kibírt vagy 8 évet a gyári, itt ezeknél pont nem mérvadó - teljesen más autó, és teljesen más beszállító, a méltàn híres Mutlu . Ha megkotlik ez a top termék, a 3 éves alapgariidőn belül a Toyota ingyen kicseréli őket - néhány extra pechesnek 2-3x is volt ezzel egy kis extra köre, akinek ismét ilyen akkut tettek be (a kicsit is szerencsésebbeknek már nem Mutluval pótolták). A legszebb, hogy van amikor se kép, se hang az autónál úgy, hogy előtte fél nappal még mentek vele, van amikor karácsonyfa lesz a műszerfal, és van amikor minden működik, kivéve az elindulást, mert épp csak az indítóàram nincs meg.
De látva, hogy a kereskedőnek 'nincs erre ideje', vásárlóként lehet el is engedném ezt a konkrét autót. -
pècsimunkás
addikt
válasz Tibko8 #22292 üzenetére
Nekem is a fèk jutott eszembe. Ha ment reggel az autó, ès minden elektromos dolog működik is, ès a bikázó ellenére sem indult el, akkor a fèket nem nyomtátok le rendesen.
Nem elèg rálèpni, padlóig kell nyomni.Persze, ha így volt, akkor bocs az okoskodásèrt .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
Első akkumulátor a legjobb általában az autókban. Aurisban a 8 èves aksi pöc- röff.
Meganom aksija 9 èv után volt cserélve.
Öcsèm G Astrájában 12 èvesen lett cserélve akkumulátor, de csak az elővigyázatosság miatt, tèl előtt.
Sprintereinkben is 8 èv után voltak cserèlve az aksik.
Most reggel, így hirtelen ennyi jutott eszembe...🙂
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Tibko8
senior tag
Nekem is ez volt a tippem de multimeter nem volt vagy csak nem volt hajlandó kihozni pedig kértem, egy bikázó gépet hozott egyedül amit rá rakott és 2x próbálta azzal elinditani majd el is vitte és otthagyott hogy ő nem ér rá erre.
Szufla volt benne ablakok elektromos kézifék mindent szépen mozgatott.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
viizo
tag
válasz Tibko8 #22292 üzenetére
Van több olyan Corolla, amiben a gyári kisakku elég hamar (akár 1-2-3 évesen) megpusztul, előjele nem mindig van, hibakódot pedig nem mindig dob, csak egyszerűen nem indul.
De pl. nekünk az 5 éves Corollában is csak elővigyázatosságból lett lecserélve, a másik pedig még csak 2 éves, de ha kibírna a gyári akku 5 évet, ott is csere. Nagy a beszállítói minőségi szórás a gyári kisakkuknál, mert a méltán híres Mutlu cég gyártja . Ha kuka a kisakku, akkor gyorsan bele normális akkut, és a Corolla hibrid golyóálló, hacsak nem hajtotta szét vmi versenyzőnek készülő területi képviselő. Akkufeszültséget mért a kereskedő? -
No.01
őstag
Utolag, tavolrol azert nehez megmondani a tutit... de ha olt gyujtas akkor az ugy eleg futi.
(altalaban a kis 12V-os aksival szokott problema lenni, de akkor nem jutottatok volna el a gyujtasig sem. Sot a kocsiba be sem) -
Tibko8
senior tag
Kétlem mert én is próbálkoztam és semmi még biztonsági övet is bekapcsoltuk. Bár állítása szerint reggel még mozogtak vele telepen belül
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Tibko8
senior tag
Toyota a megbízhatóság minta képe ezzel a tudattal mentünk ma megnézni egy 2021-es 100k km futott corolla hybridet, hirdetés alapján úgy mentünk oda hogy hozzuk haza hisz mi baja lehet.
Oda érve kereskedő nem tudta elindítani sehogy az autót. Az autó egészen gyújtásra rakásig jutott el és onnan nem volt hajlandó beindulni. Hiba kódot sem dobott az autó. Bikázó segítségével sem. De egy 3 éves autó ami 2 napja áll még csak ott a telepen nem gondolnám hogy lelett volna merülve. Mit gondoltok mi lehet egy megbízható autónak ilyenkor a nyűgje?Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
-szabi-
addikt
Ha már az alkalmazás a téma, múltkor kérdeztem de aztán elmaradt a téma, mivel nekem azt írták
az útvonalküldés nem része a szolgáltatásnak/érintett modellnél
.
MyToyota alkalmazásban kellene lennie egy úti célok útvonalküldés funkciónak a 2023-as szolgáltatások ismertető szerint.Mivel ez a szolgáltatás a 2024-ben vásárolt autómnál nem elérhető akkor mégis látta már ezt bárki működni?
Vagy ez a prezentáció jól nézett ki egy céges összejövetelen, ahol a főnök tapsolt, hogy ez is megvan a beosztottak meg örültek, de aztán igazából sose oldották meg? -
BaLee
addikt
My toyota alkalmazásba lehet külön fiókba ugyanazt az autót felvinni? Hozzárendelték édesanyám fiókjához mivel azzal lesz használva, de fent van az én telefonon is. Használjam ugyanazzal a fiókkal mint Ő vagy hozzá tudom rendelni egy saját fiókhoz is ugyanazt az autót?
Tök jópofa dolog, hogy távolról lehet állítgatni egy csomó mindent meg jelzi, ha történik valami az autóval (nincs bezárva az ajtó stb) és távolról lehet állítani...
-
herrká
senior tag
Köszönöm Mindenkinek aki segített!
-
őstag
válasz peetie1 #22281 üzenetére
Én még nem tudom eldönteni hogy 16+ vagy pro legyen, meg a telekomnak még nincs pro ha minden igaz...
Én mindig (ha sikerül) meghagyom az egész élet fogyasztást a kocsiknál, trendet szép lassan látom, de nem akarom tudni mennyi volt a száguldozás (ha meg jó polgár voltam, app-ban meg tudom nézni a kevés fogyasztást...).ncc1701: szerintem most a használt autók is borzalmas drágák (most már mondjuk úgy hogy nem viszik el őket, de kirakni még úgy rakják ki és fent is van a hirdetés hónapokig vagy évekig...), főleg ha tényleg beleveszed hogy megvételnél egy vastagot rá kell költeni alap dolgokra is (nem fogják neked leszervizeltetni és újragumztatni pl eladás előtt). A gumiztatás részt mondjuk sose értettem, voltam én is fiatal kevesebb pénzzel, azért legalább új barum téli (ami akkor közepes volt, nem mint most) ment a kis b corsára. BMW X5-ök szanszét kopott vacak noname kínai gumival most is általánosak...
-
No.01
őstag
válasz peetie1 #22281 üzenetére
Ha ellen ilyen funkcio en meg is orulnek Majd en tudom, h mikor kell nullazni,
Nalam leallitas utan a Rav4 kiirja az adott ut reszleteit fogyasztast, tavolsagot, idot es az elektromos haladas aranyat.
Igy en a normal trip A es B-t teljesen masra hasznalom.A szervizkoltsegekre reflektalva meg az, h te elso tulajkent koltesz ra 600e-t 10 evesen vagy 3. tulajkent az szerintem teljesen irrelevans! Aki azt hiszi, h egy 10-eves autora nem kell semmit kolyteni es elmeny meg 6-8 evet az hulye mar bocsanat.
Egyebkent nalunk meg mindig van a csaladbvan egy 2009-es Highlander es 366e km utan is teszi a dolgat ahogy kell.**Mas: Azt tudja valaki, h mikent lehet a Rav4 szelvedomoso fuvokait finomhangolni? Nekem nagyon ugy tunik, h itt a klasszik tuvel valo baszkuralas mar nem jatszik...
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz Tom1939 #22087 üzenetére
Na, corolla cross my24 + iphone 16 vezeték nélküli töltés teszt. Röviden: perfekt. Egy spigen puha tpu tokban van a telo és úgy tettem a töltő helyre hogy jobbra igazítottam koppra a kis elválasztó szegélyhez. Ment a vezeték nélküli carplayen a waze, töltötte a telot (felment 100%ra). Néha fogdostam, éppen langyos, mint mikor otthon töltöm az alzapower állványon 5Wal.
Ja van egy kérdésem is: ebben nincs olyan, hogy tankolás után lenullazza magától a fogyasztás mérőt? Nekem kell mindig kézzel nullazni? Olvasgatom a kezelésit de egyelőre nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #22279 üzenetére
Új autó itthon kevesek szórakozása amúgy, nem ez a jellemző. De nyilván ha újonnan veszed, és 10+ év után rá kell költeni ennyit, hát nem nagy kaland, megtermelte. De sajnos itthon az én verzióm a tipikus. Átlagnak még a gumiztatás is probléma, pláne majd a 19"-os kerekeknél figyeld, csodák lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ncc1701 #22278 üzenetére
Én alapvetően újonnan veszem, csak előfordul hogy 10 évnél tovább megtartom. Ebből a szempontból nem fájna annyira ha 12 évesen mondjuk azt mondanák hogy akkor 600k és jó még egy évtizedig a rav4. De erről tudom milyen állapotban van, használtan már fájna hogy ez csak egy tétel lehet. Mondjuk lassan elfogy a szög egyszerú autók halmaza még 8-10 évesen is (főleg ha nem kis autó), már kb bármi dobhat 600k költséget 8 évesen megvéve.
-
KTTech
veterán
válasz herrká #22268 üzenetére
Az UK-ban 15 évig van a hibrid gari... és ugyanazok a cellák kerülnek itt is bele, mint Mo-n (mondjuk itt az alap gari 3 év, de 10 évig kitolható - vagy max. 160000km-ig - ha márkaszervizben van szervizelve).
Egy komplett akkucsere egy Yaris / Yaris Crossban munkadíjjal együtt kerül olyan 550-600E-be, dealernél.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
No.01
őstag
válasz Paxker315 #22270 üzenetére
A 700e km utanai valtotolajcsererol azert megvan a velemenyem...
Ja es ha jol tudom akkor mar par eve (tan 2019 remlik, de majd rakeresek a kinti forumban) az akksikban nem lehet a cellakat egyenkent cserelgetni.Ettol fuggetlenul sok dolgot lehet kritizalni a Toyota/Lexus modellekben, de a megbizhatosag biztosan nincs kozottuk
-
Paxker315
addikt
válasz herrká #22268 üzenetére
Csak érdekességképp.
Ennyire betegágy a hibrid. Nyakonöntve azzal, hogy az akksi-cellákat lehet cserélgetni, ígynem kell "all-in" új akkupakkra voksolni. A 700k km utáni váltóolaj-csere is barátságos. Én nem sokat gondolkodnék
-
herrká
senior tag
válasz KubanitoS #22264 üzenetére
Tényleg, írod, hogy az autó 10 éves koráig van ez a garancia, ha mindig meghosszabbítod.
Akkor 10 éves kora után saját költség az akku probléma... Van tapasztalat, hogy meddig bírják az akkuk? Mert akkor lehet nem éri meg egy 5, 6 éves hibrid autót megvenni.
Bár, ha nincs benne kettős tömegű és egyéb időzített bomba, akkor nagyjából majdnem ott van, mintha azt cserélne az ember, nem hibrid autón.
Pár hónapja a volvon hidraulikus kinyomo csapágy és főtengely tömítés, munkadijjal 500 volt majdnem. De azzal biztattak, hogy kettős tömegű és kuplung cserevel kb 1 - 1,2 milla lett volna. -
-szabi-
addikt
válasz GalaHU #22259 üzenetére
Nem akarom őket ennél jobban ekézni mert ahogy rájöttek a malőrre pörögtek mint a csiga, hogy megoldást találjanak.
Igazából jól viseltem, nem bosszantott fel.#22249 peetie1
Rápróbáltam kíváncsiságból, tényleg úgy van.
A kis kézi kulccsal simán lelazítottam a gyári kerékanyákat illetve tudtam még húzni is rajtuk. -
őstag
válasz KubanitoS #22264 üzenetére
Az UX-em 5 hónappal túlfutott az 1 éves szerviz intervallumon, mivel elhunyt az elző tulaj és a hagyatéki még tartott, nem nyúltak a kocsihoz. Emiatt, bár frissen szervizelve vettem a Reálszisztémánál, de jelen pillanatban nincs rá érvényes hibrid garancia.
Azt mondták, hogy a következő olajcsere alkalmával újra tudom rá érvényesíteni, ez az importőr büntetése ilyenkor."Less but better" - Dieter Rams
-
KubanitoS
veterán
válasz herrká #22263 üzenetére
A hybrid garancia új autó esetén 10 évig van, ha ez idő alatt tönkremegy az akkumulátor, akkor azt díjmentesen cserélik akár egy 9 éves autónál is. Ennek feltétele viszont, hogy márkaszervizben kell évente szervizelni a kocsit, tehát az otthoni olajcsere eleve bukó. Azt nem tudom, hogy újra lehet-e indítani, ha elveszett ez a garancia, szerintem nem.
Ezeknél a kocsiknál a legnagyobb költség az akkumulátor csere, lehet mókolni cellák cseréjével is, de ezzel csak elodázod a teljes akkupak cseréjét. Ez viszont jellemzően nem 5 éves autónál jön elő, hanem 10-15 éves kocsiknál és ott sem törvényszerű. Lehet olvasni 500-700 ezret futott Priusokról (a technológia ugyanaz), amelyek eredeti akkupakkal futnak.
Viszont atombiztos technika, nincs indítómotor, kertőstömegű lendkerék, turbó, klasszikus vezérléscsere, a bolygóműves “váltó” nem fog tönkremenni, a fékek jóval tovább bírják betétcsere nélkül. Szóval jó konstrukció ez és ha sikerülne igazoltan akkucserés autót venni, akkor az nagyon sokáig problémamentes lehet…
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
herrká
senior tag
Köszönöm szépen! Igen, más kategória.. De tetszik mind a kettő. Az NX azért egy kicsivel jobban. :-) De ha racionálisan nézem, kettőnknek a mamával elég az UX is, és akkor több tartalék marad az esetleges váratlan kiadásokra.
Ezt a hibrid szerviz vagy ellenőrzés természetesen szükséges lenne a garancia miatt. Én csak kifejezetten az olaj csere miatt kérdeztem, hogy nem fizetnek 3* annyit érte, ha nem muszáj! Azt hittem, hogy az is előírás vagy valami speciális dologgal összefüggő és ezért kell a márkaszerviz.
Köszönöm szépen és varnam azért a tulajdonosok véleményét is ha vannak itt a csoportban.
Köszönöm -
No.01
őstag
válasz Tibko8 #22261 üzenetére
En errol nem hallottam es nem is tapasztaltam. (`21, kombi 2.0, 3 ev ~95ekm)
Amit nekem mondtak a szervizben az a lengescsillapitok gyengelkedese... ami csak reszben koszonheto a magyar uthalozatnak.herrká:
Hol is kezdjem. Amit olvastal az hulyeseg ugy ahogy van. Sajna egyre tobb hasonlo f*szsagba futok bele ami vagy eleve nem igaz vagy nem pont ugy ahogy le lett irva.
A hybrid nagyon jo mi mar 10+ eve ulunk a vonaton (...es KESZ! )
A hybrid gari fontos, de az, h meghalljon 5 ev utan az ultra ritka. Korabban voltak problemak de tobbseguk nem is az akksival hanem az inverterrel.
Ezek reszben felhasznaloi szokasokhoz is visszavezethetoek voltak es leginkabb a Prius 3-as szeriajat es az Aurisokat erintette. (bar ezeknel sem mindegyiket)
A Lexusra rakanyarodva azert az UX es az NX is nagyon mas kategoria. Meretben mindenkepp.
Megbizhatosagukhoz nem fer ketseg. Kell egy atvizsgalas ami magaban foglal egy ~15perces hybrid tesztet az megmondja a dolgok jelenlegi allasat. Ez a resz azert fontos.
Evi 1x meg szerintem belefer. Ha szrvizre viszed akkor benne van az arban egyebkent ~10e Ft.
Ha csereled is az olajat otthon azert a Hybrid gari vegett lehet megiscsak megeri az az 1 alkalom, h tuti legyen minden. Olajra figyelni kell a tobbi egyaltalan nem veszes arban. (bar en Volvohoz nem csak nemet kategoriahoz (VW es regi BMW) tudom hasonlitani. Olcsobb vagy hasonlo arban van a legtobb dolog es a beszerzessel sincs problema.Van itt friss UX es NX tulaj is majd ok megmondjak amit gondolnak.
[ Szerkesztve ]
-
Tibko8
senior tag
Sziasztok toyota corolla 1.8 hybrid 2021 vásárlás előtt állok és hallottam hogy féltengelyek elég gyengére sikerültek. Mennyire húzós tétel cserélni őket? Egyáltalán hol lehet kapni én nem találtam sehol sem.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
herrká
senior tag
Sziasztok! Autót cserélnénk a tavasszal. 2018 körüli, automata váltós, nagyjából 150Le-s és nem baj, ha nem a földre kell leülni, tehát crossover, suv, sav... Megöregedtünk. Lehet más topikokban már láttátok ezt tőlem, bocsánat, de keresgélünk, hogy mi az ami tetszik is, meg jó is lenne még pár évig.
Ajánlották a Lexus UX vagy NX szériát. Tetszenek. De semmit sem tudok róluk! Azt olvastam, hogy volt az év legmegbízhatóbb használt autója, vagy, hogy akinek egyszer Lexusa volt, azután csak az lesz stb.
De találtam egy olyan cikket is, ahol vett az ember egy 5 éveset. 3 hónap múlva bedöglött az akku, 1,5 millás árajánlat, mert az előző gazda nem hosszabbította meg a hibrid garanciát!
Ezekkel kapcsolatban szeretnék segítséget kapni! Még sosem volt hibrid autónk!
Tehát, aki ismeri a fenti két típust, rá vagy lebeszélne? Tapasztalatok?
Privátban írta valaki, hogy létezik ez a hibrid garancia és az mire jó. De! Ha mint az említett cikkben volt, az előző tulaj nem hosszabbította meg, én köthetek rá? Ezek mennyi időre köthetők? Milyen anyagi vonzata van?
Írta azt is a topiktag, hogy ismeretei nagyon nincsenek, de úgy tudja, márkaszervízben egy olajcsere szűrőkkel, 100-150 eFt! Én magamnak cseréltem eddig minden autómban. 35-50 eFt költséggel. Nálunk van évi kettő olaj és szűrő csere, de inkább 3! Az egy fél misi lenne! Kötelező szakszervízben cseréltetni?
Írta még, hogy évente ellenőriztetni kell a hibrid rendszert. Ez is mennyibe kerül? Alkatrészek? Ellátás, árak? Volvónk van, tehát ismerjük a prémium árakat. De mégis jó lenne tudni mibe fáj egy ilyen autó fenntartása?
Szóval, ha valaki elolvasta idáig és ismeri a két típust, valamint tud a kérdéseimre válaszolni - akár pm-ben is - azt megköszönném! Bocs, a hosszért! -
-szabi-
addikt
Ez egy érdekes nap volt a gumisnál.
Megérkeztem, szerelő kérdezi te jöttél a Vredestein gumiért, mondom igen.
Kértem, hogy 103Nm és 2.3b legyen beállítva, mondja ok.
Beülök az ügyfélváróba pár perc múlva jön vissza, hogy nem találja a gumit.
Gyors párbeszéd az ügyfélszolgálatos asszonnyal, kiderült miután megbeszéltük, hogy nem lesz felni csak gumicsere, kiválasztottam a gumit, a szerelés időpontját csak egy dolgot felejtett el. Megrendelni a gumit. Paff neki. -
Dare2Live
félisten
Elvileg bármelyik jó nincs ACEA előírás. Azért ACEA C5, C6ot ne.
Én olyat vennék ami tudja az API SPt.
Városi használat esetén ennél a motornál én javaslom max 10.000kmenként cserélni.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
addikt
0W20 olajból Mobil1 márkából melyik konkrét típust érdemes?
(1.33 benzin)
Ezt ajánlották mint márka hogy ezt érdemes. -
-
peetie1
aktív tag
válasz pècsimunkás #22244 üzenetére
Én a cross kézikönyvét olvasgattam, az is 103-at ír. De nekem is kevésnek tűnik, annál még kézzel is többre húzom (Vitarám asszem 100nak írta, kulcsot 120ra szoktam állítani). Persze lehet a nyomatékkulcsom nincs rendesen kalibrálva, azt is ellenőriznem kell egy ilyen húzós mérleggel.
-
őstag
Lexus modellekhez ilyen nyomatékokat ír a hivatalos oldal, ezeket az autókat - tudomásom szerint - nem is forgalmazták acél kerekekkel:
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz galervin93 #22246 üzenetére
RLK Workshop
-
galervin93
őstag
Urak, segítsetek kérlek, említettetek korábban egy fővárosi szervizt, ami erősen ajánlott EGR tisztítás meg hasonló témakörökben, talán Kőbányán, de nem biztos, és most nem találom, melyik is az.
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
No.01
őstag
válasz AXisBOLD #22243 üzenetére
Nekem nem volt csavar egyaltalan es ha jol remlik akkor a Zsu-rol rendeltem. Ne a legolcsobb vackot vedd akkor nem lesz gond.
-szabi-:
Az, h a kezikony azt irja, h vagy ha a nyomás nagyobb attol meg szerintem egyaltalan nem eletszeru, h magatol tobb levego keruljon bel. Nyilvan nyaron ha palyazol a nyomas megno, de az ugye a folyamat resze.
Az lenne am csak az igazan idegesito ha meg azert is rinyalna.
A 103 nekem is kisse kevesnek tunik, h oszinte legyek... sot azt sem latom magam elott, h a gumisok meg ha kered is szepen 103-ra allitjak amikor ez meg a guminyomasnal sem szokott mindig sikerulni.
Viszont tovabb gondolva a dolgot a 103 siman lehet aluhoz is mert lemezfelnivel mar igencsak keves Rav4-t szerelnek gyarilag. -
-szabi-
addikt
válasz pècsimunkás #22238 üzenetére
A kézikönyvben
Kerékanya meghúzási nyomatéka: 103Nm
Nem írja, hogy acél vagy alu. -
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz AXisBOLD #22225 üzenetére
Bontott? Viccelsz? Futómű alkatrészből sose végy bontottat. Ki tudhatnád cserélni, de össze lesz rohadva minden, csápos emelő nélkül neki se állj. És akkor is 1 héttel a művelett elött minden nap fújd be csavarlazítóval a történeteket, de készülj egy nagy kalapáccsal.
-
-szabi-
addikt
Hi
Kezelési útmutató azt írja:
TPWS menüben válassza ki a „Set Pressure” (nyomás beállítása) opciót. Majd nyomja meg és tartsa nyomva azt.
A többfunkciós információs kijelzőn a „Setting Tire Pressure Warning System” (Gumiabroncsnyomásra figyelmeztető rendszer beállítása) üzenet jelenik meg és a gumiabroncsnyomás figyelmeztető lámpája 3-szor lassan felvillan. Ha az üzenet eltűnik, az inicializálás befejeződött.
Kézikönyv szerint kerekek cseréje opció csak akkor aktív ha két nyomásszenzor szett van regisztrálva.Közben a 430. oldalon ezt írják:
A gumiabroncsnyomásra figyelmeztető rendszer figyelmeztető teljesítménye.
A gumiabroncsnyomásra figyelmeztető rendszer általi figyelmeztetés az inicializáláskori feltételeknek megfelelően változik. Ezért a rendszer akkor is figyelmeztetést adhat le, ha a gumiabroncsnyomás nem ért el elég alacsony szintet, vagy ha a nyomás nagyobb, mint az inicializáláskor beállított nyomás.
Ezek szerint illene szólnia nagyobb nyomásra is? Vagy ez valami más?Azért szólok majd előre, hogy 2.3b legyen a nyomás és a kerékanyákat 103Nm húzzák meg.
Előző autómon annyira túlhúzták a csavarokat, hogy fél évvel később kínlódtak a leszedéssel. Megszólalt a gumis, hogy ki húzta meg ezeket ennyire.
Mondom neki ti voltatok, fél éve is nálatok voltam.üdv
-
polonic
félisten
Igen, azt tudod változtatni, hogy mi legyen kint előtted. Mindegyik lapon vagy hogy mondjam, be kell álíltani, hogy mit akarsz látni és ha ez megvan, azokkal a gombokkal váltogatva mindig más információt látsz.
Persze van, ami fix. Nekem a két műszeres beállítás az alap, bal oldalt a hibrid rendszer, jobb oldalt a sebességmérő. És ezeknek a műszereknek a közepére lehet még jó pár dolgot kirakni. Így akkor összesen 6 féle információt mutató lesz. -
No.01
őstag
válasz polonic #22234 üzenetére
Pontosan! Nem mindegy, h mennyi a referencia ertek. Ahhoz kepest fog nyafohni nem a hulyen tulfujt 2.9-hez kepest.
Nekem mar 2x jol jelezte a lassu defektet amit magamtol nem vettem (meg) eszre ettol fuggetlenul nekem sem feltetlenul hianyzott foleg, h lehet tudni, h meg a gyari szenzorok sem birjak 5-6 evnel tovabb.A muszerfallal kapcsolatban: Mi ertelme van ha jobbra nyomok a kormany bal oldalan levo nyillal? Bejon egy kis muszerfal ami 2-t mutat, de ahogy latom van 1 es 3 is. Ugy kell(ene) mukodjon, h jobbra balra valtassal tudom valtoztatni, h mi legyen kint elottem vagy ezt nagyon felreertem?
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz GalaHU #22233 üzenetére
Valószínű a tpms 2,4-re volt mondjuk programozva? Akkor hiába enged le 2,9-ről 2.4-re. A 2.4-hez számított -0,2-t jelzi (nem biztos ez az érték, lehet rosszul emlékszem).
Az a lényege, hogy a defektet jelezze menet közben vagy a túl nagy különbséget már a beállítotthoz képest.
Nézd meg, mennyi a beprogramozott érték, vagy programozd be a gumiabroncshoz megadott értékre és onnan engedd le. Akkor meglátod, hogy mekkora különbségnél jelez.[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz polonic #22232 üzenetére
Mondom hogy én magam engedtem le 0,5 bar-ral ès semmi nem történt! Pont az lenne a dolga hogy ezt jelezze, de nem küldött hibát. Ma reggel is ránéztem kíváncsiságból, az egyik kerék 2,1-volt, pedig 2,4-re okéztam le amikor magamnak rendesen beállítottam, az is több mint 0,2-es változás.
Biztonsági fejlesztèsnek álcázott mókusvakítás ez, semmi több.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
polonic
félisten
válasz GalaHU #22231 üzenetére
Nem kacat az, szerintem hasznos. A szenzor a nyomásesést méri, defektnél nagyon hasznos tud lenni. Vagy mondjuk ha bejön a hideg, jelez. És akkor fel tudod fújni.
A fölfele eltérést nem mutatja. A szervíz jó idióta volt, hogy így felfújták. Nálam is ez volt egyébként, túlfújták rendesen.
A tpms meg valószínű a jó értékre van programozva, azért nem jelezte a nyomásesést. Ezt amúgy te is meg tudod tenni, ha akarod.
És jelezni, azt gondolom úgy van, hogy 0,2 bar esésnél jelez a beprogramozott értékhez képest. -
GalaHU
őstag
válasz -szabi- #22223 üzenetére
A kerékcsere után inkább minden magad ellenőrizz le és állíts be. Nálam a szenzorok miatt csak a pingvinezés ment a Marso-nál, kénytelen voltam elvinni a márkaszervízbe (utólag belinkeltétek a vastagabb doksit, az alapján megcsinálhattam volna otthon is, de akkor még nem tudtam. Mondjuk a "hagyd 30 percig mozdulatlanul mielőtt hozzákezdesz rész elég vicces... )
Egy óra után szóltak, hogy kész, vihetem. Nos, a lámpácska tényleg elaludt, volt öröm-bódottá!
Aztán a hétvégén észrevettem, hogy a nyári 19-eshez képest a 18-as téli úgy ráz mint egy echos-szekér, pedig pont fordítva várná az ember. Otthon egy minőségi, hitelesített nyomásmérővel rámértem és mind a 4 kerék 2,9 bar-t mutatott,így nem csoda hogy rázott! Mindeközben egy árva hibajelzés sem jött az autótól, holott belecsavartam vagy 300 km-t...Szóval részemről egy rohadt nagy humbug és lehúzás ez az egész szenzorosdi, mert ha szarul állítja (vagy hozzá se nyúl) a szervíz akkor nem jelez semmit! Értelmezhetetlen értéket is simán elfogad (egyetlen gumimérethez se kell 2,9) akkor meg mi értelme?
Még aznap otthon belőttem és a nyomásokat (21 fokon 2,4-re, így 2,2-2,3 lesz fagypont körül) mentem vele 20 km tesztet, de nem jött hibajelzés, pedig 0,5 bar-ral esett a nyomás a rendszerben! Akkor meg minek van ez a kacat?
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
polonic
félisten
Ugyanaz a téli szett került fel. Az lett volna a lényege, hogy más pozícióba, mint korábban, de átváltás után megtanulta a helyes pozíciókat.
Szerintem nála is így lesz.A digitális műszerfal nagyon bejön. Mi a gond? Szerintem ugyanaz van már a rav4-be is mint corollaba facelift után.
-
No.01
őstag
válasz AXisBOLD #22225 üzenetére
Bontottat?? Nem mondom, h filleres tetel, de szerintem ebbol hulyeseg. EN a P2-hoz tan 8e fizettem a parert. (igaz mar legalabb 1,5 eve)
A csere rakeszulessel egyutt is 10 perc volt.polonic:
Neked valoban masik szett lett vagy ugyanaz kerult vissza csak mas pozicioba?
Nalunk a Corollanal volt 2 kulon szett ott teljesen konnyen ment a kerekcserenel a masik szett aktivalasa, de amit o tervez az csak uj gumi a meglevo felnire.
Atolvasom majd azt az online manualt mert ez engem is erdekel, h valoban nem szamit a pozicio valtozas a kerekeknel mert felismeri.Na meg a digitalis muszerfal sem a baratom meg. Vagy csak benazom a konfiguralassal...
-
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2-es Yaris hátsó ajtó teleszkópokat cserélném, mert hidegben már egyáltalán nem tartanak.
Érdemes bontottat venni vagy van értelmezhető minőségű utángyártott?
Mennyire macera a csere, ha magam csinálnám?Aurea mediocritas
-
No.01
őstag
válasz -szabi- #22223 üzenetére
Nem igy mukodik. De ha szol az sem problema, valoszinu elobb vagy utobb ugyis belefutsz egy hidegebb hajnalon. Menubol reseteled es kesz.
Szerintem a kerekek pozicioja a fontos, de kiderult, h az sem feltetlenul. (legalabbis kulfoldi oldalon olvastam, h vol ahol felcsereltek es szepen megtanulta az uj helyet par km megtetele utan. -
-szabi-
addikt
Péntekre kaptam időpontot téligumi cserére, felni és szenzor ugyanaz.
Ha ugyanakkora légnyomásra fújják akkor nem szól a nyomásszenzor?
Vagy ez nem így működik? -
GalaHU
őstag
Nálam is egy bő hét volt a megérkezés és az átadás között.
Ez nem feltétlen a kereskedés sara, mert egyrészt műszaki vizsgára is el kell vinni utána meg okmányiroda. Ha hiteles, akkor azt mindezek előtt le kell futni. Kapcsolatok ide vagy oda, sehol se fogadják őket rögtön…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
polonic
félisten
Nekünk összességében 2 hónap alatt lett 1 éve autó.
De azért az ügyintézésben voltak csúszások. Először is az értékesítő szabadságon volt, és van olyan náluk, hogy csak az értékesítő adja át a saját maga által eladott autót. Emiatt is volt csúszás. Na meg a bürökrácia miatt. De ilyenek, amik mondjuk külső tényező, hogy a postás nem hozta meg valami dokumentumokat a forgalomba állításhoz, de úgy hogy aznap egyszerűen nem érkezett posta. Ez is ilyen mi a fene, mi van ebben az országban kategória. Ez csütörtöki nap volt, pénteken hiába hozta a doksikat, akkor ott megint csúszás a következő hétre. Na meg valami szarakodás a kormányablakban is volt. -
OCTAMD
őstag
Akinek Rav4 5.gen van és van vonóhorog,de nem működik a lábbal nyitás zárás,az a képen látható módon szerelje be az antennás egységet a megrövidített tartóval 1 csavar és 1 patent kell a rögzítéshez,az antennákhoz vezetékhez és csatlakozóhoz pedig 6 vékonyabb kábelkötöző
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
BaLee
addikt
Srácok, aki mostanában vett át új Toyotát annak mennyi volt az átadási idő a márkakereskedőbe érkezés után?
Október 18-án megérkezett végre édesanyám augusztus elejére ígért CH-R-je a márkakereskedésbe. Hívták, pénzügyi dolgokat el is intézte 21-én hétfőn. 25-ei, hétfői átvételt saccoltak. De még pontosítanak.
Természetesen folytatódott ugyanaz ami megrendelés után, 2 naponta telefon részünkről, hogy akkor a hétfői dátum biztos-e (szabit kellene intéznem, mert nem engedem oda egyedül ezekhez) de nem tudtak konkrétumot mondani. Végül múlt csütörtökön hívta őket (ami ugye 3 nappal az ígért átvétel napja után volt) visszahívást ígértek ami természetesen nem történt meg. Jövő héten indul a 3. hét...Gumicserében természetesen nem tudtak segíteni, ajánlották a Marso-t. Ott foglaltam volna időpontot 11.05-re (az több mint 1 hét ráhagyás lett volna az első ígérethez képest) de mire végignyomtam a rendelési folyamatot már csak 11.08-ra volt hely (így utólag nézve még szerencse...).
Komolyan bemegyek és felgyújtom őket...
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Van most egy dobozos Toyota ProAce autónk. 2024es. Az lenne a kérdés, hogy a start-stop rendszer kiiktatható-e valahogy. Volt előtte egy ugyanilyen citroenünk, azon fizikai gombbal lehetett kikapcsolni, és valahogy (de nem tudjuk hogy) sikerült az utóbbi 3 évben kikapcsolni. Eladás előtt visszakapcsoltam egy nyomással és "visszatért" az eredeti azonnal visszakapcsol inditás után módra. A toyotánál kijelző menüböl lehet kikapcsolni, de csak újraindításig szintén. Valahogy gondolnám itt is ki lehetne akár a citroennél, csak kérdés hogyan?
Kösi[ Szerkesztve ]
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
Imy
veterán
válasz xEon1337 #22195 üzenetére
Nálunk is Ceed a céges kocsi.
Nekem Opel Astra K-m volt elötte. Az Astra sokkal jobb volt futóműben és zajszigetelésben mint a Ceed.
A Corolla (2023 modell) vásárlása elött a Ceeden, és az i30-on gondolkodtam, de Toyota lett. A ceedekkel vannak azért problémák, a céges kocsik rendszeresen vendégei a szervízeknek. Igaz nálunk kb 40-50 ceed van. Csak azért veszik, mert relatíve olcsó. -
őstag
válasz dragon1993 #22200 üzenetére
Ezzel nem tudok vitatkozni, egy hulladék a Corolla ilyen szempontból, de szerintem az összes Toyota.. Viszont városban a hibrid hajtáslánc egy álom az eCVT "váltóval".
Nem véletlenül használok most Lexus UX250h-t.
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest