Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Most egy álom... egy rémálom a részegen festékes vödörrel felvitt sávfelfestésekkel... de legalább azokat a beton vackokat felszedték... Nem bringasáv kell BP-nek hanem egy jó kis dugódíj (de ne az ott lakók fizessék ki) meg bekamerázni az egészet, rögtön lenne csend, rend, fegyelem, ha mire hazaérek otthon várnának a csekkek...
Amúgy azok a gumik közelebb voltak a mostani 4évszakos gumikhoz keverékben és mintában is... ezért is írtam korábban h nem véletlenül álltunk át annó a 2 szettre... de most ott tartunk hogy kellene 4 szett gumi...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48580 üzenetére
Swift-ben nem vagyok annyira otthon, abban ncc1701 és dethroner szokták előről-hátulról vágni mi merre hány méter, de a TPMS kvázi egy rendszer. A tengelyenkénti csere működőképes (most teszteltem hétvégén), egy kukot sem adott ki... kell a szelep bele, mert különben semmi mást nem fog a központi kijelző mutatni csak a "TPMS error"-t, tehát se megtehető út, se fogyasztási adatok se semmi, ami eléggé elkeserítő, plusz műszakin is instant bukó, mint a világító check engine. Nekem még sosem volt bajom vele (kop-kop-kop), de többektől olvastam hogy hibákat dobált nekik. Egyedül a pótkerékbe nem tettem, abban sima gumiszelep van, mert felesleges, ha leenged valamelyik, akkor úgyis vinnyogni fog... ha van fent pótkerék helyette, ha nincs... Amennyire én tapasztaltam és kikódoltuk a kusza leírásokból és kommentekből, a tengelyenkénti csere nem probléma, csak ami jobb oldalon volt, az maradjon is jobb oldalon és vica versa... szerintem attól bolondul meg, hogyha egyszercsak a jobb hátsó jelét bal előről kapja.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48594 üzenetére
Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48596 üzenetére
10 szelepet tud megjegyezni 5-5 ID-t/szett (4+1 pót kerék).
A kötött forgásirányú gumikat csak úgy szabad, nekem is V mintás a téli, ellenben például Kornél Kléberein csak Inside-outside felirat van, azt lehet cserélgetni keresztben is."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Siriusb #48601 üzenetére
Az más, általában csak felpolírozzák a felületét, de ár/érték arányban én inkább rendelnék egy középáras új lámpatestet a bárditól vagy sumotól és beszerelném otthon a parkolóban... "ezek csak csavarok, semmi bonyolult..."
Persze ha nem akarsz kínlódni akkor elviheted szervizbe is, vagy felújítatni a foncsort, de ha kicseréled az egészet, akkor 10évig megint le van róla a gond...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Siriusb #48604 üzenetére
Na ne szórakozz már velem, most néztem meg Sumo-nál 20k/db...
[link] és [link]Amúgy én kétféle Osram-ot használtam a corollában: [link] és [link] ezeket bátran ajánlom, mert látni is fogsz vele, nem csak nézni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Siriusb #48607 üzenetére
Nincsen raktáron, de ha írsz nekik akkor beszerzik neked, gondolom 40k a szettért jobban hangzik mint 35k/db áron megvenni... ugye ennek fényében egy búra polír+ foncsor felújítás nem fog kevesebbe fájni sokkal... ilyen ez az öregautózás sajnos. Vagy rendelsz "lámpafelújító megoldást" a fb-on... Max lesz neked is ilyen képed:
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Mellőzném a rasszista poénokat, de itt a Maruti Gypsy: [link]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48617 üzenetére
Ez nem ajánlat, ez rablás...
[link] ezt nem ajánlgatom, csak mutatom... aham, szóval 295k...hmmm.
[link] 4db lemezfelni+ 4db TPMS szelep 80k, aztán innentől olyan télit rakat rá a kedves delikvens amilyet a pénztárácja megenged... (mondjuk HP3: [link] ez alá nem adnám senki helyében és így is 200k-nál járunk...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pigmeus #48637 üzenetére
Na jó, az tényleg vérciki... vidd vissza és mondjad h "garancia, helló", azért egy vatta új verda ne ázzon már be, meg ne zörögjön az üveg benne 7 hónap után...
Az én Vitarámban is zörög ez-az (hátsó rendszámtábla, kalaptartó, műszerfal alatt középtájon néha-néha), de én ezt betudom a BP-i utaknak, meg annak h kint áll a szabad ég alatt és nem lepett meg, nem is zavar különösebben...
Igaz, 2200km-nél jár és lassan mennem kell éves szervizre, de nem válnék meg tőle, én szeretem nagyon, és nem hiszem h annyit kapnék érte, mint amennyit nekem most ér... számomra ez még mindig új árában van, viszont azért a pénzért csak hibridet kapnék, ami nekem nem kellene."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48665 üzenetére
Csak a facelift Vitara ülésfűtéséről tudok nyilatkozni, de amíg nem volt nem értettem miért kell egyeseknek annyira... Mióta van, azóta mondogatom hogy soha többet e nélkül autót... Én is sok rövidet megyek, van h 1km-t se, mert megállok 50x mire hazaérek, de a rendes fűtés az esetek 99%-ban a fasorban sincsen amikor az ülés már meleg, olyan 3-4 perc alatt már melegszik és nem kell kabátban vezetni ha kint - 10 fok is van, mert nem fázom induláskor sem már...felfázósabb hölgy utasok verekedni szoktak a jobb1-ért, a derekam meg azóta is hálát rebeg ha bekapcsolom télen. Csak lesnek az emberek h a pingvin is feljebb tekerni a fűtést otthon én meg beülök a kocsiba farmer+pulcsiban és nem úgy szállok ki belőle mint egy jégkocka...
Szóval csak ajánlani tudom, a telefon tükrözés szintén nagy királyság, főleg ha wazze sem bal lábbal kelt és Sirinek sem jött meg...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48713 üzenetére
Igen, de abba is gondolj bele h a Swift automata árához hozzá teszel picit és kapsz egy alap Vitarat, mert amit én tavaly még GL+-nak vettem az most a full fapad, sőt még többet is tud... Cserébe 5*-os törésteszt, nagyobb csomagtér, és belül is tágasabb... Ezzel együtt drágább felgumizni, és picit több rá a kötelező...
De egy 4 tagú család kutyával röhögve el van benne, az S-Cross drágább valamivel mint a Vitara, de tedd mellé amit dethroner írt az alkatrészekről...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48718 üzenetére
Inkább egyszerűen az a balek aki 3-4M között vesz használt alsó kategóriás autót, mert még 2 év hitel és vesz egy újat, azt a plusz pár százat a használtra is rá fogja költeni... Már ha nem csak beleül és vezeti...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48717 üzenetére
Azért ezzel vitáznék, nézd meg h egy G Astra csomagtere mekkora, két hullát simán belenyomsz, ezt a baleonval is megcsinálod? Kétlem... De állj a swiftel a yaris mellé (yaris csomagtere a C corsaval egy méret pakolhatosagra) a litereket meg a hajadra kenheted ha soká veszteség, hiába több 100-200 literrel ha olyan a formája h egy EÜ ládát is kihívás belenyomni... (mini cooper S mk1)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #48729 üzenetére
Én meg inkább venném a 2 éves markaszervizbe hordott GPF-eset mint a hybrid "csodát"... Előbbi ad némi élményt is még a jellegtelen közép meleg öko autók korában...
@ncc1701: majd megprobalok belefotozni a csomagtartókba h látszódjon a különbség a német meg a japán csomagtér között. Ismerem azokat az insigniakat, nekem bejonnek, csak sajnos bombi árban van az alkatrész is hozzá... Ha valaki megint azt mondja h drága a japán autóhoz az alkatrész akkor fizethet neked egy gyári kuplung szett cserét az Opelben. egy olyat hazahoztam Krk-ből 80-al mankókeréken... Többet feküdtem az alatt a 2,2 cdti csoda alatt mint amennyit benne ültem... Szép autó, jó autó, főleg ha másé...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha megtalálod a kapcsolt szálat, akkor azt hátra viszed (vagy elől megkeresed) és hozzáforrasztod a gyári vezetékéhez, és akkor hol az egyik, hol a másik szálról fogja kapni a tápot... ennél most hirtelen nincsen jobb ötletem. Vagy ha relézett akkor a relé lábáról is le tudod venni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #48776 üzenetére
Hasonlót tervezek én is elkövetni a Vitarán, csak meg kell találnom a világítást kapcsoló reléket, mert anélkül nehéz... kétlem hogy butafa módon a kapcsolón vitték volna át az össze kraftot... WagonR-nél láttam már ilyet, tboldi-nál, de elég ritka manapság...
Ha minden igaz csak egy picike Y kábelt kellene forrasztanom gyári csatlakozókkal, hogy a hátsó helyzetjelző két helyről kaphasson áramot, vagy hogy a DRL mindkét relét húzza be..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48779 üzenetére
A Hella-sra gondolsz? [link]
Ezek egy talicska aprómajmot nem érnek, "dobd el messzire" kategóriás, ha nem elég vastag a vezeték, akkor nem érintkezik rendesen, rádiót betenni még okés, de másra én nem használnám, akkor már inkább [ilyet] használnék ha nem megoldható a forrasztás, de a 12V miatt érdemes leforrasztani és zsugorcsövezni...."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48786 üzenetére
Azzal nincsen baj ha jó vastag a vezeték, én a corolla HB4-es foglalatát cseréltem vele, de a japók úgy elspórolták a vezeték keresztmetszetet, hogy nem tudta eléggé átszúrni a gyári vezetékezést, szóval arccal a kókányolás felé, levittem a krimpelőt és a második linken bemutatott "csövecskével" kötöttem össze, persze előtte szigorúan összesodortam a két szálat. Élettartama örökélet + 5 nap, ha rángatod izomból sem jön szét, az érintkező felületben sem szenved hiányt, ha előtte még forró ónba is belemártottam volna az összesodrot kötést, akkor abszolúte bulletproof megoldás lett volna. Így csak randa, de működik...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FollowTheORI #48788 üzenetére
Az sem rossz, a 221-es sorozatot ajánlom, bár az rezgésre lazul, ahogyan öregszik a nyomólap... (a forrasztás meg eltörik)
Bár ha engem kérdeztek, akkor semmilyen körülmények között ne vágja el senki a gyári vezetéket, inkább a csatlakozóknál érdemes egy "közdarabot" betenni..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48812 üzenetére
Az nem kiakasztó, hanem szánalmas, hogy egy tetves bicskakulcs nem fért bele a budget-be amikor tervezték, legalább GL+ esetében...
Egyébiránt nézd meg az árcédulákat még egyszer és rá fogsz jönni h az S-Cross bizony drágább, cserébe többet ad, jobb a légellenállása, tehát autópályán nagyobb tempónál kevesebbet fog "inni", cserébe a Vitara a BP-i padkákra fel-le járásban és fekvőrendőr ignorálásban verhetetlen a 18,5cm-es szabad hasmagasságával.Nézd meg a két felszereltséget és döntsd el melyik a hozzád jobban illő, nekem egyszerű votl a döntés, egymás mellett állt a kettő a szalonban, a zasszony szemből közelített és így kezdte: "hát ez ritka randa, ugye nem ez lesz!?" (mutogatott az S-Cross-ra közben)
Úgyhogy a házastársi vétójogán Vitarát választott.Ha kérdésed van (S-Cross: eami, SyMbioTe ;Vitara: blakey, SirKero), akkor nyugodtan, mert mindkettőről vannak tapasztalatok bőven, egy-két idegesítőbb konstrukciós hiányosságra már találtunk megoldásokat, az infotainment system-et is szidják, pedig annyira nem rossz, mint ahogyan írják sokan...
A legjobb ha összenézed a két felszereltség listát és mindkettőbe tesztautóval mész egy kört.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #48798 üzenetére
Kb bármi okozhatja, valószínűleg igazad lesz, vagy alsó gömbfejre tudok még tippelni, minden esetre ezt így... hogy drága Hofi Gézát idézzem: "Józsi bácsi! A disznó mennyit fog fialni?"
A legtutibb módszer ha bármelyik sarki autószerelőnél felemelteted és ők rögtön megmondják mivel van gond. Attól függ - BP-en belül - merre laksz, ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez akkor tudok tippeket adni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz South Velen #48817 üzenetére
ZT Team Autószerviz ,Erzsébet királyné útja 109 (előttük áll meg a 69/62-es villamos kb.)
Olcsón és jól dolgoznak, korrektek, és lehet rájuk számítani, hozzájuk hordtam a corollámat is meg a 600SEL-t is, ha ők nem tudják megoldani a gondodat, akkor ismernek valakit aki meg tudja...De van egy Bosch szerviz is a Madách utca 67 alatt (bár az már 15. ker) [link]
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #48821 üzenetére
Előre is bocsánat, de muszáj mostmár feltennem a kérdést ami sok Vitara és S-Cross tulajt foglalkoztat:
Mitől SUV? Az SX4 S-Cross egy Crossover, a Vitara még szó-szó beletaposható a SUV kategóriába, de rém erősen kell tiporni, hogy beférjen a valódi SUV-ok közé, olyanok közé mint pl a VW Touareg V10 TDI, a Volvo XC90 D6 AWD, a Porsche Cayenne vagy éppen a RAM750, az Escalade, a LandCruiser triumvirátus mellé. Ezekhez a 2,5 tonnás Enterprise űrhajó méretű gyakran 7 üléses tankok közé sorolnánk az én kis 1140kg-os Vitarámat!? Hát személy szerint nekem nagyon messziről és rettentően hunyorítva kell néznem, hogy ne bökjem ki melyik a Green Peace "vörösposztója" és melyik nem...Mellesleg nem csak a Suzukitól tűntek el a klasszikus kombik, nekem hiányoznak az utcaképből is és hamarosan az EU is fel fogja tenni a kérdést: "Vajon a sok gyerekes családok miért a veszik még mindig ezeket a dízel szörnyecskéket!?" Há' me' nincsen más a piacon bakker... Hol egy jó Accord? Egy formás Corolla Wagon? Egy beteges de kényelmes 407W? Eltűntek a süllyesztőben, mert nem volt rá piaci igény.... Hogy ezt mi csináltuk volna, mi vásárlók? Talán, de talán a túlárazott és alulmotorizált családi kombik sem segítettek rajta... (Logan MCV, Auris kombi 1,33)
Elhatárolódom magamtól...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Montesantos #48839 üzenetére
A K14C-ben, de a K14D-ben már nincsen ha jól tudom.
Nem értem miért félnek tőle egy benzines autónál...Azt tudja valaki honnan lehet a gyártási időt kideríteni az alvázszámból?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48834 üzenetére
Ezért mondtuk hogy próbáld ki mindkettőt, igen a Vitara szélzajos, képzeld el hogy egy dobókockába mikrofont szerelsz és eldobod, abban is lesz szélzaj, nem? Ezek nem autópályázásra vannak kitalálva, mert ha elkezdesz GPS szerint 140-150-et menni vele, akkor már nem 6,2-t eszik... Nagy a légellenállása, az S-Cross áramvonalasabb, tehát csendesebb autópályán, de erről Kornel tudna nyilatkozni, csak szerintem nem is olvassa ezt a topikot... Róla tudom hogy rendszeresen pályázik vele... SirKero tudna esetleg nyilatkozni erről, mert neki mindkettő volt. Amúgy S-Cross-ban 10cm-el több a hátsó lábtér, cserébe nagyobb a fordulóköre a nagyobb tengelytáv miatt.
@AMD Power: Hitelre egy S-Cross-t? Nem biztos h rosszabb biznisz mint venni egy 10 éves SX4-et, és abban tuti elférnétek kényelmesen, plusz a tolatókamera miatt a nejed sem sírná vissza azt Astra-t.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48848 üzenetére
És hány év alatt lett kicserelve az a pár kopó - fogyó? Sajnos a piac tele van szervizt sosem látott darabokkal, ami még karban volt tartva és olyan mint a yarisod, azok fél nap és mennek, nem vicc, vagy kamuk. "oh, azt most vitték el de mutatok másikat pont olyan csak kék és picit olcsóbb... " nah, amiért hívtam jó autó volt, a kék meg egy vödör csavar...
Most képzeld el h felemeled és rá jössz h amit a yarisod kért x év alatt, azt ez is kéri demoströgtön mert lóg a bele mindennek a futóműben, az akku csoda h tulelte az előző telet, a generátor a névleges töltés felét sem adja le, gumik repedezettek, fektarcsa limiten, betét dettó, klímát alhangon tölteni kellene, hosszbordás gyári, hűtővíz és váltó olaj dettó, a fékfolyadék minimumot, fekcsovek oda és ha ehhez még van egy-két műanyag gond Akkor nettó GTK a buli... Na ilyen 140ezret futott Mazda 6-okat és Avensis-eket néztem majd egy évig és bele fáradtan, vettünk Vitarat..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48866 üzenetére
Én még kiegeszitenem annyival, h ami képek alapján jó az nem olcsó és ami karbantartott = olajat cseréltek benne...
Mi 3M körül néztünk, és már elnézést de 6-8 éves karbantartott egy gazdas autónál hadd legyenek igényeim is..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha kifogod akkor orrán-száján, hátsó csomagétrajtó, tükör (az elektromos különösen szereti a vizet), vezető oldali ajtó, így nagy hirtelen amikről tudunk és nem a gyártótól meg a TC-ről, hanem amit tulajok mondanak el, némelyiknek sikerült már orvosolni, mert egy-két tömítés cseréje meg szokta oldani, már ha garanciában sikerül leverni a szalonon...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csiszi91 #48886 üzenetére
No akkor utoljára fussunk neki:
Van hátul egy Continental feliratú kompresszor, nem a csodát kell várni, meg kell állni és fújni mind a 4-be levegőt. A kompresszoron van mérő, de eléggé alul lövi, olyan 2,7-2,8-ra kell fújni a kompresszor mérője szerint, aztán menni vele, mert ha nem forog a kerék akkor nem tud mérni. Tartósan kell legalább 40-el menni vele pár percig, ennyi idő alatt a legócskább TPMS szelepet is feltanulja a fedélzeti. A gumis 2,5-re nem fogja neked fújni a gumit soha az életben, mondhatsz neki bármit, kb 2,0-2,2bar lesz benne inkább kevesebb, mert a lapos gumi jobban kopik, főleg a szélein, mert nem úgy tervezték a mérnökök (hidd el nem dilletáns mindegyik mint én, csak emberből vannak) és a gumis abból él hogy gumit ad el, nem fog a saját pénztárcája ellensége lenni, hogy az előírt nyomásra fújja, ha nem 5-6 évente kukázol egy szett gumit (vagy kettőt) hanem 3 évente az neki bevétel, szóval senki se várja hogy a gumis tenni fog az abroncsok élettartamának növeléséért, egy fűszálat nem fog érte keresztbe tenni, ha elég vastag bőr lenne a képükön a tárolásra ott hagyott abroncsokba facsavart tekernének minden szezon végén...Ha belőtted a nyomást és mentél is vele és még mindig villog, akkor élj a gyanuperrel hogy eltörte a szenzorodat... mert ilyen is van, hogy miközben lehámozzák az abroncsot a felniről, eltörik...
A kézikönyv azt írja, h először az abroncsnyomásokat ellenőrizzük, majd ha mindegyikben megfelelő, akkor lehet tovább menni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48904 üzenetére
Azért írtam a 2,7-2,8bar-t, mert csal a gyári kompresszor mérője felfelé, 2,8-ra fújva mér a TPMS 25x kPa-t, ami az ideális neki:
De a gumistól lemosást, kavicsozást, gumiápolózást ne várjunk amikor 900 forint akciósan a 4 gumi tárolása a hotelben egy szezonra...
Plusz nem is áll érdekében nagyon sokat törődni az állagmegóvással...A lényeg h nem kétségbe kell esni, ez egy rádiófrekis jelátvitel, a tökéletestől messze van, és sok minden zavarhatja. Én ezért sem szeretem sokat szállítmányozni a csomagtartóban a leszerelt kereket, nehogy megbolonduljon a rendszer, amit leveszek az a kocsi mellé megy a földre (vagyis alá félig amíg az emelőn van, biztonsági okokból...), de nekem még nem nyávogott. (lehet nem is működik )
Beállítás függő h mennyire kell fújni (Comfort/Eco/Standard):
Ha neki pirickézett benne 2bar vagy alatta, akkor jogosan dobott hibát. Igazából a gumist minősítette a rendszer, nem a felhasználót.
Ezért is szoktam ajánlani a TPMS-el szerelt autók tulajainak hogy legyen náluk lábpumpa legalább... mert ilyen esetben semmi mást nem mutat a két óra közötti okoskijelző.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #48911 üzenetére
A Vitara is a K14C-vel egészen alul kéri a kövit, de teszek rá, én nem szoktam követni, mert a másik Vitara fórumon megfejtettük, hogy azért eszik 8L és fölötte, mert hamar van elváltogatva, de ez csak a K14C motorkódúaknál fordul elő, az M16A és K10C-nél nincsen...
A miértre nem jöttünk rá, csak arra, h hagyni kell 2500-3000ig elforogni és akkor le lehet tuszkolni 7,4-re városban... Legalábbis az enyém most annyit eszik a fedkomp szerint E10-ből, de még kíváncsi leszek visszamegy e 8,47-re a téliszettel hidegben. (biztosan nagy a dísztárcsák légellenállása )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
"Valahogy biztosan megoldják hogy tudjanak arról te otthon töltöd e az autót vagy nem."
???? Mi csoda? Mekkora akku kapacitása van egy plug-in hybridnek amit Te 8 óra alatt (éjjel amíg alszol ideális esetben) szeretnél feltölteni? És most képzeld el hogy a Havanna lakótelep teljes népe e-autót fog tőtikézni otthon... Csak a gerjesztett mágneses köre akkor lesz a felsővezetéknek, hogy a fogadból kirántja az amalgámot ha elsétálsz alatta...Ne szórakozzunk már.... Szerinted villanyáram miből van? Szeretetből? Vagy teremnek a fán az Amperek és Gigawattok? Vízerőmű? Szélerőmű? Napelem? Egy medencében élünk basszus, honnan folyna le a víz és hova? Itt a szél sem fúj, ahova napelem farmot lehetne telepíteni, az meg környezetvédelmi terület és az unesco világörökség része... (Hortobágy)
Tehát marad az atom, de várj, az nem fog összejönni, mert Paks-ot be kell zárni, hát környezetszennyező... na nesze, így kell adni az exkrementumnak egy pofont, hogy az e-autóban 5 évente kukaérettre hajtott nehézfémekkel teli akkupakkról most elegánsan feledkezzünk meg... vagy inkább mégsem, mi lesz vele? kilőjjük a Napba? Jah nem, majd ellapátoljuk olcsón a fejlődő országokban, 5-600 év alatt csak lebomlik... jah nem.Szvsz több problémát szül mint amennyit megold az e-autózás, bár ettől függetlenül belsőégésű motorokkal megoldható lenne ez a probléma, csak nem eldobhatós autókat kellene gyártani, de ugye ilyenkor jönnek az autógyárak, hogy "de hát nekünk is élni kell valamiből és hát nagy a család, sok éhes szájat kell etetni..."
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #48946 üzenetére
Akarod mondani Rav4 Plug-in Hybrid ? Én ennyiért kecót vettem...
Középfelszereltségben inkább azt venném 18,5M-ért (hú de meg fognak verni a többiek engem ), abból veszek 3 Vitarát és minden nap másikkal megyek dolgozni, WC-re, szigorúan azért h tudják-lássák-hallják hogy vaaaaan pénz lóvéra.Mert azért nem vagyunk állatok, számít h az ember mit tekerget a kormány közepén, egy kisebb garzon áráért... bár én elcserélném egy belvárosi a garzonra amit RBNB-zek és ami abból befolyik fizetek egy Vitara törlesztőjét... vagy egy Rav4-ét.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #48981 üzenetére
A Vitaráról tudok nyilatkozni max, a hátsó rendszámtábla ahogyan írtad orvosolható, de az is játszik - ha eléggé elvetemült vagy - hogy teszel az aljába is csavart. A kalaptartónál ki van spórolva pár gumibakocska, ha azok benne lennének nem zörögne hanem befeszülne. A műszerfal és az ajtókárpit dettó, több helyen lenne rögzítve (még 3-4 db patentel középen) akkor nem rázkódna -> nincsen zörgés.
Ezek mind az elspórolások, hogy a gyártásánál azt a pár csavart meg nehény patentet ne kelljen rákölteni, de akkor mondja azt a Suzuki h "emberek ez van, nekünk is van családunk - és igen népes és éhes..." - úgyhogy 50ezerrel drágább, cserébe nem zörög...
De tudod amikor beülltem hétvégén a havercsaj vatta új Q2-jébe és fapadban egy rohadt tolatókamera sincsen hozzá, nem parking assitant meg radar... és drágább mint a GLX Vitara... de egy nyomorult sávtartót vagy holttérfigyelőt se várjál, távolságtartó tempomat meg luxus... Cserébe elárulom hogy az is zörög a pösti utakon, de 4karikát tol maga előtt, úgyhogy annyiba is kerül. Aztán eszembe jutott amikor az Audiban voltam Győrben és a saját szememmel láttam hogy az itt-ott lógó műanyagokat önmetsző csavarral és akkus furóval hajtják vissza a vidám melósok a helyére és ez egy Q7 volt konkrétan...
Na ezek után akkor milyen olcsó autóról beszélünk? Kinek olcsó? Nekem vagy a gyárnak, mert qrvásul nem mind1...
U.I: Ezúton jegyezném meg hogy a műszerfal nekem sem zörög (kop-kop-kop), a kalaptartó csak akkor ha balhere vagyok és nem jól teszem vissza, illetve olyan főútvonalon amit máshol útnak sem mernek gúnyolni, vagy ott "már rég megették a törzsi vezetőt..." (Aranyosi Péter) pl M0, M3 kivezető jobb sáv, Könyves Kálmán körút, Váci út, stb. A rendszámtábla hála a zseniális ötletednek, már nem veri a fényezést, mert a filckorong csapódik hozzá amit a műanyag keret hátuljához ragasztottam... két oldalt és alul két helyen elég hogy csend legyen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48984 üzenetére
Az, bicikli láncos vezérléssel meg 30k km-es olajcserével, beálló balanszerrel, kettőtömegűvel, biztosan jó verda lesz...
Tudom h Passat-od van, de én német autót se vennék soha többet, a régi Golf4 is nettó betegágy volt, a dízel meg egyenesen pénztemető, ha nem szerelemből veszed, akkor totális csalódás mindegyik... A gond az hogy a vatta új prémiumban is annyiért cserélnek kopó-fogyókat, mint a 300ezret futott 6-8 éves példányon, ezt nem értik meg sokan. én már csak japánt veszek, bár az utóbbi időben a Toyota és a Mazda sokat veszített a szememben, a Suzuki és a Honda még tartja magát, Nissan-al meg Mitsuval sosem volt tapasztalatom...
Aztán ha bepöccenek lehet veszek britt autót, ahhoz olcsó az alkatrész legalább.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #48988 üzenetére
Pont ezért hagytam ki, mert senkit sem akartam megbantani, tapasztalatom nincs velük, de amiket hallok innen - onnan már nem is szeretnék annyira.
Biztosan jó, de valahogy engem sosem fogtak meg, akárcsak az evő-k, hondabol is az accord jön be egyedül."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48987 üzenetére
Crossover... szegény Vitaramat is SUVozza mindenki, pedig mostmar tényleg atmegyek a haveromhoz és mellé állítom egy fotó erejéig az XC90-et... Hátha úgy látszódna a difi.
Volt német autóm, VW, csillag, a családban több VAG és ezidáig mindenkinek megindul a nyáltermelése ha szóba kerül a német autó és a megbízhatóság egy mondatban... német igényekre tervezték mindet, 5 év aztán hulljon szét, ide a Balkánra az is jó lesz...
Gondolom PDTDI a passat cc-d, gyönyörű és nagyon jó vezetni, igazi élmény de ha nem megy akkor egy örök nyűg... Mintha a franciák csinálták volna, régen azok voltak ilyenek. Valamikor a golf 5 körül eljátszottak a bizalmam és nem nyerték vissza még... A franciák a 406 hdi-nel, az olaszok a fiat barava mk1-nel, az Opel a H Astraval, a merci a w210-el, bmwben meg sosem bíztam."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Chereiose #48993 üzenetére
Valóban simonjoe-nak van passat-ja, my fault...
A lényeg hogy részemről a japánokon kívül mindegyik autógyár leírta magát, most azért lett Suzuki, mert:
1. A Toyota kollaborál a Mazdával (remélem előbbi gyártja a kasztnit, különben szopó) a motorjai pedig a 4ZZ óta nettó erőtlenek és foglalkozósak
2. A többi gyártó olyan szinten túlárazza a minőségben és tartósságban vacakabb termékét, hogy egyszerűen nem éri meg a feláratEgy C-HR ronda és még drága is, CX-3 dettó, plusz a Mazda új dízel-benzin motorjától félek egy kicsit, Hondából sincsen már Accord (ami nagy szerelem volt annó, amíg el nem öntötték a fritz-labanc import tekertórás rozsdakupacok a használt piacot), Mitsubishi rablás, és még beteges is újabban, Subaru meg nem igazán győzött meg, valahogyan a többi autónál (pedig tavaly aztán körbejártuk Kónyát-Baranyát, a zasszony már azt mondta hogy inkább elvállik, mert már unja ezt a témát) nem volt meg ez "huh, ez kell" érzés, mint egy Mazda6 vagy egy Accord vagy akár egy Avensis kapcsán. Aztán osztottunk-szoroztunk és ara jutottunk, hogyha ez a kis Vitara annyi pénzt fog kérni 20 év/~180k km alatt mint az E11 facelift Corolla, akkor piszokul megéri, cserébe új autó, nem lesznek meglepetések (remélhetőleg), biztonságosabb, tele minden földi jóval, ami működik és nem kell attól rettegni h mikor térdel le egy ülésfűtés, egy digitklíma vezérlő, lukad ki a hűtő, szakad ki a hátsó híd a rozsda miatt, mert azért tegyük a szívünkre a kezünket, szerintem innen mindenki ha évente 1-2 alkalommal alá megy az autójának, az már nagy szó... A használtakat én kétszer láttam alulról, amikor megvettem és amikor eladtam...
Volt régen az a poén hogy az ember kétszer örül a kispolszkinak, először amikor megveszi másodszor amikor valakinek el tudja adni, no most ez kb a japán autókon kívül mindegyikre igaz, ennyit változott a világ..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #48995 üzenetére
Nem feltétlenül lenne visszalépés, csak más, elérte a fogyasztói társadalomnak nevezett őrület az autóipart, olcsón előállítható eldobhatós autókat gyártanak, az alkatrész árakat pedig a '90-es évek óta mesterségesen magasan tartják (meg a szerelhetőség nem szempont), hogy ne érje meg megvenni a régit, hanem vegyél újat, mert a régiből "nincsen hasznuk", már ha érted hogy értem...
Ha belegondolok hogy a régi autóm simán elment 180k+ km-t és 20 évet, úgy hogy apróságokon kívül semmi sem volt vele... (gyertya, gyújtótrafó, fékbetét, izzók, folyadékok+szűrők, ablaktörlő lapát, kuplugncsere, abroncsok, aztán sanyi...)@mefistofeles: "Van 1 literes 100 lovas verzió is, az városba még sok is..." Micsoda? Abban annyi az erő mint egy nagymálnában, ne viccelj már, amikor a plúgín hibroty tud 180-at? Úgy lelép a lámpánál h közöd nincsen hozzá, pár év és amilyen tempoban terjednek a villany-hybrid-turbósbenyás autók, a 100LE-vel nem tudod majd tartani a forgalom ritmusát...
@Zolás: Az egy nagyon jó motor... fűkaszába, kávédarálóba, stb. Az a 0,9TCe motor a fogyasztó tudatos megtévesztése, mert rettentően karbantartás igényes (tehát drága fenntartású) és amikor működik sem egy leányálom vezetni, olyan "tedd ki hadd hüljön" kategória... Hogy az elmenne 100k+ km-eket nagyobb hiba és bontás nélkül? Erősen kétlem, de mindenkinek a saját szíve joga eldönteni mit akar az életben, de nekem van elég problémám az autó nélkül is, legalább az ne legyen problémás ha már a többi szolgáltató folyton palira akar venni (NKM, Digi, BKK, soroljam még?)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére
Erről beszélek, de senkinek nem ment át az infó...
Ami még fontosabb és mindenki elfelejti: EURO6D emberek, a motorvezérlő át fogja állítani a vezérlést a károsanyag kibocsájtás béka fenek alatt tartása miatt, akár a teljesítményvesztés árán is! A vellanymoci meg jó gumival leteszi a flaszterre a motorerőt, mert dög nehéz és ugye a villanymotor nyomatéka nem fordulatszámfüggő...@SyMbioTe: Nem is eur6c 16V elől-hátul változó szelepvezérléssel "okoskerékkel". Az EUROIV-es corollával én is "körbeautóztam" mindenkit, de ugyanezt egy euro6x benzines 95LE körüli astrával már nem tudtam abszolválni, pedig ugyanazt tudta mindkettő menetteljesítményre...ha csupán a nyers számokat nézem...
@mefistofeles: Ha összeadod (mert vonóerő!) a benzines és villanymotor teljesítményét, de nem kell elhinni, üllj be egy Hybrid Rav4-be, vagy egy hybrid Aurisba és rögtön érteni fogod, lerugod a pedált és teszi a dolgát, csak győzz kapaszkodni a kormányba... Vagy hogy témába vágjunk beszéljünk a K14C-D motorcsaládról, ami a nyomatéka 90%-át (200+Nm) leadja 1500-as fordulattól egyenletesen 5500-ig!?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz SyMbioTe #49030 üzenetére
Változó, általában 10év vagy 180ezer km, mint a Progarinál... papíron ez az élettartama, ami igaz is, ha betartod az évi 1 inspekciót... 18ezrenként, akkor tényleg kukás lesz, ám a dolog nem ennyire egyszerű, ugyanis ők egy motorgenerált is annak tekintenek (tehát csak azt cserélted ami a gépkönyvben CS-vel van megjelölve), tehát ha a márkaszervizes javítási költség gyári alkatrészekkel eléri a pillanatnyi forgalmi értékét, akkor szerintük vége van az élettartamnak. Mert a motrogenerál ugyanannyiba kerül a 3 éves S-Crossodon mint a 15 évesen... Attól nem dolgozik olcsóbban a szerelő mert olcsóbb kocsin dolgozik vagy nem csökkentik az árat az alktrészellátóban mert 10 éves autóba szereled be és nem egy 3 évesbe. Úgyhogy jah, ha sosem cserélsz váltóolajat és 180ezernél megkotlik a váltó, akkor igen, vége az élettartamának, mert munkadíjjal együtt horror a csere, persze gyári újra, nem bontott meg utángyári. Plusz ha ehhez még jön egy kis injektor felújítás, ABS kocka csere és még rozsdás is itt ott, akkor hip-hop márkaszervizes árakon számolva drágább lesz a hús mint a leves. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mi elfuserált férfiak kötődünk érzelmileg is az autóhoz és a használati értékről még nem is beszéltünk...
Mellesleg ha már szóba került, az S-Cross-od 140LE és 220Nm, a Golfod 72LE, amikor a Suzukit vezeted érzed hogy kétszer annyira menne?
@mefistofeles: Nem tartok fizika órát, üllj bele abba a 100LE-s autóba a Swifted után és próbáld ki melyiket érzed "fickósabbnak"... Vezettem MCV-t pont azzal a csodálatos 0,9TCe motorral, de nemrég volt szerencsém kipróbálni a C4 Grand-ot 1,0 Puretech motorral, egészen élhető, csatahajós futóművel nem is igazán van az embernek ingerenciája szétforgatni, bár a hangja még mindig megmosolyogtat... Nem akarlak meggyőzni, próbáld ki és magad is érezni fogod a különbséget. Hogy hol használom ki? Bárhol, egyszerű, a rugalmasság okán, én még elérem azt a lámpát amit te meg sem próbálsz, el tudom kapni a zöldhullámot ha ügyes vagyok, a 140LE-s Vitarában csak simogatom a pedált, ha hideg szinte gázt sem kell nyomni, gyorsul alapjáraton, hogy a dízel i30-ról ne is beszéljünk, vagy a haverom XC90-éről (2.0 benzin biturbo PEHV) és ha fel van töltve (mert ő tölti otthon is meg a munkahelyén is) városban szinte csak villannyal meg némi levegővel elmegy, cserébe 2,5T és olyan ereje van a téli csúszós utakon, hogy nagyon észnél kell lenni, de a Királyhágó úton is feltolja a kukást ha nem megy neki...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #49033 üzenetére
"a városi közlekedés legalább ugyanannyi rutin kell mint lóerő....." Ez pontosan így van.
Én sem tegnap kaptam a jogsimat, és nagyon jól tudom, hogy a fővárosban az utazás stresszének csökkentése és az utazási idő rövidítése 90%-ban a jó útvonal megválasztásán múlik. Nekem nem okoz gondot hogy 60-70-el megyek a városban, mivel nótorius gyorshajtó vagyok és agyhugykövet tudok kapni ha egy bamba turista tötymörög előttem, azokra szoktam mondani hogy "2 háztömbön 4-et verek rá", megelőztem az Örsön, amikor ő még a Stadionoknál keresi a zöldnél az egyest én már a Hősök terén járok a Dózsán, mert végig toltam a versenyutcát óra szerint 70-el, tehát a következő lámpa ami megfog az jó eséllyel az Ajtósinál lesz vagy a Dembinszky-nél...
Mindezt tudtam a 60LE-s 6N Poloval, a 97LE-s E11 facelift Corollával és most is tudom az 1,4 BoosterJet Vitarával, de az 1,6 crdi kombi i30-al is, a lényeg hogy tudd mire képes az autó és a forgalomhoz és az autó képességeihez igazítsd a vezetési stílusodat, ha a Swift kéri hogy néhol húzasd ki akkor az is működik, csak akkor ne akard a gyári fogyasztást produkálni a városban. és ezek a pici 1L-es 100LE-s turbóbenzin motorok pont abban verhetetlenek hogyha egyszer telitankolod, akkor azt csak E5-el szabad, mert hamarabb "szétesik" az E10 minthogy kifogyna... A tartóssága és szerviz költsége megint más, ez már-már hitvallás kérdése, de ezidáig nekem csak japán benzin motor bizonyította h bulletproof... A többinek nem sikerült... és "mit ér a lovag hű fegyverhordozója nélkül", hiába fogyaszt keveset ha 5-6 évesen kell a motornak egy nagyszerviz több százezerért, akkor ugyanott vagy, a hybrid is drága megvenni, keveset fogyaszt, cserébe egy akkupackot cserélni drágább mint egy fél új autó...De befejeztem én is, nem szeretnék erről vitázni veled.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000