Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pjen #48576 üzenetére

    Most egy álom... egy rémálom a részegen festékes vödörrel felvitt sávfelfestésekkel... de legalább azokat a beton vackokat felszedték... Nem bringasáv kell BP-nek hanem egy jó kis dugódíj (de ne az ott lakók fizessék ki) meg bekamerázni az egészet, rögtön lenne csend, rend, fegyelem, ha mire hazaérek otthon várnának a csekkek... :DDD

    Amúgy azok a gumik közelebb voltak a mostani 4évszakos gumikhoz keverékben és mintában is... ezért is írtam korábban h nem véletlenül álltunk át annó a 2 szettre... de most ott tartunk hogy kellene 4 szett gumi...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #48580 üzenetére

    Swift-ben nem vagyok annyira otthon, abban ncc1701 és dethroner szokták előről-hátulról vágni mi merre hány méter, de a TPMS kvázi egy rendszer. A tengelyenkénti csere működőképes (most teszteltem hétvégén), egy kukot sem adott ki... kell a szelep bele, mert különben semmi mást nem fog a központi kijelző mutatni csak a "TPMS error"-t, tehát se megtehető út, se fogyasztási adatok se semmi, ami eléggé elkeserítő, plusz műszakin is instant bukó, mint a világító check engine. Nekem még sosem volt bajom vele (kop-kop-kop), de többektől olvastam hogy hibákat dobált nekik. Egyedül a pótkerékbe nem tettem, abban sima gumiszelep van, mert felesleges, ha leenged valamelyik, akkor úgyis vinnyogni fog... ha van fent pótkerék helyette, ha nincs... Amennyire én tapasztaltam és kikódoltuk a kusza leírásokból és kommentekből, a tengelyenkénti csere nem probléma, csak ami jobb oldalon volt, az maradjon is jobb oldalon és vica versa... szerintem attól bolondul meg, hogyha egyszercsak a jobb hátsó jelét bal előről kapja.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #48594 üzenetére

    Ez így van, sajnos az üvegbúrásokra is igaz, hogy az izzó a nevéből adódóan hőt is termel, nem csak fényt, ehhez képest egy relatíve zárt térben van szegényke, szóval a foncsort leégeti, mert azt a tükröződő felületet régen még gőzöléssel vitték fel (ma passzolom hogyan csinálják), ezért a felület deformálódik (felmelegszik, lehűl, felmelegszik, lehűl) és ahelyett hogy visszaverné a ráeső fényt, inkább szétszórja...
    Olyan 10+ éves korára az autók 60-70% ezért szokott gyengébben világítani, aztán teszik bele a LED-et meg a nájtbrékert (mert az "plusssz száhúszázalék"), de nem lát többet vele az ember (csak annak a szeme folyik ki aki szemből jön...). Mint minden egy autón, a fényszóró foncsorja is amortizálódik az évek során, de ezzel szerintem Te tisztában vagy lévén a Rönó nem egy mai csirke...
    Mindebben persze az is közre játszik hogy minden autó 10+ éves korára túl van némi utcai harcon, esetleg a gyári lámpatest valami occsó kínai utángyártottra lett cserélve, hogy ne legyen drága a javítatás, cserébe nem lehet rendesen beállítani, így vagy keresztben világít, vagy az eget világítja. A másik tipikus probléma szokott lenni, hogyha a kedves tulajdonos cseszik beállítatni a lámpákat, pedig ilyenkor ősszel ingyen csinálják sok szervizben, aztán az állító csavar meg a motor úgy berohad egy állásba, hogy utána már csak az ecetes flex szokott segíteni...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #48596 üzenetére

    10 szelepet tud megjegyezni 5-5 ID-t/szett (4+1 pót kerék).
    A kötött forgásirányú gumikat csak úgy szabad, nekem is V mintás a téli, ellenben például Kornél Kléberein csak Inside-outside felirat van, azt lehet cserélgetni keresztben is.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Siriusb #48601 üzenetére

    Az más, általában csak felpolírozzák a felületét, de ár/érték arányban én inkább rendelnék egy középáras új lámpatestet a bárditól vagy sumotól és beszerelném otthon a parkolóban... "ezek csak csavarok, semmi bonyolult..."
    Persze ha nem akarsz kínlódni akkor elviheted szervizbe is, vagy felújítatni a foncsort, de ha kicseréled az egészet, akkor 10évig megint le van róla a gond... :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Siriusb #48604 üzenetére

    Na ne szórakozz már velem, most néztem meg Sumo-nál 20k/db...
    [link] és [link]

    Amúgy én kétféle Osram-ot használtam a corollában: [link] és [link] ezeket bátran ajánlom, mert látni is fogsz vele, nem csak nézni.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Siriusb #48607 üzenetére

    Nincsen raktáron, de ha írsz nekik akkor beszerzik neked, gondolom 40k a szettért jobban hangzik mint 35k/db áron megvenni... ugye ennek fényében egy búra polír+ foncsor felújítás nem fog kevesebbe fájni sokkal... ilyen ez az öregautózás sajnos. Vagy rendelsz "lámpafelújító megoldást" a fb-on... Max lesz neked is ilyen képed:

    :DD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    Mellőzném a rasszista poénokat, de itt a Maruti Gypsy: [link] :)) ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mefistofeles #48617 üzenetére

    Ez nem ajánlat, ez rablás...
    [link] ezt nem ajánlgatom, csak mutatom... aham, szóval 295k...hmmm. ;]
    [link] 4db lemezfelni+ 4db TPMS szelep 80k, aztán innentől olyan télit rakat rá a kedves delikvens amilyet a pénztárácja megenged... (mondjuk HP3: [link] ez alá nem adnám senki helyében és így is 200k-nál járunk...)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #48632 üzenetére

    Nem lehet kikapcsolni? Én azt hittem ezt a facelift-ben már orvosolták, mert az első Vitara/S-Cross modelleknél az adaptív tempomat bugzott és gyakran kiállt szenzor hibával...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz pigmeus #48637 üzenetére

    Na jó, az tényleg vérciki... vidd vissza és mondjad h "garancia, helló", azért egy vatta új verda ne ázzon már be, meg ne zörögjön az üveg benne 7 hónap után...

    Az én Vitarámban is zörög ez-az (hátsó rendszámtábla, kalaptartó, műszerfal alatt középtájon néha-néha), de én ezt betudom a BP-i utaknak, meg annak h kint áll a szabad ég alatt és nem lepett meg, nem is zavar különösebben...
    Igaz, 2200km-nél jár és lassan mennem kell éves szervizre, de nem válnék meg tőle, én szeretem nagyon, és nem hiszem h annyit kapnék érte, mint amennyit nekem most ér... számomra ez még mindig új árában van, viszont azért a pénzért csak hibridet kapnék, ami nekem nem kellene. ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #48665 üzenetére

    Csak a facelift Vitara ülésfűtéséről tudok nyilatkozni, de amíg nem volt nem értettem miért kell egyeseknek annyira... Mióta van, azóta mondogatom hogy soha többet e nélkül autót... Én is sok rövidet megyek, van h 1km-t se, mert megállok 50x mire hazaérek, de a rendes fűtés az esetek 99%-ban a fasorban sincsen amikor az ülés már meleg, olyan 3-4 perc alatt már melegszik és nem kell kabátban vezetni ha kint - 10 fok is van, mert nem fázom induláskor sem már...felfázósabb hölgy utasok verekedni szoktak a jobb1-ért, a derekam meg azóta is hálát rebeg ha bekapcsolom télen. Csak lesnek az emberek h a pingvin is feljebb tekerni a fűtést otthon én meg beülök a kocsiba farmer+pulcsiban és nem úgy szállok ki belőle mint egy jégkocka...
    Szóval csak ajánlani tudom, a telefon tükrözés szintén nagy királyság, főleg ha wazze sem bal lábbal kelt és Sirinek sem jött meg... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48713 üzenetére

    Igen, de abba is gondolj bele h a Swift automata árához hozzá teszel picit és kapsz egy alap Vitarat, mert amit én tavaly még GL+-nak vettem az most a full fapad, sőt még többet is tud... Cserébe 5*-os törésteszt, nagyobb csomagtér, és belül is tágasabb... Ezzel együtt drágább felgumizni, és picit több rá a kötelező...

    De egy 4 tagú család kutyával röhögve el van benne, az S-Cross drágább valamivel mint a Vitara, de tedd mellé amit dethroner írt az alkatrészekről... :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mefistofeles #48718 üzenetére

    Inkább egyszerűen az a balek aki 3-4M között vesz használt alsó kategóriás autót, mert még 2 év hitel és vesz egy újat, azt a plusz pár százat a használtra is rá fogja költeni... Már ha nem csak beleül és vezeti...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #48717 üzenetére

    Azért ezzel vitáznék, nézd meg h egy G Astra csomagtere mekkora, két hullát simán belenyomsz, ezt a baleonval is megcsinálod? Kétlem... De állj a swiftel a yaris mellé (yaris csomagtere a C corsaval egy méret pakolhatosagra) a litereket meg a hajadra kenheted ha soká veszteség, hiába több 100-200 literrel ha olyan a formája h egy EÜ ládát is kihívás belenyomni... (mini cooper S mk1)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Pist@bácsi #48729 üzenetére

    Én meg inkább venném a 2 éves markaszervizbe hordott GPF-eset mint a hybrid "csodát"... Előbbi ad némi élményt is még a jellegtelen közép meleg öko autók korában... ;]

    @ncc1701: majd megprobalok belefotozni a csomagtartókba h látszódjon a különbség a német meg a japán csomagtér között. Ismerem azokat az insigniakat, nekem bejonnek, csak sajnos bombi árban van az alkatrész is hozzá... Ha valaki megint azt mondja h drága a japán autóhoz az alkatrész akkor fizethet neked egy gyári kuplung szett cserét az Opelben. ;] egy olyat hazahoztam Krk-ből 80-al mankókeréken... Többet feküdtem az alatt a 2,2 cdti csoda alatt mint amennyit benne ültem... Szép autó, jó autó, főleg ha másé... :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz beef #48768 üzenetére

    Jaj ne... "Apa kezdődik..." :DD

    Nem, ne is nyúlj bele, mert LED elől és LED hátul, aszem CAN-busos...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz beef #48770 üzenetére

    Ha megtalálod a kapcsolt szálat, akkor azt hátra viszed (vagy elől megkeresed) és hozzáforrasztod a gyári vezetékéhez, és akkor hol az egyik, hol a másik szálról fogja kapni a tápot... ennél most hirtelen nincsen jobb ötletem. Vagy ha relézett akkor a relé lábáról is le tudod venni...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz simonjoe #48776 üzenetére

    Hasonlót tervezek én is elkövetni a Vitarán, csak meg kell találnom a világítást kapcsoló reléket, mert anélkül nehéz... kétlem hogy butafa módon a kapcsolón vitték volna át az össze kraftot... WagonR-nél láttam már ilyet, tboldi-nál, de elég ritka manapság...
    Ha minden igaz csak egy picike Y kábelt kellene forrasztanom gyári csatlakozókkal, hogy a hátsó helyzetjelző két helyről kaphasson áramot, vagy hogy a DRL mindkét relét húzza be...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz benczeb #48780 üzenetére

    Jó tudni, akkor a pótkulcsra is figyelni kell....

    Azt még hadd kérdezzem meg h KeylessGo vagy a sima "zsebkiszúrós" kulcsról van szó?

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #48779 üzenetére

    A Hella-sra gondolsz? [link]
    Ezek egy talicska aprómajmot nem érnek, "dobd el messzire" kategóriás, ha nem elég vastag a vezeték, akkor nem érintkezik rendesen, rádiót betenni még okés, de másra én nem használnám, akkor már inkább [ilyet] használnék ha nem megoldható a forrasztás, de a 12V miatt érdemes leforrasztani és zsugorcsövezni....

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #48786 üzenetére

    Azzal nincsen baj ha jó vastag a vezeték, én a corolla HB4-es foglalatát cseréltem vele, de a japók úgy elspórolták a vezeték keresztmetszetet, hogy nem tudta eléggé átszúrni a gyári vezetékezést, szóval arccal a kókányolás felé, levittem a krimpelőt és a második linken bemutatott "csövecskével" kötöttem össze, persze előtte szigorúan összesodortam a két szálat. ;] Élettartama örökélet + 5 nap, ha rángatod izomból sem jön szét, az érintkező felületben sem szenved hiányt, ha előtte még forró ónba is belemártottam volna az összesodrot kötést, akkor abszolúte bulletproof megoldás lett volna. :DD Így csak randa, de működik... ;]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz FollowTheORI #48788 üzenetére

    Az sem rossz, a 221-es sorozatot ajánlom, bár az rezgésre lazul, ahogyan öregszik a nyomólap... (a forrasztás meg eltörik)
    Bár ha engem kérdeztek, akkor semmilyen körülmények között ne vágja el senki a gyári vezetéket, inkább a csatlakozóknál érdemes egy "közdarabot" betenni... :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48812 üzenetére

    Az nem kiakasztó, hanem szánalmas, hogy egy tetves bicskakulcs nem fért bele a budget-be amikor tervezték, legalább GL+ esetében... :W
    Egyébiránt nézd meg az árcédulákat még egyszer és rá fogsz jönni h az S-Cross bizony drágább, cserébe többet ad, jobb a légellenállása, tehát autópályán nagyobb tempónál kevesebbet fog "inni", cserébe a Vitara a BP-i padkákra fel-le járásban és fekvőrendőr ignorálásban verhetetlen a 18,5cm-es szabad hasmagasságával.

    Nézd meg a két felszereltséget és döntsd el melyik a hozzád jobban illő, nekem egyszerű votl a döntés, egymás mellett állt a kettő a szalonban, a zasszony szemből közelített és így kezdte: "hát ez ritka randa, ugye nem ez lesz!?" (mutogatott az S-Cross-ra közben)
    Úgyhogy a házastársi vétójogán Vitarát választott. :DD

    Ha kérdésed van (S-Cross: eami, SyMbioTe ;Vitara: blakey, SirKero), akkor nyugodtan, mert mindkettőről vannak tapasztalatok bőven, egy-két idegesítőbb konstrukciós hiányosságra már találtunk megoldásokat, az infotainment system-et is szidják, pedig annyira nem rossz, mint ahogyan írják sokan...

    A legjobb ha összenézed a két felszereltség listát és mindkettőbe tesztautóval mész egy kört.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SirKero #48813 üzenetére

    Ez nagyon jó ár érte, nekem 1db lemezfelnit (szelep nélkül!) akciósan 15k körül hoztak házhoz Sumo-tól... :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz South Velen #48798 üzenetére

    Kb bármi okozhatja, valószínűleg igazad lesz, vagy alsó gömbfejre tudok még tippelni, minden esetre ezt így... hogy drága Hofi Gézát idézzem: "Józsi bácsi! A disznó mennyit fog fialni?"

    A legtutibb módszer ha bármelyik sarki autószerelőnél felemelteted és ők rögtön megmondják mivel van gond. Attól függ - BP-en belül - merre laksz, ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez akkor tudok tippeket adni...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz South Velen #48817 üzenetére

    ZT Team Autószerviz ,Erzsébet királyné útja 109 (előttük áll meg a 69/62-es villamos kb.)
    Olcsón és jól dolgoznak, korrektek, és lehet rájuk számítani, hozzájuk hordtam a corollámat is meg a 600SEL-t is, ha ők nem tudják megoldani a gondodat, akkor ismernek valakit aki meg tudja...

    De van egy Bosch szerviz is a Madách utca 67 alatt (bár az már 15. ker) [link]

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #48821 üzenetére

    Előre is bocsánat, de muszáj mostmár feltennem a kérdést ami sok Vitara és S-Cross tulajt foglalkoztat:
    Mitől SUV? Az SX4 S-Cross egy Crossover, a Vitara még szó-szó beletaposható a SUV kategóriába, de rém erősen kell tiporni, hogy beférjen a valódi SUV-ok közé, olyanok közé mint pl a VW Touareg V10 TDI, a Volvo XC90 D6 AWD, a Porsche Cayenne vagy éppen a RAM750, az Escalade, a LandCruiser triumvirátus mellé. Ezekhez a 2,5 tonnás Enterprise űrhajó méretű gyakran 7 üléses tankok közé sorolnánk az én kis 1140kg-os Vitarámat!? Hát személy szerint nekem nagyon messziről és rettentően hunyorítva kell néznem, hogy ne bökjem ki melyik a Green Peace "vörösposztója" és melyik nem...

    Mellesleg nem csak a Suzukitól tűntek el a klasszikus kombik, nekem hiányoznak az utcaképből is és hamarosan az EU is fel fogja tenni a kérdést: "Vajon a sok gyerekes családok miért a veszik még mindig ezeket a dízel szörnyecskéket!?" Há' me' nincsen más a piacon bakker... Hol egy jó Accord? Egy formás Corolla Wagon? Egy beteges de kényelmes 407W? Eltűntek a süllyesztőben, mert nem volt rá piaci igény.... Hogy ezt mi csináltuk volna, mi vásárlók? Talán, de talán a túlárazott és alulmotorizált családi kombik sem segítettek rajta... (Logan MCV, Auris kombi 1,33)

    Elhatárolódom magamtól... :D

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Montesantos #48839 üzenetére

    A K14C-ben, de a K14D-ben már nincsen ha jól tudom.
    Nem értem miért félnek tőle egy benzines autónál...

    Azt tudja valaki honnan lehet a gyártási időt kideríteni az alvázszámból?

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48834 üzenetére

    Ezért mondtuk hogy próbáld ki mindkettőt, igen a Vitara szélzajos, képzeld el hogy egy dobókockába mikrofont szerelsz és eldobod, abban is lesz szélzaj, nem? Ezek nem autópályázásra vannak kitalálva, mert ha elkezdesz GPS szerint 140-150-et menni vele, akkor már nem 6,2-t eszik... Nagy a légellenállása, az S-Cross áramvonalasabb, tehát csendesebb autópályán, de erről Kornel tudna nyilatkozni, csak szerintem nem is olvassa ezt a topikot... :( Róla tudom hogy rendszeresen pályázik vele... SirKero tudna esetleg nyilatkozni erről, mert neki mindkettő volt. Amúgy S-Cross-ban 10cm-el több a hátsó lábtér, cserébe nagyobb a fordulóköre a nagyobb tengelytáv miatt.

    @AMD Power: Hitelre egy S-Cross-t? Nem biztos h rosszabb biznisz mint venni egy 10 éves SX4-et, és abban tuti elférnétek kényelmesen, plusz a tolatókamera miatt a nejed sem sírná vissza azt Astra-t. :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #48842 üzenetére

    Nem, csak könnyebb vele parkolni...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz ncc1701 #48848 üzenetére

    És hány év alatt lett kicserelve az a pár kopó - fogyó? Sajnos a piac tele van szervizt sosem látott darabokkal, ami még karban volt tartva és olyan mint a yarisod, azok fél nap és mennek, nem vicc, vagy kamuk. "oh, azt most vitték el de mutatok másikat pont olyan csak kék és picit olcsóbb... " nah, amiért hívtam jó autó volt, a kék meg egy vödör csavar...
    Most képzeld el h felemeled és rá jössz h amit a yarisod kért x év alatt, azt ez is kéri demoströgtön mert lóg a bele mindennek a futóműben, az akku csoda h tulelte az előző telet, a generátor a névleges töltés felét sem adja le, gumik repedezettek, fektarcsa limiten, betét dettó, klímát alhangon tölteni kellene, hosszbordás gyári, hűtővíz és váltó olaj dettó, a fékfolyadék minimumot, fekcsovek oda és ha ehhez még van egy-két műanyag gond Akkor nettó GTK a buli... Na ilyen 140ezret futott Mazda 6-okat és Avensis-eket néztem majd egy évig és bele fáradtan, vettünk Vitarat...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #48866 üzenetére

    Én még kiegeszitenem annyival, h ami képek alapján jó az nem olcsó és ami karbantartott = olajat cseréltek benne...
    Mi 3M körül néztünk, és már elnézést de 6-8 éves karbantartott egy gazdas autónál hadd legyenek igényeim is...

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Szajo #48899 üzenetére

    Ha kifogod akkor orrán-száján, hátsó csomagétrajtó, tükör (az elektromos különösen szereti a vizet), vezető oldali ajtó, így nagy hirtelen amikről tudunk és nem a gyártótól meg a TC-ről, hanem amit tulajok mondanak el, némelyiknek sikerült már orvosolni, mert egy-két tömítés cseréje meg szokta oldani, már ha garanciában sikerül leverni a szalonon...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz csiszi91 #48886 üzenetére

    No akkor utoljára fussunk neki:
    Van hátul egy Continental feliratú kompresszor, nem a csodát kell várni, meg kell állni és fújni mind a 4-be levegőt. A kompresszoron van mérő, de eléggé alul lövi, olyan 2,7-2,8-ra kell fújni a kompresszor mérője szerint, aztán menni vele, mert ha nem forog a kerék akkor nem tud mérni. Tartósan kell legalább 40-el menni vele pár percig, ennyi idő alatt a legócskább TPMS szelepet is feltanulja a fedélzeti. A gumis 2,5-re nem fogja neked fújni a gumit soha az életben, mondhatsz neki bármit, kb 2,0-2,2bar lesz benne inkább kevesebb, mert a lapos gumi jobban kopik, főleg a szélein, mert nem úgy tervezték a mérnökök (hidd el nem dilletáns mindegyik mint én, csak emberből vannak) és a gumis abból él hogy gumit ad el, nem fog a saját pénztárcája ellensége lenni, hogy az előírt nyomásra fújja, ha nem 5-6 évente kukázol egy szett gumit (vagy kettőt) hanem 3 évente az neki bevétel, szóval senki se várja hogy a gumis tenni fog az abroncsok élettartamának növeléséért, egy fűszálat nem fog érte keresztbe tenni, ha elég vastag bőr lenne a képükön a tárolásra ott hagyott abroncsokba facsavart tekernének minden szezon végén...

    Ha belőtted a nyomást és mentél is vele és még mindig villog, akkor élj a gyanuperrel hogy eltörte a szenzorodat... mert ilyen is van, hogy miközben lehámozzák az abroncsot a felniről, eltörik...

    A kézikönyv azt írja, h először az abroncsnyomásokat ellenőrizzük, majd ha mindegyikben megfelelő, akkor lehet tovább menni.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #48904 üzenetére

    Azért írtam a 2,7-2,8bar-t, mert csal a gyári kompresszor mérője felfelé, 2,8-ra fújva mér a TPMS 25x kPa-t, ami az ideális neki:

    De a gumistól lemosást, kavicsozást, gumiápolózást ne várjunk amikor 900 forint akciósan a 4 gumi tárolása a hotelben egy szezonra...
    Plusz nem is áll érdekében nagyon sokat törődni az állagmegóvással...

    A lényeg h nem kétségbe kell esni, ez egy rádiófrekis jelátvitel, a tökéletestől messze van, és sok minden zavarhatja. Én ezért sem szeretem sokat szállítmányozni a csomagtartóban a leszerelt kereket, nehogy megbolonduljon a rendszer, amit leveszek az a kocsi mellé megy a földre (vagyis alá félig amíg az emelőn van, biztonsági okokból...), de nekem még nem nyávogott. (lehet nem is működik ;] )
    Beállítás függő h mennyire kell fújni (Comfort/Eco/Standard):

    Ha neki pirickézett benne 2bar vagy alatta, akkor jogosan dobott hibát. Igazából a gumist minősítette a rendszer, nem a felhasználót. :DDD
    Ezért is szoktam ajánlani a TPMS-el szerelt autók tulajainak hogy legyen náluk lábpumpa legalább... mert ilyen esetben semmi mást nem mutat a két óra közötti okoskijelző.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz KubanitoS #48911 üzenetére

    A Vitara is a K14C-vel egészen alul kéri a kövit, de teszek rá, én nem szoktam követni, mert a másik Vitara fórumon megfejtettük, hogy azért eszik 8L és fölötte, mert hamar van elváltogatva, de ez csak a K14C motorkódúaknál fordul elő, az M16A és K10C-nél nincsen... :F
    A miértre nem jöttünk rá, csak arra, h hagyni kell 2500-3000ig elforogni és akkor le lehet tuszkolni 7,4-re városban... Legalábbis az enyém most annyit eszik a fedkomp szerint E10-ből, de még kíváncsi leszek visszamegy e 8,47-re a téliszettel hidegben. (biztosan nagy a dísztárcsák légellenállása ;] )

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dnelb #48932 üzenetére

    "Valahogy biztosan megoldják hogy tudjanak arról te otthon töltöd e az autót vagy nem."
    ???? Mi csoda? Mekkora akku kapacitása van egy plug-in hybridnek amit Te 8 óra alatt (éjjel amíg alszol ideális esetben) szeretnél feltölteni? És most képzeld el hogy a Havanna lakótelep teljes népe e-autót fog tőtikézni otthon... Csak a gerjesztett mágneses köre akkor lesz a felsővezetéknek, hogy a fogadból kirántja az amalgámot ha elsétálsz alatta...

    Ne szórakozzunk már.... Szerinted villanyáram miből van? Szeretetből? Vagy teremnek a fán az Amperek és Gigawattok? Vízerőmű? Szélerőmű? Napelem? Egy medencében élünk basszus, honnan folyna le a víz és hova? Itt a szél sem fúj, ahova napelem farmot lehetne telepíteni, az meg környezetvédelmi terület és az unesco világörökség része... (Hortobágy)
    Tehát marad az atom, de várj, az nem fog összejönni, mert Paks-ot be kell zárni, hát környezetszennyező... na nesze, így kell adni az exkrementumnak egy pofont, hogy az e-autóban 5 évente kukaérettre hajtott nehézfémekkel teli akkupakkról most elegánsan feledkezzünk meg... vagy inkább mégsem, mi lesz vele? kilőjjük a Napba? Jah nem, majd ellapátoljuk olcsón a fejlődő országokban, 5-600 év alatt csak lebomlik... jah nem.

    Szvsz több problémát szül mint amennyit megold az e-autózás, bár ettől függetlenül belsőégésű motorokkal megoldható lenne ez a probléma, csak nem eldobhatós autókat kellene gyártani, de ugye ilyenkor jönnek az autógyárak, hogy "de hát nekünk is élni kell valamiből és hát nagy a család, sok éhes szájat kell etetni..."

    :R :R :R :R

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #48946 üzenetére

    Akarod mondani Rav4 Plug-in Hybrid ? ;] Én ennyiért kecót vettem... :W
    Középfelszereltségben inkább azt venném 18,5M-ért (hú de meg fognak verni a többiek engem :DDD ), abból veszek 3 Vitarát és minden nap másikkal megyek dolgozni, WC-re, szigorúan azért h tudják-lássák-hallják hogy vaaaaan pénz lóvéra. :DD :P

    Mert azért nem vagyunk állatok, számít h az ember mit tekerget a kormány közepén, egy kisebb garzon áráért... bár én elcserélném egy belvárosi a garzonra amit RBNB-zek és ami abból befolyik fizetek egy Vitara törlesztőjét... vagy egy Rav4-ét. :U

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #48981 üzenetére

    A Vitaráról tudok nyilatkozni max, a hátsó rendszámtábla ahogyan írtad orvosolható, de az is játszik - ha eléggé elvetemült vagy - hogy teszel az aljába is csavart. A kalaptartónál ki van spórolva pár gumibakocska, ha azok benne lennének nem zörögne hanem befeszülne. A műszerfal és az ajtókárpit dettó, több helyen lenne rögzítve (még 3-4 db patentel középen) akkor nem rázkódna -> nincsen zörgés.

    Ezek mind az elspórolások, hogy a gyártásánál azt a pár csavart meg nehény patentet ne kelljen rákölteni, de akkor mondja azt a Suzuki h "emberek ez van, nekünk is van családunk - és igen népes és éhes..." - úgyhogy 50ezerrel drágább, cserébe nem zörög...

    De tudod amikor beülltem hétvégén a havercsaj vatta új Q2-jébe és fapadban egy rohadt tolatókamera sincsen hozzá, nem parking assitant meg radar... és drágább mint a GLX Vitara... de egy nyomorult sávtartót vagy holttérfigyelőt se várjál, távolságtartó tempomat meg luxus... Cserébe elárulom hogy az is zörög a pösti utakon, de 4karikát tol maga előtt, úgyhogy annyiba is kerül. Aztán eszembe jutott amikor az Audiban voltam Győrben és a saját szememmel láttam hogy az itt-ott lógó műanyagokat önmetsző csavarral és akkus furóval hajtják vissza a vidám melósok a helyére és ez egy Q7 volt konkrétan...

    Na ezek után akkor milyen olcsó autóról beszélünk? Kinek olcsó? Nekem vagy a gyárnak, mert qrvásul nem mind1...

    U.I: Ezúton jegyezném meg hogy a műszerfal nekem sem zörög (kop-kop-kop), a kalaptartó csak akkor ha balhere vagyok és nem jól teszem vissza, illetve olyan főútvonalon amit máshol útnak sem mernek gúnyolni, vagy ott "már rég megették a törzsi vezetőt..." (Aranyosi Péter) pl M0, M3 kivezető jobb sáv, Könyves Kálmán körút, Váci út, stb. A rendszámtábla hála a zseniális ötletednek, már nem veri a fényezést, mert a filckorong csapódik hozzá amit a műanyag keret hátuljához ragasztottam... két oldalt és alul két helyen elég hogy csend legyen... ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48984 üzenetére

    Az, bicikli láncos vezérléssel meg 30k km-es olajcserével, beálló balanszerrel, kettőtömegűvel, biztosan jó verda lesz... ;]

    Tudom h Passat-od van, de én német autót se vennék soha többet, a régi Golf4 is nettó betegágy volt, a dízel meg egyenesen pénztemető, ha nem szerelemből veszed, akkor totális csalódás mindegyik... A gond az hogy a vatta új prémiumban is annyiért cserélnek kopó-fogyókat, mint a 300ezret futott 6-8 éves példányon, ezt nem értik meg sokan. én már csak japánt veszek, bár az utóbbi időben a Toyota és a Mazda sokat veszített a szememben, a Suzuki és a Honda még tartja magát, Nissan-al meg Mitsuval sosem volt tapasztalatom... :U

    Aztán ha bepöccenek lehet veszek britt autót, ahhoz olcsó az alkatrész legalább. :DDD

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz dethroner #48988 üzenetére

    Pont ezért hagytam ki, mert senkit sem akartam megbantani, tapasztalatom nincs velük, de amiket hallok innen - onnan már nem is szeretnék annyira. :DDD
    Biztosan jó, de valahogy engem sosem fogtak meg, akárcsak az evő-k, hondabol is az accord jön be egyedül.

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48987 üzenetére

    Crossover... ;) szegény Vitaramat is SUVozza mindenki, pedig mostmar tényleg atmegyek a haveromhoz és mellé állítom egy fotó erejéig az XC90-et... Hátha úgy látszódna a difi. :DDD

    Volt német autóm, VW, csillag, a családban több VAG és ezidáig mindenkinek megindul a nyáltermelése ha szóba kerül a német autó és a megbízhatóság egy mondatban... :DD német igényekre tervezték mindet, 5 év aztán hulljon szét, ide a Balkánra az is jó lesz...
    Gondolom PDTDI a passat cc-d, gyönyörű és nagyon jó vezetni, igazi élmény de ha nem megy akkor egy örök nyűg... Mintha a franciák csinálták volna, régen azok voltak ilyenek. Valamikor a golf 5 körül eljátszottak a bizalmam és nem nyerték vissza még... A franciák a 406 hdi-nel, az olaszok a fiat barava mk1-nel, az Opel a H Astraval, a merci a w210-el, bmwben meg sosem bíztam. :))

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Chereiose #48993 üzenetére

    Valóban simonjoe-nak van passat-ja, my fault... :B
    A lényeg hogy részemről a japánokon kívül mindegyik autógyár leírta magát, most azért lett Suzuki, mert:
    1. A Toyota kollaborál a Mazdával (remélem előbbi gyártja a kasztnit, különben szopó) a motorjai pedig a 4ZZ óta nettó erőtlenek és foglalkozósak
    2. A többi gyártó olyan szinten túlárazza a minőségben és tartósságban vacakabb termékét, hogy egyszerűen nem éri meg a felárat

    Egy C-HR ronda és még drága is, CX-3 dettó, plusz a Mazda új dízel-benzin motorjától félek egy kicsit, Hondából sincsen már Accord (ami nagy szerelem volt annó, amíg el nem öntötték a fritz-labanc import tekertórás rozsdakupacok a használt piacot), Mitsubishi rablás, és még beteges is újabban, Subaru meg nem igazán győzött meg, valahogyan a többi autónál (pedig tavaly aztán körbejártuk Kónyát-Baranyát, a zasszony már azt mondta hogy inkább elvállik, mert már unja ezt a témát) nem volt meg ez "huh, ez kell" érzés, mint egy Mazda6 vagy egy Accord vagy akár egy Avensis kapcsán. Aztán osztottunk-szoroztunk és ara jutottunk, hogyha ez a kis Vitara annyi pénzt fog kérni 20 év/~180k km alatt mint az E11 facelift Corolla, akkor piszokul megéri, cserébe új autó, nem lesznek meglepetések (remélhetőleg), biztonságosabb, tele minden földi jóval, ami működik és nem kell attól rettegni h mikor térdel le egy ülésfűtés, egy digitklíma vezérlő, lukad ki a hűtő, szakad ki a hátsó híd a rozsda miatt, mert azért tegyük a szívünkre a kezünket, szerintem innen mindenki ha évente 1-2 alkalommal alá megy az autójának, az már nagy szó... A használtakat én kétszer láttam alulról, amikor megvettem és amikor eladtam...
    Volt régen az a poén hogy az ember kétszer örül a kispolszkinak, először amikor megveszi másodszor amikor valakinek el tudja adni, no most ez kb a japán autókon kívül mindegyikre igaz, ennyit változott a világ... :U

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #48995 üzenetére

    Nem feltétlenül lenne visszalépés, csak más, elérte a fogyasztói társadalomnak nevezett őrület az autóipart, olcsón előállítható eldobhatós autókat gyártanak, az alkatrész árakat pedig a '90-es évek óta mesterségesen magasan tartják (meg a szerelhetőség nem szempont), hogy ne érje meg megvenni a régit, hanem vegyél újat, mert a régiből "nincsen hasznuk", már ha érted hogy értem...
    Ha belegondolok hogy a régi autóm simán elment 180k+ km-t és 20 évet, úgy hogy apróságokon kívül semmi sem volt vele... (gyertya, gyújtótrafó, fékbetét, izzók, folyadékok+szűrők, ablaktörlő lapát, kuplugncsere, abroncsok, aztán sanyi...)

    @mefistofeles: "Van 1 literes 100 lovas verzió is, az városba még sok is..." Micsoda? Abban annyi az erő mint egy nagymálnában, ne viccelj már, amikor a plúgín hibroty tud 180-at? Úgy lelép a lámpánál h közöd nincsen hozzá, pár év és amilyen tempoban terjednek a villany-hybrid-turbósbenyás autók, a 100LE-vel nem tudod majd tartani a forgalom ritmusát...

    @Zolás: Az egy nagyon jó motor... fűkaszába, kávédarálóba, stb. Az a 0,9TCe motor a fogyasztó tudatos megtévesztése, mert rettentően karbantartás igényes (tehát drága fenntartású) és amikor működik sem egy leányálom vezetni, olyan "tedd ki hadd hüljön" kategória... Hogy az elmenne 100k+ km-eket nagyobb hiba és bontás nélkül? Erősen kétlem, de mindenkinek a saját szíve joga eldönteni mit akar az életben, de nekem van elég problémám az autó nélkül is, legalább az ne legyen problémás ha már a többi szolgáltató folyton palira akar venni (NKM, Digi, BKK, soroljam még?)

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz [CS]Blade2 #49008 üzenetére

    Erről beszélek, de senkinek nem ment át az infó...
    Ami még fontosabb és mindenki elfelejti: EURO6D emberek, a motorvezérlő át fogja állítani a vezérlést a károsanyag kibocsájtás béka fenek alatt tartása miatt, akár a teljesítményvesztés árán is! A vellanymoci meg jó gumival leteszi a flaszterre a motorerőt, mert dög nehéz és ugye a villanymotor nyomatéka nem fordulatszámfüggő...

    @SyMbioTe: Nem is eur6c 16V elől-hátul változó szelepvezérléssel "okoskerékkel". Az EUROIV-es corollával én is "körbeautóztam" mindenkit, de ugyanezt egy euro6x benzines 95LE körüli astrával már nem tudtam abszolválni, pedig ugyanazt tudta mindkettő menetteljesítményre...ha csupán a nyers számokat nézem...

    @mefistofeles: Ha összeadod (mert vonóerő!) a benzines és villanymotor teljesítményét, de nem kell elhinni, üllj be egy Hybrid Rav4-be, vagy egy hybrid Aurisba és rögtön érteni fogod, lerugod a pedált és teszi a dolgát, csak győzz kapaszkodni a kormányba... Vagy hogy témába vágjunk beszéljünk a K14C-D motorcsaládról, ami a nyomatéka 90%-át (200+Nm) leadja 1500-as fordulattól egyenletesen 5500-ig!? :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz blakey #49010 üzenetére

    Attól függ mi a cél, közlekedni lehet már vele, elvisz A-ból B-be nyugis tempóban, de ennél többet ne várjunk tőle. :R

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz SyMbioTe #49030 üzenetére

    Változó, általában 10év vagy 180ezer km, mint a Progarinál... papíron ez az élettartama, ami igaz is, ha betartod az évi 1 inspekciót... 18ezrenként, akkor tényleg kukás lesz, ám a dolog nem ennyire egyszerű, ugyanis ők egy motorgenerált is annak tekintenek (tehát csak azt cserélted ami a gépkönyvben CS-vel van megjelölve), tehát ha a márkaszervizes javítási költség gyári alkatrészekkel eléri a pillanatnyi forgalmi értékét, akkor szerintük vége van az élettartamnak. Mert a motrogenerál ugyanannyiba kerül a 3 éves S-Crossodon mint a 15 évesen... Attól nem dolgozik olcsóbban a szerelő mert olcsóbb kocsin dolgozik vagy nem csökkentik az árat az alktrészellátóban mert 10 éves autóba szereled be és nem egy 3 évesbe. Úgyhogy jah, ha sosem cserélsz váltóolajat és 180ezernél megkotlik a váltó, akkor igen, vége az élettartamának, mert munkadíjjal együtt horror a csere, persze gyári újra, nem bontott meg utángyári. Plusz ha ehhez még jön egy kis injektor felújítás, ABS kocka csere és még rozsdás is itt ott, akkor hip-hop márkaszervizes árakon számolva drágább lesz a hús mint a leves. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mi elfuserált férfiak kötődünk érzelmileg is az autóhoz és a használati értékről még nem is beszéltünk...

    Mellesleg ha már szóba került, az S-Cross-od 140LE és 220Nm, a Golfod 72LE, amikor a Suzukit vezeted érzed hogy kétszer annyira menne? ;)

    @mefistofeles: Nem tartok fizika órát, üllj bele abba a 100LE-s autóba a Swifted után és próbáld ki melyiket érzed "fickósabbnak"... Vezettem MCV-t pont azzal a csodálatos 0,9TCe motorral, de nemrég volt szerencsém kipróbálni a C4 Grand-ot 1,0 Puretech motorral, egészen élhető, csatahajós futóművel nem is igazán van az embernek ingerenciája szétforgatni, bár a hangja még mindig megmosolyogtat... :U Nem akarlak meggyőzni, próbáld ki és magad is érezni fogod a különbséget. Hogy hol használom ki? Bárhol, egyszerű, a rugalmasság okán, én még elérem azt a lámpát amit te meg sem próbálsz, el tudom kapni a zöldhullámot ha ügyes vagyok, a 140LE-s Vitarában csak simogatom a pedált, ha hideg szinte gázt sem kell nyomni, gyorsul alapjáraton, hogy a dízel i30-ról ne is beszéljünk, vagy a haverom XC90-éről (2.0 benzin biturbo PEHV) és ha fel van töltve (mert ő tölti otthon is meg a munkahelyén is) városban szinte csak villannyal meg némi levegővel elmegy, cserébe 2,5T és olyan ereje van a téli csúszós utakon, hogy nagyon észnél kell lenni, de a Királyhágó úton is feltolja a kukást ha nem megy neki...

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz mefistofeles #49033 üzenetére

    "a városi közlekedés legalább ugyanannyi rutin kell mint lóerő....." Ez pontosan így van. :K
    Én sem tegnap kaptam a jogsimat, és nagyon jól tudom, hogy a fővárosban az utazás stresszének csökkentése és az utazási idő rövidítése 90%-ban a jó útvonal megválasztásán múlik. Nekem nem okoz gondot hogy 60-70-el megyek a városban, mivel nótorius gyorshajtó vagyok és agyhugykövet tudok kapni ha egy bamba turista tötymörög előttem, azokra szoktam mondani hogy "2 háztömbön 4-et verek rá", megelőztem az Örsön, amikor ő még a Stadionoknál keresi a zöldnél az egyest én már a Hősök terén járok a Dózsán, mert végig toltam a versenyutcát óra szerint 70-el, tehát a következő lámpa ami megfog az jó eséllyel az Ajtósinál lesz vagy a Dembinszky-nél... :U
    Mindezt tudtam a 60LE-s 6N Poloval, a 97LE-s E11 facelift Corollával és most is tudom az 1,4 BoosterJet Vitarával, de az 1,6 crdi kombi i30-al is, a lényeg hogy tudd mire képes az autó és a forgalomhoz és az autó képességeihez igazítsd a vezetési stílusodat, ha a Swift kéri hogy néhol húzasd ki akkor az is működik, csak akkor ne akard a gyári fogyasztást produkálni a városban. ;] és ezek a pici 1L-es 100LE-s turbóbenzin motorok pont abban verhetetlenek hogyha egyszer telitankolod, akkor azt csak E5-el szabad, mert hamarabb "szétesik" az E10 minthogy kifogyna... A tartóssága és szerviz költsége megint más, ez már-már hitvallás kérdése, de ezidáig nekem csak japán benzin motor bizonyította h bulletproof... :U A többinek nem sikerült... :D és "mit ér a lovag hű fegyverhordozója nélkül", hiába fogyaszt keveset ha 5-6 évesen kell a motornak egy nagyszerviz több százezerért, akkor ugyanott vagy, a hybrid is drága megvenni, keveset fogyaszt, cserébe egy akkupackot cserélni drágább mint egy fél új autó...

    De befejeztem én is, nem szeretnék erről vitázni veled.

    [ Szerkesztve ]

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

  • 2ozzmexy

    aktív tag

    válasz Fulár #49054 üzenetére

    Ha elfogadsz egy jó tanácsot, akkor ne sanda gyanúd legyen hanem cseréld le... Pincérrel/kaja futárral, autoszerelővel és orvossal álmos nagykönyvek szerint nem érdemes összeveszni... ;)

    "...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Új hozzászólás Aktív témák